Nieuwe streamer/versterker/boxen aansluiten

Pagina: 1
Acties:
  • 446 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
Mijn vraag
...Kan ik deze combinatie aan elkaar koppelen ? En ook niet onbelangrijk is of dit wel een goede combi is ? De aansluitingen achter op de versterker (oa xlr zijn mij onbekend).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Nieuw aan te schaffen; Bluesound Node (streamer), Crown xls 1502, Wharfedale EVO44.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb me ingelezen op de hardware om tot deze combinatie te komen. Waar ik echter weinig verstand van heb is hoe ik dit het beste kan koppelen. Welke verbindingen koop ik en welke maak ik zelf (speakersnoer) en met welke dikte ?
:w

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Waar is het voor? Voor thuis of voor op een sportveld / kantine / kroeg?

[ Voor 84% gewijzigd door TBTL op 14-07-2022 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

LUGUBRIS schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:50:
En ook niet onbelangrijk is of dit wel een goede combi is ?
Definieer "goed". Wat wil je bereiken? Hoe ben je tot deze keuzes gekomen? Geen wensen om later een upgrade te doen/wil je bij stereo blijven? Wat is het budget? Vanwaar een PA-versterker?
Waar ik echter weinig verstand van heb is hoe ik dit het beste kan koppelen. Welke verbindingen koop ik en welke maak ik zelf (speakersnoer) en met welke dikte ?
Qua kabels en dikte van de kabel en wat dan wel te kopen niet te kopen, check
Het Kleine Audio en HiFi-vragen Topic dan wel Zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht #6. Dit is al veel vaker voorbij gekomen. Als je zoekt op "CCA" of "OFC" moet je een heel eind komen.

Hoe aan te sluiten laat ik even links liggen, want iets in mij zegt dat dit niet de hardware is die uiteindelijk gekocht gaat worden.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

LUGUBRIS schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 13:50:
Mijn vraag
...Kan ik deze combinatie aan elkaar koppelen ? En ook niet onbelangrijk is of dit wel een goede combi is ? De aansluitingen achter op de versterker (oa xlr zijn mij onbekend).

Relevante software en hardware die ik gebruik
...Nieuw aan te schaffen; Bluesound Node (streamer), Crown xls 1502, Wharfedale EVO44.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...Ik heb me ingelezen op de hardware om tot deze combinatie te komen. Waar ik echter weinig verstand van heb is hoe ik dit het beste kan koppelen. Welke verbindingen koop ik en welke maak ik zelf (speakersnoer) en met welke dikte ?
Waarom die Crown xls? Ik ben niet bekend met het merk, maar voor hetzelfde geld als een Bluesound Node én die versterker koop je een Bluesound Powernode. Het enige wat je dan nog nodig hebt is een stel degelijke speakerkabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LUGUBRIS
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 04-08 06:52
Het is voor thuis.
Goede combi: kan deze combinatie ?
Gaat hier helder en krachtig geluid uit komen ?
Ik wil een stereo geluid bereiken en dit ook gebruiken voor tv.
Ik ben tot deze keuze gekomen door te lezen; absoluut geen klasse a en klasse d heeft meer voordelen voor mij.
De enige update in de toekomst zou een subwoofer kunnen zijn.
Budget is niet relevant, ik heb echter al een keuze gemaakt.
PA versterkers zijn licht en koel.
Wat kabels betreft, ook daar heb ik over gelezen hier op tweakers (ik geloof niet in elfen)
Op mijn eigenlijke vraag krijg ik geen antwoord omdat iemand last heeft van stemmen ??
Waarom geen Crown zou ook een vraag kunnen zijn; dit is een veel besproken PA versterker.
De Bluesound Powernode heeft 2 x 80 w rms. De Crown heeft 2 x 300 w rms....

Ik hoop dat er wat meer duidelijkheid is.
In iedergeval wel fijn dat jullie zo snel reageren.

[ Voor 1% gewijzigd door LUGUBRIS op 14-07-2022 16:38 . Reden: foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

LUGUBRIS schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:36:
Het is voor thuis.
Goede combi: kan deze combinatie ?
Gaat hier helder en krachtig geluid uit komen ?
Ik wil een stereo geluid bereiken en dit ook gebruiken voor tv.
Ik ben tot deze keuze gekomen door te lezen; absoluut geen klasse a en klasse d heeft meer voordelen voor mij.
De enige update in de toekomst zou een subwoofer kunnen zijn.
Budget is niet relevant, ik heb echter al een keuze gemaakt.
PA versterkers zijn licht en koel.
Wat kabels betreft, ook daar heb ik over gelezen hier op tweakers (ik geloof niet in elfen)
Op mijn eigenlijke vraag krijg ik geen antwoord omdat iemand last heeft van stemmen ??
Waarom geen Crown zou ook een vraag kunnen zijn; dit is een veel besproken PA versterker.
De Bluesound Powernode heeft 2 x 80 w rms. De Crown heeft 2 x 300 w rms....

Ik hoop dat er wat meer duidelijkheid is.
In iedergeval wel fijn dat jullie zo snel reageren.
Die 300W rms heb je bij lange na niet voor die speakers nodig! Denk vooral dat een powernode je meer gebruiksgemak gaat opleveren, maar het blijft jouw keuze. Met de PA versterker kom je er ook wel, van wat ik lees is het een prima ding, maar domweg niet bedoeld voor hi-fi. Dit is wat Audio Science Review er over zegt:
It is hard to fathom that a properly engineered and produced mainstream brand amplifier with so much power can be sold for so little money. This is a robust but bargain amplifier designed for heavy punishment in live sound. Can it be used for hi-fi use? Sure but it will severely limit both the resolution and potentially bandwidth of upstream sources
Qua bekabeling wordt het zo te zien een RCA kabel van de node naar versterker, en een gewone speakerkabel naar je speakers. Aan de kant van de speaker met banana plugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
In een hoop streamingversterkers zit ook een klasse-D-versterker. :) In de Bluesound Powernode 2 zit bijvoorbeeld een Hypex UcD102.

[ Voor 60% gewijzigd door TBTL op 14-07-2022 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15:38

FeaR

In GoT we trust

LUGUBRIS schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:36:
Verkeerde persoon om te trollen.
Ik had dit topic vanaf het begin kunnen sluiten omdat je hoe aan te sluiten in de handleiding kan lezen van de gekozen apparatuur. Tevens stel je vragen over kwaliteit zonder randvoorwaarden te stellen, oftewel niet te beantwoorden. Maar omdat de opzet niet alledaags is stelde, onder andere ik, wedervragen. Dat ik niet de enige was met vraagtekens blijkt wel uit de rest van de posts in dit topic. Als jij een actief gekoelde versterker een plus vindt is dat aan jou maar ik zie en zag genoeg redenen om alternatieven te overwegen, wederom niet alleen ik. Echter op deze toon gaan we dat niet doen.

[ Voor 64% gewijzigd door FeaR op 16-07-2022 15:34 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.