Omgaan met gezichten, tja - weet je ik gooi een paar voorbeelden erin, dit is Z-Image Turbo met een zwaar omgekatte Text Encoder (Qwen 3 4 B uncensored aggressive), desondanks dat Z-image minder "preuts" is. Het gaat hier niet alleen om NSFW.
Deze is zonder lora:
Lora: <lora:Mystic-XXX-ZIT-V5> (als je hem zo neerzet in de inference interface is het standaard cfg 1 voor de lora-zwaarte)
Je ziet eigenlijk dat meteen de uitdrukking nu al meer verschillen, komt door de LORA, maar die gooit ook mensen waar zij op getraind is in de mix van het basis model, subjectief gezien aantrekkelijker, iets jonger in het gezicht
De volgende komt met <lora:skin texture v2.1> (deze lora voegt nog wat realistischere texturen toe aan de huid, maar ik "vergeet" haar magische toverwoordjes die de LORA gebruikt om aangestuurd te worden erin te zetten. De inhoud wordt gebruikt, maar.... ook ineens lichter!
Dusssss gooien we er een chiarobscura effect erover heen! Dit is een "slider", heeft geen woordjes nodig maar werkt op "zwaarte" voor het toevoegen van een concept of juist het wegnemen ervan. <lora:chiaroscuro_slider:0.75> 2.0 zou bijv. naar zwaar film noir gaan

Maar... zie je dat ook hier weer de gezichten veranderen? En kledij? Maar... ineens zitten we ook weer "echt" in een bos waar er met licht gespeelt wordt. Deze foto is voor mij juist "echter", meer een natuurlijk gevoel omdat de foto "net niet goed gelukt is". Dit is subjectief en iedereen vindt er wat van - het gaat om jezelf. Wat vindt jij?
TLDR; alles hangt af van het model, welke settings en welke toevoegingen je gebruikt. De een houdt het liever puur model zelf, de andere ramt er 20 lora's in. Als ik dit in Flux gooi, krijg ik hem heel anders!
Voor de liefhebber:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Four adult women standing side by side in a horizontal frame, photographed in a candid documentary style. The image feels unposed and observational, framed from mid-torso upward as if captured during a quiet moment.
The women are clearly of different ethnic backgrounds. One light-skinned European woman, one dark-skinned Black woman, one East Asian woman, and one Middle Eastern or South Asian woman.
Clothing is varied but understated. Simple everyday outfits in muted colors such as a light jacket, a knit sweater, a cotton shirt, casual layered fabrics with natural textures. No coordinated styling.
Hairstyles differ naturally. Loose hair, tied back, short and long, slightly messy, not perfected.
Expressions are relaxed and unscripted. Some women look slightly away from the camera, others are mid-blink or half-smiling, conveying a genuine in-between moment rather than a posed portrait.
The background is a real forest environment with trees, leaves, and subtle natural clutter. Light filters unevenly through the foliage, creating soft highlights and mild shadows.
Lighting is natural and imperfect. Minor exposure variation across faces, realistic skin tones, small imperfections preserved.
The overall mood is authentic, human, and observational, like a quiet documentary photograph taken with a handheld camera. |
Euler/Simple 24 steps/cfg 1, clipskip 2, precisie e4m3fn, seed: 1159343234, 1216x576
Ongeacht of dit _echt_ een antwoord is wil ik zeggen: hangt gewoon van de bron en hoe je hem toepast af.
@
Jorgen dit is gemaakt in de inference-interface van StabilityMatrix, Z-Image wordt nog niet ondersteund maar omdat op de achtergrond ComfyUI gebruikt wordt, werkt het. Negative wordt niet gebruikt omdat die loos gaat door... niet officieel ondersteund.
@
Jorgen PS - Draait ook gewoon goed op Win11 hoor, al moet je dan iets meer moeite doen ^^ Vraag in dit geval even aan moderator Neural_Fault
[
Voor 7% gewijzigd door
SkyStreaker op 27-01-2026 23:27
]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding