kx22 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 16:55:
[...]
Precies.
Als je nou 3-4 in 1 huis stopt of tenminste ieder 1 kamer. Dan weet ieder ook zijn kamer schoon te houden. Als je echter 2 in 1 kamer stopt gaan ze beide naar elkaar kijken en een teringbende van maken.
Denk dat we daarin nog veel strenger mogen zijn.
Ik zou absoluut ook niet buurman van zo een verhuur huisje willen zijn.
Ik ben helaas een buurman naast zo'n verhuur huis.
Een van de bewoners, die wel fatsoenlijk was, heeft Maandag te horen gekregen dat hij Zaterdag het huis uit moet aangezien hij geen kamer wilt delen. Staat natuurlijk niet ingeschreven op het adres, dus kan er ook weinig mee en staat Zaterdag op straat.
De constructie is wel wat vaag, hij heeft alles qua documenten doorgemailt, maar zal geen directe namen noemen (als wil ik ze graag plaatsen)
Uitzendbureau 1 haalt arbeidsmigranten op van het vliegveld, nadat ze een contract hebben afgesloten om te gaan werken in Nederland. Dit is altijd inclusief accommodatie bij deze partij, al staat er in dat je vrijwel altijd een kamer gaat delen met iemand anders.
Uitzendbureau 1 zet vervolgens de werkmigranten door naar Uitzendbureau 2, welke deze vervolgens onderbrengt bij een bedrijf om te gaan werken.
De eigenaar van het huis is op de hoogte van de situatie, aangezien hij het zelf faciliteert via een tussenpartij (ja, volg je het nog?*) die dus zaken doet, of eigenlijk het huis verhuurd, aan/met Uitzendbureau 1.
In onze gemeente is kamerverhuur verboden tenzij je een verhuurvergunning hebt, die sinds 2019 niet meer afgegeven worden. Via de gemeente kunnen achterhalen dat de eigenaar deze niet heeft en ook niet (meer) kan aanvragen.
De handhaving is sinds Januari bezig, en de eigenaar krijgt nu eindelijk een boete die wekelijks oploopt.
TL:DR: Ik (Buurman van verhuurhuisje) welke het boze telefoontje van de eigenaar afwacht gezien de boete van uit de gemeente
*Situatie: Eigenaar -> Tussenpartij -> Uitzendbureau 1 -> Uitzendbureau 2