Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wilrub
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 23-06 08:51
Hallo tweakers,

Binnenkort ontvang ik mijn wo diploma :).
Momenteel ben ik aan het solliciteren en heb ik 1 aanbieding op zak. Alleen ben ik lichtelijk teleurgesteld over het maandsalaris. De situatie is als volgt:

- opleiding: MSc werktuigbouwkunde
- werkervaring: 2 jaar parttime als engineer (1/4 fte)

Het aanbod is een voor bepaalde tijd (12 maanden) en is op basis van en 40-urige werkweek. Het maandsalaris is 2817 euro en met 8% vakantiegeld komt het bruto jaarsalaris op 36.504. Daarnaast werkt het bedrijf met een beloningssysteem, waar de gemiddelde score rond de 9% ligt van het bruto jaarsalaris.

Vrienden die ook ingenieur zijn vinden het aan de lage kant en medestudenten zijn met een fors hoger startsalaris begonnen. Ipv een beloningssysteem, krijgen de meesten medestudenten een 13e maand uitgekeerd. Zoals gezegd, had ik meer verwacht. Is dit terecht?

Op dit moment heb ik nog een solicitatieprocedure lopen en hoop deze week te horen of het bedrijf een aanbieding wilt doen, of dat de procedure stopt. Ik ben van plan om te onderhandelen over het salaris en probeer nu in kaart te brengen wat reeel is. Wat vinden medetweakers?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +30 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:38
Voor iemand zonder noemenswaardige ervaring vind ik dit een prima startsalaris.

Maar... Als jij dat niet zo vindt, dan moet je onderhandelen. Ze geven je echt geen cent meer op basis van reacties op Tweakers.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Het is niet laag, maar ook niet hoog. Eigenlijk precies wat je kan verwachten van de meeste bedrijven die net genoeg willen bieden dat je niet weggaat.

Maar vergeet niet een eerste aanbieding is zelden direct het eindbod. Eigenlijk beginnen de onderhandelingen nu pas😉. Dus ga in gesprek en probeer in te zetten op een bedrag dat jij vind dat je waard bent maar wel realistisch is.

Als ik zie dat ik in 2015 ook op 2800 bruto begon dan moet iets meer wel mogelijk zijn. Ik zou zeggen zet in op +- 3200 bruto en kijk hoe ze reageren.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:36

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Vraag ze naar de onderbouwing bij het bod en kijk of daar nog een gaatje in te prikken is.

Als ze zeggen dat je geen ervaring hebt met x, maar jou opleiding sluit daar wel heel goed bij aan en/of in dat vakgebied ben je juist afgestudeerd en/of stages gelopen, dan is dat in feite ook werkervaring?

Je kunt ook stellen dat je d'r met liefde wil gaan werken en dat het bod een jaar geleden prima zou zijn.

Maar met de huidige gas/brandstof/elektra prijzen, inflatie en huizenmarkt je op zoek bent naar een bod dat ook de huidige tijd reflecteerd. Je wil immers niet tot je 35ste bij je ouders thuis blijven wonen.

En dan vriendelijk vragen of d'r onderhandelingsruimte is :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Er zit trouwens ook nog wel eens verschil tussen salaris in de randstad (en Eindhoven e.d.) of daarbuiten. Althans, dat is zo in de IT, ik neem aan in andere vakgebieden ook. In hartje Amsterdam heb je wel iets meer geld nodig om rond te komen dan in een stad als Emmen.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:35

Barrycade

Through the...

Ga je ook altijd uit eten waar ze maar 1 gerecht hebben? Je hebt 1 aanbod. Één.

Waarom zou je er willen werken afgezien even van het salaris? Wat is het groeipad, wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden? Hoeveel uur per week en hoeveel verlof en trainingen?

Als je alleen uitgaat van het salaris alleen kijk je wel heel erg beperkt naar je toekomstige carrière.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Er valt altijd te onderhandelen, maar voor starters hebben grote bedrijven vaak een standaardprofiel en salaris. Daar kan vast van afgeweken worden, maar dan moet je wel goed kunnen laten zien waarom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:45
Bekijk ook even wat CAO getallen.

Bijvoorbeeld metalektro:
https://support.nmbrs.nl/...e_01_06-11-2021.xlsx.xlsx

Master is K of boven CAO meestal (hangt van je functie af). Dus minimale salaris is 3210.

Dat is incl die 9%. Dus jij zit nu op 3050 incl die 9%. Dus idd laag want CAO zijn meestal al niet de hoogste getallen die je zult vinden.

3000 + 9% zou beter zijn, maar staar je er niet blind op en kijk ook vooral naar leer- en groeimogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superrock
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-06 00:39
Ik vind het bedrag wel wat aan de lage kant. Ik ben twee jaar geleden op 3100 gestart als starter met een Msc in technische natuurkunde en ik denk dat je wel iets beters kunt krijgen. Ik denk trouwens ook dat je niet per se veel leert daar als ze al met zo'n laag salaris aankomen. De beste mensen vertrekken dan ook wel redelijk snel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Furion2000
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 27-06 11:03
Barrycade schreef op zondag 15 mei 2022 @ 23:15:
Ga je ook altijd uit eten waar ze maar 1 gerecht hebben? Je hebt 1 aanbod. Één.

Waarom zou je er willen werken afgezien even van het salaris? Wat is het groeipad, wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden? Hoeveel uur per week en hoeveel verlof en trainingen?

Als je alleen uitgaat van het salaris alleen kijk je wel heel erg beperkt naar je toekomstige carrière.
Dit en er is zoveel verschil in salarisgroei en startsalaris. Waar het ene bedrijf je met een startsalaris van 3k binnen hengelt en het normaal vind om je daarna pas een noemenswaardige verhoging te geven wanneer je 'starter' af bent, begint het andere bedrijf iets lager en 'belonen' ze de werknemers op basis van prestaties. Als je een snelle groei laat zien en kan aantonen valt er bij dat laatste bedrijf vaak meer te onderhandelen dan bij bedrijven die zich verschuilen achter 'computer says no'

Ook al is salaris ook heel belangrijk, in de eerste fase van je carriere zet je een basis voor de rest van je carriere qua ontwikkeling, ambitie en werkplezier. Dus op zoek naar die laatste dingen en probeer er een EN/EN van te maken.

Als je doet wat je leuk vind, zul je sneller beter worden en als je beter word heb je meer kans op meer salaris. Gelijk opgaand zie je ook gebeuren bij gasten die het goed voor elkaar hebben, maar je ziet ook mensen die het andersom proberen en die lopen vanzelf tegen de lamp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
bwerg schreef op zondag 15 mei 2022 @ 22:18:
Er zit trouwens ook nog wel eens verschil tussen salaris in de randstad (en Eindhoven e.d.) of daarbuiten. Althans, dat is zo in de IT, ik neem aan in andere vakgebieden ook. In hartje Amsterdam heb je wel iets meer geld nodig om rond te komen dan in een stad als Emmen.
Als je in een vakgebied werkt met een CAO en vastgestelde functiehuizen zijn die verschillen er niet (of héél minimaal). Mede daarom is het ook zo'n probleem voor veel mensen om te wonen op de plek waar ze werken (als docent in Amsterdam, bijvoorbeeld). Maar goed, da's een andere discussie ;)

@wilrub Zonder jouw vakgebied te kennen vind ik dit niet heel slecht. Ook niet bijzonder hoog, maar weeg ook mee wat je er kan leren. Afhankelijk van de werkgever ook meteen vervolgstappen bespreken; wanneer wordt je werk geëvalueerd en zou je een stap omhoog kunnen maken? En hoe hoog zou die stap dan zijn? Is er een eventuele inflatiecorrectie?

Maar denk ook aan secundaire arbiedsvoorwaarden als verlofdagen, thuiswerkmogelijkheden (incl eventuele vergoeding), jaarlijks potje voor cursussen etc.

Het modaal salaris in 2022 is iets van 38.000 euro. Zo ver zou je daar dus niet onder zitten. Dat was bij mij wel anders ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:49

Lordy79

Vastberaden

Ik zou ook inzetten op 3200. Het lijkt me niet dat ze keuze hebben uit tig kandidaten.
Een andere vriendelijke optie is: beginnen met 2800 maar nu al een flinke verhoging afspreken die na een jaar ingaat bijv. De genoemde 3200.

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietje63
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-06 22:57

pietje63

RTFM

Startsalaris is één, maar wat is verder belangrijk?
- leuk werk & collega's
- opties doorgroei (opleiding, inhoud)
- opties doorgroei (salaris))

De grootste Nederlandstalige database met informatie over computers met zoekfunctie!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-06 13:17

CaDje

Framedrops for life

Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het beloningssysteem inhoud. Houd er rekening mee dat dit soort bonus systemen meestal niet meegerekend worden voor als je ooit een hypotheek af wil sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35
Wtb tu hier. Kijk eens hier Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?

Verder, ik begon in 2015 voor 2750 dus vind het niet echt hoog. Om me heen hoor ik ook dat startsalarissen vanwege krapte inderdaad wel rond de 3200 zitten. 3000 was drie jaar geleden de norm.

Over toekomst beloftes ed zou ik me niet te veel op verlekkeren, je bent nog aan het uitvinden wat bij je past en wat je leuk vindt. Voor hetzelfde geld ben je over 2j weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:26

dragonhaertt

@_'.'

FitTiv schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:45:
Wtb tu hier. Kijk eens hier Wat verdient een techneut (metaal/elektro) gemiddeld?

Verder, ik begon in 2015 voor 2750 dus vind het niet echt hoog. Om me heen hoor ik ook dat startsalarissen vanwege krapte inderdaad wel rond de 3200 zitten. 3000 was drie jaar geleden de norm.

Over toekomst beloftes ed zou ik me niet te veel op verlekkeren, je bent nog aan het uitvinden wat bij je past en wat je leuk vindt. Voor hetzelfde geld ben je over 2j weg.
Deze is misschien wat interessanter: Wat verdient de ICT'er / GoT'er? (deel 14)
Iets actiever, en ook veel andere vakgebieden dan alleen ICT komen langs.

Tevens ik vind <3000 per maand wat magertjes voor een MSc. Ook in de goedekopere regionen van het land kan je meestal op 3000 - 3200 starten als master, beetje afhankelijk van het bedrijf, je vakgebied en de secundaire voorwaarden.

Het beste wat je kan doen is bij meerdere bedrijven solliciteren en gaan praten over salaris.
Alternatief kan je natuurlijk gewoon een tegenbod doen. Dit is heel normaal bij een eerste aanbod.

Iets in de trant van: "Ik denk dat ik als MSc in deze functie zeker 3200 zou kunnen verdienen, dit heb ik gebaseerd op ervaringen van andere mensen in mijn contactenkring" is al genoeg.
Succes in ieder geval!

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wilrub schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:20:
Vrienden die ook ingenieur zijn vinden het aan de lage kant en medestudenten zijn met een fors hoger startsalaris begonnen. Ipv een beloningssysteem, krijgen de meesten medestudenten een 13e maand uitgekeerd. Zoals gezegd, had ik meer verwacht. Is dit terecht?
Het is een persoonlijk aanbod.
Dat het aanbod tegenvalt zegt iets over het bedrijf, maar misschien ook iets over hoe jij jezelf hebt gepresenteerd.
Een stukje ambitie (of arrogantie ;) ), commercieel bewustzijn, leidinggevende capaciteiten etc, allemaal redenen om meer te krijgen. Of, je bent gewoon de beste in je vak, mag ook.

En solliciteren is ook een vak apart, daar wat meer in oefenen is voor sommigen geen slecht plan.
Ik zit soms met gekromde tenen in gesprekken. Zelfs een keer een gesprek gehad dat na 10 minuten al over was, kandidaat was volstrekt ongeschikt om te komen werken. Daarna de rest van het gesprek maar gebruikt om hem te helpen uit te zoeken wat hij nu wel wilde :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 17:36
Ik kon ook niet onderhandelen toen ik 4 jaar geleden ik begon als Medewerker inventaris bij een groot logistiek bedrijf. Inmiddels heb ik sinds 1 januari 2022 onbepaalde tijd en kon ik nog steeds niet onderhandelen. Ik zou maar blij zijn met wat je gaat krijgen. Inmiddels is mijn salaris wel omhoog gegaan in de afgelopen 4 jaar tijd en nu de laatste keer weer een verhoging van 6% (per 1 April) door de inflatie coorectie en beoordeling en vanaf 1 juli krijgen wij nog eens 2.5% erbij.

Ik werk altijd in de namiddag tot middennacht, van 15:30 tot 00:30. Hierdoor krijgen wij door de weeks na 22:00 150% extra en op de zondagen en feestdagen 200% hele dag (ik werk 40 uur per week en 2 zondagen per maand) wij hebben ook dagdiensten, maar dit wil ik niet, omdat je hier gewoon de basissalaris per maand krijgt.

Misschien kan je ook namiddag tot middennacht werken krijg je extra toeslagen of in het weekend, er zullen ongetwijfeld bedrijven bestaan. Heel veel succes

[ Voor 17% gewijzigd door Van der Berg op 16-05-2022 10:43 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas18GT
  • Laatst online: 23-06 13:54
pietje63 schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:33:
Startsalaris is één, maar wat is verder belangrijk?
- leuk werk & collega's
- opties doorgroei (opleiding, inhoud)
- opties doorgroei (salaris))
Allemaal leuk en aardig, maar dat weet je toch nooit van tevoren bij je eerste baan. Ze kunnen zoveel beloven wat ze niet nakomen (been there). Tenzij het zwart op wit staat heb je er helemaal niks aan. En laten we eerlijk zijn, welk bedrijf gaat er nu voor een starter al een heel groeipad qua salaris voor 4 jaar opstellen waar je ook nog tevreden mee bent?

Nee, lekker inzetten op een zo hoog mogelijk startsalaris. Vaak zit je toch niet zo lang bij je eerste werkgever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Van der Berg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:47:
Ik kon ook niet onderhandelen toen ik 4 jaar geleden ik begon als Medewerker inventaris bij een groot logistiek bedrijf. Inmiddels sinds 1 januari 2022 onbepaalde tijd en kon nog steeds niet onderhandelen. Ik zou maar blij zijn met wat je gaat krijgen.
Dan heb je het over ongeschoold werk in een periode dat er niet zo'n vraag naar werknemers was als nu. Met een Master diploma heb je een stuk meer in te brengen en dus te onderhandelen, daarbij hoef je zeker niet blij te zijn met wat je gaat krijgen maar kan je gewoon onderhandelen en verder zoeken als je er niet uit komt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FitTiv
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:35
En wellicht een referentie van je huidige parttime werk, dat kan ook helpen.
Buit die ervaring ook uit, je bent geen starter je hebt al (wat) werkervaring etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RichardKim06
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:22
Ik zou ook uit proberen te vinden met welke stappen je kan groeien binnen het bedrijf. Als je hoog instapt is het vaak zo dat je jaarlijkse loonsverhoging wat lager uitvalt. Ik zelf ben ooit begonnen op 2400 per maand (HTS Chemische Technologie) en heb flinke stappen gemaakt (zelfs een keer 15% loonsverhoging en elk jaar een mooie winstuitkering).

Maw, staar je niet zo blind op startsalaris. Het het niet voor niets een STARTsalaris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Eerst maar eens een jaartje gewoon werken lijkt me. Stuk gezondere instelling

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Laatst online: 20:26

dragonhaertt

@_'.'

Deruxian schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:31:
Voor dat jaartje mag je best op een normale manier beloond worden.
Hier in regio oost (relatief goedkoop, relatief lage lonen) hebben veel grote technische bedrijven een standaard instapsalaris voor master afgestudeerden.

Dit startsalaris zit meestal tussen de 3000 en 3200 per maand.
Dat scheelt al snel 4000 euro op jaarbasis. Lijkt me best significant.

Eerst maar een jaartje normaal betalen lijkt me, stuk gezondere bedrijfscultuur.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Louislouislouis
  • Registratie: Februari 2020
  • Laatst online: 20:54
Dit is voor een Msc (zeker een technische) gewoon een laag startsalaris, zeker als hier verder geen bonus/13e maand oid bij zit.

Tussen de 3000 en 3200 is hier al vaker langs gekomen en dat is in mijn werkveld (technisch) ook een heel normaal startsalaris, en dan zelfs nog eerder 3200 dan 3000.

Gewoon accepteren en blij zijn met een baan is niet meer van deze tijd, zeker niet als je af en toe wat leuks wil doen en nog geld wil over houden naast je vaste lasten. Laat staan een huis wil kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ja want een bachelor en master haal je natuurlijk zonder je best te doen.
Van der Berg schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:47:
Ik kon ook niet onderhandelen toen ik 4 jaar geleden ik begon als Medewerker inventaris bij een groot logistiek bedrijf. Inmiddels heb ik sinds 1 januari 2022 onbepaalde tijd en kon ik nog steeds niet onderhandelen. Ik zou maar blij zijn met wat je gaat krijgen. Inmiddels is mijn salaris wel omhoog gegaan in de afgelopen 4 jaar tijd en nu de laatste keer weer een verhoging van 6% (per 1 April) door de inflatie coorectie en beoordeling en vanaf 1 juli krijgen wij nog eens 2.5% erbij.

Ik werk altijd in de namiddag tot middennacht, van 15:30 tot 00:30. Hierdoor krijgen wij door de weeks na 22:00 150% extra en op de zondagen en feestdagen 200% hele dag (ik werk 40 uur per week en 2 zondagen per maand) wij hebben ook dagdiensten, maar dit wil ik niet, omdat je hier gewoon de basissalaris per maand krijgt.

Misschien kan je ook namiddag tot middennacht werken krijg je extra toeslagen of in het weekend, er zullen ongetwijfeld bedrijven bestaan. Heel veel succes
Gok dat TS toch in een wat betere positie zit, of zit jij met je master werktuigbouwkunde ook daar?

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 316512 op 16-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

sOid schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:10:
Als je in een vakgebied werkt met een CAO en vastgestelde functiehuizen zijn die verschillen er niet (of héél minimaal). Mede daarom is het ook zo'n probleem voor veel mensen om te wonen op de plek waar ze werken (als docent in Amsterdam, bijvoorbeeld). Maar goed, da's een andere discussie ;)
Als, ja. Docenten zijn semioverheid, dat is nogal wat anders dan veel bedrijven. In tegenstelling tot de semioverheid kan een bedrijf wel eens op de korte termijn nadenken over hun salarisschalen als ze vacatures niet gevuld krijgen, en in tegenstelling tot de semioverheid is het beschikbare budget voor een functie van tig factoren afhankelijk.

Maar vragen staat natuurlijk vrij. Dan kunnen ze nog altijd uitleggen dat ze aan salarisschalen vastzitten.

[ Voor 6% gewijzigd door bwerg op 16-05-2022 16:24 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 28-06 08:38
Begrijpelijk startsalaris, maar achterhaald. 3400 zou voor gewilde beroepen nu nodig zijn (zoals tunnels onderhouden bij rijkswaterstaat).

Serieus, een mbo elektricien/loodgieter/stucadoor kan vanaf 22jaar al 100 euro per uur regelen als zzp'er (en ja, ik weet is veel gedoe). Waar een wil is, is een weg.

Soliciteer ook maar in Amerika of Duitsland, daar krijg je minimaal het dubbele, 60k-80k. Stukje respect voor de technici.

[ Voor 16% gewijzigd door Harm_H op 16-05-2022 22:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Vind dit echt zo’n typische boomer uitspraak welke getuigd van typische middelmaat en de zesjes cultuur die ik zo hekel.

Er is niets mis met een beetje brutaal en rebels zijn en onderhandelen over een hoger startsalaris. Als high potential, iemand die gewoon echt slim is en hard gewerkt heeft tijdens zijn studietijd, nevenfuncties heeft bekleed of parttime ervaring op gedaan heeft is er niks mis met ook een stapje extra verwachten van een toekomstige werkgever. Er wordt toch wel genoeg op je verdiend.

Groeipad en alles is mooi maar been there, got the t-shirt, maar geen cent mee opgeschoten. Alles wat je nu niet binnenhaalt dat haal je nooit meer in bij deze werkgever. Een gat van 300-400 euro per maand ga je nooit meer inhalen als verhoging. 2-5 procent erbij per jaar mag je al blij zijn. Dus hoog inzetten en dan na een jaar of drie verder kijken of intern solliciteren op een andere functie dat is het beste wat je kunt doen! Goed voor je ontwikkeling zowel als professional als financieel😊

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:29
wilrub schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:20:

- opleiding: MSc werktuigbouwkunde
- werkervaring: 2 jaar parttime als engineer (1/4 fte)

Het aanbod is een voor bepaalde tijd (12 maanden) en is op basis van en 40-urige werkweek. Het maandsalaris is 2817 euro en met 8% vakantiegeld komt het bruto jaarsalaris op 36.504. Daarnaast werkt het bedrijf met een beloningssysteem, waar de gemiddelde score rond de 9% ligt van het bruto jaarsalaris.
Voor mijn gevoel is dit karig. Maar ik heb alleen hands-on ervaring met werving van HBO engineers. En ook daar geldt dat in deze markt de bandbreedte breed is en ik ook mensen spreek die met een HBO op 5k+ gestart zijn.

Maar het salaris is maar een parameter. Is wat ze verder te bieden hebben precies wat je zoekt, zowel inhoudelijk als om in te passen in je privé leven? Bieden ze perspectief?

Mijn advies is altijd eerst naar het werk te kijken, zowel sociaal als inhoudelijk, een pas daarna naar het salaris.

Want dat geld krijg je toch wel op, maar tijd besteed aan werk dat niet leuk is, krijg je nooit meer terug.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Pagina: 1