Mijn vraag
Welke garantie mag ik verwachten?
mijn lg oled TV van 2018 is zwaar ingebrand.
Kan ik mij beroepen op wettelijke ganatie en non-conformiteit?
winkel servicedesk
Hi, bedankt voor het doorgeven. Dit is inderdaad niet goed. Wij kunnen een melding maken voor je naar de reparatiedienst. Hier zitten wel kosten aan verbonden en kan niet geheel kosteloos worden uitgevoerd. Wil je dat wij een melding maken voor je?
Antwoord
Ik wil u erop wijzen dat wat u schrijft niet correct is : Wanneer hoef ik geen onderzoekskosten en voorrijkosten te betalen?
Als uw product niet biedt wat u ervan mag verwachten. En als dat niet uw schuld is. Het product is dan niet goed. Dat noemen we een 'ondeugdelijk' product. U hebt dan recht op 'wettelijke garantie'. De verkoper moet het product gratis repareren of vervangen. En u hoeft dan geen onderzoekskosten, voorrijkosten of andere bijkomende kosten te betalen.
Ik stel u dus in de gelegenheid het product te onderzoeken, te repareren, te vervangen.. maar de kosten zijn niet voor mijn rekening. Het is mij duidelijk dat het product non-conform en ondeugedelijk is en de conclusie kunt al trekken aan de hand van de geleverde foto's.
ik ga graag in gesprek voor het samen vinden van een oplossing, het is voorral heel vervelend dat LG zo een slechte OLED panels in de markt heeft gezet. Ik als consument moet winkel echter aansprakelijk stellen.
winkel
Het klopt dat je geen kosten betaald als het apparaat non conform is. Maar daar gaan wij niet bij voorbaat van uit. Een apparaat is non conform als uit het onderzoek van de reparateur blijkt dat het apparaat geleverd is met een productiefout. We waarschuwen je dat je rekening moet houden met kosten, als het apparaat niet conform is. Binnen de levensduur dienen wij een oplossing aan te bieden, dit hoeft geen kosteloze oplossing te zijn. Het is aan jou de keuze om de oplossing te accepteren. Mocht je hier een juridische discussie over willen voeren, verwijs ik je graag naar e-mail winkel
mijn antwoord
Hoi michelle, we gaan de weg inslaan van onderzoek.. u verwijst naar de UNETO-VNI lijst echter geeft LG op hun eigen website een andere levensduur aan van het oled paneel. daar wil ik u op wijzen "LG, de fabrikant van alle OLED tv’s op de markt, geeft aan dat hun OLED tv tot 30.000 uur mee gaat. Met 4 uur per dag tv kijken, komt dit neer op een levensduur van ruim 20,5 jaar. Staat de televisie de hele dag aan (gemiddeld 8 uur per dag)? Dan kun je uitgaan van een levensduur van 10 jaar. " De zaak lijkt mij duidelijk, het product is non conform. graag wil ik u verzoeken transparant te zijn en ons beiden een weg naar de geschillencommisie of iets dergelijks te besparen. daar is niemand mee gebaat. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG). Ik geef aan dat het product non conform is. U wilt onderzoek doen, dat kan.Wie heeft hier ervaring mee? help
Welke garantie mag ik verwachten?
mijn lg oled TV van 2018 is zwaar ingebrand.
Kan ik mij beroepen op wettelijke ganatie en non-conformiteit?
winkel servicedesk
Hi, bedankt voor het doorgeven. Dit is inderdaad niet goed. Wij kunnen een melding maken voor je naar de reparatiedienst. Hier zitten wel kosten aan verbonden en kan niet geheel kosteloos worden uitgevoerd. Wil je dat wij een melding maken voor je?
Antwoord
Ik wil u erop wijzen dat wat u schrijft niet correct is : Wanneer hoef ik geen onderzoekskosten en voorrijkosten te betalen?
Als uw product niet biedt wat u ervan mag verwachten. En als dat niet uw schuld is. Het product is dan niet goed. Dat noemen we een 'ondeugdelijk' product. U hebt dan recht op 'wettelijke garantie'. De verkoper moet het product gratis repareren of vervangen. En u hoeft dan geen onderzoekskosten, voorrijkosten of andere bijkomende kosten te betalen.
Ik stel u dus in de gelegenheid het product te onderzoeken, te repareren, te vervangen.. maar de kosten zijn niet voor mijn rekening. Het is mij duidelijk dat het product non-conform en ondeugedelijk is en de conclusie kunt al trekken aan de hand van de geleverde foto's.
ik ga graag in gesprek voor het samen vinden van een oplossing, het is voorral heel vervelend dat LG zo een slechte OLED panels in de markt heeft gezet. Ik als consument moet winkel echter aansprakelijk stellen.
winkel
Het klopt dat je geen kosten betaald als het apparaat non conform is. Maar daar gaan wij niet bij voorbaat van uit. Een apparaat is non conform als uit het onderzoek van de reparateur blijkt dat het apparaat geleverd is met een productiefout. We waarschuwen je dat je rekening moet houden met kosten, als het apparaat niet conform is. Binnen de levensduur dienen wij een oplossing aan te bieden, dit hoeft geen kosteloze oplossing te zijn. Het is aan jou de keuze om de oplossing te accepteren. Mocht je hier een juridische discussie over willen voeren, verwijs ik je graag naar e-mail winkel
mijn antwoord
Hoi michelle, we gaan de weg inslaan van onderzoek.. u verwijst naar de UNETO-VNI lijst echter geeft LG op hun eigen website een andere levensduur aan van het oled paneel. daar wil ik u op wijzen "LG, de fabrikant van alle OLED tv’s op de markt, geeft aan dat hun OLED tv tot 30.000 uur mee gaat. Met 4 uur per dag tv kijken, komt dit neer op een levensduur van ruim 20,5 jaar. Staat de televisie de hele dag aan (gemiddeld 8 uur per dag)? Dan kun je uitgaan van een levensduur van 10 jaar. " De zaak lijkt mij duidelijk, het product is non conform. graag wil ik u verzoeken transparant te zijn en ons beiden een weg naar de geschillencommisie of iets dergelijks te besparen. daar is niemand mee gebaat. Herstel of vervanging moet “kosteloos” zijn, zo staat in de Europese richtlijn (1999/44/EG). Ik geef aan dat het product non conform is. U wilt onderzoek doen, dat kan.
Wie heeft hier ervaring mee? help 
[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 26-07-2022 16:39 ]