Vakantiehuis vol met dB geluidsmeters

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 25.402 views

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

morritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:20:
[...]

Met alle respect maar als die decibelmeters meerdere keren afgaan en een buurman moet je er (boos) op wijzen dat je teveel geluid maakt zou ik je zoon toch eerst naar zichzelf laten kijken. Niks sneu aan dus.
Maar wat is teveel geluid? Misschien is het een buurman die bij het minste al begint te zeuren.. En als die dB meters zo afgesteld zijn dat ze bij een scheet al afgaan dan slaat het natuurlijk nergens op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:39:
[...]

Maar wat is teveel geluid? Misschien is het een buurman die bij het minste al begint te zeuren.. En als die dB meters zo afgesteld zijn dat ze bij een scheet al afgaan dan slaat het natuurlijk nergens op.
Zoon, vrienden en in de nacht. De buurman heeft gewoon gelijk. Puur alleen al omdat het in de nacht is, daar komt dan nog een stel vrienden bij die vast niet stil waren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:25

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Buiten 'teveel', welk soort geluid? Huilende baby of een WC doortrekken? Koffiezetapparaat of paar keer flink niezen/hoesten? Of is dat prima, maar 1x 'hahaha' is meteen niet goed?

Ik vind het prima dat ze deze dingen hebben, moeten ze vooral zelf weten als een 'plek' willen maken voor rust en stilte, maar zorg gewoon dat dit altijd duidelijk op website/reservering staat. Dat vallen ze in hetzelfde straatje als hotels voor kinderen, of camping voor huisdieren.

Onze camping vroeger had op flyers, aanvraagformulieren, noem het maar, altijd duidelijk aangegeven dat dit een 'rustige' camping is, geen herrie 10 uur, praten/gezellig doe je binnen of kantine, etc etc.
PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:49:
[...]
Zoon, vrienden en in de nacht. De buurman heeft gewoon gelijk. Puur alleen al omdat het in de nacht is, daar komt dan nog een stel vrienden bij die vast niet stil waren.
Gelijk heb je als cijfers dat onderbouwen, niet 'onderbuikgevoel' jegens 'die jeugd'.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• morritz34
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07:07
[...]

Teveel geluid is als het iemand stoort. Of de apparatuur die dit moet meten af laat gaan. Wat dus allebei is gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SinergyX schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:50:
[...]
Gelijk heb je als cijfers dat onderbouwen, niet 'onderbuikgevoel' jegens 'die jeugd'.
Niets onderbuik, het is in de nacht. Het moet om die tijd gewoon stil zijn. Nacht en geluid is genoeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brummetje
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:55:
[...]

Niets onderbuik, het is in de nacht. Het moet om die tijd gewoon stil zijn. Nacht en geluid is genoeg.
Het hoeft in de nacht helemaal niet stil te zijn. Misschien dat jij dat fijn vind maar dat zijn niet de regels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Het hoeft in de nacht helemaal niet stil te zijn. Misschien dat jij dat fijn vind maar dat zijn niet de regels.
Er zijn hier gewoon wetten voor hoor. Misschien even inlezen voor je onzin roept dat er geen regels voor zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
Brummetje schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:06:
[...]

Hoe kom je hier in hemelsnaam bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:11:
[...]

Er zijn hier gewoon wetten voor hoor. Misschien even inlezen voor je onzin roept dat er geen regels voor zijn ?
Nee hoor. Voor geluidsoverlast door buren is helemaal geen wet.

Wel staat in de APV vaak een limiet en is het in de meeste gebieden strafbaar om daar overheen te gaan.
Maar dat limiet is dusdanig hoog en gemeten aan de voorgeven van de woning dat je echt een flink feest moet hebben om daar overheen te gaan.

Een decibelmeter in een woning is niet hetzelfde als een meting met een gekeurd apparaat door een persoon gecertificeerd voor het uitvoeren van deze meting.
Wil niet zeggen dat er niet in de voorwaarden van de boeking staat dat de meters leidend zijn, maar de wet en APV zullen hier geen reet mee te maken hebben.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Oon schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:21:
[...]

Wel staat in de APV vaak een limiet en is het in de meeste gebieden strafbaar om daar overheen te gaan.
Precies:
In veel gemeenten is burenoverlast strafbaar volgens de Algemene Plaatselijke Verordening (APV). Heeft u last van geluid dat uw buren maken? Probeer hier dan eerst zelf afspraken over te maken met uw buren. Als dit niet helpt kunt u contact opnemen met de gemeente of de politie.
Maar dat limiet is dusdanig hoog en gemeten aan de voorgeven van de woning dat je echt een flink feest moet hebben om daar overheen te gaan.
Onzin. Die limieten zijn flink lager dan een flink feest, helemaal in de nacht.

Edit: Gaan we nou een stel jongeren verdedigen die in de nacht genoeg geluid maken dat de buurman er last van heeft ? Ik heb het nog niet eens over de meters in het huis, wel over de buurman. Als mensen zelf de buurman zouden zijn dan wordt er vast anders over gedacht. Open maar een topic als de buurman en zie de reacties dan.

[ Voor 18% gewijzigd door PilatuS op 19-08-2022 22:30 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 39993

PilatuS schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 22:27:
[...]

Precies:

[...]

[...]

Edit: Gaan we nou een stel jongeren verdedigen die in de nacht genoeg geluid maken dat de buurman er last van heeft ? Ik heb het nog niet eens over de meters in het huis, wel over de buurman. Als mensen zelf de buurman zouden zijn dan wordt er vast anders over gedacht. Open maar een topic als de buurman en zie de reacties dan.
Ik ga ze in ieder geval zeker niet op voorhand veroordelen omdat 1 persoon op een vakantiepark zijn dag niet had. :) Ik vind het vooral onhandig van de verhuurder, dat hij een vakantiehuisje verhuurt aan een groep jongeren. Helemaal als hij blijkbaar zo op rust en stilte gesteld is, dat hij decibelmeters plaatst. Dan weet je vantevoren dat het helemaal misgaat en je geen positieve reviews gaat krijgen.

Maar hebben ze vooraf gewoon over het hoofd gezien dat er decibelmeters in het huis zaten? Ik zou zoiets nooit huren. Heb je een keer een kind met een paar nachtmerries en dan komen ze de volgende dag zeker nog even verhaal halen ook... Nee, bedankt. Dan kijk ik wel even of ik nog ergens in de buurt een last minute kan regelen en dan storten ze mijn geld maar mooi terug. Hadden ze dat maar vooraf aan moeten geven. Dat wordt echt geen fijne review. Ik huur toch regelmatig een huisje of chalet in NL, meestal op een vakantiepark maar heb ooit ook eens een maand een gewoon huis gehuurd via AirBnB. Geluidsmeters heb ik echt nog nooit gezien. Wijkt aardig af van de normaal, dus lijkt me niet meer dan goed fatsoen dat je je klanten vooraf informeert over je voyeuristische trekjes. :)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 19-08-2022 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Precies:

[...]

[...]

Ik heb de APV van een aantal gemeenten bij mij in de buurt gecheckt, maar ze maken allemaal geen verschil tussen overdag of 's nachts.

Daarnaast is het nogal lomp om erg subjectief ineens aan de kant van de buurman te gaan staan. Juridisch gezien hebben ze hoogstwaarschijnlijk niks verkeerd gedaan, de kans is aanwezig dat de buurman gewoon een zeikert is. Ik kan daar verder weinig uitspraken over doen want ik was er niet bij, maar ik kan me niet voorstellen dat de situatie dusdanig erg was dat ontbinden van een boeking van een vakantiewoning in dit geval op z'n plek was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:40
[...]

https://juspecia.nl/hoeveel-herrie-mogen-buren-maken/
De maximale waarden voor geluid zijn:

Overdag (07:00 – 18:00 uur): maximaal 70 decibel, gemiddeld 50 (per tijdsvak gemeten).
Avond (18:00 – 23:00 uur) maximaal 65 decibel, gemiddeld 45 (per tijdsvak gemeten).
Nacht (23:00 – 07:00 uur) maximaal 65 decibel, gemiddeld 40 (per tijdsvak gemeten).
Let op: deze waarden worden gemeten aan de gevel van de woning. Deze maximale waarden kunnen verschillen per gemeente en staan (vaak) beschreven in de algemene plaatselijke verordening van jouw gemeente
40dB is fluisteren.

Volgens mij komt dat wel uit een wet voor horeca, maar ik zie niet waarom dat niet als lijdraad kan dienen voor woongebied.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kaheem_Said
  • Laatst online: 10-06 22:37
morritz34 schreef op vrijdag 19 augustus 2022 @ 21:54:
[...]

Teveel geluid is als het iemand stoort. Of de apparatuur die dit moet meten af laat gaan. Wat dus allebei is gebeurd.
Door mijn ziekte stoort het mij soms al als er iemand op gewoon niveau praat, ik trek mij dan terug of doe mijn noicecancelling headphone op. Vind teveel geluid is als het iemand stoort geen goed meetpunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-06 21:58
Meg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 21:57:
[...]

Maar hoe groot is de kans dat hij dan binnenkomt met bijvoorbeeld een loper en je eruit wordt gezet?
Net zo groot als de kans dat hij onder de zoden terecht komt. Hoewel een vriendengroep die bordspelletjes speelt en meezingt met de toppers en bij de eerste melding zijn vakantieplezier zwaaaar laat beperken is vermoedelijk niet een groep waarbij bloed snel kookt. Ik had die afluisterapparatuur gewoon uitgezet en dan mag die eigenaar zelf bedenken of hij langs wil komen of niet. Foto maken van mijn ID daar had hij al problemen mee gehad. Mag hij het slikken dat we daar niet mee akkoord gaan of de politie vragen ons te verwijderen. (waarbij we de politie uiteraard op de hoogte stellen van dat we een contract hebben, we betaald hebben en hij dus niet bij rechte is om ons er uit te zetten en laten we zien waarom hij ons er uit wilt zetten: omdat we niet akkoord gaan met zijn wetsovertredingen). Wil je dit soort draconische zaken in je vakantiehuisje plaatsen dan moet je dat kenbaar maken voor de verhuur. Dat ik in de stiltecoupe stil moet zijn begrijp ik wel. Maar als ik een vrijstaande woning huur zonder dat er iets staat over dat het een fluisterwoning betreft moet ik normale leefgeluiden kunnen maken. Wil je iets doen aan geluidsoverlast op deze manier dan doe je dat maar op een deugdelijke manier, geijkte meters aan de gevel. Geen afluisterapparatuur vermomd als brandmelders in elke kamer.

[ Voor 24% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 20-08-2022 08:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 05:31
Wanneer je in de buurt komt van de meter detecteert hij dat en geeft deze waarschijnlijk een melding in de app bij de eigenaar. Je ziet het kastje dan ook oranje worden. Volgens mij is het de Minut noise meter: https://www.minut.com/product/features
Het geluidsalarm gaat al boven de 75dB af, wat erg laag is:
It's been noisy for 10 minutes
Noise level has been above the set threshold of 75 dB for 10 minutes and is now 82 dB. You will be updated if it's noisy or quiet again at 10:10 PM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Met alle respect maar als die decibelmeters meerdere keren afgaan en een buurman moet je er (boos) op wijzen dat je teveel geluid maakt zou ik je zoon toch eerst naar zichzelf laten kijken. Niks sneu aan dus.
Als je goed gelezen had, Haag je kunnen lezen dat de jongelui in de nacht even buren stonden te praten. Dat is waar de buurman op reageerde...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Orangelights23
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 08:48
Wat een heerlijke auti… binaire Tweakers discussie weer. Niemand was erbij, dus alleen gissen is mogelijk.

Ja, je doet zo stil mogelijk in de nacht. Nee, we weten niet hoe hard ze buiten aan het praten waren. Ja, het is raar dat er decibelmeters hingen. Nee, we weten niet waar het huisje exact staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:32
Maar wat nu als het oudejaarsnacht is en zo'n decibelmeter blijft maar afgaan vanwege het urenlange vuurwerk?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lapa
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 09:05
Dunnevandale schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:08:
Maar wat nu als het oudejaarsnacht is en zo'n decibelmeter blijft maar afgaan vanwege het urenlange vuurwerk?
Dan negeert de eigenaar dat, omdat hij ook niet helemaal achterlijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 06:32
Lapa schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 21:16:
[...]

Dan negeert de eigenaar dat, omdat hij ook niet helemaal achterlijk is?
Ik heb werkelijk geen idee of zo'n meter dat onderscheid kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
[...]

Da's een snel oordeel... dBmeter die afgaat... Maar op welke gevoeligheid? Buurman die afgaat... Maar misschien wat overgevoelig? Misschien ook niet hoor, maar om nu zo kort door de bocht te gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
[...]

Precies:

[...]

[...]

Gaan we nu zonder ook maar meer te weten dan "er was 1 buurman die iets zei" meteen die jongeren hard veroordelen?

[ Voor 6% gewijzigd door 42erik op 20-08-2022 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
42erik schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:57:
[...]

Gaan we nu zonder ook maar meer te weten dan "er was 1 buurman die iets zei" meteen die jongeren hard veroordelen?
Ja.

Het is gewoon de meest waarschijnlijke optie, heel simpel. De andere optie is dat de buurman klaagt om niets en dat een stel jongeren geen herrie hebben gemaakt in de nacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
PilatuS schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 23:11:
[...]

Ja.

Het is gewoon de meest waarschijnlijke optie, heel simpel. De andere optie is dat de buurman klaagt om niets en dat een stel jongeren geen herrie hebben gemaakt in de nacht.
Waarschijnlijk... Misschien wel... Reden genoeg om ze dan zomaar te veroordelen... Lijkt me niet heel fatsoenlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 00:12:
[...]

Waarschijnlijk... Misschien wel... Reden genoeg om ze dan zomaar te veroordelen... Lijkt me niet heel fatsoenlijk
Ze hebben de schijn erg tegen, en ik reageer op het feit dat het dus niet sneu is dat ze eruit gezet zijn. Ook omdat ik geen enkele zelfreflectie zie.

Ben jij ooit wel eens zonder reden je vakantieverblijf uitgezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:27

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Lekkere Chinese praktijken daar :')

Dat je rekening moet houden met je omgeving is volkomen logisch. dB meters in je huis plaatsen die schijnbaar ook nog kunnen tracken en afluisteren? Volledig onacceptabel. Zoals iemand eerder als zei zou ik hier serieus werk van maken. Ook het kopiëren van je ID is ook zoals gezegd illegaal.

Reviews plaatsen, melding bij de AP over deze praktijken en wellicht kun je nog iets van een klacht indienen bij de lokale gemeente. Als dat huisje op een park stond is er vast ook een overkoepelende organisatie waar je terecht kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

morritz34 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Ze hebben de schijn erg tegen, en ik reageer op het feit dat het dus niet sneu is dat ze eruit gezet zijn. Ook omdat ik geen enkele zelfreflectie zie.

Zeker in bepaalde stukken rond de Veluwe, verbaast mij dat dan weer niets. :) Op bepaalde plekken is daar "niet in hun plaatje passen" genoeg. Dan hoeven ze maar 1 stok te zoeken.

Sommige campings of vakantieparken kunnen gewoon beter duidelijk aangeven dat ze niet zitten te wachten op jongeren, groepjes vrienden, grote groepen en ga zo maar door. Daar komt toch gedonder van, hoe hard ze hun best ook zullen doen. Maar ik vermoed dat ze die intolerante uitstraling niet willen en de omzet eigenlijk wel nodig hebben.

Gewoon op een paar plekken je bijzonder negatieve ervaringen online zetten en je beklag doen bij AirBnB en eventueel klagen bij AP als men inderdaad foto's van je ID heeft geëist.

Aangezien het blijkbaar om een park ging, zou ik de review schrijven over de combinatie AirBnB verhuurder en het betreffende vakantiepark.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 21-08-2022 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 10-06 06:20

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

Ik heb in de evenementen branche helaas dit soort praktijken vaker meegemaakt. Meestal zijn er sancties opgelegd door de gemeente omdat er in het verleden te vaak overlast is geweest.

Nou is zelfs 80db aan de erg lage kant. Ik ben zelden lager dan 90 tegen gekomen voor een periode van 5 minuten achtereenvolgend.

Ik ben van mening dat dit op airbnb aangegeven had moeten zijn. Of je recht hebt of restitutie geen idee, maar ik zou als ik jou was airbnb zelf benaderen. Ik denk dat een compensatie echt wel gegeven gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
Even de advocaat van de duivel, mijn ouders gaan ook een vakantiehuis bouwen en natuurlijk willen we dan ook voorkomen dat er project X achtige taferelen ontstaan. Wij overwegen om daar ook die Minut kastjes te gebruiken, maar dan niet op zo'n laag geluidsniveau als hier wordt gebruikt, van een stofzuiger moet ie inderdaad niet af gaan en dat je buiten hoort dat er een verjaardag/film oid is zal ook geen probleem zijn. Denk aan bijvoorbeeld iets van 100 tot 110db voor meer dan 20 minuten.

Zou je als je een woning huurt daar bezwaar tegen hebben?

Overigens zullen we dan natuurlijk ook aangeven dat we er gebruik van maken op de boekingspagina.

[ Voor 8% gewijzigd door moppentappers op 21-08-2022 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
morritz34 schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:17:
[...]

Mwoa, als hier langskomt dat die dingen op 75 dB uitslaan... Dat is mijn stem al...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

moppentappers schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:
Even de advocaat van de duivel, mijn ouders gaan ook een vakantiehuis bouwen en natuurlijk willen we dan ook voorkomen dat er project X achtige taferelen ontstaan. Wij overwegen om daar ook die Minut kastjes te gebruiken, maar dan niet op zo'n laag geluidsniveau als hier wordt gebruikt, van een stofzuiger moet ie inderdaad niet af gaan en dat je buiten hoort dat er een verjaardag/film oid is zal ook geen probleem zijn. Denk aan bijvoorbeeld iets van 100 tot 110db voor meer dan 20 minuten.

Ik zou er geen bezwaar tegen hebben, maar zou de woning niet huren. Zou het vooral vooraf willen weten, zodat ik verder kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
moppentappers schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:29:

Overigens zullen we dan natuurlijk ook aangeven dat we er gebruik van maken op de boekingspagina.
Aangekondigd en 110 dB, met die gegevens aan sich zou ik geen moeite hebben. Maar de hele tijd geregistreerd, dan zou ik wel zeker willen weten dat ie alleen geluidsniveau registreert en niet opeens een meeluisterende Google home ofzo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-06 21:29
42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Aangekondigd en 110 dB, met die gegevens aan sich zou ik geen moeite hebben. Maar de hele tijd geregistreerd, dan zou ik wel zeker willen weten dat ie alleen geluidsniveau registreert en niet opeens een meeluisterende Google home ofzo is.
Voor de listing zouden we het merk erbij zetten, verder gaan we ook niet zelf huurders aanspreken maar dat allemaal uit handen geven aan meldkamer of verhuurorganisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orac
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 16:37

Orac

Ik mis je papa.

En nu? Wat is nu de uitkomst? Topic starter heeft 1x gereageerd in z'n eigen topic en dat was in mei. -O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Orac schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:46:
En nu? Wat is nu de uitkomst? Topic starter heeft 1x gereageerd in z'n eigen topic en dat was in mei. -O-
Die zit opgesloten in dat huis >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morritz34
42erik schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 14:31:
[...]

Mwoa, als hier langskomt dat die dingen op 75 dB uitslaan... Dat is mijn stem al...
Dan moet je misschien eens nagaan hoe je praat. Een normale conversatie vindt namelijk plaats op 60 decibel. 80 komt overeen met een huilende baby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We herhalen de hele discussie opnieuw, wat niets bijdraagt aan het topic.

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.