Steam 3000 Summer Sale

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Index

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a18YhmSzzpya9RKv4fbfdkD2yMw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/IPtY4JCTsGOHG982v18AcJ31.png?f=user_large

Wat is dit topic

Gisteren om 23 juni om 19:00 is de Steam 3000 Summer Sale begonnen.
Prima (package) deals, grootse kortingen en het grootste aanbod. Kortom het moment om van de piraterij af te stappen ;)

Dit topic is voor alles gerelateerd aan de Steam 3000 Summer Sale. Van deals en Clorthax Paradox tot slowchat en de aanslag op je portemonee.

De Steam Summer sale 2022 loopt van donderdag 23 juni tot en met 7 juli.

Belangrijk
Om topicvervuiling te voorkomen zijn er alternatieven beschikbaar voor verschillende onderwerpen:
FAQ

Ik heb de game betaald maar het spel verschijnt niet in mijn Steam Library?
Als de nieuwe ronde net is uitgekomen, bestellen heel veel mensen tegelijkertijd (lees tienduizenden) een spel/software, dus de servers moeten elke bestelling stuk voor stuk behandelen. Daarom kan het wat langer duren als je net na een nieuwe ronde hebt besteld. Als je hem na een aantal uur nog niet hebt, zal je even contact op moeten nemen met de Steam Helpdesk https://support.steampowered.com/.

Zijn er weer daily's, flash en community choice deals?
Nee. Gedurende de gehele sale hebben games dan een vast kortingspercentage. Een flink lager fun-gehalte, maar wel overzichtelijker en beter bij te houden.

Is deze game echt goedkoop? :?
Bekijk de game op de volgende site om te controleren of het écht om een goede deal gaat: Is there any Deal

Wat zijn tradingcards? Waarom heb ik ze? Wat kan ik ermee? :?
Kijk voor uitleg en informatie over tradingcards in het daarvoor bestemde topic: Steam Trading Cards. Vragen over cards horen niet in dit topic thuis!

Clorthax Paradox

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IVf4UQUpKUooJHnZwGRTM5NxkGw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/wvbEh5kSRYdtmDXRqn6eGTpB.png?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2022 17:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eL_Jay
Aangezien de sale al was begonnen en er nog geen topic over de sale was, bij deze een oude traditie weer afgestoft.

Ontbreekt er iets aan deze post, heb je een aanvulling of wil je je creativiteit uiten als 'mede-auteur'? Laat het weten in dit topic of stuur een PM naar eL_Jay

[ Voor 5% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2022 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70904

GoG heeft ook een summer sale die al even gaande is, maar ook met wat leuke gratis spellen er tussendoor. Aangezien ik hier geen topic overzie kan je misschien iets combineren? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Anoniem: 70904 schreef op vrijdag 24 juni 2022 @ 17:41:
GoG heeft ook een summer sale die al even gaande is, maar ook met wat leuke gratis spellen er tussendoor. Aangezien ik hier geen topic overzie kan je misschien iets combineren? :)
Sowieso prima om de slowchat van GoG sale hier te doen.

Vandaag (vrijdag 24ste only) gratis Virtuaverse op GOG https://www.gog.com/#giveaway

Ik ga zondag proberen de TS uit te breiden. Mocht je goede ideeen hebben en die willen uitvoeren stuur me een DM en dan maak ik je mede-auteur.

[ Voor 8% gewijzigd door eL_Jay op 24-06-2022 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:58

Martinspire

Awesomeness

Nog ergens een overzicht van beste kortingen?

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Spoilers Clorthax Paradox:
spoiler:
Doel is om via de 10 clues en de 'Go find it' knop 10 fake games te vinden en je in deze zoektocht door de diepe krochten van de steam store te sturen.
  1. Guitar Billionaire
  2. Custard Castle Small Claims Court
  3. Bass Ain’t Bitin’ 2022
  4. Dead Seagull Zoo Magnate
  5. Actually…Frankenstein’s Monster Edition
  6. It’s Probably Fine
  7. Help The King Get To The Toilet
  8. The Consecration Of Esthme
  9. Pro Poker Amateur
  10. Hold In Your Farts
Klik op de 'Go find it' link en ergens in deze pagina of de subpagina's is de game te vinden. Je herkent de games aan de prijs: CL.0R TH.4X.

Er zit een random factor in de locatie waar je game kan vinden. Er zijn lijstjes te vinden online die kunnen helpen.

[ Voor 116% gewijzigd door eL_Jay op 26-06-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napalm
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 16:37
Het zal aan mij liggen maar ik snap echt niets van Clorthax, ook niet met de spoilers, ik kan die find it button in ieder geval niet vinden. En gevonden, het is gewoon heel veel scrollen. Ok. Ik dacht te moeilijk.

Heb sowieso het idee dat het allemaal niet zo lekker loopt want ook mijn wachtrijen willen niet meer starten, om een kaart te verdienen. En ook dit werkt weer vanaf 19:00 uur

[ Voor 17% gewijzigd door Napalm op 27-06-2022 19:07 ]

Napalm Racing Team Holland - @ STEAM aka NRTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
Napalm schreef op maandag 27 juni 2022 @ 18:58:
Het zal aan mij liggen maar ik snap echt niets van Clorthax, ook niet met de spoilers, ik kan die find it button in ieder geval niet vinden. En gevonden, het is gewoon heel veel scrollen. Ok. Ik dacht te moeilijk.

Heb sowieso het idee dat het allemaal niet zo lekker loopt want ook mijn wachtrijen willen niet meer starten, om een kaart te verdienen. En ook dit werkt weer vanaf 19:00 uur
Er is inderdaad helaas weinig 'gameplay'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LadyVodka
  • Registratie: Augustus 2015
  • Niet online
Steam Sale is enkel goed voor mensen die heel weinig games hebben.

En voor die dat alles hebben:
You revisit the sale each year again and again, except that maybe you'll find something else,Its just like opening the refrigerator, again and again, hoping to find something new to eat and finding only disappointment.
You have more games with each sale so fewer games left to buy. If you had no games, you'd be going crazy with the discounts and sales.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0iNGN1LQsKTiy6b-T8RzAdklocM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):gifsicle():strip_exif()/f/image/IQYZLNmU3eSXHocArlSztF3J.gif?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 20:46

g0tanks

Moderator CSA
Ik heb deze Steam sale een aantal roguelikes gekocht voor mijn Steam Deck: Slay the Spire, Monster Train en Hades.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat vindt je van Monster Train? Game ziet er uit als een mobile game (imo)...

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15
LadyVodka schreef op donderdag 30 juni 2022 @ 00:31:
Steam Sale is enkel goed voor mensen die heel weinig games hebben.

En voor die dat alles hebben:

[...]
Vind ik wel mee vallen komen nog steeds elk jaar games uit.

En mensen moeten maar eens door hun backlog heen voor ze zitten ze**** dat ze geen nieuwe leuke games kunnen vinden.

Hoor zovaak dat men zoveel games hebt en nooit eens gaan spelen, en altijd terug vallen op hun go to titels.
Koop zelf altijd wel een aantal nieuwe games tijdens Summer en of Winter Sale.

je hoeft niet altijd in grote volumes in te kopen.

Zijn er nog anderen die problemen hebben met IDeal transacties? bij mij wil het niet eens goed laden.

[ Voor 7% gewijzigd door Psyonara op 01-07-2022 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Psyonara schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 12:32:
[...]

Vind ik wel mee vallen komen nog steeds elk jaar games uit.

En mensen moeten maar eens door hun backlog heen voor ze zitten ze**** dat ze geen nieuwe leuke games kunnen vinden.

Hoor zovaak dat men zoveel games hebt en nooit eens gaan spelen, en altijd terug vallen op hun go to titels.
Koop zelf altijd wel een aantal nieuwe games tijdens Summer en of Winter Sale.

je hoeft niet altijd in grote volumes in te kopen.

Zijn er nog anderen die problemen hebben met IDeal transacties? bij mij wil het niet eens goed laden.
In de steam app heb ik altijd wel een issue met ideal, maar in de browser gaat het altijd wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Steam app support ideal niet.

Mijn probleem is dat ik de afgelopen paar maanden geen games meer gespeeld heb, geen zin meer om op wat nu mijn kantoor is te blijven zitten. Daarnaast klopt het: ik heb 3 go to titels waar ik iedere keer naar terug ga... Maar mijn wishlist heeft op dit moment wel 40 titels, de meeste zijn van het niveau dat ik ze alleen voor meer dan 60% korting zal gaan kopen.

Heb op de lijst staan die ik nu ga kopen:

Chorus

Heel misschien koop ik X4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06 21:17
Ideal van ING werkt wel binnen de steam app. ABN schijnt van niet. Ligt echt aan het platform van de bank.

//Edit
Behalve als er een storing is. Maar neem het zelf toch regelmatig te hebben gebruikt.
Kan in purchase history helaas geen onderscheid zien tussen aankomen via app en browser.
In app krijg ik momenteel ook onderstaande error.

[ Voor 54% gewijzigd door frickY op 02-07-2022 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
frickY schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:38:
Ideal van ING werkt wel binnen de steam app. ABN schijnt van niet. Ligt echt aan het platform van de bank.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nRt-yYWOy0veE7AoL3Fdb03QFm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FtkIeYlZzGTH4anh5ke5QZy9.jpg?f=fotoalbum_large

Kom daar niet eens, dat temporary is al 4 jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoG ondersteunt gelukkig wel gewoon via ideal, en voor aankopen op het Steam platform, kan je ook via Fanatical of Humblebumble ook met ideal terecht. Je kan daar ook accounts koppelen voor makkelijkere activering. De aanbieding prijzen/kortingen ontloopt elkaar ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Psyonara
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:15
EA Origin had het probleem ook. Dus vermoed dat het aan de bank lag, GoG gaat naar Browser dus daar geen issues.

Dus uiteindelijk via browser wat aan geschaft. Maar heb juist wel de voorkeur om het in de Steam client te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
iDeal heeft nooit gewerkt bij mij in Steam. Ik doe alles via de Credit Card.

En leuke dealtjes... Tja, in het verleden werd er nog wel eens een game onder je aandacht gebracht. Zo heb ik Metro ontdekt onder andere. Laatste jaren wordt toch steeds meer de grote titels gepushed. Leuke bundels met kortingen, alleen dat pareltje zoeken/tegenkomen is er nauwelijks meer bij.

En nee, lang niet altijd zijn die pareltjes ook echt pareltjes. Alleen de zoektocht is gewoon leuk.

Goed dit jaar, eindelijk eens RDR2 aangeschaft, mocht wel eens tijd worden.

Aanraders altijd welcome

E2A: En Credit Card wordt niet geaccepteerd, waarom? ik heb geen flauw idee! gek genoeg doet iDeal het dan weer wel... vaag.

[ Voor 9% gewijzigd door Lednov op 07-07-2022 14:09 ]

Pagina: 1