[macOS 13 Ventura] - Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 22 producten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-05 21:14
Gr4mpyC3t schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:41:
[...]

Heb je Apple Private Relay aanstaan?
Nee staat niet aan.

Ik heb ondertussen een andere oplossing en cloudflare tunnels gestopt zoals @Ferruginous Hwk al aangaf is dit wel heel makkelijk maar je prikt een best gat in je firewall. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Ik wil bestanden naar een externe drive gaan verplaatsen. Bij de home directories kan dat gemakkelijk: https://www.idownloadblog...-folder-to-another-drive/. Maar hoe doe ik datzelfde voor de user shared? Dat is de map met de grootste en meeste bestanden bij ons. Is symlinken de enige optie of is er een andere manier?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!
breinonline schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:18:
Ik wil bestanden naar een externe drive gaan verplaatsen. Bij de home directories kan dat gemakkelijk: https://www.idownloadblog...-folder-to-another-drive/. Maar hoe doe ik datzelfde voor de user shared? Dat is de map met de grootste en meeste bestanden bij ons. Is symlinken de enige optie of is er een andere manier?
Klinkt allemaal heel omslachtig, waarom wil je dit verplaatsen?

Als je ruimte tekort hebt kan je het beste heel MacOS op een externe SSD installeren en daarvandaan booten.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:19

breinonline

Are you afraid to be known?

Greatsword schreef op vrijdag 30 juni 2023 @ 17:23:
[...]

Klinkt allemaal heel omslachtig, waarom wil je dit verplaatsen?

Als je ruimte tekort hebt kan je het beste heel MacOS op een externe SSD installeren en daarvandaan booten.
Eigenlijk om wat ze in die guide aangeven:
One important note: it is very advisable to retain one user account on the boot drive for troubleshooting purposes. If you move all your user accounts to another HDD and the OS loses track of them, you will not be able to log in to any accounts, and this is difficult to troubleshoot without technical expertise. I therefore move my large, personal user account to an HDD, and leave one unused user account called “Spare” on the boot drive. Its only use is to troubleshoot and restore my other user account, in case of the other HDD failing or the link between OS and external user account being broken for any reason.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twodigits
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 14:02
Na update van mijn iMac M1 naar Ventura 13.4.1 had ik ineens geen internet meer via LAN. Wel via Wifi. Andere pc aan dezelfde kabel gaf gewoon wel internet via LAN. Alles gereset, hielp niet.
Ik was van plan er dit weekend eens voor gaan zitten om het op te lossen, maar sinds vanmorgen werkt internet via LAN ineens weer. Vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

iAR

Ik heb een vet vreemd probleem: op mijn iMac kan Safari niet bij mijn locatie. Elk andere app kan prima mijn locatie benaderen.

Ik heb uiteraard gecontroleerd of de locatie voorzieningen aan staan (ja dus, want andere apps kunnen er wel bij), en of die van safari specifiek ook aan staat (ja!).
In de instellingen van Safari kan ik geen noemenswaardige instelling vinden. Op het gedeelte van websites en hun permissies staat nergens iets dat er zou kunnen leiden dat ze er niet bij kunnen (dus of vraag of sta toe).

Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Lache, als je de nieuwste security update installeert herkent Facebook je niet meer als Safari-gebruiker omdat ie de "(a)" in de user-agent niet snapt. :+

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:37
WhatsappHack schreef op maandag 10 juli 2023 @ 21:20:
Lache, als je de nieuwste security update installeert herkent Facebook je niet meer als Safari-gebruiker omdat ie de "(a)" in de user-agent niet snapt. :+
Tsja.. is dat nou de schuld van Facebook of Safari :+ verder geen problemen met andere sites

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syltheboy
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Als je de (a) weghaalt dan is het probleem opgelost.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0IWGsZI1Sqi3ShWjcLRjTOYJ1nE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/C0Z4HNm0rbeoKRtpiz3DpQyH.png?f=user_large
Na een herstart van Safari is de instelling weer weg.

[ Voor 70% gewijzigd door syltheboy op 11-07-2023 00:57 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Raar dat Apple überhaupt de user agent zo granulair wijzigt: hoezo is het voor een website van belang te weten welke security patch ik heb? Maakt toch juist alleen maar degene zonder patch kwetsbaarder (makkelijker te identificeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Keypunchie schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 06:48:
Raar dat Apple überhaupt de user agent zo granulair wijzigt: hoezo is het voor een website van belang te weten welke security patch ik heb? Maakt toch juist alleen maar degene zonder patch kwetsbaarder (makkelijker te identificeren).
Snap ik ook niet helemaal. Meestal is het juist prettiger om (op z'n minst precieze) versienummers te verhullen. Uiteindelijk beveiligt dat je niet beter als je kwetsbaar bent, maar het maakt het een aanvaller ook niet onnodig makkelijker (en geeft je mogelijk meer tijd om verdacht gedrag te detecteren als een aanvaller meer pogingen moet doen om kwetsbaarheden uit te buiten).

Met browsers die veel veranderen qua ondersteunde features e.d. kan ik me wel iets voorstellen bij een main versie (eg: Safari 16); maar om nou elke dot-release erin te proppen...?

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smiba
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 02-05 23:39
Iemand een idee waar je deze patch handmatig nog vandaan kan halen? Word er toch een beetje nerveus van dat ik gewoon rondloop met een machine waar een zero-day voor bestaat. Maakt mij vrij weinig uit dat facebook stuk is, gebruik ik toch niet.

Als ik in mijn console kijk heb ik ook 1 segmention fault vandaag (KERN_INVALID_ADDRESS, paar uur geleden) op com.apple.WebKit.WebContent, nog nooit eerder gehad. Maakt me echt wel een beetje nerveus ineens. Helemaal omdat de update dus al published is geweest. 24 uur is wel genoeg tijd voor een beetje fantatieke hacker groepen om te reverse engineeren waar de exploit zit

[ Voor 17% gewijzigd door smiba op 11-07-2023 21:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
Niet te zenuwachtig zijn, hoor. Anders gebruik je gewoon ff tijdelijk een andere browser dan Safari.

Rapid response B komt eraan: https://support.apple.com/en-us/HT213827

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Heeft iemand ook last van ontraceerbare memory leaks in Ventura?
Ik heb een M1 Mac Mini, gekocht in april 2021. Sinds de update naar Ventura 13.4.1 (22F82) krijg ik iedere keer als hij een dag of 2 aan staat zo'n force quit schermpje dat je niet weg kunt klikken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z74ILN-UbIn-BeU6yRE3Cpi4eTo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/D674thna798glWO4V298ovW9.png?f=user_large

Als ik dit allemaal optel kom ik op zo'n 3.5GB uit, lang niet zoveel als de 16GB die ik heb.

In Sensei zie ik dan dat ik op ongeveer 75% zit, maar dat hij wel keihard aan het swappen is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pN3RgsxDKQtMJUNDndFBa0LeVGE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/21RTGZSsJsmCTx2PUH6uvSc1.png?f=user_large

Volgens bpytop zit ik dan wel weer op 14.3GB (iets meer dan 75%, maar komt in de buurt), maar in de lijst processen zie ik geen overduidelijke issues.. Het lijkt dus of het inmiddels afgeschoten processen zijn die een beetje geheugen vasthouden en niet vrijgeven ofzo.

Herkent iemand dit?

Edit: Processen afschieten levert ook niks op, als ik bijv. mijn IDE afschiet die zeker wel eens rond de 3-4GB gebruik zit dan schiet het schermpje gewoon weer terug omhoog na een paar minuten

[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 12-07-2023 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:35

4POX

Everybody is wired

Oon schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:33:
Heeft iemand ook last van ontraceerbare memory leaks in Ventura?
Ik heb een M1 Mac Mini, gekocht in april 2021. Sinds de update naar Ventura 13.4.1 (22F82) krijg ik iedere keer als hij een dag of 2 aan staat zo'n force quit schermpje dat je niet weg kunt klikken:
[Afbeelding]

Als ik dit allemaal optel kom ik op zo'n 3.5GB uit, lang niet zoveel als de 16GB die ik heb.

In Sensei zie ik dan dat ik op ongeveer 75% zit, maar dat hij wel keihard aan het swappen is:
[Afbeelding]

Volgens bpytop zit ik dan wel weer op 14.3GB (iets meer dan 75%, maar komt in de buurt), maar in de lijst processen zie ik geen overduidelijke issues.. Het lijkt dus of het inmiddels afgeschoten processen zijn die een beetje geheugen vasthouden en niet vrijgeven ofzo.

Herkent iemand dit?

Edit: Processen afschieten levert ook niks op, als ik bijv. mijn IDE afschiet die zeker wel eens rond de 3-4GB gebruik zit dan schiet het schermpje gewoon weer terug omhoog na een paar minuten
Hoeveel ruimte heb je nog vrij op de interne schijf?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

4POX schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 17:54:
[...]

Hoeveel ruimte heb je nog vrij op de interne schijf?
Nog zo'n 215GB van de 494GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ascension
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 03-05 20:47
Sinds de laatste update naar 13.4.1 wil m'n MSI PS341WU beeldscherm niet meer zelf wakker worden. Het display is wel actief (heb twee schermen, kan er bijvoorbeeld een venster heen spelen) maar geeft niks weer. Na het uit- en aanzetten van het scherm werkt het weer. Scherm is aangesloten via USB-C naar HDMI kabel. Betreft een Mac Studio. Voor de update werkte het naar behoren. Iemand die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keypunchie
  • Niet online
@Ascension Het enige dat ik kan zeggen is dat dit helaas geen uitzonderlijk probleem is. In mijn ervaring komt/gaat dit vervelende gedrag, zelfs zonder wijzigingen. Ik kan er geen pijl op trekken.

[ed.] Mijn ervaring is overigens alleen met Macbooks, niet de studio.

[ Voor 15% gewijzigd door Keypunchie op 13-07-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sD9h7AfdZgGpQAWvDso6ZjSX1Kw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jbry86jzDYBKWbtCZiWz6gLM.png?f=user_large
Iemand een idee, ik word hier helemaal gestoord van. Al sinds Ventura deze melding in beeld als ik Chrome opstart en al verschillende opties geprobeerd, maar blijft terug komen. De gouden tip maakt mijn dag! :)

iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2  HomeKit  CarPlay  MagSafe  AirTags

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skywalker27
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-04 19:29
THE_BASE schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:28:
[Afbeelding]
Iemand een idee, ik word hier helemaal gestoord van. Al sinds Ventura deze melding in beeld als ik Chrome opstart en al verschillende opties geprobeerd, maar blijft terug komen. De gouden tip maakt mijn dag! :)
Check je plugins waarschijnlijk mislukt er een update.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• KarlHungus
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 08-10-2024

KarlHungus

I fix the cable.

MacOS Ventura 13.5 is uit (net als de iOS en iPadOS updates…)

My name is Karl. Ich bin expert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000

4POX

Everybody is wired

Is er een oplossing dat Ventura onthoudt dat de HDR toggle aanstaat. Ik gebruik mijn LG scherm ook op een andere computer. Maar als ik die daarna weer in mijn Apple steek staat de HDR optie weer uit bij display.

Nu kan ik het oplossen met deze app -> https://github.com/waydabber/BetterDisplay/discussions/1539

Ik hoop op een andere oplossing die geen app vereist.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:22
Edit: vraag beter tot zijn recht in het IOS 16-topic.

[ Voor 90% gewijzigd door SyS_ErroR op 01-08-2023 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09:51
Dag, nieuw op dit forum.
Na upgrade naar Ventura 13.5 kan mail niet meer zenden.
Als je een mail zend dan krijg je de whoosh, zie je de “undo” functie een paar seconden onderaan in beeld, maar vervolgens verschijnt de mail niet in de send-box en komt ook niet bij de ontvanger aan.
- ik maak gebruik van een imap account bij eigen domein provider
- getest met 2 verschillende imap accounts
- beide accounts werken wel op een andere Mac (nog niet geüpgrade en dat doe ik nu ook even niet)
- imap accounts al verwijderd, library/mail folder gewist, ventura opnieuw geïnstalleerd, imap weer toegevoegd > zelfde probleem
- Ventura als “full install” (niet incremental), zowel via usb als via de recovery geprobeerd.

Ik weet het niet meer….

Tips?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Stefannn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:16:
Dag, nieuw op dit forum.
Als je een mail zend dan krijg je de whoosh, zie je de “undo” functie een paar seconden onderaan in beeld, maar vervolgens verschijnt de mail niet in de send-box en komt ook niet bij de ontvanger aan.
- beide accounts werken wel op een andere Mac (nog niet geüpgrade en dat doe ik nu ook even niet)
- imap accounts al verwijderd, library/mail folder gewist, ventura opnieuw geïnstalleerd, imap weer toegevoegd > zelfde probleem
- Ventura als “full install” (niet incremental), zowel via usb als via de recovery geprobeerd.

Ik weet het niet meer….

Tips?
Update… het lijkt erop dat alleen mails “met empty body” niet worden verstuurd.
(Daar kom je dan na een complete zondag troubleshooten, ongeveer 8 nieuwe Ventura installs achter als je als uiterste poging een testmail met meer dan alleen een subject verstuurt)
Ik geloof het nog niet helemaal trouwens…

Opmerkingen? Tips?

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Dag, nieuw op dit forum.

Ik weet het niet meer….

Tips?
Ik heb dit ook een paar keer gehad over de afgelopen jaren. Bij mij stond er een extra mapje in de mappenlijst, alleen weet ik de naam niet meer. Als hij er staat, begrijp je precies welke ik bedoel.

Daarin stond dan de mail die ik wilde verzenden. Om de één of andere reden kon hij de mail naar dat specifieke e-mailadres niet verzenden. Ik heb uiteraard direct daarna getest om naar anderen te mailen: prima. Weer met die specifieke mail opnieuw verzenden: zelfde probleem.

Uiteindelijk de mail verwijdert, waarna die extra map ook uit de mailbox verdween. Geen idee wat ermee was.

Die mail ging naar een e-mailadres waar ik nog nooit naartoe had gemaild, misschien is dat bij jou anders.

Als ik jou was zou ik bovenstaande even checken, wie weet heb jij hetzelfde als ik toen had.

Iets anders kan ik me even niet bedenken, gezien wat je zegt al gedaan te hebben.

Succes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Zonnetje83 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:43:
[...]

Ik heb dit ook een paar keer gehad over de afgelopen jaren. Bij mij stond er een extra mapje in de mappenlijst, alleen weet ik de naam niet meer. Als hij er staat, begrijp je precies welke ik bedoel.

Daarin stond dan de mail die ik wilde verzenden. Om de één of andere reden kon hij de mail naar dat specifieke e-mailadres niet verzenden. Ik heb uiteraard direct daarna getest om naar anderen te mailen: prima. Weer met die specifieke mail opnieuw verzenden: zelfde probleem.

Uiteindelijk de mail verwijdert, waarna die extra map ook uit de mailbox verdween. Geen idee wat ermee was.

Die mail ging naar een e-mailadres waar ik nog nooit naartoe had gemaild, misschien is dat bij jou anders.

Als ik jou was zou ik bovenstaande even checken, wie weet heb jij hetzelfde als ik toen had.

Iets anders kan ik me even niet bedenken, gezien wat je zegt al gedaan te hebben.

Succes...
Dank voor de tip,
Eerlijk gezegd had ik al naar een dergelijke map gezocht (outbox of special outbox of zo) omdat de mail wel echt weg lijkt te gaan (maar nog steeds bedankt), een dergelijk speciaal mapje is er echter niet.
Naar aanleiding van jouw mail nogmaals gecheckt (tijdens trouble shooten doe je zoveel dingen dat je niet perse alles exact goed doet).
Helaas… is er niet.

Wat ik me nu afvraag: “heeft Ventura 13.5 wellicht een empty-mail-block-functie”?
Ik heb net bij de mail configuratie gekeken en als het er al is kan je het in ieder geval niet aan of uit zetten want ik vind niks.

Andere computer ga ik nu even niet upgrade (1 probleem is wel genoeg)

TESTVRAAG
Vraag, kan iemand die al op Ventura 13.5 zit (dus de release van paar dagen geleden) eens testen of een mail zonder body, met alleen subject, verstuurd wordt?

Verstuurd vanaf en naar zelfde account van laptop met Ventura 13.4.1 werkt het in ieder geval wel zonder body.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:32
Stefannn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 11:56:
[...]

TESTVRAAG
Vraag, kan iemand die al op Ventura 13.5 zit (dus de release van paar dagen geleden) eens testen of een mail zonder body, met alleen subject, verstuurd wordt?

Verstuurd vanaf en naar zelfde account van laptop met Ventura 13.4.1 werkt het in ieder geval wel zonder body.
Heb net een Test email zonder body verstuurd van een hotmail naar een gmail account, en ik zie hem ook niet meer. Staat niet in 'All Sent', niet in 'Sent' van het hotmail account en komt ook niet aan in gmail. Bijzonder... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Stiggy schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:02:
[...]

Heb net een Test email zonder body verstuurd van een hotmail naar een gmail account, en ik zie hem ook niet meer. Staat niet in 'All Sent', niet in 'Sent' van het hotmail account en komt ook niet aan in gmail. Bijzonder... :?
Dank... met de mail app van Ventura 13.5???

NB,...
Ik was eigenlijk vergeten dat er ook een connection Docter is.
Daarin zie ik inderdaad het verschil tussen een "met body" en "zonder body" mail:

logging snippet MET body:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WROTE Aug 07 11:58:12.920 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x6000003b5680 -- thread:0x60000386b980
AUTH PLAIN  (*** 80 bytes hidden ***)

READ Aug 07 11:58:12.939 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x6000003b5680 -- thread:0x60000386b980
235 2.7.0 Authentication successful

WROTE Aug 07 11:58:12.939 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x6000003b5680 -- thread:0x60000386b980
MAIL FROM:<stefan@xxxxxxxxx.nl>

---> en dan gaat het gewoon verder....

logging snippet ZONDER body:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
WROTE Aug 07 12:05:51.260 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x60000036e280 -- thread:0x600003f3db40
AUTH PLAIN  (*** 80 bytes hidden ***)

READ Aug 07 12:05:51.284 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x60000036e280 -- thread:0x600003f3db40
235 2.7.0 Authentication successful

WROTE Aug 07 12:05:51.284 [kCFStreamSocketSecurityLevelTLSv1_2] -- host:xxxxxxxxx.nl -- port:587 -- socket:0x60000036e280 -- thread:0x600003f3db40
QUIT

--> en dan stopt het

Dus er wordt defacto niks verzonden. Dan komt het dus niet in de sent-box, en aangezien er niks verzonden wordt al helemaal niks bij de ontvanger.
Oftewel: gaat op de laptop al mis. De e-mail-hosts weten van niks.

[ Voor 5% gewijzigd door Stefannn op 07-08-2023 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Stefannn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 12:26:
[...]

Dank... met de mail app van Ventura 13.5???
Yep. Ventura 13.5, default Apple Mail app.

Ik heb ook nog de Microsoft Office suite met Outlook for Mac op mijn laptop staan. Als ik daar hetzelfde doe dan wordt de mail wel verzonden en komt ook aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
Stiggy schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:36:
[...]

Yep. Ventura 13.5, default Apple Mail app.

Ik heb ook nog de Microsoft Office suite met Outlook for Mac op mijn laptop staan. Als ik daar hetzelfde doe dan wordt de mail wel verzonden en komt ook aan.
WoW.. een Ventura 13.5 issue gevonden….
Ik kon er nergens nog wat over vinden.
Pfew…. Even bedenken of ik nu een Apple forum/support account ga aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiggy
Stefannn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:46:
[...]

WoW.. een Ventura 13.5 issue gevonden….
Ik kon er nergens nog wat over vinden.
Pfew…. Even bedenken of ik nu een Apple forum/support account ga aanmaken.
Zo'n enorm issue is het toch niet? Of stuur je graag lege mailtjes? >:)

Ik denk dat een wat clumsy poging is om dit soort fouten te voorkomen, of wellicht had er een "This message contains no content, are you sure you want to send it?" popup moeten komen maar is die kapot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stefannn
Stiggy schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 13:52:
[...]

Zo'n enorm issue is het toch niet? Of stuur je graag lege mailtjes? >:)

Ik denk dat een wat clumsy poging is om dit soort fouten te voorkomen, of wellicht had er een "This message contains no content, are you sure you want to send it?" popup moeten komen maar is die kapot.
Klopt, op zich goed mee te leven,
Maar je moet het wel weten.
Ik heb er nu een zondag op verbrand omdat mijn test mailtjes standaard zonder body zijn.

Daarbij toch een persoonlijke “wow”. Als tweaker kom ik best wel wat issues tegen, maar elk issue dat ik tot nog toe tegenkwam bleek bij even googelen al lang en breed bekend. Dit is voor het eerst dat ik een issue vind dat iemand anders kan reproduceren en waarover ik helemaal nergens informatie heb kunnen vinden.
“Rapporteren” heeft dan wel een mooi “fun” gehalte.

En nog bedankt voor de test. Dat scheelt wel heel veel zorg over “corrupte install”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stefannn
Stefannn schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:00:
[...]

Klopt, op zich goed mee te leven,
Maar je moet het wel weten.
Ik heb er nu een zondag op verbrand omdat mijn test mailtjes standaard zonder body zijn.

Daarbij toch een persoonlijke “wow”. Als tweaker kom ik best wel wat issues tegen, maar elk issue dat ik tot nog toe tegenkwam bleek bij even googelen al lang en breed bekend. Dit is voor het eerst dat ik een issue vind dat iemand anders kan reproduceren en waarover ik helemaal nergens informatie heb kunnen vinden.
“Rapporteren” heeft dan wel een mooi “fun” gehalte.

En nog bedankt voor de test. Dat scheelt wel heel veel zorg over “corrupte install”
We gaan internationaal :-)
https://discussions.apple.com/thread/255049479

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stiggy
Ik heb er een #MeToo op gedaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 28-04 22:08
Ik heb er ondertussen 4 maanden met MacOS (M2Pro 32GB 16") op zitten. Het is voor mij (SW developer) wel echt een mixed bag qua user experience, komend van Linux/Windows. De hardware is overigens geweldig, niks dan lof daarover!

Even positief beginnen (the good):
+ Accuduur: geweldig, helemaal met simpele workloads haal je echt uren.
+ Betrouwbare en razendsnelle wake from sleep: Hier kan Microsoft wat van leren!
+ Speakers: Echt ongeevenaard!
+ Fangeluid: nog niet gehoord!
+ Scherm: Niks over te klagen, notch ook niet zo storend
+ Bluetooth koppeling: instant. In windows werkte ik met losse dongles omdat koppeling/verbinden altijd een gedoe was.
+ Touchpad, toetsenbord: betrap mezelf erop dat ik eigenlijk geen muis meer nodig heb.
+ Brew als package manager is super handig (al is het niet een native mac dingetje natuurlijk)

The bad:
- Geen window snapping, gelukkig op te lossen met rectangle
- Scrollen op een niet Apple muis (Master MX2) werkt gewoon matig, met of zonder logitech software. Enigzins gemitigeerd met LinearMouse, maar nog steeds niet happy mee.
- Altijd een raadsel waar je windows zijn, helemaal met meerdere schermen (un/repluggen veranderd de opstelling). Ik heb geprobeerd te werken met CMD tab/tilde, maar ik vind het gewoon niet heel intuitief werken.
- Als je bilangual werkt, gaat de spell check vaak niet in de juiste taal. Overigens wel tof dat het op OS level zit.
- Ondanks dat ik auto-brightness uit heb staan, vind het OS het nodig om mijn brightness aan te passen na een wake-up
- Waarom moet elk aangesloten scherm "enabled" zijn? Soms wil ik gewoon mijn macbook input apparatuur gebruiken, terwijl ik werk op een ander scherm. Geef me op z'n minst de optie (evt wel te doen met het tooltje Lunar)
- 't zelfde geldt als ik mijn laptop dichtklap (zonder power), terwijl ik werk op een ander scherm: ik wil in elk geval de optie om door te kunnen werken.
- CMD key zit eigenlijk op de verkeerde plaats. De standaard copy, paste cut shortcuts zijn gewoon minder ergonomisch.
- In splitscreen (wat blijkbaar al niet heel mac is) moet ik op de betreffende applicatie klikken om 'm actief te maken. Windows doet dit toch intuitiever.

Over het algemeen werkt de mac eigenlijk gewoon prima, maar de ergenis start met randapparatuur :P

Niet puur als rant bedoelt, want ik wil oprecht graag een beter UX hebben op deze machine :). Ik hoor vaak vanuit het apple kamp dat mensen niet op de "apple" manier werken, maar volgens mij heb ik dat wel een kans gegeven. Anderzijds vind ik ook dat een dergelijke workflow intuitief moet zijn. Ergo, het feit dat ik moet vragen voor workflow tips, betekent dat het OS dat al niet goed genoeg stimuleert :P .

"Am I using it wrong" ? :D

[ Voor 7% gewijzigd door evanraalte op 10-08-2023 12:11 ]

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
Mijn ervaring is dat ‘intuïtief’ ook vaak gewoon wat je gewend bent is.
Ik had in begin ook dat macos onwennig aanvoelt, maar vergeleken met Windows vind ik het wel een slag intuïtiever. Verschil is dat ik ben opgegroeid met Windows.

• Stiggy
evanraalte schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:03:
Ik heb er ondertussen 4 maanden met MacOS (M2Pro 32GB 16") op zitten. Het is voor mij (SW developer) wel echt een mixed bag qua user experience, komend van Linux/Windows. De hardware is overigens geweldig, niks dan lof daarover!

Even positief beginnen (the good):
+ Accuduur: geweldig, helemaal met simpele workloads haal je echt uren.
+ Betrouwbare en razendsnelle wake from sleep: Hier kan Microsoft wat van leren!
+ Speakers: Echt ongeevenaard!
+ Fangeluid: nog niet gehoord!
+ Scherm: Niks over te klagen, notch ook niet zo storend
+ Bluetooth koppeling: instant. In windows werkte ik met losse dongles omdat koppeling/verbinden altijd een gedoe was.
+ Touchpad, toetsenbord: betrap mezelf erop dat ik eigenlijk geen muis meer nodig heb.
+ Brew als package manager is super handig (al is het niet een native mac dingetje natuurlijk)

The bad:
- Geen window snapping, gelukkig op te lossen met rectangle
- Scrollen op een niet Apple muis (Master MX2) werkt gewoon matig, met of zonder logitech software. Enigzins gemitigeerd met LinearMouse, maar nog steeds niet happy mee.
- Altijd een raadsel waar je windows zijn, helemaal met meerdere schermen (un/repluggen veranderd de opstelling). Ik heb geprobeerd te werken met CMD tab/tilde, maar ik vind het gewoon niet heel intuitief werken.
- Als je bilangual werkt, gaat de spell check vaak niet in de juiste taal. Overigens wel tof dat het op OS level zit.
- Ondanks dat ik auto-brightness uit heb staan, vind het OS het nodig om mijn brightness aan te passen na een wake-up
- Waarom moet elk aangesloten scherm "enabled" zijn? Soms wil ik gewoon mijn macbook input apparatuur gebruiken, terwijl ik werk op een ander scherm. Geef me op z'n minst de optie (evt wel te doen met het tooltje Lunar)
- 't zelfde geldt als ik mijn laptop dichtklap (zonder power), terwijl ik werk op een ander scherm: ik wil in elk geval de optie om door te kunnen werken.
- CMD key zit eigenlijk op de verkeerde plaats. De standaard copy, paste cut shortcuts zijn gewoon minder ergonomisch.
- In splitscreen (wat blijkbaar al niet heel mac is) moet ik op de betreffende applicatie klikken om 'm actief te maken. Windows doet dit toch intuitiever.

Over het algemeen werkt de mac eigenlijk gewoon prima, maar de ergenis start met randapparatuur :P

Niet puur als rant bedoelt, want ik wil oprecht graag een beter UX hebben op deze machine :). Ik hoor vaak vanuit het apple kamp dat mensen niet op de "apple" manier werken, maar volgens mij heb ik dat wel een kans gegeven. Anderzijds vind ik ook dat een dergelijke workflow intuitief moet zijn. Ergo, het feit dat ik moet vragen voor workflow tips, betekent dat het OS dat al niet goed genoeg stimuleert :P .

"Am I using it wrong" ? :D
Haha, voor mij een feest van herkenning. Ik heb dezelfde config, ook ongeveer even lang geleden overgestapt van een leven lang Windows. Je pluspunten: exact dezelfde mening (op Brew na, dat ken ik niet).

Maar window management, multi-monitor gedrag en shortcuts: ik vind het allemaal nog onhandiger werken dan op Windows. Helemaal een ramp als je ook nog Windows gebruikt (op het werk en heb ook nog een Windows PC):Ctrl-c, ctrl-v voor copy/paste, even later weer cmd-c, cmd-v. Als je steeds moet wisselen komt dat nooit goed. Paste zonder formatting is op MacOS uuuh, shift-option-cmd-v geloof ik? Moet nog steeds regelmatig shortcuts googlen. Ik heb ook het gevoel dat om efficiënt met MacOS te werken je ook iets afhankelijker bent van shortcuts.

Maar om een Window te maximizen zonder full screen te gaan is dan weer geen shortcut. Het verschil tussen full-screen en een window dat het hele scherm gebruikt (ex dock en menu-bar) vind ik ook maar onhandig. Die full-screen mode kan mij niet echt bekoren. Een keyboard shortcut om een window naar een ander monitor e verplaatsen (Shift-Win-pijltje) mis ik ook enorm. Finder ook een stuk onhandiger dan de Windows Explorer.

Ik vraag me ook oprecht af of de UX gewoon wat minder is, of dat het komt omdat ik na 4 maanden nog steeds moet wennen.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:07
evanraalte schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 12:03:

Probeer eens Mos. Nog steeds niet perfect maar voor mij goed werkbaar met een MX Master.

• Stiggy
sigmundfreund schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:13:
[...]

Probeer eens Mos. Nog steeds niet perfect maar voor mij goed werkbaar met een MX Master.
Dat was trouwens een probleem dat ik niet zo herken. (MX Master 3). Scrollen werkt prima? Wat voor probleem heb je @evanraalte ?

• evanraalte
PrimusIP schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:03:
Mijn ervaring is dat ‘intuïtief’ ook vaak gewoon wat je gewend bent is.
Ik had in begin ook dat macos onwennig aanvoelt, maar vergeleken met Windows vind ik het wel een slag intuïtiever. Verschil is dat ik ben opgegroeid met Windows.
Ja en nee. Je hebt gelijk dat je intuitie wordt gevormt door de systemen waar je mee werkt. Wat Apple bijvoorbeeld heel goed heeft gedaan is het implementeren van scrollen. Dit komt letterlijk overeen met hoe je in de echte wereld objecten verschuift (al heb je dan natuurlijk geen viewport :) ). Ondanks dat ik altijd heb gewerkt met windows laptop trackpads, ben ik er meteen over uit dat die van de mac beter werkt.

iets soort gelijks kun je stellen voor het actief maken van het window waar je muis overheen hovered. Ik zelf kijk altijd naar mijn muis, dus voor mij is het logisch dat waar ik overheen hover, actief is. Het voelt niet intuitief dat ik daar dan ook nog op moet klikken.

Als ik een applicatie groot maak, dan verwacht ik dat deze over de bestaande vensters maximaliseerd (maar dat is al meer gewenning natuurlijk).

• evanraalte
Stiggy schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:27:
[...]

Dat was trouwens een probleem dat ik niet zo herken. (MX Master 3). Scrollen werkt prima? Wat voor probleem heb je @evanraalte ?
Ik ervaar accelerated scrolling in bijvoorbeeld text editors (vs code). Op websites vind ik het al logischer dat het op een dergelijke manier gaat, maar in een editor heb ik liever lineair scrolling.

• Stiggy
evanraalte schreef op donderdag 10 augustus 2023 @ 13:31:
[...]

Ik ervaar accelerated scrolling in bijvoorbeeld text editors (vs code). Op websites vind ik het al logischer dat het op een dergelijke manier gaat, maar in een editor heb ik liever lineair scrolling.
Ah oke. Ik zit tegenwoordig wat minder in text editors dus daar heb ik geen last van. Accellerated scrolling is mij nog niet in overdreven mate opgevallen.

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11:07
Het verschil zit hem in bijv. als je scrollt met de trackpad of een magic mouse. Er is niets (3rd party) wat die smoothing evenaart. Daarbij moet je het natuurlijk ook wel willen, ik kan me ook iets voorstellen dat @evanraalte niet op zoiets zit te wachten in editors.

• evanraalte
Nee indd. Smooth scrolling in de editor werkt gewoon prima met de touchpad. De implementatie icm de logitech muis is gewoon wat minder, en in dat geval zou het naar mijn mening gewoon linear moeten zijn (of op z'n minst instelbaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrimusIP
  • Registratie: Juni 2021
Herkennen jullie dit?

Als ik in spotlight iets opzoek of ik krijg een notificatie en ik klik er op, dan opent macOS de app helft van de keren niet, maar waar je op wilt klikken verdwijnt wel. Het is alsof je mis klikt. Dat doe ik vermoedelijk ook, maar dan is de border wel heel klein en ook kleiner dan het zoekresultaat/pop-up.
Het is knap vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2_linkerhanden
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 13-01 22:03
Beste forumgenoten!
Ik waardeer elke tip die mij verder helpt, realiserende dat ik waarschijnlijk in het verkeerde forum zit (excuus).

De hele middag al probeer ik een Macbook Air (2020) te resetten, zodat iemand anders hem kan gebruiken.

-> Via command +R naar recovery mode ✅
-> Via disk utility alle schijven gewist ✅
-> MacOS opnieuw geinstalleerd ✅
-> Create a computer account ❌ ( zie foto), heb dit rijtje al 5x geprobeerd...

Wie heeft de gouden tip? Dank en fijne avond 💪

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9ZtLYQelDtInHCSzXF7MhVBlqs4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/h2RekLIGx6j4ASVenHjIhTVC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cavemees
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 14:56
Je hebt waarschijnlijk ook noodzakelijke systeem partities gewist. Apple silicon werkt anders dan de intel systemen. Dit helpt je mogelijk verder: "Een Mac met Apple silicon reactiveren of herstellen met Apple Configurator" https://support.apple.com...ator-mac/apdd5f3c75ad/mac

Een volgende keer gewoon deze procedure volgen: "Uw Mac wissen en de fabrieksinstellingen herstellen" https://support.apple.com/nl-nl/HT212749

[ Voor 20% gewijzigd door cavemees op 12-08-2023 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-04 13:48
Bij gebrek aan een beter topic: Ik ben op zoek naar een app/mogelijkheid om standaardteksten te maken en in te voegen. Ik moet vaak rapporten maken en dan is het fijn dan er een meteen een standaardverhaaltje komt. Dus als ik bijvoorbeeld .rapport typ, er komt te staan:

Naam:
Adres:
Geboortedatum:

etc, waarbij ik die gegevens dan verder handmatig invul. Ik maak de rapporten in een online WYSIWYG omgeving, dus als het met opmaak zou kunnen zou dat heel fijn zijn. Ik weet dat er in Mac een standaard tekstvervanging zit, maar dit werkt niet met opmaak en niet met enters ertussen. Wie heeft een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RoRoNL
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sonderpa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:00
@--Christiaan--
Alternatief (geen abonnement) Typinator voor € 36,29 incl. BTW.

• Hulliee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
macOS Ventura 13.6 is uit. 1 week voor de 14 update. Dan zal ie wel heel belangrijk zijn?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Hulliee schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:01:
macOS Ventura 13.6 is uit. 1 week voor de 14 update. Dan zal ie wel heel belangrijk zijn?
Bevat security patches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Sinds de installatie van de laatste update crasht mijn 2019 Intel Macbook Pro constant. Zelfs na een aantal minuten wanneer ie schoon is opgestart & er niets draait. Ben op dit moment een schone installatie aan het doen.

Iemand anders last van hetzelfde euvel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferruginous Hwk
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
brederodekater schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:48:
Sinds de installatie van de laatste update crasht mijn 2019 Intel Macbook Pro constant. Zelfs na een aantal minuten wanneer ie schoon is opgestart & er niets draait. Ben op dit moment een schone installatie aan het doen.

Heb geen intel MacBook Pro maar ik heb op mijn M2max MacBook Pro nergens last van. Staat sinds de patch (vrijdag geïnstalleerd) constant aan. Geen reboots/crashes, enz.

Hopelijk werkt de schone installatie je van die nare crashes af!

[ Voor 5% gewijzigd door Ferruginous Hwk op 24-09-2023 14:51 ]

Everything should be made as simple as possible, but not simpler. (A. Einstein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
brederodekater schreef op zondag 24 september 2023 @ 14:48:

Volgende week komt macOS sonoma uit, dus goed moment om te updaten en te kijken of je daar nog steeds problemen mee hebt.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• brederodekater
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 11-08-2024
Was toch wel een dingetje waar ik tegenaan liep - In eerste instantie probeerde ik een herinstallatie te doen met behoud van gegevens, maar tijdens dit proces crashte de laptop weer.

Daarna alles verwijderd & opnieuw de installatie gestart. Nu is de laptop weer stabiel.

Nog nooit zoiets gehad met MacOS, dacht even aan een hardware probleem, maar gelukkig 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:29

JB

Cédric roelt!

Weten mensen hier of de adaptieve settings voor de AirPods Pro 2 beschikbaar komen in de laatste MacOS update?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:23

amphora

Websites & Fotografie

JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:11:
Weten mensen hier of de adaptieve settings voor de AirPods Pro 2 beschikbaar komen in de laatste MacOS update?
Met macOS 14 Sonoma wel. Ventura niet volgens mij.

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:15:
[...]

Met macOS 14 Sonoma wel. Ventura niet volgens mij.
Ohw huh, waarom draait dat hier nog niet :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:30:
[...]

Ohw huh, waarom draait dat hier nog niet :D
Of je zit nog op MacOS 13 Ventura of je zit in het verkeerde topic ;)

nickdekruijk.nl Websites & Fotografie, Sony A7CII, 20-70, 85/1.8, 45/1.8, Fuji X-T3, 10-24, 18-55/2.8-4, 35/1.4, 50-230, DJI Mini 3 pro, 16" MacBook Pro M1 Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:31:
[...]

Of je zit nog op MacOS 13 Ventura of je zit in het verkeerde topic ;)
13.6 staat klaar, maar kun je niet meteen door? MacBook Pro M1 it is :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:32:
[...]

13.6 staat klaar, maar kun je niet meteen door? MacBook Pro M1 it is :)
Sonoma is nog niet officieel uit volgens mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

amphora schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:32:
[...]

Sonoma is nog niet officieel uit volgens mij?
Vanavond 19:00 net als iOS dus?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• amphora

amphora

Websites & Fotografie

JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:33:
[...]

Waarschijnlijk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16:34

JoepW

iRacer & Home Assistant

JB schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 10:33:
[...]

Inderdaad vanavond om 19:00

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

• Stefannn
Dag, nieuw op dit forum.

Ik weet het niet meer….

Tips?
Update: zou opgelost moeten zijn met sonoma 14.0 (nog niet getest)
https://discussions.apple...259590106022#259590106022

• Stiggy
Stefannn schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:02:
[...]

Update: zou opgelost moeten zijn met sonoma 14.0 (nog niet getest)
https://discussions.apple...259590106022#259590106022
Oh dat is cool als het door jouw bug report komt! :*)

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:42
Stiggy schreef op woensdag 27 september 2023 @ 22:09:
[...]

Oh dat is cool als het door jouw bug report komt! :*)
Niet om de sfeer te verpesten, maar dat denk ik niet. De bug zit nog steeds in macOS 13 namelijk (mocht dat niet gefixt zijn).
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
macOS betas zijn beschikbaar voor deelnemers aan het Apple Developer Program of het Apple Beta Sofware Program. Vragen om of helpen met het verkrijgen van de macOS betas op elke ander manier is dan ook niet toegestaan. Zie ook het algemeen beleid.