Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32
Anoniem: 39993 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:12:
Abo van 5,75 per week? Da's meer dan 300 per jaar.
Nee hoor, 52x5,75=299

Nog steeds veel geld voor zo’n abonnement. Zeker gezien het feit dat er wettelijk minimaal 1 jaar garantie op van toepassing is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Via de site van
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
is er niks te vinden over dit abonnement. Alleen geven zij de garantie dat je 5 jaar koelplezier hebt…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FZ0Zgjf40PD8QgH7IibYm2HKbU4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/3AWxeHiFGe3fVbwgybmK7q4j.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door Orion84 op 07-04-2023 14:22 . Reden: naam bedrijf tussen members only tags geplaatst ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• m2011
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 20:42
Met 52 weken kom je op 364 dagen, maar de rest van het jaar krijg je niet gratis. Met 1 schikkeldag per 4 jaar komt er nog 5.75*1.25/7 =1.03 bij, dus het totaal ligt inderdaad op meer dan 300 euro per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Matthijzzz1982
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 22:27
Ik heb dit bedrijf ook over de vloer gehad. Ze waren er echt niet blij mee dat ik nog even verder wilde kijken. Ik vond dat ze redelijk wat druk zette op de verkoop.

Ik vond het servicecontract ook belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19:58
Ik heb even meegelezen. Valt me op dat TS nog netjes blijft en een dialoog wil aangaan.

Je hebt de zeep laten vallen. De komende 5 jaar ga je dat elke dag voelen. Dan ga je toch niet meer in discussie? Die mannen calculeren een risico in. You win some you lose some.

Er vol boven op en een email sturen met allerlei verwijzingen naar het gesprek en waarom dat niet door de beugel kan, je afziet van koop enz. en aangeven dat de communicatie hierna verloopt via rechtsbijstand. 99pct kans dat dit genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-05 16:59
bvdbos schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 21:59:
[...]

En zoals eerder gezegd : niet te moeilijk maken en gewoon herroepen op basis van Artikel 230o Burgerlijk Wetboek Boek 6
Dit artikel stelt de volgende eisen aan een herroeping gebaseerd op Bijlage 1 deel B van richtlijn 2011/83/EU
— Aan [hier dient de handelaar zijn naam, adres en, indien van toepassing, zijn fax en e-mailadres in te vullen]:
— Ik/Wij (1) deel/delen (1) u hierbij mede dat ik/wij (1) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (1) herroep/herroepen (1)
— Besteld op (1)/Ontvangen op (1)
— Naam/Namen consument(en)
— Adres consument(en)
— Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
— Datum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
synx6 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:39:
Ik heb even meegelezen. Valt me op dat TS nog netjes blijft en een dialoog wil aangaan.
Een nette manier zou (imho) zijn om deze herroeping te sturen en ze de mogelijkheid te geven een (nieuwe) concurrerende offerte te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:31
bvdbos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:57:
[...]

Een nette manier zou (imho) zijn om deze herroeping te sturen en ze de mogelijkheid te geven een (nieuwe) concurrerende offerte te maken.
Kan best netter zijn, maar met zo'n toko zou ik geen zaken willen doen.
Denk je dat ze voor jou net zo hard gaan lopen als een klant die wel het volle pond betaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-05 14:01

Croga

The Unreasonable Man

vassago schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:10:
Kan best netter zijn, maar met zo'n toko zou ik geen zaken willen doen.
Denk je dat ze voor jou net zo hard gaan lopen als een klant die wel het volle pond betaald?
Een bedrijf wat er dit soort praktijken op na houdt gaat zowieso niet lopen. Niet hard, niet zacht, niet voor iemand die het volle pond betaald en niet voor iemand die korting gekregen heeft.

Die 1500 euro die voor het onderhoudscontract betaald wordt zou een nette prijs zijn voor *alles*. De eerste 5 jaar gaat er helemaal geen onderhoud gebeuren aan dat systeem want er is helemaal geen onderhoud nodig (behalve een keer de filter onder de kraan houden; 3 minuten werk wat iedereen zelf kan doen).

Dus nee, helemaal geen zaken mee doen. Zelfs tegen "een fatsoenlijke prijs" ga je hier geen plezierige ervaring hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:19:
[...]

Een bedrijf wat er dit soort praktijken op na houdt gaat zowieso niet lopen. Niet hard, niet zacht, niet voor iemand die het volle pond betaald en niet voor iemand die korting gekregen heeft.

Die 1500 euro die voor het onderhoudscontract betaald wordt zou een nette prijs zijn voor *alles*. De eerste 5 jaar gaat er helemaal geen onderhoud gebeuren aan dat systeem want er is helemaal geen onderhoud nodig (behalve een keer de filter onder de kraan houden; 3 minuten werk wat iedereen zelf kan doen).

Dus nee, helemaal geen zaken mee doen. Zelfs tegen "een fatsoenlijke prijs" ga je hier geen plezierige ervaring hebben.
Er zijn toch wel best veel tevreden mensen in de reviews. Enkelen klagen over de prijs.

Het lijkt dus een bedrijf wat wel ervoor zorgt dat je er onbezorgd koel bij zit en schijnbaar hebben veel mensen het geld er wel voor over.

Heb je echter door dat de prijs overdreven hoog is dan zal je er weinig plezier meer aan hebben als je de kunst van het loslaten niet beheerst :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22:52
bvdbos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:49:
[...]

Dit artikel stelt de volgende eisen aan een herroeping gebaseerd op Bijlage 1 deel B van richtlijn 2011/83/EU
Nee. De ontbindingsverklaring is vormvrij. Het is niet nodig dat formulier te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:33
Mooi verhaal, maar dit voegt helemaal niks toe aan de discussie die gevoerd wordt (en de vraag die wordt gesteld door de TS

[ Voor 117% gewijzigd door Outerspace op 28-07-2022 09:19 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Tom-Z schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:28:
[...]

Nee. De ontbindingsverklaring is vormvrij. Het is niet nodig dat formulier te gebruiken.
Lid 3 van artikel 230o stelt "De consument oefent het in lid 1 bedoelde recht uit door binnen de in dat lid gestelde termijn het ingevulde modelformulier voor ontbinding, bedoeld in bijlage I deel B van de richtlijn, te zenden of een andere daartoe strekkende ondubbelzinnige verklaring te doen aan de handelaar."

Vormvrij maar de inhoud (datum overeenkomst, naam bedrijf, naam klant) moet er wel in zitten ;)

[ Voor 8% gewijzigd door bvdbos op 28-07-2022 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-Z
bvdbos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:45:
[...]

Vormvrij maar de inhoud (datum overeenkomst, naam bedrijf, naam klant) moet er wel in zitten ;)
Nee, het moet een verklaring zijn waaruit blijkt dat je van de overeenkomst af wil. Een SMS-je "ik wil de airco's niet meer" voldoet ook.
De rechter wil nog wel eens een consument helpen door daar ruimhartig mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:40
m2011 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Met 52 weken kom je op 364 dagen, maar de rest van het jaar krijg je niet gratis. Met 1 schikkeldag per 4 jaar komt er nog 5.75*1.25/7 =1.03 bij, dus het totaal ligt inderdaad op meer dan 300 euro per jaar.
Natuurlijk compleet off-topic en helemaal niet relevant, maar als we gaan muggenziften dan doe ik graag mee.

Je betaald in een schrikkeljaar voor dit abonnement ook maar 52 x 5,75, dus je redenering gaat mank. Het is toch niet zo dat je in dat jaar ineens een extra factuur krijgt voor die ene dag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

Een mobiele kan je niet vergelijken met een split unit natuurlijk ;)

[ Voor 60% gewijzigd door Outerspace op 28-07-2022 09:20 . Reden: Quote aangepast ]

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dexs
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 31-03 10:22
Een mobiele airco is by design inefficient. Omdat de compressor en warmtewisselaar in het zelfde apparaat, in huis, zit moet de warmte vanuit je huis afgevoerd worden naar buiten. Dit doet de airco door lucht uit je huis door de radiator te blazen en via de slang naar buiten af te voeren. Deze lucht moet echter wel vervangen worden, anders zou je huis onder vacuum komen. Die lucht komt van buiten en dat is vaak net die 30 graden lucht die je met je airco af aan het voeren bent.

De apparaten zijn absoluut niet te vergelijken. Het geeft ook een stuk meer comfort (minder geluid, staat niet in de weg). Maargoed, dan moet je niet zo opgelicht worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Outerspace op 28-07-2022 09:20 . Reden: Quote aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-05 15:28
bvdbos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:57:
[...]

Dat zou alleen maar aantonen hoe enorm ze op de eerste offerte aan het graaien waren. En dan moet het volgens jou netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
bvdbos schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 07:49:
[...]

— Aan [hier dient de handelaar zijn naam, adres en, indien van toepassing, zijn fax en e-mailadres in te vullen]:
— Ik/Wij (1) deel/delen (1) u hierbij mede dat ik/wij (1) onze overeenkomst betreffende de verkoop van de volgende goederen/levering van de volgende dienst (1) herroep/herroepen (1)
— Besteld op (1)/Ontvangen op (1)
— Naam/Namen consument(en)
— Adres consument(en)
— Handtekening van consument(en) (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)
— Datum
Nice try airco verkoper :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:32
Ik verplaats dit topic naar het Shopping Forum. Het heeft meer raakvlakken met juridische ontbinding e.d. dan inhoudelijk over de airco-installatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchWing
  • Registratie: April 2019
  • Niet online

DutchWing

WP Installateur

Ik weet bijvoorbeeld dat de Mediamarkt een geval had van een hele goedkope MacBook via hun website. (5 euro ofzo) Deze MacBook moest ook retour gezien de prijs niet in verhouding was.

Dit zelfde geldt indirect voor de split unit. De prijs is niet in verhouding, ook het aangeven van 500 euro korting vanuit hun kant laat gewoon zien dat ze de klant aan het misleiden waren.

Desnoods verwijs je naar zo’n rechtspraak of artikel in de krant om wat krachtiger in je verweer te staan.

Gewoon een aangetekende brief erachteraan sturen en per mail op de hoogte stellen.

[ Voor 8% gewijzigd door DutchWing op 28-07-2022 10:20 ]

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 00:49
Gezien het bedrag zeg ik schakel rechtshulp in.

Er kan mogelijk sprake zijn van een wilsgebrek namelijk misbruik van omstandigheden op basis waarvan de overeenkomst vernietigd kan worden. https://maxius.nl/burgerlijk-wetboek-boek-3/artikel44

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newtastyland
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:32
m2011 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 22:51:
[...]

Je hebt gelijk! 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Tom-Z schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 08:53:
[...]

Nee, het moet een verklaring zijn waaruit blijkt dat je van de overeenkomst af wil. Een SMS-je "ik wil de airco's niet meer" voldoet ook.
De rechter wil nog wel eens een consument helpen door daar ruimhartig mee om te gaan.
Zit veel meer aan vast aan deze uitspraak, onder andere conformiteit. Een rechter kan niet "wel eens" iets doen. Als een rechter iets bepaalt zal elke volgende rechter naar die grond moeten kijken voortaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tom-Z
DutchWing schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:33:
Ik weet bijvoorbeeld dat de Mediamarkt een geval had van een hele goedkope MacBook via hun website. (5 euro ofzo) Deze MacBook moest ook retour gezien de prijs niet in verhouding was.

Dit zelfde geldt indirect voor de split unit. De prijs is niet in verhouding [...]
Nee, je kan deze situatie niet vergelijken met een macbook van 5 euro. De reden dat zo'n MacBook retour zou moeten is niet omdat de prijs buiten verhouding is, maar omdat die 5 euro een tikfout was (het was nooit de bedoeling geweest om de MacBook voor die prijs aan te bieden) én dat het door de ongebruikelijk lage prijs ook duidelijk was dat er waarschijnlijk een vergissing in het spel was.
In dit geval is daar geen sprake van. Er is een ongebruikelijk hoge prijs afgesproken, maar dat is wel bewust gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Bij mij komt jaarlijks de aircoleverancier de 4 units (1 enkelvoudige, 1 3-voudige) ook in de eerste 5 jaar al onderhouden. Dat is overigens niet alleen maar het schoonmaken van de filters van de binnenunits (wat ik zelf ook al regelmatig doe), maar ze worden volledig op werking gecontroleerd via een testprogramma met een luchtverplaatsingsmeter en temperatuurmeting, de buitenunits worden gecontroleerd en gereinigd, de condenswaterpomp wordt gecontroleerd en gespoeld. Kortom enorm grondig en het neemt een uur of 3,5 in beslag. Dat kost rond de €250.

Het bedrag voor onderhoud is enorm hoog voor één enkele unit, maar dat onderhoud in de eerste 5 jaar onzinnig is is ook weer een brug te ver.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:12
chup5528 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 18:14:
Daarnaast €3295,- voor een enkele split unit.. Prijzen zijn vast wat gestegen, maar ik heb voor zo'n LG unit op mn slaapkamer 4 jaar geleden €1250,- betaald.
Bij mij thuis komen ze een multi split unit van Daikin A+++ hangen die ook kan verwarmen, ben zo'n €4900,- kwijt + 5jaar garantie en service. Toegegeven de binnen units zijn wel de wat luxere modellen dan standaard, met standaard modellen was ik €4500,- kwijt.

Heb ook een offerte gehad van "teun de beun" die het wel ff "grijs" kon doen, vroeg me in eerste instantie €4000,- en later kon hij wel een modelletje van onbekend merk leveren voor €2400,- met + 2 jaar fabrieksgarantie + "je kunt altijd appen als er iets is" + "met dit merk zijn er nooit problemen :+ "

Als ik mijn offerte van €4900,- vergelijk met die van mijn tante die heeft 2 splitunits van Mitsubishi laten hangen en ze was zo'n €3750,- kwijt valt het mij mee wat ik kwijt ben.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Rabbithole
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 17-05 21:06
Niet zeker of dit antwoord al gegeven is (kan niet alles doorlezen), maar je moeder heeft op deze overeenkomst 14 dagen bedenktijd. Binnen die tijd kan je moeder zonder reden van de koop af. Het thuis kopen is hier leidend, dat staat los van de vraag of het op aanvraag was of spontaan.

Zie de website van de Autoriteit Consument en Markt:
Heb ik bedenktijd?
U hebt bedenktijd als u een product of dienst koopt:
  • voor 50 euro of meer bij u thuis
De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af.

Voorbeelden
U vraagt een offerte op voor kozijnen met een standaardmaat. De verkoper komt bij u thuis en daar tekent u het contract.
Het gaat bij deze airco net als in het voorbeeld, om een standaardproduct. Lijkt me het makkelijkste als je moeder de verkoper mailt en zich hierop beroept. Er staat ook een voorbeeldbrief hiervoor bij de ACM. Dan heb je altijd bewijs dat je binnen 14 dagen gebruik hebt gemaakt van je recht.

NB: ik zie op de getekende offerte niets staan over de bedenktijd, dus volgens de regels op genoemde website zou er dan zelfs een verlenging van de bedenktijd van 1 jaar gelden
Wanneer krijg ik 1 jaar extra bedenktijd?
  • In het contract moet staan dat u een bedenktijd hebt van 14 dagen.
  • In het contract moet staan hoe en bij wie u kunt melden dat u het product of de dienst niet wilt. Er moet een naam en adres van het bedrijf in staan.
Houdt de verkoper of dienstverlener zich niet aan deze regels? Dan krijgt u 1 jaar verlenging van de bedenktijd.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Misschien belangrijker... Wat vind je moeder ervan? Voelt ze zich goed bij dit bedrijf? Kan ze het bedrag betalen? Vind ze het zelf duur?

Tweakers is natuurlijk enorm goed in vooral het afzeiken van alles, maar uiteindelijk wil je moeder een airco. Het zal haar een worst zijn wat of hoe, als er maar koele lucht is en het apparaat gedurende 5 jaar onderhouden word.

Als zij zich hierbij goed voelt, wat is jouw probleem dan?

Tuurlijk is het vervelend dat er een hoge offerte uitgebracht word, maar uiteindelijk zijn we allemaal volwassen toch?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:21

paQ

Bertus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:43:
Misschien belangrijker... Wat vind je moeder ervan? Voelt ze zich goed bij dit bedrijf? Kan ze het bedrag betalen? Vind ze het zelf duur?

Tweakers is natuurlijk enorm goed in vooral het afzeiken van alles, maar uiteindelijk wil je moeder een airco. Het zal haar een worst zijn wat of hoe, als er maar koele lucht is en het apparaat gedurende 5 jaar onderhouden word.

Tuurlijk is het vervelend dat er een hoge offerte uitgebracht word, maar uiteindelijk zijn we allemaal volwassen toch?
Mijn moeder heeft via een vergelijkingssite een offerte aanvraag voor een airco gedaan.
Je gaat naar een vergelijkingssite om te kunnen vergelijken natuurlijk.
Niet om je een poot te laten uitdraaien. Dat gebeurt toch wel, maar dat was niet de insteek kan ik me zo voorstellen. Anders had je net zo goed de eerste gesponsorde link op google kunnen aanklikken bij "airco".

Behalve dat raken ouders op den duur een leeftijd dat je ze voor bepaalde zaken in bescherming moet nemen. Net als bij jonge kinderen. Gewoonweg omdat ze niet goed geïnformeerd zijn, de wegen niet kennen, zich laten overrompelen, enz enz.

[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 28-07-2022 10:59 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:36
Volgens mij zoeken jullie (TS) ergens nog bevestiging dat het " wel meevalt " .. Dergelijke bedrijven profiteren van de onwetenheid van consumenten op het gebied van Airco's en ook Zonnepanelen, waar je soms dezelfde praktijken ziet.

Probleem is dat iedereen vol vol vol zit met de werkagenda en maar weinig bedrijven een offerte willen doen, als er dan eentje komt met een goede babbel en vlot verhaal.....

En hoe langer je wacht, hoe groter de kans dat zij de buit niet meer willen laten lopen |:(

[ Voor 10% gewijzigd door jantje112 op 28-07-2022 11:02 ]

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• bleekie
  • Laatst online: 20:39
De email is inmiddels verzonden.

Members only: Email
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Als er antwoord komt zal ik het laten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22:38
Bertus schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:43:

Vind het inderdaad erg netjes van je omschreven. Mensen die in Juli of Augustus met het briljante idee komen dat ze misschien wel een airco willen laten plaatsen, zullen niet echt bezig zijn met een prijs die misschien 30/40% van super scherp zitten. Die willen ontzorgd worden als de vraag extreem hoog is. Ik snap het probleem daarom ook niet zo goed.

Er is niemand opgelicht als de dienst gewoon geleverd gaat worden. Om nu in allerlei wetboeken te duiken om te kijken of er ergens iets vergeten is te melden waardoor ontbinding mogelijk is past perfect op dit forum. Betaal gewoon leergeld en plan dit soort aankopen als geen mens bezig met het plaatsen van een airco. En doe vooraf een beetje onderzoek.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
bleekie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:57:
De email is inmiddels verzonden.

***members only***

Als er antwoord komt zal ik het laten weten.
Stuur nog een aangetekende brief. Zo niet krijg je mogelijk spijt van als er niet op deze mail wordt gereageerd of als ze zeggen, niet ontvangen helaas.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• bleekie
De vertegenwoordiger heeft gebeld, probeerde uiteraard haar nog over te halen om er toch mee door te gaan. Maar dat lukte natuurlijk niet. Hij zei dat hij haar wens respecteert en het ook door geeft aan kantoor.
pennywiser schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:36:
[...]

Stuur nog een aangetekende brief. Zo niet krijg je mogelijk spijt van als er niet op deze mail wordt gereageerd of als ze zeggen, niet ontvangen helaas.
Het gesprek hebben we opgenomen, moet er dan nog steeds een aangetekende brief verstuurd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:21
bleekie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:46:
De vertegenwoordiger heeft gebeld, probeerde uiteraard haar nog over te halen om er toch mee door te gaan. Maar dat lukte natuurlijk niet. Hij zei dat hij haar wens respecteert en het ook door geeft aan kantoor.

[...]

Het gesprek hebben we opgenomen, moet er dan nog steeds een aangetekende brief verstuurd worden?
Nee, want je hebt bewijs dat er akkoord is gegaan met afzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
bleekie schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:46:

[...]

Dan zit je wel goed, denk ik. En ja, je mag een gesprek opnemen zonder vooraf te vragen, als daar nog vragen over komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dengregg
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-04 20:43
of je kan gewoon nog even een bevestiging vragen via mail of brief van hen

iRacing Profiel

Acties:
  • +65 Henk 'm!

• bleekie
En nu ook bevestiging via de mail dat de order geannuleerd is.

Iedereen bedankt voor alle hulp!

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 07:39
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 13:29:
[...]

Vind het inderdaad erg netjes van je omschreven. Mensen die in Juli of Augustus met het briljante idee komen dat ze misschien wel een airco willen laten plaatsen, zullen niet echt bezig zijn met een prijs die misschien 30/40% van super scherp zitten. Die willen ontzorgd worden als de vraag extreem hoog is. Ik snap het probleem daarom ook niet zo goed.

Er is niemand opgelicht als de dienst gewoon geleverd gaat worden. Om nu in allerlei wetboeken te duiken om te kijken of er ergens iets vergeten is te melden waardoor ontbinding mogelijk is past perfect op dit forum. Betaal gewoon leergeld en plan dit soort aankopen als geen mens bezig met het plaatsen van een airco. En doe vooraf een beetje onderzoek.
Owja, want als je een airco koopt in juli of augustus (mag gewoon zonder hoofdletter) dan hou je er wel van om je te laten naaien. Hier in het topic worden voorbeelden gegeven van een LG airco die vanaf 1900 euro geïnstalleerd wordt. Waarom dan 3295 betalen en een serviceabonnement van 5,95 PER WEEK? En dan nog zeggen "accepteer het als leergeld", terwijl je gewoon volledig in je recht staat om het te ontbinden. Wat een intens domme reactie dit. _O-

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
dehardstyler schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Owja, want als je een airco koopt in juli of augustus (mag gewoon zonder hoofdletter) dan hou je er wel van om je te laten naaien. Hier in het topic worden voorbeelden gegeven van een LG airco die vanaf 1900 euro geïnstalleerd wordt. Waarom dan 3295 betalen en een serviceabonnement van 5,95 PER WEEK? En dan nog zeggen "accepteer het als leergeld", terwijl je gewoon volledig in je recht staat om het te ontbinden. Wat een intens domme reactie dit. _O-
Mag je vinden hoor! Het is een keer 30 graden, je komt zwetend uit je bed en wil NU een airco. De eerste de beste google hit bel je op en er komt iemand langs. Wat een service! Er is je nog duidelijk verteld om niet gelijk te tekenen, maar na een goed verhaal neem je toch gelijk de beslissing. Het was niet eens overdreven opgedrongen door de verkoper. Duidelijk zetten ze kosten uiteen. Geen verborgen kosten. En vind het eigenlijk wel een mooi voorstel om volledig ontzorgd te zijn met een service abonnement.

Je kiest natuurlijk heel duidelijk om als leek zonder onderzoek in de zomer deze aankoop te doen. Dat we in Nederland nog zoveel regels opstellen om mensen te beschermen is zijn geluk. Maar helpt ook niet om mensen naar hoger niveau te krijgen om dit in de toekomst te voorkomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ruzor
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Ruzor

Off with his head man

Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 16:01:
[...]
En vind het eigenlijk wel een mooi voorstel om volledig ontzorgd te zijn met een service abonnement.
Anders vraag je bleekie om het contract over te nemen? :P

[This is what you get when you mess with us]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dehardstyler
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05 07:39
[...]

Mag je vinden hoor! Het is een keer 30 graden, je komt zwetend uit je bed en wil NU een airco. De eerste de beste google hit bel je op en er komt iemand langs. Wat een service! Er is je nog duidelijk verteld om niet gelijk te tekenen, maar na een goed verhaal neem je toch gelijk de beslissing. Het was niet eens overdreven opgedrongen door de verkoper. Duidelijk zetten ze kosten uiteen. Geen verborgen kosten. En vind het eigenlijk wel een mooi voorstel om volledig ontzorgd te zijn met een service abonnement.

Je kiest natuurlijk heel duidelijk om als leek zonder onderzoek in de zomer deze aankoop te doen. Dat we in Nederland nog zoveel regels opstellen om mensen te beschermen is zijn geluk. Maar helpt ook niet om mensen naar hoger niveau te krijgen om dit in de toekomst te voorkomen.
En na dit alles blijft er een wetgever over, die stelt: zelfs al bent U de meest domme persoon op aarde. Gaat U in de tussentijd nog 12 dagen de wereld over, waarvan 10 dagen hinkelend door Nepal, mag U nog steeds de overeenkomst afbreken. Om welke reden dan ook. Of dat nu een geest is, een demon, een visioen of gewoon je zoon die je nogal dom vindt. Dat maakt allemaal niet uit. Je mag nog steeds de overeenkomst afbreken. Om daarvoor dan 1000 euro plus te betalen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:41

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Die dingen haal je toch all-in bij je lokale bouwmarkt?

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 01:27

ITsEZ

parttime all-rounder

Eigenlijk echt een heel erg vreemd verhaal, 3500,- rekenen voor zo'n LG unit is echt extreem duur. Dat moet inderdaad al kunnen voor 1300-1600 euro. En toch heeft dit bedrijf nagenoeg geen negatieve reviews en weinig klachten. Zijn alle kopers dan daadwerkelijk zo onwetend?

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ITsEZ schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:34:
Eigenlijk echt een heel erg vreemd verhaal, 3500,- rekenen voor zo'n LG unit is echt extreem duur. Dat moet inderdaad al kunnen voor 1300-1600 euro. En toch heeft dit bedrijf nagenoeg geen negatieve reviews en weinig klachten. Zijn alle kopers dan daadwerkelijk zo onwetend?
Ik denk dat mensen best bereid zijn te betalen om ontzorgd te worden. Adviseur aan huis die goed overkomt, goede montagelui en elk jaar iemand die controleert en schoonmaakt.

Je hebt immers ook mensen die niet heel het internet afstruinen op zoek naar de goedkoopste aanbieder. En je hebt ook mensen die denken dat als je meer betaalt dat je dan meer krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:54

Theo

moederbord

Effectief was het 5.000 euro voor een airco inc installatie en 5 jaar garantie... 8)7

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:50
targaryanwolf schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 10:30:
[...]

Bij mij thuis komen ze een multi split unit van Daikin A+++ hangen die ook kan verwarmen, ben zo'n €4900,- kwijt + 5jaar garantie en service. Toegegeven de binnen units zijn wel de wat luxere modellen dan standaard, met standaard modellen was ik €4500,- kwijt.
Dat is een zeer nette prijs voor een 20kW multisplit met 6 binnenunits. :)

Alleen een bedrag roepen zonder dat we überhaupt weten of het over 2, 3 of 4 binnenunits gaat zegt niet zo veel he. ;)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbos
Theo schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Effectief was het 5.000 euro voor een airco inc installatie en 5 jaar garantie... 8)7
Onderhoud en garantie zijn twee verschillende dingen. Filters vervangen valt niet onder garantie toch?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
Mensen betalen 70 euro om een telefoon op laptop "startklaar" op te laten leveren.
Of bestellen een TV bij Coolblue die elders 400 minder kost. Toch moet je eerst een nummertje trekken voor ze tijd voor je hebben.
Dat kleine zaakje die wasmachines verkoopt en "gratis" installeert in het dorp.
Mensen betalen zonder zeuren 10/15K voor montage badkamer. 2 weken werk, moet je zelf 4 maanden voor naar kantoor. Laat is een bedrijf aan huis komen voor een relaxfauteuil omdat je dan niet naar de meubelboulevard hoeft. Krijg je "20% korting" op een stoel van 4700.- die op de boulevard 1899.- kost.
Dit soort voorbeelden gebeuren duizenden keren per dag.

Er zijn meer mensen die nergens naar kijken, dan mensen die prijs kritisch zijn. Dat je dan volledig ontzorgd kan worden is heel veel geld waard. Maar midden in de zomer acuut een airco willen plaatsen dat is natuurlijk heel raar om dan een hogere prijs te rekenen dan in januari. Ik zal de bloemist eens aanspreken om zijn prijzen tijdens Valentijnsdag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Lekkerboeie86 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:38:
[...]

Mensen betalen 70 euro om een telefoon op laptop "startklaar" op te laten leveren.
Of bestellen een TV bij Coolblue die elders 400 minder kost. Toch moet je eerst een nummertje trekken voor ze tijd voor je hebben.
Dat kleine zaakje die wasmachines verkoopt en "gratis" installeert in het dorp.
Mensen betalen zonder zeuren 10/15K voor montage badkamer. 2 weken werk, moet je zelf 4 maanden voor naar kantoor. Laat is een bedrijf aan huis komen voor een relaxfauteuil omdat je dan niet naar de meubelboulevard hoeft. Krijg je "20% korting" op een stoel van 4700.- die op de boulevard 1899.- kost.
Dit soort voorbeelden gebeuren duizenden keren per dag.

Er zijn meer mensen die nergens naar kijken, dan mensen die prijs kritisch zijn. Dat je dan volledig ontzorgd kan worden is heel veel geld waard. Maar midden in de zomer acuut een airco willen plaatsen dat is natuurlijk heel raar om dan een hogere prijs te rekenen dan in januari. Ik zal de bloemist eens aanspreken om zijn prijzen tijdens Valentijnsdag :D
Overdrijven is ook een vak. Als er weinig ruimte is in de zomer gaan niet meteen de prijzen 3x over de kop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyrunner
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16-05 12:47
Fijn dat de koop zonder verder morren ontbonden kon worden, had jouw moeder natuurlijk ook gewoon recht op.

Toch blijft er bij mij een nare nasmaak hangen van het handelen van deze club met hun agressieve verkoop taktieken.

Ga je er nog een review aan wagen (voor zover het bedrijf bekend is betreffenden)?

It took the power of Commodore 64 to put man on the moon

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:59
@Lekkerboeie86 Als die airco nou komende week nog geplaatst had kunnen worden had je een punt... een kleintje...

De installatie was over 2 maanden... Je weet wel... ongeveer 9 maanden voordat je dat ding als verkoeling zou gaan gebruiken...

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 15-05 15:12
Xander schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:10:
[...]

Dat is een zeer nette prijs voor een 20kW multisplit met 6 binnenunits. :)

Alleen een bedrag roepen zonder dat we überhaupt weten of het over 2, 3 of 4 binnenunits gaat zegt niet zo veel he. ;)
2binnen units, 5kw koelen en 5,6kw verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
targaryanwolf schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:45:
[...]

2binnen units, 5kw koelen en 5,6kw verwarmen.
Oh. Als ik een (serieuze :+) gok had moeten doen, dan had ik gegokt dat je 3 binnenunits kreeg voor dat geld.

Toen mijn ouders in hun woning ooit een multisplit met 3 units lieten plaatsen was dit voordeliger dan 3 losse units. Nou was dat jaren geleden maar ik had verwacht dat het in verhouding nog steeds een voordeligere keuze zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
[...]

Nu ga jij er direct vanuit dat hij morgen geplaatst zou worden. Maar de installatie afspraak staat voor 27-09-2022. Dat is nog 2 maanden. Dan is de airco niet meer nodig voor koelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

dehardstyler schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Owja, want als je een airco koopt in juli of augustus (mag gewoon zonder hoofdletter) dan hou je er wel van om je te laten naaien. Hier in het topic worden voorbeelden gegeven van een LG airco die vanaf 1900 euro geïnstalleerd wordt. Waarom dan 3295 betalen
Zo raar vind ik het anders niet als ze direct zouden kunnen installeren.
Ik woon in Zuid Spanje, als mijn airco's nu kapot gaan is er bijna niemand die kan komen installeren.

installatie in de winter is tijd goedkoper omdat ze het dan minder druk hebben, en de airco's op voorraad liggen.

Een dergelijk abbo bij consumenten zou ik nooit doen, die dingen gaan de eerste 5-8 jaar eigenlijk niet kapot als je ze schoon houdt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:23
Anoniem: 454358 schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:04:
[...]

Zo raar vind ik het anders niet als ze direct zouden kunnen installeren.
Ik woon in Zuid Spanje, als mijn airco's nu kapot gaan is er bijna niemand die kan komen installeren.

installatie in de winter is tijd goedkoper omdat ze het dan minder druk hebben, en de airco's op voorraad liggen.

Een dergelijk abbo bij consumenten zou ik nooit doen, die dingen gaan de eerste 5-8 jaar eigenlijk niet kapot als je ze schoon houdt
Maar hij wordt pas eind eind september geplaatst volgens de bon. Dan zijn die dingen niet echt meer in trek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleekie
Skyrunner schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 08:02:
Fijn dat de koop zonder verder morren ontbonden kon worden, had jouw moeder natuurlijk ook gewoon recht op.

Toch blijft er bij mij een nare nasmaak hangen van het handelen van deze club met hun agressieve verkoop taktieken.

Ga je er nog een review aan wagen (voor zover het bedrijf bekend is betreffenden)?
Een review gaan we niet meer doen. We zijn gewoon blij dat mijn moeder er vanaf is.

Voor wat betreft de discussie over het moment van het aanvragen van de offerte. Ik snap wel dat het nu midden in de zomer niet de beste tijd is. Maar dat is zeker niet iets waar mijn moeder bij stil staat.
Buiten dat zou het hoofddoel van de airco verwarmen zijn, en is het mooi meegenomen dat ze dan ook kan koelen mocht het nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delpit
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 21:54
Ik ben extreem voorzichtig met reviews bij feedbackcompany geworden.

Vorig jaar een dakdekker voor een klusje aan de nok via deze site uitgezocht. Nou dat was ook gewoon een beun. Binnen no time stond mijn negatieve beoordeling weer onder een hele berg aan positieve en de inhoud was afgekapt.

Kortom trustpilot heb ik best enig vertrouwen in, fbc absoluut niet. Ik vermijd tegenwoordig juist bedrijven die daar gebruik van maken.

[ Voor 4% gewijzigd door delpit op 30-07-2022 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Knielen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
[...]

Natuurlijk compleet off-topic en helemaal niet relevant, maar als we gaan muggenziften dan doe ik graag mee.

Je betaald in een schrikkeljaar voor dit abonnement ook maar 52 x 5,75, dus je redenering gaat mank. Het is toch niet zo dat je in dat jaar ineens een extra factuur krijgt voor die ene dag?
Ik had dit topic nog open staan om te lezen, nu net gedaan. Jouw reactie triggerde mij nog even ;)

Eens in de 5 tot 6 jaar heb je een jaar met 53 weken. 2020 was zo'n jaar, 2026 is de volgende.

Gemiddeld kom je op 300,03 euro per jaar uit, en dat bereken je als volgt:

5.75/7=0.8214... per dag. Met eens in de 4 jaar een schrikkeljaar heb je dus 365.25 dagen in een jaar gemiddeld zitten.
0.8214*365.25=300.0268...

Maar voor TS, fijn dat het nu geregeld is, en ik vind het ook netjes dat je er geen 1* review achteraan gooit, al vind ik een kritische, goed beargumenteerde beoordeling ergens wel op zijn plaats. Anders blijven ze er wellicht mee wegkomen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

PeacekeeperNL schreef op zaterdag 30 juli 2022 @ 23:37:
[...]

Ik had dit topic nog open staan om te lezen, nu net gedaan. Jouw reactie triggerde mij nog even ;)

Eens in de 5 tot 6 jaar heb je een jaar met 53 weken. 2020 was zo'n jaar, 2026 is de volgende.

Gemiddeld kom je op 300,03 euro per jaar uit, en dat bereken je als volgt:

5.75/7=0.8214... per dag. Met eens in de 4 jaar een schrikkeljaar heb je dus 365.25 dagen in een jaar gemiddeld zitten.
0.8214*365.25=300.0268...
Het gemiddeld aantal dagen in een jaar zegt niets over deze specifieke situatie. Op 27/9/2022 zou de airco worden geïnstalleerd, gedurende de looptijd van 5 jaar is er één schrikkeljaar, dus geldt het abonnement voor 5x365 + 1 = 1826 dagen. Het abonnement kost 5,75/7=0,8214... euro per dag, dus dan kom je op 299,99 euro per jaar.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
fopjurist schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:27:
[...]

Het gemiddeld aantal dagen in een jaar zegt niets over deze specifieke situatie. Op 27/9/2022 zou de airco worden geïnstalleerd, gedurende de looptijd van 5 jaar is er één schrikkeljaar, dus geldt het abonnement voor 5x365 + 1 = 1826 dagen. Het abonnement kost 5,75/7=0,8214... euro per dag, dus dan kom je op 299,99 euro per jaar.
Tenzij ze op hele weken afronden en dus 261 weken in rekening brengen. Dan betaal je 261*5,75=€1500,75. Dat maakt €300,15 per jaar.
Knielen schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 09:01:
2026 heeft 53 weken volgens ISO-8601.

Topdiscussie dit, misschien kan @bleekie nog een proforma berekening opvragen om alle discussies uit de wereld te helpen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

Xander schreef op zondag 31 juli 2022 @ 14:11:
[...]

Tenzij ze op hele weken afronden en dus 261 weken in rekening brengen. Dan betaal je 261*5,75=€1500,75. Dat maakt €300,15 per jaar.
Als ze na 27/9/2027 nog een dag extra in rekening brengen om op een veelvoud van 7 dagen te komen heb je voor meer dan 5 jaar betaald, dus moet je €1500,75 niet door 5 delen maar door 5 + 1/366 en kom je weer op 299,99 euro. Juridisch mogen ze de kosten voor die extra dag niet vorderen.

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kan de discussie over hoeveel dagen er in een jaar zitten en hoeveel (de moeder van) TS (precies) moet betalen stoppen hier? Daar is TS niet veel mee geholpen en is ook al eerder gevoerd.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1 2 Laatste