In onze wijk wordt er binnenkort een warmtenet aangelegd.
Doordat ik nogal wat negatieve verhalen gehoord heb over warmtenet m.b.t. hoge kosten en storingen, vraag ik mij af of ik niet beter een warmtepomp kan aanschaffen.
Ik heb hiervoor genoeg ruimte op de begane grond. (drive-in woning)
Ik woon in een rijtjeshuis met een niet al te grote tuin waardoor ik mij afvraag of een warmtepomp geluidsoverlast kan veroorzaken voor de buren. Deze komt nogal dicht op de erfgrens te staan.
Deze maakt 60db geluid, volgens de overheid mag maximaal 40db hoorbaar zijn bij de buren.
Daarom mijn vragen aan jullie:
- Wat zijn jullie ervaringen met warmtenet? (financieel t.o.v. warmtepomp, en/of storingen?)
- Moet ik mij druk maken om de buren i.v.m. het geluid van de warmtepomp?
Welk advies zou je in mijn situatie geven?
Gewoon warmtenet aansluiting nemen of toch zelf een warmtepomp aanschaffen?
Doordat ik nogal wat negatieve verhalen gehoord heb over warmtenet m.b.t. hoge kosten en storingen, vraag ik mij af of ik niet beter een warmtepomp kan aanschaffen.
Ik heb hiervoor genoeg ruimte op de begane grond. (drive-in woning)
Ik woon in een rijtjeshuis met een niet al te grote tuin waardoor ik mij afvraag of een warmtepomp geluidsoverlast kan veroorzaken voor de buren. Deze komt nogal dicht op de erfgrens te staan.
Deze maakt 60db geluid, volgens de overheid mag maximaal 40db hoorbaar zijn bij de buren.
Daarom mijn vragen aan jullie:
- Wat zijn jullie ervaringen met warmtenet? (financieel t.o.v. warmtepomp, en/of storingen?)
- Moet ik mij druk maken om de buren i.v.m. het geluid van de warmtepomp?
Welk advies zou je in mijn situatie geven?
Gewoon warmtenet aansluiting nemen of toch zelf een warmtepomp aanschaffen?
[ Voor 5% gewijzigd door Hangtime op 02-07-2022 21:58 ]