Op dit moment heb ik van mijn mk naar de zolder een 3 fase 6mm2 kabel liggen, lengte denk ik 15 a 20 meter.
Op de zolder zit nu een 3 fase omvormer aangesloten met totaal 1800Wp op zuid en 6000Wp op west.
Dit wil ik nu uitbreiden met een extra 1 fase omvormer.
In totaal zal er dan op de 3fase omvormer aangesloten worden 6000Wp op west en 6000Wp op Oost.
En op de 1 fase omvormer 1800Wp op zuid.
De installateur zegt dat dit niet kan, en dat er een nieuwe kabel moet worden getrokken voor de 1 fase omvormer.
Ik ben van mening dat dit prima moet passen.
In de MK dan een 3fase automaat/hoofdschakelaar, en op de vliering ook een MK met daarin een 3fase automaat voor de 3 fase omvormer, en een 1 fase automaat voor de 1 fase omvormer.
Vraag is dus, klopt mijn redenatie?
Op de zolder zit nu een 3 fase omvormer aangesloten met totaal 1800Wp op zuid en 6000Wp op west.
Dit wil ik nu uitbreiden met een extra 1 fase omvormer.
In totaal zal er dan op de 3fase omvormer aangesloten worden 6000Wp op west en 6000Wp op Oost.
En op de 1 fase omvormer 1800Wp op zuid.
De installateur zegt dat dit niet kan, en dat er een nieuwe kabel moet worden getrokken voor de 1 fase omvormer.
Ik ben van mening dat dit prima moet passen.
In de MK dan een 3fase automaat/hoofdschakelaar, en op de vliering ook een MK met daarin een 3fase automaat voor de 3 fase omvormer, en een 1 fase automaat voor de 1 fase omvormer.
Vraag is dus, klopt mijn redenatie?
Tijd van werken, tijd van rusten