Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste
Acties:

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:31

nFo

Yaksa schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:21:
[...]

Het maakt natuurlijk ook nog wel wat uit in welke resolutie/kwaliteit dat is.
Ik ga er even van uit dat dat nog geen 4K is.
Ja sorry: 1280x 763/ 0.9 megapixel. Turbo lora lijkt geen verschill te maken ?
nFo schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:24:[...]
Ja sorry: 1280x 763/ 0.9 megapixel. Turbo lora lijkt geen verschill te maken ?
Video genereren kost nou eenmaal tijd. Elke pixel moet tig keer doorgerekend worden.
Je kunt wel een gecomprimeerd model gebruiken, maar meestal komt dat de kwaliteit niet ten goede. En een LoRa is meestal alleen geschikt voor specifieke beelden waar de LoRa voor getraind is. Er zijn ook LoRa's die de rekenmethode van een bepaald model bijschaven, maar dan vraag ik me af in hoeverre zo'n model nog consistente beelden bij meerdere iteraties (dus verschillende seeds) van een prompt blijft leveren.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• nFo
  • Laatst online: 14:31

nFo

Yaksa schreef op maandag 17 augustus 2026 @ 23:41:
[...]

Video genereren kost nou eenmaal tijd. Elke pixel moet tig keer doorgerekend worden.
Je kunt wel een gecomprimeerd model gebruiken, maar meestal komt dat de kwaliteit niet ten goede. En een LoRa is meestal alleen geschikt voor specifieke beelden waar de LoRa voor getraind is. Er zijn ook LoRa's die de rekenmethode van een bepaald model bijschaven, maar dan vraag ik me af in hoeverre zo'n model nog consistente beelden bij meerdere iteraties (dus verschillende seeds) van een prompt blijft leveren.
Ik heb al een hack gevonden, sage attention werkt wel goed, scheelt 4-5 minuten. Sage attention 2 nog niet gelukt.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
MiniMax H3 is sowieso echt wel een flink zwaar videomodel om mee te genereren zodra het wat langer moet en ook de resolutie is niet top, het houdt eigenlijk op bij 720P. Tenzij je inderdaad echt een RTX 6000 Pro Blackwell hebt.

LTX 2.5 is wat minder strak op de prompt, en over het algemeen is Minimax H3 echt wel betere kwaliteit over het totaal. Maar je betaalt daar bij wat langere framelengtes in 1080P ook wel voor met fors langere generatieduur.

[ Voor 15% gewijzigd door DeNachtwacht op 18-08-2026 18:13 ]

• RA7
  • Laatst online: 12:55

RA7

Nieuwe clip gemaakt, mbv ChatGPT, Grok en Midjourney.
Music gemaakt in SUNO.

We are all accidents waiting to happen

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:23
"...We have such sights to show yaaaaaaaaaaaa !!!!" :+

(klikbaar):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WhD-JTKpmaDZhF10FEABNUQoEOA=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/UV2p4f7a81fPeUS5YEwZopEs.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fJxA0XOnQnofdPGHiylUOfBhL7Y=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/BS7fBihMdNZBMG0jogKH4D1q.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8BDws_aHx3AmWdN_2M4ByJWd798=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/WspN36JZ6Y1srhEs1dr54Q7g.png?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q1S-8kOT7evYu7-ctluiLPbmB1s=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4YMGJzmaDbuWYSUV7zcAoOmn.png?f=fotoalbum_tile
model Krea2 Turbo, 8 steps er_sde/simple, 4 steps uni_pc/simple, 4 steps uni_pc/simple, LoRa PINHEAD

prompt:
yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage BMW Boxer racing motorcycle on a race track, speeding past by blurred brick garages, extreme motion blur on blurred background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, overcast.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e7Ium5lyneqGSOxyqlb1DcONtPs=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/4wuOwRwnFDncdy6vkOiSrBrC.png?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AMBzypTajqrd4lB-qZZiMKkMXAo=/232x232/filters:strip_exif()/f/image/ksJucwtdL7r0ecbXepfWXtCZ.png?f=fotoalbum_tile
Met de rechter was ik een beetje gek gegaan :)

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• EverLast2002
Mooi resultaat, beetje psychedelisch ook. Benieuwd naar de prompt(s) ervan :)

EverLast2002 schreef op donderdag 20 augustus 2026 @ 21:25:
"...We have such sights to show yaaaaaaaaaaaa !!!!" :+
[model Krea2 Turbo, 8 steps er_sde/simple, 4 steps uni_pc/simple, 4 steps uni_pc/simple, LoRa PINHEAD
Even jouw prompt gejat (en lichtjes aangepast) om te kijken of het zonder LoRa ook lukt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yXyamWHo7Fa8TSiYyfxkSrkJJCI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xaA4QuIXOtLfIBcevw2fpvoz.jpg?f=fotoalbum_large

Eindelijk 'snapt' AI dat er 4 vingers en een duim aan een hand zitten en dan zit verdorie de remklauw van de schijfrem aan de verkeerde kant van de voorvork.......

Prompt: yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage John Player Special BMW R 90 S Boxer racing motorcycle in black and gold colors, on a race track, speeding past John Player Special pit boxes, motion blur on background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, partly clouded sky.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

@EverLast2002

Guidance 4.5
Steps 24
Sampler Res Multistep / Linear Quadratic
Seed 210161481
Checkpoint Animals 4.5 (die pakt dit mooi op wat mij betreft)
POS:
code:
1
2
masterpiece, best quality, score_7, safe, highres, year 2025, newest, 1girl, solo, painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
(@Jheronimus Bosch:1.2), (@Miki Asai:0.8), mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures, distorted shapes, fantastical figures, bizarre forms, abstract beings, intricate details, hyper detailed, sharp focus, close-up, distorted textures, grotesque features, vibrant colors, otherworldly elements, chaotic composition, surreal arrangement, dynamic pose, , global illumination, vivid colors, vibrant hues
NEG
code:
1
worst quality, low quality, score_4, score_3, score_2, score_1, (artist name:1.2), blurry, jpeg artifacts, chromatic aberration, bad anatomy, bad hands, malformed hands, extra fingers, missing fingers, fused fingers, extra limbs, deformed fingers, multiple matches, duplicate objects,

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Mensen, prompt liever niet in [code]-blokken zetten, dat is op Tweakers niet te lezen! Zet ze liever in quotes ([q]...[/]), dan worden de regels gewoon afgebroken.

[ Voor 3% gewijzigd door Room42 op 22-08-2026 10:42 ]

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:41:
Mensen, prompt liever niet in [code]-blokken zetten, dat is op Tweakers niet te lezen! Zet ze liever in quotes ([q]...[/]), dan worden de regels gewoon afgebroken.
Waarom niet? Er zit toch gewoon een scroll-bar onder?
Op je smartphone is dat misschien wat lastiger, maar AI art maak je sowieso niet op je smartphone, dat doe je op een PC met een flinke monitor zodat je de vingers goed kunt tellen....

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:45:
[...]

Waarom niet? Er zit toch gewoon een scroll-bar onder?
Op je smartphone is dat misschien wat lastiger, maar AI art maak je sowieso niet op je smartphone, dat doe je op een PC met een flinke monitor zodat je de vingers goed kunt tellen....
Maar dat leest toch voor geen meter? Ik zit gewoon op PC. Vergelijk maar:
code:
1
2
masterpiece, best quality, score_7, safe, highres, year 2025, newest, 1girl, solo, painterly, storybook illustration, nostalgic modern fusion, detailed textures, vibrant muted colors, delicate features, cold blue ambient light, warm golden light, atmospheric lighting, dramatic contrast, cinematic composition, depth of field.
(@Jheronimus Bosch:1.2), (@Miki Asai:0.8), mad artist's complex imaginary vision, surreal creatures, distorted shapes, fantastical figures, bizarre forms, abstract beings, intricate details, hyper detailed, sharp focus, close-up, distorted textures, grotesque features, vibrant colors, otherworldly elements, chaotic composition, surreal arrangement, dynamic pose, , global illumination, vivid colors, vibrant hues
Of:
Ik kies de quote.

Daarnaast, de scrollbar overlapt de onderste regel. 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t7-iKGUvzpZdvWz5-Kf4FXextOo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/w6BWcoM5wSX8V9jasdsxlefM.png?f=fotoalbum_large

De vakantie heeft alweer heimwee naar mij

• EverLast2002
Yaksa schreef op vrijdag 21 augustus 2026 @ 18:06:
[...]

Even jouw prompt gejat (en lichtjes aangepast) om te kijken of het zonder LoRa ook lukt:
[Afbeelding]

Eindelijk 'snapt' AI dat er 4 vingers en een duim aan een hand zitten en dan zit verdorie de remklauw van de schijfrem aan de verkeerde kant van de voorvork.......

Prompt: yelling Pinhead with arms wide while standing upright on the footpegs of a speeding vintage John Player Special BMW R 90 S Boxer racing motorcycle in black and gold colors, on a race track, speeding past John Player Special pit boxes, motion blur on background and wheels, low angle tracking shot, dynamic action photography, race track background, partly clouded sky.
Hij is leuk! Een echte John Player Special, cool..... Toen ik mijn afbeeldingen terugkeek dacht ik, eigenlijk zou Pinhead zijn kleding vanwege rijwind moeten wapperen. Ik ga eens proberen of dat lukt.

• EverLast2002
Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:41:
Soms is een prompt zooooo lang en uitgebreid dat de quote manier ook handig is om ruimte te besparen in je post zodat ie geen halve pagina beslaat. Volgens mij is dat ooit door een moderator hier ook gezegd om het in code te posten. Kweetniet meer precies.

• Mars Warrior
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:40

Mars Warrior

Earth, the final frontier

Room42 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:50:
[...]

Maar dat leest toch voor geen meter? Vergelijk maar:
code:
1
2
Of:

[...]

Ik kies de quote.

Daarnaast, de scrollbar overlapt de onderste regel. 8)7
[Afbeelding]
Ik heb als test die idiote prompt op mijn mobiel gebruikt om een plaatje te maken.

En zie hier 👈

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eKXE7WfQKN4VVUT7Ag-HaJ5ihIg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtVUuSP437svcZrTPWOycU5H.png?f=fotoalbum_large

Material 3 Thema's | Swiss Army Knife card | Flex Horseshoe Card

• Mars Warrior

Mars Warrior

En vooruit dan maar. De prompt van de pinhead…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UEjHxv669t4g8uaFrrsBCif_ngg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KqTzonSrUGaCS4E9wgyGarlM.png?f=fotoalbum_large

:D

• SkyStreaker
  • Nu online

SkyStreaker

Move on up!

Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 10:59:
[...]

Ik heb als test die idiote prompt op mijn mobiel gebruikt om een plaatje te maken.
Ik ga er vanuit dat je dat anders bedoeld zoals het nu overkomt? 🥹 Het was een probeersel waarbij ik vanzelf eens dingen weghaal en het er wordt mij gevraagd om hem neer te plempen 😜

En ik stop alles onder code omdat ik ervan uitga dat je copy/paste en je het gaat lezen in prompt gebied. Hier is het mooi geconsolideerd en niet een grote lap tekst.

• EverLast2002
Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:03:
En vooruit dan maar. De prompt van de pinhead…

[Afbeelding]

:D
Hoe/waarmee heb je deze afbeelding gemaakt? Ziet er goed uit, ook die bedekte duimen kloppen.

• Mars Warrior

Mars Warrior

SkyStreaker schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:24:
[...]

Ik ga er vanuit dat je dat anders bedoeld zoals het nu overkomt? 🥹 Het was een probeersel waarbij ik vanzelf eens dingen weghaal en het er wordt mij gevraagd om hem neer te plempen 😜
In mijn omgeving heeft het woord idioot niks negatiefs en kan dus ook leuk, gek of creatief betekenen 🤗
En ik stop alles onder code omdat ik ervan uitga dat je copy/paste en je het gaat lezen in prompt gebied. Hier is het mooi geconsolideerd en niet een grote lap tekst.
Het is op mobiel en tablet geen doen om een code blok met scrollen over te nemen. Een quote klap je uit en doe je een select en copy. Daarnaast kan ik de quote gewoon vaak lezen. Een code blok niet.

Dus ik heb een sterke voorkeur voor een quote.

• Mars Warrior

Mars Warrior

EverLast2002 schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:33:
[...]

Hoe/waarmee heb je deze afbeelding gemaakt? Ziet er goed uit, ook die bedekte duimen kloppen.
Heel eenvoudig. Met ChatGPT 🫨

Ik vroeg ken jij Pinhead? Antwoord JA. Dus toen heb ik die prompt er gewoon ingegooid op de mobiele app 🙃

Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:39:
[...]
Heel eenvoudig. Met ChatGPT 🫨
Ik vroeg ken jij Pinhead? Antwoord JA. Dus toen heb ik die prompt er gewoon ingegooid op de mobiele app 🙃
Volgens mij heb je mijn prompt er in gegooid. Hoe kom je anders aan JPS?
Overigens is de resolutie van ChatGPT weer ruk natuurlijk.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 11:43:
[...]

Volgens mij heb je mijn prompt er in gegooid. Hoe kom je anders aan JPS?
Dat zou kunnen. Op mobiel niet veel overzicht van wat ik aan het doen ben. Ik moet met mijn grote/dikke vingers al wat uitvergroten om goed te kunnen selecteren namelijk :+
Overigens is de resolutie van ChatGPT weer ruk natuurlijk.
Het is de standaardresolutie van 1536×1024. ChatGPT kan nog resamplen naar 3072×2048. Voor echt upscalen moet je wat anders gebruiken, zoals Topaz, Real-ESRGAN of Upscayl. Die laatste is een fijne open-source-app die intern bijv. Real-ESRGAN gebruikt om op de GPU de upscale te doen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLczdRw_OzE32qOYj3kboXr9OZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCJmirrLnLbjMZFBAVQcuH9b.png?f=fotoalbum_large

In een louzy 7.8s van 1536x1024 naar 6144x4096 pixels met de standard upscaler. En het resultaat mag er altijd zijn.

Upscayl kent zelf 7 AI-modellen. Sommigen zijn voor specifieke content (art, nature, etc). En als je niet tevreden bent, dan is er een custom repo met andere modellen.

Voor wat ik wil ruim voldoende voor op een 4K scherm of een afdruk van 30x40. Groter kan ook. Mijn oude Canon spiegelreflex is ook maar 12MP, en dat levert ook leuke posters op. Je moet er alleen niet met je neus bovenop gaan staan.

Aan de andere kant: soms is haarscherp ook niet het ultieme doel. Het maakt dingen soms onecht, onnatuurlijk, nep. Soms past een foto met een megakorrel veel beter _/-\o_

Mars Warrior schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:24:
Het is de standaardresolutie van 1536×1024. ChatGPT kan nog resamplen naar 3072×2048. Voor echt upscalen moet je wat anders gebruiken, zoals Topaz, Real-ESRGAN of Upscayl. Die laatste is een fijne open-source-app die intern bijv. Real-ESRGAN gebruikt om op de GPU de upscale te
Aan de andere kant: soms is haarscherp ook niet het ultieme doel. Het maakt dingen soms onecht, onnatuurlijk, nep. Soms past een foto met een megakorrel veel beter _/-\o_
Niet helemaal mee eens met bovenstaande, ik kan met Forge standaard afbeeldingen laten genereren die (zonder Hi-Res of upscale) tot 2048 x 2048 gaan. Dat betekend dus ook dat al die pixels doorgerekend worden qua compositie. Dat levert, bij portretten en landschappen bijvoorbeeld, toch vaak een meer natuurlijke, echte afbeelding op.
Bij het maken van (bijvoorbeeld) een echte "Mondriaan" zal het aantal pixels wat doorgerekend moet worden wat minder relevant zijn voor het eindresultaat.

• Mars Warrior

Mars Warrior

Yaksa schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 12:43:
[...]

Niet helemaal mee eens met bovenstaande, ik kan met Forge standaard afbeeldingen laten genereren die (zonder Hi-Res of upscale) tot 2048 x 2048 gaan. Dat betekend dus ook dat al die pixels doorgerekend worden qua compositie. Dat levert, bij portretten en landschappen bijvoorbeeld, toch vaak een meer natuurlijke, echte afbeelding op.
Bij het maken van (bijvoorbeeld) een echte "Mondriaan" zal het aantal pixels wat doorgerekend moet worden wat minder relevant zijn voor het eindresultaat.
O, natuurlijk is een hogere bronresolutie altijd fijner dan upscalen en een AI informatie te laten "verzinnen" / "bijbouwen". Alleen in veel gevallen zie ik het verschil niet, tenzij ik ga pixel peepen.

Als ik mijn Canon foto's 500% vergroot, dan wil je ook niet weten hoe dat eruitziet, terwijl de foto van een afstandje, of op 15x10 afgedrukt, er heel mooi uitziet.

Het hangt ook heel erg van het AI-model af of je rare dingen krijgt of dat het er nog steeds natuurlijk uitziet. En de printer van de afdrukcentrale zorgt soms ook voor een betere look vanwege de druppelgrootte ofzo.

Upscayl met "High Fidelity" AI model en Double Upscayl geeft ook betere resultaten, maar dan moet je wel ff geduld hebben (13m 23s voor de Pinhead in mijn geval).

"Vroeger" waren we ook ontzettend blij met SDXL. En soms vind ik dat ik daar leukere en betere plaatjes mee maak dan met Krea of ChatGPT. Alleen die SDXL-plaatjes moet je wel flink upscalen wil dat bruikbaar zijn om af te drukken.

HIeronder zie je verschillen (bovenste is default upscale, onder is High Fidelity), maar welke nu "beter" is vind ik moeilijk te bepalen. De onderste lijkt wat natuurlijker, minder hard.

En zelfs met een 2048x1536-resolutie was ik nooit aan het Upscayl resultaat gekomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NLczdRw_OzE32qOYj3kboXr9OZk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/eCJmirrLnLbjMZFBAVQcuH9b.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fvRkI-syyEjNM0FJ6hVFA8PLhRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lPanVqpcKEjJusebt1PEbunm.png?f=fotoalbum_large

Pagina: 1 ... 81 82 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.