Het grote AI art show- & kletstopic

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste
Acties:

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Yaksa schreef op zondag 5 juli 2026 @ 19:51:
[...]

Licht is een kwestie van de prompt zo schrijven dat het niet te hard of te licht wordt.
Zoiets als dit bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.

Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/zf0hZkY6/auggs.jpg

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:21
Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 16:16:
[...]

Ik ga een poging wagen....
Kan ik wel dezelfde VAE en text encoder blijven gebruiken of moet ik daarvoor speciale versies downloaden en installeren?

Edit: Geprobeerd (alleen de grotere versie ingeladen) maar dan ik krijg een foutmelding; AssertionError: You do not have Qwen3 state dict!
Ik denk dat ik wat depencies mis of zo.
je gebruikt de verkeerde QWEN versie. je moet de versie hebben die bij 9b hoort. ik gebruik zelf "qwen_3_8b_fp8mixed.safetensors". en vaak gebruik ik de GGUF versie ervan, die is beter met handen en gezichten renderen (Qwen3-8B-Q8_0.gguf). voor de GGUF versie moet je wel de GGUF loader node gebruiken, maar jij werkt met Forge Neo? daar ben ik niet mee bekend, ik gebruik ComfyUI.

mijn verzameling A.I. afbeeldingen

CR2032 schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:07:
[...]Zo simpel werkt het niet. De AI-modellen zijn vooral getraind op afbeeldingen met hard licht en kleuren. Je zult met een veel uitbreidere workflow in ComfyUI met meerdere lora's aan het werk moeten om dit proberen te compenseren. Die Flux 2 afbeeldingen zijn ook veel te hard zodat het niet geloofwaardig overkomt.
Natuurlijk tegenlicht met AI is ook lastig. Lumo doet hier wel een aardige poging bij zijn shirt, maar gaat de mist in met sommige schaduwen.
Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F4NJkEI0dx9gVKaPA6eeZU3OYX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kBgP34NNqytDad5WNN5HwTKl.jpg?f=fotoalbum_large

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Even iets totaal anders geprobeerd.....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sx4orx-g9dphwdw4AMBXtqzLjMM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6ep1utbmdzvRoHsyEJrCf5WU.jpg?f=fotoalbum_large

Het beste bekijk je de afbeelding met deze song op de achtergrond; Dance On A Vulcano - Genesis

Prompt: chaotic, surreal realistic photo of a mad artist's complex imaginary vision, filled with weird surreal distorted creatures, ghosts and spirits from hell in a magical fantastical non existant scenery dancing around the top of an active vulcano, Jheronimus Bosch style. Miki Asai Macro photography, close-up, hyper detailed, sharp focus, studio photo, intricate details, highly detailed

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

• EverLast2002
De afgelopen dagen bezig geweest met Krea2 Turbo model, even Flux-2 gelaten voor wat het was. Beetje zoeken en uitvinden hoe bepaalde nodes verbonden moeten worden en wat de effecten zijn etc. Ben best enthousiast, nog veel testen te doen.

model: Krea-2-Turbo, 2x 8 steps (2x Ksamplers met euler/simple)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2Cs3UeyLnC4U2-G4rLDCFzrW-jk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/r7cxndgspRPDo7l3umdH6Cji.png?f=fotoalbum_large

prompt:

Ultra-realistic documentary-style photograph shot on a 35mm lens, sharp focus throughout, cinematic composition, high detail. A Norwegian woman with Scandinavian facial features and braided blond hair leans against a dark BMW M5 E60 with her arms crossed and a gentle smile, wearing a pink Hello Kitty tank top, white spandex leggings, and pink Nike sneakers. The setting is a Shell gas station at noon, bright overhead sunlight beating down and casting harsh, hard-edged shadows across the concrete forecourt. Fuel pumps and industrial structures recede into the background, the whole scene washed in the flat, high-contrast glare of midday sun.

• CR2032
  • Niet online
Yaksa schreef op maandag 6 juli 2026 @ 18:25:
[...]

Zo simpel werkt het wel.
Tegenlicht is prima te regelen in Flux2, ook zonder LoRa's, getuige dit snelle probeerseltje:
[Afbeelding]
Je ziet zelf het verschil blijkbaar niet. Met Lora's kun je bijvoorbeeld voor het licht veel meer spelen dan je ooit met alleen prompts kunt doen. Lora's hebben veel voordelen, het wordt vaak aktief getriggerd door steekwoorden in de prompt op te nemen. Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden. Dit is een voorbeeld van een belichtings lora , zoek de verschillen.

https://huggingface.co/linoyts/Flux2-Klein-Delight-LoRA

Afbeeldingslocatie: https://huggingface.co/linoyts/Flux2-Klein-Delight-LoRA/resolve/main/image_0.png
CR2032 schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 17:14:[...]Het voorkomt ook dat je veel te lange en overdreven ingewikkelde prompts gaat lopen schrijven die toch nergens toe leiden.
Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."

Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gbv1DAOIP8NDi_jlGLqTTieIajo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Nr0vCDnZVMvzAE4yE4kf3gtU.jpg?f=fotoalbum_large

• CR2032
  • Niet online
Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]

Wanneer je tegenwoordig de prompts door AI laat schrijven dan kan ik wel enigszins begrijpen waarom je dit zo formuleert.
De werkelijkheid ligt toch wel iets anders; neem deze prompting guide maar 'ns door. En hier een redelijk volledig (maar niet compleet) overzicht over hoe je de belichting in afbeeldingen met specifieke tokens in je prompts kunt regelen zonder dat je een LoRa nodig hebt.
E.e.a. vergt soms wel wat uitproberen om te zien wat het beste werkt, maar dat weet je zelf ook: Quote van jezelf 3 jaar terug: "Genoeg fantasie hebben en veel experimenteren met de prompts is meer van belang."

Nog een voorbeeldje dat FLUX.2 prima donkere beelden kan genereren met een goede belichting zonder LoRa's te gebruiken:
[Afbeelding]
Het gaat niet om donkere beelden of dat AI prompts schrijven. Laat maar, *knip, niet op de man spelen…

[ Voor 2% gewijzigd door F_J_K op 07-07-2026 20:43 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op dinsdag 7 juli 2026 @ 18:34:
[...]

[Afbeelding]
even los van de eerdere discussie, ik vind dit een mooie afbeelding. :)

Op zoek naar de perfecte belichting.......

klikbaar
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lWve5V2gmhHxBS4HWWfAg2At0Vc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CNLHmQ7WeBcrWwMdVGjan2Ke.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: a love couple of two lovely red squirrels in an autumn forest, searching for walnuts. Stunning nature photography, golden hour

No LoRa's where abused during the making of this picture

Soms wil je wel 'ns weten wat een model allemaal kan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eE-e3kqtzBpMCKyrQrdtoF2hcg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6G3VXuG48IMyvkysiv2fFN7G.jpg?f=fotoalbum_large

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:57
Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:

[Afbeelding]
Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwd
Tarkin schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 22:09:[...]Zeer mooi, maar misschien is het wel interessant om set-up en prompt erbij te vermelden? Ik ben wel benieuwd
Het model is Flux.2 klein, maar dat had je denk ik al door.
De prompt: Surreal dream sequence, time-bending narrative, fantastical creatures, ethereal landscapes, subconscious exploration, dreamlike atmosphere, symbolic elements, intricate details, subconscious symbolism, mind-bending perspective. Steampunk environment, clockwork machinery, Victorian elegance, industrial fantasy, intricate gears, retro-futuristic technology, mechanical wonders, detailed craftsmanship, brass and leather, imaginative world-building. Underwater fantasy realm, bioluminescent creatures, mystical ocean depths, mermaid folklore, vibrant coral reefs, aquatic magic, deep-sea exploration, ethereal lighting, mesmerizing underwater scene, marine fantasy. Time-traveling adventure, historical fusion, anachronistic elements, period costumes, paradoxical landscapes, time portals, temporal anomalies, historical figures in unexpected settings, visual storytelling through time. Psychedelic album cover, vibrant psychedelic colors, abstract patterns, mind-altering visuals, music-inspired art, synesthetic experience, visual representation of sound, trippy composition, transcendent atmosphere. small white text centered at the bottom in the picture: "FLUX.2 klein 4B"
Deze is gegenereerd in Forge Neo, met 20 steps (ja, veel te hoog, ik weet het).

• EverLast2002
This is Hank saying "hi" from Route 66. Zomaar even een test run met Krea2 Turbo. Ik zat even op een verkeerd spoor met upscalen en samplen, maar heb nu een goede setting te pakken (althans dat vind ik zelf).

model: Krea2 Turbo (int8), steps 8 (sampler1), steps 4 (sampler2), 16:9 resolution. (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HDw8kOHSlJ6VeokcAk1099Wcxfc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nXEUFlPjieD47pp8pywy09zA.png?f=fotoalbum_large

• EverLast2002
@Yaksa

"(ja, veel te hoog, ik weet het)"

zonde van de overbodige extra rendertijd, zou ik denken..

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
Yaksa schreef op donderdag 9 juli 2026 @ 21:24:

[Afbeelding]
Ontwerp en kleurenpallet is mooi, maar er zitten wel veel fouten in...jammer. Vooralsnog, mooi. :)

I love it when a plan comes together :7

• EverLast2002
een ander soort "men in black" :o

model: Krea2 Turbo, 8 steps er_sde sampler1, 4 steps euler sampler2 (klikbaar)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_k3ul9G4Q5hAlLTcWSwzvrCAEGo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sCJykVaJG1PGRAsVaPgGWfqZ.png?f=fotoalbum_large

nu ik terugkijk zie ik een patroon ontstaan.......mensen leunend tegen een auto aan ofzo. Tijd voor iets anders!

EverLast2002 schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 18:23:
nu ik terugkijk zie ik een patroon ontstaan.......mensen leunend tegen een auto aan ofzo. Tijd voor iets anders!
Inderdaad, iets anders.

Helemaal ZEN!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/siydAhKbJxmi4Kt-YH4Yo0vANJQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nraemTs1EK6hCCi9mdx9kZS1.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b

Of juist helemaal niet zen.

Titel: "A woman's nightmare from the 18th century"

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ldPfhNfV_3e21c4-TbXyKoiKI4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RBXJkSamUSDMjce8VR0GtB1n.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: a woman's nightmare from the 18th century, dressed In a thin translucent night gown, lying on a bed, covering her terrified face with her hands. with scary little monsters surrounding on all sides and flying in the air in the form of strange Jheronimus Bosch-style beasts, in a 18th century baroque interior with many details, dark style Caravaggio, rich colors, play of light and shadow trough a stained glass window, painting in the style of Henry Fuseli, Nicolai Abraham Abildgaard, centered, symmetry, painted, intricate details, highly detailed, volumetric lighting, beautiful rich deep colors, masterpiece, sharp focus, astrophotography

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:40
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.

In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LuHWlKY3o5t3eLnMlJu0M2F0MY4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LUA3z73WWVxjKTaD5mHyvyCw.png?f=fotoalbum_large

• WeirdScience
  • Registratie: April 2026
  • Niet online
drakiesoft schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:12:
Ik wilde een keer wat nieuws als wallpaper, maar heb groot scherm 5120 x 1440 pixels. Krea2 kan blijkbaar dit soort grote formaten in een keer uitpoepen en dat met een 8gb 5070.

In de trant van jaren 70/80 stripboeken zoals trigie. Die specifieke trigie storm stijl kent krea2 niet, maar het resultaat is prima.

~[Afbeelding]
Met Trigie moest ik ook direct aan Storm denken. :) Mooie strips!

En ook een mooie wallpaper. :)

[ Voor 3% gewijzigd door WeirdScience op 11-07-2026 16:15 ]

I love it when a plan comes together :7

De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.

• drakiesoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 00:40
Yaksa schreef op zaterdag 11 juli 2026 @ 16:21:
[...]

De tekenaar Don Lawrence en 'Trigan Empire" toevoegen aan je prompt zou misschien nog kunnen helpen.
Oh ja dat is een goed idee, ga ik doen al denk ik niet dat Krea2 getraind is met deze specifieke stijl.

[ Voor 48% gewijzigd door drakiesoft op 11-07-2026 16:28 ]

• EverLast2002
Yaksa schreef op vrijdag 10 juli 2026 @ 21:49:
[...]

Inderdaad, iets anders.

Helemaal ZEN!

[Afbeelding]

Afbeeldingsdata: Panoramic view, Colorful botanical tropical rainforest, hyperrealistic, fast flowing winding stream, golden hour, highly detailed
Steps: 4, Sampler: Euler, Schedule type: Flux2, CFG scale: 1, Seed: 1498603107, Size: 1920x1088, Model: flux-2-klein-4b, Model hash: ec3d4e733a, Module 1: ae, Module 2: diffusion_pytorch_model(1), Module 3: qwen_3_4b
deze bosgeest leeft in het ZEN bos van jouw afbeelding.... :+

even iets anders dan mensen leunend tegen een auto.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3CHa4sJSvodXpfoO4MLT7wLVc3Q=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jTuc4TFQ3U7thBbvjgW37AJ4.png?f=fotoalbum_large

model: Krea2 Turbo

Flux.2 is ook aardig goed in het maken fotorealistische schilderijen.
Titel: Orkaan Bavi trekt over Japanse eilanden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_yBh3hnE-43ka7g4kssYCF2JiXA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KgeH5yHYlbVmmikXzY6D4i7d.jpg?f=fotoalbum_large

Prompt: Ancient Japanese village on a small island, large hurricane storm is arriving, darknes is coming, Great Waves, foam, heavy rain and wind, waterdrops, splashing water, by Catrin Welz-Stein, Jean Metzinge and Takato Yamamoto, inkpunk minimalism, dark colors, hyperrealistic, hdr, delicate details, highly detailed, masterpiece, exquisite, captivating, alluring, spectacular, polished, glorious, fabulous, excellent, astonishing, intricate details

• EverLast2002

[Afbeelding]
Wil je misschien de prompt hiervan delen? (ik zal mijn prompts ook voortaan toevoegen, ik zie dat ik dit niet altijd braaf doe..) Ik vind die strip stijl wel tof.

Pagina: 1 ... 79 80 Laatste

Let op:
Dit topic is bedoeld voor het kletsen over AI content creation en daarmee ook het tonen van je resultaten. Geef daarbij ook feedback aan wat anderen laten zien en probeer elkaar te helpen om te verbeteren.

GoT is in de basis een discussieplatform en geen tentoonstellingswebsite zoals DeviantArt. Posts met als enige doel het tonen van je plaatjes zijn dus in principe niet gewenst, interactie met de andere gebruikers staat voorop.