Hallo,
Ik heb 2 zonnepanelen en een normaal- en daltarief. Wat mij verwardt is hoeveel ik nu werkelijk terugkrijg als ik op een zomerse zonnige dag van huis ben en praktisch dus geen stroom verbruik maar alleen maar opwek. Krijg ik dan de zelfde prijs als het normaaltarief of minder?
In mijn energiecontract staat:
Leveringskosten per kWh
Daltarief : €0,35842
Normaaltarief: €0,40050
Terugleververgoeding : €-0,18668
Bij prijsvergelijkers staat:
*Het teruglevertarief geldt alléén voor het aantal KWh dat je méér teruglevert dan dat je afneemt.
Méér per dag? Per maand? Per jaar?
Zo zou ik dus goedkoper uit zijn als ik op een zomerse dag zo min mogelijk stroom verbruik, dit voor het normaaltarief verkoop en in het daltarief de vaatwasser te laten draaien.
Wie snapt dit en waarom wordt dit zo vaag gemaakt?
Ik heb 2 zonnepanelen en een normaal- en daltarief. Wat mij verwardt is hoeveel ik nu werkelijk terugkrijg als ik op een zomerse zonnige dag van huis ben en praktisch dus geen stroom verbruik maar alleen maar opwek. Krijg ik dan de zelfde prijs als het normaaltarief of minder?
In mijn energiecontract staat:
Leveringskosten per kWh
Daltarief : €0,35842
Normaaltarief: €0,40050
Terugleververgoeding : €-0,18668
Bij prijsvergelijkers staat:
*Het teruglevertarief geldt alléén voor het aantal KWh dat je méér teruglevert dan dat je afneemt.
Méér per dag? Per maand? Per jaar?
Zo zou ik dus goedkoper uit zijn als ik op een zomerse dag zo min mogelijk stroom verbruik, dit voor het normaaltarief verkoop en in het daltarief de vaatwasser te laten draaien.
Wie snapt dit en waarom wordt dit zo vaag gemaakt?
[ Voor 5% gewijzigd door Aviv1 op 26-05-2022 10:44 ]
Let me share my screen...