Hydra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:14:
[...]
Dat is het punt natuurlijk niet. Je bent afgeleid genoeg om niet op tijd af te remmen voor een flitser. Da's best wel een ding. Ik zou me zelf een stuk meer druk maken over dat je werkgever ervoor zorgt dat jij en medeweggebruikers in gevaar gebracht worden, dan om 36 euro boete. Da's tegenwoordig ongeveer 4 biertjes.
Persoonlijk vind ik het onlogisch dat je zo afgeleid bent dat je een 50km bord niet ziet, maar dat dat echt het enige is en dat afgeleid zijn verder geen enkel gevaar oplevert voor de mensen om je heen. Geen auto's voor of achter je, en dat weet je zeker, maar een 50km zone zie je niet? Sorry; ik vind het echt een slecht en onlogisch verhaal. M.i. is de boete meer dan terecht. Maar het grotere issue is, dat je werkgever kennelijk niet doorheeft hoeveel impact de afwezigheid van begeleiding is.
Volgens mij lees je niet.
Ik heb het 50 bord wel gezien, alsin ik wéét dat je daar 50 mag. Ik weet overigens niet hoe jij rijd maar als ik een bord zie dat ik langzamer moet trap ik iig niet direct vol de rem in maar is het voor het verkeer in het algemeen veiliger om de wagen gewoon langzaam uit te laten rollen/licht te remmen tot je de nieuwe snelheid bereikt hebt, dat deed ik ook. Alleen nét niet hard genoeg (wel 2km/u te weinig dus)
Nogmaals lees even terug waarom ik afgeleid was, ik was niet even wat leuks aan het doen hè. Het was een gevaarlijke situatie die ontstond in het voertuig waarbij mijn weggebruikers sowieso in gevaar zouden komen. Zij het omdat ik moest ingrijpen en dus afgeleid was ofwel omdat ik op de weg zou blijven letten, de situatie in het voertuig zou escaleren en de kans heel reëel was dat er iemand op schoot zou springen ofzoiets. Probeer dan maar eens een wagen onder controle te houden als er iemand op schoot/tegen je aan spring of je vastpakt van achteren.
Ik bagatelliseer niets en zoals ik zei was het imho de minst slechte keuze op dat moment. Alle keuze waren ruk en het was niet alsof ik royaal de tijd had om de voor- en tegens tegens elkaar af te wegen. Zoiets gebeurd in een paar tellen voor het ongetrainde oog en je MOET dan direct ingrijpen.
Vind iemand dat raar, vreemd of onlogisch of whatever dan nodig ik ze van harte uit om eens te komen kijken in de gehandicaptenzorg. Geweldige sector om in te werken maar helaas niet altijd makkelijk of logisch.
En over mijn werkgever, er is een reden dat het mijn ex-werkgever is

Ik vind het ook onverantwoord en ze haalde vaker van dit soort stunts uit, soms ook omdat de enige andere mogelijkheid ipv een uitzendkracht gewoon geen begeleiding was.
Die €36 kan me in principe gestolen worden maar was meer het symbool van de instelling die de werkgever had richting dit soort gevaarlijke situaties. Dat is één van de dingen waar ik op een gegeven moment helemaal klaar mee was.
Hydra schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 12:16:
[...]
Je kunt zelf aan de andere kant ook gewoon toegeven dat dergelijke afleidingen in nota bene de bebouwde kom best wel heftig zijn. Je doet hierzelf nogal laconiek over. Mijn dochter is ooit bijna aangereden door een autorijder die 'even' afgeleid was. Dus sorry als ik een 'shit happens' houding niet echt acceptabel vindt

Ik zeg toch ook nergens dat ik het niet heftig vind, alleen vind ik wel dat enige context op zijn plaats is. <100m vanaf het bord bebouwde kom aan de rand van een dorp is qua verkeerssituatie anders dan de dorpskern terwijl het beide binnen de bebouwde kom is.