Remeha Elga uitbreiden met warmteboiler / Zonneboiler

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 01:02
Goede dag,

Op dit moment ben ik op zoek naar warmteboiler / Zonneboiler die naast de Remeha kan lopen. Ik wil de remeha elga zonder CV laten lopen ivm goede isolatie huis. Gelukkig heb ik nog een 2 warmtepomp airco's (bijkeuken en zolder) die ik in geval van nood (-20 graden) kunnen mee helpen. Daarom durf ik dit risico wel aan.

Ruimte Zolder is beperkt maar als de CV weg wordt gehaald is er genoeg ruimte voor warmtepomp kast van 60 breed tot 2 meter hoog.
Verder beschikken we over 30 Zonnepalen die 10000kwh opbrengst hebben per jaar. auto (2000)kWh en elga 3400 kWh) vreten energie :) dus ik hou naast 4500kWh normaal verbruik niet veel over.

Wij zijn met 2 kinds thuis dus 200 liter boiler moet het wel worden met douche en bad.

wat ik belangrijk aan de boiler :

Weinig geluid
Hoge COP/zuinig
ruimte voor zonnepalen is beperkt tot nog maar 2 op het dak i.v.m. er liggen al 30 stuks :)

Alvast bedankt voor de input

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:33
Een ventilatie warmtepomp is de makkelijke oplossing.
Als je een MV box hebt de uitgaande lucht daarvan met een t stuk onderbreken voor inkomende lucht van de vwp. De uitgaande lucht Vd vwp met een eigen afvoer kanaal naar buiten.
Iets complexer : een versie met Zonneboiler ondersteuning en een collector op het dak of aan de zuidmuur (is beter)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:32
lijkt me simpel toch? gewoon een warmtepompboiler kopen zoals de Atlantic explorer v4 die op dit forum veel toegepast wordt.

Je elga ace gewoon lekker verwarming laten doen en een los systeem neerzetten voor douchen/warm tapwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
Dankje voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Weinig geluid, hoge COP; dan is een Calypso Split misschien ook een goede optie.

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjornricardo33
wat is handiger Zonneboiler of warmtepompboiler via de mechanische ventilatie? gezien wij al genoeg buiten units hebben staan met 2 airco's en elga ace 4kw wil ik niet nog een unit buiten hebben staan.

Welke zouden jullie aanbevelen tussen 200 en 300 liter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proton_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:51

Proton_

Moderator Wonen & Mobiliteit 

Team Welles

Het ik-wil-een-warmtepomp FAQ topic- '23 MG5, douchen met wtw en Auer Edel Eau, verwarming met Vaillant Arotherm Plus.

Pagina: 1