Acties:
  • +2 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-07 09:01
Dr.No: "Älexa, activate laser to kill Mr. Bond"
*walks out*
Alexa: "I'm sorry, I didn't understand you"
*Bond escapes*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:22
Agent47 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 11:33:
[...]

Ik koop de films via Apple TV. Tientje per stuk. Meteen te streamen op tv, heerlijk.
10 euro per film :S Ik heb de bluray box met alle films, voor 70 euro :P Betere kwaliteit ga je niet krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 18:56

Agent47

I always close my contracts.

segil schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:07:
[...]

10 euro per film :S Ik heb de bluray box met alle films, voor 70 euro :P Betere kwaliteit ga je niet krijgen.
Heb geen blu ray speler. Dat tientje per film kan ik wel laaien :P
Wordt alleen een ding als Apple die streaming dienst er uit gooit. Jij hebt ze fysiek nog _/-\o_

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• segil
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:22
Agent47 schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 12:38:
[...]

Heb geen blu ray speler. Dat tientje per film kan ik wel laaien :P
Wordt alleen een ding als Apple die streaming dienst er uit gooit. Jij hebt ze fysiek nog _/-\o_
Maar bij 20+ films a 10 euro per film, ben je nog goedkoper uit wanneer je die box + BD player koopt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06-07 18:56

Agent47

I always close my contracts.

segil schreef op woensdag 5 maart 2025 @ 14:18:
[...]

Maar bij 20+ films a 10 euro per film, ben je nog goedkoper uit wanneer je die box + BD player koopt :p
Gooi eens een goede blu ray speler :P ;)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-07 17:23

James Bond is niet meer

Met wijze waarop de meest recente Bond-film afliep – No Time to Die, met de geweldige Léa Seydoux – was het al een klein beetje aangekondigd: het einde van James Bond. Barbara Broccoli, die het beheer van de serie samen met haar man overnam van haar vader, heeft de rechten verkocht aan Amazon. R.I.P. James Bond.

Nu is het natuurlijk maar de vraag hoe dit alles uit zal pakken. Misschien vloeit er juist iets moois uit voort? We weten het niet, net zoals toen Albert Broccoli het roer aan zijn dochter overgaf het ook maar de vraag was of dat goed af zou lopen. Toch is dat wel wat we in alle redelijkheid kunnen verwachten: dat het hiermee klaar is met James Bond, en dat deze naam vanaf nu alleen nog maar een terugblik zal zijn. Een terugblik op wat eens zo groot was.

Er zijn redenen om dat aan te nemen. Ten eerste is er de serie over Moneypenny die vlak na de overname is aangekondigd. Dit bijkarakter krijgt nu haar eigen serie. Laat me raden: vroeger was zij ook spion? En ze was links en rechts vijanden aan het vermoorden, totdat ze plotseling besloot typjuffrouw te worden, want…

Het is zelfs zo erg dat de reden, dat Amazon Broccoli uiteindelijk heeft uitgekocht, in plaats van met haar samen te werken, schijnt te zijn dat zij consequent dit soort ideeën verwierp. Het zijn maar geruchten, en we kunnen enkel speculeren over wat er precies gezegd is, maar het is niet vreemd om aan te nemen dat het verschil van mening waarschijnlijk te maken heeft met de immense lage kwaliteit van de door Amazon voorgestelde ideeën, en de schade die ze zouden brengen aan de naam James Bond. Geruchten bestaan zelfs dat ze voorstellen voor een vrouwelijke 007, … , zou hebben afgeschoten. Uiteindelijk zou Bezos genoeg hebben gehad van haar vervelende bemoeienis en ergerlijke vastberadenheid iets kwalitatiefs neer te zetten en zou hij gezegd hebben: “Het kan me niet schelen wat het kost, zorg dat je van haar afkomt.”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvrSGlGizcQJt7rbEs7QMxH8L_o=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/hhKctcI8RJItt2YhrjuIwWbW.jpg?f=user_large

Daarnaast hebben we Star Wars als voorbeeld van wat er kan gebeuren, waarover in ieder geval gezegd kan worden dat de overname door Disney weinig goeds heeft betekend voor de serie. Het is met name een grote lastercampagne wat daar gebeurt, de eens zo goede naam van Star Wars wordt door het slijk gehaald tot er niets meer van over is. Kinderen over de hele wereld denken nu bij deze naam aan cartoons, pyjama's en tandpasta.

Goed, we kunnen hopen dat het anders zal lopen. Misschien komt er ondanks alles iets heel moois uit, het zou kunnen. Of, we kunnen de James Bond-serie nu als een afgesloten geheel zien. Dat heeft ook wel wat. Er zit een positieve kant aan. De laatste films met Daniel Craig sluiten het verhaal wat dat betreft in ieder geval mooi af, door weer bij het begin te beginnen en ook, op een manier die nieuw is voor de serie, bij het einde te eindigen.

En dat betekent ook dat het tijd is om de rekening op te maken. We kunnen nu, aangenomen dat dit inderdaad het einde is, of tenminste het begin van het einde, gaan terugblikken op de serie en voor eens en voor altijd bepalen wat de beste Bond-film is, wie de beste Bond-acteur, en ga zo maar door. Wat nu eigenlijk het allerbeste is (of was…) aan Bond.

James Bond is een product van de Koude Oorlog. Zijn opkomst kondigt het einde aan van de soevereiniteit van de natiestaat en markeert het tijdperk van het ontwortelde individu dat alleen en op zichzelf staat in de wereld. Wellicht is ook dat tijdperk nu ten einde gekomen – en is er in de wereld zoals die nu aan het worden is ook geen ruimte meer voor een icoon als James Bond. Wat dat betreft is het misschien wel helemaal passend indien hij nu al zijn individuele kenmerken zou verliezen om opgenomen te worden in de commerciële eenheidsworst van actiehelden. Misschien staat de transformatie die James Bond in dit proces waarschijnlijk zal ondergaan, van unieke enkeling tot generiek product, misschien staat die transformatie wel symbool voor die van het individu als zodanig.

Wat dat betreft blijft James Bond nu als voorheen een iconisch teken des tijd. Zou hij nu dan eindelijk ten onder gaan aan de commercie, een gevaar dat altijd aan hem heeft gekleefd? Misschien is dat wel uiterst passend. Of misschien weet hij zich op het laatste nippertje uit deze penibele situatie te redden, zoals hij dat ook in de films steeds weer heeft klaar weten te spelen. We gaan het zien.

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:54
Nou, topic kan op slot dan, denk ik :+

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Amerauder
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-07 17:23
Goed nieuws! Niemand minder dan de geniale Denis Villeneuve (Dune, Blade Runner 2049, Arrival) zal de nieuwe James Bond film gaan regisseren.

Dat stemt toch wel weer hoopvol.
Denis Villeneuve, the Oscar-nominated French-Canadian filmmaker, will direct the next James Bond film, Amazon MGM Studios has announced.

The Dune director said in a statement released by the studio that he was a "die-hard James Bond fan" and intends to "honour the tradition" of the franchise.

Speculation has been swirling over the future of the 007 films after long-time Bond producers Barbara Broccoli and Michael G Wilson stepped down from their roles in February.
Villeneuve acknowledged the "massive responsibility" of helming the new film and expressed his excitement at the challenge.

"I grew up watching James Bond films with my father, ever since Dr No with Sean Connery. I'm a die-hard Bond fan. To me, he's sacred territory," he said.
https://www.bbc.com/news/articles/cn41yddj4m1o

Filmanalyse en filosofie vind je op: overstorm.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 00:18
Gerucht gaat nu dat het 1 van deze 3 wordt, dan gok ik dat het Jacob wordt die ziet er nog enigzins Bond achtig uit. Tom Holland zou ik erg bijzonder vinden :X

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULQ0TbO0K31fHSTvfHv5Q_Up_qI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h90gXiYO08J2eb0pP6l7NqJk.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.ad.nl/show/va...wintiger-worden~adc5edb7/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02:20
Al die geruchten over de nieuwe acteur kunnen gewoon de prullenbak in, pure onzin. Het is al decennia voor vele kranten en media een populair item over te schrijven. Nu ook weer, sinds de vorige film is het bijna maandelijks weer raak met een nieuw gerucht en dat nu al een paar jaar lang. Gewoon negeren.

Ze hebben net een regisseur gekozen na een vrij lange periode waarin het maar niet wilde lukken om de productie op te starten. Er zal nog geen verhaal zijn, en daarmee hebben ze ook geen idee of ze bijv een jonge of al een meer ervaren Bond zoeken. Nu al casten is dus gewoon onzinnig. De nieuwe regisseur is voorlopig ook nog bezig met Dune 3, dus de rest van 2025 zal wel besteed worden aan een beetje uitzoeken welke richting ze op willen. Als er begin 2026 een begin van een script ligt dan kan ergens in 2026 de casting volgen, misschien 2e helft 2026 al opnames en dan op z'n vroegst in 2027 de film.

Het enige waar ik over twijfel is of Amazon gaat afstappen van de gewoonte om nog relatief onbekende acteurs voor de rol van Bond te kiezen. De vorige producers hadden altijd de gewoonte om een onbekende acteur tot grote ster te transformeren met het gevolg dat de acteur voor altijd een wandelend uithangbord blijft voor de franchise of de acteur nou wil of niet. Connery was compleet onbekend, Lazenby ook. Moore had al wat succes met Saint en Persuaders maar was nog geen filmster en daarmee ook niet echt wereldberoemd. Dalton was een ervaren theateracteur maar ook nog niet bekend bij het grote publiek, en Brosnan had wat succes met een serie Remington Steele maar daar heb ik in Europa eigenlijk nooit wat van meegekregen. Craig was ook nog een onbekend groentje.

Maarja, de Broccoli's zijn weg (nouja niet helemaal, ze hebben nog 50% inspraak op de stichting (oid) waarin ze de rechten nu hebben ondergebracht. Wel invloed, geen final vote), dus denkt Amazon daar ook zo over? Of denkt Amazon: fuck het merk James Bond, het is voor ons belangrijker dat het veel geld opbrengt dus we willen juist een hele bekende naam hebben.

Voorheen had ik opties als Tom Holland, Henry Cavill, Idris Elba enzo dus 0,0 kans gegeven, al veel te bekend. Maar het zou best kunnen dat dat vanaf nu anders ligt.

Maar de geruchtenmolen kan denk ik nog wel een paar maanden genegeerd worden, in elk geval tot na de zomer. En als er wel nieuws is, dan merk je ook meteen dat het nieuws is en geen gerucht; zoals bij de aankondiging van Denis voor regie.
Pagina: 1 2 Laatste