Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 08:53
OpenProvider heeft op dit moment een DNS storing. Oorzaak en oplostijd nog onbekend. Heeft iemand meer informatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• problemsolver
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 08-07-2022
Ja, ik heb begrepen dat het probleem inmiddels opgelost zou moeten zijn. En inderdaad komen de domeinen nu net weer actief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietertje
  • Laatst online: 24-04 08:53
We zien het ook, check op twitter @OPNotifications

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Antal72
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 27-04 22:06
Komt dit vaker voor bij OpenProvider? Ik ben net klant bij ze en begonnen om mijn domeinnamen naar ze te verhuizen. Misschien heb ik daar een beetje spijt van?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Wij monitoren de nameservers van OpenProvider via Pingdom. De afgelopen 30 dagen hebben we 55x downtime geteld. Varieert tussen 1 en 15 minuten.

Dit jaar in totaal 371x downtime met in totaal een paar dagen downtime. Ze willen hier niks aan doen want ze zien hun nameservers als gratis dienst zonder enige prestatieverplichting.

Hun nameservers lijken ook totaal niet redundant. Als 1 server niet werkt, dan werken ze alle 3 niet.

Aanvulling:
De storing van vandaag begon om 15:33 en eindigde 17:02. 1,5 uur down met 2 magere updates met incorrecte informatie via hun Twitterkanaal.

https://twitter.com/opnot...&t=aOGEd2NxYrU-ReILokeJnQ

https://twitter.com/opnot...&t=aOGEd2NxYrU-ReILokeJnQ

[ Voor 40% gewijzigd door eLScha op 08-07-2022 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 17:36
Hmm goed te weten, ik gebruik ze voornamelijk als registrar.
Maar gebruik ook de DNS in sommige gevallen, maar het was me nog nooit opgevallen dat ze offline zijn.
Zal ze ook meenemen in de monitoring.

Het zijn trouwens compute.amazonaws.com instances vanuit verschillende datacentra:
rDNS record for 52.57.114.204: ec2-52-57-114-204.eu-central-1.compute.amazonaws.com
rDNS record for 52.214.115.96: ec2-52-214-115-96.eu-west-1.compute.amazonaws.com
rDNS record for 52.56.134.244: ec2-52-56-134-244.eu-west-2.compute.amazonaws.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 01-05 17:40

jurroen

Security en privacy geek

Ik ben vele jaren klant geweest bij OpenProvider, maar ben er uiteindelijk weg gegaan. Een van de redenen die voor mij meespeelde was de DNS, hier hebben ze vrij vaak storingen op. Vaak zijn het kleine storingen van een paar minuten, soms zijn het grotere storingen van uren.

Als het om een voor jou kritisch domein gaat (die bijvoorbeeld een webshop draait wat je inkomsten zijn) kan ik aanraden om de DNS elders onder te brengen. Daar zijn verschillende partijen voor. De domeinen kunnen gewoon bij OP blijven.

Ik heb het zelf overigens opgelost met een eigen NS cluster, geografisch verspreid over de continenten. Maar ik snap volledig dat een dergelijke oplossing niet voor iedereen wenselijk of haalbaar is :)

[ Voor 16% gewijzigd door jurroen op 21-07-2022 10:09 ]

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:45
Nu is er weer een DNS storing (9:26), domeinnaam van een klant die bij OpenProvider heeft staan. Geen enkele DNS server reageert op DNS requests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-03 22:01
Volgens mij momenteel weer een storing bij OP, dit schiet niet echt op zo. 2j geleden ook verhuist van Transip naar OP met ± 250 domeinen, misschien niet de beste keuze geweest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zx9r_mario
Eigen DNS draaien. Een mooie combo is PowerDNS met MySQL replicatie en PowerDNS-Admin als controlpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickerino
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-07-2022
Ja wij kampen ook weer met problemen bij OP lijkt wel weer op een storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
OP heeft nu zelf ook een storing update op hun twitter geplaatst
https://twitter.com/OPNot...tatus/1550385118090756096

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Buiten een melding op Twitter is er verder geen enkele communicatie over de vorige storing geweest. Geen mailtje met excuses of uitleg en geen informatie over wat ze gaan doen om dit te voorkomen…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BSoDed
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-04 17:16
Ik heb n.a.v. de vorige storing een RFO opgevraagd.
De reactie:
We have received additional information from our technical team.

It appears that on Friday afternoon a massive DDoS attack was happening. The free DNS service of Openprovider has a limited DDoS protection mechanism. This DDoS attack was too massive for the DDoS protection mechanism, causing the outage on the scaling activity of the servers.
This was referred to in our previous email as “outage of the datacenter”.

Although we always try to limit the impact of the DDoS attacks that are happening, these massive DDOS attacks as per what we encountered last Friday, are almost impossible to prevent unfortunately.

Although this outage was out of our control and we could not have prevented this, we deeply apologize for any inconveniences given.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Dankjewel, @BSoDed
Although this outage was out of our control and we could not have prevented this, we deeply apologize for any inconveniences given.
Dat voorspelt weinig goeds… Natuurlijk kun je dat tegenhouden, als je daar de juiste partijen maar voor betaalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jscheeres
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 21-04 20:19
Wij hebben er nu ook last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
Heeft er hier iemand ervaring met die Premium DNS service (van Sectigo) van OP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
joldemans schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:03:
Heeft er hier iemand ervaring met die Premium DNS service (van Sectigo) van OP?
Voelt eens beetje als belonen voor slecht gedrag… je kunt ook de gratis nameservers van Cloudflare gebruiken. Kost minder en de wereldwijde performance is beter.

TransIP is een stuk minder gefocust op resellers, maar de uptime en support is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masu master
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 02-03-2023
Ze liggen er weer uit....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
eLScha schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:08:
[...]

Voelt eens beetje als belonen voor slecht gedrag… je kunt ook de gratis nameservers van Cloudflare gebruiken. Kost minder en de wereldwijde performance is beter.

TransIP is een stuk minder gefocust op resellers, maar de uptime en support is goed.
Ja klopt, vind t ook wel behoorlijk prijzig. $7,49 per domein 8)7

Thanks voor de tip, was er net al even aan het rondkijken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zx9r_mario

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42

nwagenaar

God, root. What's the differen

Niet alleen OpenProvider is getroffen, ook CloudFare lijkt issues te hebben op dit moment.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
nwagenaar schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 10:55:
Niet alleen OpenProvider is getroffen, ook CloudFare lijkt issues te hebben op dit moment.
Wat heb je precies last van? Twitter houdt zich koest en ook op de statuspagina laat niet zien: https://www.cloudflarestatus.com/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• InSander
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-05 16:33
Het lijkt opgelost. Bij ons komen diverse sites weer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:42

nwagenaar

God, root. What's the differen

eLScha schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:00:
[...]
Wat heb je precies last van? Twitter houdt zich koest en ook op de statuspagina laat niet zien: https://www.cloudflarestatus.com/
Afgezien van domeinen die zijn gehost bij OpenProvider, heb ik zelf geen problemen bij toegang tot sites die gebruik maken van de Cloudfare DNS.

Maar ik vernam vanuit onze monitoring dat er sprake is van korte hick-ups/vertraging vanuit diverse locaties op de wereld (lijkt nu weer stabiel te zijn), overigens laat https://allestoringen.nl/storing/cloudflare/ ook een kleine spike zien in meldingen (niet dat ik deze informatie vertrouw, maar goed).

@InSander ik kan bevestigen dat onze monitoring diverse clear meldingen geeft op enkele van de websites die hun DNS bij OpenProvider hebben.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:08
Wat betreft "in hetzelfde datacenter", ze hebben 3 nameservers met elk een eigen TLD. Die hebben ze vervolgens bij Amazon gehost met EC2 in 3 verschillende regio's in Europa:
ns1 52.57.114.204 ec2-52-57-114-204.eu-central-1.compute.amazonaws.com.
ns2 52.214.115.96 ec2-52-214-115-96.eu-west-1.compute.amazonaws.com.
ns3 52.56.134.244 ec2-52-56-134-244.eu-west-2.compute.amazonaws.com.

Maargoed, "dan moet je maar Premium DNS gebruiken" is het antwoord van OpenProvider op deze storingen, en dan 7,50 per domein extra schuiven aan Sectigo? Voor dat geld kan ik de domeinen ook bij TransIP neerzetten en dan krijg ik tenminste wel een eerlijk antwoord als een engineer per ongeluk een verkeerde disk uit een server trekt (hoe dom dat ook klinkt: het is mensenwerk en ik heb liever een partij die eerlijk is over fuckups dan eentje die elke storing "DDOS" noemt).

[ Voor 15% gewijzigd door _JGC_ op 22-07-2022 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 11:48:
Wat betreft "in hetzelfde datacenter", ze hebben 3 nameservers met elk een eigen TLD. Die hebben ze vervolgens bij Amazon gehost met EC2 in 3 verschillende regio's in Europa:
ns1 52.57.114.204 ec2-52-57-114-204.eu-central-1.compute.amazonaws.com.
ns2 52.214.115.96 ec2-52-214-115-96.eu-west-1.compute.amazonaws.com.
ns3 52.56.134.244 ec2-52-56-134-244.eu-west-2.compute.amazonaws.com.
Ik heb het idee dat die 3 servers/locaties aan de achterkant van dezelfde service afhankelijk zijn. Monitoring laat zien dat de tientallen storingen per week vrijwel altijd plaatsvinden op alle nameservers tegelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Maargoed, "dan moet je maar Premium DNS gebruiken" is het antwoord van OpenProvider op deze storingen, en dan 7,50 per domein extra schuiven aan Sectigo? Voor dat geld kan ik de domeinen ook bij TransIP neerzetten en dan krijg ik tenminste wel een eerlijk antwoord als een engineer per ongeluk een verkeerde disk uit een server trekt (hoe dom dat ook klinkt: het is mensenwerk en ik heb liever een partij die eerlijk is over fuckups dan eentje die elke storing "DDOS" noemt).
Volgens LinkedIn hebben ze meer dan 3 miljoen domeinen in beheer. Als 20% op hun eigen nameservers draait zijn dat er 600.000. Zou je 25 cent per domein per jaar vragen voor het gebruik van de nameservers dan krijgen ze een extra budget van € 150.000 voor nameserver-beheer. Daar moet je toch wat DDOS-bescherming voor kunnen inkopen…

Dat is toch een hele andere prijs dan de 7,50 voor Sectigo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Als ik dit zo bekijk:
https://github.com/pronamic/openprovider/issues/1

Dan hoeft het niet eens daadwerkelijk een DDOS te zijn, maar is het een tool die automatisch verkeer dropt als de load op de servers te hoog wordt. Wat dan de definitie van "te hoog" is laten we even in het midden.

Ze zijn dus bezig met een nieuwe anti-DDOS tool, maar dat duurt nog tot september. In de tussentijd dus maar hopen dat de load op hun nameservers niet te hoog wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 14-04 16:01

Midas.e

Is handig met dinges

Grappige is dat ze voor 3000 dollar per maand onbeperkt gebruik zouden kunnen maken van AWS Shield advanced en daar volledige ddos protectie voor krijgen. Blijkbaar iets te duur.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 01-05 16:28
Nadat het net anderhalf uur weer gewerkt heeft lijkt het nu weer plat te liggen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
Ik ben m'n nameservers inmiddels aan het wisselen naar cloudflare.

3 van 247 domein klaar... :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 07:45
Vinze schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:10:
Nadat het net anderhalf uur weer gewerkt heeft lijkt het nu weer plat te liggen 8)7
Hoor ik ook berichten van.

Ik ken OpenProvider verder niet, toevallig gebruikt een leverancier het. Maar als ik hoor dat je voor een DNS server met fatsoenlijke DDoS protectie moet BIJbetalen als klant dan zakt mijn broek af. Een normale provider regelt zijn zaken gewoon goed en maakt daarin geen onderscheid.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
  • Laatst online: 24-01 10:09
Bedankt voor de link. Wel bijzonder dat mijn domeinen er sinds ~12:30 een voor een uit beginnen te vallen... heel irritant als je net bezig bent met een update ronde. Hopelijk krijgen ze het snel weer werkend allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
Eens, in dat geval zou ik ook mijn domeinnamen terugverhuizen naar TransIP want dan maakt het qua kosten inderdaad niet meer uit.

De lagere prijsstelling per domein via het Basic Membership heeft me na 2 jaar testen met 1 domein doen besluiten om vorig jaar alle domeinen die ik host (31 in totaal) voor mijzelf, familie en een aantal vrienden, onder te brengen bij OP. Ze stonden eerst allemaal bij TransIP maar die zijn gewoon prijzig en zien ook niets in iets als korting bij x domeinen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
gooos schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:51:
[...]

Eens, in dat geval zou ik ook mijn domeinnamen terugverhuizen naar TransIP want dan maakt het qua kosten inderdaad niet meer uit.

De lagere prijsstelling per domein via het Basic Membership heeft me na 2 jaar testen met 1 domein doen besluiten om vorig jaar alle domeinen die ik host (31 in totaal) voor mijzelf, familie en een aantal vrienden, onder te brengen bij OP. Ze stonden eerst allemaal bij TransIP maar die zijn gewoon prijzig en zien ook niets in iets als korting bij x domeinen etc.
Dat laatst is niet helemaal juist. Je kunt staffelkorting krijgen bij Transip vanaf 200 of 250 domeinen. Klinkt leuk, maar het scheelt je een whooping €0,25 per .nl domein per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerik
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-01 15:21
Ik word er wel heel erg nerveus van, vorige week precies hetzelfde en nu nog meer websites down mbt DNS resolving problems. In de support ticket geven ze idd aan dat het handig is om te kijken naar hun 'premium DNS' à $7,49 p/s.. Ik vind het bijzonder. Lijkt idd meer aan de hand te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerik
Oke, ze komen mondjesmaat weer online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
_JGC_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 12:33:
Als ik dit zo bekijk:
https://github.com/pronamic/openprovider/issues/1

Dan hoeft het niet eens daadwerkelijk een DDOS te zijn, maar is het een tool die automatisch verkeer dropt als de load op de servers te hoog wordt. Wat dan de definitie van "te hoog" is laten we even in het midden.

Ze zijn dus bezig met een nieuwe anti-DDOS tool, maar dat duurt nog tot september. In de tussentijd dus maar hopen dat de load op hun nameservers niet te hoog wordt...
Inderdaad - best een slecht verhaal wat er de afgelopen maanden gebeurd bij OP als ik het zo lees. Nog slechter is dat ik als klant er zo weinig van heb meegekregen in de communicatie. Zal vanavond nog eens de OP mails van de afgelopen maanden nalezen of ik gewoon wat heb gemist, of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooos
joldemans schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 13:56:
[...]

Dat laatst is niet helemaal juist. Je kunt staffelkorting krijgen bij Transip vanaf 200 of 250 domeinen. Klinkt leuk, maar het scheelt je een whooping €0,25 per .nl domein per jaar.
Vanaf 200 of 250 domeinen... vermoed dat dat de reden is dat ik dat dan niet heb onthouden aangezien ik slechts op de 30 domeinen zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
gooos schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:28:
[...]

Vanaf 200 of 250 domeinen... vermoed dat dat de reden is dat ik dat dan niet heb onthouden aangezien ik slechts op de 30 domeinen zit :)
Tsjah, heb je liever 30 domeinen bij een goede en stabiele provider die iets duurder zit of bij een goedkope provider die er deze maand al 4 keer serieus heeft uit gelegen....

Er zijn wel meer providers dan TransIP en OpenProvider trouwens.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _JGC_
Drardollan schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 14:52:
[...]

Tsjah, heb je liever 30 domeinen bij een goede en stabiele provider die iets duurder zit of bij een goedkope provider die er deze maand al 4 keer serieus heeft uit gelegen....

Er zijn wel meer providers dan TransIP en OpenProvider trouwens.
Ik heb 12 jaar bij OpenProvider gezeten, eigenlijk nooit veel aan de hand. Pas sinds dit jaar is het drama daar, dus dan maar op zoek naar wat anders.
Zojuist mijn eigen domein bij Cloudflare gezet, is alleen nogal wat gezeik met handmatig DNS records overnemen en DNSSEC data invullen. Dat was nou juist de reden waarom ik al 12 jaar bij OpenProvider zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
_JGC_ schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Ik heb 12 jaar bij OpenProvider gezeten, eigenlijk nooit veel aan de hand. Pas sinds dit jaar is het drama daar, dus dan maar op zoek naar wat anders.
Zojuist mijn eigen domein bij Cloudflare gezet, is alleen nogal wat gezeik met handmatig DNS records overnemen en DNSSEC data invullen. Dat was nou juist de reden waarom ik al 12 jaar bij OpenProvider zat.
Same here, overzetten is wel een pain...

Ik merk nu ook wat vreemde dingen zodra de nieuwe cloudflare nameservers live zijn. Kreeg een 1016 error, dat zou komen door de Proxy button ingeschakeld te hebben bij bepaalde records.

Maar krijg nu diverse pagina die niet te bereiken zijn, kan niet echt pijlen waarom, wellicht gewoon tijd nodig maar wordt altijd wat zenuwachtig en ongeduldig met zoiets, terwijl geduld hier toch wel handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerik
Het is nog even aanzien, maar zal mij niks verbazen als we volgende week weer verder kunnen praten over deze topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
joldemans schreef op vrijdag 22 juli 2022 @ 15:39:
[...]

Same here, overzetten is wel een pain...

Ik merk nu ook wat vreemde dingen zodra de nieuwe cloudflare nameservers live zijn. Kreeg een 1016 error, dat zou komen door de Proxy button ingeschakeld te hebben bij bepaalde records.

Maar krijg nu diverse pagina die niet te bereiken zijn, kan niet echt pijlen waarom, wellicht gewoon tijd nodig maar wordt altijd wat zenuwachtig en ongeduldig met zoiets, terwijl geduld hier toch wel handig is.
Ik zet ze over zonder proxy. Heb geen behoefte aan nog een laag tussen bezoeker en website.
Klant van me zweert bij Cloudflare, moet en zal overal ingeschakeld worden. Leuk voor statische content, maar de website met dynamische pagina's wordt er juist trager door. Cloudflare ondersteund nml geen brotli compressie en buffert eerst de hele request.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
Enig idee hoelang het kan duren voordat het uitschakelen van die proxy effect heeft? TTL van 1min lijkt niet zoveel uit te halen.

edit:
Lijkt inmiddels eea online te komen na het uitschakelen van de proxy. www CNAME hapert nog wat

[ Voor 29% gewijzigd door joldemans op 22-07-2022 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 647804

En ze liggen lagen er weer even uit…

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 647804 op 24-07-2022 15:51 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Martin P
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 27-07-2022
Hi,
Als medewerker van Openprovider deel ik graag wat meer informatie over de gebeurtenissen van de afgelopen dagen. Wij waren vorige week het doelwit van een grootschalige DDoS-aanval. Een aanval van deze grootte hebben wij nog nooit eerder meegemaakt, en onze specialisten zijn dagenlang bezig geweest om dit op te lossen. We hebben ondertussen al verschillende oplossingen geïmplementeerd om te voorkomen dat dit in de toekomst opnieuw gebeurt.

Onze excuses voor het ongemak dat door deze situatie is veroorzaakt. Als een bedrijf dat al tien jaar op de markt is was dit een zeer vervelende gebeurtenis voor ons. We zullen er alles aan doen om de beste service te blijven leveren om jullie domeinen in de lucht te houden.

Hi,
As the Openprovider team member I would like to share some insight about the situation we were going through for the last few days. We have been the target of the large scale DDoS attack that we have never experienced before. Our specialists were working on resolving this around the clock for a few days straight. We have already implemented various solutions to prevent this from happening in the future.

We apologize for any inconvenience related to this situation. As a company present 10 years on the market, this was an exceptionally hard time for us, and we will do everything in our power to keep on delivering the best service possible with up time that guarantees the smooth work of your domains.

Kind regards,
Martin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@Martin P fijn dat je hier reageert, maar is er ook proactief een melding naar alle klanten gegaan die hier last van hebben?

Daarnaast zijn jullie nameservers uren per week onbereikbaar. De reactie van jullie helpdesk staat hier al in dit topic: “de ddos systemen moeten opschalen”. Dat mag toch niet voor uren downtime zorgen?

Verder merkt @Midas.e nog op dat jullie Amazon-servers gebruiken en Amazon zelf een anti-DDOS dienst heeft. Wordt deze gebruikt? Zo nee, waarom niet?

Laatste vraag: de storingen spelen vrijwel altijd op alle nameservers tegelijk. Hoe kan dat?

[ Voor 27% gewijzigd door eLScha op 02-08-2022 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atreju
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 03-05-2024
@Martin P Ik sluit me bij @eLScha aan, heel goed dat je de tijd hebt genomen om hier iets te plaatsen... ik was ook van plan alles over te gaan zetten.

Wat wel jammer is dat je geen antwoord op de vragen van bijvoorbeeld @eLScha geeft, misschine kan dat alsnog.

Wij zijn inmiddels de nameservers ook gaan monitoren en merken nog steeds dagelijks kleine onderbrekingen. Wat is het plan van aanpak kom op even goed communiceren, vertrouwen herstellen en weer door....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• will3m
  • Laatst online: 30-04 15:47
eLScha schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:24:
Laatste vraag: de storingen spelen vrijwel altijd op alle nameservers tegelijk. Hoe kan dat?
Een periode geleden heb ik mij dit ook afgevraagd en dit neergelegd bij hun. Het antwoord was in deze richting: De DNS servers kunnen op- en afschalen. Bij grote drukte op de DNS servers zal er opgeschaald worden en de toeval kan bestaan dat het opschalen van de nameservers tegelijkertijd gebeurt.

Dus als NS1 het te druk krijgt, schaalt ie op en gaat het verkeer naar de volgende NS. Maar dan krijgt die het druk en schaalt ook op en zo gaat het loopje door. Dan krijg je inderdaad van die momenten die je omschrijft dat het helemaal niet meer bereikbaar is.
Atreju schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:46:
Wij zijn inmiddels de nameservers ook gaan monitoren en merken nog steeds dagelijks kleine onderbrekingen. Wat is het plan van aanpak kom op even goed communiceren, vertrouwen herstellen en weer door....
Dit vroeg ik mij ook af, maar de medewerker liet het toen over komen als: "Tsja, zo werkt het systeem helaas en dit is de bijkomstigheid".

Heb er toen zelf maar voor gekozen om eigen DNS servers in te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-05 15:45
will3m schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 14:53:
[...]

Een periode geleden heb ik mij dit ook afgevraagd en dit neergelegd bij hun. Het antwoord was in deze richting: De DNS servers kunnen op- en afschalen. Bij grote drukte op de DNS servers zal er opgeschaald worden en de toeval kan bestaan dat het opschalen van de nameservers tegelijkertijd gebeurt.
Dit verhaal klopt inderdaad. De DNS omgeving van OP is gebaseerd op een wat oudere versie van (ik meen me te herinneren) PowerDNS. Wordt gehost op 3 omgevingen, die bij het toenemen van het verkeer automatisch opschalen. Voordat deze 3 omgevingen dynamisch schaalbaar waren, was er ook sprake van veel downtime. Het ziet er naar uit dat OP haar DNS niet heeft uitgebreid, ondanks dat het gebruik ervan wel toegenomen is. Gemiste kans OP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zx9r_mario
Het is weer raak, klant met 2 domeinen is niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calypso
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-04 13:34
zx9r_mario schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 16:37:
Het is weer raak, klant met 2 domeinen is niet bereikbaar.
Klopt, ik had ze ook al een bericht gestuurd. Maar er lijken wat meer problemen te zijn, duckdns doet bijvoorbeeld ook erg moeilijk. Kan ook toeval zijn natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTC Fan 2020
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 01-10-2022
mijn site ligt ook plat geen goede zaak

[ Voor 42% gewijzigd door HTC Fan 2020 op 01-10-2022 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Afgelopen weekend weer raak, maar ook nu weer raak. In plaats van niet reagerende nameservers nu gewoon SERVFAIL.

Nu is vandaag de dag dat ze oude zones gaan opruimen die niet bij OpenProvider geregistreerd zijn, je zou vermoeden dat ze een fuckup gemaakt hebben gezien de SERVFAIL die je terug krijgt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lost-Viking
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-12-2024

Lost-Viking

Log off, Live Life

Op dit moment (as we speak) ervaren we wederom weer problemen. Lijkt samen te hangen met de mailing dat ze vanaf 4 oktober domeinen die niet geregistreerd waren bij OpenProvider niet meer supporten op hun DNS. Ook zien we dat hun nameservers nu via Cloudflare lopen.

Denk iets goeds fout gegaan, want veel domeinen kunnen geen DNS resolven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Wat een pruts provider. Maar gelukkig kan je wel extra betalen voor "betere" DNS servers _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Wij hadden ook veel domeinen niet geregistreed bij Openprovider, maar maakte wel gebruik van een DNS. Met veel spoed deze overgezet naar ClouDNS. Vond de mededeling en tijdspan hiervan heel erg kort door de bocht. Mag hopen dat ze niet iets teveel hebben weggegooid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• will3m
Drardollan schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:15:
Wat een pruts provider. Maar gelukkig kan je wel extra betalen voor "betere" DNS servers _O-
Komisch, alleen voor de premium servers is er een uptime garantie ingesteld met een maximale downtime van 52 minuten per jaar. Vreselijk dat dat in een premium pakket moet omdat het standaard kennelijk niet te garanderen is.
Lost-Viking schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 09:05:
Op dit moment (as we speak) ervaren we wederom weer problemen. Lijkt samen te hangen met de mailing dat ze vanaf 4 oktober domeinen die niet geregistreerd waren bij OpenProvider niet meer supporten op hun DNS. Ook zien we dat hun nameservers nu via Cloudflare lopen.

Denk iets goeds fout gegaan, want veel domeinen kunnen geen DNS resolven..
Heb de mailing niet gehad, maar hoe ver is dat van te voren gecommuniceerd? En ronduit vervelend dat een migratie ook niet kennelijk vlekkeloos is verlopen, het lijkt mij dat je het wel van te voren test en dan in batches voorzichtig over zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

2,5 week de tijd, en wij hadden gelukkig maar 80 domeinen op deze manier in hun systeem, maar je zult er honderden hebben.

Van: Openprovider <product@openprovider.com>
Verzonden: vrijdag 16 september 2022 09:28
Onderwerp: Important announcement about free DNS servers at Openprovider

We made a decision to reserve the free DNS servers only for customers who keep their domain names at Openprovider.

Dear customer,
You receive this email because you use our Openprovider DNS for domains that are currently not registered with Openprovider. We do not know if these domains are still active, but if they are and they still use our DNS you have to take action before October 4th 2022.
Our mission is to provide you with top-quality products for an attractive price. It is our goal to maintain high security standards to guarantee an excellent quality of service.

On October 4th we will delete all DNS zones for domains that are not registered in Openprovider. For security reasons, we cannot keep them alive anymore.

What action do you need to take:
1. For all domains that are registered in Openprovider and use our free DNS service - NO action is required, our DNS will be free and working for you.
2. For all domains that are not registered in Openprovider and that do not use our free DNS anymore or are not active anymore - NO action required, we will clean up the DNS entries
3. For all domains that are not registered in Openprovider, are active and use our free DNS - TAKE ACTION NOW

If point 3 applies this is what you need to do:
1. Transfer the domains to Openprovider before October 4th and everything will be fine. DNS will be free for you. Or if that is not possible,
2. Buy a Premium DNS subscription in your account before October 4th for these domains and you do not have to transfer them.
From October 4th it will not be possible to use our nameservers for domains registered outside of Openprovider.

If you have any questions or worries please feel free to contact us.

Kind regards,
Openprovider Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
will3m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Komisch, alleen voor de premium servers is er een uptime garantie ingesteld met een maximale downtime van 52 minuten per jaar. Vreselijk dat dat in een premium pakket moet omdat het standaard kennelijk niet te garanderen is.

[...]

Heb de mailing niet gehad, maar hoe ver is dat van te voren gecommuniceerd? En ronduit vervelend dat een migratie ook niet kennelijk vlekkeloos is verlopen, het lijkt mij dat je het wel van te voren test en dan in batches voorzichtig over zet.
16-9 kreeg ik daar voor het eerst mail over. Hebben we het over 18 dagen. Afgelopen weekend begonnen de storingen weer. Deze storing is ook anders dan de vorige storingen.

Op dit moment lijkt alles het weer te doen. Heb vanmorgen eerst maar weer een paar klanten overgezet naar Cloudflare. Denk dat het tijd is om met de voeten te stemmen, tegoed opmaken en dan weg daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Lost-Viking schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:48:
2,5 week de tijd, en wij hadden gelukkig maar 80 domeinen op deze manier in hun systeem, maar je zult er honderden hebben
80 Domeinen binnen een paar week vind ik toch fors. Het overzetten wil je toch bedachtzaam doen. Het is al vervelend zat dat de downtime de klanten dwars zit.
_JGC_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:49:
[...]Op dit moment lijkt alles het weer te doen. Heb vanmorgen eerst maar weer een paar klanten overgezet naar Cloudflare. Denk dat het tijd is om met de voeten te stemmen, tegoed opmaken en dan weg daar.
Denk dat je ze op dit moment niet als DNS provider moet hebben, tenzij je bereid bent om meer te gaan dokken voor "premium DNS" ;) Succes met de verhuizing alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

will3m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:03:
80 Domeinen binnen een paar week vind ik toch fors. Het overzetten wil je toch bedachtzaam doen. Het is al vervelend zat dat de downtime de klanten dwars zit.
Valt mee, via de API eenvoudig de zonefiles kunnen exporteren voor een import document bij ClouDNS, dus was eigenlijk heel vlot geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Lost-Viking schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 11:29:
[...]

Valt mee, via de API eenvoudig de zonefiles kunnen exporteren voor een import document bij ClouDNS, dus was eigenlijk heel vlot geregeld.
Jammer dat hun panel zo traag is en geen manier geeft om domeinen te dumpen. Tnx voor de API-hint, zal daar even mee aan de slag, scheelt nogal wat handmatig knip en plak werk.

Overigens wel direct heel wat oude shit opgeruimd bij een paar domeinen, stonden nog hostnames tussen die wezen naar een fysieke server die ik al 8 jaar geleden heb opgezegd :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
will3m schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 10:44:
[...]

Zo gaat dat daar, elke andere provider die ik ken regelt dat gewoon goed. Een DNS hoort gewoon bij een domeinnaam die je ergens onderbrengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
Jammer dat OP geen export-tooltje beschikbaar heeft. CloudFlare, scant wel enkele records, maar helaas vaak incompleet en bij een storing van OP's nameservers kunnen ze helemaal niets vinden.

Om het iets te versnellen heb ik een export gemaakt van de DNS records van inmiddels overgezette domeinen bij cloudflare, deze importeer ik dan weer bij nieuwe domeinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lost-Viking

Lost-Viking

Log off, Live Life

Tnx voor de API-hint, zal daar even mee aan de slag, scheelt nogal wat handmatig knip en plak werk.
heel heel dirty:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
<?php
 require_once('assets/classes/openprovider-api.php');
 require_once('assets/functions/functions.php'); // wat extra functions om regels op te kunnen schonen
 $api = new OP_API ('https://api.openprovider.eu');

$username = "#####";
 $password = "######";

////////////
 $domainname = "domeinnaam.nl";
 ////////////

$request = new OP_Request;
$request->setCommand('searchZoneRecordDnsRequest')
  ->setAuth(array('username' => $username, 'password' => $password))
  ->setArgs(array(
    'name' => $domainname,
    'offset' => 0,
    'limit' => 199,
    'orderBy' => 'name',
  ));

?>
<!DOCTYPE html>
<html>
<body>

<h1>API OPENPROVIDER TOOL - DNS EXPORT ZONE VOOR CLOUDNS <?php echo $domainname; ?></h1>

<?php

$reply = $api->process($request);

if ($reply->getFaultCode() != 0) {
    die('Error ['.$reply->getFaultCode().'] occurred: '.$reply->getFaultString());
  }
  else {
    //$availability = $reply->getValue();
    //$availability = $availability[0]; // in this command, the response can contain multiple statuses
    //echo 'Availability status of '.$availability['domain'].' is: '.$availability['status'];

$zonefiles = $reply->getValue();
  }

?>
<pre><?php 

$content = "";

foreach($zonefiles['results'] as $record){

if ($record['type'] == 'SOA'){ continue;}

$record = change_nameserver($record); // nieuwe ns. records
    $record = adddots($record,$domainname); // punten toevoegen achter domeinnamen

$line = "".$record['name']." ".$record['ttl']." IN ".$record['type']." ".$record['prio']." ".$record['value']."\n";
    $line = str_replace("  "," ",$line);

echo $line;

$content .= $line;

} 

echo file_put_contents($domainname.".txt",$content);

?></pre>

<h2>Debug</h2>

<pre>
    <?php print_r($zonefiles); ?>
</pre>

</body>
</html>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
En inmiddels mail:
Dear Jan,
Today between 8:30 CET and 10:45 CET we experienced a massive outage on our DNS services. The reason is that we introduced a new firewall service for all of our customers that use our free DNS last Friday. Our premium DNS service was not affected.

We noticed that some direct traffic was still possible during the weekend and yesterday. We were not sure where that traffic came from.

We detected tens of thousands of domains of customers that were using direct IP addresses to connect to our DNS servers. Although we were sure this was not possible, we wanted to investigate it thoroughly before completely blocking direct customer requests to our nameservers today.

Unfortunately, a massive DDOS attack hit us in the morning that interfered with our research and it brought everything down. We had to shut down our DNS servers in order to apply the new security measures before we could bring everything up again.

It is now clear that the direct traffic was not coming from our customer's domains, as we expected, but from abusive traffic bypassing our firewall. It took longer than expected because we wanted to make sure that everything would be working smoothly before we brought the DNS live again.

Right now the new DNS Firewall is up and the DNS service will perform much better than anytime before. We apologize for all the inconveniences and we really appreciate your continuous support.

Kind regards,
Robert Aguilar
Chief Technology Officer
Ik weet niet wat ik ervan moet denken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Hoor van alle kanten mensen die vandaag met spoed aan het weg verhuizen zijn van OP. Denk dat er weinig domeinen over gaan blijven daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• couchsniffer
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-04 17:36
Voor een zone export gebruik ik deze, kant en klaar op github.
https://github.com/Werkspot/openprovider-dns-export

https://announcekit.co/op...duction/openprovider-news
Statement voor vandaag, iets met DDOS en een nieuwe firewall, het zal wel...
Ben ook bezig de actieve domeinen naar cloudflare te verhuizen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
En inmiddels weer plat... lekker dan, kwartier nadat je alle klanten mailt dat het is opgelost 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerik
Het is idd nu wel erg vervelend aan het worden :(...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
_JGC_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:23:
En inmiddels mail:

[...]

Ik weet niet wat ik ervan moet denken...
Ga er maar van uit dat er een kern van waarheid in zit, blijft nog wel open dat de communicatie aan de karige kant is. Dat gebeurt bij meer bedrijven ;)
_JGC_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 13:36:
En inmiddels weer plat... lekker dan, kwartier nadat je alle klanten mailt dat het is opgelost 8)7
Mocht het wat waard zijn, hier hun twitter account. Zie nog geen relevant bericht m.b.t. een eventuele nieuwe storing maar dat kan nog komen. Antwoorden heeft geen zin op de tweets, dat kan je beter op hun main account doen.

**Edit: Op dat Twitteraccount zijn er meer mensen die er last van hebben zie ik. Inclusief een gratis klachten- en vragenregen hoe dit kan en voortaan opgelost gaat worden

[ Voor 9% gewijzigd door will3m op 04-10-2022 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 08:26
Dear Customer,

Today between 8:30 CET and 10:45 CET we had a massive outage on our DNS Services,
The reason is that we introduced a new firewall service for all of our customers that use our free DNS last Friday. Our premium DNS service was not affected.

We noticed that some direct traffic was still possible during the weekend and yesterday. We were not sure where that traffic came from.

We detected ten thousands of domains of customers that were using direct ip-addresses to connect to our DNS servers, although we were sure this was not possible we wanted to investigate it thoroughly before completely blocking direct customer requests to our nameservers today.

Unfortunately a massive DDOS attack hit us in the morning that interfered with our research and it brought everything down.

We had to shut down our DNS servers in order to apply the new security measures before we could bring everything up again.

It is now clear that the direct traffic was not coming from our customer´s domains as we expected but from abusive traffic bypassing our firewall.

It took longer than expected because we wanted to make sure that everything would be working smoothly before we brought the DNS live again.

Right now the new DNS Firewall is up and the DNS service will perform much better than anytime before.

We apologize for all the inconveniences and we really appreciate your continuous support.

Kind regards,

Robert Aguilar
Chief Technology Officer
Hopeloze partij is het ook... Begrijp ook wel dat een gratis DNS service niet een 99,9% uptime kan hebben omdat het ook niks kost.
Maar laatste weken is het wel heel vaak raak....

[ Voor 5% gewijzigd door Ruben279 op 04-10-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joldemans
Ruben279 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Hopeloze partij is het ook... Begrijp ook wel dat een gratis DNS service niet een 99,9% uptime kan hebben omdat het ook niks kost.
Het kost wel degelijk iets. Je betaald toch voor je domein en je abonnement daar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Ik beheer zelf voor een partij DNS servers, daar nooit gezeik mee, ook 3 nameservers, waarvan 2 zelf gehost en eentje als VPS bij TransIP. Die gaan nooit collectief alle 3 plat, wat er ook gebeurt. Specs zijn karig, 1 core en 1GB geheugen is voldoende voor zo'n ding...

Dat ze alle 3 tegelijk volledig plat gaan bij een zgn "DDOS aanval" vind ik vrij amateuristisch hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Ruben279 schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 14:02:
[...]

Het is gangbaar binnen onze maatschappij dat DNS een onderdeel is van de domeinregistratie. Zelfs bij de budget providers is dit een onderdeel van je domeinnaam. Vind het vreselijk dat een premium DNS op deze manier onder de aandacht moet worden gebracht. Het tarief en de "extra's" waarmee het komt vind ik niet echt overeen komen.

Als je de website van hun mag geloven kom je op een "state of the art" platform terecht. Waarom is dan toch dat onderscheid? Dan is het dus niet helemaal state of the art ;)

[ Voor 4% gewijzigd door will3m op 04-10-2022 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
@Martin P heb jij misschien nog een toelichting wat er allemaal aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Vanavond alweer af en aan korte storingen, dus er gaat duidelijk iets nog niet goed.
Blijf het raar vinden dat 3 afzonderlijke nameservers steeds tegelijk plat gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean
  • Laatst online: 30-04 09:07

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

Ik dacht dat ik de enige was tot ik dit topic tegen kwam. Het gekke is dat het niet bij al mijn domeinen gebeurd. Bijzondere situatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Uptime nameserver 1:
- Afgelopen 7 dagen: 95% (8 uur down)
- Afgelopen 3 dagen: 92% (6 uur down)
- Afgelopen 24 uur: 82% (4 uur down)

Responsetijd:
- 19-25 sept: min 83ms, max 355ms, avg 164ms
- 1-4 okt: min 98ms, max 2204ms, avg 213ms

Tot zover de verbeteringen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
_JGC_ schreef op dinsdag 4 oktober 2022 @ 23:58:
Vanavond alweer af en aan korte storingen, dus er gaat duidelijk iets nog niet goed.
Blijf het raar vinden dat 3 afzonderlijke nameservers steeds tegelijk plat gaan.
Zie mijn post over het op- en afschalen. Dat is de oorzaak geweest van de downtime voor de problemen van de afgelopen dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerik
Laten we hopen dat het weer stabiel allemaal is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

En weer een storing bij één van mijn domeinen. Zucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarZuidhoek
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 05-10-2022
Weer een storing inderdaad, bij vrijwel alle 250+ domeinen (die ik host). Dramatisch.
Tijd om te verhuizen idd.

Zou alleen de Nameservers aanpassen ook helpen?
Met hun domeinen zijn ze redelijk voordelig qua prijs namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
  • Laatst online: 08:54
IvarZuidhoek schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:39:
Dat vroeg ik me eigenlijk ook af. Afgelopen dagen ook maar zitten google-en, maar kom geen partij tegen die goedkoper is qua registreren (45 domeinen met paar exotische extensies).

En zo ja, wat is goede partij? Qua prijs/kwaliteit ... maar vooral qua prijs ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarZuidhoek
Dat is idd de afweging.
Nu zit ik relatief goedkoop qua domeinen, maar ben wel al 2 dagen bezig met support mails, om iedereen in te lichten, uit te leggen, wat er aan de hand is.
Kost ook geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
IvarZuidhoek schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 13:39:
Weer een storing inderdaad, bij vrijwel alle 250+ domeinen (die ik host). Dramatisch.
Tijd om te verhuizen idd.

Ik heb gisteren de laatste domeinen overgezet naar de nameservers van Cloudflare. Die pas je gewoon aan in het panel van OpenProvider. Alleen even uitkijken met DNSSEC, na het verhuizen en inschakelen van de eerste lijkt het erop dat het voor de rest ook ingeschakeld is, maar dat is een bug bij Cloudflare, is het dus niet. Public keys zijn voor alle domeinen hetzelfde overigens, dus achteraf inschakelen is snel klaar.

Het is alleen nogal wat gedoe. Het voordeel van de nameservers van OpenProvider is dat alles in het panel ermee geintegreerd is, dat verlies je dan. Stel Cloudflare verandert de DNSSEC keys omdat ze verlopen zijn of ververst moeten worden vanwege een lek, dan mag je dat allemaal handmatig instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 28-04 15:56

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Meerdere van onze webshops plat door OpenProvider. Nog een paar van dit soort geintjes en ik zie het wel gebeuren dat we al onze klanten daar weghalen.

Ik werkte jaren geleden bij een hostingprovider die met OP werkte. Elke keer dat mijn collega een bug opmerkte en een ticket inschoot, kwam er terug 'oh het is al gefixt, move along, nothing to see here' wat natuurlijk frustratie opwekte. En wat denk je, vijf jaar verder, ander bedrijf, mijn collega nu schiet een ticket in, zelfde reply...

...het is een kracht om je fouten te erkennen. OP doet alsof ze nooit bestaan hebben.

Tijd om de boel daar weg te halen...

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IvarZuidhoek
_JGC_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:16:
[...]

Ik heb gisteren de laatste domeinen overgezet naar de nameservers van Cloudflare. Die pas je gewoon aan in het panel van OpenProvider. Alleen even uitkijken met DNSSEC, na het verhuizen en inschakelen van de eerste lijkt het erop dat het voor de rest ook ingeschakeld is, maar dat is een bug bij Cloudflare, is het dus niet. Public keys zijn voor alle domeinen hetzelfde overigens, dus achteraf inschakelen is snel klaar.

Het is alleen nogal wat gedoe. Het voordeel van de nameservers van OpenProvider is dat alles in het panel ermee geintegreerd is, dat verlies je dan. Stel Cloudflare verandert de DNSSEC keys omdat ze verlopen zijn of ververst moeten worden vanwege een lek, dan mag je dat allemaal handmatig instellen...
Op zich kan ik de Nameservers ook gewoon naar mijn eigen server(s) laten sturen, en dan daar verder de DNS regelen.
Alleen DNSSEC gaf daar vroeger altijd issues (heb Direct Admin draaien).
Wellicht is dat inmiddels beter geregeld, moet het maar weer eens gaan onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
IvarZuidhoek schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:22:
[...]

Op zich kan ik de Nameservers ook gewoon naar mijn eigen server(s) laten sturen, en dan daar verder de DNS regelen.
Alleen DNSSEC gaf daar vroeger altijd issues (heb Direct Admin draaien).
Wellicht is dat inmiddels beter geregeld, moet het maar weer eens gaan onderzoeken.
Ik ben van mening dat je nameservers beter over kunt laten aan partijen die daar goed in zijn ipv het zelf op te willen lossen. OpenProvider was ooit een partij die het voorelkaar had, maar inmiddels niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
_JGC_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 14:37:
Ik ben van mening dat je nameservers beter over kunt laten aan partijen die daar goed in zijn ipv het zelf op te willen lossen. OpenProvider was ooit een partij die het voorelkaar had, maar inmiddels niet meer.
Dank voor je replies. Ik zoek ook iets dat niet op mijn eigen servers draait, voor het geval ik daar zelf iets kapot maak :*)

Vond deze site https://www.dnsperf.com/ en ben de lijst even af gegaan. Denk dat ik https://entrydns.net/ eens ga proberen, niet langzaamste en betaalbaar.

...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Cloudflare is gewoon gratis overigens. ALs die partij plat ligt heb je wel meer problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuuan
_JGC_ schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 15:00:
Cloudflare is gewoon gratis overigens. ALs die partij plat ligt heb je wel meer problemen...
Thanks. Ik kon niet zo goed vinden hoeveel domeinen je bij het gratis account kan gebruiken, maar lees net dat er personen zijn met stuk meer dan de 45 die ik heb.

Ik ga dat eerst eens proberen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
Er is een duidelijk gebrek aan professionaliteit op allerlei vlakken. Communicatie schiet te kort, kennis schiet te kort, support schiet te kort, beloftes worden niet nagekomen… ondertussen ligt de focus op nieuwe diensten (hoeveel mails heb ik al wel niet gehad over easyDMARC), maar de basis is gewoon niet op orde.

TransIP heeft snelle support, goede uptime, maar zijn qua domeinen weinig innovatief. Reseller-records worden nog altijd niet ondersteund en verhuizingen/registraties lopen altijd via de een queue in plaats van realtime. Daarnaast zijn ze best duur met een heel aantal extensies.

Bij OpenProvider zie ik het voorlopig niet goed komen. Daar moet echt binnen de organisatie een flinke stap gemaakt worden om de basis van verandering te kunnen leggen. Het neigt nu gewoon naar amateurisme. Misschien wel te snel gegroeid…

Misschien toch TransIP? Of nog even wachten tot de extensies van Cloudflare wat zijn uitgebreid? Zij bieden namelijk ook domeinregistratie aan, maar het aantal extensies is nog redelijk beperkt. .nl is bijvoorbeeld niet beschikbaar: https://www.cloudflare.com/tld-policies/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

eLScha schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 19:39:
Er is een duidelijk gebrek aan professionaliteit op allerlei vlakken. Communicatie schiet te kort, kennis schiet te kort, support schiet te kort, beloftes worden niet nagekomen… ondertussen ligt de focus op nieuwe diensten (hoeveel mails heb ik al wel niet gehad over easyDMARC), maar de basis is gewoon niet op orde.
Ik had eergisteren een e-mail gestuurd naar OpenProvider en kreeg vandaag een e-mail met daarin dat mijn ticket in de backlog staat. Dat geeft ook echt heel veel vertrouwen. :/

Ik ga ook naar Cloudflare toe voor de DNS, qua domeinregistratie en dashboard is OpenProvider prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• will3m
Nemean schreef op woensdag 5 oktober 2022 @ 20:59:
[...]

Ik had eergisteren een e-mail gestuurd naar OpenProvider en kreeg vandaag een e-mail met daarin dat mijn ticket in de backlog staat. Dat geeft ook echt heel veel vertrouwen. :/

Ik ga ook naar Cloudflare toe voor de DNS, qua domeinregistratie en dashboard is OpenProvider prima.
Wachttijd voor tickets is inmiddels 2-3 werkdagen (bron)

Het is overigens weer raak geweest vandaag door een DDoS.

Het is ook al genoemd in het topic: Je kan prima je domeinen bij die partij registeren en je DNS zelf / extern hosten.
Als eenvoudige en externe partij zou je als directe/tijdelijke oplossing bijvoorbeeld een cloudflare kunnen doen. Indien je Direct Admin of Cpanel hebt kan je ook gebruik maken van de DNS service die daar in zit. Afgelopen 5 jaar heeft dat voor mij voor 0 problemen gezorgd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemean

Nemean

ᵀᴴᴱ ᴷᴵᴺᴳ, ᵀᴴᴱ ᴸᴱᴳᴱᴺᴰ

will3m schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 12:09:
[...]

Wachttijd voor tickets is inmiddels 2-3 werkdagen (bron)

Het is overigens weer raak geweest vandaag door een DDoS.

Het is ook al genoemd in het topic: Je kan prima je domeinen bij die partij registeren en je DNS zelf / extern hosten.
Als eenvoudige en externe partij zou je als directe/tijdelijke oplossing bijvoorbeeld een cloudflare kunnen doen. Indien je Direct Admin of Cpanel hebt kan je ook gebruik maken van de DNS service die daar in zit. Afgelopen 5 jaar heeft dat voor mij voor 0 problemen gezorgd :)
Yep, had vanochtend ook weer een notificatie op een van mijn domeinen.

Gebruik zelf geen DA of CPanel, dan is Cloudflare wel een mooie toepassing zeker met de vele extra features die zij bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eLScha
  • Niet online
9 oktober nog 5x downtime op ns2, in totaal 8 minuten. Maar 10 oktober voor het eerst in hele lange tijd 0 minuten downtime op ns2. Zou er dan toch eindelijk wat verbeteren?
Pagina: 1 2 Laatste