Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:52
Openprovider lijkt zelf ook bij Cloudflare te hosten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jJ2MwLGoQaOS7u3tQtzyC9lPXAQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DR2JsYMEPXWHW1NUqiKkl2Jw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Volgens mij vandaag weer.

Ik kan daar blijven kopen en de nameservers gewoon naar cloudns laten verwijzen? Of haal ik beter alles weg?

[ Voor 69% gewijzigd door MetalG op 25-10-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 10:44
MetalG schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 18:10:
Volgens mij vandaag weer.

Ik kan daar blijven kopen en de nameservers gewoon naar cloudns laten verwijzen? Of haal ik beter alles weg?
De storingen betreffen vaak de NS-servers van OpenProvider. Dus voor andere diensten is het gewoon overwegen of je daar bij wil blijven. Mijn domeinen staan er nog wel, maar met eigen NS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalG
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-04-2024
Ik zie de meerwaarde van Anycast DNS servers wel, bij cloudns is de kans miniem dat er een outage is omdat er zoveel servers achter zitten. Ik kom wel toe met de L voorlopig, maar voor $15/maand kan ik dat onmogelijk zelf hosten, beheren, updaten :D

[ Voor 3% gewijzigd door MetalG op 25-10-2022 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Iemand ervaring met Vimexx voor bulk-registratie? Hun prijzen kijken goed. Hebben ze ook API’s voor DNS/registratie/verhuizing?

Support van OpenProvider is ook ellende. Telefonische openingstijden zijn een grap. Ze zijn gewoon nooit telefonische bereikbaar. Als je al antwoord krijgt op je ticket duurt het dagen. Haal alles liever helemaal weg.

Vandaag inderdaad weer problemen. Afgelopen 7 dagen 49x down met in totaal 2 uur downtime. Afgelopen 24 uur 14 storingen met in totaal 40 minuten downtime. Tussen 15:23 en 16:01 heeft de boel geklapperd en tussen 17:11 en 17:25 nog een keer.

[ Voor 71% gewijzigd door eLScha op 25-10-2022 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 06-06 10:44
eLScha schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:50:
Iemand ervaring met Vimexx voor bulk-registratie? Hun prijzen kijken goed. Hebben ze ook API’s voor DNS/registratie/verhuizing?
Hier een topic naar ervaringen met Vimexx
eLScha schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 23:50:Vandaag inderdaad weer problemen. Afgelopen 7 dagen 49x down met in totaal 2 uur downtime. Afgelopen 24 uur 14 storingen met in totaal 40 minuten downtime. Tussen 15:23 en 16:01 heeft de boel geklapperd en tussen 17:11 en 17:25 nog een keer.
Vandaag is kennelijk weer een dag in het rijtje die je er bij kan zetten. Betreft overigens wel alleen de mensen die het "Standard DNS product" gebruiken :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixp
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-05 10:28

ixp

Voor iedereen die zijn DNS zones van Openprovider wil exporteren en zich niet volledig wil verdiepen in hun API heb ik een standalone export tool in elkaar gezet https://github.com/ixp-nl/openprovider-export.
Het is een PHP console applicatie waarmee je de zones in jouw account kan exporteren, dat kan per zone `export.php` of in een keer voor alle domeinen in jouw account `exportall.php`.

Het is zonde dat Openprovider zijn DNS servers niet onder controle krijgt, op de DNS problemen na ben ik al vele jaren een tevreden klant. Hun tarieven zijn duidelijk, helder en fair. Hoewel ik de premium DNS aan de prijzige kant vind!

Zelf heb ik mijn belangrijkste domeinen omgezet naar premium (Sectigo) omdat dat de makkelijkste oplossing was in combinatie met DNSSEC en ik ook wel een beetje huiverig ben voor `gratis` Cloudflare en alternatieven. Betaalde DNS diensten zoals die van Cloudflare, Google & AWS worden ook best snel prijzig.
Wie heeft er ervaring met een goede, betaalbare en betrouwbare DNS provider? Ik zoek toch nog iets voor mijn overige 100+ domeinen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Zouden ze dan nu daadwerkelijk wat gevonden hebben? Uptime afgelopen 7 dagen: 100%. Dat heb ik in 1,5 jaar niet meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Het is lang redelijk goed gegaan, maar sinds 11 augustus gaat het weer mis.

3 uur downtime, 161 outages en een uptime van 98,3% in de afgelopen week.

• ronald75
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-06 09:12
Het control panel ligt er nu helemaal uit

403 Forbidden
Request forbidden by administrative rules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Het is alweer weken ellende. Traag control panel, .nl-owners die opeens ICANN-mailtjes kregen. .nl-owners die hun mailadres moeten gaan bevestigen zonder dat je daar actief over wordt geïnformeerd, 2-factor authenticatie die de helft van de tijd niet werkt, bugs in het dns-panel die niet worden opgelost. Een grote amateuristische bende.

[ Voor 18% gewijzigd door eLScha op 29-11-2024 00:55 ]

• eLScha
  • Niet online
Lang goed gegaan, maar volgens mij zijn er weer problemen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ersus
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 15:16
Zucht, ik was aan het kijken naar een andere provider voor domeinen, maar ik denk dat ik openprovider liever oversla.

17.550Wp Oost West | SMA Tripower x 15-50 | 90kWh LFP | 3 fase setup Victron MP2 8000VA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 09:53

jurroen

Security en privacy geek

Ersus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:36:
Zucht, ik was aan het kijken naar een andere provider voor domeinen, maar ik denk dat ik openprovider liever oversla.
Voor domeinen is het een prima partij - nameservers draai ik toch zelf. Oxxa is wat mij betreft een close second - maar hebben de wat exotischere TLDs niet altijd.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Ersus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 14:36:
Sinds ik alle domeinen qua DNS bij Cloudflare heb geparkeerd heb ik 0,0 storingen gehad.

Alleen die SSL certificaten waarbij ze me halverwege de looptijd opnieuw laten betalen en dan gewoon het ticket laten doodbloeden is even een dingetje, maar voor domeinregistraties zijn ze verder top.
Pagina: 1 2 Laatste