Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Boiler aansturen op pulse van de elektriciteitsleverancier

Pagina: 1
Acties:

• Sakere
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik heb een boiler van Heizer van 200 liter en wil ik deze laten aansturen als het laagste tarief van de dag actief is.
Ik krijg dagelijks van Tibber een overzicht van de tarieven over de hele dag. Het zou mooi zijn als er een module beschikbaar is die daarop reageert. Er schijnt een mogelijkheid te zijn om dmv een API data uit de Tibber Pulse te halen en via deze weg weer apparatuur aan te sturen.

Ik wet even geen zoekingang om een dergelijk systeem te vinden. Ngenic heeft een dergelijke module maar niet voor de Heizer. Ngenic is wellicht te productspecifiek, het gaat om het aan en zetten zodra het tarief laag is.
Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Nu online

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Elke domotica-oplossing kan de APIs lezen denk ik, je lotgenoten in het grote day ahead energie prijzen topic. zijn er in ieder geval vaak mee bezig.

Maar een warmtepompboiler bespaart waarschijnlijk meer (+subsidie). Die je trouwens ook vaak kan schakelen met extern signaal :)

[ Voor 27% gewijzigd door Proton_ op 11-07-2022 21:17 ]

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.