Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:
Ik ben op zoek naar en oplossing en argumentatie waar ik zelf ook achter kan staan.
Ik zou zeggen: overleg met de anderen die meegaan, kijk wat zij voor ideeën/gedachten hebben. Met hen zul je gedurende de vakantie door 1 deur moeten... Ik kan mij niet voorstellen dat je er onderling niet uit kunt komen over de verdeling van de kosten. Ik vind ook wel dat er met best veel variabelen alhier rekening gehouden worden; doe dat lekker in onderling overleg met de familie of degenen die meegaan.

Ik snap werkelijk waar niet dat dit soort discussies tegenwoordig ook op Tweakers kunnen :N

[ Voor 25% gewijzigd door CH4OS op 11-08-2022 12:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sovieto
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:16
de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:02:
Ik heb even wat kritischer gekeken naar onze omstandigheden. De ouders slapen allemaal in een eigen 2-persoons kamer. De kinderen allemaal bij elkaar op 1 slaapkamer (3 stapelbedden).
Zou dit reden kunnen zijn om de kinderen als 'half' te rekenen, aangezien ze geen volwaardige slaapplek hebben? Volwassenen zou je tenslotte niet zo met zijn zessen bij elkaar op 1 kamer zetten.

Ik ben op zoek naar en oplossing en argumentatie waar ik zelf ook achter kan staan.
Het geeft in ieder geval wel de argumentatie aan de overige gezinnen, want kinderen voor vol mee rekenen als ze met 6 op een slaapkamer liggen is naar mijn mening niet eerlijk.

Of dat dan kwart, helft of tweederde is, dat zal toch echt voor iedereen anders liggen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:50

de Peer

under peer review

CH4OS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:04:
[...]
Ik zou zeggen: overleg met de anderen die meegaan, kijk wat zij voor ideeën/gedachten hebben. Met hen zul je gedurende de vakantie door 1 deur moeten... Ik kan mij niet voorstellen dat je er onderling niet uit kunt komen over de verdeling van de kosten. Ik vind ook wel dat er met best veel variabelen alhier rekening gehouden worden; doe dat lekker in onderling overleg met de familie.

Ik snap werkelijk waar niet dat dit soort discussies tegenwoordig ook op Tweakers kunnen :N
Het is toch niet zo gek om je gedachten (ben ik nou gek?) even te toetsen voordat je er straks met gestrekt been in gaat? Ik vind Tweakers dan heel waardevol om de voors en tegens te horen vanuit verschillende perspectieven.

Niet alle mensen zijn 'redelijk' dus er standaard vanuit gaan dat je er onderling wel uitkomt is wel wat simpel gedacht.

• de Peer

de Peer

under peer review

Sovieto schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:07:
[...]

Het geeft in ieder geval wel de argumentatie aan de overige gezinnen, want kinderen voor vol mee rekenen als ze met 6 op een slaapkamer liggen is naar mijn mening niet eerlijk.
Nee dat is niet hun argumentatie, maar de mijne om eventueel ze tegemoet te komen. Kamp C zegt gewoon: delen door 4, zonder naar details te kijken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:10
gezin A: 2 personen (dat ben ik)
gezin B: 4 personen (2 kinderen)
gezin C: 6 personen (4 kinderen)

Dus concreet heeft het huisje 4 kamers.

A = 1 kamer
B = 1,5 kamer
C = 1,5 kamer

Als je deze berekening aanhoudt zit je erg veilig.

Dus stel de huur is 4000 totaal dan is het 1000 euro per kamer. Jij betaald 1000 en de andere betalen 1500. Per kind zou ik ook niet eerlijk vinden immers zitten ze allemaal op 1 kamer.

[ Voor 9% gewijzigd door sylvester79 op 11-08-2022 12:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

sylvester79 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:15:

Dus concreet heeft het huisje 4 kamers.

A = 1 kamer
B = 1,5 kamer
C = 1,5 kamer

Als je deze berekening aanhoudt zit je erg veilig.

Dus stel de huur is 4000 totaal dan is het 1000 euro per kamer. Jij betaald 1000 en de andere betalen 1500. Per kind zou ik ook niet eerlijk vinden immers zitten ze allemaal op 1 kamer.
Toevallig was ik precies dit net in excel aan het zetten. Echter zou ik dan gaan voor:

A = 1 kamer
B = 1 + 1/3 kamer
C = 1 + 2/3 kamer

Op die manier betaalt het grootste gezin het meest, wat weer net iets eerlijker is voor het gezin met 2 kinderen.

Op deze manier lijkt het mij best eerlijk.

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:08:
[...]

Het is toch niet zo gek om je gedachten (ben ik nou gek?) even te toetsen voordat je er straks met gestrekt been in gaat? Ik vind Tweakers dan heel waardevol om de voors en tegens te horen vanuit verschillende perspectieven.

Niet alle mensen zijn 'redelijk' dus er standaard vanuit gaan dat je er onderling wel uitkomt is wel wat simpel gedacht.
Ik snap de gedachtegang, maar bedenk je wel dat wij niet de mensen zijn met wie je op vakantie gaat, wat hier redelijk is, hoeft dat binnen de groep met wie jij gaat niet zo te zijn. Als je dan toch rekening houden wilt met de details...

Degenen die met jou mee gaan zullen niet van gedachten veranderen nadat jij een discussie hebt gehad op een random website. Hoe dan ook zul je er samen met hen uit moeten komen. Wij kunnen jou wel van input/inzichten voorzien, maar uiteindelijk zul je met die anderen in zee moeten, hoe dan ook. Of ze nu wel of niet redelijk zijn zul je met hen een overeenstemming moeten vinden; je wilt immers wel een gezellige vakantie hebben, toch?

• de Peer

de Peer

under peer review

CH4OS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:27:
[...]
Ik snap de gedachtegang, maar bedenk je wel dat wij niet de mensen zijn met wie je op vakantie gaat, wat hier redelijk is, hoeft dat binnen de groep met wie jij gaat niet zo te zijn. Als je dan toch rekening houden wilt met de details...

Degenen die met jou mee gaan zullen niet van gedachten veranderen nadat jij een discussie hebt gehad op een random website. Hoe dan ook zul je er samen met hen uit moeten komen. Wij kunnen jou wel van input/inzichten voorzien, maar uiteindelijk zul je met die anderen in zee moeten, hoe dan ook.
Ja, maar door hier rond te vragen komen er nieuwe scenario's naar voren die ik met de familie kan bespreken. Inzichten waar we misschien zelf niet opgekomen zouden zijn.
Of ze nu wel of niet redelijk zijn zul je met hen een overeenstemming moeten vinden;
Niet per se. terugtrekken is ook gewoon een optie als het allemaal erg stroef blijkt te gaan. Dat kan zelfs de verstandigste optie zijn om erger te voorkomen.
Als ik(wij) de uiteindelijke verdeling niet eerlijk genoeg vinden, dan gaan we niet mee.

[ Voor 3% gewijzigd door de Peer op 11-08-2022 12:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 12:17
Ik ga al jaren met een vriendengroep een weekend weg. In de loop der jaren is de groep steeds groter geworden en ik geloof dat we nu op 15 volwassenen en 12 kinderen zitten. Jaren geleden hebben we de afspraak gemaakt dat kinderen tellen voor 0,25. Inmiddels zijn de oudste kinderen 14 jaar, dus heel reëel is het niet meer.

Wel is het inderdaad zo dat de kinderen over het algemeen de mindere slaapkamers hebben en met meer op een kamer liggen en dat er ook nog steeds een heel aantal kleintjes bij zijn die qua eten en drinken nou eenmaal minder verbruiken.

Het grappige is dat bij ons eigenlijk alleen degene die wel kinderen hebben soms iets roepen over of de factor van de kinderen aangepast moet worden, waarbij sommige dan voor zijn en sommige tegen. De mensen zonder kinderen interesseert het eigenlijk niet.

Nou scheelt het natuurlijk dat het bij een weekend om iets andere bedragen gaat als bij een volledige vakantie, maar ik heb voor mijzelf iets van: "als ik het er financieel niet voor over heb, moet ik niet gaan". Daarnaast zie ik wel dat het bij ons voor een aantal gezinnen wel een heel prijzig weekend wordt als de kinderen vol moeten gaan betalen. En dan vind ik een weekend met z'n allen belangrijker dan het verschil in geld, maar nogmaals dan heb je het over andere bedragen (totaal weekend is denk ik € 3.000 ongeveer, maar dan wel voor 27 personen...)

Overigens wel een reële vraag om te stellen: als jij (met je partner ) alleen was gegaan, had je dan voor dezelfde prijs terecht gekund als de huidige prijs gedeeld door aantal personen? Dus stel prijs nu € 4.000 voor 12 personen, konden jullie samen dan boeken voor € 667? In mijn voorbeeld voor een weekend weg ga ik in mijn eentje (op hetzelfde luxeniveau) namelijk nooit voor € 3000 / 18 (15 +12*0.25) = € 167 een weekend weg geboekt krijgen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roelfp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-09 13:07
Om te overtuigen is een extreem voorbeeld vaak wel verduidelijkend:
stel dat de vertegenwoordiger van gezin C in zijn/haar eentje, samen met een gezin van 6 mensen een huisje zou gaan huren. Zou hij/zij het dan ook redelijk vinden als hij/zij de helft zou betalen?

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:18
Draai de situatie gewoon om en laat de andere partij het hele gebeuren regelen, boeken en voorschieten.
Vaak helpt dat wel om een oneerlijke verdeling te vatten voor beide partijen.

Het is kiezen of delen.
Zo heb ik als kind ook geleerd dat je dan eerlijker verdeelt. Er is namelijk altijd 1 helft iets groter of kleiner, en zo voorkom je dat degene die deelt het grootste deel zelf pakt, of dat er ruzie over komt.

Aan de andere kant.. samen uit, samen thuis.

Een familieruzie riskeren omdat je persé samen op vakantie wilt slaat echt als een tang op een varken. Waarom zou je dat überhaupt willen...
Het idee alleen al...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
DCV191283 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:47:
Overigens wel een reële vraag om te stellen: als jij (met je partner ) alleen was gegaan, had je dan voor dezelfde prijs terecht gekund als de huidige prijs gedeeld door aantal personen? Dus stel prijs nu € 4.000 voor 12 personen, konden jullie samen dan boeken voor € 667? In mijn voorbeeld voor een weekend weg ga ik in mijn eentje (op hetzelfde luxeniveau) namelijk nooit voor € 3000 / 18 (15 +12*0.25) = € 167 een weekend weg geboekt krijgen...
Wat zou het gevolg zijn als je zo gaat rekenen? Moet TS dan maar het verschil bijleggen omdat hij anders toch meer geld kwijt was geweest? Ja, de "overhead" p.p. wordt in het algemeen hoger als je met minder personen bent, maar dat wil niet zeggen dat de kleinste partij het verschil dan maar moet bijleggen, want datzelfde geldt natuurlijk ook voor de andere deelnemers. En zeker aangezien TS al aangegeven heeft dat ze met z'n tweeën hele andere keuzes hadden gemaakt qua verblijf en invulling van de vakantie. Dus m.i. totaal onzinnig om een niet-bestaande situatie te gaan vergelijken met wat er nu op tafel ligt.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:45:
Ja, maar door hier rond te vragen komen er nieuwe scenario's naar voren die ik met de familie kan bespreken. Inzichten waar we misschien zelf niet opgekomen zouden zijn.
Als je ze niet met hen kan bespreken, hoe wil je dan die kosten dan wel verantwoorden naar ze, zonder het met ze te overleggen? :? Lijkt me dat je juist binnen de familie meer/beter open kaart kan spelen dan juist online, maar daar zal denk ik onze mening in verschillen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
CH4OS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 13:12:
[...]
Als je ze niet met hen kan bespreken,
Dat zegt ie toch niet? Hij zegt dat hij door het hier eerst te vragen er scenario's gesuggereerd worden waar hij zelf (en zijn familie) misschien niet op gekomen waren. Die gaat hij dan bespreken.

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DCV191283
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19-09 12:17
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:59:
[...]

Wat zou het gevolg zijn als je zo gaat rekenen? Moet TS dan maar het verschil bijleggen omdat hij anders toch meer geld kwijt was geweest? Ja, de "overhead" p.p. wordt in het algemeen hoger als je met minder personen bent, maar dat wil niet zeggen dat de kleinste partij het verschil dan maar moet bijleggen, want datzelfde geldt natuurlijk ook voor de andere deelnemers. En zeker aangezien TS al aangegeven heeft dat ze met z'n tweeën hele andere keuzes hadden gemaakt qua verblijf en invulling van de vakantie. Dus m.i. totaal onzinnig om een niet-bestaande situatie te gaan vergelijken met wat er nu op tafel ligt.
Waar zeg ik dat het volledig voor rekening van TS moet komen? Iets met kort door de bocht?

Nee de kleinste partij hoeft het zeker niet bij te leggen. Maar als ik alleen een weekend weg ga, ben ik meer kwijt dan wanneer ik met een groep ga, dus ik vind het niet erg om een deel daarvan in de groep te investeren. En hoeveel dat is, bepaal dat zelf.

Ik zeg niet dat TS overal mee akkoord moet gaan, maar hij vroeg of er ook mensen waren die andere verdelingen aanhouden, daar geef ik voorbeeld van. Kan je het niet waarderen, vergeet het dan direct...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 18:34
de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 10:37:
Zijn er ook mensen die het wél echt eerlijker vinden om het per gezin te verdelen, ongeacht het aantal kinderen?
Ik probeer het namelijk te begrijpen, maar dat lukt niet. Het lijkt toch simpelweg om het geld te gaan dat ze daar mee besparen.
Dat vind ik enkel eerlijk in het geval dat iedereen kinderen heeft. Of dat er 1,2 of 3 zijn maakt dan niet zoveel uit. Maar als stel zonder kinderen wordt je bij een dergelijke gezamenlijke vakantie altijd financieel benadeeld. De vraag lijkt mij of je de reisgenoten dermate aardig vindt dat je het ervoor over hebt.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 10:26
Wat een gezeur om niets zeg. Met al die berekeningen en frustraties die het met zich meebrengt ben je daarna al weer toe aan vakantie. Ook kan het dierbare vriendschappen kosten dat gezeur om geld.

Lekker delen door 3, het elkaar maar gunnen. wellicht dan nog een compensatie voor het aantal dagen indien het vanaf het begin af aan bekend was dat 1 gezin wat minder lang gebruik maakt van de villa.

Wel zou het de gasten die met minder/korter zijn sieren om een keer op een etentje of iets te trakteren. Staat wellicht niet in verhouding met de hogere kosten per nacht voor het kleinere gezin, maar ik zou er vrede mee hebben.

Als je met 3 gezinnen al het verblijf kan ophoesten van 12.500 hoef je vast niet op de kleintjes te letten.

• de Peer

de Peer

under peer review

Ieder zijn mening. Maar stel je even voor dat er dan 1 dominant familielid is die voortaan alles bepaalt.

Er is niets mis met voor jezelf opkomen.
De lieve vrede bewaren is ook veel waard, maar er zijn grenzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 18-09 16:10
de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:23:
[...]

Toevallig was ik precies dit net in excel aan het zetten. Echter zou ik dan gaan voor:

A = 1 kamer
B = 1 + 1/3 kamer
C = 1 + 2/3 kamer

Op die manier betaalt het grootste gezin het meest, wat weer net iets eerlijker is voor het gezin met 2 kinderen.

Op deze manier lijkt het mij best eerlijk.
Dit ook een manier, al blijft het natuurlijk 1 kamer en ga je nu rekenen per stapelbed. Maar je hebt nu twee opties die je kunt bespreken en naar mijn mening eerlijker en reeeler zijn dan per persoon. Succes!

• glaerox
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18-09 10:26
de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:04:
[...]

Ieder zijn mening. Maar stel je even voor dat er dan 1 dominant familielid is die voortaan alles bepaalt.

Maar heb je het dan over je eigen gezin?
Of is het 1 van de andere families? Want dan ga je lekker nu op vakantie met zijn allen en weet je dat je dat voortaan niet meer hoeft te doen :)

• asmi2
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
de Peer schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:04:

Waarom zou je eigenlijk wel samen op vakantie gaan? Zo te zien is bij voorbaat de lol er al af.

• de Peer

de Peer

under peer review

glaerox schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:12:
[...]

Maar heb je het dan over je eigen gezin?
Of is het 1 van de andere families? Want dan ga je lekker nu op vakantie met zijn allen en weet je dat je dat voortaan niet meer hoeft te doen :)
Het was hypothetisch. Ik vind dat de discussie gewoon gevoerd mag worden en dat de meest dominante persoon niet altijd zijn zin hoeft te krijgen.

• de Peer

de Peer

under peer review

asmi2 schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 15:49:
[...]

Waarom zou je eigenlijk wel samen op vakantie gaan? Zo te zien is bij voorbaat de lol er al af.
Het kan prima gewoon leuk worden, net als de vorige keer. Er is nu alleen nieuwe aanhang die een andere mening heeft over de verdeling.
Groepsdynamiek heb je altijd en juist ook in de familie.

De lol is er nog niet af. We zijn alleen bang dat het kan escaleren als we dit niet gelijk in een vroeg stadium helder hebben.

Liever nu even wat discussie dan straks heibel als we er al zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door de Peer op 11-08-2022 16:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Nu online

Twazerty

AVCHDCoder developer

Niet alles gelezen, maar ik zou het zo doen:
12500 / 21 dagen = 595,24 per dag

Eerste deel van de vakantie zijn jullie er met 3 gezinnen, tweede deel van de vakantiedagen zijn jullie er nog maar met 2 gezinnen.
Voor de eerste 16 dagen: 595,24 / 3 gezinnen * 16 dagen = 3174,61 per gezin (gezin A, B en C)
Voor de laatste 5 dagen: 595,24 / 2 gezinnen * 5 dagen = 1488,10 per gezin (gezin A en C)

Dus:
Gezin A: 3174,61 + 1488,10 = € 4662,71
Gezin B: € 3174,61
Gezin C: 3174,61 + 1488,10 = € 4662,71

Grootte van het gezin negeer ik. Je betaald waarschijnlijk niet minder als je met 1 gezin de villa huurt. Dus ik behandel een gezin als 1 deel. Er zijn 3 gezinnen, dus 3 delen.

Indien nodig kun je het nog verder afbreken naar aantal personen. Dan zou ik zeggen:
Voor de eerste 16 dagen: 595,24 / 12 personen * 16 dagen = 793,65 per persoon (gezin A, B en C)
Voor de laatste 5 dagen: 595,24 / 8 personen * 5 dagen = 372,03 per persoon (gezin A en C)

Dus:
Gezin A: 793,65 * 5 + 372,03 * 5 = € 5828,40
Gezin B: 793,65 * 4 = € 3174,60 (toevallig gelijk aan de vorige situatie)
Gezin C: 793,65 * 3 + 372,03 * 3 = € 3497,04

Ik kies voor de eerste optie.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

de Peer schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:18:
Is en blijft een lastige kwestie. Wij hebben iets vergelijkbaars.

Wij hebben er best moeite mee om dan de totale kosten door 3 te delen. Vooral omdat er voor een nogal dure accomodatie is gekozen die wij zelf nooit zouden kiezen. De standaard van de gezinnen met kinderen ligt veel hoger.

Dus we worden al op kosten gejaagd doordat het een hoger segment is dan we zelf zouden kiezen, en vervolgens betalen we ook nog een significant deel van/voor de kinderen van de andere gezinnen.

Het gaat om 1 week, terwijl wij met hetzelfde budget 3 weken weg kunnen met ons tweeën.
Om familieruzie te voorkomen is (bij ons, ik ben niet de TS) inmiddels besloten om te annuleren. jammer dat de meningen over een verdeling te ver uit elkaar liggen en dat daarover communiceren al direct moeilijk ging. Ik ben zelf wel opgelucht, dat zegt genoeg.

Gelukkig geen annuleringskosten, want de verdeling daarvan zou nog problematischer worden vrees ik :D

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 19-08-2022 14:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
de Peer schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Om familieruzie te voorkomen is (bij ons, ik ben niet de TS) inmiddels besloten om te annuleren. jammer dat de meningen over een verdeling te ver uit elkaar liggen en dat daarover communiceren al direct moeilijk ging. Ik ben zelf wel opgelucht, dat zegt genoeg.

Gelukkig geen annuleringskosten, want de verdeling daarvan zou nog problematischer worden vrees ik :D
Beter nu, dan met horten en stoten en veel scheve gezichten op vakantie gaan, om daar op dag 1 meteen te gaan soebatten over de boodschappenrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 17-09 16:07
CH4OS schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 12:04:
[...]
Ik zou zeggen: overleg met de anderen die meegaan, kijk wat zij voor ideeën/gedachten hebben. Met hen zul je gedurende de vakantie door 1 deur moeten... Ik kan mij niet voorstellen dat je er onderling niet uit kunt komen over de verdeling van de kosten. Ik vind ook wel dat er met best veel variabelen alhier rekening gehouden worden; doe dat lekker in onderling overleg met de familie of degenen die meegaan.

offtopic:
Wel makkelijk gezegd op deze manier natuurlijk, als je zelf niet in deze situatie zit.

Tweakers heeft tal van topics die niks te maken hebben met tech. Jouw post heeft nogal een hoog vroeger- was- alles- beter gehalte. Blijf dan lekker uit dit soort topics weg ;)

*edit* graag ontopic blijven. Dit soort discussies (over of dit soort topics hier passen) kunnen in het feedback topic

[ Voor 6% gewijzigd door ZieMaar! op 20-08-2022 08:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:02
de Peer schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 14:18:
[...]

Maar, je vindt geld dus belangrijker dan op vakantie gaan met je broer/zus en je neefjes/nichtjes (je hebt het over familie, dit is even een aanname)?

Man, ik wou dat de verhoudingen tussen mijn broers/zussen zo goed was dat we met elkaar op vakantie zouden kunnen. Dat het geld kost vind ik dan niet belangrijk, daar werk ik immers voor. Een herinnering maken is toch echt wel belangrijker dan een paar honderd euro besparen.... Zeker omdat het leven kwetsbaar genoeg is en iedereen zomaar kan komen te overlijden...

Maar: zit je dan normaal 3 weken jn een goedkoop iets wat iets van 1.000 euro kost? En dan nu 1.000 voor een week in iets van een luxe CenterParcs huisje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

President schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 08:49:
[...]

Maar, je vindt geld dus belangrijker dan op vakantie gaan met je broer/zus en je neefjes/nichtjes (je hebt het over familie, dit is even een aanname)?
Gaat om familie inderdaad, of eigenlijk schoonfamilie in mijn geval.
er spelen eigenlijk 2 zaken:
1. Geld. Het gaat om een 'extra' vakantie die bovenop de vakantie komt die ik samen met mijn partner ga hebben. Als de verdeling voor ons dermate ongunstig (en in mijn ogen oneerlijk) uitpakt dan wordt het benodigde budget voor die extra vakantie wel erg hoog. Dat hebben we er simpelweg niet voor over. Niet dat we het geld niet hebben, maar we vinden het te duur.
2. Principekwestie. Er is gebleken dat er andere perspectieven zijn over wat 'eerlijk' of 'normaal' is en dat er niet veel flexibiliteit lijkt te zijn. Dit geeft geen fijn voorgevoel aangezien er nog genoeg keuzes gemaakt moeten worden samen.

Juist bij familie willen we gewoon voorkomen dat dit fout gaat.
Op vakantie met familie + neefjes en nichtjes is overigens niet mijn droomvakantie hoor :P dus dan vind ik de afweging m.b.t. geld niet zo vreemd. Is gewoon rationeel.
Maar: zit je dan normaal 3 weken jn een goedkoop iets wat iets van 1.000 euro kost? En dan nu 1.000 voor een week in iets van een luxe CenterParcs huisje?
Zoiets ja, daar komt het wel ongeveer op neer. We kiezen meestal een goedkope locatie (land) uit en stellen niet al te veel eisen aan accommodatie.
[...]

Man, ik wou dat de verhoudingen tussen mijn broers/zussen zo goed was dat we met elkaar op vakantie zouden kunnen.
haha maar dat is het hele punt, de huidige verhoudingen willen we graag zo houden. Ze zijn nu nog goed.

[ Voor 10% gewijzigd door de Peer op 20-08-2022 09:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pannencouque
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-09 10:32
[...]

Maar, je vindt geld dus belangrijker dan op vakantie gaan met je broer/zus en je neefjes/nichtjes?

Man, ik wou dat de verhoudingen tussen mijn broers/zussen zo goed was dat we met elkaar op vakantie zouden kunnen.
Dat is nogal een aanname :D
Jouw referentie- en afwegingskader ligt dus anders. Ik denk dat er voldoende mensen zijn die aardig met hun familie kunnen maar waar de boel juist onder druk komt te staan door discussies over geld (evt op vakantie). Dan kun je dat beter vermijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Pannencouque op 24-08-2022 07:48 ]

Pagina: 1 2 Laatste