Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
[ Voor 21% gewijzigd door HKLM_ op 11-07-2022 10:00 ]
Cloud ☁️
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
De minimale verhuiskostenvergoeding is met ingang van 28 februari 2022 verhoogd naar € 6.505. Huurders krijgen deze vergoeding als ze moeten verhuizen vanwege sloop of ingrijpende renovatie. Het nieuwe bedrag is van toepassing op huurders die vanaf 28 februari 2022 verhuizen.
[ Voor 12% gewijzigd door HKLM_ op 11-07-2022 10:05 ]
Cloud ☁️
[ Voor 5% gewijzigd door DukeBox op 11-07-2022 10:06 ]
Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.
Dat bedrag geldt als je voor dringende reden moet verhuizen, en is een minimum. Als de eigenaar op de top van de markt wil verkopen hoef je niet te verhuizen, en kan hij kiezen tussen 30% lagere opbrengst of een bod doen wat jij niet kan weigeren.HKLM_ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:04:
Als ik een beetje Google zie ik i.i,g dat een huurder recht heeft op een verhuisvergoeiding van minimaal 6.505 euro. Alleen de vraag is of je hier ook recht op heb bij verkoop. Maar dit kan je natuurlijk al meenemen in je onderhandelingen.
[...]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Natuurlijk heeft de verhuurder de mogelijkheid om vervelende situaties te creëren. Dat verwacht ik echter niet, want er is sprake van een goede verstandhouding.eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:45:
Hou er ook rekening mee dat je dit uiteindelijk gaat verliezen. Een verhuurder die kenbaar heeft gemaakt dat hij je graag eruit wil hebben wint op de lange termijn. Reparaties die niet goed meer gedaan worden, lang wachten op reparaties, lange reactietijden. Vroeg of laat ben je er zo klaar mee dat je na een hoop tijd en frustratie voor je eigen genot kiest en toch maar weggaat. Grote kans dat je er dan financieel slechter vanaf komt dan nu.
Natuurlijk is dit geen zekerheid en er zijn vast redenen te bedenken waarom het hier anders is, maar ik zou er toch vanuit gaat dat je dit huis moet gaan verlaten. Kijk hoe je er het meeste voor jezelf uit kunt halen tegen de beste voorwaarden.
Als je hier nog 12 maanden mag blijven tegen 2% is dat misschien een beter aanbod dan vertrekken binnen 3 maanden voor 4%, maar die inschatting kun je zelf wel maken.
Dat zal ik zeker even doenEmgeebee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:24:
Ik ben 2 jaar terug uitgekocht voor ongeveer 8% van de woningwaarde. Mocht je meer info willen hoe dat rekensommetje gemaakt is dan kan je DM'en.
Je zegt het zelf al: 'op de lange termijn' ... die verhuurder moet dan een lange adem hebben en het desnoods enige jaren kunnen uitzingen.eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:45:
Hou er ook rekening mee dat je dit uiteindelijk gaat verliezen. Een verhuurder die kenbaar heeft gemaakt dat hij je graag eruit wil hebben wint op de lange termijn.
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
Met een inflatie van bijna 10% weet ik niet of prijzen nog veel gaan dalen of bedoel je dat je verwacht dat de prijzen minder stijgen dan de inlfatie?RM-rf schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:33:
[...]
Als echter _nu_ iemand wil verkopen, denk ik niet dat hij veel zin heeft jarenlang te wachten; in de huidige situatie is er een relatief groot risico dat de prijzen juist niet verder zullen stijgen, en zelfs een daling van de huizenprijzen niet eens zo raar is (ikzelf dat ook wel een beetje verwacht).
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Zonder hier teveel over in discussie te gaan, er zijn veel meer zaken waar je rekening mee moet houden. Als de prijs van de boodschappen en andere levensbehoeftes stijgt, is er ook een kans dat mensen hun hypotheek niet meer kunnen ophoesten en noodgedwongen zullen moeten verkopen. Meer verkoop = meer aanbod = lagere prijzen.Marzman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:37:
[...]
Met een inflatie van bijna 10% weet ik niet of prijzen nog veel gaan dalen of bedoel je dat je verwacht dat de prijzen minder stijgen dan de inlfatie?
CPI (Consumer price index) als voorspelling te gaan nemen hoe huizenprijzen gaan ontwikkelen is totale onzin...Marzman schreef op maandag 11 juli 2022 @ 12:37:
[...]
Met een inflatie van bijna 10% weet ik niet of prijzen nog veel gaan dalen of bedoel je dat je verwacht dat de prijzen minder stijgen dan de inlfatie?
[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 12-07-2022 09:28 ]
Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen
[ Voor 5% gewijzigd door Theo op 11-07-2022 14:56 ]
7400 Wp op het dak
Andere kijk: huis is 300.000 waard en vrij van hypotheek. In verhuurde staat verkopen is in de regel 78%, dus dat is 234.000.Theo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 14:55:
De waarde van een woning mét huurder is veelal; zo'n 70% van dezelfde woning vrij van huurders. Dus doordat jij uit de woning bent kan hij (bijv) 5 ton krijgen voor z'n vastgoed wat nu een waarde heeft van 3.5 ton.Jou eruit zetten levert hem dan 150.000 euro op....
Met dit soort cijfers in het achterhoofd zou ik voorstellen om voor 10% van de taxatiewaarde vrij van huur te gaan, plus die 6.506 euro aan verhuisvergoeding. Dat laatste is dan als wisselgeld voor de onderhandeling. (altijd hoger inzetten)
Zoek naar een gelijkwaardige huurwoning, en kijk wat deze kost per maand. Grote kans dat deze significant meer kost dan wat je nu betaald. Het verschil in huurprijs maal 120 (= 10 jaren) is ook een goede om te te vragen aan de verhuurder als premie, plus de 6.506 euro (voor verhuiskosten, nieuwe vloer en weet ik wat) zodat jij geen financieel nadeel ondervindt van zijn beslissing. Met een verschil van (stel) 300 euro per maand aan huur zit je dan ook al op een uitkooppremie van 42.506 euro.
Dat mag pas na 3 jaar, en ook dan moet er een fatsoenlijke verhuisvergoeding betaald worden. Dringend eigen belang plan niet je 3 jaar vooruit.eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:03:
[...]
De nieuwe verhuurder gaat voor de “dringend eigen belang” clausule in het huurcontract en voelt zich daarvoor sterk genoeg om naar de rechter te gaan.
Waarom zou een vastgoedeigenaar een woning voor 90% van 234K verkopen (=211K) wanneer deze er ook (na 40K investering om de huurder uit te kopen) 260K aan over kan houden?eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:03:
[...]
Andere kijk: huis is 300.000 waard en vrij van hypotheek. In verhuurde staat verkopen is in de regel 78%, dus dat is 234.000.
De huidige huurder uitkopen voor 35k en verkopen tegen 100% van de waarde is 265.000. Klinkt als een win win voor beiden.
Maar dan optie 3: het wordt voor 90% van de waarde in verhuurde staat verkocht aan een huisjesmelker die er vervolgens alles aan doet om de huidige huurder er zo snel mogelijk uit te pesten en het huis voor 100% van de waarde door te verkopen (of meer door het te “flippen”. Beetje afhankelijk van de staat van de woning). Verhuurder hoeft niet te onderhandelen, pakt 270.000 en als huurder zit je met de shit.
“Pesten” is hierin een breed begrip: De nieuwe verhuurder gaat voor de “dringend eigen belang” clausule in het huurcontract en voelt zich daarvoor sterk genoeg om naar de rechter te gaan. Dat geeft voor veel mensen ook een hoop stress.
In de vastgoedwereld gaat veel geld om en mensen die zich daar op professionele wijze in begeven weten hoe die wereld werkt.
Wil je echt het onderste uit de kan halen? Dan zal je als huurder ook een professional moeten inzetten.
TS geeft aan dat de er met de huidige verhuurder goed te praten valt. In dat opzicht zou een betere optie zijn om samen met de verhuurder om de tafel te gaan en de situatie van de TS als uitgangspunt te nemen en niet de eventuele winst van de verhuurder. Welke woningen zijn er beschikbaar, wat kost dat per maand (en hoeveel beter wordt het woongenot van TS), wat kost een verhuizing en maak daar wat leuks van. Ik denk dat alles boven de 20k een utopie is, maar laat me graag verrassen.
7400 Wp op het dak
Ik bedoelde 90% in onverhuurde staat (ten opzichte van de 78% die gangbaar is).Theo schreef op maandag 11 juli 2022 @ 18:39:
[...]
Waarom zou een vastgoedeigenaar een woning voor 90% van 234K verkopen (=211K) wanneer deze er ook (na 40K investering om de huurder uit te kopen) 260K aan over kan houden?
Ik leer graag. Wat voor tactieken voor een huurder die niet bang is voor het eigen belang op te komen en geen haast heeft?eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 19:04:
[...]
We kunnen nog 17 tactieken bespreken waarmee een verhuurder het leven van een huurder zuur kan maken, maar dat doet niets af de strekking van het verhaal: als particuliere huurder win je het niet van de professionele vastgoedbeheerders als ze je er echt uit willen hebben.
[ Voor 15% gewijzigd door PcDealer op 11-07-2022 20:52 ]
Dan gaat het om sociale huurwoningen. Dat lijkt mij hier niet aan de orde.FRANQ schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:56:
@Mystic Spirit
Huurwoningen van de woningbouw worden vaak ook tegen zwaar gereduceerd tarief aan de huurder verkocht.
De waarde van een woning in verhuurde staat is lager (door de huurdersbescherming waardoor de mogelijkheden behoorlijk beperkt worden). Dat weet de huidige eigenaar ook en probeert daarom ook je (op een vriendelijke manier tot zover) uit te krijgen.Mystic Spirit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
Voor wat betreft de suggesties om te kopen: Dat heb ik natuurlijk overwogen, maar past bij de huidige waarde niet binnen mijn budget...
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Eenvoudig: je woongenot om zeep helpen. Er staan tientallen zo niet hinderden topics hier op Tweakers over problemen met verhuurders.PcDealer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 20:50:
[...]
Ik leer graag. Wat voor tactieken voor een huurder die niet bang is voor het eigen belang op te komen en geen haast heeft?
Woonbond: https://www.woonbond.nl/v...ht-heb-ik-huurbescherming
Wa.nl: https://www.wa.nl/rechtsb...r-maar-uitzonderlijk-wel/
Ik proef een huurverhoging volgend jaareLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:16:
[...]
Eenvoudig: je woongenot om zeep helpen. Er staan tientallen zo niet hinderden topics hier op Tweakers over problemen met verhuurders.
[ Voor 1% gewijzigd door Veenbrandt op 11-07-2022 22:29 . Reden: Typo ]
Nu snap ik natuurlijk dat je niet álle details en plein publique uit de doeken wil doen, maar voor een toekomstige lezer zou het natuurlijk wel erg jammer zijn als net de ene persoon die eerstehands ervaring heeft dat alleen via DM deeltEmgeebee schreef op maandag 11 juli 2022 @ 10:24:
Ik ben 2 jaar terug uitgekocht voor ongeveer 8% van de woningwaarde. Mocht je meer info willen hoe dat rekensommetje gemaakt is dan kan je DM'en.
Ticking away, the moments that make up a dull day
Door mensen als jij worden dus allerlei huurdersbeschermende wetten bedacht. Verder superleuk dat jij tegen een gereduceerd tarief verhuurt maar dat lijkt me bij TS niet zomaar van toepassing, dus behoorlijk irrelevant. Maar ook in de vrije sector mag in 2022 maximaal 3.3% verhoogd worden en de komende paar jaren ligt het ook nog aan banden, dus succes daarmee. Als verhuurder die zich op de hoogte houdt van wetgeving wist je dat allang natuurlijk.Veenbrandt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:27:
De vergoeding moet redelijk en billijk zijn voor beide partijen. Het moet tenminste de kosten dekken van de verhuizing en daarnaast moet er gecompenseerd worden voor het ongemak. Voor de duidelijkheid, ik verhuur ook een huis en heb het tegen een gereduceerd tarief verhuurd. Als deze huurder na zoveel jaar bij mij aankomt voor een vergoeding van zoveel % van marktwaarde of met bedragen van meer dan 10K komt omdat hij vindt dat ik het verschil tussen de nieuwe en oude huur moet ophoesten, dan gaat zijn huur direct naar het maximum.
Leuke edit. Dat lijkt me dus juist iets wat de huurder zou kunnen zeggen. Gezelliger wordt het er vast niet op.(en wacht ik wel)
[ Voor 3% gewijzigd door DataGhost op 11-07-2022 22:38 ]
Dan moet drie voorbeelden geen enkel probleem zijn. Anders blijft het bij roepen in de ruimte.eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:16:
[...]
Eenvoudig: je woongenot om zeep helpen. Er staan tientallen zo niet hinderden topics hier op Tweakers over problemen met verhuurders.
Op wie reageer je?Veenbrandt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:01:
Ik denk dat je een beetje aan het projecteren bent en bepaalde aannames doet, maar dat wist je allang natuurlijk.
[...]
Ik vind het vrij onlogisch dat je mag verwachten dat je een huis tot het einde der tijden mag huren.
Ik denk op mij en vraag me af waar de projectie vandaan komt. Verder goede samenvatting van de reactie die ik gegeven zou hebben. Niemand verplicht je een huis te verhuren @Veenbrandt, je had het ook gewoon kunnen verkopen (of überhaupt niet kopen) dan had je geen gezeik gehad met huurders en lastige wetjes.PcDealer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:02:
[...]
Op wie reageer je?
Wat jij logisch vindt, is nog niet de wet.
Zo'n beetje de definitie van een contract voor onbepaalde tijd.een huis tot het einde der tijden mag huren
[ Voor 11% gewijzigd door DataGhost op 11-07-2022 23:05 ]
Daar heb je gelijk in, aan de andere kant als de huurder niet weg wilt, dan wordt de waarde van de woning gedrukt ten opzicht van de waarde in leegstand. Het is ondernemingsrisico waar denk ik een deel van de verhuurders niet veel rekening mee houdt. En die er ook niet al te veel geld aan kwijt willen zijn (want die hadden dikke euro tekens in gedachten met een leegstaande verkoop). Dan kan een stap naar 'lastig' naar de huurder doen emotioneel dichterbij zitten dan objectief en zakelijk naar de situatie kijken.Veenbrandt schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:27:
Als jij een huis verhuurt en iemand krijgt bijv. 8% van de woningwaarde, dan betekent dat aardig wat jaren huur.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Ik denk niet dat de TS geholpen is met een lijstje hoe een verhuurder jouw woongenot kan vergallen want dat is helemaal nog niet van toepassing in deze situatie.PcDealer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 22:42:
[...]
Dan moet drie voorbeelden geen enkel probleem zijn. Anders blijft het bij roepen in de ruimte.
Klopt, de waarde wordt gedrukt en dat is ook begrijpelijk. Verder, het is inderdaad ook ondernemingsrisico als je een huis gaat verhuren én voor mijzelf geldt het als aanvulling op mijn (karige) pensioen. Ik had in ieder geval geen euro tekens in mijn gedachten ;-).Qwerty-273 schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:33:
[...]
Daar heb je gelijk in, aan de andere kant als de huurder niet weg wilt, dan wordt de waarde van de woning gedrukt ten opzicht van de waarde in leegstand. Het is ondernemingsrisico waar denk ik een deel van de verhuurders niet veel rekening mee houdt. En die er ook niet al te veel geld aan kwijt willen zijn (want die hadden dikke euro tekens in gedachten met een leegstaande verkoop). Dan kan een stap naar 'lastig' naar de huurder doen emotioneel dichterbij zitten dan objectief en zakelijk naar de situatie kijken.
Allemaal zaken die, wanneer een huurder het gedrag vastlegt en bijhoudt, hem heel erg kunnen helpen een rechter te vragen voor een verhuisvergoeding gelijk aan 20 jaren het verschil tussen zijn huidige en nieuwe huur, plus 6.506 euro verhuiskosten. Dan kun jij als verhuurder lekker 'huurdertje pesten' maar door het achterlijke gedrag is jouw financiële winst van je investering dan compleet verdampt.:')eLScha schreef op maandag 11 juli 2022 @ 23:39:
[...]
Ik denk niet dat de TS geholpen is met een lijstje hoe een verhuurder jouw woongenot kan vergallen want dat is helemaal nog niet van toepassing in deze situatie.
TS heeft goed contact, wordt geconfronteerd met deze situatie en wil geïnformeerd worden over de mogelijke opties. Die zijn enerzijds er hard in gaan, anderzijds zorgen dat je er voor jezelf een mooie deal uit kunt halen en het daarbij laten. En daarbij misschien nog wel andere tips en tricks van mensen in dit topic.
Een treiterende verhuurder is nog mijlen ver weg, maar wel een risico als je het hard tegen hard zou gaan spelen.
Speciaal voor @PcDealer, zomaar eens een selectie van zaken waarmee een verhuurder je woongenot om zeep kan helpen:
- Een juridische brief sturen. Dat geeft voor sommigen al slapeloze nachten.
- Eventueel dagvaarden. Zelfs als de zaak niet kansrijk is kan een potentiële rechtszaak met de verhuurder tot veel stress leiden bij een huurder.
- Reparaties langer laten duren dan nodig. Een cv ketel die eigenlijk vervangen moet worden tot in den treuren repareren waardoor je elke paar maanden weer onder die koude douche staat. Een voordeurslot niet tijdig repareren. Een lekkend dak niet repareren. Rotte kozijnen niet repareren waardoor je extra energiekosten maakt.
- Onderhoud wel uitvoeren maar (veel) langer laten duren dan nodig met onevenredige overlast tot gevolg.
- Intimidatie.
- Vage afrekeningen van de servicekosten waar je weer over moet gaan touwtrekken.
- Onredelijke verhogingen van de servicekosten waarover je weer moet gaan touwtrekken.
- Huisvredebreuk, eventueel vermomd onder de noemer “noodzakelijk onderhoud”.
- Zelfs bedreigingen en fysiek geweld komt voor.
- CV vervangen door een warmtepomp met te weinig capaciteit. Krijg je je huis niet warm in de winter of heb je een extreem hoog stroomverbruik door de elektrische bijverwarming.
- Wanneer internet/televisie in je contract zit, de snelheid verlagen of de levering stoppen.
- Schade die onder de opstalverzekering van de verhuurder valt niet vergoeden. Bijvoorbeeld schade aan daken of ruiten na storm.
- inbouwapparatuur als kookplaat, magnetron, vaatwasser of over niet vervangen of repareren.
7400 Wp op het dak
Die van mijn schoonmoeder en de hele wijk daar was zeer zeker geen sociale huur.PcDealer schreef op maandag 11 juli 2022 @ 21:03:
[...]
Dan gaat het om sociale huurwoningen. Dat lijkt mij hier niet aan de orde.
[ Voor 36% gewijzigd door FRANQ op 12-07-2022 06:57 ]
Lang niet alle genoemde punten zijn afdwingbaar voor een rechter. Daarnaast moet je er maar zin en hebben. Een jarendurend juridisch traject in gaan. Ik denk dat je dan achteraf toch denkt; had ik die 15k maar gepakt in plaats van jaren vechten voor die 40k.Theo schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 06:26:
[...]
Allemaal zaken die, wanneer een huurder het gedrag vastlegt en bijhoudt, hem heel erg kunnen helpen een rechter te vragen voor een verhuisvergoeding gelijk aan 20 jaren het verschil tussen zijn huidige en nieuwe huur, plus 6.506 euro verhuiskosten. Dan kun jij als verhuurder lekker 'huurdertje pesten' maar door het achterlijke gedrag is jouw financiële winst van je investering dan compleet verdampt.:')
Een huurwoning is een basisbehoefte waar niet niet zonder kan, en die je niet kan inslaan (zoals water en boodschappen). Het verhuren van een woning is niks meer dan een investering, belegging of een onderneming waar iemand weloverwogen voor kiest voor financieel gewin. Niks mis als je ervoor kiest om geld te willen verdienen aan de basisbehoefte van iemand. Maar vervolgens doelbewust iemand het leven zuur willen maken (huurder pesten), enkel voor jouw financieel gewin is wel heel erg bot en egoïstisch..
Ben toch wel beetje benieuwd naar je huidige huurprijs en de potentiële verkoopprijs.Mystic Spirit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
Dank voor jullie reacties. Dat geeft al het nodige inzicht![]()
Voor wat betreft de suggesties om te kopen: Dat heb ik natuurlijk overwogen, maar past bij de huidige waarde niet binnen mijn budget...
somewhere there was silence
Voor 50k doen mensen gekke dingen. Voor minder zijn er hechte families kapot gegaan..Mystic Spirit schreef op maandag 11 juli 2022 @ 11:32:
[...]
Natuurlijk heeft de verhuurder de mogelijkheid om vervelende situaties te creëren. Dat verwacht ik echter niet, want er is sprake van een goede verstandhouding.
Je gaat er hier vanuit dat een particuliere verhuurder wel zin in heeft.eLScha schreef op dinsdag 12 juli 2022 @ 08:37:
[...]
Lang niet alle genoemde punten zijn afdwingbaar voor een rechter. Daarnaast moet je er maar zin en hebben. Een jarendurend juridisch traject in gaan. Ik denk dat je dan achteraf toch denkt; had ik die 15k maar gepakt in plaats van jaren vechten voor die 40k.
Hoezo is dat achterlijk? Het is erg, erg moeilijk om aan woonruimte te komen in dit land. Koop en huur. Stel je voor dat je zomaar uit je huurwoning gegooid kan worden in deze huizenmarkt.Paralize_nl schreef op zondag 17 juli 2022 @ 08:27:
[...]
Je gaat er hier vanuit dat een particuliere verhuurder wel zin in heeft.
Die zal ook eieren voor zijn geld kiezen dan.
Je staat als huurder achterlijk sterk.
[ Voor 10% gewijzigd door paknaald op 17-07-2022 13:49 ]
Ik had beter ‘ontzettend’ kunnen gebruiken als krachtterm.supersoco80 schreef op zondag 17 juli 2022 @ 10:52:
[...]
Hoezo is dat achterlijk? Het is erg, erg moeilijk om aan woonruimte te komen in dit land. Koop en huur. Stel je voor dat je zomaar uit je huurwoning gegooid kan worden in deze huizenmarkt.
Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is.Mystic Spirit schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:43:
Het heeft even geduurd, maar uiteindelijk heeft de verhuurder besloten toch niet over te gaan tot verkoop en is het niet tot een onderhandeling gekomen voor de uitkoop.
Ik kan dus helaas geen ervaringen delen over wat er wel en niet haalbaar is.
Daar ben ik ook benieuwd naarViper® schreef op donderdag 29 september 2022 @ 19:51:
[...]
Ben wel benieuwd wat de reden hiervoor is.
Lastige en/of lang traject waarbij mogelijk winstverlies op de woning
dalende markt waarbij langdurig verhuur icm huurverhoging mogelijk interessanter is dan verkoop
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq