Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:57
Let even op dat de verschillende Flux modellen, dus fp16/bf16, fp8_scaled en de Q8, Q6 etc, in veel gevallen NIET hetzelfde resultaat opleveren. Soms is het enkel een detail, maar vaak ook de compositie.

De fp8_scaled versie staat erom bekend om de compositie te wijzigen tov fp16/Q8/Q6 etc. Op het internet zijn flink wat voorbeelden te vinden. (Let even niet op het aantal vingers).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MfrUQsplFw4D-D1djaQgJja2F9I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/cR69MhLIH9omn3p2996gvcB2.webp?f=fotoalbum_large

Alleen de GGUF modellen zijn bij mij nog trager dan de fp8_scaled versie, dus dat kost het nodige aan experimenteertijd. Aan de andere kant krijg ik dus andere resultaten als ik daarna overschakel naar een andere versie van Flux, en dat is irritant.

Ik heb dus weer wat lopen zoeken, en kwam uit op Nunchaku. Die zit dicht bij de BF16 versie, maar is een heel stuk sneller en kleiner.

Ik ben zelf nog van plan om deze als basis te gaan gebruiken (snelheid), en vervolgens een ander ("beter, maar trager") model te pakken, waarbij de kans dat het plaatje bijna hetzelfde is behoorlijk groot is.

Afbeeldingslocatie: https://camo.githubusercontent.com/440e4a5f43545e938fbe3eaaabdbb9d3ea868a5064e5cfba6819f0a13d02cf50/68747470733a2f2f68756767696e67666163652e636f2f64617461736574732f6e756e6368616b752d746563682f63646e2f7265736f6c76652f6d61696e2f6e756e6368616b752f6173736574732f7465617365722e6a7067

Dus om plaatjes te vergelijken moet niet alleen de seed/steps/cfg etc. hetzelfde zijn, maar ook de overige zaken, waarbij het model dus erg veel invloed kan hebben op het eindresultaat.

Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op zondag 27 juli 2025 @ 22:08:
[...]

Ik kan geen F16 model (23,8Gb) gebruiken, daarvoor heeft mijn GPU geen VRAM genoeg.
Verder hoef ik niks uit te sluiten, de instellingen staan verder goed zoals ze in ForgeUI moeten zijn.
Een wat groter model werkt ook, zei het dat de tijd om een afbeelding te genereren ook toeneemt naarmate het model zelf groter wordt.
Testje met flux1-dev-Q8_0.gguf, deze is 12,7 Gb groot, dat kan mijn GPU nog net (met de nodige verschuivingen naar RAM) aan.
...
Wat ik bedoel is dat je modellen match nu niet goed is ingesteld. Wanneer je een Flux variant van FL8 gebruikt voor minder VRAM moet je een FL8 ook voor text encoder gebruiken, de t5xxl_FL8. De Lora is ook een FL16, check de specs of die wel FL8 ondersteunen of zoek een andere.

Verder clip_l verwijderen, dat is dubbelop wanneer je al de uitgebreide t5xxl gebruikt. Tenzij je die bewust verder nodig hebt. Een uitgebreidere VAE is aan te raden, de ae is wat beperkt.

Mocht dit allemaal niet werken dan is het iets met ForgeUI. Daar heb ik verder geen ervaringen mee.
Mars Warrior schreef op vrijdag 25 juli 2025 @ 16:01:
[...]

Hmmmm.
  • Eiffeltoren ziet er erg vreemd uit qua opbouw
  • Stoelen en tafels met te weinig poten
  • Verdwijnende ledenmaten
  • Verschillende kleuren schoenen
  • Geen detail in gezichten
  • Willekeurige teksten in de lucht bij de vogels die af en toe losstaande vleugels hebben
  • Gebouwen en mensen tussen de tralies van het hekwerk (je gelooft je ogen gewoon niet, maar het is dus zo!)
  • Ramen en daken van gebouwen niet consistent
  • Scherpe kleurovergangen/randen
[...]

Die heeft dit allemaal niet 8)
spoiler:
.
Helaas, half. Beide afbeeldingen zijn nameijk AI en wel Flux.1-dev FL8.

Het enige verschil is dat de tweede afbeelding is gemaakt met Lora YFG Berthe Morisot [Flux]. Ik vind deze Lora ook een stuk beter werken dan de eerdere; Impressionist-art-style-flux1-d-v1-0

[ Voor 43% gewijzigd door CR2032 op 28-07-2025 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 15:42:
[...]
spoiler:
.
Helaas, half. Beide afbeeldingen zijn nameijk AI en wel Flux.1-dev FL8.

Het enige verschil is dat de tweede afbeelding is gemaakt met Lora YFG Berthe Morisot [Flux]. Ik vind deze Lora ook een stuk beter werken dan de eerdere; Impressionist-art-style-flux1-d-v1-0
Ah! Een Lora van YFG _/-\o_

Die traint zijn Lora's zo uitgebreid dat het hele mooie dingen oplevert. Geen wonder dat ik geen fouten kon ontdekken.

Zijn vintage look Lora geeft ook erg mooie zwart/wit/sepia platen. Zo'n plaat zal hier nog wel een keer op zo'n fotolijst plankje komen te staan tegen een RIJKS Lichtgrijze muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14:33
@Yaksa
"Ik kan geen F16 model (23,8Gb) gebruiken, daarvoor heeft mijn GPU geen VRAM genoeg."

Algemeen misverstand, het F16 model kan je wel draaien, alleen duurt het inladen veeeel langer omdat dit model (trager) werkgeheugen van je pc gaat gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik kwam in mijn zoektocht nog de volgende spreadsheet tegen:

Flux LORA Inventory and Model Tester

Geen idee van de waarde ervan, maar de volgende afgeleide Flux modellen staan aan de top...
De standaard "dev" versie scoort hier 2.28.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/o-WtiG_cnr9-a5o4h54PNauYjgA=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/fMSafTsLqG2Remew94pZtQMW.png?f=user_large

Er wordt op allerhande onderdelen getest volgens de spreadsheet, dus doe er je voordeel mee 8)

Die op nummer 1 heeft nunchaku nodig volgens de beschrijving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik zag de term Nunchaku al voorbijkomen.
Iemand dit succesvol aan de praat gekregen in ComfyUI ?
Mij lukt het niet, althans tot zover dat ik de portable versie wel kan opstarten
maar hij blijft zeuren dat ie de Nunchakuh model loader niet kan vinden.
Terwijl die toch echt is geinstalleerd via de ComfyUI Manager.
Ik lees ook dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:50:
Mij lukt het niet, althans tot zover dat ik de portable versie wel kan opstarten
Nee. Nog niet aan begonnen. Zag in sommige commentaren dat nunchaku kapot is in ComfyUI sinds een aantal versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:43:
@Yaksa
"Ik kan geen F16 model (23,8Gb) gebruiken, daarvoor heeft mijn GPU geen VRAM genoeg."
Algemeen misverstand, het F16 model kan je wel draaien, alleen duurt het inladen veeeel langer omdat dit model (trager) werkgeheugen van je pc gaat gebruiken.
Hoezo misverstand? In ieder geval niet voor mij, ik schrijf in dezelfde post een zin later en ik quote: "dat kan mijn GPU nog net (met de nodige verschuivingen naar RAM) aan."

@CR2032 Die Lora YFG Berthe Morisot [Flux] is puur gebaseerd op al het schilderwerk van Berthe Morisot. Zij had een heel eigen stijl in de groep van impressionisten, meer 'vrouwelijk' en een heel zacht palet met een korte penseelstreek. Dat mag je misschien beter vinden maar het is uiteindelijk een specifieke stijl in het impressionisme. Dat maakt de LoRa op zich niet beter dan de andere. Is gewoon een kwestie van smaak.

[ Voor 28% gewijzigd door Yaksa op 28-07-2025 17:23 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44
Mars Warrior schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:07:
[...]

Nee. Nog niet aan begonnen. Zag in sommige commentaren dat nunchaku kapot is in ComfyUI sinds een aantal versies.
2 weken geleden werkte het in ieder geval nog YouTube: ComfyUI Tutorial Series Ep Nunchaku: Speed Up Flux Dev & Kontext wit...
Daarna al even niet meer getest ivm andere projectjes

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
EverLast2002 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 16:50:
Ach, jammer. Ik ben vandaag eindelijk begonnen met ComfyUI (installatie m.b.v. Pinokio) op Linux (Fedora KDE) met een AMD 6700 XT (12GB VRAM). Images genereren gaat net wat traag, dus Nunchaku willen proberen maar ie ondersteunt alleen Nvidia.

Maar ik heb nog een boel te leren en een boel te spelen!

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
Room42 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:00:
[...]

Ach, jammer. Ik ben vandaag eindelijk begonnen met ComfyUI (installatie m.b.v. Pinokio) op Linux (Fedora KDE) met een AMD 6700 XT (12GB VRAM). Images genereren gaat net wat traag, dus Nunchaku willen proberen maar ie ondersteunt alleen Nvidia.

Maar ik heb nog een boel te leren en een boel te spelen!
NVidia en Windows, geen Linux support helaas..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
EverLast2002 schreef op maandag 28 juli 2025 @ 19:27:
[...]

NVidia en Windows, geen Linux support helaas..
Heb het niet zelf getest maar volgens mij kan je het ook in Linux gebruiken.
@Room42 Nvidia is bij de meeste speciale software uitbreiding wel vaak de enige of anders de 1e ondersteund kaart. Als je puur alleen image/video generatie wil doen dan ben je beter af met nvidia, zeker als je het nieuwste van het nieuwste wil uit proberen.
Mocht je ook gamen ja dan weet ik niet welke kaart beter is :p
Wellicht dat ik morgen eens naar video model Pusa ga kijken is opvolger van WanX en ja beide namen lijken door een puber te zijn bedacht maar betekenen iets anders in het Chinees

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 28-07-2025 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
The-Source schreef op maandag 28 juli 2025 @ 23:06:
[...]

Heb het niet zelf getest maar volgens mij kan je het ook in Linux gebruiken.
@Room42 Nvidia is bij de meeste speciale software uitbreiding wel vaak de enige of anders de 1e ondersteund kaart. Als je puur alleen image/video generatie wil doen dan ben je beter af met nvidia, zeker als je het nieuwste van het nieuwste wil uit proberen.
[...]
Dat snap ik, maar Nvidia en Linux is nog steeds erg vervelend (ze willen gewoon niet) en zoveel macht bij één bedrijf als Nvidia is ook niet gezond, dus ik ben meer dan bereid die extra paar stappen te zetten om gewoon AMD te kunnen gebruiken. ;) Dat werkt tenminste gewoon.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Room42 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:13:
[...]

Dat snap ik, maar Nvidia en Linux is nog steeds erg vervelend (ze willen gewoon niet) en zoveel macht bij één bedrijf als Nvidia is ook niet gezond, dus ik ben meer dan bereid die extra paar stappen te zetten om gewoon AMD te kunnen gebruiken. ;) Dat werkt tenminste gewoon.
Ik wilde destijds gewoon dat het zou werken. Gebruik W11 dus een nVidia kaart was de meest logische keuze. Cuda is nu eenmaal al jaren een geweldig eco systeem, waar AMD met ROCm nog lang niet bij in de buurt komt qua support.
De huidige serie kaarten werd niet eens gesupport door ROCm bij de release om maar wat te noemen.

Aan de andere kant is nVidia ook bezig om Vulkan te verbeteren. Die is nu in sommige gevallen zelfs sneller dan Cuda. AMD doet vziw dat soort dingen niet.

Een hoop dingen zul je dus of niet of via een omweg / alternatieve implementatie aan de praat moeten krijgen. De performance is dan altijd afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Room42 schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 08:13:
[...]

Wat is er vervelend aan cuda drivers installeren? nvidia docker toolkit erbij en ik heb 0 issues.
Daarna is de meeste software in python en dus universeel tussen windows en linux te gebruiken.

Tenzij je iets tegen closed source drivers hebt dan heb je wellicht issues maar die heb ik niet.
Mijn ollama (docker) en comfyUI (docker) en TDarr (docker), ffmpeg kunnen alle 4 gewoon tegelijk tegen de gpu babbelen en resources gebruiken.
En dat overigens in een proxmox VM dus is niet eens bare-metal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Room42 Voor NVidia zijn Linux distro's zoals bijvoorbeeld Pop!_OS en Manjaro een aanrader. NVidia support zit al gelijk in het installatie image. Zelf werk ik nu met Pop!_OS en dat bevalt prima voor gaming en ook ComfyUI.
Yaksa schreef op maandag 28 juli 2025 @ 17:17:
[...]

@CR2032 Die Lora YFG Berthe Morisot [Flux] is puur gebaseerd op al het schilderwerk van Berthe Morisot. Zij had een heel eigen stijl in de groep van impressionisten, meer 'vrouwelijk' en een heel zacht palet met een korte penseelstreek. Dat mag je misschien beter vinden maar het is uiteindelijk een specifieke stijl in het impressionisme. Dat maakt de LoRa op zich niet beter dan de andere. Is gewoon een kwestie van smaak.
Zo zwart / wit werkt het niet met Lora's. In de beschrijving staat vaak welke sterkte en variaties je moet gebruiken om puur deze stijl te krijgen en anders krijg je vanzelf veel meer bandbreedte. In de impressionistische stijl van Berthe Morisot wordt het dan in de familie van Paul Cézanne, Edgar Degas, Claude Monet, Camille Pissarro, Pierre-Auguste Renoir en Alfred Sisley. Bingo, daar hebben we Claude. :)

Zelf gebruik ik vaker Lora stacks voor meerdere Lora's tegelijk en speel je met de sterktes. Met een blend kun je dan nog veel meer mogelijkheden. Erg leuk om te ontdekken wat wel of niet goed samenwerkt.

klik voor alle details

Waiting for the stagecoach
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/ZnZ28FTK/eri234jk.jpg

impressionist image of a Norwegian stagecoach stop in 1889 near the forrest, powder green highlights. on the bench are sitting a young brother and sister wearing overcoats. background a detailed road, forest and the stagecoach is approaching with two black horses

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Fr17KvMSrrIwNzfOuZYo8R30ZU=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/OQNiQHiJc0jkIVbrNc6qrMa8.jpg?f=user_large

[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 29-07-2025 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
@CR2032 zelf gebruik ik een multi-loader Lora node waar je elke Lora individueel kan aan/uitzetten. Scheelt een hoop werk met aanpassen.

Weet ff niet meer welke node dat is.

Sommige platen op Civitai gebruiken tot wel 10 Lora’s. Lijkt me lastig om dan de invloed nog te zien. De sterkte zit wel vaak tussen 0,5 en 0,7 is me opgevallen voor het beste resultaat.

Het is bijna wel bijna altijd zo dat een Lora veel betere resultaten oplevert dan een prompt met een “style” verwijzing. Dan krijg je waarop Flux is getraind. En dat is niet altijd ff lekker.

Wat dat aangaat kent SDXL wel gewoon duizenden stijlen/schilders/etc. En ook geen gezeur met Banksy enzo.

[ Voor 28% gewijzigd door Mars Warrior op 29-07-2025 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:38:
@CR2032 zelf gebruik ik een multi-loader Lora node waar je elke Lora individueel kan aan/uitzetten. Scheelt een hoop werk met aanpassen.

Weet ff niet meer welke node dat is.

Sommige platen op Civitai gebruiken tot wel 10 Lora’s. Lijkt me lastig om dan de invloed nog te zien. De sterkte zit wel vaak tussen 0,5 en 0,7 is me opgevallen voor het beste resultaat.
En is het niet zo dat bepaalde LoRa's trigger words nodig hebben om ze überhaubt aan te zetten?
Van Aurora weet ik dat je AUR in je prompt moet zetten, anders doet 'ie niks.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:44:
[...]

En is het niet zo dat bepaalde LoRa's trigger words nodig hebben om ze überhaubt aan te zetten?
Van Aurora weet ik dat je AUR in je prompt moet zetten, anders doet 'ie niks.
Hangt af van de Lora. Sommigen hebben specifieke trigger Words nodig. Anderen meer gewone stijl woorden en er zijn er die doen hun werk onafhankelijk van triggers.

In het algemeen staat dat op Civitai goed beschreven.

[ Voor 5% gewijzigd door Mars Warrior op 29-07-2025 18:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op dinsdag 29 juli 2025 @ 18:46:
[...]Hangt af van de Lora. Sommigen hebben specifieke trigger Words nodig. Anderen meer gewone stijl woorden en er zijn er die doen hun werk onafhankelijk van triggers.
In het algemeen staat dat op Civitai goed beschreven.
Dat is bekende kost voor mij.
Misschien een goede tip voor @CR2032; wanneer je de LoRa Aurora met 0.8 er in zet (als hoogste, dus de LoRa die de meest invloed zou moeten hebben) dan moet je wel de trigger AUR in je prompt zetten, want anders wordt die LoRa niet aangeroepen.
En wanneer je een impressionistische LoRa gebruikt zoals Berthe Moriset dan is het (mijns inziens) wat vreemd om daar weer twee realistische LoRa's tegenover te zetten. Dat heft elkaar zowat op. Kun je die beter weglaten en de Berthe Moriset op 0.2 zetten of zo. Dan blijft het toch een beetje impressionistisch en waarschijnlijk zie je, wanneer je bij een aantal opeenvolgende iteraties verschillende waardes gebruikt, ook beter de exacte invloed van die specifieke LoRa op je afbeelding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DivjeFR
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 22:24
Dag mensen :)

Ik heb sinds vanochtend (ik denk sinds de comfyui 3.4.7 update) de boel eindelijk stabiel draaien (Comfyui_ZLUDA nightly met triton & sage-attention,als backend in Swarmui) en krijg geen rare foutmeldingen meer. Nu vraag ik me wel af of m'n snelheden een beetje kloppen of dat ik nog wat kan verbeteren :P Dus zijn er meer mensen hier met een AMD-gpu? Gebruik zelf de 7900XTX.

Ik gebruik de gewone Generate tab in SwarmUI omdat ik nog niet comfy genoeg ben met dat hele workflow spaghetti gebeuren. Maar dat komt nog wel :P

Ik heb de high/low noise WAN2.2 i2v 14B_Q5_K_M.gguf modellen van https://huggingface.co/bu...2-I2V-A14B-GGUF/tree/main en de Wan21_T2V_14B_lightx2v_cfg_step_distill_lora van https://huggingface.co/Ki...l_lora_rank32.safetensors gebruikt.

Hier de instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xlGgRtR.png

Prompts:
Positive
Overcast weather and light snowfall set a relaxing and nostalgic atmosphere. Highres retro-futuristic handicam footage of a character with a full face-covering helmet showing an LED smile on the visor. The camera zooms in on her tapping her helmet as a form of greeting as she descends the snowy slope in slow-motion sitting on her retro snowboard, whipping up a fine trails of snow in the air. Uses a focal length around 50mm to approximate human perspective., Slow-motion footage. The camera moves with the subject to emphasize motion.. The camera follows every motion of her as she slowly moves further away.
Negative
色调艳丽,过曝,静态,细节模糊不清,字幕,风格,作品,画作,画面,静止,整体发灰,最差质量,低质量,JPEG压缩残留,丑陋的,残缺的,多余的手指,画得不好的手部,画得不好的脸部,畸形的,毁容的,形态畸形的肢体,手指融合,静止不动的画面,杂乱的背景,三条腿,背景人很多,倒着走
De snelheid:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WgfHRsi.png
(Met het volledige fp8 scaled model loopt dit op tot 336s/it, met het volledige 14,8GB GGUF model tot 166s/it.

En het img2vid resultaat :P
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SFLwOZ1.gif

Originele plaatje ooit gegenereerd met Flux dev Compact en wat YFG lora's, fan van zijn werk! Zoals meerderen hier las ik ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DivjeFR op 31-07-2025 17:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DivjeFR schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 16:55:
Dag mensen :)

Ik heb sinds vanochtend (ik denk sinds de comfyui 3.4.7 update) de boel eindelijk stabiel draaien (Comfyui_ZLUDA nightly met triton & sage-attention,als backend in Swarmui) en krijg geen rare foutmeldingen meer. Nu vraag ik me wel af of m'n snelheden een beetje kloppen of dat ik nog wat kan verbeteren :P Dus zijn er meer mensen hier met een AMD-gpu? Gebruik zelf de 7900XTX.

Ik gebruik de gewone Generate tab in SwarmUI omdat ik nog niet comfy genoeg ben met dat hele workflow spaghetti gebeuren. Maar dat komt nog wel :P

Ik heb de high/low noise WAN2.2 i2v 14B_Q5_K_M.gguf modellen van https://huggingface.co/bu...2-I2V-A14B-GGUF/tree/main en de Wan21_T2V_14B_lightx2v_cfg_step_distill_lora van https://huggingface.co/Ki...l_lora_rank32.safetensors gebruikt.

Hier de instellingen:
[Afbeelding]

Prompts:
Positive

[...]

Negative

[...]

De snelheid:
[Afbeelding]
(Met het volledige fp8 scaled model loopt dit op tot 336s/it, met het volledige 14,8GB GGUF model tot 166s/it.

En het img2vid resultaat :P
[Afbeelding]

Originele plaatje ooit gegenereerd met Flux dev Compact en wat YFG lora's, fan van zijn werk! Zoals meerderen hier las ik ;)
Leuk gedaan!
Ik zie wel in de prompt dat je 'facial expression' laat doorrekenen. Dat lijkt me overbodig met een dichte integraalhelm.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivjeFR
Yaksa schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:06:
[...]

Leuk gedaan!
Ik zie wel in de prompt dat je 'facial expression' laat doorrekenen. Dat lijkt me overbodig met een dichte integraalhelm.....
Haha, bedankt!
En.. Excuses, dat was het verkeerde prompt van een andere gen |:( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De trigger words van een Lora is best irritant om ze allemaal bij te moeten houden. Ik zou liever hebben dat het gewoon de naam van de Lora is. Ik maak nu steeds screenshots van de Civitai om ook bij te houden en wat de lora doet. Voor deze Aurora Lora is het trigger word geen Auro maar Aurolight style.

Een Impressionistic met een realistic Lora werken goed samen, je kunt dan nog beter sturen. Lijkt wat op een positive en negative prompt.

De Lora 'Realistic Polaroid Photo Portrait' is ook een mooie met Flux. Voor verrassende maffe en overexposed photo shots. Verschillende Polaroid camera's met film en allerlei extra's zijn IRL ook weer helemaal in.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/brC0ygKZ/Fllkj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/YSCpgxVr/Flux-devadjjf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 17:51:
De trigger words van een Lora is best irritant om ze allemaal bij te moeten houden. Ik zou liever hebben dat het gewoon de naam van de Lora is. Ik maak nu steeds screenshots van de Civitai om ook bij te houden en wat de lora doet. Voor deze Aurora Lora is het trigger word geen Auro maar Aurolight style.
Ik ben wel eens een workflow tegengekomen met extra text nodes (per Lora dus) die je aan/uit kunt zetten. Daarmee heb je altijd de trigger words beschikbaar.

Samen met een join/add text node kun je dan die triggers simpel aan de prompt toevoegen.

Alleen ik kan die flow niet meer vinden natuurlijk :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:36:
[...]

Ik ben wel eens een workflow tegengekomen met extra text nodes (per Lora dus) die je aan/uit kunt zetten. Daarmee heb je altijd de trigger words beschikbaar.

Samen met een join/add text node kun je dan die triggers simpel aan de prompt toevoegen.

Volgens mij heb ik het al 'ns gemeld hier, maar ik hou een tekstbestand bij waar ik de prompts en afbeeldingsgegevens naar toe kopieer. En ik zet daar eigen commentaar bij, bijvoorbeeld wat werkt en wat niet. Soort van dagboek, lijkt een beetje op wat je ook noteert wanneer je een wetenschappelijk prakticum onderzoek doet. Het werkt voor mij, ik hoef niet alles te onthouden en kan af en toe terug grijpen op eerdere ervaringen/conclusies.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
@CR2032
"De trigger words van een Lora is best irritant om ze allemaal bij te moeten houden. Ik zou liever hebben dat het gewoon de naam van de Lora is."

Power Lora Loader node gebruiken van rgthree (die heb je al in je nodes lijst staan).
Daarin kun je met je rechter muisknop op een lora klikken, Show Info, en dan krijg je een venster met info van deze lora (die je zelf kunt aanvullen met aantekeningen, zoals strength).
Klik je op een trained word (met een c logo bij voorkeur) en dan copy (links) dan kopieert ie de woorden naar je clipboard.
Geen aparte notepad notities meer nodig.

[ Voor 13% gewijzigd door EverLast2002 op 31-07-2025 21:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
Ik beveel deze tutorials aan van pixaroma, heb hier zelf heel veel tips vandaan gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mars Warrior schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 20:36:
[...]

ComfyUI?
In dat geval; als je nog een gegenereerde JPG van ComfyUI hebt, dan kun je die gewoon in Comfy slepen. De workflow zit in de saved files embedded dus die laadt Comfy dan weer gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
EverLast2002 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:50:
Ik beveel deze tutorials aan van pixaroma, heb hier zelf heel veel tips vandaan gehaald.
Leuk, die zit ik ook nu net te volgen. Ben nog aardig in het begin. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
EverLast2002 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:48:
@CR2032
"De trigger words van een Lora is best irritant om ze allemaal bij te moeten houden. Ik zou liever hebben dat het gewoon de naam van de Lora is."

Power Lora Loader node gebruiken van rgthree (die heb je al in je nodes lijst staan).
Daarin kun je met je rechter muisknop op een lora klikken, Show Info, en dan krijg je een venster met info van deze lora (die je zelf kunt aanvullen met aantekeningen, zoals strength).
Klik je op een trained word (met een c logo bij voorkeur) en dan copy (links) dan kopieert ie de woorden naar je clipboard.
...Maar nog steeds veel handmatig werk. Ik wil dat automatiseren door enkel de Lora te "enablen". De rest moet dan vanzelf gaan. Ik heb voor veel dingen maar 1 enkele workflow, dus een hele berg Lora's.

Met de power loader kan ik die allemaal of één voor één aanzetten. Met dat aan/uitzetten wil ik dat de trigger words automatisch aan de prompt worden toegevoegd. Dan hoef ik niet achteraf weer te kijken of het goed is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Voor de polaroid fotos is nieuw uitgebracht model flux1.krea interessant om te gebruiken deze is speciaal voor fotografie stylen en haalt de bekende flux kin ook gelijk weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Source schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:09:
Voor de polaroid fotos is nieuw uitgebracht model flux1.krea interessant om te gebruiken deze is speciaal voor fotografie stylen en haalt de bekende flux kin ook gelijk weg ;)
Misschien wel handig om bij een dergelijke melding meteen de download link in je post op te nemen.
Dan hoeven anderen die deze tip willen gebruiken niet te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:10:
[...]

Misschien wel handig om bij een dergelijke melding meteen de download link in je post op te nemen.
Dan hoeven anderen die deze tip willen gebruiken niet te zoeken.
Elk model is toch standaard op huggingface te vinden? En flux is black forest labs, hier moet je eerst instemmen met non commercial usage.
https://huggingface.co/black-forest-labs/FLUX.1-Krea-dev
Kan ook wel gelijk YouTube links erbij gooien maar dan begint het te lijken als of ik specifieke kanalen aan het promoten ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Source schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:36:
[...]Elk model is toch standaard op huggingface te vinden? En flux is black forest labs, hier moet je eerst instemmen met non commercial usage.
https://huggingface.co/black-forest-labs/FLUX.1-Krea-dev
Kan ook wel gelijk YouTube links erbij gooien maar dan begint het te lijken als of ik specifieke kanalen aan het promoten ben.
Niet elk model staat standaard op huggingface.
Er zijn ook mensen die hun model (of LoRa) ergens anders neerzetten. Op Civitai bijvoorbeeld.
Overigens is dit model bijna 24Gb groot, om dit fatsoenlijk te kunnen laten draaien heb je wel een deftige GPU nodig. Ja, ik weet dat bij een GPU met minder VRAM een deel naar het RAM verplaatst wordt, maar dan duurt het wel een stuk langer om een afbeelding te genereren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 16:46:
[...]

Niet elk model staat standaard op huggingface.
Er zijn ook mensen die hun model (of LoRa) ergens anders neerzetten. Op Civitai bijvoorbeeld.
Overigens is dit model bijna 24Gb groot, om dit fatsoenlijk te kunnen laten draaien heb je wel een deftige GPU nodig. Ja, ik weet dat bij een GPU met minder VRAM een deel naar het RAM verplaatst wordt, maar dan duurt het wel een stuk langer om een afbeelding te genereren.
Of je gaat voor GGuf https://huggingface.co/QuantStack/FLUX.1-Krea-dev-GGUF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivjeFR

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even geprobeerd maar het info scherm geeft op een gegeven moment de foutmelding: RuntimeError: mat1 and mat2 shapes cannot be multiplied (6912x64 and 128x3072)
Ik heb al andere beeldverhoudingen getest en gekeken of er op Inet een oplossing is maar daar kom ik nog ff niet uit. Kan ook een bug zijn, model is pas een paar dagen oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 21:40:
[...]

Even geprobeerd maar het info scherm geeft op een gegeven moment de foutmelding: RuntimeError: mat1 and mat2 shapes cannot be multiplied (6912x64 and 128x3072)
Ik heb al andere beeldverhoudingen getest en gekeken of er op Inet een oplossing is maar daar kom ik nog ff niet uit. Kan ook een bug zijn, model is pas een paar dagen oud.
Ik ga er morgen pas mee stoeien ook al is het denk ik geen model welke ik veel zal gaan gebruiken. Maar de melding lijkt resolutie gerelateerd te zijn en factoren van 64.
Wellicht even kijken of de gebruikte resoluties deelbaar zijn door 64?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Source schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:01:
[...]Ik ga er morgen pas mee stoeien ook al is het denk ik geen model welke ik veel zal gaan gebruiken. Maar de melding lijkt resolutie gerelateerd te zijn en factoren van 64.
Wellicht even kijken of de gebruikte resoluties deelbaar zijn door 64?
Blijf een foutmelding houden met een resolutie van 1024 x 1536: RuntimeError: mat1 and mat2 shapes cannot be multiplied (6144x64 and 128x3072)
Eerste getal is wel anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op donderdag 31 juli 2025 @ 21:48:
@CR2032

Bedankt, echt een top tip Power Lora Loader.
Vooral met de knop Civitai met gelijk een samenvatting van alle relevante info, voorbeeldfoto's. De copy functie voor een snelle selectie van alle triggers werkt fijn.

Met de realistisch Lora's krijg je met Flux-dev meer variatie van meer realistische gezichten, belichting en natuurlijke houdingen. Ik vind het nog wel vaak lastig om altijd super scherpe realistische portretten te krijgen. Wanneer je full screen inzoomt wordt het toch snel wat blurry.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KjhqkLp2/Fluujhlkk.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bJ9YW0tC/Fluljklj.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 22:27:
[...]
Met de realistisch Lora's krijg je met Flux-dev meer variatie van meer realistische gezichten, belichting en natuurlijke houdingen. Ik vind het nog wel vaak lastig om altijd super scherpe realistische portretten te krijgen. Wanneer je full screen inzoomt wordt het toch snel wat blurry.
Soms ligt dat aan de prompt, of aan de achtergrond waardoor de voorgrond onscherp wordt/oogt.
Woorden als "sharp", "in-focus" enzo willen ook nog wel eens helpen, net als het benoemen van een willekeurige camera.

Er zijn mensen die hier een studie van hebben gemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Leerzame pagina's de laatste tijd, mooi om te zien. Krijg zin om zelf ook weer eens wat te gaan experimenteren als ik daar de kans voor heb. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ik heb wederom wat zitten zoeken naar de mogelijkheden van Flux om "in the style of <Artist>" te gebruiken.
Mijn resultaten zijn namelijk nogal wisselend. Het lijkt af te hangen of Flux [dev] überhaupt die artiest wel kent, maar ook de lengte van de prompt: des te langer, des te onvoorspelbaarhder het resultaat van de stijl.

Flux [Pro] heeft daar dus geen moeite mee blijkt: https://cheatsheet.strea.ly/

Maar de [dev] versie dus wel. Ik snap dus nu wel dat er zoveel Lora's zijn die dit oplossen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
@Mars Warrior probeer je daarbij schilderij style of fotografie style na te bootsen. Want juist laatste ga je wellicht meer uit de nieuwe Krea model halen.
En wellicht goed als je al een voorbeeld hebt deze eens door een vision LLM te halen om daar bij een goede omschrijving van de style te krijgen. En of je dat nu door chatGPT of Ollame icm met vision model moet je zelf weten maar wat voor ons wellicht hetzelfde is kan in Engelse taal toch anders worden behandeld.
Destijds had ik issues met see through dress en toen kwam iemand hier (dacht dat het Yaksa was) met de opmerking probeer eens translucent en dat werkte vele malen beter als term. Als niet native Engels sprekend mis je soms net de juiste bewoording :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Mars Warrior Bedankt voor de links. Ik merk inmiddels dat met de Euler sampler het resultaat vaker minder scherp is. Ik gebruik nu heun of dpmpp_2m-sde_gpu.

Deze zijn met Flux.1-KreaDev gemaakt, met dezelfde prompt en lora's als de laatste post. Voor Krea heb je een wat andere workflow nodig met DualCliploaders, hier met VIT_L-15-TEXT-detail-improved-hIT-GmP-HF en t5xxl. Het resultaat is nu wat realistischer en scherper dan hiervoor met Flux.1-dev

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/bJGtTG5F/flux-krea-kjweqjkr.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/4d1rWdhV/sdakfjakl.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door CR2032 op 02-08-2025 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 16:49:
Het resultaat is nu wat realistischer en scherper dan hiervoor met Flux.1-dev
Ik vind een bij met 4 pootjes anders behoorlijk onrealistisch 8)
Hoe ziet die prompt er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Net even getest met flux.krea.dev en dus volledige diffusion model gaat net in 24GB VRAM (23.24GB verbruik gezien maar was wellicht nog hoger..)
Generatie inclusief model inladen vind ik nog wat langzaam dus zal ook later eens kijken naar gguf varianten of je daar echt kwaliteit op inlevert of wellicht alleen prompt understanding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 17:14:
[...]

Ik vind een bij met 4 pootjes anders behoorlijk onrealistisch 8)
Hoe ziet die prompt er uit?
Het is een hommel, of dat zou het moeten zijn. :Y)
Afbeeldingslocatie: https://denatuurvanhier.nl/wp-content/uploads/2023/12/Verschil-bij-hommel-wesp-hoornaar.jpg

De prompt zelf maakt voor de kwaltieit niet zoveel meer uit, het grootste verschil maakt het gebruikte Flux model, sampler en de Lora's. Flux Krea dev heeft als grootste voordeel dat het model de overgesatureerde 'AI look' van Flux probeert te voorkomen. Helemaal lukt dat niet zonder skin lora's.

Een vlindertje kan ook.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/BQsxWBwx/kkasdkf.jpg

Zonder de bekende triggers:
portrait photo of a happy looking american young male wearing a red leather jacket, evoking a feeling of heroism, a bright red butterfly on his nose

[ Voor 13% gewijzigd door CR2032 op 02-08-2025 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 18:37:
[...]Het is een hommel, of dat zou het moeten zijn. :Y)
offtopic:
Een hommel heeft, net zoals een bij, ook 6 pootjes......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Echt? Het aantal pootjes van een insect is wat hier het kernvraagstuk is? :F

@CR2032 het is lastig beoordeleno telefoon maar de tweede uit die post (dus zonder bij) komt realistischer over. Beiden doen aardig hun best maar in die eerste lijkt hij wel aan bepaalde stimulerende middelen te zien als ik zijn blik zo zie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Ja, die eerste heeft vast een pilletje geslikt, of hij was bang voor die bumblebee.

Ik ben wel onder de indruk van Flux.1 KreaDev. De workflow was alleen even wennen, het model reageert net wat anders dan FluxDev. Het reageert vlot.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7Ld0XmY0/Flux-krea2343.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door CR2032 op 02-08-2025 23:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Kwam weer wat leuks tegen, o.a. panorama model & gpt4 style generator
Die nieuwe modellen worden na intro als 1e 2 chapters besproken maar de rest is als je interesse hebt ook wel interessant
YouTube: The end of me, new #1 open-source AI, top image model, new GPT featu...
Video heeft weer links naar de diverse pagina's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09 21:58
Niet helemaal gerelateerd maar als je comfyui installeerd:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1_PtuWa9G9DtZt6yQYwVO6Z3ImQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/pOZK7l6lrYrR5eMPGzFDleEX.png?f=user_large

Ik moest ineens aan Highlander denken.

Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik was wel benieuwd hoe de nieuwe Flux.1-KreaDev zich verschilt met ChatGPT. Met dezelfde prompt, zonder nabewerking of hulp van lora's of wat dan ook.

Wie is wie. Welke afbeelding is het meest realistisch en volgt de prompt het beste.

Make a realistic close-up photo of the face of a woman with long blond hair and some eye wrinkles, age late thirties, her hair and skin is a bit of a mess due to the sun and the salty water. She is bowing down to the camera standing on a ship, background the ocean

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/mrgGkXjQ/sadkfj.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fR1DqnhB/sadfjdskj.jpg

spoiler:
1 = ChatGPT

2 = Flux.1-KreaDev / dpmpp_2m_sde_gpu, simple, 30 steps.

[ Voor 15% gewijzigd door CR2032 op 05-08-2025 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Moeilijk om te zeggen, beiden hebben voor en nadelen. Persoonlijk zou ik nog een tijdje sleutelen aan beide resultaten om het beter te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:47:
Flux.1-KreaDev / dpmpp_2m_sde_gpu, simple, 30 steps.
Er is iets mis met wat Flux.1-Krea met de pupillen van de ogen doet, ze zijn niet rond. Dat viel me in de vorige posts ook al op. De rest van de afbeelding ziet er prima uit.

Maar ik ben ook al een aantal video's tegengekomen met andere tekortkomingen van het Krea gebeuren, zo worden handen en voeten bij wat complexere afbeeldingen niet goed weergegeven.

Dit model is door Krea gemaakt met de hulp (the base model weights) van Black Forest Labs.
Waarbij de aandacht voor dit model vooral gegaan is naar het genereren van perfecte portretten (waar Krea goed in is) zonder de AI-look en minder naar het genereren van complexe afbeeldingen uit complexe prompts. Verder zegt Krea zelf dat het model nog doorontwikkeld wordt om nog betere resultaten te krijgen.

Het zal misschien in de toekomst iets kunnen worden, vooralsnog zie ik op sommige punten verbetering (o.a. huidstructuur en zo) maar op sommige punten (zoals pupillen, handen en voeten) zie ik eerder een achteruitgang ten opzichte van Flux1.dev (met evt. een LoRa toegevoegd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Gonadan schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:03:
Moeilijk om te zeggen, beiden hebben voor en nadelen. Persoonlijk zou ik nog een tijdje sleutelen aan beide resultaten om het beter te krijgen.
Ja. Sleutelen aan het sleutelbeen _/-\o_

Dat deel valt namelijk altijd op.
En verder zie ik nog steeds dat de Flux variant wat meer lijnen in het gezicht tekent, dus meer scherpe overgangen dan ChatGPT.

Natuurlijk is ook daarvoor een oplossing: gewoon de juiste kleding en make-up :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7XKSLRqRRSAge4WP2iDp1YyvMJw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GmichkIv2eygbCOaVMsVqwyH.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sa0v1jmNj_A73zRpGGSHMQnDGdc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/8I3TzBFA8gqRGCNDFjfw6jg7.png?f=fotoalbum_large

Catwoman *O*

Overigens zie je met een ChatGPT Lora meteen het verschil als het gaat om sleutelbenen en andere attributen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVQiWBzULBkACGpmOah_YQQIJFg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GyFOJVZAnJ7ejctLi35YIpTm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door Mars Warrior op 05-08-2025 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:51:[...]Ja. Sleutelen aan het sleutelbeen _/-\o_
Dat deel valt namelijk altijd op.
Ja, sleutelbenen blijven wel een dingetje..... 8)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0JhWhER0f7Y2qkDuN0wJLccqYo8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Sezg7IsVEWMtDZyLkMjPmFlD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het was interessant om te zien of een default Flux.1-KreaDev tegen al het ChatGPT geweld op kan.
Het antwoord is duidelijk een nee wanneer je geen hulptroepen aanrukt als lora's en clip encoders.

Flux toont ook inderdaad teveel lijnen in het gezicht, die ook nog eens irritant te symetrisch zijn.
Die ChatGPT foto overtuigd direct beter, vooral de huid is heel geslaagd.

Flux heeft net als SDXL nog steeds last dat de irissen van ogen vaak nooit echt rond zijn.
Met SDXL leek er vaak een vlakje vanaf te zijn, met Flux lijken het soms wel uitgelopen eierdooiers.

Het is wel redelijk te fixen de lora Eye Detail Flux Lora (&Inpaint). En lora's voor hands fixers. Dan biedt Flux.1-Krea-Dev wel betere afbeeldingen dan standaard Flux

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind dat je met de juiste prompt (die ik in dit geval voor een deel (met de nodige verbeteringen) hier uit het topic heb overgenomen) en een goede LoRa (Natural_faces_detailed_realistic_skin_and_imperfections_without_makeup) met FLUX1.dev ook mooie resultaten kunt bereiken.
Ik heb normaliter niet zoveel met realistische portretten, ben meer van kunstzinnige creaties die je met AI kunt maken, maar deze plaat is toch wel geslaagd. Daar heb je de nieuwere versies van FLUX (nog) niet voor nodig.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hX4PQRTLlGtI8At2J8Q2BdstGxo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uxw4FnPtWuaQr3787vtc3Y75.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
Weer een mooi model uitgekomen met online speeltuin erbij:
Qwen.image https://huggingface.co/spaces/Qwen/Qwen-Image
Model zou erg goed zijn in prompt opvolging en ook plaatsen van tekst in plaatjes en ook in het opvolgen waar dat moet komen te staan.
Editor model/ update ala flux.kontext komt er ook nog aan.
Comfyui workflow is er al, image generatie kwaliteit zit beetje boven en onder HiDream en is dus afhankelijk wat je zoekt. Met tekst zeker boven HiDream puur een compositie zonder tekst wisselen ze elkaar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
The-Source schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:20:
Weer een mooi model uitgekomen met online speeltuin erbij:
Qwen.image https://huggingface.co/spaces/Qwen/Qwen-Image
Model zou erg goed zijn in prompt opvolging en ook plaatsen van tekst in plaatjes en ook in het opvolgen waar dat moet komen te staan.
Editor model/ update ala flux.kontext komt er ook nog aan.
Comfyui workflow is er al, image generatie kwaliteit zit beetje boven en onder HiDream en is dus afhankelijk wat je zoekt. Met tekst zeker boven HiDream puur een compositie zonder tekst wisselen ze elkaar af.
Grappig 😀

Heb de capybara en de appel ff laten maken.

A capybara wearing a suit holding a sign that reads Hello World

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uki9ONeH4f6ir4NIe30ge1UhLpI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KGf2tsVH1tQ5wDw4OE8unkPl.webp?f=fotoalbum_large

Realistic still life photography style: A single, fresh apple resting on a clean, soft-textured surface. The apple is slightly off-center, softly backlit to highlight its natural gloss and subtle color gradients—deep crimson red blending into light golden hues. Fine details such as small blemishes, dew drops, and a few light highlights enhance its lifelike appearance. A shallow depth of field gently blurs the neutral background, drawing full attention to the apple. Hyper-detailed 8K resolution, studio lighting, photorealistic render, emphasizing texture and form.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dbo56B2A43xDKhcH73_E9sTdE8s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TxOudWM2rUuc4kBohWZ2wLUp.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 18% gewijzigd door Mars Warrior op 06-08-2025 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:58:Heb de appel ff laten maken.
Realistic still life photography style: A single, fresh apple resting on a clean, soft-textured surface. The apple is slightly off-center, softly backlit to highlight its natural gloss and subtle color gradients—deep crimson red blending into light golden hues. Fine details such as small blemishes, dew drops, and a few light highlights enhance its lifelike appearance. A shallow depth of field gently blurs the neutral background, drawing full attention to the apple. Hyper-detailed 8K resolution, studio lighting, photorealistic render, emphasizing texture and form.
Ziet er inderdaad redelijk overtuigend uit. Alhoewel een stilleven maar heel zelden met dauwdruppels wordt afgebeeld, maar dat terzijde.
Nou wil ik dit model even op de proef stellen, zou je het nog een keer willen doen met deze prompt?:
Realistic still life photography style: A single, fresh apple resting on a clean, soft-textured surface. The apple is slightly off-center, softly backlit to highlight its natural gloss and subtle color gradients—deep crimson red blending into light golden hues. Fine details such as small blemishes, dew drops, and a few light highlights enhance its lifelike appearance. Next to the apple is a pear-shaped glass object in which the apple is reflected upside-down. A shallow depth of field gently blurs the neutral background, drawing full attention to the composition. Hyper-detailed 8K resolution, studio lighting, photorealistic render, emphasizing texture and form
Ben heel benieuwd hoe dat er uit komt. Vaak is het bij dit soort modellen zo dat complexiteit in de prompt ten koste gaat van de algehele kwaliteit van de afbeelding, misschien is het bij dit model niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:14:
Ik vind dat je met de juiste prompt (die ik in dit geval voor een deel (met de nodige verbeteringen) hier uit het topic heb overgenomen) en een goede LoRa (Natural_faces_detailed_realistic_skin_and_imperfections_without_makeup) met FLUX1.dev ook mooie resultaten kunt bereiken.
Ik heb normaliter niet zoveel met realistische portretten, ben meer van kunstzinnige creaties die je met AI kunt maken, maar deze plaat is toch wel geslaagd. Daar heb je de nieuwere versies van FLUX (nog) niet voor nodig.
[Afbeelding]
Voor realisme zul je toch veel meer aan de bak moeten. Het toont ook de reden waarom Flux.1-Krea-Dev is ontwikkeld.
Experience FLUX Krea Dev, the open-weights text-to-image model that overcomes the oversaturated 'AI look' to achieve new levels of photorealism with distinctive aesthetics.
https://flux-1.net/flux-krea-dev
Je post toont weer de oude bekende AI plastic fantastic look wat typisch Flux is. De huid is vreemd in kleur en onrealistisch verschillend in opbouw, die rimpels lijken meer op vouwen in kunststof. Het is kunstmatig symmetrisch. De neus en het hele lichaam zoals de sleutelbeenderen kloppen ook niet.

Wil je kwalitatief realistische afbeeldingen maken dan ontkom je er niet meer aan om uitgebreide workflows met veel verschillende lora's te gebruiken met Flux.1-Krea-Dev. Het is niet meer te doen met eenvoudiger tooling als ForgeUI. Of stap over naar ChatGPT als je voor gemak gaat. >:)

Vergelijk het met mijn vorige post en deze afbeelding van ChatGPT. Zoveel realistischer, vergelijk de huid, natuurlijke imperfecties, assymetrie, lichtval.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/sD4zBLB1/dfkjts.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Yaksa schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 20:53:
[...]

Ziet er inderdaad redelijk overtuigend uit. Alhoewel een stilleven maar heel zelden met dauwdruppels wordt afgebeeld, maar dat terzijde.
Nou wil ik dit model even op de proef stellen, zou je het nog een keer willen doen met deze prompt?:
Realistic still life photography style: A single, fresh apple resting on a clean, soft-textured surface. The apple is slightly off-center, softly backlit to highlight its natural gloss and subtle color gradients—deep crimson red blending into light golden hues. Fine details such as small blemishes, dew drops, and a few light highlights enhance its lifelike appearance. Next to the apple is a pear-shaped glass object in which the apple is reflected upside-down. A shallow depth of field gently blurs the neutral background, drawing full attention to the composition. Hyper-detailed 8K resolution, studio lighting, photorealistic render, emphasizing texture and form
Ben heel benieuwd hoe dat er uit komt. Vaak is het bij dit soort modellen zo dat complexiteit in de prompt ten koste gaat van de algehele kwaliteit van de afbeelding, misschien is het bij dit model niet zo.
Ik mijn vorige post heb ik link staan naar online omgeving waar je zelf gratis het kan testen.
Dan zou je nog eventueel met eventuele prompt aanpassingen zien waar de grens ligt
De online omgeving lijkt je 1x per 24uur een plaatje te mogen laten maken.
Maar met je prompt komt de appel gelijkwaardig aan bovenstaand erui. Een peer vormig glas met een "echt: steeltje.
In de reflectie gaat het mis. ipv reflectie lijkt er meer een miniatuur in het glas te zitten en het is een meer een peer met boven en onder een steeltje. "pear-shaped glass object in which the apple is reflected upside-down." steeltje met upside-down aan de onderzijde zou nog kunnen kloppen met de vorm is incorrect in de 'reflectie' en de kleur ook.
Maar aangezien ik dit nooit in werkelijkheid heb gezien zou beeld vervorming door de rondingen van het peer glas wellicht ook ergens een oorzaak kunnen zijn.
Ik praat het dus niet goed, maar zonder werkelijke referentie kan ik ook niet zeker zijn van de fouten.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l0g4M3x4KBsc72dlvMBF3e_-3sU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zMDoryJ1g2MtnsPH25Ot7lIi.webp?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door The-Source op 07-08-2025 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
The-Source schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 07:18:[...]
Ik mijn vorige post heb ik link staan naar online omgeving waar je zelf gratis het kan testen.
Dan zou je nog eventueel met eventuele prompt aanpassingen zien waar de grens ligt
De online omgeving lijkt je 1x per 24uur een plaatje te mogen laten maken.
Maar met je prompt komt de appel gelijkwaardig aan bovenstaand erui. Een peer vormig glas met een "echt: steeltje.
In de reflectie gaat het mis. ipv reflectie lijkt er meer een miniatuur in het glas te zitten en het is een meer een peer met boven en onder een steeltje. "pear-shaped glass object in which the apple is reflected upside-down." steeltje met upside-down aan de onderzijde zou nog kunnen kloppen met de vorm is incorrect in de 'reflectie' en de kleur ook.
Maar aangezien ik dit nooit in werkelijkheid heb gezien zou beeld vervorming door de rondingen van het peer glas wellicht ook ergens een oorzaak kunnen zijn.
Ik praat het dus niet goed, maar zonder werkelijke referentie kan ik ook niet zeker zijn van de fouten.
Maar zo heel veel beter qua interpretatie van de prompt is dit model dus ook niet.
Want wanneer ik met de FLUX1.dev met dezelfde prompt een aantal iteraties doe dan komt het volgende er uit:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AVF0octd476YZy6Iwuz647xuQns=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B1ovJuetHMXjGzPOSRxIFiiG.png?f=fotoalbum_large
Het 'op z'n kop' gedeelte klopt weliswaar niet maar de interpretatie van de rest van prompt klopt wel aardig, in ieder geval (mijn mening) iets beter dan het door jou geteste model.
Ik verwacht overigens wel dat de nieuwe modellen nog wat gefinetuned gaan worden, in het verleden duurde het vaak ook wel even voordat de 'foutjes' er uitgehaald waren. De community helpt daar ook bij door bijv. LoRa's als open source aan te bieden waar ontwikkelaars zoals bijv. Black Forest Labs ook gebruik van mogen maken bij nieuwe releases.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
@Yaksa links in het glas heb je reflectie van de appel maar 'te klein' die andere appel lijkt er in mijn ogen achter te staan, wel gespiegeld maar was niet wat er gevraagd werd want het is geen reflectie.
Lang verhaal kort, er is voor bijna elk model wel verbeterpunten mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ach ja. Dingen die zwemmen onder water, of op hun kop staan: het lukt nog geen enkele AI...

Een ananas op zijn kop zetten lijkt een onmogelijkheid te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mars Warrior schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 17:35:
Ach ja. Dingen die zwemmen onder water, of op hun kop staan: het lukt nog geen enkele AI...

Een ananas op zijn kop zetten lijkt een onmogelijkheid te zijn.
Mensjes op de kop zetten lukt dan weer wel (min of meer) 8)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bQ1z5Nm8w6uTWfEfSFQ0EqMPTbs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dDgCpUESXwwaKDVvGeDVSHc9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mars Warrior
Yaksa schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:43:
[...]

Mensjes op de kop zetten lukt dan weer wel (min of meer) 8)

[Afbeelding]
Nou ja, mensen 🧐 ik weet niet hoe ik die misvormsels moet noemen eerlijk gezegd 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CR2032 schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 23:34:
@Gonadan Ja, die eerste heeft vast een pilletje geslikt, of hij was bang voor die bumblebee.
Is dat dan iets wat specifiek door het model komt of is het toeval? Het leek voor mij wel een patroon te zijn.
CR2032 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 16:47:
Ik was wel benieuwd hoe de nieuwe Flux.1-KreaDev zich verschilt met ChatGPT. Met dezelfde prompt, zonder nabewerking of hulp van lora's of wat dan ook.

Wie is wie. Welke afbeelding is het meest realistisch en volgt de prompt het beste.

Make a realistic close-up photo of the face of a woman with long blond hair and some eye wrinkles, age late thirties, her hair and skin is a bit of a mess due to the sun and the salty water. She is bowing down to the camera standing on a ship, background the ocean

[Afbeelding]

[Afbeelding]

spoiler:
1 = ChatGPT

2 = Flux.1-KreaDev / dpmpp_2m_sde_gpu, simple, 30 steps.
Nu ik op groot scherm kijk is de algehele indruk dat #2 realistischer over komt. Zeker niet perfect maar bij #1 heb ik sneller de AI-vibe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:52:
[...]

Nu ik op groot scherm kijk is de algehele indruk dat #2 realistischer over komt. Zeker niet perfect maar bij #1 heb ik sneller de AI-vibe.
#2 is een beetje te hard, als die wat zachter belicht zou worden, zou die veel beter zijn, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mars Warrior
Room42 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

#2 is een beetje te hard, als die wat zachter belicht zou worden, zou die veel beter zijn, denk ik.
Dat kan aan de sampler liggen. Euler vind ik i.h.a. rustiger ogen met gezichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Mars Warrior schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:29:
[...]

Dat kan aan de sampler liggen. Euler vind ik i.h.a. rustiger ogen met gezichten.
Ja, die samplers moet ik me ook nog eens goed in verdiepen (lees: Hoe weet ik welke ik moet gebruiken en met welke scheduler). Ik ben trouwens toch overstag gegaan en heb nu een RTX3090 gekocht en die is, inderdaad, aanzienlijk sneller dan de Radeon RX 6700 XT. :o _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Room42 op 08-08-2025 14:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Room42 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:09:
[...]

Klopt, qua belichting ben ik er geen fan van. Maar ook bij foto's heb je vaak abominabele belichting dus dat paste juist wel in het realistische. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07
Room42 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:41:
[...]

Ja, die samplers moet ik me ook nog eens goed in verdiepen (lees: Hoe weet ik welke ik moet gebruiken en met welke scheduler). Ik ben trouwens toch overstag gegaan en heb nu een RTX3090 gekocht en die is, inderdaad, aanzienlijk sneller dan de Radeon RX 6700 XT. :o _/-\o_
Uit persoonlijke interesse, wat voor snelheidswinst hebben we het dan over?

Ik was van een GTX1650 (laptop, 4GB Vram) naar een RTX4070 Super gegaan (12GB Vram) en die ging met SD1.5 van 15 seconde per image naar ~1 seconde per image. En toen kwam Flux en ging ik naar 30 seconde per image :+

Hier overigens ook aan het spelen gegaan met het OSS model van OpenAI, die doet het ook behoorlijk. Moet wel de context vrij hoog zetten als ik hele programma's ga genereren maar dat doet ie prima :D

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]Ja, die samplers moet ik me ook nog eens goed in verdiepen (lees: Hoe weet ik welke ik moet gebruiken en met welke scheduler). Ik ben trouwens toch overstag gegaan en heb nu een RTX3090 gekocht en die is, inderdaad, aanzienlijk sneller dan de Radeon RX 6700 XT. :o _/-\o_
Dan denk ik dat je die tweedehands gekocht hebt, want voor de nieuwprijs (zo'n 1500 euro) heb je tegenwoordig ook een RTX 5080. Weliswaar met 8Gb minder VRAM maar wel met de nieuwe architectuur, snel GDDR7 Vram en een veel hogere bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:54:
[...]Klopt, qua belichting ben ik er geen fan van. Maar ook bij foto's heb je vaak abominabele belichting dus dat paste juist wel in het realistische. :+
Wanneer je lokaal draait dan is de belichting vrij goed in te stellen via de prompt.
Termen (dit zijn er maar een paar, er zijn er nog veel meer) in de prompt zoals ambient lighting, studio lighting, soft atmospheric lighting, sunlight, god rays, backlit, high (or low) contrast, sharp shadows en versterkingen/verzwakkingen daarvan worden doorgaans goed verwerkt in de afbeelding zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:34:
[...]

Dan denk ik dat je die tweedehands gekocht hebt [...]
Ja, uiteraard.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Felicia schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:32:
[...]

Uit persoonlijke interesse, wat voor snelheidswinst hebben we het dan over?

Ik was van een GTX1650 (laptop, 4GB Vram) naar een RTX4070 Super gegaan (12GB Vram) en die ging met SD1.5 van 15 seconde per image naar ~1 seconde per image. En toen kwam Flux en ging ik naar 30 seconde per image :+

Hier overigens ook aan het spelen gegaan met het OSS model van OpenAI, die doet het ook behoorlijk. Moet wel de context vrij hoog zetten als ik hele programma's ga genereren maar dat doet ie prima :D
Ik ben de benchmark vergeten op te slaan, maar mijn test-workflow in ComfyUI ging van 68 seconden naar iets van 13.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Als hulp gebruik ik vaak deze tabel. De sampler maakt vaak veel meer uit dan verwacht. Zowel in compositie als belichting. De invloed van de prompt is maar beperkt en heb je anders ControlNet of Lora's nodig. De laatste vaak weer met beperkingen aan de samplers.

Hierdoor ben ik veel vaker heun en heunpp2 als sampler gaan gebruiken.

In de link staat de ComfyUI workflow zodat je de vergelijking gemakkelijk zelf kunt maken, ook voor andere diffusion modellen.

https://civitai.com/artic...pler-scheduler-comparison

Afbeeldingslocatie: https://image.civitai.com/xG1nkqKTMzGDvpLrqFT7WA/ec9570f7-ad06-452e-a12d-d75f905c7900/width=525/ec9570f7-ad06-452e-a12d-d75f905c7900.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:58:
[...]Zowel in compositie als belichting. De invloed van de prompt is maar beperkt en heb je anders ControlNet of Lora's nodig. De laatste vaak weer met beperkingen aan de samplers.
Dat je in de prompt de belichting niet zou kunnen regelen is meer een kwestie van een goede prompt leren schrijven dan dat het via de prompt beperkt zou zijn.
Alle tutorials geven juist aan dat het in de prompt beschrijven van de belichting essentieel is voor het verkrijgen van een goede afbeelding, voorbeeldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
CR2032 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:58:
[...]

Als hulp gebruik ik vaak deze tabel. De sampler maakt vaak veel meer uit dan verwacht. Zowel in compositie als belichting. De invloed van de prompt is maar beperkt en heb je anders ControlNet of Lora's nodig. De laatste vaak weer met beperkingen aan de samplers.

Hierdoor ben ik veel vaker heun en heunpp2 als sampler gaan gebruiken.

In de link staat de ComfyUI workflow zodat je de vergelijking gemakkelijk zelf kunt maken, ook voor andere diffusion modellen.

https://civitai.com/artic...pler-scheduler-comparison

[Afbeelding]
En ook dit is slechts weer een deel van de waarheid.

Ik kan met identieke instellingen, maar enkel door het wijzigen van de clip encoders totaal, maar dan ook totaal andere afbeeldingen krijgen.

De prompt is natuurlijk nog steeds zichtbaar, maar je kunt van real life foto van een sexy vrouw gaan naar een stripboek figuur.

Ik kan soms voorbeelden van civitai totaal niet reproduceren ondanks alle informatie als prompt, seed etc. Totdat ik met de clip encoders ga spelen 😮

Er zijn gewoon heel, heel veel variabelen die de uiteindelijke output bepalen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:10:
[...]

Dat je in de prompt de belichting niet zou kunnen regelen is meer een kwestie van een goede prompt leren schrijven dan dat het via de prompt beperkt zou zijn.
Alle tutorials geven juist aan dat het in de prompt beschrijven van de belichting essentieel is voor het verkrijgen van een goede afbeelding, voorbeeldje.
Je kunt met de prompt wel de belichting regelen maar dat werkt alleen beperkt.
Want je kunt nog zo mooi en uitgebreid een prompt hebben geschreven, dan heeft in dit geval een verkeerde sampler of scheduler meer effect zodat het resultaat alsnog nergens op lijkt dan wat de prompt aangeeft.

@Mars Warrior Inderdaad, of text encoders, lora's, custom nodes die tegen elkaar werken. Het is steeds optimale combinatie vinden wat goed met elkaar werkt. Als je zelf vergelijkingen gaat maken krijg je er vanzelf meer gevoel voor wat beter met elkaar werkt en wat niet.

Ik heb de ComfyUI workflow sampler scheduler vergelijker nu met met Flux.1-Krea-Dev uitgeprobeerd. Deze ComfyUI workflow heeft ook een fraaie opbouw, goed voor de inspiratie.

Met alleen het veranderen van de sampler of de scheduler krijg je zoveel verschillen.

cinematic 18k film still, a young male wearing glowing angelic wings, wearing a vintage gold shirt and blue jeans. a futuristic blue sign centered over his face spells Compare me. He is standing in an English garden in full daylight

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/KR78JvMj/ksajkdfj.jpg Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/t7tKc12K/adkndasl.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xcXPzhJ6/asdkfj.jpgAfbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7fwBJm1c/and2423.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 08-08-2025 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
CR2032 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:38:
[...]Je kunt met de prompt wel de belichting regelen maar dat werkt alleen beperkt.
Want je kunt nog zo mooi en uitgebreid een prompt hebben geschreven, dan heeft in dit geval een verkeerde sampler of scheduler meer effect zodat het resultaat alsnog nergens op lijkt dan wat de prompt aangeeft.
Heb je wel eens een tutorial prompt building gevolgd, bijvoorbeeld waarvan ik de link gaf?

Bij zowat alle modellen die uitkomen geeft de maker ervan zelf al aan welke sampler en/of scheduler je het beste zou kunnen gebruiken bij dat specifieke model. Dan kun je wel andere gaan gebruiken (en die zullen ook andere resultaten geven) maar dan gebruik je dat model gewoon niet optimaal. De maker(s) hebben dat allemaal al uitentreuren getest, dus waarom daarvan afwijken?
Zoals een bekend persoon eens zei: 'The ability for a person to change his mind in the face of proven evidence is the number one sign of intelligence'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Gezellig toch weer dat nieuwe model van OpenAI 8)
Alles is weer anders, de antwoorden, de plaatjes, de kwaliteit en daarmee ook de bruikbaarheid.

Maar goed. OpenAI verliest nog steeds miljarden per jaar, dus zo'n nieuw GPT-5 model, dat volgens sommigen niets meer is als een router die de "goedkoopste" route selecteert is vanuit de bedrijfsgedachte niet zo vreemd.

Ik merk voornamelijk dus dat de Python code (Python GPT 5 model) anders is, en dat het verbeteren van de prompts om leuke plaatjes in ComfyUI of ChatGPT zelf te maken een stuk slechter/moeizamer gaat dan met 4o.

Was ik net een beetje gewend na de omschakeling in April met 4o wat ik anders moet doen, kan ik weer beginnen :(

Ik experimenteer ook wat met GPT-OSS om de prompt te verbeteren, maar dat is met slechts 16GB VRAM wel wat gedoe: ik moet elke keer een load/unload doen om VRAM vrij te maken om het plaatje te maken in ComfyUI.

Het blijft kloten vind ik, zo'n rolling release van je tools in de cloud waar je geen enkele zeggenschap over hebt. Stel je voor dat het "gedrag" van je auto op zo'n manier - 's nachts - wijzigt. Dat zou chaos op de weg worden.

En ja, het heeft mij in de afgelopen tijd ook veel tijdwinst en plezier opgeleverd. Leuk om dingen "samen" te bedenken en maken _/-\o_

Maar ik zou wilen dat alles een beetje consistenter is. In de afgelopen posts is al duidelijk geworden hoeveel variabelen er zijn om een plaatje in ComfyUI exact te reproduceren.

In onderstaande plaatjes is alles identiek, behalve de clip/text encoders. Gelukkig is aan de hand van de png de metadata van ComfyUI altijd beschikbaar voor reproductie, maar dit is wel wat ik ervaar met nieuwe of verbeterde versies van ChatGPT. Alleen dan kan ik er niets meer aan veranderen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U3hJSb7QD0DmCnN0y5CjFKDCpWw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Zjyihu8S2tCAnr2cdF7m4nCz.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EnaLxzgXplR4Pjyt2jiftE3z7UU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UC9F2HvwPsUlN5IdDebAyWRf.png?f=fotoalbum_large

Ik had me echter nooit gerealiseerd dat het verschil zo groot kan zijn. Blijkbaar verandert er iets fundamenteel aan de prompt die eruit komt als basis om het plaatje te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
@Mars Warrior met 16GB VRAM is het meeste wel lokaal te draaien alleen zal je soms wel quantized models moeten kiezen. Waar je met 24GB VRAM vaak nog wel weg kan komen zal je met 16GB vaker een iets kleiner model moeten kiezen. En als een Q8 model bijvoorbeeld wel past dan ga je echt niet veel inleveren op kwaliteit.
Wil je consistent output hebben met technieken die je zelf heb geleerd dan zal je toch of zelf meten hosten. Of wellicht als je het maar af en toe gebruikt kunnen kijken naar https://www.runpod.io/pricing hier kan je per uur een "VM" huren met nvidia gpu naar keuze. En ja zelf een H200 is mogelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
Ben je lekker bezig om met ChatGPT wat ComfyUI flows op te zetten, en dan dit:

Je hebt de limiet van het Free-plan voor GPT-5. bereikt
Je hebt GPT-5 nodig om door te gaan met deze chat omdat er een bijlage is. Je limiet wordt gereset na 16:10.

Lekker is dat. Ik kan dus niet verder. Er wordt geen downgrade uitgevoerd. Het is gewoon over en uit tot 16:10u.

Zelfs het starten van een nieuwe chat en daarin de ComfyUI workflow plakken werkt niet: die wordt direct geblokkeerd.

Ik snap nu dat sommige mensen GPT-5 een bezuinigingsoperatie noemen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars Warrior
The-Source schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:25:
@Mars Warrior met 16GB VRAM is het meeste wel lokaal te draaien alleen zal je soms wel quantized models moeten kiezen. Waar je met 24GB VRAM vaak nog wel weg kan komen zal je met 16GB vaker een iets kleiner model moeten kiezen. En als een Q8 model bijvoorbeeld wel past dan ga je echt niet veel inleveren op kwaliteit.
Wil je consistent output hebben met technieken die je zelf heb geleerd dan zal je toch of zelf meten hosten. Of wellicht als je het maar af en toe gebruikt kunnen kijken naar https://www.runpod.io/pricing hier kan je per uur een "VM" huren met nvidia gpu naar keuze. En ja zelf een H200 is mogelijk ;)
Mooi spul. Een 5090 is maar $0,89/uur. Dat is best goedkoop als je maar af en toe wat doet. Maar je moet dus wel elke keer toch je eigen VM opzetten? Ik bedoel data en ComfyUI enzo installeren? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Volgens mij maken sommige Civitai gebruikers ook hiervan gebruik om Loras te trainen. Kost dan maar een tiental dollars. Daar kan geen thuisconfiguratie tegenop natuurlijk. Alleen als je er veel gebruik van maakt dan wordt het erg duur. Dan kost een 5090 VM huren op jaarbasis een stuk meer dan dat je een 5090 koopt.

Mijn 4060 Ti 16GB kan inderdaad goed met Q8 en fp8 versies omgaan: dat past allemaal mooi. Meer performance en VRAM zou wel mooi zijn, zeker met de nieuwere modellen: die vragen toch wel wat meer. Ook als ik grotere plaatjes wil maken dan wordt alles enorm traag door het tekort aan VRAM: de driver schakelt dan gedeeld VRAM erbij, wat natuurlijk niet echt snel is.

Ben dus benieuwd naar de 24GB varianten van de 5070 Ti die eind dit jaar zouden komen. Zal wel flink aan de prijs zijn, maar wel een heel stuk sneller dan mijn 4060 Ti 16GB.

De meeste LLM's en plaatjes generatoren gaan nu vaak uit van varianten voor 16GB. Als er meer kaarten met 24GB komen zullen er ook hopelijk versies komen die daarop getuned zijn. Dus ook meer parameters.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The-Source
Mars Warrior schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 11:40:
[...]

Mooi spul. Een 5090 is maar $0,89/uur. Dat is best goedkoop als je maar af en toe wat doet. Maar je moet dus wel elke keer toch je eigen VM opzetten? Ik bedoel data en ComfyUI enzo installeren? Dat is me nog niet helemaal duidelijk.

Volgens mij maken sommige Civitai gebruikers ook hiervan gebruik om Loras te trainen. Kost dan maar een tiental dollars. Daar kan geen thuisconfiguratie tegenop natuurlijk. Alleen als je er veel gebruik van maakt dan wordt het erg duur. Dan kost een 5090 VM huren op jaarbasis een stuk meer dan dat je een 5090 koopt.

Mijn 4060 Ti 16GB kan inderdaad goed met Q8 en fp8 versies omgaan: dat past allemaal mooi. Meer performance en VRAM zou wel mooi zijn, zeker met de nieuwere modellen: die vragen toch wel wat meer. Ook als ik grotere plaatjes wil maken dan wordt alles enorm traag door het tekort aan VRAM: de driver schakelt dan gedeeld VRAM erbij, wat natuurlijk niet echt snel is.

Ben dus benieuwd naar de 24GB varianten van de 5070 Ti die eind dit jaar zouden komen. Zal wel flink aan de prijs zijn, maar wel een heel stuk sneller dan mijn 4060 Ti 16GB.

De meeste LLM's en plaatjes generatoren gaan nu vaak uit van varianten voor 16GB. Als er meer kaarten met 24GB komen zullen er ook hopelijk versies komen die daarop getuned zijn. Dus ook meer parameters.
Ik heb er zelf geen ervaring mee, zie wel diverse AI youtube kanalen af en toe over runpod praten en die bieden dan ook een soort "install" script aan die dus comfyui installeert of al een soort pre-build pod aanbieden. Wellicht kan je ook een pod op sleep mode zetten dat weet ik niet. En denk ook wel dat runpod niet de enige is in de markt. Ik wou alleen aangeven dat afhankelijk van je usecase het wellicht een optie zou kunnen zijn ipv zelf alles aanschaffen voor die "ene keer"
Runpod heeft er ook een blog post van: https://www.runpod.io/articles/guides/comfy-ui-flux
Yes. ComfyUI allows you to save workflow graphs as JSON files, which you can download for later or share. On Runpod, you can also attach a persistent storage volume to your pod to save models, outputs, or the entire workspace between sessions. This means you won’t lose your work when you stop the pod – next time you deploy, your custom nodes, images, and workflows can be loaded from the volume. (You can always download important images to your local machine too.)

[ Voor 10% gewijzigd door The-Source op 09-08-2025 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yaksa schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 22:58:
[...]

Heb je wel eens een tutorial prompt building gevolgd, bijvoorbeeld waarvan ik de link gaf?

Bij zowat alle modellen die uitkomen geeft de maker ervan zelf al aan welke sampler en/of scheduler je het beste zou kunnen gebruiken bij dat specifieke model. Dan kun je wel andere gaan gebruiken (en die zullen ook andere resultaten geven) maar dan gebruik je dat model gewoon niet optimaal. De maker(s) hebben dat allemaal al uitentreuren getest, dus waarom daarvan afwijken?
Zoals een bekend persoon eens zei: 'The ability for a person to change his mind in the face of proven evidence is the number one sign of intelligence'.
Sommige mensen experimenteren liever zelf dan dat ze vooral handleidingen volgen.
Eigen initiatief, inzet, buiten de gebaande paden gaan, off piste, etc. Different strokes for different folks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
@CR2032
"Hierdoor ben ik veel vaker heun en heunpp2 als sampler gaan gebruiken."

deze twee samplers zijn berucht vanwege hun lange render tijd.
met euler, dpmpp_2m, deis, etc zit ik op 1:50 en met heun(pp2) ga ik naar een dikke 5:30
toch wel een dingetje als je gaat renderen.
en helaas krijg ik nunchaku nog niet werkend....

Acties:
  • +3 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:38:
@CR2032
"Hierdoor ben ik veel vaker heun en heunpp2 als sampler gaan gebruiken."

deze twee samplers zijn berucht vanwege hun lange render tijd.
met euler, dpmpp_2m, deis, etc zit ik op 1:50 en met heun(pp2) ga ik naar een dikke 5:30
toch wel een dingetje als je gaat renderen.
en helaas krijg ik nunchaku nog niet werkend....
Heun doet er inderdaad langer over, het wordt een verbeterde Euler genoemd. Euler beta is weer een verdere verbetering van Euler. Er wordt met de Heun-methode veel meer doorgerekend dan Euler, die meer met aannames werkt. Je kunt met Heun vaak wel een lager aantal steps CFG kiezen voor een kortere render tijd. Als je van wiskunde houdt: Wikipedia: Heun's method

Je kiest het beste een sampler/scheduler op het type afbeelding die je wilt maken.
Heun en de nieuwere heunpp2 zijn vooral goed voor gedetailleerde scherpe afbeeldingen. Ik maak vaak met een vergelijkende workflow tegelijk een paar testjes.

Zie de verschillen, verder is alles hetzelfde gebleven. Let op de kool.

Flux.1-Krea-Dev

Heun
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/d0YsPd8L/heun2341.jpg

Euler
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/7ZQRSyLD/euler32533.jpg

Euler beta
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/MK9388VR/eulerbeta2334.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CR2032 op 11-08-2025 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
@CR2032
"Je kunt met Heun vaak wel een lagere CFG kiezen voor een kortere render tijd."

mijn CFG staat standaard op 1.0, moet ik die lager zetten?
(ik gebruik ComfyUI flux).

Inderdaad is heun in jouw voorbeelden wel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 17:42:
@CR2032
"Je kunt met Heun vaak wel een lagere CFG kiezen voor een kortere render tijd."

mijn CFG staat standaard op 1.0, moet ik die lager zetten?
(ik gebruik ComfyUI flux).

Inderdaad is heun in jouw voorbeelden wel mooier.
Oeps, ik bedoel aantal steps. Ik heb de post aangepast.
Met Flux houdt je de CFG altijd op 1, negative prompts kent deze niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CR2032 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:02:
[...]Met Flux houdt je de CFG altijd op 1, negative prompts kent deze niet.
Dat klopt, maar je kunt in ComfyUI wel de FluxGuidance instellen, wat in Forge Destilled CFG heet.
Hiermee bepaal je hoe nauwkeurig de prompt gevolgd gaat worden. De waarde (tussen 0.0 en 100.0) die je zou moeten gebruiken is ook enigszins model (en prompt) afhankelijk en ook afhankelijk van de text encoder die je gebruikt, een vaste waarde is er niet. Sommige makers van modellen geven aan welke waarde de meest optimale resultaten oplevert, bij andere moet je gewoon even experimenteren om tot een goed resultaat te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
Yaksa schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 18:45:
[...]

Dat klopt, maar je kunt in ComfyUI wel de FluxGuidance instellen, wat in Forge Destilled CFG heet.
Hiermee bepaal je hoe nauwkeurig de prompt gevolgd gaat worden. De waarde (tussen 0.0 en 100.0) die je zou moeten gebruiken is ook enigszins model (en prompt) afhankelijk en ook afhankelijk van de text encoder die je gebruikt, een vaste waarde is er niet. Sommige makers van modellen geven aan welke waarde de meest optimale resultaten oplevert, bij andere moet je gewoon even experimenteren om tot een goed resultaat te komen.
Het viel me op dat met het model flux-krea-dev (waar die geit afbeeldingen mee zijn gemaakt)
er geen flux guidance meer aanwezig is. Check de officiele workflow maar eens: Workflow > Browse Templates

Ik heb getest met een workflow inclusief en exclusief flux guidance, en blijkbaar staat ie zonder die node op 3.5 wat de standaard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:16:[...]Het viel me op dat met het model flux-krea-dev (waar die geit afbeeldingen mee zijn gemaakt)
er geen flux guidance meer aanwezig is. Check de officiele workflow maar eens: Workflow > Browse Templates
Ik heb getest met een workflow inclusief en exclusief flux guidance, en blijkbaar staat ie zonder die node op 3.5 wat de standaard is.
Ik dacht het zo opgepikt te hebben, maar aangezien ik niet met ComfyUI werk zou het kunnen dat het alleen in de reguliere FLUX modellen in te stellen is.
Overigens las ik ergens dat FLUX KREA iets beter werkt op een guidance van 4.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EverLast2002 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:16:
[...]

Het viel me op dat met het model flux-krea-dev (waar die geit afbeeldingen mee zijn gemaakt)

Klopt. Ik gebruik ook geen flux guidance, het zit ook niet meer in de standaard Flux-Krea-Dev workflow van ComfyUI.

Met Flux in het algemeen is het vooral veel zelf experimenteren wat het beste werkt voor de stijl die je wilt bereiken. Er zijn geen standaard vaste waarden die altijd en voor alles het beste werken.
Pagina: 1 ... 72 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.