• Paulus70
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-01 10:33
Ik kan wel in die menu's komen maar daar moet ik niet zijn.
Er is nog een menu's waar ik de bovengenoemde wijzigingen moet aanbrengen in verband met de werking van een hybride warmtepomp. Zonder die wijzigingen werkt alleen de warmtepomp en springt de cv-ketel nooit aan bij bijvoorbeeld dit koude weer.

• Paulus70
Dus niet c015 en c020. In deze menu's komen de gevraagde wijzigingen in verband met de hybride warmtepomp niet voor. Er is een ander afgeschermd installateursmenu waar je die wijzigingen wel kunt aanbrengen. Zonder die wijzigingen werkt de warmtepomp niet hybride en doet deze het zonder de cv- ke5el begrijp je

• mrunknown223
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-01 19:22
Wellicht zit ik er helemaal naast, maar volgens mij is er geen hybride setting aanpassing nodig in de Xtreme 36. De CiC van Quatt schakelt de CV vanzelf in als hij dat nodig acht, op basis van je instellingen (maximale besparing, of zo milieubewust mogelijk).

Toen onze Quatt duo werd geïnstalleerd in combinatie met onze Intergas Xtreme 36 (2018) hebben de installateur alleen P031 en P032 gewijzigd (heb een foto van hun instructie gemaakt):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1nuM4uYzrP7ZGHa_3b_Fz1-8ikQ=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/TkfJJgzCa6VElp2wGqrNvHIY.jpg?f=user_large

Maar is het probleem nu dat je huis te koud is, en de CV niet aanslaat? Welke settings heb je staan in de Quatt app?

Anders even contact opnemen met Quatt en dan ook graag hier je bevindingen plaatsen. Ben benieuwd.

• Paulus70
Ben blij dat je gereageert hebt, eindelijk iemand die ook intergas xtreme 36 met duo quatt heeft.
Heb net gekeken in de instellingen van de cv- ketel.
P031 = 80
P032 = 50
Dus aan deze instellingen kan het niet liggen. Probleem bij mij is dat de cv-ketel nooit aanspringt en dat de Duo quatt hybride warmtepompen het alleen moeten doen en dat pas laat de ingestelde temperaturen worden bereikt.
Wat bedoel je met settings in de quatt app?
De verwarmingsoptie staat op besparen dus met warmtepomp en cv- ketel.
Nu verwarmt quatt duo van 20.0 graden naar 20.5 graad zonder opnieuw de cv-ketel. Temperatuur had om 18.45 uur al 20.5 graad moeten zijn en nu volgens de app 20.1 graad (19.18 uur)

• mrunknown223
De CV springt niet zo snel bij, ik weet niet wat de exacte parameters zijn. Maar op zich is er een makkelijke test (soortgelijk aan de 'Bereid je voor op het stookseizoen: test je Quatt-systeem' mail van Quatt dd. 9 september): zet de thermostaat eens voor minimaal 30 minuten op 26˚C (dus significant boven de huidige kamertemperatuur). Dan moet de CV wel bijspringen. Als hij dat niet doet weet je dat er iets niet klopt.

[ Voor 3% gewijzigd door mrunknown223 op 07-01-2026 20:32 . Reden: tijdsduur toegevoegd ]

• Paulus70
Direct getest bij verhoging naar 26 graden en de cv- ketel springt aan, wat zegt dat?

Probleen blijft nog steeds dat de ingestelde temperatuur nog steeds niet is bereikt.
Springt jouw intergas xtreme wel bij of doet jouw quatt het helemaal alleen en bereikt deze dan wel op tijd de ingestelde temperatuur. Of moet jij de temperatuur op jouw thermostaat al veel vroeger instellen?

Heb jij de mail nog van: bereid je voor op het stookseizoen en moet je dan veel testen?

• mrunknown223
De Quatt communiceert dan in ieder geval goed met de CV, want deze wordt ingeschakeld bij significante warmtevraag. Uit je post dacht ik dat dat het probleem was, maar dat lijkt het dus niet te zijn.

In de Quatt app kun je de ingestelde en gemeten kamertemperatuur vinden. In onze jonge/recente woning zijn er ook wel eens kleine deviaties maar die lossen zichzelf eigenlijk wel op. Warmtepompen doen het in het algemeen goed op constante temperatuur, of met kleine stapjes verhogen verlagen (daar weten anderen meer van). Probeer anders eens een dag of 2 dezelfde temperatuur aan te houden. Het kan uitmaken welk merk/type thermostaat je hebt, wij hebben de Honeywell T6 bedraad.

Wij hebben altijd dezelfde temperatuur ingesteld.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/13NvvZBlFpLnvvEnYzrxuscTinI=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/r8hV1h1yG25cMqzRsK9mfZDH.jpg?f=user_large

Heel veel meer expertise heb ik helaas ook niet, wellicht iemand anders op het forum, en anders blijft Quatt het juiste aanspreekpunt.

Mail hieronder:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gCwFyTjZn-YrH_eGdUAW1zbm0uk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/5IgfcIwUjgDsRW2GaWjCxpor.png?f=fotoalbum_large

Mogelijk past deze vraag beter in het Quatt forum: Ervaringen met Quatt Deel 2 omdat het hier gaat over het temperatuurverhogingen, en niet zozeer over de Xtreme 36.

[ Voor 7% gewijzigd door mrunknown223 op 07-01-2026 20:54 . Reden: Verwijzging naar Quatt forum ]

• Paulus70
Heb dezelfde thermostaat Honeywell t6, heb je die nog specifiek ingesteld in verband met de Duo warmtepompen?
Werkt de cv-ketel wel bij extreme kou in samenwerking met de warmtepompen? Bedoel of deze bijspringen bij deze kou?

• Guusneus
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 21-01 12:53
Er zijn talloos veel instellingen waar je mee kunt spelen, maar ik denk dat je die niet in de ketel maar in de Quatt moet zoeken.

Een hybride opstelling is een meester-slaaf opstelling waarbij de Quatt de meester is.

Heb bij mijn Xtreme 30 zelf een Elga, en daarin kan ik o.a. instellen vanaf welke buitentemp de ketel mag meespelen en tot welke buitentemp de Elga het doet. Ook kan ik instellen of ze tegelijkertijd mogen draaien maar dat lukt (nog) niet omdat de ketel zijn warmte niet kwijt kan. De ketel volgt gewoon blind de instructies van de Elga.

Denk dat je in de Quatt instellingen moet zoeken naar de inschakelvoorwaarden voor de ketel. Check ook de graadminuten regeling van de Quatt, oftewel hoe lang mag de Quatt erover doen om de gewenste kamertemp te bereiken? Als dat quasi oneindig is, dan is dat ook een antwoord.

Verdiepingsvraag: Je hebt het erover dat de Quatt er lang over doet om de gewenste kamertemp te bereiken. Hoe groot is je nachtverlaging? Bij warmtepompen is het advies een minimale of geen nachtverlaging toe te passen. Als je nog een CV-regime hebt met een nachtverlaging van ~5°, is het ook geen wonder dat de Quatt "er lang over doet".
Pagina: 1 2 Laatste