Huis van de buren verhuurd aan uitzendbureau... Help!

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +17 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20:31
CodeCaster schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 22:40:
[...]

Niet te hard, straks horen ze je in het FIRE-topic nog.

oOo
Je bedoelt Vastgoed als investering ?
Die zijn te druk met klagen dat ze hun derde huis maar gaan verkopen nu ze het enkel glas moeten vervangen en daar geen 1500 euro meer voor mogen vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Die Arabieren zouden eens een documentaire moeten maken over hoe buitenlandse werknemers hier worden uitgebuit als tegen propaganda over dat gezeik van het WK voetbal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

YangWenli schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 18:24:
Die Arabieren zouden eens een documentaire moeten maken over hoe buitenlandse werknemers hier worden uitgebuit als tegen propaganda over dat gezeik van het WK voetbal.
Is dit een "zo slecht hebben die Oostblokkers het hier niet, want in het Midden-Oosten zijn de werkomstandigheden nog slechter", of wat bedoel je?

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

CodeCaster schreef op dinsdag 26 juli 2022 @ 09:37:
[...]

Er wonen en werken een paar honderdduizend Polen, Bulgaren en Roemenen in Nederland. Wie moet dat gaan controleren dan?

Het is een mondiaal probleem. De tomatenplukkers in Italië krijgen een tochtig krot om in te slapen, worden opgehaald met een bus van het uitzendbureau, staan voor deze "services" de helft of meer van hun salaris af, werken onder de streep hartstikke zwart, en degene die er het beste afkomt?

De eigenaar van het uitzendbureau met stip op één, daarna de consument, want die kan voor een paar cent een kilo tomaten komen. Zijn alle tomaten geplukt, dan worden de krotten leeggeveegd, de bussen volgepropt en mogen ze een paar maanden naast het volgende landgoed van de volgende boer wonen en weer voor een paar schamele centen zich tien, twaalf uur per dag doodwerken onder de brandende zon.

Nee, dan Nederland. Waar exact dezelfde maffia een even dikke vinger in de tot op het bot corrupte pap heeft. Ook hier worden buitenlanders illegaal ingehuurd met onwettige contracten, kosten berekend die dat helemaal niet mogen, arbeidstijden en -omstandigheden waar de gemiddelde autochtoon stante pede van zou gaan staken.

Maar hey, we hebben goedkope bloemen en groenten en fruit, dus waarom klagen? Het is toch niet ons probleem?

Laten we eens beginnen met die mensen een normaal salaris betalen en een menselijk contact geven, en de ziekelijk corrupte uitzendbureaus en tuinders aan wiens handen letterlijk bloed kleeft maar eens met z'n allen te laten samenhokken in een zeecontainer zonder daglicht of vermaak.

Maar ja, dan kost een kilo tomaten ineens vijf euro, en dat willen we ook niet. Dan toch maar die arbeiders in woonhuizen proppen, en klagen over de overlast. Da's makkelijker dan eerlijk betalen voor het eten.
Hoewel ik het eens ben met de strekking van je betoog ben ik het niet helemaal eens met je verwijten. Echter de quote waar je op reageert suggereert toch precies wat jij als oplossing ziet? Het meer houden van toezicht op huisvesting, om zodoende de leefomstandigheden van arbeidsmigranten te verbeteren? Niet zozeer om die arbeiders te zieken, maar om juist af te dwingen dat de inhurende/huisvestende partij dat doet?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-07 00:11
Zo te lezen was het dikke mazzel dat het huis naast mijn ouders, toen ik er ook nog woonde, verhuurd bleek te zijn aan een partij die er een wietplantage van had gemaakt :D Lekker warm, nooit iemand thuis, geen overlast!
En nee, we hebben oprecht niks gemerkt, maar ik bemoei me ook totaal niet met eventuele buren buiten een hallo als ik ze zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Zebby schreef op donderdag 4 augustus 2022 @ 18:35:
Zo te lezen was het dikke mazzel dat het huis naast mijn ouders, toen ik er ook nog woonde, verhuurd bleek te zijn aan een partij die er een wietplantage van had gemaakt :D Lekker warm, nooit iemand thuis, geen overlast!
En nee, we hebben oprecht niks gemerkt, maar ik bemoei me ook totaal niet met eventuele buren buiten een hallo als ik ze zie.
Ik heb een wietplantage boven me gehad en dat gaf toch wel overlast (en geld, ze duwden mij gewoon geld in mijn handen voor de lekkage ezno). Ik heb lekkages gehad daardoor en een keer de brandweer (op tweede kerstdag, ze hadden het in de fik gestoken omdat ik ze onder druk had gezet omdat het weer lekte, alles onder de rook, gelukkig was ik toen uitgenodigd ergens anders te gaan eten. Een paar maanden later kregen we een brief van de woningbouw dat we weg moesten omdat het gesloopt ging worden en een oprotpremie (8000 gulden ofzo+vervangende woonruimte), toen waren de mannen van de wietplantage opeens alles weer aan het schilderen. Lef hadden ze wel.

Als er nu een wietplantage naast me zou zitten zou ik niet meer hebben van lekker laten leven (dat had ik toen ook wel, maar toen was ik nog jong, student, en arm) dus als ze dan een paar honderd gulden in mijn handen duwden omdat het plafond in mijn douche nat was en beloofden dat zelf op te lossen vond ik dat niet zo erg.

[ Voor 26% gewijzigd door Marzman op 05-08-2022 09:08 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Pagina: 1 2 Laatste