Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
Vraag
Alle reacties
Echter niet zonder voorwaarden, bijvoorbeeld tot €250,- per jaar.
/Eigenbaas
If someone begins with uncertainty, experience will eventually lead to certainty. But what defines certainty?
Te koop: Agfa clack; DM voor details.
Het is absoluut logisch, ook ik vindt het complete kolder natuurlijk, maar ik kan ook de verhalen lastig negeren als ik (en ik heb een variabel werkverleden) toch dit vaker bevestigd krijg, van meerdere werkgevers.GOskMet schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:49:
Haha, de eerste twee(drie) reacties zijn wat mij betreft ook logisch maar ik kan je uit de praktijk vertellen dat er toch echt werkgevers zijn die dat doen.
Echter niet zonder voorwaarden, bijvoorbeeld tot €250,- per jaar.

[ Voor 15% gewijzigd door SkyStreaker op 21-06-2022 19:54 ]
Fractal Define R6 | ASRock B650M PG Lightning | AMD 8700G | G.Skill Flare X5 6000-CL30-38-38-96-134 (10ns) 2x16GB | Noctua NH-D15 Black | Seasonic Focus PX-750 Platinum | 4x2TB Kingston Fury NVMe | Shitty Gigabyte 24" Curved TN ding
[ Voor 9% gewijzigd door _Dune_ op 21-06-2022 19:54 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Hij was van mening dat een foutje altijd kan gebeuren en dat je hiervoor niet meteen afgestraft te worden als je zakelijk rond rijdt. Een keer niet opletten of te laat aankomen waardoor je wat sneller gaat rijden…
Dat herinner je je dan helemaal verkeerd_Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:54:
Ik meen mij te herinneren, dat tijdens werktijd, jouw werkgever verantwoordelijk is voor wat er tijdens werktijd gebeurd. Daarmee ook voor de door jou gemaakte overtredingen, het is dan aan de werkgever of hij deze weer op jou verhaald. Overigens ik mag ze ook mooi zelf betalen..
https://niels.nu
Nee dat is voor schade veroorzaakt, de aansprakelijkheid daarvoor. Niet je verkeersboetes._Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:54:
Ik meen mij te herinneren, dat tijdens werktijd, jouw werkgever verantwoordelijk is voor wat er tijdens werktijd gebeurt. Daarmee ook voor de door jou gemaakte overtredingen, het is dan aan de werkgever of hij deze weer op jou verhaalt.
Is woon-werk verkeer tijdens werktijd? (geen sarcastische vraag hoor, maar horen woon-werk boetes daar ook bij?)_Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:54:
Ik meen mij te herinneren, dat tijdens werktijd, jouw werkgever verantwoordelijk is voor wat er tijdens werktijd gebeurd. Daarmee ook voor de door jou gemaakte overtredingen, het is dan aan de werkgever of hij deze weer op jou verhaald. Overigens ik mag ze ook mooi zelf betalen..
Wel kregen wij met onze ploeg een keer een boete in Dubai, ging om 200 euro. Ergens 90 gereden waar je 70 mocht. Die wilde het bedrijf ook op de chauffeur afwentelen maar ten eerste was er onbekend wie die dag reed en ten tweede ging mijn manager ervoor liggen. Zou gewoon op onze projectkosten gegaan zijn, ware het niet dat het uiteindelijk niet eens onze rental was maar van collega’s van een andere afdeling. Geen idee hoe dat afgelopen is.
In NL ben je voldoende bekend met de regels en bovendien rij ik daar met mijn privé-auto dus daar vind ik het logisch dat je zelf je boetes betaald, ondanks dat je voor je baas op pad bent.
In het buitenland met rentals vind ik het een ander verhaal, zeker als je geen recidivist bent. Afgelopen jaar ook forse schade aan huurauto (niet eigen schuld maar ook niet verhaalbaar) in Oman. Was toch blij dat het daar gebeurde en niet met mijn eigen auto in NL. Boetes vind ik nog tot daar aan toe maar forse schade tijdens zakelijk verkeer (niet woon-werk) zou ik echt heel zuur vinden. Ik kom ook op industriële complexen met mijn privé-auto. Daar gebeuren weleens dingen (vallende objecten, spuiten met verf met verkeerde wind) en er staan altijd bordjes dat je daar op eigen risico rijdt. Dus ik ben altijd extra voorzichtig met mijn auto en loop liever 500 meter extra dan dat ik hem op een risicovolle plek neerzet. Ben de discussie weleens aangegaan met WG hierover maar daar doen ze nogal moeilijk over…
[ Voor 32% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2022 20:01 ]
Ctrl+F5 helpt doorgaansCyBeRSPiN schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:53:
Poll geeft een “forbidden” error, maar nee het zou gek zijn als de werkgever verkeersboetes zou betalen.
Dat is ooit wel zo geweest, na de uitspraak van een rechter dat kleine overtredingen (minder dan 10km/h te hard) geen roekeloosheid of opzet zijn_Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:54:
https://www.vanzijl-advoc...-verkeersboetes-werknemer
Het Hof Den Haag had zijn arrest in het teken geplaatst van "opzet of bewuste roekeloosheid”. Op grond van artikel 7:661 B.W. is de werkgever in zijn verhouding met de werknemer degene die de schade dient te dragen die de werknemer in de uitoefening van zijn functie veroorzaakt, tenzij die schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van de werknemer. Bewuste roekeloosheid betekent dat de werknemer zich onmiddellijk voorafgaande aan zijn gedraging daadwerkelijk bewust moet zijn geweest van het roekeloze karakter van zijn gedraging.
Nee hoor dat herinnert hij zich prima. Is alleen inmiddels wel weer achterhaald, maar is ooit wel degelijk zo geweest.
Inmiddels is dat echter wel weer recht gezet door de hoge raad.
Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself
Ik dacht dat er een bak jurisprudentie over was (in casu PostNL) omdat wetgeving voorschreef dat boetes altijd ten laste van de overtreder zouden moeten komen, maar geringe overtredingen soms nu eenmaal voorkomen door de aard van de werkzaamheden. Blijkbaar ligt het tegenwoordig wat genuanceerder._Dune_ schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:54:
Uitzondering op het verhalen van de boete
Uw werknemer hoeft niet altijd de verkeersboete te betalen. Als u bijvoorbeeld uw werknemer opdraagt zo snel mogelijk een pakketje bij een klant te bezorgen. Dan spoort u hem min of meer aan om een overtreding te maken. De snelheidsovertreding mag niet meer dan 10 km per uur boven de maximumsnelheid zijn, anders spreekt men van roekeloos rijgedrag.
Regeling voor werknemers die veel rijden voor het werk
Er zijn bedrijven met een speciale regeling voor werknemers die voor werkdoeleinden veel met de auto reizen. In die regeling wordt dan vastgelegd dat ze bijvoorbeeld 3 boetes per jaar tot een maximum bedrag vergoeden. Dit zijn meestal kleine snelheidsovertredingen van een paar kilometer per uur.
[ Voor 32% gewijzigd door MJV op 21-06-2022 19:58 ]
Dat is gewoon pertinent onwaar. Verkeersovertredingen e.d. vallen gewoon onder 'opzet' en je werkgever is nooit verantwoordelijk voor opzettelijke schades.The_BoKmeester schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:56:
Is woon-werk verkeer tijdens werktijd?
Op zich logisch, "jij" trapt het gaspedaal in, niet je werkgever.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:58:
[...]
Dat is gewoon pertinent onwaar. Verkeersovertredingen e.d. vallen gewoon onder 'opzet' en je werkgever is nooit verantwoordelijk voor opzettelijke schades.
Van opzet lijkt me lang niet altijd (vaker niet dan wel?) sprake. Het verschil tussen woon-werk en het verplaatsen onder werktijd ("dienstreizen") lijkt me wel evident.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:58:
[...]
Dat is gewoon pertinent onwaar. Verkeersovertredingen e.d. vallen gewoon onder 'opzet' en je werkgever is nooit verantwoordelijk voor opzettelijke schades.
Ah, kennelijk is dat dan dus 'even' tussen 2006 en 2008 zo geweest. Gelukkig in ieder geval dat het rechtgetrokken is.SambalBij schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:57:
Nee hoor dat herinnert hij zich prima. Is alleen inmiddels wel weer achterhaald, maar is ooit wel degelijk zo geweest.
Inmiddels is dat echter wel weer recht gezet door de hoge raad.
Het was een vraag van mij he, geen stelling....Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:58:
[...]
/i'm out
Te hard rijden is gewoon je eigen keuze (tenzij je werkgever je een hele specifieke opdracht geeft). Dus ik snap je redenatie niet. Helemaal tegenwoordig geeft elke navigatie wel de locale max snelheid aan.MJV schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:00:
Van opzet lijkt me lang niet altijd (vaker niet dan wel?) sprake. Het verschil tussen woon-werk en het verplaatsen onder werktijd ("dienstreizen") lijkt me wel evident.
Ik rij ook graag 10km sneller op de teller, maar ik ga niet hypochriet doen en doen alsof het niet m'n eigen schuld is als ik een boete krijg.
Ja, ik reageer vooral op de stelligheid waarmee gesteld wordt dat op dit moment je werkgever verantwoordelijk zou zijn. Dus waar jij op reageerde. Ik snap wel dat je een vraag stelt, dat is duidelijkThe_BoKmeester schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:02:
Het was een vraag van mij he, geen stelling....
De redenering was/is dat je in een moment van onoplettendheid best 54 km/u kan rijden waar 50 is toegestaan. Dat is dan dus geen bewuste keuze, maar een foutje. Als autorijden je dagelijks werk is (pakketbezorger) is de kans dat dit 'n keer voorkomt reëel, en zou het mogelijk niet terecht zijn als de werknemer zou moeten opdraaien voor dat foutje onder werktijd. Net als dat het pak melk dat je als vakkenvuller laat vallen óók niet wordt ingehouden op je salaris.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Te hard rijden is gewoon je eigen keuze (tenzij je werkgever je een hele specifieke opdracht geeft). Dus ik snap je redenatie niet. Helemaal tegenwoordig geeft elke navigatie wel de locale max snelheid aan.
Ik rij ook graag 10km sneller op de teller, maar ik ga niet hypochriet doen en doen alsof het niet m'n eigen schuld is als ik een boete krijg.
Zie ook de (edit: twee) posts van @SambalBij.
Dat is niet waar het om gaat. Iets(!) te hard rijden is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid, maar hoeft zeker geen opzet te zijn.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Te hard rijden is gewoon je eigen keuze (tenzij je werkgever je een hele specifieke opdracht geeft). Dus ik snap je redenatie niet. Helemaal tegenwoordig geeft elke navigatie wel de locale max snelheid aan.
Ga je al bumperklevend op de linkerbaan jakkeren met 30+ te hard, ja dan doe je dat expres, maar rij je even 105 omdat je gewoon met de snelheid van de rest van het verkeer mee gaat...
(Tenzij je het zo wil draaien dat je opzettelijk op de weg en het verkeer aan het letten was en niet alleen maar naar je snelheidsmeter kijkt - Wat was die slogan van de overheid mat dat irritante mannetje in die auto ooit ook alweer? "Een snelheidsweter ziet het verkeer voor geen meter?"
Maar ik heb nu
1) Carplay met Google maps met maximale snelheid in beeld
2) Carplay die op de achtergrond Flitsmeister opstart
3) Adaptive Cruise Control die ik meestal op vmax + 7 zet (dan rij ik effectief 3km te hard)
4) met de huidige brandstofprijzen sowieso niet zo’n haast meer
Het verschil naar mijn standplaats is 5 minuten als ik sneller rijdt en inhaal. Dus meestal hang ik gewoon op de rechterhand behalve als het langzamer dan 90 gaat…
Overigens rijd ik best weleens 10km te hard dus een foutje is idd snel gemaakt, zoals anderen ook zeggen. Maar dan is er altijd nog FM als waarschuwing
[ Voor 11% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2022 20:09 ]
Nouja hoe dan ook geldt het niet meer toch? Een parkeerboete krijg je ook niet met 'opzet'. Door rood rijden is vaak ook een verkeerde inschatting. Zo kun je elke overtreding wel als 'niet opzettelijk' aanmerken maar dan krijg je wel een heel raar grijs gebied en het lijkt mij zelf nogal logisch dat je werkgever dat niet perse hoeft te betalen, ook niet als je veel op de weg zit.SambalBij schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:07:
Dat is niet waar het om gaat. Iets(!) te hard rijden is natuurlijk wel je eigen verantwoordelijkheid, maar hoeft zeker geen opzet te zijn.
Als je werkgever een opdracht geeft om sneller te rijden dan is toegestaan ben je zelf als bestuurder ook dom bezig als je dat doet. Behalve als je in beroepen zit zoals de hulpdiensten waar het wel mag in specifieke gevallen.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:03:
[...]
Om dit soort redenen mag bij ons niemand met een huurauto rondrijden op een zakenreis. Je mag alleen met de auto rijden als het je leaseauto is die je vanuit Nederland hebt gereden.FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:56:
In Nederland niet.
Wel kregen wij met onze ploeg een keer een boete in Dubai, ging om 200 euro. Ergens 90 gereden waar je 70 mocht. Die wilde het bedrijf ook op de chauffeur afwentelen maar ten eerste was er onbekend wie die dag reed en ten tweede ging mijn manager ervoor liggen. Zou gewoon op onze projectkosten gegaan zijn, ware het niet dat het uiteindelijk niet eens onze rental was maar van collega’s van een andere afdeling. Geen idee hoe dat afgelopen is.
In NL ben je voldoende bekend met de regels en bovendien rij ik daar met mijn privé-auto dus daar vind ik het logisch dat je zelf je boetes betaald, ondanks dat je voor je baas op pad bent.
In het buitenland met rentals vind ik het een ander verhaal, zeker als je geen recidivist bent. Afgelopen jaar ook forse schade aan huurauto (niet eigen schuld maar ook niet verhaalbaar) in Oman. Was toch blij dat het daar gebeurde en niet met mijn eigen auto in NL. Boetes vind ik nog tot daar aan toe maar forse schade tijdens zakelijk verkeer (niet woon-werk) zou ik echt heel zuur vinden. Ik kom ook op industriële complexen met mijn privé-auto. Daar gebeuren weleens dingen (vallende objecten, spuiten met verf met verkeerde wind) en er staan altijd bordjes dat je daar op eigen risico rijdt. Dus ik ben altijd extra voorzichtig met mijn auto en loop liever 500 meter extra dan dat ik hem op een risicovolle plek neerzet. Ben de discussie weleens aangegaan met WG hierover maar daar doen ze nogal moeilijk over…
Oorzaak was een projectje in UK waar collega's verplicht waren zelf te rijden. En die iets te veel bijna ongevallen hadden (allemaal spookrijders daar) om dat nog een keer te doen.
Onder het mom van "die x hondert euro boete per 2a 3 maanden levert me zo veel extra vrije tijd op..."
Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator
Heb zelf een keer een boete in de VS gehad omdat ik verkeerd geparkeerd stond (met neus tegen de richting van het verkeer in). En die heb ik toch echt gewoon zelf betaald. Of het 'moet', tja. Ik vind het niet gek. Ook in het buitenland wordt je geacht de regels te kennen. Als dat een obstakel is, dan kun je beter maar een taxi nemen vind ik.FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:56:
In Nederland niet.
Geloof er weinig van dat dat de redenatie is. De pakkans is gewoon klein in Nederland. En als je een flink inkomen hebt, is een eventuele boete gewoon geen groot issue. Ik kan me niet voorstellen dat ze echt denken dat het in het verkeer in Nederland op dit soort afstanden een substantieel verschil maakt.Cyriel85 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:12:
Van de mensen die ik ken met behoorlijk grote leasbakken ken ik er niet een die de boetes vergoed krijgt. Wel een aantal die regelmatig flink te hard rijden.
Onder het mom van "die x hondert euro boete per 2a 3 maanden levert me zo veel extra vrije tijd op..."
Er is een reden dat in sommige landen boetes schalen met je inkomen. Als je een ton per jaar verdient doet een boete van 200 euro hier en daar gewoon geen echte pijn.
HahA wij reizen zoveel dat dit echt niet realistisch is.RocketKoen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:10:
[...]
Om dit soort redenen mag bij ons niemand met een huurauto rondrijden op een zakenreis. Je mag alleen met de auto rijden als het je leaseauto is die je vanuit Nederland hebt gereden.
Oorzaak was een projectje in UK waar collega's verplicht waren zelf te rijden. En die iets te veel bijna ongevallen hadden (allemaal spookrijders daar) om dat nog een keer te doen.
Wel zijn er landen waar we vanwege veiligheid of regels niet zelf mogen rijden (Egypte, Kazachstan, Brazilië bijvoorbeeld).
Maar ik heb al rondgecrossed in o.a. Spanje, UK, Dubai, Bahrein, Oman, Australië, Duitsland)
Dat is ook zeker waar. Het is ook prima dat de hoge raad dat wel heeft rechtgezet, omdat het gerechtshof eerder voorbij gegaan was aan de bedoeling van de wet dat de boete voor de overtreder hoort te zijn, ondanks dat hij (uit praktisch oogpunt) aan de kentekenhouder wordt gestuurd, die niet altijd de bestuurder/overtreder is.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:09:
[...]
Nouja hoe dan ook geldt het niet meer toch? Een parkeerboete krijg je ook niet met 'opzet'. Door rood rijden is vaak ook een verkeerde inschatting. Zo kun je elke overtreding wel als 'niet opzettelijk' aanmerken maar dan krijg je wel een heel raar grijs gebied en het lijkt mij zelf nogal logisch dat je werkgever dat niet perse hoeft te betalen, ook niet als je veel op de weg zit.
[ Voor 3% gewijzigd door BCC op 21-06-2022 20:17 ]
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik ben daar voor mijn werk in een onbekend land. Als ze dan de eventuele boetes niet willen betalen sturen ze maar een ander of ze regelen een chauffeur. Ben daar echt vrij makkelijk in hoor. Roekeloos gedrag daargelaten natuurlijk.Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:12:
[...]
Heb zelf een keer een boete in de VS gehad omdat ik verkeerd geparkeerd stond (met neus tegen de richting van het verkeer in). En die heb ik toch echt gewoon zelf betaald. Of het 'moet', tja. Ik vind het niet gek. Ook in het buitenland wordt je geacht de regels te kennen. Als dat een obstakel is, dan kun je beter maar een taxi nemen vind ik.
Dat noemen ze belastingfraude.BCC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:17:
Mij oude werkgever betaalde het en verrekende het met je evt eindejaars bonus - dat scheelde de helft ivm inkomstenbelasting. Ik dacht dat meer bedrijven dat deden 🤔
Als er weer eens een boete voor iemand binnen was gekomen kwam mijn werkgever nonchalant bij de lunchtafel staan, zwaaiend met dat CJIB envelopje.
"Vooooooor wie zou deze zijn."
<insert 15 sec sleep>
"en wat zou ie kosten"
<ritsel ritsel...>
"oooohhhh. 250 euro, ai. Wie oh wie"
<insert nog eens 15 sec stilte en een rondkijkende prangende blik>
"Eens zien. De kentekenplaat bevat een 9".
Hoppa, niet voor mij dus. Maar wie dan wel. En zo ging dat spelletje als een soort omgekeerd bingospel verder... totdat de veroorzaker publiekelijk bekend was aan de tafel.
Het was in ieder geval wel geinig maar een extra reden om een boete te voorkomen.
[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 21-06-2022 20:23 ]
Alles kan stuk.
Ah, het is voor mij altijd een vraagteken geweest. Is je uitzendbureau verantwoordelijk voor je tijdens woon-werk verkeer in je eigen auto? (lijkt me niet dus?)Hydra schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:04:
[...]
Ja, ik reageer vooral op de stelligheid waarmee gesteld wordt dat op dit moment je werkgever verantwoordelijk zou zijn. Dus waar jij op reageerde. Ik snap wel dat je een vraag stelt, dat is duidelijk
En verder lijkt het me inderdaad onzinnig/oneerlijk om je baas te laten betalen voor boetes (ongeacht de voorwaarden etc.)
Andere insteek: Overbelading met voertuig van de werkgever? (maar dit gaat een beetje buiten de scope van dit topic denk ik)
[ Voor 9% gewijzigd door The_BoKmeester op 21-06-2022 20:26 ]
Er is geen wall of shame? Je werkgever kan echt inwrijven. Een lunchpauze die je niet wil missen.remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:20:
Nee. Zelf betalen is het bij ons. En aan de openbare schandpaal tijdens de lunch.![]()
Als er weer eens een boete voor iemand binnen was gekomen kwam mijn werkgever nonchalant bij de lunchtafel staan, zwaaiend met dat CJIB envelopje.
<insert 15 sec sleep>
"en wat zou ie kosten"
<ritsel ritsel...>
Hoppa, niet voor mij dus. Maar wie dan wel. En zo ging dat spelletje als een soort omgekeerd bingospel verder... totdat de veroorzaker publiekelijk bekend was aan de tafel.
Het was in ieder geval wel geinig maar een extra reden om een boete te voorkomen.
Alles kan stuk.
Het was weekend, ik had géén consignatiedienst én ik had een paar glazen bier op. De persoon welke consignatiedienst had was onbereikbaar op dat moment..
Ik heb destijds vriendelijk bedankt, ook nadat me plechtig beloofd was dat alle verbalen betaald zouden gaan worden... Ethisch handelen was in de jaren '90 van de vorige eeuw nog een minder 'belangrijk iets'
Boldly going forward, 'cause we can't find reverse
remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:20:
....
<insert 15 sec sleep>
"en wat zou ie kosten"
<ritsel ritsel...>
...

Als je een aanrijding hebt wordt het andere koek natuurlijk...
De "Wet Mulder" is er ooit niet voor niets gekomenBvZwolle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:32:
Ik ken werkgevers die ze allemaal betaalt, als je maar een goed verhaal hebt. Ongeacht welke overtredingen!
Bij zulke werkgevers kan je jezelf dan afvragen of je salaris niet gewoon te laag is, als ie ze zo makkelijk betaald.BvZwolle schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:32:
Ik ken werkgevers die ze allemaal betaalt, als je maar een goed verhaal hebt. Ongeacht welke overtredingen!
Alles kan stuk.
Dat heeft daar niet zoveel mee te maken, maar het scheelt wel veel tikwerk.Will_M schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:34:
[...]
De "Wet Mulder" is er ooit niet voor niets gekomen
Het is een doordenkertjeremco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:38:
[...]
Bij zulke werkgevers kan je jezelf dan afvragen of je salaris niet gewoon te laag is, als ie ze zo makkelijk betaald.
Dit zou bijna mijn vorige werkgever kunnen zijn, ware het niet dat het dan niet tijdens de lunch was, maar tijdens de ochtendmeeting op de wekelijkse vaste kantoordag.remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:20:
Nee. Zelf betalen is het bij ons. En aan de openbare schandpaal tijdens de lunch.![]()
<insert 15 sec sleep>
"en wat zou ie kosten"
<ritsel ritsel...>

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Hij kan natuurlijk ook gewoon een taxi regelen.Will_M schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:27:
Niet helemaal te vergelijken maar een ex werkgever van me heeft me ooit eens verzocht om met spoed in de auto te stappen om een (IT gerelateerd) probleem bij een belangrijke klant met spoed op te gaan lossen.....
Het was weekend, ik had géén consignatiedienst én ik had een paar glazen bier op. De persoon welke consignatiedienst had was onbereikbaar op dat moment..
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Zolang je standplaats niet is op 1 van die industriële complexen zal het werk-werk verkeer zijn, en is de werkgever 100% wettelijk aansprakelijk voor schade aan je auto.FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:56:
Ik kom ook op industriële complexen met mijn privé-auto. Daar gebeuren weleens dingen (vallende objecten, spuiten met verf met verkeerde wind) en er staan altijd bordjes dat je daar op eigen risico rijdt. Dus ik ben altijd extra voorzichtig met mijn auto en loop liever 500 meter extra dan dat ik hem op een risicovolle plek neerzet. Ben de discussie weleens aangegaan met WG hierover maar daar doen ze nogal moeilijk over…
Een van de consultants een keer 3 maanden ontzegging aan zijn broek. Hij stelde voor om 3 maanden onbetaald verlof te nemen. Ik heb een werkstudent aangenomen die hem van en naar de klant bracht. Ga toch geen 3 maanden omzet mislopen door zo'n klojo.
Hier zakt echt mijn broek van af.mrottjers schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:23:
Mijn werkgevers betaalden altijd mijn boetes. En toen ik zelf werkgever werd deed ik dat ook.
Een van de consultants een keer 3 maanden ontzegging aan zijn broek. Hij stelde voor om 3 maanden onbetaald verlof te nemen. Ik heb een werkstudent aangenomen die hem van en naar de klant bracht. Ga toch geen 3 maanden omzet mislopen door zo'n klojo.
Dus jou werknemer vliegt me een veel te hoge snelheid door het verkeer (daarmee andere verkeersdeelnemers in gevaar brengend) rijdt ook nog een roekeloos (anders krijg je echt niet zomaar 3 maanden rijontzegging) en jij beloond deze persoon in kwestie door een prive chauffeur in te huren?

*sowieso
Heb je misschien een link met ontegenzeggelijke jurisprudentie ?Hielko schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:15:
[...]
Zolang je standplaats niet is op 1 van die industriële complexen zal het werk-werk verkeer zijn, en is de werkgever 100% wettelijk aansprakelijk voor schade aan je auto.
@mrottjers
Deze man had het gewoon zelf mogen gaan regelen toch? Desnoods met taxi’s, zeg betaald. Nu wordt zijn gedrag gewoon beloond.
[ Voor 18% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2022 21:59 ]
I have stability. The ability to stab.
Geen jurisprudentie (maar is vast wel te vinden), maar bijv. op deze overheidssite:FreakNL schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:36:
[...]
Heb je misschien een link met ontegenzeggelijke jurisprudentie ?
@mrottjers
Mafklapper….
De werkgever is in principe aansprakelijk voor de schade die ontstaat door een verkeersongeval in werktijd. Dit geldt voor schade aan de auto en voor lichamelijk letsel. Als de werknemer voor zijn werk in zijn eigen auto rijdt, dan draait de werkgever ook voor de schade op. De aansprakelijkheid vervalt als het verkeersongeval is ontstaan door opzet of roekeloos gedrag van de medewerker.
En op die site staat: verkeersongeval… Daar heb ik nog mijn allrisk voor. Dan vragen ze echt niet of ik zakelijk op pad was. Maar als mijn auto geplet wordt door een bulldozer op een braakliggend terrein wel… En er staat ook”in principe”. Dat maakt het ook weer lekker vaag.
Ik zou eigenlijk wel gewoon een case op rechtszaak.NL willen zien die gaat over schade aan een privé-auto tijdens werktijd terwijl je op een parkeerterrein van een klant, leverancier, etc staat.
Op die werven waar ik kom rijden ook heftrucks met zware ladingen. En er staan bordjes met disclaimers.
Worst case scenario heb ik een schade van 20k (total loss). Werf betaald niet want bordje. WG betaald niet want voorwaarden. Verzekering betaald niet want zakelijk.
Ik heb deze vraag letterlijk aan HR gesteld maar geen antwoord. Maar we gaan wel erg off-topic zo.
[ Voor 106% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2022 21:54 ]
Straffen doet de rechter (in dit geval was het de OvJ). Die vond 3 maanden genoeg voor de overtreding. Jij denkt dat een prive chauffeur leuk is maar je mist 2 belangrijke factoren. Mijn eerste prioriteit was de klant. Verder vergeet je dat dit alleen voor woon- werkverkeer was. In zijn vrije tijd mocht hij zelf uitzoeken hoe hij zich verplaatste maar i.i.g. niet in de auto van de zaak.Hier zakt echt mijn broek van af.
Dus jou jouw werknemer vliegt me met een veel te hoge snelheid door het verkeer (daarmee andere verkeersdeelnemers in gevaar brengend) rijdt ook nog een eens roekeloos (anders krijg je echt niet zomaar 3 maanden rijontzegging) en jij beloondt deze persoon in kwestie door een prive chauffeur in te huren?
BCC schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:17:
Mij oude werkgever betaalde het en verrekende het met je evt eindejaars bonus - dat scheelde de helft ivm inkomstenbelasting. Ik dacht dat meer bedrijven dat deden 🤔
Er is wel degelijk een uitzondering opgenomen in het Handboek Loonheffingen 2022. De boete mag opgevoerd worden in de vrije ruimte van de werkkostenregeling (WKR) als deze voldoet aan de gebruikelijkheidstoets. Wellicht dat BCC hier aan refereert met "eindejaarsbonus". Deze komt namelijk soms ook uit die vrije ruimte van de WKR.RocketKoen schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:19:
Dat noemen ze belastingfraude.
Pagina 46: "Hebt u een boete gekregen voor een overtreding van de werknemer en verhaalt u deze niet
op de werknemer? Dan mag u het voordeel dat de werknemer heeft van het niet verhalen, als
eindheffingsloon aanwijzen als aan de gebruikelijkheidstoets is voldaan."
Maar echt MVO doe je ook niet aan zo. Dit soort gedrag verdient geen beloning. Je had het zijn probleem moeten maken maar de euros telden harder.
[ Voor 45% gewijzigd door FreakNL op 21-06-2022 22:00 ]
Ja, dat zal wel zo zijn (lang geleden) en het was een beursgenoteerd bedrijf dus ik weet vrij zeker dat het belasting technisch wel mochtAftansert schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:53:
[...]
[...]
Er is wel degelijk een uitzondering opgenomen in het Handboek Loonheffingen 2022. De boete mag opgevoerd worden in de vrije ruimte van de werkkostenregeling (WKR) als deze voldoet aan de gebruikelijkheidstoets. Wellicht dat BCC hier aan refereert met "eindejaarsbonus". Deze komt namelijk soms ook uit die vrije ruimte van de WKR.
Pagina 46: "Hebt u een boete gekregen voor een overtreding van de werknemer en verhaalt u deze niet
op de werknemer? Dan mag u het voordeel dat de werknemer heeft van het niet verhalen, als
eindheffingsloon aanwijzen als aan de gebruikelijkheidstoets is voldaan."
Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.
Ik heb in de autoverhuur gewerkt, geloof dat je daar tot 3 schades in het jaar mocht hebben, beetje afhankelijk van je dienstverband ook. Tsja, als je 8 uur lang auto's aan het in- en uitparkeren bent, aan het wassen bent, is het risico op schade ook wat groter. Probeer maar eens op een groot parkeerterrein waar alles dicht is gezet de achterste auto te halen. Achteruit tussen 40 andere auto's door is nou eenmaal een risico.
Bij een stagebedrijf eens een voertuig gereden zonder werkende snelheidsmeter. Toen een van de leidinggevende aankondigde dat ze de boetes met dat voertuig ook maar gingen verhalen, kwam er heel snel een opmerking dat ze dan eerst dat ding moesten fixen.
Dat laatste is ook gewoon WOK-melding waardig natuurlijk.Pizza_Boom schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:35:
Mijn vorige WG betaalde de eerste boete per jaar voor de buitendienst/leaseauto rijders. Ik heb een collega gehad die het voor elkaar kreeg om er in een jaar tijd 100.000 zakelijke kilometers doorheen te trappen... Dan is het risico dat je wat op loopt ook wel eens aanwezig.
Ik heb in de autoverhuur gewerkt, geloof dat je daar tot 3 schades in het jaar mocht hebben, beetje afhankelijk van je dienstverband ook. Tsja, als je 8 uur lang auto's aan het in- en uitparkeren bent, aan het wassen bent, is het risico op schade ook wat groter. Probeer maar eens op een groot parkeerterrein waar alles dicht is gezet de achterste auto te halen. Achteruit tussen 40 andere auto's door is nou eenmaal een risico.
Bij een stagebedrijf eens een voertuig gereden zonder werkende snelheidsmeter. Toen een van de leidinggevende aankondigde dat ze de boetes met dat voertuig ook maar gingen verhalen, kwam er heel snel een opmerking dat ze dan eerst dat ding moesten fixen.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Bedoel je hierin iets van buschauffeurs die 60 i.p.v. 50 of 70 i.p.v. 60 rijden om het schema in te rijden mee? Want ik kan mij niet voorstellen dat de NS hun inkopers met leasewagen de boetes betaald (o.i.d.).Speedmaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:48:
Ik werk in het OV en betalen van boetes is bij ons opgenomen in de CAO. Onder bepaalde voorwaarden is het voor rekening van de werkgever.
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Zolang ik niet onder invloed ben of opzettelijk schade maak dan is dat gewoon voor de werkgever. Dit is wel in een huurauto via het bedrijf en op naam van gehuurd.
Zou mooi zijn als dat een risico voor mij zou zijn, dan ga ik niet meer met de auto maar met de trein/taxi.
From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.
Kan iemand dit aan de buschauffeurs hier doorgeven die hier op de plaatselijke N weg, duidelijk 80 km/h ingedeeld, met <=70 km/h doorsukkelen en daarbij de bijzondere kwaliteiten hebben dat vooral net voor mijn neus te doen?Speedmaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:51:
Buschauffeurs, tot 8 km na correctie is voor de werkgever, vanaf 8 km na correctie is voor de chauffeur.
Alles kan stuk.
Ik moet soms parkeren in zone’s voor vergunninghouders etc.Rockvee2 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:47:
Als je werkgever dat doet dan zit er een steekje los bij je werkgever.
Of ik kan maar 2 uur betaald parkeren, allemaal dat soort onzin.
Werkgever doet daar niet moeilijk over.
Ik ken ook bedrijven die hebben uitgerekend dat de boetes sporadisch betalen goedkoper is dan de parkeerkosten betalen.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
Lijn-Bus chauffeurs rijden vaak wat langzamer als er bij (vroege) haltes op de route géén passagiers in/uit stappen zodat ze alsnog 'spot-on' bij de volgende haltes kunnen zijn.remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:05:
[...]
Kan iemand dit aan de buschauffeurs hier doorgeven die hier op de plaatselijke N weg, duidelijk 80 km/h ingedeeld, met <=70 km/h doorsukkelen en daarbij de bijzondere kwaliteiten hebben dat vooral net voor mijn neus te doen?
Je moet wat om het exacte (dienst) rooster te kunnen volgen, hè
Gebeurd ook in de spits als iedereen als sardientjes die bus in moet.Will_M schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:21:
[...]
Lijn-Bus chauffeurs rijden vaak wat langzamer als er bij (vroege) haltes op de route géén passagiers in/uit stappen zodat ze alsnog 'spot-on' bij de volgende haltes kunnen zijn.
Je moet wat om het exacte (dienst) rooster te kunnen volgen, hè
Ik ben niet ongeduldig. Maar het is bloed irritant.
Alles kan stuk.
Ook al zit zo'n lijn-bus ram-ram vol dan nog moet de chauffeur zich aan het rooster houden én dus stoppen op de afgesproken tijden bij elke halte, ook als het al lang bekend is dat alle passagiers in die bus er pas op het eindstation (vaak een NS Station) uit willen...remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:30:
[...]
Gebeurd ook in de spits als iedereen als sardientjes die bus in moet.
Ik ben niet ongeduldig. Maar het is bloed irritant.
Mooi spel, dat 'openbaar vervoer' hè
Mijn werkgever heeft iets vergelijkbaars met de dienstauto's tijdens dienstreizen. Tot een paar kilometer voor de baas, anders zelf lappen.Speedmaster schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:51:
Buschauffeurs, tot 8 km na correctie is voor de werkgever, vanaf 8 km na correctie is voor de chauffeur.
Dat antwoord zag ik met hoge snelheid aankomen.
Laat ze lekker op die bushalte gaan stilstaan dan om in sync met het schema te komen en val andere weggebruikers niet lastig. Er worden letterlijk files en onnodige drukte en opstoppingen door gecreerd.
[ Voor 6% gewijzigd door remco_k op 21-06-2022 23:46 ]
Alles kan stuk.
Voordat iedereen hier nu gaat denken dat ik met een lijn-bus (mee) rijd: Nee, daar heb ik het geduld niet voor.remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:45:
@Will_M
Dat antwoord zag ik met hoge snelheid aankomen.![]()
Laat ze lekker op die bushalte gaan stilstaan dan om in sync met het schema te komen en val andere weggebruikers niet lastig. Er worden letterlijk files en onnodige drukte en opstoppingen door gecreerd.
Oh dat vind ik zo naar, tijdens een discussie de ander gaan wijzen op zijn taal- en stijlfouten. "Ja maar, jij schrijft dit fout". I know, ik schrijf dit via mijn telefoon, geen excuus maar niet onoverkomelijk dat er dan eens wat doorheen schiet.mrottjers schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Straffen doet de rechter (in dit geval was het de OvJ). Die vond 3 maanden genoeg voor de overtreding. Jij denkt dat een prive chauffeur leuk is maar je mist 2 belangrijke factoren. Mijn eerste prioriteit was de klant. Verder vergeet je dat dit alleen voor woon- werkverkeer was. In zijn vrije tijd mocht hij zelf uitzoeken hoe hij zich verplaatste maar i.i.g. niet in de auto van de zaak.
Maar, buiten dat, meneer in kwestie had ook gewoon een taxi kunnen regelen voor vervoer naar de klant, uit eigen zak. Wie zijn billen brand..
Ik snap oprecht niet hoe je op het idee komt dat een privé chauffeur inhuren voor zo iemand een goed idee is.
*sowieso
Of... je rijdt gewoon niet te hard en krijgt geen boetes?Nobby schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:54:
Zou mooi zijn als dat een risico voor mij zou zijn, dan ga ik niet meer met de auto maar met de trein/taxi.
mrottjers schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 21:50:
[...]
Straffen doet de rechter (in dit geval was het de OvJ). Die vond 3 maanden genoeg voor de overtreding. Jij denkt dat een prive chauffeur leuk is maar je mist 2 belangrijke factoren. Mijn eerste prioriteit was de klant waren de euros. Verder vergeet je dat dit alleen voor woon- werkverkeer was. In zijn vrije tijd mocht hij zelf uitzoeken hoe hij zich verplaatste maar i.i.g. niet in de auto van de zaak.
Oh, haha. Koeriersdiensten rijden standaard te hard (ik wil al niet "veel" zeggen) dus dat moment van onoplettendheid kan hoogstens zijn van "shit, vergeten dat hier een flitspaal staat".MJV schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 20:07:
[...]
De redenering was/is dat je in een moment van onoplettendheid best 54 km/u kan rijden waar 50 is toegestaan. Dat is dan dus geen bewuste keuze, maar een foutje. Als autorijden je dagelijks werk is (pakketbezorger) is de kans dat dit 'n keer voorkomt reëel, en zou het mogelijk niet terecht zijn als de werknemer zou moeten opdraaien voor dat foutje onder werktijd.
Nee, als koeriersdiensten een bekeuring kregen voor elke verkeersovertreding die ze maakten dan gingen de bezorgkosten met 40 euro omhoog of zo.
Signatures zijn voor boomers.
Heel erg raar om te lezen. Zeg je nu echt dat een boete niet te voorkomen is als je veel rijdt? Je kan toch gewoon niet te hard rijden, dat is toch niet ingewikkeld? Ik rij alweer 15 jaar zonder ook maar één boete. Lekker cruise control aan en gaan met die banaan.Nobby schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 22:54:
Mijn werkgever betaald ze ook, zolang ze maar niet te gek zijn natuurlijk. Schades ook.
Zolang ik niet onder invloed ben of opzettelijk schade maak dan is dat gewoon voor de werkgever. Dit is wel in een huurauto via het bedrijf en op naam van gehuurd.
Wil je daarmee zeggen dat justitie voor hun andere regels heeft dan voor ons?Maasluip schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:55:
[...]
Nee, als koeriersdiensten een bekeuring kregen voor elke verkeersovertreding die ze maakten dan gingen de bezorgkosten met 40 euro omhoog of zo.

Of dat zij (bijna) nooit betrapt worden?
"What do you get if you multiply six by nine..."
1e vraag: Ja?Punkrocker schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:12:
[...]
Wil je daarmee zeggen dat justitie voor hun andere regels heeft dan voor ons?
![]()
Of dat zij (bijna) nooit betrapt worden?
Een koerier heeft een ontheffing voor het niet dragen van de autogordel. (of had? Is dat nog zo?)
Voor parkeren op de stoep knijpt de politie ook misschien een oogje dicht, wetende dat ie zo weer weg is. (maar dat is geen officieel beleid van justitie)
[ Voor 17% gewijzigd door The_BoKmeester op 22-06-2022 08:45 ]
Ik rij ook cruisecontrol vanwege de consistentie in snelheid, alhoewel wel +7. Dit, ook voorbij flitspalen e.d. Nog geen boete gehad. Zit ik net op de marge met correctie? Eerlijkheidshalve heb ik dat niet helemaal helder.Janpietertje89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:55:
[...]
Heel erg raar om te lezen. Zeg je nu echt dat een boete niet te voorkomen is als je veel rijdt? Je kan toch gewoon niet te hard rijden, dat is toch niet ingewikkeld? Ik rij alweer 15 jaar zonder ook maar één boete. Lekker cruise control aan en gaan met die banaan.
[ Voor 4% gewijzigd door SkyStreaker op 22-06-2022 08:52 ]
Dit dus. Snap niet dat hier een discussie over kan gaan, haha. Als je een werkgever hebt die je boetes betaalt, zit er echt een steek los. Helaas zijn er veel mensen die niet kunnen rijden, links hangen, veel te hard rijden, bumperkleven… ik word altijd vanzelf al gestresst als ik weer in Nederland op de snelwegen moet rijden. Maar dan moet je niet huilen bij je baas als je weer een paar tientjes boete hebt omdat je 120 reed waar je 100 mag.SmurfLink schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:39:
[...]
Of... je rijdt gewoon niet te hard en krijgt geen boetes?
Snelheidsovertredingen zijn natuurlijk niet de enige boetes in de wereld.Janpietertje89 schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 07:55:
[...]
Heel erg raar om te lezen. Zeg je nu echt dat een boete niet te voorkomen is als je veel rijdt? Je kan toch gewoon niet te hard rijden, dat is toch niet ingewikkeld? Ik rij alweer 15 jaar zonder ook maar één boete. Lekker cruise control aan en gaan met die banaan.
Het is natuurlijk allemaal wel tot op zekere hoogte te voorkomen. Maar het is wel zo dat je altijd een foutje kan maken. Iets met menselijkheid. Hoe meer je op de weg zit des te meer tijd je hebt om een foutje te maken. Ik denk dat iedereen wel momenten kan bedenken waarop ze een bekeuring hadden kunnen krijgen indien ome agent dit had gezien. Zo niet, dan mist eerder een stukje realistische reflectie dan dat er nooit iets is fout gedaan.
Als je als werkgever iemand veel de weg op stuurt, dan mag je mijn inziens wel garant staan voor de oprechte fouten. Uiteindelijk zijn die niet altijd te voorkomen en komen ze direct voort uit het uitvoeren van werkzaamheden.
Voor bestelritjes in de bebouwde kom kan ik me dat nog voorstellen, idem voor even op de stoep staan maar toch geen snelheidsovertredingen?The_BoKmeester schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
[...]
1e vraag: Ja?
Een koerier heeft een ontheffing voor het niet dragen van de autogordel. (of had? Is dat nog zo?)
Voor parkeren op de stoep knijpt de politie ook misschien een oogje dicht, wetende dat ie zo weer weg is. (maar dat is geen officieel beleid van justitie)
(Ja ik weet dat de koeriers veel te veel bestellingen krijgen om te bezorgen en die haast niet bezorgt krijgen die dag)
"What do you get if you multiply six by nine..."
*VindSkyStreaker schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 19:51:
[...]
Het is absoluut logisch, ook ik vindt het complete kolder natuurlijk, maar ik kan ook de verhalen lastig negeren als ik (en ik heb een variabel werkverleden) toch dit vaker bevestigd krijg, van meerdere werkgevers.
[...]
Soms... Oepsie..
- eerste boete (tot max bedrag) per kalenderjaar is kosten van WG. "foutje kan gebeuren"
- alle boetes daarna worden verdubbeld door de WG.
- de WG kan die penalty natuurlijk 'teruggeven' aan personeel bij eindejaar, bv aan personeelsvereniging, een uitje of aan correcte rijders.
Resultaat: je kunt uiteindelijk lease-normbedragen verhogen en iedereen blij maken.
Indien snelheid max 20 km/u en afstand tussen stoopplaatsen max 100 m.The_BoKmeester schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 08:42:
[...]
1e vraag: Ja?
Hey fokschaap...
Ik weet trouwens niet of dat ook geldt voor een boete die exorbitant hoog is..
Is niet relevant voor de IK vorm
Veel bussen rijden op een tijdschema. Als er haltes zijn waar ze niet hoeven te stoppen, dan gaan ze voor lopen op schema. Gevolg is dat ze rustiger gaan rijden, want ze kunnen toch niet eerder weg bij de volgende halte(s).remco_k schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 23:05:
[...]
Kan iemand dit aan de buschauffeurs hier doorgeven die hier op de plaatselijke N weg, duidelijk 80 km/h ingedeeld, met <=70 km/h doorsukkelen en daarbij de bijzondere kwaliteiten hebben dat vooral net voor mijn neus te doen?