Beste allen,. Ik heb een vraag m.b.t. het gasloos gaan wonen. Ook dient het rookgaskanaal vernieuwd te worden en dat spaar ik dus liever uit. Dus combinatie met huidige gas-cv niet de bedoeling. Een electra cv ketel (aanschaf rond de 1000 euro). En een 150 ltr. electra boiler (aanschaf ook rond 1000 euro en zou rond de 400 euro aan electra per jaar gebuiken) is een mogelijkheid. Dat is het goedkoopst, maar hoe zit het met het verbruik van stroom?
Ik woon in een appartement (150m2 ) op de tweede vedieping, tussen andere appartementen ingesloten. Geheel is goed geisoleerd. Gas gebruik ligt op 650m3 per jaar voor cv en badwater. Kook op electra. Wat is voor mij de goedkoopste oplossing?
*) -- Electrische CV met apparte boiler
--- of in combi uitvoering?
--- En in welke grote ?
--- Waar moet ik op letten qua warmteopbrengst?
--- Werkt een electrische cv ook op een kamerthermostaat?
Of
*) gecombineerde hybride warmtepomp (die ik nogal duur vindt)
Kan iemand mij eventueel ook merken of typen doorgeven of een website geven voor meer info?
Alvast dank voor een reactie
Groet..
Thomas
Ik woon in een appartement (150m2 ) op de tweede vedieping, tussen andere appartementen ingesloten. Geheel is goed geisoleerd. Gas gebruik ligt op 650m3 per jaar voor cv en badwater. Kook op electra. Wat is voor mij de goedkoopste oplossing?
*) -- Electrische CV met apparte boiler
--- of in combi uitvoering?
--- En in welke grote ?
--- Waar moet ik op letten qua warmteopbrengst?
--- Werkt een electrische cv ook op een kamerthermostaat?
Of
*) gecombineerde hybride warmtepomp (die ik nogal duur vindt)
Kan iemand mij eventueel ook merken of typen doorgeven of een website geven voor meer info?
Alvast dank voor een reactie
Groet..
Thomas
[ Voor 31% gewijzigd door Thomasasx op 03-06-2022 21:04 ]