Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:51:
[...]

Licht is een kwestie van de prompt zo schrijven dat het niet te hard of te licht wordt.
Zoiets als dit bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.

Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zf0hZkY6/auggs.jpg

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:10
Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Ik ga een poging wagen....
Kan ik wel dezelfde VAE en text encoder blijven gebruiken of moet ik daarvoor speciale versies downloaden en installeren?

Edit: Geprobeerd (alleen de grotere versie ingeladen) maar dan ik krijg een foutmelding; AssertionError: You do not have Qwen3 state dict!
Ik denk dat ik wat depencies mis of zo.
je gebruikt de verkeerde QWEN versie. je moet de versie hebben die bij 9b hoort. ik gebruik zelf "qwen_3_8b_fp8mixed.safetensors". en vaak gebruik ik de GGUF versie ervan, die is beter met handen en gezichten renderen (Qwen3-8B-Q8_0.gguf). voor de GGUF versie moet je wel de GGUF loader node gebruiken, maar jij werkt met Forge Neo? daar ben ik niet mee bekend, ik gebruik ComfyUI.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
CR2032 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:07:
[...]Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.
Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.
Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4NJkEI0dx9gVKaPA6eeZU3OYX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBgP34NNqytDad5WNN5HwTKl.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
Even iets totaal anders geprobeerd.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4orx-g9dphwdw4AMBXtqzLjMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ep1utbmdzvRoHsyEJrCf5WU.jpg?f=fotoalbum_large

Het beste bekijk je de afbeelding met deze song op de achtergrond; Dance On A Vulcano - Genesis

Prompt: chaotic, surreal realistic photo of a mad artist's complex imaginary vision, filled with weird surreal distorted creatures, ghosts and spirits from hell in a magical fantastical non existant scenery dancing around the top of an active vulcano, Jheronimus Bosch style. Miki Asai Macro photography, close-up, hyper detailed, sharp focus, studio photo, intricate details, highly detailed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.