Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-10-2024
nFo schreef op zondag 29 januari 2023 @ 01:02:
Prompt ging niet helemaal goed, ik vroeg om cat eyes, maar resultaat mag er zijn. :+
[Afbeelding]
Soms kan ik bijna verliefd zijn op wat eruit komt haha. Good job mate.

Dingen als Games & Music enzo | En 3D/AI/PS hier | CivitAI Models en Prompts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik vind het echt mooi hoe onze inspiratie plaatjes kan maken, ik droomde vannacht weer surrealistische dingen die ik niet kan uitleggen in tekst, maar soms komen ze eruit als een afbeelding. Nu weer even inspiratieloos, maar binnenkort komt er weer wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-06 06:37

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

https://discord.com/chann...06976/1069265927805341696

https://media.discordapp.....png?width=629&height=629

Soooo, hoe werkt dit exact? Ik zoek iets heel specifieks maar krijg het niet voor elkaar. Het figuurtje zou tegen een boom moeten zitten en de plaat moet eigenlijk een gezicht laten zien.

Hoeveel tekst kan je eigenlijk toevoegen met een redelijke verwachting van resultaat?

[ Voor 22% gewijzigd door ROFLASTC op 29-01-2023 15:47 ]

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 29-08 15:42
Heb me weer eens aan een nooderlicht scene gewaagd en geïnspireerd op de Ijslandse Jólnir!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sSjvcn2dpwb6jQzvsYWHDM6cGSo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3Q0BHPngowS7D1DqLugDLADo.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L-K8XREYiGhbJw4sKEP71UpswyY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/X9IrJsb9iL5tkIyeqHJ83aDt.png?f=fotoalbum_large

Alsook enkele waar de melkweg te zien is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-YINckVl7g8X_rxMqgeG4EoeVc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Vrw6sLsb4vddzjt9KRFniONZ.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rMlqnY81sBiT6CoN2CCMWj9uyM4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/slIv4wKazuCpAv5SWmH2OBdI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
ROFLASTC schreef op zondag 29 januari 2023 @ 15:47:
https://discord.com/chann...06976/1069265927805341696

https://media.discordapp.....png?width=629&height=629

Soooo, hoe werkt dit exact? Ik zoek iets heel specifieks maar krijg het niet voor elkaar. Het figuurtje zou tegen een boom moeten zitten en de plaat moet eigenlijk een gezicht laten zien.

Hoeveel tekst kan je eigenlijk toevoegen met een redelijke verwachting van resultaat?
Wat verwacht je te bekomen van afbeelding? Welk prompt gebruik je? Er zijn uiteindelijk zoveel factoren die de uitkomst van je idee kunnen beinvloeden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Runaque schreef op zondag 29 januari 2023 @ 18:10:
[...]

Wat verwacht je te bekomen van afbeelding? Welk prompt gebruik je? Er zijn uiteindelijk zoveel factoren die de uitkomst van je idee kunnen beinvloeden.
Ik heb het voor het eerst via Discord geprobeerd met de Imagine prompt. Ik heb al begrepen dat op een gegeven moment ik zelf ea ineen zal moeten shoppen maar dat is ok. Ik poog nu vooral een tekst te vinden die een persoon in een winterlandschap tegen een boom laat zitten. Beetje een grammatica issue wellicht

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/UFcBwpa.png

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
ROFLASTC schreef op zondag 29 januari 2023 @ 19:56:
[...]

Ik heb het voor het eerst via Discord geprobeerd met de Imagine prompt. Ik heb al begrepen dat op een gegeven moment ik zelf ea ineen zal moeten shoppen maar dat is ok. Ik poog nu vooral een tekst te vinden die een persoon in een winterlandschap tegen een boom laat zitten. Beetje een grammatica issue wellicht
Vaak is het een process om tot het gewenste resultaat te komen! Met een kort simpel prompt kan je al veel doen zoals bij onderstaande afbeeldingen!

"sitting against a tree in a snowy landscape"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PKyrzXkZmCOJwyNjkcldDEjm0EI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dLE7PClxMd7xN0xpNExxP7TE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fCShVgvYucv-QRw7TAFcTpkgs7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4oEHkFAO6bL1zgLuus9VN3Tl.png?f=fotoalbum_large

Wat je ook kan doen is een foto via Google zoeken die aan je beschrijving voldoet, deze in Discord uploaden, de link ervan kopiëren en dan zet je die achter het "/imagine" commando en dan met een spatie na de link doe je de beschrijving van je afbeelding.

"https://cdn.discordapp.com/attachments/995977511114653718/1069535426341257296/beautiful-young-girl-is-sitting-near-tree-enjoying-winter-outdoors_271966-736.jpg sitting against a tree in a snowy landscape, cold winter, --ar 3:2"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aA-qCduUolRh762qNDIW-iTqVqw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/uk4j3v8b5GwYPQpAMpUu1vrd.png?f=fotoalbum_large

Bij deze manier is het iets minder random en je ziet dat de Ai zich echt op de gegeven foto basseert, maar door deze wijze te hanteren neem ook je eigen creativiteit deels weg tijdens het process.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ROFLASTC

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Runaque schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:42:
[...]

Vaak is het een process om tot het gewenste resultaat te komen! Met een kort simpel prompt kan je al veel doen zoals bij onderstaande afbeeldingen!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wat je ook kan doen is een foto via Google zoeken die aan je beschrijving voldoet, deze in Discord uploaden, de link ervan kopiëren en dan zet je die achter het "/imagine" commando en dan met een spatie na de link doe je de beschrijving van je afbeelding.

"https://cdn.discordapp.com/attachments/995977511114653718/1069535426341257296/beautiful-young-girl-is-sitting-near-tree-enjoying-winter-outdoors_271966-736.jpg sitting against a tree in a snowy landscape, cold winter, --ar 3:2"

[Afbeelding]

Bij deze manier is het iets minder random en je ziet dat de Ai zich echt op de gegeven foto basseert, maar door deze wijze te hanteren neem ook je eigen creativiteit deels weg tijdens het process.
Ok dat geeft goeie ideen. Ding is wel dat ik dit dus wel even goed moet oefenen. Van sommige fotos vind ik de bos scene top maar de rest niet. het engels woord "against" lijkt soms neer te komen op iets ala agains the background of a tree. Ik ga dit weekend weer eens eraan klussen!

And it goes BRAAAAAPP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
ROFLASTC schreef op maandag 30 januari 2023 @ 20:42:
[...]

Ok dat geeft goeie ideen. Ding is wel dat ik dit dus wel even goed moet oefenen. Van sommige fotos vind ik de bos scene top maar de rest niet. het engels woord "against" lijkt soms neer te komen op iets ala agains the background of a tree. Ik ga dit weekend weer eens eraan klussen!
Klopt! Against is zowel tegen als tegenover in het Engels, de betekenis veranderd van context afhankelijk van welke structuur van zinopbouw die je gebruikt! Zo zijn "sitting against a tree" en "leaning against a tree" twee compleet andere zaken en soms lijkt die Ai daar moeite mee te hebben.
Ik heb ook al ondervonden dat als je "from" gebruikt, dat hij deze als "frame" interpreteerd of kan interpreteren.

Men moet toch ook dringent wat meer gaan doen aan het feit dat woorden soms verkeerd begrepen worden. Zo had ik laatst nog een waarschuwing omdat ik het woord "milf" zou gebruikt hebben, wat gedeeltelijk wel klopt, zijnde dat de streek "Milford Sound" dat woord al zo lang men die regio kent meedraagt in zijn naam... :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cWiTr9RS_Fa-tuG7LXKDY7ZGfBs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/oE3CG5895x44YNFGrYYanVnj.png?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Gelukt

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/X59FQT6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op maandag 30 januari 2023 @ 09:42:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Met v4 hoeft er bijna niks meer bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:44
Runaque schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 07:26:
[...]

Klopt! Against is zowel tegen als tegenover in het Engels, de betekenis veranderd van context afhankelijk van welke structuur van zinopbouw die je gebruikt! Zo zijn "sitting against a tree" en "leaning against a tree" twee compleet andere zaken en soms lijkt die Ai daar moeite mee te hebben.
Ik heb ook al ondervonden dat als je "from" gebruikt, dat hij deze als "frame" interpreteerd of kan interpreteren.

Men moet toch ook dringent wat meer gaan doen aan het feit dat woorden soms verkeerd begrepen worden. Zo had ik laatst nog een waarschuwing omdat ik het woord "milf" zou gebruikt hebben, wat gedeeltelijk wel klopt, zijnde dat de streek "Milford Sound" dat woord al zo lang men die regio kent meedraagt in zijn naam... :+

[Afbeelding]
Ga gewoon zelf Stable Diffusion draaien zodat je geen gezeur hebt met banned prompts en NSFW filters :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:31
Is er nog een discussie draadje over ai plaatjes? Ik vind het prachtig hoor wat ai allemaal uitspuugd maar om jezelf dan een 'artist' te noemen...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ErikT738
Cobb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:18:
Is er nog een discussie draadje over ai plaatjes? Ik vindt het prachtig hoor wat ai allemaal uitspuugd maar om jezelf dan een 'artist' te noemen...
In elk nieuwsbericht omtrent AI vindt dezelfde discussie plaats, vaak ook aangevuld met onwaarheden door anti-AI activisten. Je mag best wat vinden over het gebruik van afbeeldingen om een AI te trainen, maar vaak wordt er ook gesuggereerd dat een Stable Diffusion model alle trainingsafbeeldingen zou bevatten, en dat het enkel plaatjes kan maken door uit deze opgeslagen afbeeldingen te knippen en te plakken. Beiden onwaar, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die overtuigd is van zijn eigen gelijk.

Verder zou ik mijn eigen output nooit als "kunst" classificeren, maar zou ik die term best willen gebruiken voor een aantal AI-geassisteerde afbeeldingen. Je moet niet onderschatten hoeveel eigen input de prompter heeft, en hoeveel sommige generaties nog worden voor- of nabewerkt. Daarnaast leven we ook in een wereld waar een banaan op een muur en een pindakaas vloer kennelijk "kunst" zijn. Mogen de makers daarvan zich een "artiest" noemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@ErikT738 Waarom noem jij je eigen plaatjes geen kunst?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
ErikT738 schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:59:
[...]

In elk nieuwsbericht omtrent AI vindt dezelfde discussie plaats, vaak ook aangevuld met onwaarheden door anti-AI activisten. Je mag best wat vinden over het gebruik van afbeeldingen om een AI te trainen, maar vaak wordt er ook gesuggereerd dat een Stable Diffusion model alle trainingsafbeeldingen zou bevatten, en dat het enkel plaatjes kan maken door uit deze opgeslagen afbeeldingen te knippen en te plakken. Beiden onwaar, maar probeer dat maar eens uit te leggen aan iemand die overtuigd is van zijn eigen gelijk.

Verder zou ik mijn eigen output nooit als "kunst" classificeren, maar zou ik die term best willen gebruiken voor een aantal AI-geassisteerde afbeeldingen. Je moet niet onderschatten hoeveel eigen input de prompter heeft, en hoeveel sommige generaties nog worden voor- of nabewerkt. Daarnaast leven we ook in een wereld waar een banaan op een muur en een pindakaas vloer kennelijk "kunst" zijn. Mogen de makers daarvan zich een "artiest" noemen?
Ik snap ook niet waarom zoveel activisme tegen ai zijn! Ai is iets dat al langer gebruikt wordt in enorm veel sectoren en ik denk dat de medische wereld daar een van de grootste van is. Dat je op bestaande "kunstwerken" afbeeldingen kan maken kan een gewoon persoon in principe ook en wat ai niet kan is bij schilderwerken (bijvoorbeeld) de juiste dikte verf en penseelstroken namaken, in de zin dat je de borstelharen kan zien!

Ook in de software en game ontwikkeling wordt Ai gebruikt, hoe denk je dat bij voorbeeld als je niet online raced of speelt dat NPC's de abiliteiten hebben om te doen wat ze moeten doen? Sinds veel computersystemen online hangen, wordt er zoveel informatie verzameld en gebruikt om dingen te verbeteren, zelfs Google doet dit als je achter "cute kitties" googled.

Daarom dat ook de uitkomsten van Ai enorm random zijn, je geeft in wat je "ongeveer" wil en je krijgt iets dat in de lijn van je verwachtingen ligt, zo niet, dan probeer je opnieuw, maar je zal nooit 1 op 1 een kopij maken van iets bestaands, iets dat erop lijkt wel, maar daar staat het internet ook al van vol door andere "digital artists" die zaken 'na)gemaakt hebben zodat anderen het kunnen downloaden.
Wat die anti-ai activisten ook moeten begrijpen is van zodra je een afbeelding op internet zet, is het ook gewoon zichtbaar voor het publiek, dus ook voor Ai, google maar eens op iets random en klik dan op afbeeldingen, tadaaaaa!!! Een hoop "gratis" inspiratie.

De term "artiest" is vrij vaag per definitie, ook in de Ai, want uiteindelijk moet je een bepaalde creativiteit aan de dag brengen om bepaalde zaken goed uit te doen komen. Niet dat ik mezelf een artiest noem, ik denk dat "digital content creator" een term is die meer op zijn plek is en dat interpreteer je uiteindelijk zelf hoe je dat wil klasseren. Het geld ook over de term "kunst", dat is ook enorm vaag en als een drol op een bord onder een stolp in een museum getoont zou worden, dan wordt dit ook als kunst aanzien door sommigen, dus ja, het is uiteindelijk waar je de lat legt voor jezelf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Cobb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:05:
Dat zegt ie toch! En trouwens, kunst is een vaag begrip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 08:16:
[...]

Met v4 hoeft er bijna niks meer bij.
Wel als je meer controle op de uitkomst wil, maar het gaat soms behoorlijk vlot onder V4, maar soms durf ik ook onder V3 content maken (geen kunst, want er is iemand in deze kamer die daar een probleem mee heeft)... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikT738
Cobb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 20:05:
Ik denk omdat er geen gedachte of boodschap acher zit. Ik zit enkel te rommelen om te kijken wat er kan, en om bijvoorbeeld een portret te maken voor een nieuw D&D karakter. Ook steek ik er bij lange na niet genoeg effort in, naar mijn eigen mening. Als ik met behulp van Stable Diffusion echt een bepaald idee op het spreekwoordelijke papier zou zetten, en uren bezig ben met img2img, inpainting en nabewerking in Photoshop dan zou ik mijn eigen werken wellicht kunst noemen. Momenteel zijn mijn creaties echter meer vergelijkbaar met doodles die ik zou maken als ik me verveel tijdens een vergadering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
@ErikT738 Ik begrijp je. Ik zal proberen uit te leggen waar in vandaan kom. Ik zie kunst als iets wat gemaakt is door een geoefend mens. Iemand die zijn vaardigheden heeft gekregen door te oefenen en jarenlang te boetseren, tekenen, schilderen (ook digitaal). Je werken als menselijke kunstenaar zijn niet snel zo oogstrelend als sommige AI plaatjes die hier met een doordachte 'prompt' nu in een split second naar boven komen. Van veel van deze geoefende aritst zijn zelfs de doodles prachtige werken. Bovendien zie je in het teken en schilder wereldje ook regelmatig dat AI prompters de naam van deze kunstenaar gebruiken om hun AI plaatje er op te doen lijken.

Klein voorbeeldje, mijn zwager maakt elektronische muziek. Dat heeft heb jaren gekost om goed in te worden. Hij liet tot voorkort zijn album art maken door iemand die jaren bezig is geweest om zijn teken en photshop skills te vergroten. Mijn zwager betaalde hem er uiteraard voor. De laatste twee album art heeft mijn zwager echter zelf 'gemaakt' door zich een avondje te verdiepen in de midway AI. Hij heeft deze jonge kunstenaar nu niet meer nodig. Hij zag zelf de erg niet van in, tot ik hem vertelde dat misschien over een jaar AI instaat is om elektronische muziek te maken, en met zijn naam in de prompt misschien ook nog wel naar zijn stijl...

Misschien kan ik het vergelijken met een zelfrijdende auto. Als ze over x jaar een zelfrijdende F1 auto kunnen fabriceren dan rijd deze de beste F1 coureurs er met gemak uit, als deze wagen vervolgens ook meee mag doen met echte races is het gewoon over...

[ Voor 18% gewijzigd door Cobb op 01-02-2023 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
@Cobb Wat dat betreft kan ik het niet veel beter maken. Vooral de "middelmatige" artiesten die hun boterham verdienen met commissies zullen het moeilijk gaan krijgen door deze ontwikkeling. Je kan je echter afvragen of we ons hier heel druk om moeten maken. Het werk wat ik zelf 12 jaar geleden deed nadat ik mijn studie afrondde is inmiddels geautomatiseerd. Het werk wat ik nu doe kan ook voor een deel door ChatGPT worden overgenomen. Is dat een reden om de ontwikkeling van deze tools te stoppen? Artiesten kunnen nu misschien niet, of in ieder geval minder makkelijk, geld verdienen aan artistieke vaardigheden, maar aan de andere kant zijn mensen die om wat voor reden dan ook deze vaardigheden nooit hebben kunnen ontwikkelen nu wel in staat hun visie met anderen te delen. Het zal voor een enkele persoon met een degelijke PC zelfs mogelijk worden om bijvoorbeeld complete (animatie)films te genereren, iets wat voorheen zonder budget onmogelijk was. Zolang tools als Stable Diffusion vrij beschikbaar blijven zullen meer en meer mensen in staat zijn eigen content te creëren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
Enkele op Monterey en Big Sur gebaseerde plaatjes.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dYE-Knn2LYdFk1XZcQE50S54_rk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/yvVZIVSlBCmsQoHaxtVI0oIs.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiwOrFaCsPDs2g5XaBA9JW-JGUk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fxqLdxlXf9nyxdXejgEkOJFL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dL1HdHRUSSpNqEphOg-XC-Xmkfo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qfeddLPYcHaK1Dm5eWacwThG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0epxELXbvb5fUYQK9dIKwfrMsZg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XzbytJDeYws1FNzx2xtNoHXw.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@ErikT738 Ik denk dat het doek uiteindelijk ook valt voor professionals. Wat houdt een uitgever tegen om zijn stripfiguren verhalen volledig te laten genereren door AI? Minieme kosten , geen problemen met deadlines.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:35:
@ErikT738 Ik denk dat het doek uiteindelijk ook valt voor professionals. Wat houdt een uitgever tegen om zijn stripfiguren verhalen volledig te laten genereren door AI? Minieme kosten , geen problemen met deadlines.
Mensen die stripverhalen kopen, kopen het niet om die reden en als dat gaat gebeuren, dan gaat hun verkoop gewoon achteruit gaan! Mijn vader is een verwoed verzamelaar van stripreeksen en dat gaat met gemaak voorbij de 3000 prentenboeken en koopt enkel en alleen series die echt persoonlijk en een menselijk karakter hebben.
Artiesten kunnen nieuwe technieken omarmen en het kan hen helpen met nieue zaken te ontdekken als ze bijvoorbeeld niet direct weten wat getekend of geanimeerd, dan kan ai een uitweg bieden, maar om simpelweg te stellen dat deze technologie zoveel artiesten zonder inkomsten gaat weten te zetten lijkt me meer een scenario van doemdenken! Het grootste probleem is dat we aan het begin van deze techniek staan en niet weten in hoeverre het zaken kan veranderen, maar zonder het te weten kan het al wel in je smartphone zitten in je camera app, bij bepaalde modellen herkent de telefoon of het om een persoon, huisdier, landschap, gebouw, insect, ... gaat en stelt de instellingen voor de foto automatisch in aan wat deze ziet.
Ik vrees dat we er ook geen weg omheen kunnen vinden, want ook steden gaan stilaan vaker op ai voor mensen via cameras te herkennen, dat soort zaken leent zich dan ook weer op het volgen van een voertuig of persoon, of dat nu een goede of slechte ontwikkeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Runaque laten we het alleen bij de AI.plaatjes generator houden aub. Waarom zou je vader geen nieuwe Asterix en Obelix album kopen als het uiterlijk geen verschil vertoond van een door de overleden Uderzo getekend verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 13:35:
Wellicht dat de grote uitgevers dit inderdaad gaan proberen. Het schrijfwerk en het overbrengen van een bepaalde intentie door middel van afbeeldingen zijn voor een strip echter veel belangrijker dan alleen indrukwekkende tekeningen. AI kan nu dat laatste component nu redelijk maken, maar zal voorlopig niet in staat zijn om een coherent verhaal te tekenen wat het lezen waard is. Het voordeel van AI is echter dat iemand die wel een goed verhaal heeft (maar geen tekenaar of talent) nu alsnog een strip uit kan brengen.
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:07:
Waarom zou je vader geen nieuwe Asterix en Obelix album kopen als het uiterlijk geen verschil vertoond van een door de overleden Uderzo getekend verhaal?
Omdat het niet door Goscinny is geschreven. Vroeger wist ik niet eens dat hij al in 1977 was overleden, maar als je de verhalen nu weer leest is het duidelijk wanneer de kwaliteit achteruit begint te hollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@ErikT738 Ik denk dat je onderschat wat deze AI in een kapitalistische maatschappij betekent.

Ok dan niet het voorbeeld van Asterix, maar van de Marvel of DC helden? Als het straks niet meer te onderscheiden is wat let de uitgevers om deze verhalen door een paar 'prompters' te laten genereren, inclusief cover art etc.

Met de getekende cartoon is dit ook al gebeurd. 97% van de tekenfilms zijn tegenwoordig computer geanimeerd omdat het tijd en veel kosten bespaard. Dat het niet meer 'leeft' lijkt maar weinig mensen te interesseren. Gelukkig is nog een team van animators nodig, maar hoe lang nog?

In de gamewereld is de concept artist al minder nodig door AI. De film wereld zal snel volgen.

[ Voor 34% gewijzigd door Cobb op 01-02-2023 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:07:
@Runaque laten we het alleen bij de AI.plaatjes generator houden aub. Waarom zou je vader geen nieuwe Asterix en Obelix album kopen als het uiterlijk geen verschil vertoond van een door de overleden Uderzo getekend verhaal?
Ik stel voor dat je voor dit soort discussies gewoon een nieuw topic open doet, want het was hier meer bepaald met elkaar van prompts verbeteren en dergelijke, niet de morele kant van het process en je bent zelf al over stripverhalen begonnen, dus ja, dan moet je niet verwachten dat daarop ingegaan wordt. Willy Vandersteen is ook al een gehele tijd overleden en daar zijn het leerlingen van hem die uiteindelijk zijn passie voortgezet hebben in het begin, hoe het nu is met dat men zoveel aan die serie veranderd heeft weet ik niet meer hoe kort de link is met de geestelijke bedenker van die stripserie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 14:47:
@ErikT738 Ik denk dat je onderschat wat deze AI in een kapitalistische maatschappij betekent.

Ok dan niet het voorbeeld van Asterix, maar van de Marvel of DC helden? Als het straks niet meer te onderscheiden is wat let de uitgevers om deze verhalen door een paar 'prompters' te laten genereren, inclusief cover art etc.
Daarom is het ook zo belangrijk dat dit soort tools vrij beschikbaar zijn. Entertainmentreuzen zoals Disney krijgen door deze techniek ineens concurrentie van gepassioneerde hobbyisten. De grafische kwaliteit van het eindproduct zal vergelijkbaar zijn, maar het één is een passieproject terwijl het andere generieke designed-by-committee rommel is. Zolang iedereen toegang heeft tot deze tools worden bestaande bedrijven juist meer dan ooit gedwongen om kwaliteitscontent te maken.
Met de getekende cartoon is dit ook al gebeurd. 97% van de tekenfilms zijn tegenwoordig computer geanimeerd omdat het tijd en veel kosten bespaard. Dat het niet meer 'leeft' lijkt maar weinig mensen te interesseren. Gelukkig is nog een team van animators nodig, maar hoe lang nog?
Hier ben ik het helemaal mee eens. De vraag is echter of animatie zo levenloos is geworden door het gebruik van computers of omdat de bedrijven die animatie bekostigen eerder tevreden zijn. Het is niet alsof er op dit gebied veel concurrentie is.
In de gamewereld is de concept artist al minder nodig door AI. De film wereld zal snel volgen.
Ik vind het juist prachtig dat iemand nu zelf een game kan ontwikkelen zonder geld uit te geven aan een artiest of dure art assets.

Uit je comment maak ik een beetje op dat je er bang voor bent dat als onze entertainment generiek en zielloos wordt. Zelf heb ik echter het idee dat dit punt allang is bereikt, zonder dat er AI aan te pas is gekomen. Ik hoop juist dat AI er voor gaat zorgen dat het voor eenlingen en kleine groepen makkelijker wordt om eigen entertainment te creëren, en dat de beste creaties de grote mediareuzen van de troon gaan stoten.

@Runaque een apart topic voor het morele aspect omtrent AI lijkt mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@ErikT738 Nee, mijn angst is dat de tekenaars, schilders, digitale artiesten kortom echte kunstenaars, die jaren nodig hebben gehad om het niveau te komen waar ze nu zitten, straks geen toekomst meer hebben. Daar valt straks namelijk echt geen brood meer mee te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Cobb schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 17:18:
Is er nog een discussie draadje over ai plaatjes? Ik vind het prachtig hoor wat ai allemaal uitspuugd maar om jezelf dan een 'artist' te noemen...
https://www.behance.net/jaynl

Ik vind het gewoon leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Cobb schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:43:
@ErikT738 Nee, mijn angst is dat de tekenaars, schilders, digitale artiesten kortom echte kunstenaars, die jaren nodig hebben gehad om het niveau te komen waar ze nu zitten, straks geen toekomst meer hebben. Daar valt straks namelijk echt geen brood meer mee te verdienen.
Ik doe al 3D sinds 3D Studio R4 voor MS-DOS

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0CBUtcG.jpg

Mijn eerste werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Zelf gemodeled

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Later kreeg de M3 die velgen

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 02-02-2023 03:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
En deze

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BjETLGR.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TiiKlgj.png

[ Voor 30% gewijzigd door JDx op 02-02-2023 05:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
Dit zijn zaken die mijn petje te boven gaan, maar ik heb andere zaken in het grafische geleerd en erna mezelf leren doen door mijn fotografie hobby. Ik heb op die manier verschillende paketten software verzameld die ik de dag van vandaag nog steeds gebruik, de oudste zal Adobe Photoshop elements 8 zijn die nog werkt onder Windows 11, maar daarnaast heb ik nog Luminar 3 en 4, Luminar Aurora HDR 2019, LuminarAI, Luminar NEO, Affinity Photo 1 en 2 en afhankelijk van het doel ik wil bereiken, gebruik ik een van deze paketten.
Sommigen staan op zowel Windows als Mac systemen en op mijn Mac Pro heb ik ook nog DiffusionBee staan met tal van verschillende Ai modellen, maar het gebruik ervan is redelijk beperkt doordat ik er een GPU met 4Gb VRAM heb in zitten en ik moet nog eens kijken of mijn GTX-1060 met 6Gb VRAM er niet in werkt nu men met Open Core Legacy Patcher non Metal GPU's bruikbaar heeft gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
staat in mn sig haha

12600K en een 3060 Ti 8GB, nog te weinig.

[ Voor 56% gewijzigd door JDx op 02-02-2023 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:24:
staat in mn sig haha

12600K en een 3060 Ti 8GB, nog te weinig.
Ik gebruik een Mac Pro Dual Xeon X5650 met 48Gb RAM en helaas zijn drivers voor Nvidia door Apple uit hun meer recentere bestuursystemen gehaald, want deze Mac had oorspronkelijk een GT-120 met 512Mb als GPU en die heb ik onder Open Core Legacy Patcher vervangen met één die ik had liggen, de R9 380 4Gb en zou maar al te graag mijn 1060 uit mijn oude gaming PC die ik eigenlijk niet meer gebruik willen overbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
JDx schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 03:27:
[...]

Ik doe al 3D sinds 3D Studio R4 voor MS-DOS
Is ook een kwestie van tijd voor AI dat volledig kan doen. Point E, kan al op basis van prompts 3d modelen maken. Je zal het maar als studierichting hebben gekozen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Runaque
Blijkbaar kan je ook gewoon emojis prompten! Deze was gewoon "creepy :+ , --ar 2:3"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2BqGGw3THL6GV8FJQoIub_-_TU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/iOCYBOzrbGhlcKnbRs6LuQyy.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oXicGhKO-4ueiKHQ6tA5erR3TnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YtPb43T5daCM5GD6AswPGa0S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kgn_RWPl6ztyymyH9aJCznLPTTY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/haOBEJLaCY4pyHrAZLYM7WK2.png?f=fotoalbum_large

Voor een of andere reden vond mijn dochtertje deze serie wat minder... _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
[quote]Runaque schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 08:55:
[...]

Ik gebruik een Mac Pro Dual Xeon X5650 met 48Gb RAM en helaas zijn drivers voor Nvidia door Apple uit hun meer recentere bestuursystemen gehaald, want deze Mac had oorspronkelijk een GT-120 met 512Mb als GPU en die heb ik onder Open Core Legacy Patcher vervangen met één die ik had liggen, de R9 380 4Gb en zou maar al te graag mijn 1060 uit mijn oude gaming PC die ik eigenlijk niet meer gebruik willen overbouwen.
[/quote

Die villa staat in Leiden, Google maar. Heb daar 3 maanden gwoond. Stationstraat 25.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
Voor wie Midjourney te duur vind en graag onbeperkt afbeeldingen wil maken (althans voorlopig toch), dan is er BlueWillow! Werkt aan de hand van dezelfde prompts, is ook sneller (voorlopig toch nog) en gebruikt niet één ai model, maar de bot bepaald welke het meest geschikt is en bij je prompt past. Voorlopig lijkt het maximum invites bereikt te zijn en zal vast ook zijn omdat deze nog in Beta bevindt.

Mijn eerste test was een prompt dat gewoon heel basic was.

"The land of the rising sun under a starry sky, --ar 3:2"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kip-P5ga2UajBvcdmQ5astq3xWQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vkUrjojUwozcflLPPdj8CY12.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GZyRFYi9dG_e42b5wIb1uic_Rjk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3t3Hfb6M7LCIuw7alhKUZdD5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fduJAmXPgm-97acoTOiX8cQEaIU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nFmA0LSKeNomWS6SK7DzZM7f.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ufDJ8PFOEF1C1lcu4oQpIw7GmI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5wRAUIVx5xuih9zkdCKebTNd.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ben zelf ook helaas alcoholist dus deze deed me wel wat

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qKEwSV6.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Cobb schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 14:07:
[...]

Is ook een kwestie van tijd voor AI dat volledig kan doen. Point E, kan al op basis van prompts 3d modelen maken. Je zal het maar als studierichting hebben gekozen...
Ik werk er ook allang niet, alles ging naar India en straks AI misschien ja, maar echt ontwerp van een nieuw gebouw wil nooit, nouja misschien ooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Deze blijft de mooiste

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/evxgaOh.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
JDx in "MidJourney AI art generator"

[ Voor 82% gewijzigd door JDx op 21-02-2023 19:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
In afwachting tot Hogwarts Legacy hier aankomt eens enkele plaatjes gemaakt om wat in de sfeer te geraken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZP3nXUkgP4pFfQFoVnyJaPpmzv4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sD3ZXrn1Y5VAXC37HfTOHpWN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kfEmTqBN7W65D_CKZvlLcWBTsSU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hfk4HtLkrWINEplp8xB4s6Vu.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QLSjXlJiG4ZVl8RVcDP4GD9M6cM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/B8Fx5fGZsyE4EyP3omvXBu3l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sb_k3nTMVBxGpwe79na_H79TZDA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/d0KA9hLQsTa4GoS5sO1nkzeV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
Weinig gepost hier de laatste tijd, maar niet stilgezeten.

Voornamelijk Tomb Raider achtig, adventurer, explorer based, meer in sig.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ja4si52.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5NLB9ax.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Vn6EcyP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/i3eCpxP.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/hDZOIx7.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/bwrMCvq.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XgmfBZ3.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/N1ugWcJ.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/AlBVjgG.png

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 21-02-2023 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:22:
Weinig gepost hier de laatste tijd, maar niet stilgezeten.

Voornamelijk Tomb Raider achtig, adventurer, explorer based, meer in sig.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De jungle achtergrond vind ik echt vet gedaan! Meestal krijg je van die onnozele vage planten te zien die niet eens in de buurt komen van dit!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb me afgelopen weken met andere dingen bezig gehouden, maar vandaag toch eens iets in het Marvel universe geprobeert! Wat als Black Panther geheel in het wit zou zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sJvdQWaYA-4MsAsLRRNrmDyckXo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/0lUZ8AwJyknDVUuXzFWsYyOl.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eEYPImPbyL-pU_MH0pGu1mHW3Ac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AAal37agMojUjFNBmJc1bwL8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7o2-QaEdkWWFgD1HCEhodWSdnUo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qV7Cg3M1xNEz0vKLN7y4GuKe.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kvkZ3fJSnwaDSjZ2s8WWVfOC56g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vHrvX7saDeqFWW0wa85ja8WI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:38:
[...]

De jungle achtergrond vind ik echt vet gedaan! Meestal krijg je van die onnozele vage planten te zien die niet eens in de buurt komen van dit!
jungle, vegetation, rain forest volgens mij ook nog.
https://www.deviantart.co...lery/86613100/adventurers

Zat overal nog wel wat Photoshop werk aan, veel haren die dwars door kleren gaan of ergens midden in het gezicht beginnen, kettingen met maar een touwtje aan 1 kant en natuurlijk zoals altijd knopen overal en nergens bij die formal dress en parka jas.

Ook vaak 1 oog helemaal wit of scheel, maar dat is makkelijk te plakken vanuit het andere oog, wel tevreden met de resultaten.

[ Voor 4% gewijzigd door JDx op 21-02-2023 22:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
beautiful woman, full body, survival outfit, explorer, ultra detailed, hyper-realistic, cinematic, dramatic lighting, volumetric lighting, 150mm, denoise, warm, standing in jungle, tropical rain forest, vegetation, moody, sunrays, long hair, adventurer, photorealistic, detailed --v 4 --ar 2:3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Rh4IZv3.png

beautiful blonde woman, full body, tomb raider outfit, gamer, lara croft cosplay, ultra detailed, hyper-realistic, cinematic, dramatic lighting, volumetric lighting, 150mm, denoise, warm, standing in jungle, tropical rain forest, vegetation, moody, sunrays, long hair, photorealistic, detailed --v 4 --ar 2:3

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/enDppUG.png

[ Voor 42% gewijzigd door JDx op 21-02-2023 22:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op dinsdag 21 februari 2023 @ 19:43:
Ik heb me afgelopen weken met andere dingen bezig gehouden, maar vandaag toch eens iets in het Marvel universe geprobeert! Wat als Black Panther geheel in het wit zou zijn?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Echt super toevallig eerder vanavond The Pink Panther geprobeerd, moest realistisch als de onderste, maar staan zoals de bovenste, kreeg het niet voor elkaar.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7YOSIHD.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oq1xNxL.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/3HuB9Re.png

Toch lekker, weer een maandje gratis CORE member.

Had die niet eens bij featured staan.

[ Voor 50% gewijzigd door JDx op 22-02-2023 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Grappig ook in het origineel zat die navel 10 centimeter hoger lol :9

En bij deze uit dezelfde prompt zat ie aan de zijkant, te lui om helemaal goed bij te werken haha.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NBu07Qc.jpg

[ Voor 53% gewijzigd door JDx op 22-02-2023 20:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

TDB

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VWM-2skq8gdgv_FyWgJ0akhZOR4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/aQPz7dEqux99GEFBXqJftb4E.png?f=fotoalbum_large

Aangezien 1 van onze honden er eentje is: een Engelse Springer Spaniël. Moet zeggen: lijkt erg op onze hond.

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
TDB schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:22:
[Afbeelding]

Aangezien 1 van onze honden er eentje is: een Engelse Springer Spaniël. Moet zeggen: lijkt erg op onze hond.
Dat heb ik met border collies en australische herders, lijken ook allemaal op onze honden haha.

Hij is wel vet, zou 'm printen op canvas en ophangen :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Je hebt me inspiratie gegeven, zonder een foto te gebruiken zo goed mogelijk de hond omschreven.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/c8xn6Py.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oYUeMzG.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4ikFz2y.png

De echte Myla

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/gBSBObu.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/34g9OoP.jpg

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:54

TDB

JDx schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:59:
Je hebt me inspiratie gegeven, zonder een foto te gebruiken zo goed mogelijk de hond omschreven

[Afbeelding
Wow, die zien er mooi uit. Welke omschrijving heb je meegegeven?

PSN: TDBtje

• JDx
TDB schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:52:
[...]

Wow, die zien er mooi uit. Welke omschrijving heb je meegegeven?
Ik deel alle prompts met watchers hier, deze ook
[knip]
wel apart dat 1 afbeelding in die watchers only gallery 4,5x vaker is bekeken dan het aantal watchers dat ik heb

Je content hier delen is natuurlijk helemaal prima, maar zelfpromotie en werven van volgers is niet helemaal de bedoeling.

[ Voor 39% gewijzigd door Spike_wolf op 24-02-2023 17:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/WGmVgsg.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XnDi2sb.png

Moest nog wel een oogcorrectie toepassen en een 5e poot wegshoppen :9

[ Voor 63% gewijzigd door JDx op 24-02-2023 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
JDx schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:21:
Moest nog wel een oogcorrectie toepassen en een 5e poot wegshoppen :9
De hond heeft alleen nog steeds vijf poten :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JDx
ErikT738 schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:28:
[...]

De hond heeft alleen nog steeds vijf poten :P
Lol, verkeerde image gepost. Shite, volgens mij verkeerde channel opgeslagen...

Dan maar even snel zo, was zo veel werk om het mooi te krijgen. Deze was er ook nog.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/aznL9nt.png

[ Voor 21% gewijzigd door JDx op 24-02-2023 11:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
JDx schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 09:59:
[mbr]
Je content hier delen is natuurlijk helemaal prima, maar zelfpromotie en werven van volgers is niet helemaal de bedoeling.[/]
Oki, twijfelde al, maar dacht zo veel mensen zitten hier niet en die het interessant vinden volgen me al en het kost niks en dan had hij alles in 1 keer, maar een DM was netter geweest ja.

Tanden zijn ook nog lastig voor AI, moet je altijd nog shoppen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ebPZCTT.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/SjrC0DX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FpBVEgX.png

Heb ook een keer een paar gewoon een beugel gegeven.

Get your teeth in order girl :9 :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/oaHYhwm.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/RaVGljg.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Ik merk dat portretten en dergelijken en vooral gezichten heel erg goed zijn geworden in Midjourney, maar dat landscapes zoals steden en dan vooral binnensteden, straten, flats en stranden nogal lastig zijn.

Dus ik ga vandaag eens aan de slag met Stable Diffusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
JDx schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 08:30:
Ik merk dat portretten en dergelijken en vooral gezichten heel erg goed zijn geworden in Midjourney, maar dat landscapes zoals steden en dan vooral binnensteden, straten, flats en stranden nogal lastig zijn.

Dus ik ga vandaag eens aan de slag met Stable Diffusion.
Ik heb ook die indruk! Vooral de scherpte is soms ver te zoeken, maar met "--no blur" kan je toch wat verbetering zien in je afbeeldingen.
Misschien dat een andere aanpak van je prompt opbouwen kan helpen met het verbeteren van je landschappen. :? Misschien dat ik eens wat ga experimenteren dit weekend.

Ook iets dat ik vaker opmerk is dat het soms wel heel lang duurt voor de bot in actie schiet nadat je je prompt ingegeven hebt, soms blijft hij gewoon de ganse tijd hangen op "(Waiting to start)"!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Runaque schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:16:
[...]

Ik heb ook die indruk! Vooral de scherpte is soms ver te zoeken, maar met "--no blur" kan je toch wat verbetering zien in je afbeeldingen.
Misschien dat een andere aanpak van je prompt opbouwen kan helpen met het verbeteren van je landschappen. :? Misschien dat ik eens wat ga experimenteren dit weekend.

Ook iets dat ik vaker opmerk is dat het soms wel heel lang duurt voor de bot in actie schiet nadat je je prompt ingegeven hebt, soms blijft hij gewoon de ganse tijd hangen op "(Waiting to start)"!
Ja ik weet niet wat het is, maar het lijkt soms steeds een soort van gekruisde tekening te geven, hoe leg ik dat uit, misschien kan ik een zoom maken, even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ysC8M83.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Welk model en sampler gebruik je het meest in stable diffusion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
De look en feel van Stable Diffusion is heel anders

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/TOjFhjN.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/p3746x0.png

Stable diffusion lijkt wel meer met Photoshop op elkaar geplakte foto's en Midjourney meer from scratch.

[ Voor 43% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 10:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 10-09 18:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vooral logos met text gaat helemaal mis bij deze AI.
Ik ben heel benieuwd naar de volgende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Accretion schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:05:
Vooral logos met text gaat helemaal mis bij deze AI.
Ik ben heel benieuwd naar de volgende versie.
Midjourney geeft sowieso altijd alien teksten, of het nou alien gerelateerd is of niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/XNZZgWn.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:49

nFo

JDx schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:50:
Welk model en sampler gebruik je het meest in stable diffusion?
Ik zou eerst beginnen met een goede custom model van https://civitai.com/; realistic vision 1.3/ Protogen/unvailai3dkx ect.
Wel ff filteren, staan steeds meer NSFW modellen op.
Stable diffusion 3.0 krijgt text support.
DPM++ 2M Karras,PLMS, Euler a, zijn meestal wel goede samplers, maar kan per model verschillen waar ze het beste mee werken.
Staat meestal wel in de beschrijving.

Ik ga de officiele release van SD 2.1 weer is een poging wagen, lukt nog niet echt .

[ Voor 28% gewijzigd door nFo op 25-02-2023 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:55:
[...]

Ik zou eerst beginnen met een goede custom model van https://civitai.com/; realistic vision 1.3/ Protogen/unvailai3dkx ect.
Stable diffusion 3.0 krijgt text support.
DPM++ 2M Karras,PLMS, Euler a, zijn meestal wel goede samplers, maar kan per model verschillen waar ze het beste mee werken.
Staat meestal wel in de beschrijving.

Ik ga de officiele release van SD 2.1 weer is een poging wagen, lukt nog niet echt .
Midjourney lijkt veel dingen al ingebouwd te hebben, terwijl je met SD 2.1 nog heel veel zelf kan invullen, bij Midjourney had ik ooit eens iets gedaan van random chick ofzo en er kwam nog een prima "foto" uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Gaat overigens nog best rap op een RTX 3060 Ti met 8GB.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ddwAHZX.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/7VSAXW2.png

[ Voor 49% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:55:
[...]
Staan ook echt wel heel veel NSFW models op he, het is allemaal portraits met boobs of net niet, welke is goed voor landschappen en bossen of auto's?

Wel ff doorgestuurd naar een vriend van me, die vraagt bij elke elegant tailored dress wanneer komt er pr0n :')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Heb me wel laten verleiden door de vrijheid die je hebt met modellen in SD

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OqV8JaL.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/76kQmJm.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/lnXQa4r.png

Heb wel bewust in de negative prompt line dingen staan als nipples, naked, moet wel stijlvol blijven, niet zoals al die dingen die ik zie op Civitai, zie liever een vrouw in een oversized hoodie dan zonder kleren.

[ Voor 57% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 13:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Op wat vliegende bomen na komen er wel veel mooiere landschappen en gebouwen uit

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IzovMAK.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vjlhXX3.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YquRA9I.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kFZl9q0.png

[ Voor 25% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

JDx schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:12:
[...]

Staan ook echt wel heel veel NSFW models op he, het is allemaal portraits met boobs of net niet, welke is goed voor landschappen en bossen of auto's?

Wel ff doorgestuurd naar een vriend van me, die vraagt bij elke elegant tailored dress wanneer komt er pr0n :')
unvail is goed voor landschappen /auto's ect.
https://civitai.com/models/2504/unvail-ai-3dkx-v2
nieuwe versie van deliberate ziet er ook goed uit, nog niet geprobeerd.
https://civitai.com/models/4823/deliberate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:42:
[...]

unvail is goed voor landschappen /auto's ect.
https://civitai.com/models/2504/unvail-ai-3dkx-v2
nieuwe versie van deliberate ziet er ook goed uit, nog niet geprobeerd.
https://civitai.com/models/4823/deliberate
Ja die laatste zag ik ook meteen bij popular, nog niet geprobeerd.

Haal ik die 2 nog binnen, dan heb ik er wel genoeg. Bij veel maakt het ook niet echt veel uit, zijn bijna allemaal variaties op elkaar volgens mij.

[ Voor 15% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 14:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
*edit: hij doet het alweer.

[ Voor 101% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 15:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ik ben echt blown away door de kwaliteit van SD bij mensen, maar auto's zien er niet uit, kan alles toevoegen, maar er komt geen dynamiek in de afbeeldingen, rally auto's die totaal niet op het merk lijken die ik invoer die gewoon stil staan in het bos, dus maar weer wat koppies. Dingen als holding a rifle gaan weer helemaal fout.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/BVDIxJP.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6MKX9J.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rmCCzaw.png

[ Voor 5% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 16:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

JDx schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 16:24:
Ik ben echt blown away door de kwaliteit van SD bij mensen, maar auto's zien er niet uit, kan alles toevoegen, maar er komt geen dynamiek in de afbeeldingen, rally auto's die totaal niet op het merk lijken die ik invoer die gewoon stil staan in het bos, dus maar weer wat koppies. Dingen als holding a rifle gaan weer helemaal fout.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
probeer anders control net, zelf nog geen tijd voor gehad, maar ga het vanavond/morgen als ik thuis ben het even proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door nFo op 25-02-2023 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Happy 200, als dank aan de DeviantArt community.

Kreeg de A niet helemaal mooi, maar who cares.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/P4ySVaP.png

[ Voor 3% gewijzigd door JDx op 25-02-2023 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nFo

nFo

opzich lukt auto's ook wel met realistic vision & unvail, moet het wel zonder bestuurder doen. ;)
Maar ik wordt gek van die random viewpoints, dus straks control net is testen of dat beter gaat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2jbxipZlkDJPj1S_vsgXvgMbLLY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/IZsGkM1H4EpbLGlhK5lqca65.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uCn1bIgBhw36dZOhJHLsWBVSyKc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vET6pYpXrSW2ec00W8FGTRLK.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yt5CJvhAmodi_HscrJ4ba_bT7eo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zwk4hnkplocMn0531hXy7wp5.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6jWxeGX50y801KL6VoCa-f72fzM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3wEVcp4TiGjuZV4n3AONbONL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door nFo op 25-02-2023 23:48 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Runaque
Ik heb me ook eens wat op portretten toegelegd en dat is best goed verlopen!

De eerste had infectie op een van haar ogen! :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fkcXlOMR_Nmxs7xR4npo-4SHTXQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/FmBZ6IATIfj6U84phehYjxDx.png?f=fotoalbum_large

De rest zelf is best goed gelukt voor iemand die vooral landschappen maakt. Alleen blijft die bot met regelmaat van die domme watermerken die op Indisch Thaïse letters lijken geven! Tijd dat ze daar toch eens wat aan gaan doen!
Bij de rest heb ik veelal niets gedaan, buiten wat watermerken verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iUJHc_MxHz04Fo3lt4qEBZkzmqA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qj1aUd8ZUePsQySJD0t0Oyna.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IRFNxLyHTzmVl6M9clV4kQz9HiI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/wOCHSx8n5s8zvOiqtH8EIMAq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vrk3s2uVyUTiJc0deuIaTHAlHYI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EpTPDV1PDesxsu0j8WEPEgL1.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWZypnTXShQx-TKRN6zYMh9d0_I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZIWN893SxBZSnAu1sYbiSebg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TOkwYZKjc-qhGQnMwuHrlrEoVxM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/d4HkXS9X8NvRr5Vw47EDUsia.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/95JfCU1fCwEjWEozumo-_fQOmOE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KRnvWZbIC91dlNRk2xroF4Ob.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mtf_argETTK-8tDUMXnCT4qOrkY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5rWZH80BQgDvpFziC8wSYonI.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 22:01:
opzich lukt auto's ook wel met realistic vision & unvail, moet het wel zonder bestuurder doen. ;)
Maar ik wordt gek van die random viewpoints, dus straks control net is testen of dat beter gaat.

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Nog verdiept in dat controlnet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Nog een paar kekke hairstyles

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/296ciWs.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H6SI7UB.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/VmXZJV4.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/GpBh102.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/HTR64kz.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/uz7wRfD.png

Valt me wel op dat als je steeds dezelfde prompt gebruikt er ook zo goed als hetzelfde gezicht uit komt.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/f5xK5hI.png

Zoals deze bovenstaande.

Bij Midjourney zit daar tegenwoordig veel meer variatie in.

[ Voor 11% gewijzigd door JDx op 26-02-2023 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

JDx schreef op zondag 26 februari 2023 @ 13:53:
[...]

Nog verdiept in dat controlnet?
Ja ik had wat problemen met installeren, sommige modellen werken nog steeds niet goed, maar werkt best goed. Post vandaag nog een paar voorbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 15:02:
[...]

Ja ik had wat problemen met installeren, sommige modellen werken nog steeds niet goed, maar werkt best goed. Post vandaag nog een paar voorbeelden.
Maar het werkt alleen met aangeleverde poses of kan je zelf ook een pose invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

JDx schreef op zondag 26 februari 2023 @ 16:47:
[...]

Maar het werkt alleen met aangeleverde poses of kan je zelf ook een pose invoeren?
Je hebt een stuk of 6 opties, je kan ook een output als input gebruiken of een random afbeelding van Google.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
nFo schreef op zondag 26 februari 2023 @ 17:09:
[...]

Je hebt een stuk of 6 opties, je kan ook een output als input gebruiken of een random afbeelding van Google.
Oh dus een mannelijke soldaat met een AK-47 kan ik een vrouwtje van maken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nFo

nFo

Input;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RDeilhaLmxlBF71JUQbqY06F.png

Output was dit, zoals je ziet een mooie vaste camera standpunt. 8)
kentekens ff snel wit gemaakt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/Z4gfMWwhUH90jbf2e4IaHAM7.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/KmJp8LRuq6ZJN7OH6HYgqSgM.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/OxqYFy2f0ged5BgtPoXd5kDP.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/RqYwQEo7H2v1oNXK4Z0DT7Bz.png
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/0yyN6MF5hHmOrctHcLFvfd9N.png

Input; random afbeelding google;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/augt7IJfasKH9dAPGhoZ0wCm.webp
Output; ja vingers en wapens blijven niet al te best, maar de houding is vrijwel gelijk gebleven.
Misschien nog de prompt veranderen, kan denk ik nog wel beter.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/fotoalbum/image/cNyneuYw5Sb1LaDy7gAHVfGc.png

[ Voor 22% gewijzigd door nFo op 26-02-2023 17:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Ziet er goed uit!

Als ik de oer Subaru Impreza probeer komt er altijd bagger uit, maar een specifiek modeljaar is altijd al lastig geweest voor alle AI volgens mij. Gewoon Nissan 240Z of Porsche 911 komt vaak wel goed.

Maar Mazda MX-5 1990 model (was een request via deviantart) wordt weer een warretje van vanalles.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Wow, wilde nog even shoppen voor models op Civitai, tig notificaties over reviews, het delen van prompts wordt zeer gewaardeerd daar. Ook wel leuk als tegenprestatie voor de gratis models.

[ Voor 24% gewijzigd door JDx op 27-02-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Anime

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EYCLeOm.png

Semi Realistisch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/rg1aTWU.png

Realistisch

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6h91Skg.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDx
Vaag, Chilloutmix is verdwenen van Civitai, wilde er net een review bij plaatsen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JDx
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ncaQ7cE.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YWGJrty.png

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/qZGFl1D.png

[ Voor 20% gewijzigd door JDx op 28-02-2023 15:23 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 73 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.