Hallo allemaal,
Ik denk erover om mijn verwarmings- en koelsysteem in huis te veranderen. Ik lees veel over het lucht/lucht onderwerp en het lucht/water onderwerp. Maar ik kan niet de betere kiezen over welk systeem is:
- Ik heb verwarming op lage temperatuur (50°C) in mijn huis getest en het is in orde. Maar de test was in maart, dus het weer was niet koud.
- Ik ga deze zomer de isolatie van het huis verbeteren.
- Mijn huis heeft echter geen ventilatiesysteem, zelfs geen ventilatie op de ramen.
- 5 radiatoren.
- douche elke dag ongeveer 5 minuten per persoon
2. Still
3. Zuinig
4. Verkrijgbaarheid
5. Domotica-integratie
6. Goedkoop
7. Design
1. Lucht / luchtsysteem:
+ Betere koeling
+ Kan het worden gebruikt als ventilatiesysteem?
+ Snellere levering
- Meer buitenunits
- Minder comfortabel?
- Geen subsidie
- Stop het huidige verwarmingssysteem (radiatoren, vloerverwarming, leidingen, ...)
-Lelijk?
- Extra boiler nodig
2. Lucht/watersysteem
+ Kan gebruikt worden met huidig verwarmingssysteem
+ Geen aparte machine nodig voor DWW
+ Subsidie
+ Comfortabeler
- Lange producten
- ventilatiesysteem?
- Passieve koeling
Voeg meer toe als je ideeën hebt.
Wat zijn de goede merken voor elk systeem?
Ik weet dat goede merken voor lucht-naar-lucht warmtepompsystemen MHI, ME, Daikin zijn. Maar ik heb geen idee van de merken van lucht/water warmtepompen. Ook voor lucht/water warmtepompen is het erg moeilijk om een installateur te vinden. dus het zou leuk zijn als je mij ook wat actieve installateurs in Eindhoven zou kunnen geven. Bij voorbaat dank.
Huidige locatie van de cv
Ik denk erover om mijn verwarmings- en koelsysteem in huis te veranderen. Ik lees veel over het lucht/lucht onderwerp en het lucht/water onderwerp. Maar ik kan niet de betere kiezen over welk systeem is:
Situatie:
- Ik heb onlangs een huis gekocht(Tussenwoning - Bouwjaar: 1964). En ik wil 5 kamers (4 slaapkamers en 1 woonkamer verbonden met de keuken) en koel. Wij zijn een gezin van 5 personen.- Ik heb verwarming op lage temperatuur (50°C) in mijn huis getest en het is in orde. Maar de test was in maart, dus het weer was niet koud.
- Ik ga deze zomer de isolatie van het huis verbeteren.
- Mijn huis heeft echter geen ventilatiesysteem, zelfs geen ventilatie op de ramen.
- 5 radiatoren.
- douche elke dag ongeveer 5 minuten per persoon
Warmtepompvoorkeur:
1. Milieuvriendelijk2. Still
3. Zuinig
4. Verkrijgbaarheid
5. Domotica-integratie
6. Goedkoop
7. Design
Wie gaat het installeren?
Het wordt uitbesteedVergelijking
Mijn huidige zorg is om een lucht/water warmtepomp + warmtepompboiler te hebben (van elektrische boiler) of om een lucht/water warmtepompsysteem te hebben. Ik weet dat elk systeem andere voor- en nadelen heeft.1. Lucht / luchtsysteem:
+ Betere koeling
+ Kan het worden gebruikt als ventilatiesysteem?
+ Snellere levering
- Meer buitenunits
- Minder comfortabel?
- Geen subsidie
- Stop het huidige verwarmingssysteem (radiatoren, vloerverwarming, leidingen, ...)
-Lelijk?
- Extra boiler nodig
2. Lucht/watersysteem
+ Kan gebruikt worden met huidig verwarmingssysteem
+ Geen aparte machine nodig voor DWW
+ Subsidie
+ Comfortabeler
- Lange producten
- ventilatiesysteem?
- Passieve koeling
Voeg meer toe als je ideeën hebt.
Vraag
Welk systeem is beter? En waarom?Wat zijn de goede merken voor elk systeem?
Ik weet dat goede merken voor lucht-naar-lucht warmtepompsystemen MHI, ME, Daikin zijn. Maar ik heb geen idee van de merken van lucht/water warmtepompen. Ook voor lucht/water warmtepompen is het erg moeilijk om een installateur te vinden. dus het zou leuk zijn als je mij ook wat actieve installateurs in Eindhoven zou kunnen geven. Bij voorbaat dank.
Huidige locatie van de cv
:strip_exif()/f/image/j01yfSbZnN2TIShFw89GiPpA.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 15% gewijzigd door hainv201 op 23-05-2022 15:38 ]