Als eerder en (veel) vaker gezegd; communicatie rammelt aan ALLE kanten....bovendien, waarom zouden ze? Blijkbaar klanten genoeg. Al jaren wordt geroepen dat deze methodiek (slecht communiceren en vrijwel niets actief naar buiten brengen wat slecht gaat/negatief is) ze op gaat breken....vooralsnog lijkt dat niet het geval. Maar met meer "Chinese" merken op de markt wellicht wel.....hoewel ik denk dat ze daar nog wel een behoorlijke voorsprong op hebben door hun Volvo achtergrond en (Volvo) onderhoud.RobinPeek schreef op zaterdag 3 februari 2024 @ 13:15:
Ik snap ook wel dat ze de voorkeur geven aan de auto's verkopen of leasen voor een langere contractduur, dat lijkt me logisch. Maar vooral de communicatie is een hekelpunt. Dan nog kun je wel concreter communiceren wanneer er een auto aan komt, toch?
Waarom zouden ze….?
Kijk eens naar het marktaandeel 2024. Zo ongeveer gehalveerd t.o.v. 2023 (Autoweek). Het jaar is nog maar pril, maar toch.
Als je ziet wat er dit jaar allemaal op de markt verschijnt, vooral ook EV, is dat niet zo raar.
Voorbeeld: Een zeer ruime volledig uitgeruste BYD SEAL U voor nog geen € 46.000,00 -/- € 2,950, volledig EV, WLTP pakweg 500 km is minimaal het overwegen waard. En de club die er achter staat, Louwman, klinkt niet echt negatief.
Kijk eens naar het marktaandeel 2024. Zo ongeveer gehalveerd t.o.v. 2023 (Autoweek). Het jaar is nog maar pril, maar toch.
Als je ziet wat er dit jaar allemaal op de markt verschijnt, vooral ook EV, is dat niet zo raar.
Voorbeeld: Een zeer ruime volledig uitgeruste BYD SEAL U voor nog geen € 46.000,00 -/- € 2,950, volledig EV, WLTP pakweg 500 km is minimaal het overwegen waard. En de club die er achter staat, Louwman, klinkt niet echt negatief.
[ Voor 19% gewijzigd door Barend K op 05-02-2024 10:47 ]
Het is waarschijnlijk het rode auto principe maar het lijkt ook wel alsof ik ieder ritje een stuk of vijf Lynk & Co's tegenkom. In die zin lijkt het niet slecht met ze te gaan en kunnen ze dus wel wat steekjes laten vallen qua service en communicatie.
Misschien is het hier al vaker gezegd, maar vergeef me dat ik geen 106 pagina's aan berichten teruglees ;-), maar volgens mij hebben ze ook gewoon een extern contractcenter op de klantenservice staan. Soms heb ik iemand in de chat of aan de lijn die me aardig professioneel lijkt en me iets meer informatie kan geven en soms heb ik het idee dat ik met iemand aan het praten ben die net weet dat Lynk & Co een automerk is.
Misschien is het hier al vaker gezegd, maar vergeef me dat ik geen 106 pagina's aan berichten teruglees ;-), maar volgens mij hebben ze ook gewoon een extern contractcenter op de klantenservice staan. Soms heb ik iemand in de chat of aan de lijn die me aardig professioneel lijkt en me iets meer informatie kan geven en soms heb ik het idee dat ik met iemand aan het praten ben die net weet dat Lynk & Co een automerk is.
5/6/23 ingeschreven voor abbonementsvorm Lynk&co 01 zonder trekhaak waarvan levering destijds 4-5 maanden was.
Vandaag dan eindelijk met Lynk & co gebeld om een ophaalmoment in te plannen.
Geduld is een schone zaak, maar dit duurde toch wel langer als verwacht 😂
Vandaag dan eindelijk met Lynk & co gebeld om een ophaalmoment in te plannen.
Geduld is een schone zaak, maar dit duurde toch wel langer als verwacht 😂
*snip*
[ Voor 97% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:36 . Reden: insinuatie ]
reactie op verwijderde post
[ Voor 91% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:37 ]
[ Voor 88% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:37 ]
[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:38 ]
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:38 ]
[ Voor 94% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:39 ]
[ Voor 93% gewijzigd door We Are Borg op 24-02-2024 00:39 ]
Nou blijkbaar rommeltje bij lynk iedereen krijgt een mail met een openstaande factuur van 1 a 2 jaar geleden en dat reden is voor beëindiging van abbonomenten. Bizar! Of de factuur terecht of onterecht is boeit ze niet de auto halen ze terug
Ik heb een Lynk&Co in bestelling staan die geleverd moest worden tussen 18 januari en 1 februari.
Ik had een Lynk&Co tot 2 februari via een andere partij en ga later deze week met een Audi A3 van Sixt richting Frankrijk, want de andere L&C moest terug op 02/02 en Lynk&Co zelf heeft nog altijd geen zicht op een leverdatum.
In Spanje beloven ze een levertermijn van 4 weken, maar daar komen ze dus ook niet aan (inmiddels 7 weken geleden besteld).
Ik snap echt niet hoe het zo moeilijk is om een accurate levertermijn voorop te stellen. Je weet als bedrijf toch perfect hoeveel auto's je in je fleet hebt, hoeveel er ongeveer geleverd moeten worden en hoeveel er gemiddeld terugkomen? Misschien niet het eerste jaar, maar na een tijdje is dat toch iets dat je weet?
Ik had een Lynk&Co tot 2 februari via een andere partij en ga later deze week met een Audi A3 van Sixt richting Frankrijk, want de andere L&C moest terug op 02/02 en Lynk&Co zelf heeft nog altijd geen zicht op een leverdatum.
In Spanje beloven ze een levertermijn van 4 weken, maar daar komen ze dus ook niet aan (inmiddels 7 weken geleden besteld).
Ik snap echt niet hoe het zo moeilijk is om een accurate levertermijn voorop te stellen. Je weet als bedrijf toch perfect hoeveel auto's je in je fleet hebt, hoeveel er ongeveer geleverd moeten worden en hoeveel er gemiddeld terugkomen? Misschien niet het eerste jaar, maar na een tijdje is dat toch iets dat je weet?
Vandaag contact gehad voor een afspraak om de auto op te halen…volgende week vrijdag. 
13-06-2023 besteld, blauw zonder trekhaak.
VIN nummer zit een P in dus 2023 model. We zullen zien als de auto bevalt en de prijs niet verder fluctueerd naar een astronomisch bedrag.
13-06-2023 besteld, blauw zonder trekhaak.
VIN nummer zit een P in dus 2023 model. We zullen zien als de auto bevalt en de prijs niet verder fluctueerd naar een astronomisch bedrag.
Nou het is vlot gegaan hoor... Wel lease uiteindelijk. Duurde al met al ongeveer 3,5 week.
Heb een 2023 model met alles er op en er aan. Behalve trekhaak natuurlijk.
Maar wat is dit een genot zeg...
Heb een 2023 model met alles er op en er aan. Behalve trekhaak natuurlijk.
Maar wat is dit een genot zeg...
Vorige week woensdag was de status gewijzigd van in bestelling naar de auto komt eraan. Vandaag een afspraak gemaakt en 8 maart de Lynk ophalen in Diemen.
10 juni 2023 besteld, blauw zonder trekhaak.
10 juni 2023 besteld, blauw zonder trekhaak.
Hehe eindelijk goed nieuws.
Auto is binnengekomen bij Lynk.
Volgende week woensdag 28 Februari. Wordt hij thuis geleverd 😀
Auto is binnengekomen bij Lynk.
Volgende week woensdag 28 Februari. Wordt hij thuis geleverd 😀
Zwart zonder trekhaak. En via zakelijke lease.idhemid schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:42:
Goed nieuws ! Welke kleur heb je besteld en gaat dit om een M2M ook ? Wanneer besteld ? Ben wel benieuwd waar ze nu een beetje zijn.. @CrutzZz
Besteld op 15 januari 2024
Vandaag mijn 01 (ZZTH) opgehaald in Diemen. 27 km op de teller, dus splinternieuw 🤗. Maar wat een super ervaring om met deze auto te rijden.! Het is uiteindelijk de 9 maanden wachten waard geweest. Nu genieten 😊
Zijn er hier nog mensen die zitten te wachten op levering L&C MET trekhaak? Al iets vernomen? ik heb op 1-05-2023 een ZMTH besteld maar uiterraard nog steeds niets...... Ik begreep van de laatste infocheck bij Lynk dat ze die niet meer aanbieden bij nieuwe aanvragen met het Member concept. Alleen nog bij Lease en koop.
Hoi Peter, wij hebben een blauwe besteld met trekhaak op 23-04-2023 en tot op heden nog niets vernomen. Ik begreep dat ze de trekhaak aanvragen voor M2M hebben stilgelegd, niet perse dat deze helemaal niet meer worden aangeboden.
pdeborst02 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:23:
Zijn er hier nog mensen die zitten te wachten op levering L&C MET trekhaak? Al iets vernomen? ik heb op 1-05-2023 een ZMTH besteld maar uiterraard nog steeds niets...... Ik begreep van de laatste infocheck bij Lynk dat ze die niet meer aanbieden bij nieuwe aanvragen met het Member concept. Alleen nog bij Lease en koop.
Ik had hem op 15-5 besteld. Uiteindelijk een Lynk gekocht. Begreep van de medewerker dat je moet wachten op een auto met trekhaak uit de bestaande poule die nog opnieuw ingezet kon worden.knockmulanane schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:16:
Hoi Peter, wij hebben een blauwe besteld met trekhaak op 23-04-2023 en tot op heden nog niets vernomen. Ik begreep dat ze de trekhaak aanvragen voor M2M hebben stilgelegd, niet perse dat deze helemaal niet meer worden aangeboden.
[...]
Originele onderdelen voor de trekhaken zijn gewoon niet leverbaar.
Bastard
Ik heb inmiddels een gebruikte Volvo XC40 T5 gekocht, ik blijf op de lijst staan en zodra ze me benaderen kijk ik of ik de auto ophaal of niet.
Duvel_33 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 12:21:
[...]
Ik had hem op 15-5 besteld. Uiteindelijk een Lynk gekocht. Begreep van de medewerker dat je moet wachten op een auto met trekhaak uit de bestaande poule die nog opnieuw ingezet kon worden.
Originele onderdelen voor de trekhaken zijn gewoon niet leverbaar.
Vandaag eindelijk beweging, VIN is toegekend (in de JSON payload zichtbaar) aan de bestelling en status is van "Pending" naar "Reserved" gegaan op de website.
Oorspronkelijk was levering voorzien tussen 18/01 en 01/02 (4-6 weken na bestelling), maar had vanmorgen contact met customer service omdat het inmiddels al bijna een maand verder is, en ze gingen de andere dienst contacteren. Paar uur later (om 16u) is de status aangepast.
Zou gaan om een 2022 model (volgens VIN)
Oorspronkelijk was levering voorzien tussen 18/01 en 01/02 (4-6 weken na bestelling), maar had vanmorgen contact met customer service omdat het inmiddels al bijna een maand verder is, en ze gingen de andere dienst contacteren. Paar uur later (om 16u) is de status aangepast.
[ Voor 4% gewijzigd door b12e op 26-02-2024 17:55 ]
Abonnement? Dat is wel snelb12e schreef op maandag 26 februari 2024 @ 17:54:
Vandaag eindelijk beweging, VIN is toegekend (in de JSON payload zichtbaar) aan de bestelling en status is van "Pending" naar "Reserved" gegaan op de website.
Vergeleken met Nederland, klopt. Spanje heeft vooralsnog 4-6 weken op de website staan, en intussen zijn we week 10, en gezien andere ervaringen hier vermoed ik week 11 dus levering.
Update: inmiddels van gereserveerd naar "auto komt eraan" en VIN is nu ook in de UI op de website zichtbaar.
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/s0mbnAZaA03et8wT7jnKTwtG.jpg?f=user_large)
[ Voor 33% gewijzigd door b12e op 27-02-2024 12:58 ]
Ik ben heel benieuwd wanneer ik meer info krijg. Besteldatum 5-6-23. Blauw zonder trekhaak. Eerst oktober levering, daarna via mail tussen januari en maart. Dat is dus februari en met nog 3 dagen te gaan verwacht ik ook die vertraagde leverdatum zeker niet te halen
Mijn BMTH komt weer beschikbaar voor een volgende benieuwd of iemand van hier hem krijgt TZT
Net telefoon gehad, 15/03 mag ik 'm ophalen.b12e schreef op dinsdag 27 februari 2024 @ 09:40:
[...]
Vergeleken met Nederland, klopt. Spanje heeft vooralsnog 4-6 weken op de website staan, en intussen zijn we week 10, en gezien andere ervaringen hier vermoed ik week 11 dus levering.
Update: inmiddels van gereserveerd naar "auto komt eraan" en VIN is nu ook in de UI op de website zichtbaar.
Dat is snel, je hebt er een maand of 4 in gereden? Wat is de reden dat je hem zo snel weg doet?
Mjelnir schreef op woensdag 28 februari 2024 @ 10:05:
Mijn BMTH komt weer beschikbaar voor een volgende benieuwd of iemand van hier hem krijgt TZT
Het was altijd al een tijdelijke auto. Naast dat ik 8 maanden op de auto heb moeten wachten ga ik nu een ev6 rijden. Sinds ik die heb afgesloten is die zelfs nog goedkoper geworden via KIA subsidie bovenop SEPP.knockmulanane schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 11:20:
Dat is snel, je hebt er een maand of 4 in gereden? Wat is de reden dat je hem zo snel weg doet?
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door Mjelnir op 29-02-2024 11:23 ]
Ik heb mijn bestelling ook geannuleerd en ben voor zekerheid gegaan door een EV6 (die maandelijks goedkoper is door de dubbele subsidie-aanbieding) te leasen.
Blauw met trekhaak MTM 19 juni 2023 besteld. Zo nu en dan informeer ik eens. Tijdens laatste contact in de club in Amsterdam ruim een maand geleden werd er ijverig gebeld met andere afdeling maar kon men verder weinig zeggen. In ieder geval geen mededeling dat de trekhaak niet meer geleverd wordtpdeborst02 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:23:
BZTH besteld op 22/7/2023. In de afgelopen 4 weken tweemaal contact gehad met LYNK&CO omtrent de leverdatum:
Gebaseerd op de reacties in dit forum verwacht ik het voertuig uiterlijk eind april 2024. Sinds half 01/2024 zonder auto gezien de BZTH uiterlijk 02/2024 geleverd zou worden. Wordt vervolgd…
- Chat
- Max 2 maanden vertraging, waarna ik heb geklaagd over het niet vooraf inlichten.
- Telefoon
- Geen data beschikbaar over de ETA.
Gebaseerd op de reacties in dit forum verwacht ik het voertuig uiterlijk eind april 2024. Sinds half 01/2024 zonder auto gezien de BZTH uiterlijk 02/2024 geleverd zou worden. Wordt vervolgd…
/f/image/VaKVPjVj2SLnPdU1zPnW6YEu.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 28% gewijzigd door BMTHNL op 29-02-2024 17:49 . Reden: Correctie datum ]
Een week voor jou een BZTH besteld. Half januari was het via de mail: levering mid-feb. Gisteren telefonisch wisten ze weer helemaal niks. Alleen dat er 1000 wachtenden waren en dat ze pas echt iets nuttigs kunnen zeggen als er een VIN is.BMTHNL schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 14:55:
BZTH besteld op 22/7/2023. In de afgelopen 4 weken tweemaal contact gehad met LYNK&CO omtrent de leverdatum:Kortom, erg tegenstrijdig en onprofessioneel. Left in the middle.
- Chat
- Max 2 maanden vertraging, waarna ik heb geklaagd over het niet vooraf inlichten.
- Telefoon
- Geen data beschikbaar over de ETA.
Gebaseerd op de reacties in dit forum verwacht ik het voertuig uiterlijk eind april 2024. Sinds half 01/2023 zonder auto. Wordt vervolgd…
[Afbeelding]
[ Voor 0% gewijzigd door dennisvp op 29-02-2024 16:45 . Reden: typo ]
Gisteren mijn L&C in ontvangst mogen nemen.
Ze hebben hem met een goede service thuis afgeleverd.
Ik moet zeggen het is een heerlijke auto👍
Ze hebben hem met een goede service thuis afgeleverd.
Ik moet zeggen het is een heerlijke auto👍
15 januari 2024Dave acc schreef op donderdag 29 februari 2024 @ 22:03:
Wat was je besteldatum?
Uiteindelijk maar de Lynk membership (ZMTH besteld 1 mei 2023) geannuleerd.
Nu Private lease 01 gedaan. nu over 4-6 weken wegrijden in mijn nieuwe Lynk....
Nu Private lease 01 gedaan. nu over 4-6 weken wegrijden in mijn nieuwe Lynk....
Mijn eerste post, speciaal voor dit topic een account aangemaakt.
Op 2 juni 2023 een ZZTH bestelt via abonnement.
Het verhaal verder is niet zo uniek (helaas). Niks meer gehoord sinds het bericht in november dat de levering vertraagd zou zijn naar januari. Het is nu maart en nog niks gehoord.
Bellen heeft geen zin. Medewerkers kunnen (en willen) je niet doorverbinden.
De laatste die ik sprak zei ''Ik heb geen zin meer in dit gesprek''.
Ik twijfel al weken of ik niet moet annuleren..
Op 2 juni 2023 een ZZTH bestelt via abonnement.
Het verhaal verder is niet zo uniek (helaas). Niks meer gehoord sinds het bericht in november dat de levering vertraagd zou zijn naar januari. Het is nu maart en nog niks gehoord.
Bellen heeft geen zin. Medewerkers kunnen (en willen) je niet doorverbinden.
De laatste die ik sprak zei ''Ik heb geen zin meer in dit gesprek''.
Ik twijfel al weken of ik niet moet annuleren..
Status is vandaag veranderd in de auto komt eraan. Nog niet gebeld. Bzzt, besteld op 4-6. Hopelijk gaat het nu snel
Gisteren telefonisch contact gehad met Lynk & Co en eindelijk wat meer duidelijkheid gekregen. Volgens hen zijn ze nu druk bezig met de bestellingen van 06/2023 wat overeenkomt met de reactie hierboven. Mijn voertuig, besteld in 07/2023, zou op 17 februari 2023 geleverd worden.
Er schijnen wat problemen te zijn met de zeevracht. Ze konden niks zeggen over de reden. Als dat waar is, vermoed ik dat het wellicht betrekking heeft op de schermutselingen op de Rode Zee. Kortom, nog maar even wachten. Wordt vervolgd…
Er schijnen wat problemen te zijn met de zeevracht. Ze konden niks zeggen over de reden. Als dat waar is, vermoed ik dat het wellicht betrekking heeft op de schermutselingen op de Rode Zee. Kortom, nog maar even wachten. Wordt vervolgd…
Zojuist gebeld, 21-3 wordt bzth thuis afgeleverd. 4-6 besteld
Iemand een idee waar je kan zien wat je VIN is?
Zie laatste post op de 2e pagina.Dave acc schreef op donderdag 7 maart 2024 @ 13:21:
Iemand een idee waar je kan zien wat je VIN is?
Beste,
Ik wil graag een update delen voor iedereen die met spanning wacht op de levering van hun auto. Deze informatie is bedoeld om jullie een idee te geven van de verwachte levertijd, maar houd er rekening mee dat dit slechts een schatting is. Deze schatting is gebaseerd op de excel sheet van eerder geleverde auto's, de besteldatums, en specifiek voor auto's in de kleur zwart zonder trekhaak. Ik heb ook vorige reacties op dit forum doorgenomen om mijn berekeningen zo nauwkeurig mogelijk te maken, zodat jullie een beter beeld krijgen van hoe lang het nog ongeveer kan duren.
Op dit moment hebben mijn berekeningen uitgewezen dat de leveringen nu (08-03) plaatsvinden voor klanten die hun auto in begin juni hebben besteld. Dit dient als een referentiepunt voor de verwachte levertijd. Concreet betekent dit dat als je jouw auto in juni hebt besteld, de verwachting is dat je deze in maart of april kunt ontvangen. Om dit principe toe te passen op andere bestelmaanden, kun je de volgende redenering hanteren:
Als deze informatie behulpzaam was, zou ik het waarderen als u een groen duimpje geeft. Zo kunnen anderen dit ook zien en gebruiken als houvast voor de verwachte levering van hun auto.
Ik wil graag een update delen voor iedereen die met spanning wacht op de levering van hun auto. Deze informatie is bedoeld om jullie een idee te geven van de verwachte levertijd, maar houd er rekening mee dat dit slechts een schatting is. Deze schatting is gebaseerd op de excel sheet van eerder geleverde auto's, de besteldatums, en specifiek voor auto's in de kleur zwart zonder trekhaak. Ik heb ook vorige reacties op dit forum doorgenomen om mijn berekeningen zo nauwkeurig mogelijk te maken, zodat jullie een beter beeld krijgen van hoe lang het nog ongeveer kan duren.
Op dit moment hebben mijn berekeningen uitgewezen dat de leveringen nu (08-03) plaatsvinden voor klanten die hun auto in begin juni hebben besteld. Dit dient als een referentiepunt voor de verwachte levertijd. Concreet betekent dit dat als je jouw auto in juni hebt besteld, de verwachting is dat je deze in maart of april kunt ontvangen. Om dit principe toe te passen op andere bestelmaanden, kun je de volgende redenering hanteren:
- Referentiepunt: Bestellingen geplaatst in juni worden verwacht te leveren in maart/april.
- Berekeningsmethode: De tijd tussen bestelling en levering is dus ongeveer 9 tot 10 maanden, afhankelijk van specifieke factoren zoals kleur en extra opties zoals de trekhaak.
Als deze informatie behulpzaam was, zou ik het waarderen als u een groen duimpje geeft. Zo kunnen anderen dit ook zien en gebruiken als houvast voor de verwachte levering van hun auto.
BabaCognitiveCore - Solution Architect
Het is echt om niet goed van te worden. Mijn bestelling is geplaatst op 2 juli 2023. Zou eerst in januari geleverd worden, in januari gaven ze aan dat het februari zou worden, in februari gaven ze aan dat het maart zou worden en nu krijg ik de melding dat het nog 2-3 maanden gaat duren.
De communicatie is zo bizar slecht.
Via welk kanaal wordt dat naar jou gecommuniceerd of krijg je dat nav jouw telefoontjes te horen?RobinPeek schreef op maandag 11 maart 2024 @ 11:09:
Het is echt om niet goed van te worden. Mijn bestelling is geplaatst op 2 juli 2023. Zou eerst in januari geleverd worden, in januari gaven ze aan dat het februari zou worden, in februari gaven ze aan dat het maart zou worden en nu krijg ik de melding dat het nog 2-3 maanden gaat duren.
Kreeg net een mail met de nieuwe voorwaarden. Oude prijs van €550 wordt miv 12 april verhoogd naar €650 😏
We hebben de dans het afgelopen jaar kunnen ontspringen als 'eerste' leasers, maar moeten er nu helaas toch aan geloven. Heel erg zonde, we zijn flink tevreden over de autoPotus62 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:49:
Kreeg net een mail met de nieuwe voorwaarden. Oude prijs van €550 wordt miv 12 april verhoogd naar €650 😏
Wij gaan na drie jaar lig hard nadenken over alternatieven

Oops, I did it again.
Dezelfde mail kwam ook bij ons binnen. Private lease is nu goedkoper dan M2M (met wat minder km, dat wel) Het lijkt er op dat ze M2M blijven ontmoedigen, wellicht om op enig moment echt binnen een week kunnen leveren, wat oorspronkelijk de bedoeling was.Potus62 schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 12:49:
Ik zal de mijne waarschijnlijk ook annuleren met de aanstaande prijsverhoging. had 23 juni besteld.
NS FC: SW 2742 0448 8213
Over de recente prijsverhoging:
Het is wellicht een gedeelde mening, maar ik vind de situatie behoorlijk teleurstellend. Vooral omdat velen van ons die vol verwachting uitkeken naar ons autoabonnement nog steeds geconfronteerd worden met ongelofelijk lange wachttijden. Bovendien voelt het proberen te communiceren met de klantenservice alsof je een diepgaand gesprek probeert te voeren met een kamerplant – je krijgt misschien een paar blaadjes die bewegen, maar daar houdt het ook wel op. En dan komt daar ook nog de prijsverhoging bij.
Mijn keuze voor Lynk&Co was voornamelijk vanwege het BKR-vrije aspect, waardoor er geen registratie plaatsvindt. Dit is ideaal voor iedereen die in de toekomst een huis wil kopen of simpelweg geen BKR-registratie op zijn naam wil hebben, bijvoorbeeld voor een toekomstige lening. Ondanks de prijsverhoging blijft het abonnement, zelfs met de zogenaamde 'aanbieding', voordeliger dan het alternatief. Voor 684 euro lease je voor twee jaar met een limiet van 15.000 km per jaar, wat overeenkomt met de voorwaarden van het abonnement terwijl deze 650 euro is. Een lease wordt pas goedkoper als je deze vier jaar of langer (met BKR) bezit, en zelfs dan scheelt het slechts 10 tot 25 euro per maand. Het mooie van het abonnement is dat je op elk gewenst moment kunt beslissen de auto terug te geven.
Hoewel ik erken dat deze leaseaanbieding voordeliger is dan de reguliere leaseprijzen die op de site staan, en dat de kosten van het abonnement mogelijk volgend jaar weer omhoog gaan, blijf ik de hele gang van zaken nogal triest vinden.
Deze ontwikkelingen hebben mij ernstig doen overwegen de auto zelf te kopen. Mijn aanvankelijke positieve beeld van Lynk&Co als een uitmuntend bedrijf is door de laatste e-mail vrijwel volledig verdwenen.
Het is dat ze nogsteeds goede auto's leveren...
Het is wellicht een gedeelde mening, maar ik vind de situatie behoorlijk teleurstellend. Vooral omdat velen van ons die vol verwachting uitkeken naar ons autoabonnement nog steeds geconfronteerd worden met ongelofelijk lange wachttijden. Bovendien voelt het proberen te communiceren met de klantenservice alsof je een diepgaand gesprek probeert te voeren met een kamerplant – je krijgt misschien een paar blaadjes die bewegen, maar daar houdt het ook wel op. En dan komt daar ook nog de prijsverhoging bij.
Mijn keuze voor Lynk&Co was voornamelijk vanwege het BKR-vrije aspect, waardoor er geen registratie plaatsvindt. Dit is ideaal voor iedereen die in de toekomst een huis wil kopen of simpelweg geen BKR-registratie op zijn naam wil hebben, bijvoorbeeld voor een toekomstige lening. Ondanks de prijsverhoging blijft het abonnement, zelfs met de zogenaamde 'aanbieding', voordeliger dan het alternatief. Voor 684 euro lease je voor twee jaar met een limiet van 15.000 km per jaar, wat overeenkomt met de voorwaarden van het abonnement terwijl deze 650 euro is. Een lease wordt pas goedkoper als je deze vier jaar of langer (met BKR) bezit, en zelfs dan scheelt het slechts 10 tot 25 euro per maand. Het mooie van het abonnement is dat je op elk gewenst moment kunt beslissen de auto terug te geven.
Hoewel ik erken dat deze leaseaanbieding voordeliger is dan de reguliere leaseprijzen die op de site staan, en dat de kosten van het abonnement mogelijk volgend jaar weer omhoog gaan, blijf ik de hele gang van zaken nogal triest vinden.
Deze ontwikkelingen hebben mij ernstig doen overwegen de auto zelf te kopen. Mijn aanvankelijke positieve beeld van Lynk&Co als een uitmuntend bedrijf is door de laatste e-mail vrijwel volledig verdwenen.
Het is dat ze nogsteeds goede auto's leveren...
BabaCognitiveCore - Solution Architect
Kan dat eigenlijk wel?
Eerst een overeenkomst aangaan. De levering oneindig uitstellen en dan ook nog de prijs tussendoor verhogen Voorst überhaupt iets is geleverd..
zou denken dat er toch minimaal nog 1 maand voor de oude prijs geleverd dient te worden voor wat het waard is...
Eerst een overeenkomst aangaan. De levering oneindig uitstellen en dan ook nog de prijs tussendoor verhogen Voorst überhaupt iets is geleverd..
zou denken dat er toch minimaal nog 1 maand voor de oude prijs geleverd dient te worden voor wat het waard is...
[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 12-03-2024 17:21 ]
Zo staat het er ook. De eerste maandtermijn is het oorspronkelijke bedrag. Vanaf de tweede maand betaal je het hogere bedrag. En ja dat kan. Je kunt namelijk iedere maand opzeggen als de voorwaarden je niet bevallen. Maar leuk is het niet.boyette schreef op dinsdag 12 maart 2024 @ 17:21:
Kan dat eigenlijk wel?

:strip_exif()/f/image/Wu2LvL3zAl2p1bdRwWU6zaqC.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 23% gewijzigd door Oizo1981 op 12-03-2024 18:51 ]
Zowel telefonisch als via de chat.BMTHNL schreef op maandag 11 maart 2024 @ 16:31:
[...]
Via welk kanaal wordt dat naar jou gecommuniceerd of krijg je dat nav jouw telefoontjes te horen?
Ik heb sinds vrijdag m'n ZZTH m2m. Afspraak stond gepland tussen 16 en 17u, maar 2 weken terug al belletje dat de ophaallocatie niet de gebruikelijke is ivm afgesloten straten door een stadsfestival, dus buiten de stad ophalen (gewoon in de open lucht, in de straat ergens).
Donderdagavond telefoon of ik toch niet tussen 12 en 13 kon, omdat dat voor hen beter uit kwam. Mij maakte het niet echt uit, dus om 12u was ik op afspraak.
Om 12u20 telefoon dat ze er pas om 14u zouden zijn. Om 14u stipt kwam de man met de auto aangereden. 10 minuten om de paar bestaande krasjes netjes te noteren (waren er een paar, niks groter dan een centimeter) en ik kon wegrijden.
Enige opmerking was dat de auto een gemiddeld verbruik aangaf van 19l/100km wat natuurlijk bizar veel is. Hij kwam van een Volvo concessiehouder en was recent gereviseerd (had 8300km op de teller, MY2022 met 360º cam en 7.4kw laden). En uiteraard verbindt Carplay soms wel/soms niet, maar dat verwachtte ik al.
De app was een paar uur later ook gekoppeld.
Inmiddels een goeie 100km mee gereden en gemiddeld verbruik wordt nu wel correct aangegeven als onder 6l/100km.
Verder was de auto als nieuw, inclusief 3 sleutels. iets wat ik niet wist is dat er ook een kleinere sleutel is zonder fysieke sleutel erin (en zonder knoppen), die beter aan de sleutelring past dan die grote lompe sleutels.
Donderdagavond telefoon of ik toch niet tussen 12 en 13 kon, omdat dat voor hen beter uit kwam. Mij maakte het niet echt uit, dus om 12u was ik op afspraak.
Om 12u20 telefoon dat ze er pas om 14u zouden zijn. Om 14u stipt kwam de man met de auto aangereden. 10 minuten om de paar bestaande krasjes netjes te noteren (waren er een paar, niks groter dan een centimeter) en ik kon wegrijden.
Enige opmerking was dat de auto een gemiddeld verbruik aangaf van 19l/100km wat natuurlijk bizar veel is. Hij kwam van een Volvo concessiehouder en was recent gereviseerd (had 8300km op de teller, MY2022 met 360º cam en 7.4kw laden). En uiteraard verbindt Carplay soms wel/soms niet, maar dat verwachtte ik al.
Inmiddels een goeie 100km mee gereden en gemiddeld verbruik wordt nu wel correct aangegeven als onder 6l/100km.
Verder was de auto als nieuw, inclusief 3 sleutels. iets wat ik niet wist is dat er ook een kleinere sleutel is zonder fysieke sleutel erin (en zonder knoppen), die beter aan de sleutelring past dan die grote lompe sleutels.
Gefeliciteerd en geniet ervan! Wat was je besteldatum?b12e schreef op zondag 17 maart 2024 @ 11:42:
Ik heb sinds vrijdag m'n ZZTH m2m. Afspraak stond gepland tussen 16 en 17u, maar 2 weken terug al belletje dat de ophaallocatie niet de gebruikelijke is ivm afgesloten straten door een stadsfestival, dus buiten de stad ophalen (gewoon in de open lucht, in de straat ergens).
21 december (let wel, in Spanje, waar de levertermijn 4-6 weken staat)BMTHNL schreef op maandag 18 maart 2024 @ 11:16:
[...]
Gefeliciteerd en geniet ervan! Wat was je besteldatum?
Beste allemaal,
Ik heb ook deze e-mail met prijsverhogingen ontvangen en ben een beetje teleurgesteld. Later besefte ik dat ze aanbieden onze auto's te kopen met een redelijke korting op de marktprijs.
Ik denk dat ik niet door ga met de abonnementsmethode en een andere koop, maar overweeg om de mijne ook te kopen (omdat ik de geschiedenis ken, heb ik hem gloednieuw genomen ... en nog steeds geen slechte auto) ...
Zelfs als de auto in orde is, ben ik niet zeker van het onderhoudsgedeelte. Ik heb een aantal onderwerpen gelezen over langverwachte leveringen van reserveonderdelen en sommige dealers (Volvo) aarzelen om service te verlenen aan 01's.
Wat dacht je van kopen..? Alle andere vergelijkbare PHEV's vragen minimaal 10k voor meer gebruikt (Sportage, 3008 etc..)
Ik heb ook deze e-mail met prijsverhogingen ontvangen en ben een beetje teleurgesteld. Later besefte ik dat ze aanbieden onze auto's te kopen met een redelijke korting op de marktprijs.
Ik denk dat ik niet door ga met de abonnementsmethode en een andere koop, maar overweeg om de mijne ook te kopen (omdat ik de geschiedenis ken, heb ik hem gloednieuw genomen ... en nog steeds geen slechte auto) ...
Zelfs als de auto in orde is, ben ik niet zeker van het onderhoudsgedeelte. Ik heb een aantal onderwerpen gelezen over langverwachte leveringen van reserveonderdelen en sommige dealers (Volvo) aarzelen om service te verlenen aan 01's.
Wat dacht je van kopen..? Alle andere vergelijkbare PHEV's vragen minimaal 10k voor meer gebruikt (Sportage, 3008 etc..)
09-06-2023 - ZZTH besteld.. Vandaag status veranderd naar auto komt eraan.
Volgens de medewerker in de chat krijg ik een spliksplinter nieuw 2023 model!
Benieuwd wanneer ik het telefoontje kan verwachten voor een afspraak te maken.
EDIT: vanmiddag gebeld geworden, 29-03 levering aan huis.
Volgens de medewerker in de chat krijg ik een spliksplinter nieuw 2023 model!
Benieuwd wanneer ik het telefoontje kan verwachten voor een afspraak te maken.
EDIT: vanmiddag gebeld geworden, 29-03 levering aan huis.
[ Voor 11% gewijzigd door iStannoz op 22-03-2024 19:03 ]
Nog meer mensen die gisteren deze e-mail van Lynk hebben ontvangen?
Dit zijn dezelfde aanpassingen als eerder vermeld in de mail met de prijsstijging, maar hieruit lijkt dat de prijsstijging niet doorgaat?We hebben eerder contact met je opgenomen in verband met belangrijk nieuws over je abonnement.
Vanaf 12 april:
-De vergoeding voor te laat inleveren wordt verhoogd van €25,- naar €50,-.
-We introduceren een nieuwe administratievergoeding van €25,- in verband met de schadeafhandelingsvergoeding/het eigen risico.
-We voegen een toeslag van €100,- toe voor het niet invullen van het zelfinspectierapport voordat je de auto omruilt of inlevert.
We zijn blij om je te kunnen mededelen dat het bedrag van je abonnement ongewijzigd blijft, ondanks de aankomende aanpassingen.
Hmm. Dan betaal je waarschijnlijk al 650,- of je hebt het abonnement besteld ten tijde dat het al 650,- p.m. was lijkt me?lemonhead schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 22:44:
Nog meer mensen die gisteren deze e-mail van Lynk hebben ontvangen?
[...]
Dit zijn dezelfde aanpassingen als eerder vermeld in de mail met de prijsstijging, maar hieruit lijkt dat de prijsstijging niet doorgaat?
Nee 11 juli 2023 besteld met maandbedrag van 550€. Ben nog aan het wachten op levering. Ook vorige week de standaardmail ontvangen met verhoging naar 650€, maar nu dus dit.mprkooij schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:24:
[...]
Hmm. Dan betaal je waarschijnlijk al 650,- of je hebt het abonnement besteld ten tijde dat het al 650,- p.m. was lijkt me?
Denk dat je ervan uit kan gaan dat je ook 650,- gaat betalen. Heb de mail zelf niet ontvangen m.b.t. het maandbedrag dat hetzelfde zou blijven.lemonhead schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:29:
[...]
Nee 11 juli 2023 besteld met maandbedrag van 550€. Ben nog aan het wachten op levering. Ook vorige week de standaardmail ontvangen met verhoging naar 650€, maar nu dus dit.
Ik heb ook dezelfde mail gehad dat het maandbedrag ongewijzigd blijft, maar alle andere voorwaarden wel aangepast worden.
Toevoeging: besteld met €550 en eerder mail gehad dat het €650 zou worden.
[ Voor 25% gewijzigd door dennisvp op 24-03-2024 20:51 ]
dennisvp schreef op zondag 24 maart 2024 @ 20:50:
Ik heb ook dezelfde mail gehad dat het maandbedrag ongewijzigd blijft, maar alle andere voorwaarden wel aangepast worden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/OstFMtl17ii7RQWh2Fh1t2jX.png?f=user_large)
Op de vraag of het klopt dat het voor sommige klanten 550,- blijft ^
Hetzelfde hier, het lijkt er inderdaad op alsof L&C zich aan haar woord houdt mbt de €550. Ik wil alleen niet te hoopvol zijn. Overigens denk ik dat jij en ik op korte termijn een leveringsupdate kunnen verwachten. Let's see.lemonhead schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 23:29:
[...]
Nee 11 juli 2023 besteld met maandbedrag van 550€. Ben nog aan het wachten op levering. Ook vorige week de standaardmail ontvangen met verhoging naar 650€, maar nu dus dit.
.
[ Voor 96% gewijzigd door idhemid op 30-03-2024 17:31 ]
Voor de mensen die wachten op een M2M mèt trekhaak:
25 mei 2023 BMTH besteld: aflevering gepland op 8 april 2024 (had een weekje eerder gekund). Model 2023 (P in VIN-nummer), vorige week op kenteken gezet.
Update:
Gisteren rechtstreeks van Allianz verzekeringsbewijs ontvangen en vandaag rechtstreeks van RDW het kentekenbewijs.
25 mei 2023 BMTH besteld: aflevering gepland op 8 april 2024 (had een weekje eerder gekund). Model 2023 (P in VIN-nummer), vorige week op kenteken gezet.
Update:
Gisteren rechtstreeks van Allianz verzekeringsbewijs ontvangen en vandaag rechtstreeks van RDW het kentekenbewijs.
[ Voor 31% gewijzigd door Oizo1981 op 03-04-2024 20:34 ]
Hier ook in de app ontdekt vandaag (3 april 2024) dat de auto eraan komt. Besteldatum 10 juni 2023. ZZTH. Al met al dus een respectabele 10 maanden wachttijd doorgeworsteld.
Vandaag de nieuwe 01 (BMTH) ontvangen. 150 km op de teller. Volgens diegene die hem bracht bij vertrek 1 km. Helaas wel accu en benzinetank volledig leeg (rood waarschuwingsdriehoekje).Oizo1981 schreef op vrijdag 29 maart 2024 @ 11:09:
Voor de mensen die wachten op een M2M mèt trekhaak:
Update:
Blij om te zien dat deze ook stuurverwarming heeft. Interieur is met zwarte hemel en deels andere bekleding op dashboard en voorportieren met extra stiksel nog net iets mooier dan mijn vorige. Auto zat wel onder het saharazand dus nu maar hopen dat na de eerste wasbeurt er geen schade is. Nog iets opgevallen: er wordt tegenwoordig een bandenreparatiesetje meegeleverd.
[ Voor 4% gewijzigd door Oizo1981 op 08-04-2024 11:27 ]
Off-topic-tip om het Saharazand zo veilig mogelijk te verwijderen:Oizo1981 schreef op maandag 8 april 2024 @ 11:27:
[...]
Vandaag de nieuwe 01 (BMTH) ontvangen. 150 km op de teller. Volgens diegene die hem bracht bij vertrek 1 km. Helaas wel accu en benzinetank volledig leeg (rood waarschuwingsdriehoekje).
Blij om te zien dat deze ook stuurverwarming heeft. Interieur is met zwarte hemel en deels andere bekleding op dashboard en voorportieren met extra stiksel nog net iets mooier dan mijn vorige. Auto zat wel onder het saharazand dus nu maar hopen dat na de eerste wasbeurt er geen schade is. Nog iets opgevallen: er wordt tegenwoordig een bandenreparatiesetje meegeleverd.
Absoluut niet direct afspuiten, dit kan al krassen of swirl marks veroorzaken. Foam jouw auto terwijl deze droog is goed in. Doe dit met een foamgun op een hogedrukreiniger of gewoon met een plantenspuit gevuld met water en autoshampoo (klein flesje autoshampoo van de Action is al prima). Even laten zitten maar niet laten opdrogen en dan afspuiten, liefst met zo min mogelijke druk.
Hierna kan je de auto wassen zoals je bent gewend.
Of DM me als je in Zuid-Limburg woont, dan wordt die schoongemaakt

Peugeot 5008 I VW e-Golf (36kWh) l skcarcleaning.nl
Prijs weer omhoog! Nu 679. Blijkbaar gaat daar volgend jaar de verhoogde mrb ook nog bovenop komen.
Opvallend dat de wachttijd maar niet korter wordt. Die blijft 12-13 maanden. In alle andere landen in europa is het veel minder (duitsland bijv 2-4 weken en nog goedkoper ook)
Opvallend dat de wachttijd maar niet korter wordt. Die blijft 12-13 maanden. In alle andere landen in europa is het veel minder (duitsland bijv 2-4 weken en nog goedkoper ook)
Toch wel curieus die prijzen voor private lease op dit moment.
- Een nieuwe Lynk via de L&C website/ALD (60 mnd, 10.000 km) kost €579,00 pm.
- Een nieuw Lynk via Just Lease ( 60 mnd. 12.000 km) kost €545,00 pm.
- Een gebruikte Lynk (bouwjaar 2021, 17.000 km gereden) kost voor 60 maanden en 12.000 km per jaar €564,00
Met andere woorden een gebruikte auto is duurder dan een nieuwe en bij een derde partij betaal je voor nieuw minder dan via het officiële Lynk kanaal
- Een gebruikte Lynk (bouwjaar 2021, 17.000 km gereden) kost voor 60 maanden en 12.000 km per jaar €564,00
Met andere woorden een gebruikte auto is duurder dan een nieuwe en bij een derde partij betaal je voor nieuw minder dan via het officiële Lynk kanaal
km prijs bij meer km ?Peterbl schreef op maandag 13 mei 2024 @ 21:25:
Toch wel curieus die prijzen voor private lease op dit moment.
Mijn 3 maanden oude 01 wordt over twee weken opgehaald, benieuwd of deze weer ingezet gaat worden of dat hij ook de handel ingaat zoals de meeste 01’s. Er staan er nu ruim 900 te koop op Gaspedaal.
Op 19 juni 2023 bestelden wij een MTM abonnement voor een BMTH. Zojuist werd ik gebeld dat deze opgehaald kan worden. Na bijna 11 maanden wachten dus. Omdat we inmiddels een Lynk hebben via private lease aangegeven dat dit aanbod helaas te laat komt. Zonder enig probleem geannuleerd en inmiddels ook in ons account verwerkt.
Helaas was ik niet alert genoeg om nog even door te vragen naar de prijs per maand en of de trekhaken inmiddels wel beschikbaar zijn.
Helaas was ik niet alert genoeg om nog even door te vragen naar de prijs per maand en of de trekhaken inmiddels wel beschikbaar zijn.
- L&C via ALD kost bij 60 mnd/30.000 km pj € 759,00. Dat is dus 10,8 cent per km meer. Jaarlijks aanpasbaar
- Just lease nieuwe Lynk kost 60mnd/30.000 km pj € 691. Dat is dus 9,7 cent meer per kilometer. Ieder kwartaal aanpasbaar
- Just lease gebruikt komt bij 60mnd/ 30.000 km op €675. Dat is dus 7,4 cent meer per kilometer.
Dit is allemaal “binnen de bundel”. Ga je over je bundel heen dan kost dat rond 17 cent per km meer.
mijne vorige week ontvangenAndgv schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 11:53:
Worden er nog wel auto’s uitgeleverd? Ik hoor nergens meer dat mensen hun abbo auto ontvangen.
besteld In juni 2023
8 april BMTH ontvangen (mei 2023 besteld).boyette schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 14:33:
[...]
mijne vorige week ontvangen
besteld In juni 2023
23 Juli 2023 een BZTH M2M besteld en zojuist door L&C gebeld om een ophaal afspraak in te plannen!
Rommelige administratie. Een BZTH besteld op 22-7-2023 en nog niets van hen vernomen…
.
:strip_exif()/f/image/vqYN2zbfqtYFbLQ3hPK7IPN7.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 77% gewijzigd door BMTHNL op 15-05-2024 20:21 ]
Andere auto's zijn Blauw, die van u zwart....
misschien is dat het verschil ?
Dat is idd de redenProefkonijn schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:57:
Andere auto's zijn Blauw, die van u zwart....
Toch bijzonder, ze zijn nog in juni met uitleveren. Ik heb zelf begin juli besteld en nog niets gehoord.Svenfelix schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 16:06:
Gaat vrij chaotisch bij Lynk&Co maar eindelijk goed nieuws, vandaag gebeld door ze en 27 mei zou de auto geleverd worden.[Afbeelding]
na juni komt juli...Andgv schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 17:46:
[...]
Toch bijzonder, ze zijn nog in juni met uitleveren. Ik heb zelf begin juli besteld en nog niets gehoord.
dus de chronologie klopt wel hoor
22-07 is juli..boyette schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 21:15:
[...]
na juni komt juli...
dus de chronologie klopt wel hoor
Toch een zooitje daar. L&C vertelde momenteel bezig te zijn met de ZZTH bestellingen van mid juli 2023…
dat is toch ook zoBMTHNL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:23:
Toch een zooitje daar. L&C vertelde momenteel bezig te zijn met de ZZTH bestellingen van mid juli 2023…
Let op:
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)
Bestellijst en zijn voortgang: https://docs.google.com/s...q48qXplvWbIoGCs2bsERDZdU/
(omdat de oude link niet meer werkte, vervangen door een alternatief)