Ik zou dit vooral ook bij Airbnb neerleggen, wellicht vinden zij hier nog wel wat van. Zeker als het niet in de advertentie staat.
Interessant genoeg heeft AirBnB blijkbaar zelfs Pilots gedraaid met dit product: https://news.airbnb.com/f...ram-in-prague-with-minut/
Daar staat wel iets in over dat het vooraf moet worden gecommuniceerd.
Daar staat wel iets in over dat het vooraf moet worden gecommuniceerd.
Probleem is, dat is AirbnbThe_Vice schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:06:
Dus eerder probleem van de verhuurder, en als die al zijn eisen niet vooraf (voorafgaand aan boeking) bekend heeft gemaakt, gewoon je beklag bij de verhuur organisatie doen.
https://news.airbnb.com/f...ram-in-prague-with-minut/
Ja, die promoten dat ding nog niet net, dus weet niet of ze zo onder de indruk zijn dat jij dat ding niet zo fijn vind.
Pagina is nu verwijderd, maar genoeg nieuwsberichten te vinden
https://www.airbnb.com/d/partyprevention
“Airbnb is actively promoting responsible and sustainable tourism. Minut’s solution supports Hosts on Airbnb in their efforts to promote trust and safety in their homes and in communities,” Vladimir Beroun, senior manager, Public Policy at Airbnb, is quoted in Minut’s press release.
Je zou ze alsnog eens kunnen benaderen of zoiets wel duidelijk moet worden aangegeven, buiten dat ze voorstander van zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 16-05-2022 23:25 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Hier zou ik mij eerder zorgen om maken.Bij binnenkomst werden onze ID/passpoorten voor en achterkant een foto van gemaakt via een iPhone, dit was volgens de eigenaar nodig voor het bijhouden van een slaapregister.
Met behulp van een foto van een id kaart kan je rekeningen openen en wat nog meer kwade zaken doen.
Sommige hotels houden de volgende gegevens bij: type identiteitsdocument, naam, woonplaats, type indentiteitsbewijs, aankomstdatum en vertrekdatum. Niet meer dan dat, dus een kopie maken van een identiteitsbewijs is niet nodig. Het nummer van de ID-kaart of rijbewijs mag worden genoteerd.
Een e-mailadres is niet verplicht maar kan handig zijn voor communicatie om achteraf de (ver)rekening te ontvangen.
Per gemeente kan in de APV worden bepaald dat aanvullende informatie nodig is.
Als voorbeeld daarvan zijn nationaliteit, geboortedatum, geboorteplaats en of beroep.
Het BSN nummer is alleen bedoeld voor communicatie tussen u en de uw overheid daar mag de verhuurder niets mee.
Met het kopieren van een "id documen"t heb je het niet gecontroleerd op echtheid, integendeel, dit kan alleen met het originele document een kopie is hiervoor waardeloos.
Voor wie verder wil lezen:
https://autoriteitpersoon...pie-identiteitsbewijs.pdf
Hosts who participate in the Noise Detector Pilot Program in Prague will display signage in their Airbnb listing that it’s equipped with a ‘Minut Home Sensor’
*Minut recommends that Hosts set the threshold to 75dB during the daytime and 70dB during the night. This recommendation is based on research around party and disturbance prevention.
*Minut recommends that Hosts set the threshold to 75dB during the daytime and 70dB during the night. This recommendation is based on research around party and disturbance prevention.
Wat een akelig apparaat zeg, ik krijg er een voyeuristisch gevoel bij. Joost mag weten wat die vent allemaal oppikt. De DDR zou trots op hem zijn.
Echt alles aan dat ding is fout, maar die teksten op de site nog meer: alsof iemand er op zit te wachten dat de host 24/7 controleert of de airco nog werkt. Dit is gewoon bedoeld om kosten te drukken en te bespioneren
Echt alles aan dat ding is fout, maar die teksten op de site nog meer: alsof iemand er op zit te wachten dat de host 24/7 controleert of de airco nog werkt. Dit is gewoon bedoeld om kosten te drukken en te bespioneren
[ Voor 43% gewijzigd door Michael_OsGroot op 16-05-2022 23:35 ]
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Wat wel fijn is dat van de sensor documentatie openbaar is.
Spects
Battery & power
Battery life up to 12 months
Charging via USB-C
Connection
Wifi 802.11 b/g/n (2.4GHz)
Bluetooth 4.2 (BLE)
Sensors
Sound
Temperature
Humidity
Motion/PIR
Tamper Detection
https://api.minut.com/latest/docs#overview--architecture
Ik neem aan dat het ook scant "dingen" die een open blauwe tand en naar bepaalde wifi adressen zoeken?
Spects
Battery & power
Charging via USB-C
Connection
Bluetooth 4.2 (BLE)
Sensors
Sound
Temperature
Humidity
Motion/PIR
Tamper Detection
Ik neem aan dat het ook scant "dingen" die een open blauwe tand en naar bepaalde wifi adressen zoeken?
Het wordt vaker een nachtregister genoemd om bij te houden wie (of eerder hoeveel personen) op welke nachten is/zijn gebleven. Daar heb je echter geen kopie van een id-bewijs voor nodig.zonderbloem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:31:
Bij binnenkomst werden onze ID/passpoorten voor en achterkant een foto van gemaakt via een iPhone, dit was volgens de eigenaar nodig voor het bijhouden van een slaapregister.
Om bijvoorbeeld de KVK te quoten van https://ondernemersplein.kvk.nl/nachtregister-bijhouden/De plaatsgevonden overnachtingen houdt u bij in een nachtregister. Hierin neemt u minimaal op: de naam van de gast, de woonplaats, het aantal personen en het aantal nachten.
Wat vermeldt u in het nachtregister?
In het nachtregister zet u:U bent niet verplicht de gegevens van echtgenoten, minderjarige kinderen en reisgezelschappen in het nachtregister te zetten.
- naam en woonplaats van de gast
- datum aankomst en datum vertrek
- welk identiteitsbewijs de gast heeft laten zien. Let op: u mag het identiteitsbewijs niet innemen of kopiëren.
Kopie identiteitsbewijs
U mag het identiteitsbewijs van uw gasten niet tijdelijk bewaren of er een kopie van maken. En u mag niet het burgerservicenummer (BSN) van uw gasten registreren. In de hele Europese Unie (EU) geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze privacywet zegt dat u een goede reden (een wettelijke verplichting) moet hebben om een kopie van iemands paspoort te bewaren.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Als dit in NL was en ik dit zo lees zou ik er eens met bijvoorbeeld de rechtsbijstand over praten. Een beetje advocaat maakt gehakt van dat soort figuren, en terecht imho.
Wat daar gebeurde was simpelweg onwettig en strafbaar ook lijkt mij.
Wat daar gebeurde was simpelweg onwettig en strafbaar ook lijkt mij.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
.. nou, die werkt dus..onno oliver schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:51:
Tamper Detection
Zoals al gezegd, lijkt me dat het meer is dan alleen geluid/rook en er gewoon camera's hangenEen minuut of 10 later weer een belletje van de eigenaar met het dringende verzoek van de apparatuur af te blijven
Edit: Of niet, blijkbaar zijn die sensoren wel gevoelig voor beweging e.d.
[ Voor 14% gewijzigd door Oon op 17-05-2022 07:36 ]
Dus als je gezellig een AirB&B boekt romantisch met je vriend of vriendin kan je niet overal tekeer gaan omdat je dan overlast veroorzaakt? Lekker weekendje dan.
Kinderen van 3 schreeuwen en ravotten toch ook? Moeten die geforceerd buiten spelen dan? Wat een gezeik. Ik zou mooi iemand hiervoor inschakelen.
Kinderen van 3 schreeuwen en ravotten toch ook? Moeten die geforceerd buiten spelen dan? Wat een gezeik. Ik zou mooi iemand hiervoor inschakelen.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
WiFi BGN dat is stoorbaar. Raspberry PI met CTS attack en keten maar. Wel hopen dat er iets in de 5GHz range is of met 4g internetten.onno oliver schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:51:
Wat wel fijn is dat van de sensor documentatie openbaar is.
Spects
Battery & power
Charging via USB-C
Connection
Bluetooth 4.2 (BLE)
Sensors
Sound
Temperature
Humidity
Motion/PIR
Tamper Detection
Lol, sinds wanneer dempt een broodzakje geluid? Echt een onderschat materiaal dan bij geluidsisolatie projecten.zonderbloem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:31:
had ik geprobeerd om een broodzakje over de melder te doen zodat het geluid niet meer gemeten kon worden.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Ligt helemaal aan de accommodatie. Een gehorig appartement met bewoners die de volgende dag ook gewoon uitgerust wakker willen worden, brengt ook plichten met zich mee.Agent47 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:41:
Dus als je gezellig een AirB&B boekt romantisch met je vriend of vriendin kan je niet overal tekeer gaan omdat je dan overlast veroorzaakt? Lekker weekendje dan.
In dit geval (vrijstaand huisje op een park) is de gehanteerde methode te rigoureus. Naar mijn mening had de verhuurder het minimaal bij boeking moeten vermelden.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Nee, dat kan niet altijd nee. Je kan ook niet zo'n familietent huren tussen de families op een camping en dan flink tekeer gaan met je vriendin.Agent47 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 07:41:
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
@Marzman is dat niet de charme van kamperen?
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Als er niet expliciet in de overeenkomst staat dat dit een reden is voor het stopzetten van het verblijf dan is die kans nul komma nul, want dan mag dat gewoon niet. Tenzij er echt extreme geluidsoverlast of vernieling plaatsvindt kan de eigenaar van zo'n huisje je niet gewoon eruit zetten midden in je vakantieMeg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:57:
[...]
Maar hoe groot is de kans dat hij dan binnenkomt met bijvoorbeeld een loper en je eruit wordt gezet?
Marzman schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 08:27:
[...]
Nee, dat kan niet altijd nee. Je kan ook niet zo'n familietent huren tussen de families op een camping en dan flink tekeer gaan met je vriendin.

Wel echt een bizarre situatie van OP. Ik kan me voorstellen dat er genoeg gronden zijn om geld terug te vragen of in ieder geval flink aan de bel te trekken bij AirBnB. Als je op vakantie bent zit je gewoon niet op dit soort privacy schendingen te wachten.
Maaruh, kunnen de buren ook hun geld terugvragen als ze overlast hebben van jullie? De buren willen misschien wel een rustige vakantie.
Snap wel dat de verhuurder dit plaatst om eerlijk te zijn, maar het lijkt me beter dit buiten de woning te plaatsen. De buren hebben geen last geluid in de woning, maar het geluid wat naar buiten gaat
Snap wel dat de verhuurder dit plaatst om eerlijk te zijn, maar het lijkt me beter dit buiten de woning te plaatsen. De buren hebben geen last geluid in de woning, maar het geluid wat naar buiten gaat
[ Voor 9% gewijzigd door Dre op 17-05-2022 09:02 ]
Dat er bij een concert van de toppers keihard wordt ingegrepen is natuurlijk begrijpelijk en terecht.
Maar een bordspelletje spelen waarbij het een beetje luid wordt moet absoluut kunnen. Een vlijmscherpe recensie is 100% op z'n plaats.
Maar een bordspelletje spelen waarbij het een beetje luid wordt moet absoluut kunnen. Een vlijmscherpe recensie is 100% op z'n plaats.
Verwijderd
Maaruh, zou je dan niet denken dat dit vantevoren verteld moet worden door de verhuurder?Dre schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:01:
Maaruh, kunnen de buren ook hun geld terugvragen als ze overlast hebben van jullie? Zij willen misschien wel een rustige vakantie.
Als je als groep geen bordspelletje kan doen met wat gelach & gepraat, dan is het huis niet geschikt als groepsaccomodatie op Airbnb.
Welk geschil de buren met de verhuurder hebben/krijgen is niet aan de huurder.
Is dat zo? Een bank moet je toch ook altijd identificeren?onno oliver schreef op maandag 16 mei 2022 @ 23:29:
[...]
Hier zou ik mij eerder zorgen om maken.
Met behulp van een foto van een id kaart kan je rekeningen openen en wat nog meer kwade zaken doen.
Mijn laatste rekening die ik opende was bij de ING en toen moest ik behalve online ook even langskomen om aan te tonen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben. En volgens mij kon mijn vriendin dat later via Digid doen.
Ook voor mijn werk heb ik mijn paspoort moeten laten verifiëren bij een notaris voor onze buitenlandse bank rekeningen.
[ Voor 4% gewijzigd door VidaR-9 op 17-05-2022 09:11 ]
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
Kan allemaal digitaal tegenwoordig. Ook (extra verificatie) van bv Creditcards doet ICS allemaal online.VidaR-9 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Is dat zo? Een bank moet je toch ook altijd identificeren?
Mijn laatste rekening die ik opende was bij de ING en toen moest ik behalve online ook even langskomen om aan te tonen dat ik ben wie ik zeg dat ik ben. En volgens mij kon mijn vriendin dat later via Digid doen.
Ook voor mijn werk heb ik mijn paspoort moeten laten verifiëren bij een notaris voor onze buitenlandse bank rekeningen.
(en met de trend dat banken vooral hun filialen sluiten zal dit uiteindelijk ook wel online moeten)
Dat het gemeld moet worden: Geheel eens. Dat je je kan afvragen of het niet beter buiten kan hangen, ook mee eens. (Al geeft dat ook nieuwe problemen weer hoor).Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:05:
[...]
Maaruh, zou je dan niet denken dat dit vantevoren verteld moet worden door de verhuurder?
Als je als groep geen bordspelletje kan doen met wat gelach & gepraat, dan is het huis niet geschikt als groepsaccomodatie op Airbnb.
Welk geschil de buren met de verhuurder hebben/krijgen is niet aan de huurder.
Maar het is ook wel heel makkelijk te stellen dat geluidsoverlast wat de buren krijgen van de huurder, niet het probleem is van de huurder?
Ja maar kan dat ook met enkel een fotokopie?RodeStabilo schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:17:
[...]
Kan allemaal digitaal tegenwoordig. Ook (extra verificatie) van bv Creditcards doet ICS allemaal online.
(en met de trend dat banken vooral hun filialen sluiten zal dit uiteindelijk ook wel online moeten)
Volgens mij moest mijn vriendin de chip in haar paspoort scannen ipv digid bedenk ik me nu.
Anders zit er niets anders op dan dat TS zijn paspoort vernieuwd - wil hij risico's uitsluiten.
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
https://www.icscards.nl/i...en-voor-bestaande-klantenVidaR-9 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:27:
[...]
Ja maar kan dat ook met enkel een fotokopie?
Volgens mij moest mijn vriendin de chip in haar paspoort scannen ipv digid bedenk ik me nu.
Anders zit er niets anders op dan dat TS zijn paspoort vernieuwd - wil hij risico's uitsluiten.
Nee, gewoon online foto maken. (maar we gaan een klein beetje offtopic)
[ Voor 4% gewijzigd door RodeStabilo op 17-05-2022 09:29 ]
Verwijderd
Bij normaal gebruik van het gehuurde, is dat inderdaad niet een probleem voor de huurder naar mijn mening.Sissors schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:24:
[...]
Dat het gemeld moet worden: Geheel eens. Dat je je kan afvragen of het niet beter buiten kan hangen, ook mee eens. (Al geeft dat ook nieuwe problemen weer hoor).
Maar het is ook wel heel makkelijk te stellen dat geluidsoverlast wat de buren krijgen van de huurder, niet het probleem is van de huurder?
Dan is het gehuurde simpelweg niet geschikt en moet de verhuurder het daarvoor niet verhuren.
Heb je een link naar het appartement op de verhuursite? Ik ben wel benieuwd.
(of is dat tegen huisregels?)
(of is dat tegen huisregels?)
Dus je mag alleen nog echt dingen verhuren als er niemand binnen een straal van een kilometer woont? Want niks is geschikt om een groep mensen die met de toppers mee zingen uit volle borst overlast vrij voor buren te houden.Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:32:
[...]
Bij normaal gebruik van het gehuurde, is dat inderdaad niet een probleem voor de huurder naar mijn mening.
Dan is het gehuurde simpelweg niet geschikt en moet de verhuurder het daarvoor niet verhuren.
Waarbij natuurlijk de vraag is of dat onder normaal gebruikt valt, maar jij stelde dat dat allemaal het probleem is van de verhuurder en de buren, en niet de huurders.
Of je mag ook gewoon wat eisen stellen aan huurders. Is dat nou echt teveel gevraagd? (Waarbij nogmaals, zeker zonder communicatie vooraf vind ik wat hier hangt erg ver gaan, maar ik vind het ook heel makkelijk om te stellen dat de huurders alles mogen en het iemand anders zijn probleem is. Ik zou juist eerder wel huren ergens waar duidelijk wordt gemaakt dat het niet de bedoeling is dat er veel herrie wordt gemaakt).
[ Voor 7% gewijzigd door Sissors op 17-05-2022 09:36 ]
Heeft de TS al met Airbnb gebeld over dat er vooraf niet in de huisregels werd vermeld dat er een sensor in het huis actief was om geluidsoverlast te voorkomen? Tot die tijd zijn we lekker aan het ouwehoeren hier…
Dus bij dergelijke huizen wordt er gepromoot om met uw boombox buiten te gaan zitten en lekker daar te feesten? Leuk voor de buren zeg...
.
[ Voor 98% gewijzigd door mugenmarco op 17-05-2022 10:35 ]
Achteraf is mooi wonen.mugenmarco schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:50:
Ehm...
Jullie hadden NOOIT akkoord moeten gaan.
1: foto van de voor en achterkant van je ID kaart met een iphone? WRONG
2: geluidsmeters overal in huis met max 80 decibel? WRONG
Ik dacht toen ik dit las "ja, met AirBnB bellen... veel succes!". Toch maar ff gecheckt of ze een telefoonnummer publiek beschikbaar hebben.olafmol schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:41:
Heeft de TS al met Airbnb gebeld over dat er vooraf niet in de huisregels werd vermeld dat er een sensor in het huis actief was om geluidsoverlast te voorkomen? Tot die tijd zijn we lekker aan het ouwehoeren hier…
En de enige telefonische contactmogelijkheid die ik snel kon vinden was juist een meldpunt voor als je overlast ervaart van een AirBnB in je buurt. Dus dat is misschien juist de achtergrond van deze actie van de verhuurder.
Sowieso een foto van je id laten maken mag helemaal niet.
De laatste keer dat ik problemen had met een AirBnB die ik zelf geboekt had was er wel een intern nummer te vinden, maar misschien dat die alleen zichtbaar is als je een open boeking hebt oid?Lapa schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:55:
[...]
Ik dacht toen ik dit las "ja, met AirBnB bellen... veel succes!". Toch maar ff gecheckt of ze een telefoonnummer publiek beschikbaar hebben.
En de enige telefonische contactmogelijkheid die ik snel kon vinden was juist een meldpunt voor als je overlast ervaart van een AirBnB in je buurt. Dus dat is misschien juist de achtergrond van deze actie van de verhuurder.
Dus jij had dan de vakantie met je vriendengroep ter plekke maar afgeblazen? Dat is de ellende met rare voorwaarden van verhuurders, als je er ter plekke achter komt heb je niet ontzettend veel opties.mugenmarco schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:50:
Ehm...
Die foto kan je nog proberen te weigeren en heel misschien lukt je dat. Maar die geluidsmeters kan je op dat moment vrij weinig aan doen.
Dat is helemaal waar, maar dat wil niet zeggen dat je het ook daadwerkelijk kan weigeren. In buitenlandse hotels al ontzettend vaak meegemaakt dat ze een kopie van m'n paspoort maken. "Dat moet volgens de lokale wetgeving" is dan de reden. Kan je mooi aankomen met "Ja, maar het mag niet van de NL wetgeving" maar daar hebben zij niks mee te maken. Dan sta je dus op straat en kan je het bij het volgende hotel proberen met exact hetzelfde resultaat.mugenmarco schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:57:
[...]
Sowieso een foto van je id laten maken mag helemaal niet.
Deze situatie in een AirBnB in (denk ik?) Nederland is natuurlijk wel net iets anders, daarom zeg ik dat het daar heel misschien wel lukt om te weigeren.
Makkelijk praten, je staat daar dan wel met je vriendengroep. Leuk weekendje geplanned, allemaal vrij, betaald. Ga je dan weer naar huis met de hele groep?mugenmarco schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:50:
Ehm...
☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.
Laatste keer dat ik problemen met dat bedrijf had hebben ze me keihard laten zakken. Kwamen in Ierland terecht bij een mevrouw die het huis illegaal verhuurdeHikariMisako schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:58:
[...]
De laatste keer dat ik problemen had met een AirBnB die ik zelf geboekt had was er wel een intern nummer te vinden, maar misschien dat die alleen zichtbaar is als je een open boeking hebt oid?

Ik zou de TS dus weinig hoop geven dit via de servicedesk van AirBnB te regelen..
[ Voor 4% gewijzigd door SmurfLink op 17-05-2022 10:42 ]
I have stability. The ability to stab.
Het lijkt me overigens dat als je dit juridisch wil aanvechten, je via de AVG de meeste kans maakt. Een melding bij de AP is wel op zijn plaats. Het is een privacyschending van hier tot Tokyo. Er zijn in het verleden fikse boetes opgelegd voor WiFi-tracking, en dit gaat nog wel even tien stapjes verder met geluids- en bewegingsdetectie. Binnenin een vakantiehuisje notabene, waar je toch wel enige privacy mag verwachten.
In theorie zou je ook op grond van de AVG schadevergoeding kunnen krijgen, maar in de praktijk zal dat enorm lastig zijn. Maar als de eigenaar met de AP in de problemen komt (ok, dan moeten ze je klacht ook eerst serieus oppakken, maar soit), lijkt me dat ook een mooie vorm van genoegdoening...
In theorie zou je ook op grond van de AVG schadevergoeding kunnen krijgen, maar in de praktijk zal dat enorm lastig zijn. Maar als de eigenaar met de AP in de problemen komt (ok, dan moeten ze je klacht ook eerst serieus oppakken, maar soit), lijkt me dat ook een mooie vorm van genoegdoening...
Kan je die dingen niet van de muur halen ? Ik had ze in een vuilniszak gedaan en "opgeborgen" in de tuin. Laat die eigenaar maar komen met zijn draagbare dB meter, wat een intense koekwaus.
Handig ding. Zou ik ook willen als ik mijn huis zou verhuren.zonderbloem schreef op maandag 16 mei 2022 @ 20:09:
[...]
Wanneer je in de buurt komt van de meter detecteert hij dat en geeft deze waarschijnlijk een melding in de app bij de eigenaar. Je ziet het kastje dan ook oranje worden. Volgens mij is het de Minut noise meter: https://www.minut.com/product/features
|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|
Allereerst is je grootste macht mooie reviews achterlaten over je ervaring. Dat levert de TS niets meer op, maar toekomstige bezoekers wel.
Melding maken van het kopieren van ID bewijzen zou ik ook doen.
80dB is gewoon niet veel. Ik vind het nogal discutabel dat de eigenaar uberhaupt iets meet, maar als hij dan iets meet, zou je in redelijk nog verwachten dat het een geluidsniveau van evident overlast moet zijn wat uiteraard veel hoger is dan 80dB.
Het huisje zelf is ook ingericht op een grotere groep en niet 2 personen waarbij je dus ook snel over dat niveau heen komt.
Melding maken van het kopieren van ID bewijzen zou ik ook doen.
80dB is gewoon niet veel. Ik vind het nogal discutabel dat de eigenaar uberhaupt iets meet, maar als hij dan iets meet, zou je in redelijk nog verwachten dat het een geluidsniveau van evident overlast moet zijn wat uiteraard veel hoger is dan 80dB.
Het huisje zelf is ook ingericht op een grotere groep en niet 2 personen waarbij je dus ook snel over dat niveau heen komt.
Verwijderd
Dit vind ik overigens wel een interessante opmerking, waar ik eerder eigenlijk nog niet bij stil heb gestaan. Het is voor ons inmiddels alweer even geleden, dat er naar een ID gevraagd wordt bij het huren van een vakantiehuisje. Wij huren meestal bij Landal, soms bij een ander park. Landal kent ons natuurlijk, want we komen er vaker. Die andere parken kennen ons in principe niet, want daar komen we vaak maar 1 keer of misschien heel soms jaren later eens een tweede keer.erwn schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:42:
De foto's van paspoorten zijn inderdaad hoogst dubieus, zie de Rijksoverheid-link hierboven. Ik kan me voorstellen dat hij moet bijhouden wie er aanwezig zijn, maar dat hoeft niet via een kopie.
[...]
Natuurlijk geven wij netjes aan dat we met 2 volwassenen en een kind komen, Ze hebben mijn telefoonnummer en ons e-mailadres en aan de hand van de betaling ook mijn bankrekening + tenaamstelling.
Maar ID laten zien is echt al lang geleden. Enkele jaren geleden nog wel eens meegemaakt dat we inderdaad onze gegevens op papier moesten zetten voor aanwezigheidsregistratie, maar tegenwoordig lijkt geen hond dat meer te doen (in NL dan).
Eerder deze maand zijn we bijvoorbeeld met familie naar Landal geweest omdat er wat te vieren was. Schoonouders hebben 3 huisjes gehuurd en aangegeven met hoeveel volwassenen, kinderen en honden we zouden komen, maar er is toen ook nooit om een ID gevraagd of om ons te registreren als aanwezig.
Hoe verplicht is die registratie dan eigenlijk nog?
Zie https://ondernemersplein.kvk.nl/nachtregister-bijhouden/Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:07:
[...]
Dit vind ik overigens wel een interessante opmerking, waar ik eerder eigenlijk nog niet bij stil heb gestaan. Het is voor ons inmiddels alweer even geleden, dat er naar een ID gevraagd wordt bij het huren van een vakantiehuisje. Wij huren meestal bij Landal, soms bij een ander park. Landal kent ons natuurlijk, want we komen er vaker. Die andere parken kennen ons in principe niet, want daar komen we vaak maar 1 keer of misschien heel soms jaren later eens een tweede keer.
Natuurlijk geven wij netjes aan dat we met 2 volwassenen en een kind komen, Ze hebben mijn telefoonnummer en ons e-mailadres en aan de hand van de betaling ook mijn bankrekening + tenaamstelling.
Maar ID laten zien is echt al lang geleden. Enkele jaren geleden nog wel eens meegemaakt dat we inderdaad onze gegevens op papier moesten zetten voor aanwezigheidsregistratie, maar tegenwoordig lijkt geen hond dat meer te doen (in NL dan).
Eerder deze maand zijn we bijvoorbeeld met familie naar Landal geweest omdat er wat te vieren was. Schoonouders hebben 3 huisjes gehuurd en aangegeven met hoeveel volwassenen, kinderen en honden we zouden komen, maar er is toen ook nooit om een ID gevraagd of om ons te registreren als aanwezig.
Hoe verplicht is die registratie dan eigenlijk nog?
Daarnaast moet je gegevens hebben bij de controle van de toeristenbelasting.
"welk identiteitsbewijs de gast heeft laten zien. Let op: u mag het identiteitsbewijs niet innemen of kopiëren.Wolly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:15:
[...]
Zie https://ondernemersplein.kvk.nl/nachtregister-bijhouden/
Daarnaast moet je gegevens hebben bij de controle van de toeristenbelasting.
Kopie identiteitsbewijs
U mag het identiteitsbewijs van uw gasten niet tijdelijk bewaren of er een kopie van maken. En u mag niet het burgerservicenummer (BSN) van uw gasten registreren. In de hele Europese Unie (EU) geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze privacywet zegt dat u een goede reden (een wettelijke verplichting) moet hebben om een kopie van iemands paspoort te bewaren."
Dat lijkt me duidelijk dat de verhuurder niet volgens de regels handelt..
Dus ook even bij KvK een klacht indienen..
[ Voor 33% gewijzigd door ToolkiT op 17-05-2022 11:28 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Stond er in de voorwaarden of huisregels eigenlijk iets over vriendengroepen?
En wat verwacht je dan van de KVK?ToolkiT schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:26:
[...]
"welk identiteitsbewijs de gast heeft laten zien. Let op: u mag het identiteitsbewijs niet innemen of kopiëren.
Kopie identiteitsbewijs
U mag het identiteitsbewijs van uw gasten niet tijdelijk bewaren of er een kopie van maken. En u mag niet het burgerservicenummer (BSN) van uw gasten registreren. In de hele Europese Unie (EU) geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Deze privacywet zegt dat u een goede reden (een wettelijke verplichting) moet hebben om een kopie van iemands paspoort te bewaren."
Ps. De Gemeente Amsterdam vraagt zelfs of je als verhuurder de bsn wilt overnemen, dat scheelt administratief werk.
Zie https://www.amsterdam.nl/...4B18-B16F-EF888A35D927%7D
[ Voor 13% gewijzigd door Wolly op 17-05-2022 11:37 ]
Als dat overduidelijk tegen de regels in gaat lijkt me dat daar een klachten procedure voor is, met mogelijk uitschrijving uit het register...Wolly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:35:
[...]
En wat verwacht je dan van de KVK?
Ps. De Gemeente Amsterdam vraagt zelfs of je als verhuurder de bsn wilt overnemen, dat scheelt administratief werk.
https://www.kvk.nl/over-kvk/
"Registreren
Veilig en betrouwbaar zakendoen"
Daar valt dit toch wel onder lijkt me..
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Dat is zo te zien alleen als je in aanmerking wilt komen om geen toeristenbelasting af te dragen wanneer de gasten al inwoners van Amsterdam zijn (als toerist in eigen stad betaal je geen toeristenbelasting). Dan moet er immers een check tegen de GBR plaatsvinden waarvoor dat BSN nodig handig is (maar niet verplicht). In alle andere gevallen heb je als verhuurder volgens mij niks met dat BSN te schaften?Wolly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:35:
[...]
En wat verwacht je dan van de KVK?
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Nee, er is geen bsn nodig stellen zij. Het is puur opzoekgemak.Orion84 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:54:
[...]
Dat is zo te zien alleen als je in aanmerking wilt komen om geen toeristenbelasting af te dragen wanneer de gasten al inwoners van Amsterdam zijn (als toerist in eigen stad betaal je geen toeristenbelasting). Dan moet er immers een check tegen de GBR plaatsvinden waarvoor dat BSN nodig is. In alle andere gevallen heb je als verhuurder volgens mij niks met dat BSN te schaften?
Dan begreep ik je reactie misschien verkeerd, ik dacht dat je wilde stellen dat het registreren van het BSN wel verplicht is (omdat de gemeente dat vraagt).Wolly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:04:
[...]
Nee, er is geen bsn nodig stellen zij. Het is puur opzoekgemak.
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Het ging mij er meer om dat er (lokaal) van overheidswege wordt gestimuleerd om de avg te overtreden.Orion84 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 12:07:
[...]
Dan begreep ik je reactie misschien verkeerd, ik dacht dat je wilde stellen dat het registreren van het BSN wel verplicht is (omdat de gemeente dat vraagt).
Zolang zoiets mogelijk is denk ik niet dat je een simpele verhuurder achteraf iets kan maken.
In een heel specifiek geval en expliciet niet verplicht. Maar blijft wel dubieus ja.Wolly schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 13:13:
[...]
Het ging mij er meer om dat er (lokaal) van overheidswege wordt gestimuleerd om de avg te overtreden.
Dat vind ik dan wel weer net wat te makkelijk.Zolang zoiets mogelijk is denk ik niet dat je een simpele verhuurder achteraf iets kan maken.
Maar dank voor de verduidelijking van je bericht
Verwijderd
Hij mag niets registreren, dus er valt niets na te gaan. Vroeger moest ik inderdaad regelmatig ID-nummers invullen op registratieformulieren, maar de laatste 2 jaar... eigenlijk helemaal niet meer. Eerder dus eigenlijk niet echt bij stilgestaan. Wel raar eigenlijk.ToolkiT schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 11:26:
[...]
"welk identiteitsbewijs de gast heeft laten zien. Let op: u mag het identiteitsbewijs niet innemen of kopiëren.
Kopie identiteitsbewijs
De kwestie bij airbnb melden, aangeven dat je een hele nare ervaring hebt gehad, jullie weekeinde verpest is, je je bespioneerd voelt en AL je geld terug eist.
Ik ben er vrij zeker van dat hij met het fotograferen en opslaan van de ID-bewijzen in strijd met de AVG handelt en dus ook onrechtmatig heeft gehandeld. Het lijkt me niet nodig om de bewijzen te fotograferen en al helemaal niet om ze op te slaan in een ''slaapregister''.
Overheidsinstanties, notarissen, casino’s, levensverzekeraars en uw werkgever Banken mogen een kopietje trekken en u mag items weghalen.VidaR-9 schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 09:10:
[...]
Is dat zo? Een bank moet je toch ook altijd identificeren?
Banken mogen wel om een onbewerkte kopie vragen, maar mogen deze niet (onbewerkt) opslaan.
Nogo zijn verhuurbedrijven, hotels, telecomaanbieders en zorgverleners zoals apothekers en huisartsen.
Hun mogen wel inzage vragen om na te gaan wie je bent en enkele gegevens noteren.
Maar mogen geen kopie maken, tenzij je daarvoor toestemming geeft.
Instanties die hier wel om mogen vragen, moeten de data veilig opslaan en deze verwijderen als ze niet meer nodig zijn voor het doel waarvoor ze werden verzameld of na het verstrijken van de wettelijke bewaartermijn.
Was dit toevallig in Ermelo? Mijn zoon is daar vandaag met zijn vrienden uit het huis geschopt. Decibelmeter (Nazi praktijken) is in twee dagen drie keer afgegaan. Ze hebben buiten nog geluisterd of er iets van hun muziek/zangkunsten te horen was, maar dat was niet het geval. Toen ze 's nachts buiten aan het praten waren, vroeg de boze buurman of het iets zachter kon. Daarop zijn ze weer naar binnen gegaan. De volgende ochtend kwam de mededeling dat ze moesten vertrekken. Ze hadden voor 4 nachten betaald. Erg sneu voor die jongens.....
Met alle respect maar als die decibelmeters meerdere keren afgaan en een buurman moet je er (boos) op wijzen dat je teveel geluid maakt zou ik je zoon toch eerst naar zichzelf laten kijken. Niks sneu aan dus.Susannemeteens schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 20:08:
Was dit toevallig in Ermelo? Mijn zoon is daar vandaag met zijn vrienden uit het huis geschopt. Decibelmeter (Nazi praktijken) is in twee dagen drie keer afgegaan. Ze hebben buiten nog geluisterd of er iets van hun muziek/zangkunsten te horen was, maar dat was niet het geval. Toen ze 's nachts buiten aan het praten waren, vroeg de boze buurman of het iets zachter kon. Daarop zijn ze weer naar binnen gegaan. De volgende ochtend kwam de mededeling dat ze moesten vertrekken. Ze hadden voor 4 nachten betaald. Erg sneu voor die jongens.....
Dat is het hele probleem met AirBnB, mensen die uit geldgewin gaan verhuren zonder de echte regels te volgen, want ja via het internet en dan de gevolgen er niet van willen dragen.
Er is een reden waarom je normaal niet in een woonwijk een hotel mag openen, omdat dat de rust verstoord.
In dit geval is zijn reactie disproportioneel ten opzichte van het probleem. Beter isoleren en vragen dat mensen binnen enkel lawaai maken is nog acceptabel. Afluisteren, camera's en decibel meters is het ergste van het ergste.
Er is een reden waarom je normaal niet in een woonwijk een hotel mag openen, omdat dat de rust verstoord.
In dit geval is zijn reactie disproportioneel ten opzichte van het probleem. Beter isoleren en vragen dat mensen binnen enkel lawaai maken is nog acceptabel. Afluisteren, camera's en decibel meters is het ergste van het ergste.
Computers make very fast, very accurate mistakes.
Maar wat is teveel geluid? Misschien is het een buurman die bij het minste al begint te zeuren.. En als die dB meters zo afgesteld zijn dat ze bij een scheet al afgaan dan slaat het natuurlijk nergens op.morritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:20:
[...]
Met alle respect maar als die decibelmeters meerdere keren afgaan en een buurman moet je er (boos) op wijzen dat je teveel geluid maakt zou ik je zoon toch eerst naar zichzelf laten kijken. Niks sneu aan dus.
Zoon, vrienden en in de nacht. De buurman heeft gewoon gelijk. Puur alleen al omdat het in de nacht is, daar komt dan nog een stel vrienden bij die vast niet stil waren.Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
Maar wat is teveel geluid? Misschien is het een buurman die bij het minste al begint te zeuren.. En als die dB meters zo afgesteld zijn dat ze bij een scheet al afgaan dan slaat het natuurlijk nergens op.
Buiten 'teveel', welk soort geluid? Huilende baby of een WC doortrekken? Koffiezetapparaat of paar keer flink niezen/hoesten? Of is dat prima, maar 1x 'hahaha' is meteen niet goed?Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
Maar wat is teveel geluid? Misschien is het een buurman die bij het minste al begint te zeuren.. En als die dB meters zo afgesteld zijn dat ze bij een scheet al afgaan dan slaat het natuurlijk nergens op.
Ik vind het prima dat ze deze dingen hebben, moeten ze vooral zelf weten als een 'plek' willen maken voor rust en stilte, maar zorg gewoon dat dit altijd duidelijk op website/reservering staat. Dat vallen ze in hetzelfde straatje als hotels voor kinderen, of camping voor huisdieren.
Onze camping vroeger had op flyers, aanvraagformulieren, noem het maar, altijd duidelijk aangegeven dat dit een 'rustige' camping is, geen herrie 10 uur, praten/gezellig doe je binnen of kantine, etc etc.
Gelijk heb je als cijfers dat onderbouwen, niet 'onderbuikgevoel' jegens 'die jeugd'.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:49:
[...]
Zoon, vrienden en in de nacht. De buurman heeft gewoon gelijk. Puur alleen al omdat het in de nacht is, daar komt dan nog een stel vrienden bij die vast niet stil waren.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Teveel geluid is als het iemand stoort. Of de apparatuur die dit moet meten af laat gaan. Wat dus allebei is gebeurd.Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
Niets onderbuik, het is in de nacht. Het moet om die tijd gewoon stil zijn. Nacht en geluid is genoeg.SinergyX schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:50:
[...]
Gelijk heb je als cijfers dat onderbouwen, niet 'onderbuikgevoel' jegens 'die jeugd'.
Het hoeft in de nacht helemaal niet stil te zijn. Misschien dat jij dat fijn vind maar dat zijn niet de regels.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:55:
[...]
Niets onderbuik, het is in de nacht. Het moet om die tijd gewoon stil zijn. Nacht en geluid is genoeg.
Er zijn hier gewoon wetten voor hoor. Misschien even inlezen voor je onzin roept dat er geen regels voor zijn ?Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Het hoeft in de nacht helemaal niet stil te zijn. Misschien dat jij dat fijn vind maar dat zijn niet de regels.
Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
[...]
Het hoeft in de nacht helemaal niet stil te zijn. Misschien dat jij dat fijn vind maar dat zijn niet de regels.
Nee hoor. Voor geluidsoverlast door buren is helemaal geen wet.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:11:
[...]
Er zijn hier gewoon wetten voor hoor. Misschien even inlezen voor je onzin roept dat er geen regels voor zijn ?
Wel staat in de APV vaak een limiet en is het in de meeste gebieden strafbaar om daar overheen te gaan.
Maar dat limiet is dusdanig hoog en gemeten aan de voorgeven van de woning dat je echt een flink feest moet hebben om daar overheen te gaan.
Een decibelmeter in een woning is niet hetzelfde als een meting met een gekeurd apparaat door een persoon gecertificeerd voor het uitvoeren van deze meting.
Wil niet zeggen dat er niet in de voorwaarden van de boeking staat dat de meters leidend zijn, maar de wet en APV zullen hier geen reet mee te maken hebben.
Precies:Oon schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:21:
[...]
Wel staat in de APV vaak een limiet en is het in de meeste gebieden strafbaar om daar overheen te gaan.
In veel gemeenten is burenoverlast strafbaar volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Heeft u last van geluid dat uw buren maken? Probeer hier dan eerst zelf afspraken over te maken met uw buren. Als dit niet helpt kunt u contact opnemen met de gemeente of de politie.
Onzin. Die limieten zijn flink lager dan een flink feest, helemaal in de nacht.Maar dat limiet is dusdanig hoog en gemeten aan de voorgeven van de woning dat je echt een flink feest moet hebben om daar overheen te gaan.
Edit: Gaan we nou een stel jongeren verdedigen die in de nacht genoeg geluid maken dat de buurman er last van heeft ? Ik heb het nog niet eens over de meters in het huis, wel over de buurman. Als mensen zelf de buurman zouden zijn dan wordt er vast anders over gedacht. Open maar een topic als de buurman en zie de reacties dan.
[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2022 22:30 ]
Verwijderd
Ik ga ze in ieder geval zeker niet op voorhand veroordelen omdat 1 persoon op een vakantiepark zijn dag niet had.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:27:
[...]
Precies:
[...]
[...]
Onzin. Die limieten zijn flink lager dan een flink feest, helemaal in de nacht.
Edit: Gaan we nou een stel jongeren verdedigen die in de nacht genoeg geluid maken dat de buurman er last van heeft ? Ik heb het nog niet eens over de meters in het huis, wel over de buurman. Als mensen zelf de buurman zouden zijn dan wordt er vast anders over gedacht. Open maar een topic als de buurman en zie de reacties dan.
Maar hebben ze vooraf gewoon over het hoofd gezien dat er decibelmeters in het huis zaten? Ik zou zoiets nooit huren. Heb je een keer een kind met een paar nachtmerries en dan komen ze de volgende dag zeker nog even verhaal halen ook... Nee, bedankt. Dan kijk ik wel even of ik nog ergens in de buurt een last minute kan regelen en dan storten ze mijn geld maar mooi terug. Hadden ze dat maar vooraf aan moeten geven. Dat wordt echt geen fijne review. Ik huur toch regelmatig een huisje of chalet in NL, meestal op een vakantiepark maar heb ooit ook eens een maand een gewoon huis gehuurd via AirBnB. Geluidsmeters heb ik echt nog nooit gezien. Wijkt aardig af van de normaal, dus lijkt me niet meer dan goed fatsoen dat je je klanten vooraf informeert over je voyeuristische trekjes.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2022 22:52 ]
Ik heb de APV van een aantal gemeenten bij mij in de buurt gecheckt, maar ze maken allemaal geen verschil tussen overdag of 's nachts.PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:27:
[...]
Precies:
[...]
[...]
Daarnaast is het nogal lomp om erg subjectief ineens aan de kant van de buurman te gaan staan. Juridisch gezien hebben ze hoogstwaarschijnlijk niks verkeerd gedaan, de kans is aanwezig dat de buurman gewoon een zeikert is. Ik kan daar verder weinig uitspraken over doen want ik was er niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie dusdanig erg was dat ontbinden van een boeking van een vakantiewoning in dit geval op z'n plek was.
https://juspecia.nl/hoeveel-herrie-mogen-buren-maken/Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:39:
[...]
40dB is fluisteren.De maximale waarden voor geluid zijn:
Overdag (07:00 – 18:00 uur): maximaal 70 decibel, gemiddeld 50 (per tijdsvak gemeten).
Avond (18:00 – 23:00 uur) maximaal 65 decibel, gemiddeld 45 (per tijdsvak gemeten).
Nacht (23:00 – 07:00 uur) maximaal 65 decibel, gemiddeld 40 (per tijdsvak gemeten).
Let op: deze waarden worden gemeten aan de gevel van de woning. Deze maximale waarden kunnen verschillen per gemeente en staan (vaak) beschreven in de algemene plaatselijke verordening van jouw gemeente
Volgens mij komt dat wel uit een wet voor horeca, maar ik zie niet waarom dat niet als lijdraad kan dienen voor woongebied.
Door mijn ziekte stoort het mij soms al als er iemand op gewoon niveau praat, ik trek mij dan terug of doe mijn noicecancelling headphone op. Vind teveel geluid is als het iemand stoort geen goed meetpunt.morritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:54:
[...]
Teveel geluid is als het iemand stoort. Of de apparatuur die dit moet meten af laat gaan. Wat dus allebei is gebeurd.
Net zo groot als de kans dat hij onder de zoden terecht komt. Hoewel een vriendengroep die bordspelletjes speelt en meezingt met de toppers en bij de eerste melding zijn vakantieplezier zwaaaar laat beperken is vermoedelijk niet een groep waarbij bloed snel kookt. Ik had die afluisterapparatuur gewoon uitgezet en dan mag die eigenaar zelf bedenken of hij langs wil komen of niet. Foto maken van mijn ID daar had hij al problemen mee gehad. Mag hij het slikken dat we daar niet mee akkoord gaan of de politie vragen ons te verwijderen. (waarbij we de politie uiteraard op de hoogte stellen van dat we een contract hebben, we betaald hebben en hij dus niet bij rechte is om ons er uit te zetten en laten we zien waarom hij ons er uit wilt zetten: omdat we niet akkoord gaan met zijn wetsovertredingen). Wil je dit soort draconische zaken in je vakantiehuisje plaatsen dan moet je dat kenbaar maken voor de verhuur. Dat ik in de stiltecoupe stil moet zijn begrijp ik wel. Maar als ik een vrijstaande woning huur zonder dat er iets staat over dat het een fluisterwoning betreft moet ik normale leefgeluiden kunnen maken. Wil je iets doen aan geluidsoverlast op deze manier dan doe je dat maar op een deugdelijke manier, geijkte meters aan de gevel. Geen afluisterapparatuur vermomd als brandmelders in elke kamer.Meg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:57:
[...]
Maar hoe groot is de kans dat hij dan binnenkomt met bijvoorbeeld een loper en je eruit wordt gezet?
[ Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-08-2022 08:56 ]
Het geluidsalarm gaat al boven de 75dB af, wat erg laag is:Wanneer je in de buurt komt van de meter detecteert hij dat en geeft deze waarschijnlijk een melding in de app bij de eigenaar. Je ziet het kastje dan ook oranje worden. Volgens mij is het de Minut noise meter: https://www.minut.com/product/features
It's been noisy for 10 minutes
Noise level has been above the set threshold of 75 dB for 10 minutes and is now 82 dB. You will be updated if it's noisy or quiet again at 10:10 PM.
Als je goed gelezen had, Haag je kunnen lezen dat de jongelui in de nacht even buren stonden te praten. Dat is waar de buurman op reageerde...morritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:20:
[...]
Met alle respect maar als die decibelmeters meerdere keren afgaan en een buurman moet je er (boos) op wijzen dat je teveel geluid maakt zou ik je zoon toch eerst naar zichzelf laten kijken. Niks sneu aan dus.
Wat een heerlijke auti… binaire Tweakers discussie weer. Niemand was erbij, dus alleen gissen is mogelijk.
Ja, je doet zo stil mogelijk in de nacht. Nee, we weten niet hoe hard ze buiten aan het praten waren. Ja, het is raar dat er decibelmeters hingen. Nee, we weten niet waar het huisje exact staat.
Ja, je doet zo stil mogelijk in de nacht. Nee, we weten niet hoe hard ze buiten aan het praten waren. Ja, het is raar dat er decibelmeters hingen. Nee, we weten niet waar het huisje exact staat.
Maar wat nu als het oudejaarsnacht is en zo'n decibelmeter blijft maar afgaan vanwege het urenlange vuurwerk?
Dan negeert de eigenaar dat, omdat hij ook niet helemaal achterlijk is?Dunnevandale schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:08:
Maar wat nu als het oudejaarsnacht is en zo'n decibelmeter blijft maar afgaan vanwege het urenlange vuurwerk?
Ik heb werkelijk geen idee of zo'n meter dat onderscheid kan maken.Lapa schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:16:
[...]
Dan negeert de eigenaar dat, omdat hij ook niet helemaal achterlijk is?
Da's een snel oordeel... dBmeter die afgaat... Maar op welke gevoeligheid? Buurman die afgaat... Maar misschien wat overgevoelig? Misschien ook niet hoor, maar om nu zo kort door de bocht te gaanmorritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:20:
[...]
Gaan we nu zonder ook maar meer te weten dan "er was 1 buurman die iets zei" meteen die jongeren hard veroordelen?PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:27:
[...]
Precies:
[...]
[...]
[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 20-08-2022 23:01 ]
Ja.42erik schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:57:
[...]
Gaan we nu zonder ook maar meer te weten dan "er was 1 buurman die iets zei" meteen die jongeren hard veroordelen?
Het is gewoon de meest waarschijnlijke optie, heel simpel. De andere optie is dat de buurman klaagt om niets en dat een stel jongeren geen herrie hebben gemaakt in de nacht.
Waarschijnlijk... Misschien wel... Reden genoeg om ze dan zomaar te veroordelen... Lijkt me niet heel fatsoenlijkPilatuS schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:11:
[...]
Ja.
Het is gewoon de meest waarschijnlijke optie, heel simpel. De andere optie is dat de buurman klaagt om niets en dat een stel jongeren geen herrie hebben gemaakt in de nacht.
Ze hebben de schijn erg tegen, en ik reageer op het feit dat het dus niet sneu is dat ze eruit gezet zijn. Ook omdat ik geen enkele zelfreflectie zie.42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:12:
[...]
Waarschijnlijk... Misschien wel... Reden genoeg om ze dan zomaar te veroordelen... Lijkt me niet heel fatsoenlijk
Ben jij ooit wel eens zonder reden je vakantieverblijf uitgezet?
Lekkere Chinese praktijken daar
Dat je rekening moet houden met je omgeving is volkomen logisch. dB meters in je huis plaatsen die schijnbaar ook nog kunnen tracken en afluisteren? Volledig onacceptabel. Zoals iemand eerder als zei zou ik hier serieus werk van maken. Ook het kopiëren van je ID is ook zoals gezegd illegaal.
Reviews plaatsen, melding bij de AP over deze praktijken en wellicht kun je nog iets van een klacht indienen bij de lokale gemeente. Als dat huisje op een park stond is er vast ook een overkoepelende organisatie waar je terecht kunt.
Dat je rekening moet houden met je omgeving is volkomen logisch. dB meters in je huis plaatsen die schijnbaar ook nog kunnen tracken en afluisteren? Volledig onacceptabel. Zoals iemand eerder als zei zou ik hier serieus werk van maken. Ook het kopiëren van je ID is ook zoals gezegd illegaal.
Reviews plaatsen, melding bij de AP over deze praktijken en wellicht kun je nog iets van een klacht indienen bij de lokale gemeente. Als dat huisje op een park stond is er vast ook een overkoepelende organisatie waar je terecht kunt.
Verwijderd
Zeker in bepaalde stukken rond de Veluwe, verbaast mij dat dan weer niets.morritz34 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:
[...]
Ze hebben de schijn erg tegen, en ik reageer op het feit dat het dus niet sneu is dat ze eruit gezet zijn. Ook omdat ik geen enkele zelfreflectie zie.
Sommige campings of vakantieparken kunnen gewoon beter duidelijk aangeven dat ze niet zitten te wachten op jongeren, groepjes vrienden, grote groepen en ga zo maar door. Daar komt toch gedonder van, hoe hard ze hun best ook zullen doen. Maar ik vermoed dat ze die intolerante uitstraling niet willen en de omzet eigenlijk wel nodig hebben.
Gewoon op een paar plekken je bijzonder negatieve ervaringen online zetten en je beklag doen bij AirBnB en eventueel klagen bij AP als men inderdaad foto's van je ID heeft geëist.
Aangezien het blijkbaar om een park ging, zou ik de review schrijven over de combinatie AirBnB verhuurder en het betreffende vakantiepark.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2022 14:23 ]
Ik heb in de evenementen branche helaas dit soort praktijken vaker meegemaakt. Meestal zijn er sancties opgelegd door de gemeente omdat er in het verleden te vaak overlast is geweest.
Nou is zelfs 80db aan de erg lage kant. Ik ben zelden lager dan 90 tegen gekomen voor een periode van 5 minuten achtereenvolgend.
Ik ben van mening dat dit op airbnb aangegeven had moeten zijn. Of je recht hebt of restitutie geen idee, maar ik zou als ik jou was airbnb zelf benaderen. Ik denk dat een compensatie echt wel gegeven gaat worden.
Nou is zelfs 80db aan de erg lage kant. Ik ben zelden lager dan 90 tegen gekomen voor een periode van 5 minuten achtereenvolgend.
Ik ben van mening dat dit op airbnb aangegeven had moeten zijn. Of je recht hebt of restitutie geen idee, maar ik zou als ik jou was airbnb zelf benaderen. Ik denk dat een compensatie echt wel gegeven gaat worden.
Even de advocaat van de duivel, mijn ouders gaan ook een vakantiehuis bouwen en natuurlijk willen we dan ook voorkomen dat er project X achtige taferelen ontstaan. Wij overwegen om daar ook die Minut kastjes te gebruiken, maar dan niet op zo'n laag geluidsniveau als hier wordt gebruikt, van een stofzuiger moet ie inderdaad niet af gaan en dat je buiten hoort dat er een verjaardag/film oid is zal ook geen probleem zijn. Denk aan bijvoorbeeld iets van 100 tot 110db voor meer dan 20 minuten.
Zou je als je een woning huurt daar bezwaar tegen hebben?
Overigens zullen we dan natuurlijk ook aangeven dat we er gebruik van maken op de boekingspagina.
Overigens zullen we dan natuurlijk ook aangeven dat we er gebruik van maken op de boekingspagina.
[ Voor 8% gewijzigd door moppentappers op 21-08-2022 14:31 ]
Mwoa, als hier langskomt dat die dingen op 75 dB uitslaan... Dat is mijn stem al...morritz34 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:
[...]
Ze hebben de schijn erg tegen, en ik reageer op het feit dat het dus niet sneu is dat ze eruit gezet zijn. Ook omdat ik geen enkele zelfreflectie zie.
Verwijderd
Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, maar zou de woning niet huren. Zou het vooral vooraf willen weten, zodat ik verder kan zoeken.moppentappers schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
Even de advocaat van de duivel, mijn ouders gaan ook een vakantiehuis bouwen en natuurlijk willen we dan ook voorkomen dat er project X achtige taferelen ontstaan. Wij overwegen om daar ook die Minut kastjes te gebruiken, maar dan niet op zo'n laag geluidsniveau als hier wordt gebruikt, van een stofzuiger moet ie inderdaad niet af gaan en dat je buiten hoort dat er een verjaardag/film oid is zal ook geen probleem zijn. Denk aan bijvoorbeeld iets van 100 tot 110db voor meer dan 20 minuten.
Aangekondigd en 110 dB, met die gegevens aan sich zou ik geen moeite hebben. Maar de hele tijd geregistreerd, dan zou ik wel zeker willen weten dat ie alleen geluidsniveau registreert en niet opeens een meeluisterende Google home ofzo is.moppentappers schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
Voor de listing zouden we het merk erbij zetten, verder gaan we ook niet zelf huurders aanspreken maar dat allemaal uit handen geven aan meldkamer of verhuurorganisatie.42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:36:
[...]
Aangekondigd en 110 dB, met die gegevens aan sich zou ik geen moeite hebben. Maar de hele tijd geregistreerd, dan zou ik wel zeker willen weten dat ie alleen geluidsniveau registreert en niet opeens een meeluisterende Google home ofzo is.
En nu? Wat is nu de uitkomst? Topic starter heeft 1x gereageerd in z'n eigen topic en dat was in mei.

Die zit opgesloten in dat huisOrac schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:46:
En nu? Wat is nu de uitkomst? Topic starter heeft 1x gereageerd in z'n eigen topic en dat was in mei.
Dan moet je misschien eens nagaan hoe je praat. Een normale conversatie vindt namelijk plaats op 60 decibel. 80 komt overeen met een huilende baby.42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:31:
[...]
Mwoa, als hier langskomt dat die dingen op 75 dB uitslaan... Dat is mijn stem al...
We herhalen de hele discussie opnieuw, wat niets bijdraagt aan het topic.
Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)
Dit topic is gesloten.