Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

:strip_exif()/f/image/08P8cWtwfjbqYtKD6YFnVDVQ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4gXrFCLsl5OitNhkeHXIADDW.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/16uWucUO73a0FGYkbX46l6dO.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 49% gewijzigd door mrc4nl op 01-08-2024 10:56 ]
ora et labora
:fill(white):strip_exif()/f/image/7gOBCrCLa9MKG5XKEKVqdrDz.png?f=user_large)
Dankje, alles wordt leukerYaksa schreef op vrijdag 2 augustus 2024 @ 23:29:
[...]
artfusionXLReal_v16Lightning is ook wel een leuk model:
[Afbeelding]

:strip_exif()/f/image/zp5HsJUVa3bRvcv1BCoLlpyF.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Om eerlijk te zijn vind ik dat dat artikel zijn vergelijkende foto's niet echt tonen dat ze "nagemaakt" zijn! Als je wil dan vind je overal wel een vergelijking, maar de stijlen verschillen teveel naar mijn idee om te kunnen zeggen dat ze klakkeloos gekopiëerd zijn geweest.Yaksa schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:24:
Naar aanleiding van dit bericht maar even schaamteloos gebruik gemaakt van het talent van Alexander Jansson; een Zweedse illustrator, animator, grafisch ontwerper en auteur van kinderboeken.
[Afbeelding]
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]
Het is ook zo dat als je een studierichting als fotografie of kunst kiest, dat je vaak opdrachten krijgt om foto's of schilderijen van bekende artiesten "na te maken" of zoveel mogelijk te benaderen in stijl!
Die mening ben ik ook toegedaan.Runaque schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:45:
[...]Om eerlijk te zijn vind ik dat dat artikel zijn vergelijkende foto's niet echt tonen dat ze "nagemaakt" zijn! Als je wil dan vind je overal wel een vergelijking, maar de stijlen verschillen teveel naar mijn idee om te kunnen zeggen dat ze klakkeloos gekopiëerd zijn geweest.
Het is ook zo dat als je een studierichting als fotografie of kunst kiest, dat je vaak opdrachten krijgt om foto's of schilderijen van bekende artiesten "na te maken" of zoveel mogelijk te benaderen in stijl!
Elke kunstenaar, of het nou een kunstschilder of fotograaf is, haalt zijn inspiratie ergens vandaan (en dat kan ook een conculega zijn) en geeft er zijn eigen draai aan. En soms lijken die verdraaid veel op elkaar, kijk maar 's naar een stroming als het pointilisme aan het eind van de 19e eeuw. Daar hebben zelfs kunstkenners wel 'ns moeite om een bepaald schilderij toe te schrijven aan diegene die het gemaakt heeft.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former
By: Richard Corben
:strip_exif()/f/image/kZvfYhCKPy6FYpfT5BwjbxPV.jpg?f=fotoalbum_large)
Edit: Eigenlijk vind ik deze nog mooier:
:strip_exif()/f/image/aQL8n1W6OJmVjgDs1pjriQE1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 33% gewijzigd door Yaksa op 03-08-2024 20:26 ]
Het gaat er toch niet om of er sprake is van namaak? De kwestie is of er zonder toestemming gebruik van werk is gemaakt om een model te trainen. Als die toestemming er niet is, maar er is wel getraind, dan is er wel iets aan de hand.Runaque schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 11:45:
[...]
Om eerlijk te zijn vind ik dat dat artikel zijn vergelijkende foto's niet echt tonen dat ze "nagemaakt" zijn! Als je wil dan vind je overal wel een vergelijking, maar de stijlen verschillen teveel naar mijn idee om te kunnen zeggen dat ze klakkeloos gekopiëerd zijn geweest.
Ik vind dat ook een vage lijn trouwens. Fotografen kunnen werk maken dat geïnspireerd is op werk van anderen. Dat gaat waarschijnlijk behoorlijk automatisch zelfs. Dus het verschil is dat het trainen van een model een actievere handeling is of zo?
Advocatus ineptias | Free Speech Online
Als kunststudent moet je zoveel mogelijk absorberen van anderen en de technieken en indrukken op je eigen manier toepassen. Wat is het verschil met A.I.?Grozno schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:09:
[...]
Het gaat er toch niet om of er sprake is van namaak? De kwestie is of er zonder toestemming gebruik van werk is gemaakt om een model te trainen. Als die toestemming er niet is, maar er is wel getraind, dan is er wel iets aan de hand.
Ik vind dat ook een vage lijn trouwens. Fotografen kunnen werk maken dat geïnspireerd is op werk van anderen. Dat gaat waarschijnlijk behoorlijk automatisch zelfs. Dus het verschil is dat het trainen van een model een actievere handeling is of zo?
Money makes the world go round.StGermain schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:19:
[...]Als kunststudent moet je zoveel mogelijk absorberen van anderen en de technieken en indrukken op je eigen manier toepassen. Wat is het verschil met A.I.?
AI beeldgeneratie wordt een soort van betaalmodel, wanneer er dan getraind wordt met data van kunstenaars dan zullen de kunstenaars zelf (of hun nabestaanden die de rechten hebben) ook wel een graantje mee willen pikken. Blijft natuurlijk een grijs gebied, is een wit doek met 3 gekleurde vierkantjes en wat zwarte strepen een idee van een kunstenaar waar AI niet op getraind mag worden?
Als voorbeeld deze afbeelding:
:strip_exif()/f/image/rBcE9NdWmOui8E4T7gGAXHnz.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijkt toch verdacht veel op een vroege Mondriaan. Maar in de prompt komt zijn naam niet voor.
Prompt: 'an oilpainting; white, 1 cm black vertical and horizontal lines, colored squares in red, yellow and blue'
[ Voor 31% gewijzigd door Yaksa op 03-08-2024 23:00 ]
Hoe is het zo klein?Mars Warrior schreef op woensdag 31 juli 2024 @ 19:37:
[...]
Het zier er niet uit op een iPad als ik uitvergroot![]()
[Afbeelding]
Lijkt wel of een deel van de noise gewoon doorkomt in het resultaat.
Tijd om voorlopig weer onder een steen uit te kruipen.
Wat is nu de beste manier om hier mee te beginnen? Midjourney, vast bedrag in de maand en iedere apparaat met Discord kan je het gebruiken? Of lokaal Stable difffusion draaien, echter heb ik momenteel geen gpu meer. Staat wel op de planning, maar wil eigenlijk op Intel battlemage of de nieuwere generatie Nvidia / AMD wachten. Ik heb gezien dat je het ook op een Mac kan draaien, alleen duurt het genereren dan een stuk langer en voor persoonlijk gebruik is een Mac met 16gb voor mij voldoende. Meer was beter volgens wat YouTube video’s.
Overige tips of ervaringen zijn ook welkom.
In dit topic worden al jouw vragen eigenlijk al beantwoord. Kwestie van zoeken op ComfyUI, Stable Diffusion en zo.KraveN schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:45:
Wat een creaties en wat een mooi topic. Ik was wel op de hoogte van midjourney maar geen idee dat ik dingen ook lokaal kan draaien met deze resultaten.
Wat is nu de beste manier om hier mee te beginnen? Midjourney, vast bedrag in de maand en iedere apparaat met Discord kan je het gebruiken? Of lokaal Stable difffusion draaien, echter heb ik momenteel geen gpu meer. Staat wel op de planning, maar wil eigenlijk op Intel battlemage of de nieuwere generatie Nvidia / AMD wachten. Ik heb gezien dat je het ook op een Mac kan draaien, alleen duurt het genereren dan een stuk langer en voor persoonlijk gebruik is een Mac met 16gb voor mij voldoende. Meer was beter volgens wat YouTube video’s.
Ikzelf gebruik Easy Diffusion, een grafische schil rondom Stable Diffusion met een lage leercurve. Het werkt voor hetgeen ik tracht te generen, is redelijk snel en met de juiste modellen ingeladen kun je hele mooie resultaten verwachten.
Echter, het eindresultaat (datgene wat je je in gedachten had voorgesteld) is in hoge mate afhankelijk van een goed en correct geschreven prompt. Daar zijn guides voor te vinden, Stable Diffusion heeft een hele goede geschreven. Suc6!
Dit is een uitvergroting op de iPad die kenmerkend is voor de meeste SD3 voorbeelden die jij laat zien. Een uitvergroting van een SDXL image heeft hier nooit last van.
Material 3 Thema's voor HA | Swiss Army Knife custom card voor HA | AmoebeLabs
Klopt, ze moeten echt beter wordenMars Warrior schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 10:30:
[...]
Dit is een uitvergroting op de iPad die kenmerkend is voor de meeste SD3 voorbeelden die jij laat zien. Een uitvergroting van een SDXL image heeft hier nooit last van.
Ik vind het echt leuk dat je ook begint, ik was in de tijd bezig met Midjourney, maar toen was dat nog gratis, nou ja via steeds een ander account.KraveN schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:45:
Wat een creaties en wat een mooi topic. Ik was wel op de hoogte van midjourney maar geen idee dat ik dingen ook lokaal kan draaien met deze resultaten.
Nu ComfyUI, maar je kan ook beginnen met A1111
Ik ben begonnen met EasyDiffusion op mijn AMD CPU (7900X), maar ondanks de 12 cores is dat gewoon tering traaaaaaaag. Oftewel niet leuk meer.KraveN schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 08:45:
Ik heb dus een nVidia GPU gekocht voor erbij. En dus ook betaald voor wat “gemak”, omdat ik geen tijd wilde besteden om te kijken of het ook aan de praat is te krijgen met Intel of AMD GPU. Het gros van de code is immers gebouwd op CUDA en/of de nVidia Tensors.
Ik gebruik nu ComfyUI, omdat dat net wat meer kan.
Ja ik heb ook gespaard voor een 4070, had een 3060 TiMars Warrior schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:37:
[...]
Ik ben begonnen met EasyDiffusion op mijn AMD CPU (7900X), maar ondanks de 12 cores is dat gewoon tering traaaaaaaag. Oftewel niet leuk meer.
Ik heb dus een nVidia GPU gekocht voor erbij. En dus ook betaald voor wat “gemak”, omdat ik geen tijd wilde besteden om te kijken of het ook aan de praat is te krijgen met Intel of AMD GPU. Het gros van de code is immers gebouwd op CUDA en/of de nVidia Tensors.
Ik gebruik nu ComfyUI, omdat dat net wat meer kan.
Is dat nog SDXL? Bij SD3 heb ik het gevoel dat het gewoon fotos zijnYaksa schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 15:25:
Maar schat, de app gaf toch echt aan dat hier een werkende quickcharger zou moeten staan........
[Afbeelding]
Is nog SDXL. Ik vond het redelijk op een foto lijken.JDx schreef op zondag 4 augustus 2024 @ 19:14:
[...]Is dat nog SDXL? Bij SD3 heb ik het gevoel dat het gewoon fotos zijn
:strip_exif()/f/image/9eDFmChPmXRz10EBJITxbjbW.jpg?f=fotoalbum_large)
Prompt: studio close-up photograph for an advertisement of licor 43, gold and black, black background
Seed: 138417526, Dimensions: 768x1024, Sampler: dpmpp_sde, Inference Steps: 6, Guidance Scale: 2,
Model: artfusionXLReal_v16Lightning, Negative Prompt: out of frame, noisy, blurry, out of focus, watermarks, signatures
Easy Diffusion v3.0.9 (beta), I5 13500, Geforce RTX 3060 12Gb
Behalve wat knappe dames ben ik een beetje de inspiratie kwijt
Inmiddels 11.000 volgers op DA, Civitai de frontpage 3x, niet om te pochen, zoek gewoon wat inspiratie en nee CR, ik ga geen mannen maken
[ Voor 36% gewijzigd door JDx op 05-08-2024 11:05 ]
Probeer anders te spelen met Flux (Dev / Schnell) ;-)JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:02:
Ik vind het echt mooi hoe dit topic loopt, inmiddels 2 jaar
Inmiddels 11.000 volgers op DA, Civitai de frontpage 3x, niet om te pochen, zoek gewoon wat inspiratie en nee CR, ik ga geen mannen maken
Het gaat om inspiratie voor creatieve dingenGerardHenninger schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
Probeer anders te spelen met Flux (Dev / Schnell) ;-)
thanks voor het advies though
[ Voor 6% gewijzigd door JDx op 05-08-2024 12:20 ]
Ook flux aan het proberen, valt niet tegen, vreet wel geheugen.GerardHenninger schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:14:
[...]
Probeer anders te spelen met Flux (Dev / Schnell) ;-)
Nog steeds geen fan van Comfyui, maar als het eenmaal werkt is het wel fijn.
"I did some digging and found that some of the people from Black Forest Labs are the same guys who wrote the original paper "High-Resolution Image Synthesis with Latent Diffusion Models" which lead to the first version of stable diffusion. Some of them went on to work for Stability AI and then left. Black Forest Labs is everyone from that paper except the supervising professor. Namely: Robin Rombach, Andreas Blattmann, Dominik Lorenz, Patrick Esser. No wonder they are disrupting the image generation game again. Amazing people."
https://www.reddit.com/r/...how_can_this_be_possible/
Flux dev:

Omdat AI werkt met associatie, en die woorden ("squares" en een paar primaire kleuren) worden met Mondriaan geassocieerd. Daarom is heel de legale kant van AI ook zo'n grijs gebied, want direct een link leggen is lastig, ook al weet je dat de link er is in dit geval.Yaksa schreef op zaterdag 3 augustus 2024 @ 18:52:
[...]
Lijkt toch verdacht veel op een vroege Mondriaan. Maar in de prompt komt zijn naam niet voor.
Prompt: 'an oilpainting; white, 1 cm black vertical and horizontal lines, colored squares in red, yellow and blue'
Het verschil met kunststudenten en AI, is dat AI natuurlijk geen "indrukken" krijgt, of überhaupt enig gevoel heeft over wat het maakt. Ook kent AI geen "technieken", het itereert door vanaf wat noise totdat er geen pixels meer te resolven zijn. Oftwel, de weg naar resultaat toe is nogal anders.Als kunststudent moet je zoveel mogelijk absorberen van anderen en de technieken en indrukken op je eigen manier toepassen. Wat is het verschil met A.I.?
Misschien inspiratie halen uit de aanloop naar de Amerikaanse verkiezingen?JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:20:
[...]Het gaat om inspiratie voor creatieve dingen
Voorbeeldje:
Prompt: 'Cartoon of Donald Trump, slowly sinking in a pit with shit'
:strip_exif()/f/image/XTNqRd9VVm53CAgg1PW1rknM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zo'n spotprent als van Yaksa vind ik trouwens wel geinig.
[ Voor 4% gewijzigd door Grozno op 05-08-2024 18:39 ]
Ik doe soms gewoon wat prompting met één enkel woord in het positieve prompt en kijk wat eruit komt. Soms komen er echt wel een dijk van plaatjes uit!. Denk dan aan woorden die je niet zo vaak hoort of gebruikt.JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:02:
:strip_exif()/f/image/WqGlfPYyabUhuB7mkf21mtyV.jpg?f=fotoalbum_large)
Flux-dev / DDIM - Normal / CFG 1.0 / Steps 20.
Prompt:
A realistic photo of Barrack Obama holding a piece of paper. On that paper he has handwritten "TWEAKERS.NET". Barrack Obama is in a motel room with moody lighting. He is wearing a red and yellow suit. He's sitting on the edge of the bed. The photo is shot with a Fujifilm camera and ultra wide angle lens. The photo is grainy and faded like a polaroid. In the background there is a painting of Donald Trump on the wall.

Bedankt voor het delenJDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:05:
Dit ben ik, mijn brein wild
Mooi bedacht, een echt kunstwerk wat mij betreft!JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 22:05:
Dit ben ik, mijn brein wild
tja,ikzelf ben hobby fotograaf, vrij divers. ik richt mij niet op een type onderwerp. dit zie je terug in de plaatjes die ik post. heel divers, en probeer zelf ook een beetje origineel te zijn. ik kan mij voorstellen dat het moeilijk is om inspiratie te krijgen. maar probeer gewoon eens de fantasie eens de loop te laten en kijk eens wat voor bijzondere dingen je wel niet kan bedenken.JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:02:
maar goed ik plaats ook lang niet zo vaak ai plaatjes hier. dus hoef niet zo vaak wat te bedenken.
ora et labora
Wat dan nog overblijft is de gecensureerde content, maar ook daarvoor bestaan er platforms denk ik. Al zullen die misschien wat achterlopen in de techniek.
[ Voor 12% gewijzigd door Grozno op 05-08-2024 23:52 ]
Herkenbaar. Wat goed werkt is om iets creatiefs op een heel andere manier te doen. De vele video's van deze man zijn puur cult en nog steeds een hit op Youtube. Kan ook op een iPad. Dan krijg je vanzelf inspiratie voor AI.JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:02:
“We don’t make mistakes here, just happy accidents”
Bob Ross
misschien inspiratie opdoen op bijv. pinterest? bergen aan plaatjes voor wat inspiratieJDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 11:02:
Of inspiratie vinden in films/series.
[ Voor 4% gewijzigd door Salvatron op 06-08-2024 04:09 ]
Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.
Dat was dit van Ghibli filmsSalvatron schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 04:08:
[...]
misschien inspiratie opdoen op bijv. pinterest? bergen aan plaatjes voor wat inspiratie
Of inspiratie vinden in films/series.
Hang maar in mn kamerRunaque schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:33:
Prompt was heel simpel, gewoon "GenAI".
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Volgens mij gaf @Yaksa al een hint, kijk naar de actualiteit er is iedere dag wel wat nieuws. Maar je zou ook historisch kunnen kijken wat er vandaag of een week geleden is gebeurd in de historie. Bepaalde personen die jarig zijn, oorlogen, uitvindingen, etc. En anders ipv genereren bestaande foto’s als input transformeren. Ik heb voor mijzelf genoeg ideeen, maar ik begin ook pas net.JDx schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 12:20:
[...]
Het gaat om inspiratie voor creatieve dingen
Net terug van vakantie! Maar onderweg besloten dat ik waarschijnlijk gebruik ga maken van een cloud Instance. Dan doe ik nog eens wat met mijn AWS kennis hoewel die ver is weggezakt. Beetje discipline met up en down brengen van de service en ik kan even blijven hangen op Mac
Leuk. Op welke resolutie heb je dit gemaakt om er nog fatsoenlijk uit te komen?
Ik had dezelfde vraag, hoe krijg je je resolutie hoog genoeg? Ik render nu op 1024x1024 maar heb maar een 3060ti met 8GB VRAM.Mars Warrior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:32:
[...]
Leuk. Op welke resolutie heb je dit gemaakt om er nog fatsoenlijk uit te komen?
Upscalen is nooit een probleem. Met goede upscalers is 12.000x12.000 goed te doen.StGermain schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:51:
[...]
Ik had dezelfde vraag, hoe krijg je je resolutie hoog genoeg? Ik render nu op 1024x1024 maar heb maar een 3060ti met 8GB VRAM.
Het is eerder even weten wat voldoende is.
Nu heb ik wel 16GB VRAM, en daarvan wordt meestal 8-10GB gebruikt met pieken tot 13GB.
Edit:
- Plaatje gerenderd op 2.048x2.048, VRAM piekt op 80% = 12,8GB. Voornamelijk bij VAE
- Plaatje upscalen x4, dus 8.192x8.192, VRAM op 17% = 2.7GB.
- Plaatje (png) is 68MB!
Het plaatje op 10% omvang:
:strip_exif()/f/image/peASewthRsFdnHsg27WK9xb7.jpg?f=fotoalbum_large)
En volledig ingezoomd in Paint:
:strip_exif()/f/image/0k1MxRENpmg974MEAisUNl2A.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 74% gewijzigd door Mars Warrior op 06-08-2024 12:26 ]
Ik probeer een "Blue Illuminated" piratenschip te krijgen. Dat lukt dus niet. De verlichting blijft gewoon geel/wit, terwijl het zeil wel iets van blauw laat zien...
Volledige prompt: (Blue Illuminated Pirate ship sailing on a sea with a galaxy in the sky), epic, 4k, ultra, night, dark sky, bad weather.
:strip_exif()/f/image/cI7ikdJXGrqH4TvSCFhk1uVa.jpg?f=fotoalbum_large)
Echter in andere kleuren is het geen enkel probleem. Ik heb dus van "Blue Illuminated" gewoon "Red/Yellow/Green" gemaakt.
![]() | ![]() | ![]() |
Ik heb een simple batch upscaler op CivitAI staan, gebruik die gewoon om up te scalen naar de gewenste grootte.StGermain schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 11:51:
[...]
Ik had dezelfde vraag, hoe krijg je je resolutie hoog genoeg? Ik render nu op 1024x1024 maar heb maar een 3060ti met 8GB VRAM.
https://civitai.com/model...ler?modelVersionId=662071
Uitleg zit mee in de workflow alsook op de pagina waar je deze kan downloaden. Hou wel rekening mee dat een upscaler die x4 vermeld in de naam, vier keer vergroot, dus wil je verdubbelen, dan moet je de waarde instellen zoals in de workflow vermeld staat.
Workflow werkt ook gewoon voor je vakantie kiekjes!
Waarschijnlijk omdat andere delen van je prompt ook al in het blauw zitten, zoals de zee zelf, de galaxy, de sky, de dark sky, night.Mars Warrior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 13:51:Misschien dat iemand anders nog een hint heeft?
Ik probeer een "Blue Illuminated" piratenschip te krijgen. Dat lukt dus niet. De verlichting blijft gewoon geel/wit, terwijl het zeil wel iets van blauw laat zien...
Volledige prompt: (Blue Illuminated Pirate ship sailing on a sea with a galaxy in the sky), epic, 4k, ultra, night, dark sky, bad weather.
Echter in andere kleuren is het geen enkel probleem. Ik heb dus van "Blue Illuminated" gewoon "Red/Yellow/Green" gemaakt.
Het kan dan misschien wel laagdrempelig zijn, maar je zult nog steeds een goede prompt moeten schrijven (in het Engels!) die datgene weergeeft wat de opdrachtgever exact wil. En daarvoor heb je nog wel redelijk wat fantasie nodig. Er is een reden waarom niet iedereen kunstschilder of kinderboekenschrijver is. Een leuk zinnetje klinkt leuk (pun-intended), en levert misschien een leuk plaatje maar waarschijnlijk net niet wat je in gedachten had.Grozno schreef op maandag 5 augustus 2024 @ 23:50:
Er zit ook nog wel verschil in het doel dat je ermee nastreeft eventueel. Als je wilt dat het een bron van inkomsten is, dan zul je er (denk ik) een stevige kluif aan hebben bijvoorbeeld. Immers, het maken van leuke plaatjes is met de intrede van machine learning voor de massa nog nooit zo laagdrempelig geweest. En de komende tijd zal dat alleen nog maar laagdrempeliger gaan worden. Dan kan iedereen straks direct zijn of haar eigen inspiratie in een leuk zinnetje in hun telefoon naar Microsoft of Google sturen. Geen tussenpersoon meer nodig.
Wat dan nog overblijft is de gecensureerde content, maar ook daarvoor bestaan er platforms denk ik. Al zullen die misschien wat achterlopen in de techniek.
Overigens hebben de makers van gecensureerde content (pron en zo) meestal de beste techniek.
Ghibi is bijna hetzelfde als Chibi toch?JDx schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:10:
[...]Dat was dit van Ghibli films
Deze is wel leuk, een Chibi style hagedisje op een vulkanisch eilandje....
:strip_exif()/f/image/3kWmw6IFrMhifQlEVeNodWKW.jpg?f=fotoalbum_large)
Afijn, exact zelfde prompt, zelfde flow (enkel SD3 of SDXL latent image loader), zelfde seed, zelfde sampler. Wel natuurlijk andere cfg en steps.
Kern van de prompt: "beautiful girl monster with a body of icy shards and piercing blue eyes"
ArtFusion:
- Cfg = 2, Steps = 16
:strip_exif()/f/image/5nfxZPRbLuxNpvftX8q9W3jp.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Flux Schnell:
- Cfg = 1.0 / Steps = 4.
:strip_exif()/f/image/93xbyzlBRpUuwJhqUsfPL42a.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Afijn, het is wel duidelijk dat SD3/Flux bietje anders is
On the plus-side: het verschil tussen een girl en boy is met Flux wel een stuk consistenter!
Zeker mee eens, in ieder geval dat dit de komende tijd nog wel de situatie is. Echter, de grote bedrijven gaan dit zoveel mogelijk zelf willen uitbaten. Ik verwacht dus dat taal en een specifiek opgestelde prompt steeds minder een drempel zullen zijn.Yaksa schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 14:50:
[...]
Het kan dan misschien wel laagdrempelig zijn, maar je zult nog steeds een goede prompt moeten schrijven (in het Engels!) die datgene weergeeft wat de opdrachtgever exact wil. En daarvoor heb je nog wel redelijk wat fantasie nodig. Er is een reden waarom niet iedereen kunstschilder of kinderboekenschrijver is. Een leuk zinnetje klinkt leuk (pun-intended), en levert misschien een leuk plaatje maar waarschijnlijk net niet wat je in gedachten had.
Overigens hebben de makers van gecensureerde content (pron en zo) meestal de beste techniek.
Voor een kunstschilder of kinderboekenschrijver hoeft fantasie zeker niet de beperking te zijn trouwens. De techniek van het zelf schilderen of schrijven telt daarin ook zwaar mee, en dat is juist een barrière die AI steeds meer wegneemt.
In welk geval beschikken de makers van expliciete content, zoals porno, over de beste techniek? De voorbeelden die ik ken lijken vooral te werken met het minimaal noodzakelijke. Maar ik ben waarschijnlijk niet de grootste kenner van de sector.
[ Voor 3% gewijzigd door Grozno op 06-08-2024 18:57 ]
En neemt nogal wat RAM en VRAM in:
- RAM afhankelijk van pixels rond de 20GB
- VRAM piekt makkelijk tot 14.5GB. In enkele gevallen tot 20GB (4GB via RAM), maar helaas crashen er dan wat nodes met OOM (Out of Memory), ondanks dat nVidia driver dit zou moeten oplossen.
Ziet er best goed uit zo. Zeker de handen! Je moet alleen die drie extra vingers even wegdenken...
:strip_exif()/f/image/8PWnkmomThNqdJVHsrJYsPUi.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar de rest van de batch van 4 heeft wat anatomische probleempjes...
Staat ff achter een spoiler vanwege de blote billen...
Met exact hetzelfde prompt krijg ik in Flux Schnell (CFG 1 / 4 steps / Euler - Beta)Mars Warrior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 16:55:
Afijn, het is wel duidelijk dat SD3/Flux bietje anders is
On the plus-side: het verschil tussen een girl en boy is met Flux wel een stuk consistenter!
/f/image/3ElMAaVndKZsEVDvbqkFUhZT.png?f=fotoalbum_large)
Bovenstaande instellingen maar dan met 20 steps:
/f/image/C0Ptvf13Ymz0BP77EgB9BqIG.png?f=fotoalbum_large)
Zelfde prompt maar met andere sampler (CFG 1 / 4 steps / UniPC - SGM Uniform)
/f/image/AD2j4ec8hBwNdWa1NYPgCmQk.png?f=fotoalbum_large)
Het is nog even zoeken en uitvinden wat nou lekker werkt.
Klopt. Blijkbaar erg gevoelig voor de sampler die je gebruikt. Gebruik je de verkeerde dan krijg je van die witte pixel/ruis plaatjes bekend van @JDxGerardHenninger schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 19:46:
[...]
Het is nog even zoeken en uitvinden wat nou lekker werkt.
De gewone Euler doet het goed. Euler Ancestral en DPMPP_SDE is puinhoop wat daar uitkomt. Althans met alle steps en schedulers die ik heb geprobeert.
:strip_exif()/f/image/I18tT7tx1390jZFl8CllaCn7.jpg?f=fotoalbum_large)
Met meer steps (die 20) krijg je wel meer gezichten, maar nog steeds niet de dames die je met SDXL krijgt, althans met de seed die ik gebruik.
:strip_exif()/f/image/IW03IMRpPmUec7kz4NjG8T4F.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/NyTSjX6Pqdl2ZXvy4w3o663M.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/SgCBaCmx1o3SzXrwsRDzgg43.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/irOQnn4pUAid3GNFRMXZcJby.jpg?f=fotoalbum_large)
Neem mijn olifantje met zijn gevaarlijke klauwen enzo. (sharp claws, fangs, mechanical parts)
SDXL/ArtFusion:
:strip_exif()/f/image/n51jh2HLoiCkR46TWUTTaRcH.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
En dan Flux:
:strip_exif()/f/image/7Um3ykpfr2VPGJyeZN925Gvo.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Exact dezelfde prompt. Ook zelfde sampler deze keer. Alles is veel neutraler. Er is niks over van de "sharp claws, fangs, mechanical parts" bij Flux. Ook het deel "Looking at viewer" is gewoon helemaal weg.
Op internet vind ik totaal verschillende plaatjes hierover: zowel als cartoon als meer een echte hagedis.
Dus geen idee welke van de twee nu de jusite "Chibi Style" doet...
Artfusion:
:strip_exif()/f/image/WETHaAX9k6edqIQAE3pv4fvX.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
Flux:
:strip_exif()/f/image/rrBq7ltsGrpVEbpXNLiiMGBt.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
:strip_exif()/f/image/qptr4bIpovkZFyy5dTvxYS0b.jpg?f=fotoalbum_large)
die 2e is echt heel gaafRunaque schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 08:33:
Prompt was heel simpel, gewoon "GenAI".
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[ Voor 44% gewijzigd door mrc4nl op 06-08-2024 22:20 ]
ora et labora
Dacht rond de 12GB en met upscalen richting de 19GB, maar ligt ook aan de resolutie, ook systeem ram loopt flink op, 32GB eigenlijk net voldoende met: fp8_e4m3fn of met: fp8_e5m2, die laatste gebruikt wat minder systeem ram, zo te zien.StGermain schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:34:
Draaien jullie flux al lokaal? Met hoeveel VRAM?
https://www.reddit.com/r/...between_fp8_e5m2_and_fp8/
[ Voor 10% gewijzigd door nFo op 06-08-2024 22:44 ]
Een paar posts terug van mijStGermain schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:34:
Flux neemt nogal wat RAM en VRAM in:
- RAM afhankelijk van pixels rond de 20GB. Totaal volgens W11 is dan 32GB in gebruik
- VRAM piekt makkelijk tot 14.5GB bij een size van 1024x1336. In enkele gevallen tot 20GB (4GB via RAM in dat geval) bij 2048x2672, maar helaas crashen er dan wat nodes met OOM (Out of Memory), ondanks dat de nVidia driver dit zou moeten oplossen.
Ondanks de omvang vind ik het resultaat tov SDXL/ArtFusion erg tegenvallen. Het ziet er op zich wel mooi uit, maar het komt soms niet overeen met de prompt en/of laat dingen weg.
Ik heb overigens 64GB RAM en 16GB VRAM.
Groot voordeel lijkt mij wel dat het goed is met handen en tekst.Mars Warrior schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 23:09:
[...]
Een paar posts terug van mij![]()
Ik heb overigens 64GB RAM en 16GB VRAM.
Goed wil ik niet zeggen, wel beter. Ik heb voor kloppende teksten nog steeds vaak 20 iteraties nodig om 1 correcte te hebben.StGermain schreef op woensdag 7 augustus 2024 @ 10:04:
[...]
Groot voordeel lijkt mij wel dat het goed is met handen en tekst.
En handen? Tsja, die zijn in het algemeen wel een stuk beter. Dat is fijn, zeker als je een leuke zweedse 20 jarige dame bent met een flink bos vacht voor de deur zittend op een bankje in de sneeuw...
:strip_exif()/f/image/ESwVBXXf1NZGce7mpwB1nfBR.jpg?f=fotoalbum_large)
En JA. De handen lijken wel te kloppen
:strip_exif()/f/image/AzhpKJKpM9NdJWKf9Ojc9yZz.jpg?f=fotoalbum_large)
![]() | ![]() | ![]() |
De SDXL versie:
Op de linkerachterkant van de schoen na, een flink ander beeld. De leeftijd lijkt ook beter te kloppen. En de huid komt (bij mij) natuurlijker over.
:strip_exif()/f/image/Fqlg9fZJ9xFLW2cm7miGbcpy.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus hieronder: 4, 8, 32 en 64 steps. Alles met Euler/Beta als sampler
De kleding van "driftwood" verdwijnt wel steeds meer met meer steps. Er komt dus steeds meer een vrouw tervoorschijn
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Het tweede voorbeeld geeft een ander verloop te zien. Alles wordt steeds meer "plastic" achtig. En aan het einde is het hoofd plotseling veranderd in iets vreemds en is de jurk verdwenen.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Exact hetzelfde met SDXL, namelijk 8, 16, 64 en 128 steps laat geen verval in hout en vrouw zien. Ook niet de plastic-fantastic look.
![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
Ik heb flux op een dedicated server (cpu only) getest, memory verbruik is ca 50GB.StGermain schreef op dinsdag 6 augustus 2024 @ 22:34:
did you know that when you are bored your brain is trying to expand connections to create new ideas, but this is considered as being bored, actually you are learning to be more creative the next time

In Parijs is het wat minder druk op straat. Komt natuurlijk omdat iedereen voor de TV zit, OS kijken.Runaque schreef op vrijdag 9 augustus 2024 @ 19:59:
Wat een drukte in't straat!
[Afbeelding]
[Afbeelding]
:strip_exif()/f/image/RZPYWzilhCRJreJFcfm8gGLB.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ErhMx4WnVAjinguWRt9psq5g.jpg?f=fotoalbum_large)
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.
GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.