Het Tenways CGO800S topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 40.373 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 11:16
Bij deze wil ik de Tenways CGO800s elektrische fiets een eigen topic geven. Deze opvolger van de 600-serie van het in Amsterdam gevestigde merk is in juli 2022 geïntroduceerd voor een prijs van 1899 euro. Hiervoor kun je volgens de fabrikant het volgende aan specs verwachten:

- Uitneembare 374Wh batterij
- 100 kilometer bereik
- Gates Carbon belt
- Verende voorvork
- Magnetische torque sensor
- Borstel loze hub motor
- Hydraulische schijfremmen

Ik ben benieuwd naar jullie verwachtingen en/of ervaringen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Fa0kYEwXKpvqCKdLpvMZfP5VZAE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7arMKiFbFUGj5S09eWwTaWm6.jpg?f=user_large

YouTube: I wish I had this e-bike YEARS ago: Tenways CGO800S

[ Voor 52% gewijzigd door jvr123 op 26-07-2022 14:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xeoMe
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-05 18:09
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de CGO 600 en 800S.

Ik vind de grotere verwijderbare accu toch een dikke plus omdat ik die in de winter binnen kan leggen.
Hoop deze week nog te bestellen zodat die tijdens of na de vakantie binnenkomt!
Tevens het grotere display met meer informatie lijkt mij ook fijner.

Ik heb de CGO 600 geprobeerd en het was echt top, automatisch zwaarder trappen d.m.v. torque sensor is echt ideaal voor stadsverkeer en je hebt toch een zorg minder door niet te hoeven schakelen.
CGO 800s heb ik alleen kunnen proberen zonder accu (was kapot) maar de zitpositie en rijeigenschap was heerlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:23

Mad-Matt

TheDoctor#2181

xeoMe schreef op donderdag 21 juli 2022 @ 14:01:
Ben zelf nog aan het twijfelen tussen de CGO 600 en 800S.

Ik vind de grotere verwijderbare accu toch een dikke plus omdat ik die in de winter binnen kan leggen.
Hoop deze week nog te bestellen zodat die tijdens of na de vakantie binnenkomt!
Tevens het grotere display met meer informatie lijkt mij ook fijner.

Ik heb de CGO 600 geprobeerd en het was echt top, automatisch zwaarder trappen d.m.v. torque sensor is echt ideaal voor stadsverkeer en je hebt toch een zorg minder door niet te hoeven schakelen.
CGO 800s heb ik alleen kunnen proberen zonder accu (was kapot) maar de zitpositie en rijeigenschap was heerlijk.
Als je van een comfortabele zit houdt zou ik zeker voor de 800s gaan.
Ik heb een Cowboy V3 en als deze 800s uit was toen ik hem kocht was ik zeker voor de 800 gegaan.

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:27
Qua pre-order is Tenways een ramp. De website geeft aan dat als je nu bestelt, ‘ie binnen 10 werkdagen wordt verzonden.

Maar ik heb op 20 juni een pre-order gedaan en het grootste deel van de bestellingen is geleverd. Maar mijn pre-order zit nog steeds vast. De reden: ik heb een grijze besteld en nu blijkt dat ze daar een fors tekort aan hebben. Verder willen ze me ook niet vertellen hoe lang het wachten nog gaat duren. Duidelijke club, wel. 8)7

Edit: support gemaild en gehoord dat ik ‘soon’ een levering krijg. Ik heb teruggemaild hoe ‘soon’ dat dan is. Het antwoord: rond 26 juli. Daar kan ik mee leven. Maar je moet dus blijkbaar echt even doorvragen.

[ Voor 19% gewijzigd door Dennisweb op 22-07-2022 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:51
Dennisweb schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:01:
Qua pre-order is Tenways een ramp. De website geeft aan dat als je nu bestelt, ‘ie binnen 10 werkdagen wordt verzonden.

Maar ik heb op 20 juni een pre-order gedaan en het grootste deel van de bestellingen is geleverd. Maar mijn pre-order zit nog steeds vast. De reden: ik heb een grijze besteld en nu blijkt dat ze daar een fors tekort aan hebben. Verder willen ze me ook niet vertellen hoe lang het wachten nog gaat duren. Duidelijke club, wel. 8)7

Edit: support gemaild en gehoord dat ik ‘soon’ een levering krijg. Ik heb teruggemaild hoe ‘soon’ dat dan is. Het antwoord: rond 26 juli. Daar kan ik mee leven. Maar je moet dus blijkbaar echt even doorvragen.
Dat is raar, want de blauwe is op de website uitverkocht maar de grijze niet. Maar het lijkt erop dat ze alle tijd & energie in nieuwsbrieven versturen stoppen en niet in de website updaten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online
Voor mijn vrouw hebben we interesse is de fiets, alleen moet er wel een aanhanger achter kunnen. Zou dat passen op het draadeind van achterwiel? Misschien heeft iemand een foto van achterwiel/moer links achter?

Deze koppeling gebruiken we. https://amzn.eu/d/4hraaMP

[ Voor 12% gewijzigd door plaspvd op 22-07-2022 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@RiccardoNL heeft hem net binnen. Zal wel even vragen om een foto zodra de fiets in elkaar zit. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RiccardoNL
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07-05 21:32
plaspvd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 20:07:
Voor mijn vrouw hebben we interesse is de fiets, alleen moet er wel een aanhanger achter kunnen. Zou dat passen op het draadeind van achterwiel? Misschien heeft iemand een foto van achterwiel/moer links achter?

Deze koppeling gebruiken we. https://amzn.eu/d/4hraaMP
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cccBtaqyWUd6UmZCaZro5WdaEZU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MeQIM1WheU2F5IAQVvRyEexs.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ulP52vgH7mYdFfdIIxJpapyYnXw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rQnbHccwj5fHF0ZwfIgRdnkX.jpg?f=fotoalbum_large

Goed om te weten: als je er een bakkie achter hangt, mag dat natuurlijk wel, maar bij schade daardoor kun je geen garantie claimen.

En natuurlijk een totaalshot: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B3-G9xTsZDluoxTHMOAXJYlJK4o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C9XMhqvu4xzExdscqZru0JND.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 13% gewijzigd door RiccardoNL op 22-07-2022 22:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@RiccardoNL bedankt voor de foto, heb je misschien een foto van de linker zijde?

Hoe bevalt de fiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RiccardoNL
plaspvd schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 23:10:
@RiccardoNL bedankt voor de foto, heb je misschien een foto van de linker zijde?

Hoe bevalt de fiets?
Ja, da’s niet slim.. :+. Ik zal morgen even een maken van de linkerzijde.

De fiets is het zeker waard als je er op moet wachten. Ik heb een kort ritje om het huis gemaakt, maar hij fietst heel soepel, de remmen doen het prima, maar het is niet zó abrupt dat je bijna voorover gaat (dat had ik op m’n Padova Easy Royal wel), en dat vind ik een groot voordeel. De richtingaanwijzers moet ik nog even leren, maar ze werken wel. Ik denk dat het oprecht een goede toevoeging is, en niet alleen een gimmick.

Als je ‘m op modus (PAS) 1 of 2 zet, heb je eigenlijk al genoeg ondersteuning. Op modus 5 vlieg je de weg over. Mooi voor lange afstanden. Ik zou me niet kunnen voorstellen dat er mensen zijn die alles op modus 5 doen.

Connecten met de app is ook echt leuk. De navigatiefuctie morgen maar eens wat meer testen. De pincodes werken niet helemaal top bij mij. Ik heb verschillende keren geprobeerd een nieuwe code op te slaan, maar de ene keer lukt het en de andere keer niet. Misschien dat ik iets verkeerd doe.

Al met al echt een mooie fiets, waarvan ik alleen niet snap dat er geen slot op zit. Die pincode is leuk, en je kunt niks met een fiets (behalve als domme fiets gebruiken) zonder code, maar dat vervangt niet een goed slot. Daar heb ik de AXA Immenso X-Large voor gekocht. Vergeet de Flex Mounts ook niet mee te bestellen.. Dinsdag komt de fiets van @Dennisweb ook en dan willen we samen een wat langere tocht maken dan een rondje om het huis.

Ook een goede suggestie: een AirBell kopen. Die heb ik er direct opgezet. Dat is een fietsbel met een compartiment voor een AirTag. Mocht je je fiets om wat voor reden (zoals diefstal) kwijtraken, dan weet je waar ‘ie gebleven is. Niemand weet dat er zo’n tracker in de bel zit :)).

(Tenzij je het net op Tweakers gelezen hebt :+).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
@plaspvd https://www.tenways.com/n...railer-to-tenways-e-bikes

Dit gezien? :)

[ Voor 7% gewijzigd door Dennisweb op 23-07-2022 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
In Noordwijk een proefrit gemaakt, helaas werkte de accu van de 800 niet, de 600 stond er ook, dus daar de ondersteuning van geproefd.

Nu een blauwe 800 in bestelling staan bij de fietsenmaker welke hem ook nog komt brengen. Mijn vrouw vond hem geweldig fietsen en de trekhaak past ook, als gat opgeboord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Ondertussen een mailtje gehad dat mijn fiets vanuit Litouwen verzonden is naar Tilburg. Aankomende week zal mijn fiets vanuit Tilburg worden verzonden naar Groningen. Ik kijk er enorm naar uit. Ik heb mijn spulletjes verder al binnen: een slot van AXA, de bijhorende flex wraps, een AirBell en AirTag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@Dennisweb welk slot heb je besteld? Bij de FM gezien dat een AXA Defender past zonder de flex bandjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
plaspvd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:56:
@Dennisweb welk slot heb je besteld? Bij de FM gezien dat een AXA Defender past zonder de flex bandjes.
Na contact met Tenways heb ik de Axa Imenso X-Large besteld. Deze is voorgesteld door Tenways zelf. Wat is FM? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@Dennisweb FM is Fietsenmaker. Welke dus van tenways de Defender aangeraden kreeg

AXA imenso heeft als nadeel dat deze mega breed is, op de omgebouwde mountainbike tik ik met mijn hakken het slot aan. Ook was het insteekslot lastig te krijgen.

Wel was dat 1 van de weinige sloten, welke op het frame paste en om een schwalbe big Apple 2.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
plaspvd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 21:12:
@Dennisweb FM is Fietsenmaker. Welke dus van tenways de Defender aangeraden kreeg

AXA imenso heeft als nadeel dat deze mega breed is, op de omgebouwde mountainbike tik ik met mijn hakken het slot aan. Ook was het insteekslot lastig te krijgen.

Wel was dat 1 van de weinige sloten, welke op het frame paste en om een schwalbe big Apple 2.4.
Gaat het echt om de CGO800S? Want daar zitten geen gaten op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Gaten zitten er al in. @Dennisweb gaat om de 800.
Had er nog op gelet tijdens aanschaf. De 600 heeft ze niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3ckj6ChLHwZfX5Obw2biz_D0tA4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9wyIqoQrFeVcv3ZJPfbPBRHo.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door plaspvd op 25-07-2022 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
plaspvd schreef op maandag 25 juli 2022 @ 12:12:
Gaten zitten er al in. @Dennisweb gaat om de 800.
Had er nog op gelet tijdens aanschaf. De 600 heeft ze niet.

[Afbeelding]
Ja, inmiddels heb ik samen met de groep op Facebook vastgesteld dat er twee verschillende CGO800S-modellen zijn uitgeleverd. Het ene model (dat begin juli werd geleverd) ziet er zo uit als op je plaatje. Daar zitten geen stangen voor de bagagedrager op de plek waar het slot hoort.

Maar de fiets van @RiccardoNL heeft op die plek wel de kabels zitten. We gaan dus eerst een ijzeren plaatje maken en de bagagedrager losschroeven. Het plaatje komt op de plek van de stangen. Daarna schroeven we het slot en de stangen van de bagagedrager er weer op.

Hier een foto ter vergelijking.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vOVHTTcXhm37miNUMwvJoyYtdR4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VAsFuL7pufeSnVFTdTVXaMWK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Dennisweb schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:40:
[...]

Ja, inmiddels heb ik samen met de groep op Facebook vastgesteld dat er twee verschillende CGO800S-modellen zijn uitgeleverd. Het ene model (dat begin juli werd geleverd) ziet er zo uit als op je plaatje. Daar zitten geen stangen voor de bagagedrager op de plek waar het slot hoort.

Maar de fiets van @RiccardoNL heeft op die plek wel de kabels zitten. We gaan dus eerst een ijzeren plaatje maken en de bagagedrager losschroeven. Het plaatje komt op de plek van de stangen. Daarna schroeven we het slot en de stangen van de bagagedrager er weer op.

Hier een foto ter vergelijking.

[Afbeelding]
Oh verrek ze hebben de bagagedrager vastgemaakt daar waar wij het slot willen vastmaken :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Robino schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:45:
[...]

Oh verrek ze hebben de bagagedrager vastgemaakt daar waar wij het slot willen vastmaken :o
Exactly. Daar kwamen wij dus ook achter. Vandaar dat we er nu zelf even iets moois voor gaan maken. Mijn vader zit in de ijzer en metalen, dus die heeft natuurlijk al een oplossing bedacht.

Las ook dat iemand een langere schroef gebruikt heeft en het slot vastgemaakt heeft op dezelfde schroef als waar de bagagedrager aan vast zit. Dat kan wel, maar diegene moest wel eerst zijn achterwiel leeg laten lopen, omdat het anders niet past.

Edit: de schroef is verlijmd en kan dus niet los.

[ Voor 3% gewijzigd door Dennisweb op 25-07-2022 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RiccardoNL
[...]

En we zijn er inmiddels achter dat dit ook niet gemakkelijk te verwijderen valt. Vrees dat ik dus toch een u-lock moet gebruiken. Als het een u-lock wordt, wordt het eentje met een alarm erop :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:55
Dennisweb schreef op maandag 25 juli 2022 @ 16:47:
[...]

Edit: de schroef is verlijmd en kan dus niet los.
Heb zelf afgelopen zaterdag mijn CGO800s ontvangen. Heb vandaag het Dresco ART2 slot uit het 600 topic gekocht.
Nu snap ik waarom die schoef niet los te krijgen was :)
Heb het slot uiteindelijk bevestigd met tiewraps, en dat zit ook prima.

Heb alleen nog maar een kort proefritje kunnen maken, maar was verrast door de ondersteuning van zo'n klein motortje. Kan met niet voorstellen dat je in normale omstandigheden meer dan stand 2 nodig zult hebben.
Later deze week naar het werk komt de echte test, maar ben tot nu toe erg tevreden over de kwaliteit van de fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Goh, tie wraps. Dat ik daar niet eerder aan had gedacht. Het valt te proberen. En anders toch maar een U-slot kopen. :) @geertm3

[ Voor 4% gewijzigd door Dennisweb op 25-07-2022 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertm3
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 16:55
Ik heb 3 tiewraps gebruikt.
Twee aan de zijkant van het slot op de plek waar de schroeven zitten.
En 1 aan de bovenkant van het slot om het tegen de buis die daar zit te klemmen.
Zit prima vast op die manier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
[...]

Het probleem is opgelost. Als je eerst de schroeven aan de bovenkant los draait, en daarna die aan de onderkant, wil het ding eraf. Het heeft ook totaal geen functie. Ik heb dat ding eraf en de bagagedrager is nog steeds hartstikke stevig.

Nu past het slot er wel op :).

[ Voor 3% gewijzigd door RiccardoNL op 26-07-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
RiccardoNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:25:
[...]

Het probleem is opgelost. Als je eerst de schroeven aan de bovenkant los draait, en daarna die aan de onderkant, wil het ding eraf. Het heeft ook totaal geen functie. Ik heb dat ding eraf en de bagagedrager is nog steeds hartstikke stevig.

Nu past het slot er wel op :).
Dan ben ik wel benieuwd welk slot erop past!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RiccardoNL
Robino schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 14:35:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd welk slot erop past!
Axa Immenso X-Large. Vastgemaakt met Axa Flex Mounts.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03ypZJCFynFsvb-pf9m1-IjT5Sw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5CfRXEXAnVN2eKVOsM9hnSXf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GEPXQMiMJViisYVicKF2-cACxo4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eQJ9yvdKnQLvbWDYfsIGrx1Q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HxgR_mqu8LNu7zfKgHvasMEn1s8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/diUb7zskmXSPyvSSh3t7FafZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
RiccardoNL schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 19:23:
[...]

Axa Immenso X-Large. Vastgemaakt met Axa Flex Mounts.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Verdient qua looks geen schoonheidsprijs, maar het zit wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chippu
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20-04 13:55
M.b.t. een achterzitje geven ze onderstaande aan op de NL website:
Kan ik een kinderzitje of aanhanger met de TENWAYS e-bikes gebruiken?
Ja, dat is mogelijk, maar houd er rekening mee dat het plaatsen van een kinderzitje achterop het zwaartepunt van uw e-bike kan verhogen, waardoor meer inspanning nodig is om de fiets te controleren.

We raden u aan in plaats daarvan een kinderaanhanger te gebruiken.Voor zowel de CGO600 en de CGO800S is de maat van de achterste moer 18 mm.
Op de Engelse website zeggen ze echter het volgende:
Can I add a child seat or trailer to TENWAYS e-bikes?
As a responsible brand, please kindly pardon us for not recommending the use of a child seat or a child trailer. This is because our current e-bike models are all designed for one-person commuting, with no designated mounting points or extra safety designs for these accessories. We have to mention this inherent risk, even if it is of the slightest chance.

You may be able to find child seats or trailers that are compatible with our e-bikes but please kindly pardon us for emphasizing again that our e-bikes were not designed with mounting these accessories in mind. As such, please kindly pardon us for not being able to recommend them.
Heeft iemand toevallig al ervaring met het (incidenteel) gebruiken van een achterzitje? De CGO800S spreekt me bijzonder aan, maar ik zal af en toe een kind moeten vervoeren. Is dit überhaupt aan te raden met dit model?

Daarnaast zie ik op de website staan "Verzonden binnen 10 werkdagen vanuit NL," maar ik zie ook nog een pre-order knop staan. Pre-order fase is al voorbij, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-04 20:31
Chippu schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 14:48:

Daarnaast zie ik op de website staan "Verzonden binnen 10 werkdagen vanuit NL," maar ik zie ook nog een pre-order knop staan. Pre-order fase is al voorbij, toch?
Ik heb 10 juli besteld, en toen stond er ook 10 dagen. Ik verwachtte al dat die niet gehaald zou worden, dus geen verrassing toen ik vorige week (19 juli) een mail kreeg dat hij pas deze week (vanaf 25 jul) zou worden geleverd naar Nederland en dan naar mij.

Alleen gisteren weer een update (wel fijn trouwens dat ze dat uit eigen beweging doen!) dat het deze week ook niet zou lukken, maar volgende week wel (vanaf 01 aug). Voor het ongemak krijg ik een gratis waterfles thuis gestuurd.

Dus dat zou al met al betekenen dat ik een kleine maand heb gewacht. Best prima nog voor een nieuwe fiets in deze tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
@Chippu Ik denk niet dat er een kinderzitje op de CGO800S past. De bagagedrager is relatief smal, waardoor ik denk dat er niet genoeg steun is voor het kinderzitje. Hij is veel smaller dan bijvoorbeeld het geval was bij mijn oude Batavus Padova Easy Royal.

@thomas-x-1982 Grappig, ik heb mijn pre-order op 20 juni gedaan, maar moest langer wachten. Ook ik krijg een gratis waterfles thuisgestuurd. Inmiddels is mijn fiets geleverd en heb ik mijn eerste ritje gemaakt. Ben er behoorlijk blij mee. Het enige wat ik niet mooi vind, is dat als je de extra stangen van de bagagedrager haalt om een slot te bevestigen, er metaalschade ontstaat. De lak is nu af van het plaatje waar ze de stangen aan bevestigd hadden. Mailtje naar Tenways gestuurd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@Chippu op de huidige Batavus fiets van mijn vrouw zit een kinderzitje gemonteerd op de buis waar de zadelpen in schuift. Die past zeker ook op de tenways. Ook voor incidenteel gebruik Ideaal. Ook omdat je deze makkelijk met 1 handeling verwijderd.

https://www.fiets-stoeltj...wart-inclusief-zadel.html

Van marktplaats voor een paar tientjes.

[ Voor 5% gewijzigd door plaspvd op 28-07-2022 19:22 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• james27
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 07-05 06:42
Ben inmiddels in het bezit van deze fiets en ben er tevreden over, gebruik het voor woon werk verkeer 25km heen en 25km weer terug, duurt per rit ongeveer 65 min, dit doe ik dan ook maar 1x per week omdat het anders teveel tijd kost. Hiervan was ik mij van bewust toen ik de fiets kocht maar het valt toch een beetje tegen zo een lange rit. Het zou voor mij een enorm verschil maken om de snelheid te kunnen verhogen naar 32km per uur, fiets tussen Den Haag en Rotterdam waar je bijna geen fietsers tegenkomt, wel koeien. Heeft iemand een idee hoe je de trap ondersteuning van de moter kan verhogen naar 32km per uur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
thomas-x-1982 schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 15:32:
[...]

Ik heb 10 juli besteld, en toen stond er ook 10 dagen. Ik verwachtte al dat die niet gehaald zou worden, dus geen verrassing toen ik vorige week (19 juli) een mail kreeg dat hij pas deze week (vanaf 25 jul) zou worden geleverd naar Nederland en dan naar mij.

Alleen gisteren weer een update (wel fijn trouwens dat ze dat uit eigen beweging doen!) dat het deze week ook niet zou lukken, maar volgende week wel (vanaf 01 aug). Voor het ongemak krijg ik een gratis waterfles thuis gestuurd.

Dus dat zou al met al betekenen dat ik een kleine maand heb gewacht. Best prima nog voor een nieuwe fiets in deze tijd.
Juni besteld, wacht nog steeds. De DHL shipment is gisteren aangemaakt, maar nog niet overgedragen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:56
Teleluvr schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:18:
[...]

Juni besteld, wacht nog steeds. De DHL shipment is gisteren aangemaakt, maar nog niet overgedragen...
Same here. Komt nu toch wel erg dichtbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 03-04 20:31
sysiwan schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Same here. Komt nu toch wel erg dichtbij.
Klopt, hier ook mail. Ik denk dat het nu wel snel gaat. Het zal ook wel zo zijn dat ze een enorme bak aan fietsen binnen hebben gekregen (gezien mensen uit juni nog geleverd moeten krijgen en nu ook een DHL shipment hebben gekregen).

Zal niet allemaal in 1x kunnen worden opgepikt. DHL zal elke dag de vrachtwagen vol laden, dus in de komende dagen zullen de meeste mensen wel geleverd krijgen schat ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Out of de blue, na twee dagen de dhl op shipment aangemaakt, stonden ze vanochtend opeens voor de deur. Jammer dat er geen mogelijkheid was de shipment te timen of te redirecten.
Nu stond er de hele dag een kleine 2k voor de deur in een best opzichtige doos... Gelukkig til je em niet zomaar op...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Eerste indruk, met 5km op de teller.
Netjes afgewerkt, eenvoudig in elkaar te zetten door iemand met twee linker handen zoals ik.
Remmen even afgesteld, geen werk als je even goed leest en nadenkt.
Software van de display vind ik niet om over naar huis te schrijven, maar het functioneert.
Rijd verder te gek, super soepel en prettige ondersteuning. Inderdaad, standje 1 is al meer dan zat, maar andere standjes komen vast een keer van pas (bergop, lange dag...)
Dus in de herhaling, eerste indruk, zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
plaspvd schreef op zondag 24 juli 2022 @ 20:56:
En zat deze netjes?
Als ik Noordwijk hoor, dan gok ik dat je https://fietsmannetje.com/ bedoeld? Op de 'stock' foto's van de website staat daar een Abus gemonteerd...

Afbeeldingslocatie: https://fietsmannetje.com/wp-content/uploads/2022/06/tenwayscgo800fietsmannetjeslot--100x100.jpeg

Ik heb overigens nu een Dresco gemonteerd zoals besproken in het andere topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72193368

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caparone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-02 07:39
Na een kleine twee weken gebruik te hebben gemaakt van mijn nieuwe CGO800s, merk ik dat het lerenhandvat nu al langzaam los komt te zitten. Best teleurstellend om dit nu al te zien gebeuren.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wRMMxkdDLR1nla2jAMK4675sxxQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FAoaWBLrxZOfMkLTXF8btEu3.jpg?f=fotoalbum_large

Nog meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Teleluvr schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 20:09:
[...]

En zat deze netjes?
Als ik Noordwijk hoor, dan gok ik dat je https://fietsmannetje.com/ bedoeld? Op de 'stock' foto's van de website staat daar een Abus gemonteerd...

[Afbeelding]

Ik heb overigens nu een Dresco gemonteerd zoals besproken in het andere topic:
https://gathering.tweakers.net/forum/view_message/72193368
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8MTSA8_5H589XzGB9cpaCd6bl2Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UD8KLoA3MYZC3fnWisESCZuL.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is de AXA Immenso X-Large. Deze past prima, maar je hebt wel de flex mounts van AXA nodig. En de extra stangen van de bagagedrager moeten er wel af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Dennisweb schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:09:
[...]
En de extra stangen van de bagagedrager moeten er wel af.
Ik snap de noodzaak van die extra stangen sowieso niet... Zal ongetwijfeld extra stevigheid bieden, maar het is niet alsof het ooit een heavy duty bagage zou zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
Teleluvr schreef op zondag 7 augustus 2022 @ 21:11:
[...]

Ik snap de noodzaak van die extra stangen sowieso niet... Zal ongetwijfeld extra stevigheid bieden, maar het is niet alsof het ooit een heavy duty bagage zou zijn...
Zeker niet. De bagagedrager is behoorlijk smal, dus zware, brede voorwerpen erop vervoeren zal niet gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sysiwan
Net de CGO800S onboxed.
De front disc brake inlijn brengen zodat hij niet aanloopt en geen geluid maakt was voor mij het moeilijkst.

Nu de Dresco monteren op de schroef van de bagagedrager stang onder het zadel maar die zitten heel er vast. Hoe ga ik die loskrijgen zonder de schroef te vernaggelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lyZUqfrF6A_24EcsEVznUsV3gzk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tOIWR4nXKfK299aaHAdlL0UC.jpg?f=fotoalbum_large

Hier de AXA Defender gemonteerd op de 800, stangen eraf, slot erop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
sysiwan schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 17:48:
Net de CGO800S onboxed.
De front disc brake inlijn brengen zodat hij niet aanloopt en geen geluid maakt was voor mij het moeilijkst.

Nu de Dresco monteren op de schroef van de bagagedrager stang onder het zadel maar die zitten heel er vast. Hoe ga ik die loskrijgen zonder de schroef te vernaggelen?
Je kunt het best even een steeksleutel gebruiken om de moertjes onder de schroef tegen te houden terwijl je de elektrische schroefmachine gebruikt om ze los te draaien. Door het tegenhouden schroef je de schroef zo uit het moertje. Begin bovenaan bij de twee extra stangen op het plaatje van de bagagedrager. Daarna schroef je zo de schroef onderaan ter hoogte van waar het slot moet komen gemakkelijk los.

Waarschuwing: de schroeven zijn te strak aangedraaid in de fabriek. Daardoor beschadig je het plaatje bovenop de bagagedrager. Ik heb het ook en binnenkort ontvang ik verf om het weer mooi te maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sysiwan
Dank.

Ik heb eerst die 2 extra stangen losgemaakt want die houden de andere schroeven te strak op spanning. Doe je dat niet dat zal je het kruis in de schroef stuk maken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h2rxBFxyDJD9V4n4eb-Q2PxSH_Y=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SJKqceqZclstM2nNAwkOt8hN.jpg?f=fotoalbum_large

Daarna heb ik de Dresco gemonteerd (Praxis 20% keuzekorting) op het 2e gaatje van onderen en de andere kant op het 3e gaatje van onderen. Dan zit hij echt bijna onzichtbaar 'scheef' maar loopt hij vrij van de band.

Ik heb wel de 2 extra stangen 'in ere gehouden' en enkel zonder het ringetje teruggemonteerd voor een beter fit en diepgang.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y1HL6l2CbKiqlqVKLP3Bxir3BmQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4V4EZlS0RhmgLntXlaWOREy6.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door sysiwan op 09-08-2022 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
Ik weet eigenlijk niets van specifiek deze fiets, maar ik zat het topic even te lezen...
Als die stangen van de bagagedrager er af zijn kan je toch gewoon die gaten gebruiken om het slot te monteren, zoals @sysiwan en @plaspvd hierboven ook gedaan hebben? (en dan kan je zo te zien zelfs nog steeds de bagagedrager bevestigen? Al lees ik ook dat er verschillende versies zijn.)

Losdraaien was lastig zag ik? De schroeven zullen waarschijnlijk met (blauwe) locktite vast zitten, tegen het lostrillen. Dat kan inderdaad wel eens een gevecht zijn. Een beetje warm maken scheelt de wereld, en dat hoeft echt niet bloedheet te zijn. Is de schroef dol, slijp of zaag je er een slot in, zodat je een platte schroevendraaier in kan zetten.

Die AXA mounts zijn toch helemaal niet nodig?

Ik zat ook over de aanhanger oplossing van @plaspvd te kijken, is daar echt geen andere oplossing voor? De moer van het wiel gebruiken lijkt me toch vragen om problemen. (helemaal op een elektrische fiets, daar zijn de krachten nog eens wat groter)
Als die moer begint te schuiven sta je aan de kant van de weg, en heb je misschien ook nog behoolijke schade.
De fietskar die ik had zat vast aan de zadelstang. Ik heb ze ook gezien met een beugeltje aan het frame, ongeveer bij die moer. (zelfde soort klem als een achterstandaard) Daar zou ik dan veel meer vertrouwen in hebben. Ik zou persoonlijk echt geen karretje trekken met de schroefdraad/moer van de naaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Niet online
@WEBGAMING Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nBvp4lgd9g0kOLP19mecIU6m6vo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hgBoB53uCXffXuSM0TFG6Xi0.jpg?f=fotoalbum_large

Heb uiteindelijk de bolmoer rondom 0,5 mm af moeten draaien. Daarna paste het precies in het gat van de trekhaak. Trekhaak is ook een perfect fit voor de as gelukkig. Normaal zit er een simpel ringetje achter. Maak mij echt niet druk dat dit los komt of scheef gaat zitten.
Moer zelf heeft zelf ook borg sleuven. Nu het afgedraaide van de moer even in de hamerite oud zetten.

BTW zat hij voorheen op een Shimano Nexus, draad daarvan is veel dunner en zat nog een verleng moer van een paar cm op (van Thule aanhanger). Deze heeft zonder pijn ook flink wat kilometers overleefd.

Fietskar is een hamax traveller. Weegt slechts 13kg en grote wielen. Is wel vrij groot. Passen 2 kids in en wat bagage.

https://www.rosebikes.nl/...9?product_shape=blue+grey

[ Voor 20% gewijzigd door plaspvd op 08-08-2022 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 16:32
plaspvd schreef op maandag 8 augustus 2022 @ 21:05:
@WEBGAMING [Afbeelding]

Heb uiteindelijk de bolmoer rondom 0,5 mm af moeten draaien. Daarna paste het precies in het gat van de trekhaak. Trekhaak is ook een perfect fit voor de as gelukkig. Normaal zit er een simpel ringetje achter. Maak mij echt niet druk dat dit los komt of scheef gaat zitten.
Moer zelf heeft zelf ook borg sleuven. Nu het afgedraaide van de moer even in de hamerite oud zetten.

BTW zat hij voorheen op een Shimano Nexus, draad daarvan is veel dunner en zat nog een verleng moer van een paar cm op (van Thule aanhanger). Deze heeft zonder pijn ook flink wat kilometers overleefd.
En die borgsleuven doen dus helemaal niets meer als ze in een beugel zitten. ;) Je naaf kan zo veel makkelijker verschuiven, helemaal met een karretje. Dat vind ik nou juist het probleem.
En bij deze fiets kan de hele boel ook nog eens compleet naar achter schuiven, want het gedeelte wat de naaf vasthoud, kan ook nog schuiven.

Ik had hem gewoon vast gemaakt aan de schroef van de bagagedrager. Zie ook nog een loos gat, maar dat ziet er wel heel klein uit. Je frame kan veel beter tegen dit soort lasten.

Maar ik ben misschien wel een mierenneuker wat dat betreft, :+ als het goed gaat gaat het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Heeft iemand al het stuur verhoogd van de CGO800S?

Bij Cowboy en Van Moof gebruiken ze vaak een RISER met van die ringen. Zal dat hier ook passen?

Op Amazon staat er al eentje voor 13 Euro, maar dan kan je hem niet gratis retourneren want niet verkocht DOOR Amazon zelf.
QIMEI-SHOP Fietsstuurpen Riser hoogteadapter voor 28,6 mm 1 1/8 inch mountainbike racefiets MTB

Bij Bol.com is hij het dubbele maar stuur je hem makkelijk terug zonder gezeur.

[ Voor 27% gewijzigd door sysiwan op 10-08-2022 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Dit betreft de nieuwe CGO800S.
Die heeft nog een display bovenop de stuurpen dus ik vraag me af of het gaat passen.
Anders probeer ik het met stuurpenringen of spacers zoals de VanMoof X3 en S3 kunnen hebben (max 2).

YouTube: VanMoof S3 & X3 | How to adjust the height of the handlebar on your ...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHUDthdD99hTbeUeU94ef-QqNEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/f89grth3cDClZCgHuNgl95Ey.png?f=fotoalbum_large

• Robino
Ik heb de CGO800S gisteren binnengekregen en vandaag gemonteerd. Hierbij een paar indrukken om te delen:
  • 10 werkdagen levertijd werd uiteraard niet gehaald en was het dubbele. Op dit moment staat er overigens op de website een levertijd van 3 dagen voor de zwarte variant en 5 werkdagen voor de grijze.
  • Kleur Pebble Grey ziet er mooi uit gecombineerd met de overige zwarte onderdelen van de fiets.
  • Handleiding gaat uit van dat het voorwiel is gemonteerd, terwijl deze los in de doos zit.
  • Accu was al in het frame gemonteerd, maar je krijgt wel nog een lege, dichtgeplakte doos bij waar de batterij in hoort te zitten. Een paar tellen dacht ik dat ze de accu niet hadden meegeleverd 8)7
  • Acculader wordt best wel warm tijdens het opladen.
  • De bagagedrager hebben ze dus een extra steun gegeven, maar je ziet gewoon dat dit van te voren niet zo was bedacht en dat het er achteraf aan toegevoegd is. Hij zit bij mij ook een beetje scheef gemonteerd aan de bagagedrager.
  • Er zitten 2 losse, goedkoop ogende reflectoren bij. Persoonlijk vind ik dit vloeken bij de rest van het ontwerp.
  • Om het spatbord van het voorwiel te monteren moet je een paar schroeven losdraaien, maar die zaten al behoorlijk strak vast. Waarschijnlijk ook omdat ze zijn meegespoten in het zwart, waardoor de schroefdraad met verf bedekt was.
  • Grootste gemis is toch wel dat er niet al een slot gemonteerd is. Dat zijn de kosten niet en wie verkoopt er nou een fiets van €1899 zonder slot. 8)7

• Enric0
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05 20:39
Heeft iemand een idee hoe je de trip kan resetten?
Of waar je de gebruikshandleiding kan vinden van het display.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8_j5b_ys-cNdaBMCQRQMp8eYU0w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/90pGePPm5Fcvhb5kHy48m6Sp.jpg?f=fotoalbum_large

• sysiwan
Zie Manual denk ik. Press and hold M and DOWN button at the same time

• sysiwan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fy3g9QJrF34A3z47PhARzguGct4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Io9TIUf6NpDJsmH09C93ImPQ.jpg?f=fotoalbum_large

• sysiwan
Reactie Support op het stuurverhogen:

We contacted our engineers to reconfirm that we do not recommend raising the steering wheel of the CGO800S. Because it will damage the bike and make it unusable.

• Enric0
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-05 20:39
Top man , bedankt.
Erg fijne fiets trouwens. Gaat als de brandweer.
Ook bij mij rekje eraf gehaald en een axa defender gemonteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
Is er al iemand van plan om de bagagedrager te vervangen? Met 9 cm is de bagagedrager namelijk te smal voor een kinderzitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
sysiwan schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 14:37:
Reactie Support op het stuurverhogen:

We contacted our engineers to reconfirm that we do not recommend raising the steering wheel of the CGO800S. Because it will damage the bike and make it unusable.
Een stuur verhogen gaat niet, maar @mvoosten heeft blijkbaar gekozen voor een hoger stuur.

mvoosten in "Tenways CGO600 & CGO800s ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Het stuur verhogen zou eventueel kunnen op de CGO800S met een SPACER ipv een RISER (want dat kan niet met het display bovenop de stuurkop).

MAAR ik kreeg gister bij een eerste poging voor geen meter beweging in het losmaken van het stuur na het losdraaien van de 2 boutjes. Hij zit zo strak dat hij niet makkelijk omhoog gaat.

Ik dacht er een spacer tussen te zetten (evt. die van Van Moof waarbij het stuur niet helemaal omhoog eraf hoeft).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kBTmoFQ029_N0p5V6VuJmRON7ms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VbCqrwFBN9bbXgVhD0SmLAuo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
sysiwan schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 12:19:
Het stuur verhogen zou eventueel kunnen op de CGO800S met een SPACER ipv een RISER (want dat kan niet met het display bovenop de stuurkop).

MAAR ik kreeg gister bij een eerste poging voor geen meter beweging in het losmaken van het stuur na het losdraaien van de 2 boutjes. Hij zit zo strak dat hij niet makkelijk omhoog gaat.

Ik dacht er een spacer tussen te zetten (evt. die van Van Moof waarbij het stuur niet helemaal omhoog eraf hoeft).

[Afbeelding]
Ik heb gisteren exact hetzelfde geprobeerd, om te kijken of er een kinderstoel op het stuur zou kunnen. Maar ik kreeg het stuur ook niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jwdik
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 27-05-2023
Heuvels met 600s en 800s
Wie heeft er ervaring met de 600s en/of de 800s in heuvelachtig landschap? We hebben nu beide modellen maar de 800s laat het vrij vroeg afweten waar de 600s op stand 1 of 2 gewoon doorgaat. Het is net of de motor van de 800s uitschakelt na een paar meter vol presteren. Heeft iemand hier ook al mee te maken gehad?
Als je de specs bekijkt zijn de noteren en de koppelsensor hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zv3J0K9F158kiY78z_X2jATXh1w=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nanBmgla3ToE0JgspkER2zYR.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 11:39
Hoi beste Tweakers.

Hoe werkt de motor van de tenways 800.

Ik had een elektrische fiets met voorwielmotor waarbij hij alleen op standje 5 een snelheid behaalde van 25kmpu. Ik hoefde zelf maar voor 10% te trappen. Dit wil ik niet.

Wat ik wil is dat ik in standje 1 of 2 zelf heel hard moet trappen met zeer lichte ondersteuning en dat ik dan zelf voor bijv. 17 kmpu trap en die andere 7 kmpu uit de motor haal.

Mijn vragen aan jullie.
- Kan ik als ik goed doortrap in stand 1 een snelheid behalen van 25kmpu, waarbij ik een licht duwtje in de rug krijg van ongeveer 7 kmpu. Is dit realistisch?
- is 100 km range mogelijk met ondersteuning level 1
- overal staat stadsfiets. Maar kan ik hier ook ritten van 27kmp op maken en 27 kmp terug? Of is deze fiets hier totaal niet voor geschikt? Speed pedelec wil ik niet vind ik gevaarlijk

Dank een ieder van jullie, ook voor alle berichten in dit forum.

[ Voor 3% gewijzigd door deryck op 16-08-2022 10:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Anthracite
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-04 20:26
Beste deryck

Ik heb vandaag mijn CGO800S geleverd gekregen en er nu 14 km op gefietst.

- Op stand 2 (waar ik bijna de hele rit op zat) zit je in no time op 25 km/h, ik denk dat de motor ongeveer 3/4 van het werk doet. Op stand 5 doet hij echt 95%. Op stand 1 zal het zo'n 2/3 zijn. Je hoeft niet hard te werken op deze fiets.
- Geen enkele e-bike haalt de opgegeven afstand. Afgaande op wat ik gelezen heb, is in NL 65 km veel realistischer. En dat komt precies overeen met mijn eerste rit: na 14 km 79% lading over.
- De term stadsfiets slaat m.i. vooral op de styling en de zitpositie van de 800. Of je comfortabel 27 km kunt afleggen, dat kan alleen jij beoordelen. Ik zou zeggen van wel. Maar mijn ervaring is natuurlijk nog maar heel kort.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 11:09

mutsje

Certified Prutser

* mutsje gaat binnenkort ook naar Het Fietsmannetje in Noordwijk maar eens proefrit maken en daarna denk ik gelijk maar bij PP bestellen :9~
Vraag me trouwens wel af of het stuur twee zware boodschappen tassen aan kan. Ik doe het boodschappen doen meestal op de fiets. Ook het stuur niet verstelbaar doet mij twijfelen.
heb toch maar een dutch id infinity 2019 model gekocht via MP. slechts 345 km op de klok. PP gaat wel onderhoud doen dus dat scheelt weer :)

Het lot was anders, ik ben nu de trotse eigenaar van een Advanced ebike das original Tour 004 met slechts 840km op de teller en 10mnd oud. Welliswaar geen belt drive maar was een koop die ik niet kon laten schieten.

[ Voor 73% gewijzigd door mutsje op 21-08-2022 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbitster
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05-2024

[Afbeelding]
En een 2de poging is wel geluk.? Iets speciaal gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hobbitster
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 28-05-2024

[Afbeelding]
En een 2de poging is wel geluk. Iets speciaal gedaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
Anthracite schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 20:45:
Beste deryck

Ik heb vandaag mijn CGO800S geleverd gekregen en er nu 14 km op gefietst.

- Op stand 2 (waar ik bijna de hele rit op zat) zit je in no time op 25 km/h, ik denk dat de motor ongeveer 3/4 van het werk doet. Op stand 5 doet hij echt 95%. Op stand 1 zal het zo'n 2/3 zijn. Je hoeft niet hard te werken op deze fiets.
- Geen enkele e-bike haalt de opgegeven afstand. Afgaande op wat ik gelezen heb, is in NL 65 km veel realistischer. En dat komt precies overeen met mijn eerste rit: na 14 km 79% lading over.
- De term stadsfiets slaat m.i. vooral op de styling en de zitpositie van de 800. Of je comfortabel 27 km kunt afleggen, dat kan alleen jij beoordelen. Ik zou zeggen van wel. Maar mijn ervaring is natuurlijk nog maar heel kort.
Dankjewel!! Heb hem door jou reactie besteld.

Veel fietsplezier :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
mutsje schreef op dinsdag 16 augustus 2022 @ 22:49:
* mutsje gaat binnenkort ook naar Het Fietsmannetje in Noordwijk maar eens proefrit maken en daarna denk ik gelijk maar bij PP bestellen :9~
Vraag me trouwens wel af of het stuur twee zware boodschappen tassen aan kan. Ik doe het boodschappen doen meestal op de fiets. Ook het stuur niet verstelbaar doet mij twijfelen.
Kun je de tassen niet beter op de bagagedrager zetten? Het lijkt mij heel onhandig sturen op een e-bike met zware tassen eraan.

Inmiddels de CGO800S een paar weken in gebruik. Tot nu toe een mooie, stabiele fiets. Alleen de app is voor verbetering vatbaar. Maar je krijgt er zeker geen spijt van.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-05 11:09

mutsje

Certified Prutser

Dennisweb schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 01:06:
[...]

Kun je de tassen niet beter op de bagagedrager zetten? Het lijkt mij heel onhandig sturen op een e-bike met zware tassen eraan.
Doe het nu op een gazelle chamonix en dat stuur kraakt al soms :+ ben het zo gewend, het is ook maar 900 meter O-) . Maar je hebt wel gelijk.

• Coma_330
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 07-09-2022
Hoi allemaal, ben ook in het bezit van de CGO800s, en zeer tevreden hierover. Enige nadeel vind ik de weinige vering op de fiets, iemand anders hier ook ervaring mee. Zit er zelf aan te denken om de zadelpen te vervangen door eentje met vering, weet iemand zo de maat van deze pen? Anders zou ik deze even moeten opmeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlavorTime
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-05 01:43
Coma_330 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:55:
Hoi allemaal, ben ook in het bezit van de CGO800s, en zeer tevreden hierover. Enige nadeel vind ik de weinige vering op de fiets, iemand anders hier ook ervaring mee. Zit er zelf aan te denken om de zadelpen te vervangen door eentje met vering, weet iemand zo de maat van deze pen? Anders zou ik deze even moeten opmeten.
30,4mm, ik heb zelf een verendzadelpen geplaatst met een opvulstuk van 27,2 naar 30,4mm. Werkt perfect…

• sysiwan
Ik heb nog geen 2e poging kunnen wagen om het stuur omhoog te krijgen.
Support geeft ook duidelijk aan dat het niet kan/mag.
Maar ik had verwacht dat ik meer rechtop zou zitten out-of-the-box.
Een ander stuur is een optie, maar dan moet je weer rekening houden met allerlei bedrading.
Nee, ik heb de spacer ring van Van Moof binnen en die gaat gewoon terug als het niet past of het stuur niet loskomt. Die van Van Moof is handig omdat hij als een halve ring is en dus je niet de hele pin omhoog hoeft te krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0TnTFoJI_8EgGn8tdhvEdamnNk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fOSYMIlFZ8AufQoEyYktlLZI.jpg?f=fotoalbum_large

• jvr123
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 24-04 11:16
Coma_330 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 09:55:
Volgens mij heeft het het meeste effect als je je banden vervangt, dat lees ik bij veel veloretti gebruikers althans

• FlavorTime
jvr123 schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

Volgens mij heeft het het meeste effect als je je banden vervangt, dat lees ik bij veel veloretti gebruikers althans
Aanrader: SR-Suntour SP12 NCX Zadelpen met veer van gemiddelde hardheid, diameter: 27,2 cm, lengte: 350 mm https://amzn.eu/d/00N4thO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Ik ben net door de eerste 100km heengegaan, ervaringen liggen grotendeels in lijn met wat er eerder is gepost.

@deryck Ik heb net de accu opgeladen en ga deze de komende dagen leegrijden met gecombineerd stad en snelweg. :+ Dus dan ik iets zinnigs zeggen over de actieradius.

Edit 20AUG2022: Net de eerste 50% van de accu verbruikt, precies op de 50km mark. Als die laatste 50% dezelfde aantal km oplevert zou het mij verbazen, maar ik ben erg content met ~75 km op een accu!

[ Voor 26% gewijzigd door Teleluvr op 20-08-2022 16:30 . Reden: Aanvulling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deryck
Teleluvr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:57:
Ik ben net door de eerste 100km heengegaan, ervaringen liggen grotendeels in lijn met wat er eerder is gepost.

@deryck Ik heb net de accu opgeladen en ga deze de komende dagen leegrijden met gecombineerd stad en snelweg. :+ Dus dan ik iets zinnigs zeggen over de actieradius.
Wat fijn! Dank voor je moeite en vele veilige en fijne kilometers gewenst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Controleer de bandenspanning met de hand of met een bandenspanningsmeter controleren als u vaak onder moeilijke wegomstandigheden rijdt.
en zorg ervoor dat de spanning tussen 50-75 PSI/3,4-5,1 BAR is.

Iemand hier al eens de bandenspanning nagelopen? Ik heb em nu op 40psi, maar dat vind ik al behoorlijk hard. Zou de handleiding mogelijk niet kloppen?
Nevermind, de pomp was niet in orde. }:O

[ Voor 6% gewijzigd door Teleluvr op 22-08-2022 20:07 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 16:57:

Edit 20AUG2022: Net de eerste 50% van de accu verbruikt, precies op de 50km mark. Als die laatste 50% dezelfde aantal km oplevert zou het mij verbazen, maar ik ben erg content met ~75 km op een accu!
85km, 2% accu over. Ik ben zeer tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Dubbele fietstassen van Agu.

https://www.bol.com/nl/nl...655239/?s2a=#productTitle

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4t9GiIlsuh-yassdFmIrPDha_uk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NkWnVMFcPqb93rwH9pIAwKYf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mLF8FqxtMY3PRjGaIkf2zpErMQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fxZ3ujMDIJLhWBQQk1qI3sfK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door sysiwan op 22-08-2022 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
Hobbitster schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 22:45:
[...]

En een 2de poging is wel geluk. Iets speciaal gedaan?
2e poging ook mislukt. Er is geen beweging in te krijgen om het stuur ook maar een mm omhoog te krijgen voor een eventuele spacer (van Van Moof). Die bouten lijken er wel voor de sier te zitten. Hij zit gewoon vastgelast bij wijze van spreken. Heel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Teleluvr schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 20:24:
[...]

85km, 2% accu over. Ik ben zeer tevreden!
Thanks, erg fijn om te horen!

Alles ondersteuningsstand 2?

Hoop de 100 te halen op stand 1. Werk is 50 km enkel. 2 uur heen 2 uur terug is lang maar ook genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
Mooie fiets!!

Durf het haast niet te vragen, waar ben je de tuinkist gekocht? Ook op zoek naar zoiets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sysiwan
deryck schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:59:
[...]

Durf het haast niet te vragen, waar ben je de tuinkist gekocht? Ook op zoek naar zoiets
Dat is een KETER Ontario. Echt een goede box. Lekker groot, gasveren en goed waterdicht, maar in de winter leg ik mijn kussens op zolder. Ik heb hem bij KARWEI vandaan, maar ook nu met 20% korting bij de Praxis. Ik zeg doen.

Zie: https://www.praxis.nl/tui...traciet-147x83cm/5639944?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
deryck schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 15:55:
[...]

Thanks, erg fijn om te horen!

Alles ondersteuningsstand 2?

Hoop de 100 te halen op stand 1. Werk is 50 km enkel. 2 uur heen 2 uur terug is lang maar ook genieten.
Alles op 1. Ik denk dat je 100 niet gaat redden. Maar dan laat je toch lekker op op werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Teleluvr schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 17:35:
[...]

Alles op 1. Ik denk dat je 100 niet gaat redden. Maar dan laad je toch lekker op op werk...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
FlavorTime schreef op donderdag 18 augustus 2022 @ 12:37:
[...]
Aanrader: SR-Suntour SP12 NCX Zadelpen met veer van gemiddelde hardheid, diameter: 27,2 cm, lengte: 350 mm https://amzn.eu/d/00N4thO
Heb jij deze in gebruik op de CGO800S?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlavorTime
Teleluvr schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 20:08:
[...]

Heb jij deze in gebruik op de CGO800S?
Yep…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Daar gaan we eens een nachtje over slapen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FlavorTime
Teleluvr schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 21:17:
[...]

Daar gaan we eens een nachtje over slapen...
👍 Een vulbus van 20,7 naar 30,4mm heb je nodig voor de montage…

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Robino
Ik heb mijn fiets een beetje getweaked en een Abus 5850 ringslot gemonteerd en de handvatten vervangen door ergonomische Ergon GP1. Mocht je ook zoiets zoeken, dan weet je dus dat beide producten passen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lynxathon
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-04-2023
Bedankt voor de mooie reviews allemaal!

Vandaag proefgereden bij Fietsenwinkel.nl in Amsterdam. Ze hadden zowel de CG600s als de CG800s staan. In Utrecht waren ze ook te testen, mogelijk ook op meer plekken.

Ik vond de CG800s wel echt veel comfortabeler dan de CG600s qua zithouding en demping. Uiteindelijk de CG800s daar besteld, met mooie "back to school"-actie, waardoor ik twee gratis accessoires kreeg (ringslot en fietstas). Levertijd 1 tot 3 weken. Fijn ook dat de batterij uitneembaar is en de range iets langer is dan bij de CG600s.

Ik kijk er erg naar uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinJ85
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 01-04 21:11
Robino schreef op zaterdag 13 augustus 2022 @ 10:39:
Is er al iemand van plan om de bagagedrager te vervangen? Met 9 cm is de bagagedrager namelijk te smal voor een kinderzitje.
Ben serieus aan het overwegen om een 600 en een 800 aan te schaffen.

De 800 zal worden gebruikt door mijn vriendin met eventueel mijn zoontje achterop.
De 600 voor woon/werk verkeer.

Is er al iemand die een kinderzitje heeft gemonteerd en zo ja, hoe is dit bevallen? Is het veilig genoeg met de smalle bagagedrager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deryck
EdwinJ85 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:19:
[...]

Ben serieus aan het overwegen om een 600 en een 800 aan te schaffen.

De 800 zal worden gebruikt door mijn vriendin met eventueel mijn zoontje achterop.
De 600 voor woon/werk verkeer.

Is er al iemand die een kinderzitje heeft gemonteerd en zo ja, hoe is dit bevallen? Is het veilig genoeg met de smalle bagagedrager?
Kinderzitje zal niet mogelijk zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teleluvr
  • Niet online
Robino schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 14:00:
Ik heb mijn fiets een beetje getweaked en een Abus 5850 ringslot gemonteerd en de handvatten vervangen door ergonomische Ergon GP1. Mocht je ook zoiets zoeken, dan weet je dus dat beide producten passen :)
Bevallen de handvatten op deze fiets?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Dennisweb
Vandaag 10km gefietst met mooi weer, wind tegen. Met navigatie aan. Helaas staat de resterende afstand tot de volgende stap dwars door de PAS meter heen. Heel lelijk en niet leesbaar. Dat kan Tenways ook niet verhelpen, vrees ik. Er zijn geen software updates voor het scherm. Zit er eenmaal een foutje in, dan blijft dat zo.

Verder is de navigatie echt extreem outdated. De orthopedische schoenmaker is al 9 jaar verhuisd naar Kolham, maar volgens de navigatie van Tenways is ‘ie nog gevestigd in Hoogezand. Daar gaan ze later wel iets aan veranderen, is mij verteld door de support.

Handmatig het juiste adres ingevoerd, was de navigatie prima te doen. Met tegenwind zo’n 15% aan batterij verloren. Fietst nog steeds heerlijk. Gewoon een heel fijne fiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robino
Teleluvr schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:11:
[...]

Bevallen de handvatten op deze fiets?
Jazeker! Tijdens de proefrit was het eerste dat mij opviel de simpele handvatten. Deze Ergon zijn echt zoveel fijner. En je hebt ze zo gemonteerd!
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.