[Multi] Sniper Elite 5 Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

strider1007 schreef op zondag 29 mei 2022 @ 07:28:
Terwijl het spel pas op hemelvaartsdag uit kwam? Knap! _/-\o_
Reviewkey voor werk, ik was vorige week al bezig ;)

[ Voor 15% gewijzigd door 2Dutch op 29-05-2022 14:04 ]

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:05
Okay, vannacht gedownload op m'n Series S.
Iemand zin om co-op met mij te spelen?

(edit: ga er van uit dat ik traag en dom ben)

[ Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 29-05-2022 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 31-05 13:03

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

die map ben ik nog niet.. lijkt op een map die ook in SE4? zat..
Qua bug, heb zelf al een soortgelijk iets gehad op Missie 3. zag de enemy onder me lopen (stond zelf een laag hoger) maar elke keer dat ik scope gebruikte zag ik alleen hun schaduw nog.. ze waren ook gelijk niet meer te raken. no-scope zag ik ze gewoon en kon ik ze wel raken..

Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Invasion is heel vet. Kom alleen vaak bij nieuwe spelers terecht die de maps niet kennen en geen idee hebben wat je als Jager wel en niet kan zien en horen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Zowat hele weekend met maat bezig geweest op Series X.

Game is qua gameplay "moeilijker" geworden. Veel minder soundmasks, grotere maps, meer audio detection.
maar de AI is veel dommer geworden :/ ook op de hogere moeilijksgraden.

Waren op een gegeven moment een training aan het stoppen door de leraar om te leggen, hell broke lose, maar het was echt te makkelijk om er toch goed uit te komen ondanks de detection en combat :/

Naja wel goed voor vermaak. Denk wel dat ik de DLC ga halen en voor colletibles en fun zullen we wel aan paar playthroughs doen op zijn minst ^^

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mike0001
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:48
Ik vermaak me weer prima met deze game maar er zitten toch wel een paar erg vervelende zaken in.
- Je kan niet over de meest lage obstakels heen. Dat is soms zwaar frustrerend.
- Dingen selecteren met de y knop (xbox) lukt vaak niet. Je moet er soms van weg lopen om het te kunnen selecteren.
- Je kan niet liggen waar je wil. Dan vertikt het spel het en wordt je gespot.
- Je kan lijken niet overal droppen. Dan doet de y knp het weer eens niet omdat daar geen lijk kan liggen (dat vind het spel dan)

De vijanden zijn inderdaad dommer dan in andere delen. Ze geven het zoeken wel heel snel op.

Wat wel een stuk fijner is dat de levels wel een stuk groter zijn. De spy academy was wel erg vet. Veel ruimte om te snipen en met behulp van overvliegend vliegtuig kan je daar op grote afstand Nazi's omleggen. Blijft een heerlijk gevoel om een kogel van > 400 m in iemand zijn oog uit elkaar zien spatten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

mike0001 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:51:
Ik vermaak me weer prima met deze game maar er zitten toch wel een paar erg vervelende zaken in.
- Je kan niet over de meest lage obstakels heen. Dat is soms zwaar frustrerend.
- Dingen selecteren met de y knop (xbox) lukt vaak niet. Je moet er soms van weg lopen om het te kunnen selecteren.
- Je kan niet liggen waar je wil. Dan vertikt het spel het en wordt je gespot.
- Je kan lijken niet overal droppen. Dan doet de y knp het weer eens niet omdat daar geen lijk kan liggen (dat vind het spel dan)

De vijanden zijn inderdaad dommer dan in andere delen. Ze geven het zoeken wel heel snel op.
Mee eens, al je punten. Imho is er wat lui gecode en lijk je overal met een iets te ruime boog omheen te moeten lopen, en al snel is een muurtje te hoog maar je mag wel aan planten die tegen muren op groeien (hmm :P) omhoog klimmen :+

Minder soundmasking (en minder explosieve tonnen ook?) maakt het soms wel wat lastiger stealthy te doen, want in bepaalde krappe ruimtes kun je gewoon geen lijken goed opbergen :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

2Dutch schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:37:
[...]

Mee eens, al je punten. Imho is er wat lui gecode en lijk je overal met een iets te ruime boog omheen te moeten lopen, en al snel is een muurtje te hoog maar je mag wel aan planten die tegen muren op groeien (hmm :P) omhoog klimmen :+

Minder soundmasking (en minder explosieve tonnen ook?) maakt het soms wel wat stealthy, want in bepaalde krappe ruimtes kun je gewoon geen lijken goed opbergen :P
Genoeg kratten om te dumpen, en anders gewoon boobytrappen :+

De keuze aan supressors vind ik wel erg goed, zonder soundmask daardoor op bepaalde afstanden prima te schieten zonder detected te worden. mits je goed de omgeving bekeken hebt, en er niet toch een patroulle op gehoorafstand is.

Een gemodde 1911 is trouwens wel extreem :X practisch een short range sniper rifle

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11:57
spoiler: title
Leuk om te zien dat de landmijnen in de minefields nu met een klein stokje worden aangegeven..

Ervaringstip: Niet te dicht langslopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik moest de eerste missie opnieuw doen, had geen vijanden

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

G_Dragon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:20:
Ik moest de eerste missie opnieuw doen, had geen vijanden
Had een missie waarbij een voertuig dat ik moest opblazen niet spawnde. Kwam ik achter toen ik de rest van het level al had gedaan en naar een leeg stuk met een marker erop stond te staren -O- :P
Bokkie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:32:
Genoeg kratten om te dumpen, en anders gewoon boobytrappen :+

De keuze aan supressors vind ik wel erg goed, zonder soundmask daardoor op bepaalde afstanden prima te schieten zonder detected te worden. mits je goed de omgeving bekeken hebt, en er niet toch een patroulle op gehoorafstand is.

Een gemodde 1911 is trouwens wel extreem :X practisch een short range sniper rifle
Nooit genoeg kratten ;) Maar boobytrappen is inderdaad leuk. Ja die gemodde 1911 pakte ik op tijdens een missie een keer en dacht: zo, dat schiet (pun niet helemaal intended :P) lekker op 8)

[ Voor 48% gewijzigd door 2Dutch op 30-05-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

2Dutch schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:50:
[...]

Had een missie waarbij een voertuig dat ik moest opblazen niet spawnde. Kwam ik achter toen ik de rest van het level al had gedaan en naar een leeg stuk met een marker erop stond te staren -O- :P
Ik had dit met een officer in de tweede missie met papieren/key loot ofzo die ging buiten de map staan maar daar kwam ik pas achter nadat ik hem had omgelegd.. kon ik hem niet meer looten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

ColdStone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:23:
[...]

Ik had dit met een officer in de tweede missie met papieren/key loot ofzo die ging buiten de map staan maar daar kwam ik pas achter nadat ik hem had omgelegd.. kon ik hem niet meer looten :(
Damn, dat is wel nasty. Hoorde ook net van gamingbuddy dat ie een gast moest omleggen die rond zou rijden, maar zit in een gebouw waar ie niet uit komt en hij niet bij kan. Gelukkig geen main objective. Toch lijkt het wel meer bugs te hebben dan 4 :P

Sowieso een hekel aan een pad wat ergens naartoe loopt..maar dan ineens.. 'mission boundary'. Tsja, zet er dan liever een berg neer of een half gebombardeerd gebouw :/ :P

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 30-05-2022 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:45

OMD

Zo had ik bij het level met de factory dat er een guard bij een wachthuisje stond. Ik loop daarheen om hem bewusteloos te slaan, dat red je net voordat hij je volledig ziet. Staat die Pipo dus out of bounds en spotte hij mij. Schiet en en iedereen gealarmeerd… kon niet bij hem komen.

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideShow
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-05 10:00

SideShow

Administrator

Net missie 7 voltooid terwijl ik invaded was. *O* *O* Epic win *O* *O*

Op zich is die invasion een cool concept maar in praktijk is het best beperkt toch?
Gewoon afwachten wie de eerste domme fout maakt, die is dan dood.
Ik kan het niet echt aanwijzen maar er voelt iets niet goed of compleet aan die game mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Sommige missies zijn wel echt leuk maar andere ook super simpel. Die spy academy vond ik erg goed en die was ook best lastig. Maar war factory en missie 2 (ben even de naam kwijt) waren wel echt heel simpel. Vooral war factory liep ik zo doorheen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:15

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Single player op de default moeilijkheidsgraad is inderdaad vrij simpel. Men breekt snel een zoekslag af en gaat weer neutraal, zelfs als men een dode Duitser heeft ontdekt.

Verder is het vaak snipen van ver weg, daarna hoog gras of een muurtje zoeken. Dan met mes en fluitje eenzame soldaten lokken en surpressed side arm of smg voor groepjes inzetten. Het enige moeilijke vind ik de tanks opblazen met panzerfaust. Had laatst wel een groep snipers er mee te pakken >:) (het level voor Hitler).

Maar het blijft natuurlijk gewoon leuk om over honderden meters iemand dwars door zijn hoofd te schieten. d:)b

Multiplayer moet ik nog een keer testen, mijn dochter speelt dat nu :X 8)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 31-05 20:38
Ik ben nu in level 4 en begin het wel wat saai te vinden inmiddels.

Misschien speel ik het verkeerd, maar ik probeer zo veel mogelijk niet gezien te worden en kill vooral gasten van dichtbij (vuisten of pistool) Schieten met sniper kan wel, maar dan hoort iedereen het. Dus moet ik wachten op zo'n soundmask. Dat duurt of te lang, of is op de plek waar ik ben niet aanwezig. Die speciale ammo kom ik ook nog iets te weinig tegen voor de sniper.

Gevolg is dus dat het voor mij een beetje een sluipspel wordt, waar het zich niet helemaal voor leent.
Ik speel overigens op Hard, maar misschien moet ik schijt hebben aan het alarm en gewoon iedereen van grote afstand omleggen.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

steefje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
Ik ben nu in level 4 en begin het wel wat saai te vinden inmiddels.

Misschien speel ik het verkeerd, maar ik probeer zo veel mogelijk niet gezien te worden en kill vooral gasten van dichtbij (vuisten of pistool) Schieten met sniper kan wel, maar dan hoort iedereen het. Dus moet ik wachten op zo'n soundmask. Dat duurt of te lang, of is op de plek waar ik ben niet aanwezig. Die speciale ammo kom ik ook nog iets te weinig tegen voor de sniper.

Gevolg is dus dat het voor mij een beetje een sluipspel wordt, waar het zich niet helemaal voor leent.
Ik speel overigens op Hard, maar misschien moet ik schijt hebben aan het alarm en gewoon iedereen van grote afstand omleggen.
Doe je alle objectives? in elke map kan je workbenches vinden waar je upgrades voor je wapens unlocked.
Waaronder supressors voor je sniper rifle. hiermee wordt je audio detectie verlaagd naar soms wel 60 meter, waardoor je prima op 60+ meter kan schieten zonder detected te worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Yup, in je loadout proberen alle wapens van een geluidsdemper te voorzien. Dan nog de silent ammo mee per wapen. Dan kun je op verschillende afstanden 1 of meerdere soldaten stil omleggen. Voor de eenzame soldaat zoveel mogelijk je mes gebruiken. (vergeet geen AP in je geweer te stoppen tegen tanks en 1 sidearm met soft point om snel iemand om te leggen)

Verder kun je uiteraard alle generators, trucks, etc saboteren om soundmasks te krijgen. Alarm kun je kapot schieten dus strategisch gezien kun je soms beter geluid maken en een clubje naar je toe lokken. Maar hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe minder ammo je krijgt geloof ik (en wellicht veranderd het damage model, dus meer schoten nodig maar dat weet ik zo niet in Sniper5)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Laatst online: 31-05 20:38
Die workbenches heb ik idd nog niet heel uitgebreid getest. Ga ik dat zo even doen eens kijken wat dat brengt.

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1486766

Bonus xp krijgen wanneer je iemand niet omlegt, ik vind het maar raar. Op dit moment vind ik SE4 de betere van de twee. En dan heb ik het nog niets eens over alle bugs. Ik heb regelmatig meer een Hitman gevoel dan het SE gevoel. En ik dat geval vind ik Hitman veel beter.
Het is gelukkig wel allemaal nog goed genoeg om er van te genieten. :) (als gamepass game)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 01-06-2022 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Exactor it
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 13:30
sh4d0wman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:50:
Yup, in je loadout proberen alle wapens van een geluidsdemper te voorzien. Dan nog de silent ammo mee per wapen. Dan kun je op verschillende afstanden 1 of meerdere soldaten stil omleggen. Voor de eenzame soldaat zoveel mogelijk je mes gebruiken. (vergeet geen AP in je geweer te stoppen tegen tanks en 1 sidearm met soft point om snel iemand om te leggen)

Verder kun je uiteraard alle generators, trucks, etc saboteren om soundmasks te krijgen. Alarm kun je kapot schieten dus strategisch gezien kun je soms beter geluid maken en een clubje naar je toe lokken. Maar hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe minder ammo je krijgt geloof ik (en wellicht veranderd het damage model, dus meer schoten nodig maar dat weet ik zo niet in Sniper5)
Damage model verandert niet maar je krijgt nul hulp met wind en afstand (behalve verrekijker) op authentic. Je moet dus wel iets meer ammo gebruiken voor een mooie kill. Ik althans wel. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Beakzz
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 22:31
Op wat irritaties na (niet op kleine verhogingen kunnen klimmen vooral) echt genoten van het eerste level. Ben er blijkbaar 220 minuten mee bezig geweest dus een mix van onkunde en een groot level gok ik :D

Altijd lekker zo'n game bij gamepass :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carthrax
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:34
Heerlijk spel, vermaak mij er weer goed mee.
Nadeel was voor mij dat de NPC die je met de Rat Bomb moet afmaken gebugged was.
Meerdere keren een reload gedaan naar oude save punten maar helaas. De man blijft tegen de muur praten over die vervelende ratten maar iets er aan doen ho maar :P

BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Carthrax schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:06:
Heerlijk spel, vermaak mij er weer goed mee.
Nadeel was voor mij dat de NPC die je met de Rat Bomb moet afmaken gebugged was.
Meerdere keren een reload gedaan naar oude save punten maar helaas. De man blijft tegen de muur praten over die vervelende ratten maar iets er aan doen ho maar :P
Heb je nog verschillende punten geprobeerd om de ratbomb te plaatsen? Bij mij ging hij wel lopen maar vond de eerste keer geen rat. De tweede maal op een andere locatie geplaatst en toen was het *boem*. Ik neem aan dat hij de rat vond :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carthrax
sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:21:
[...]

Heb je nog verschillende punten geprobeerd om de ratbomb te plaatsen? Bij mij ging hij wel lopen maar vond de eerste keer geen rat. De tweede maal op een andere locatie geplaatst en toen was het *boem*. Ik neem aan dat hij de rat vond :+
Jazeker, ook met 2 rat bommen tegelijk. Ook heb ik ze gealarmeerd en kwamen ze het huis uit om vervolgens weer terug te lopen en vast te blijven zitten in dezelfde kamer.
De andere soldaat in dat gebouwtje zit ook half vast in de muur dus er gaat in die missie wat meer mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
sh4d0wman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:50:

Gisteren een paar uur gespeeld, wat een leuk spel zeg! Alleen lukte het mij dus niet om onopgemerkt te blijven wanneer je schiet. Nu snap ik pas waarom je die generators en auto's herrie kunt laten maken. Ik dacht dat je dat deed om de soldaten naar die generator/auto te lokken 8)7

Vanavond maar eens kijken of dit beter werkt :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:21:
[...]

je kan hem toch gewoon bewusteloos slaan en op/naast de rat leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

ColdStone schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:24:
[...]
je kan hem toch gewoon bewusteloos slaan en op/naast de rat leggen?
Lol dat kan misschien ook wel maar is niet iets waar ik gelijk aan denk :P Ik heb die techniek eigenlijk nog weinig gebruikt. Mijn Duitsers gaan allemaal dood O+ Staan ze ook weer op na enige tijd? Ik dacht een tijdje terug iemand bij een lamp neergeslagen te hebben maar toen ik terug kwam was er weer een soldaat. Zal nog eens een keer een level proberen te halen zonder kills, met alleen bewusteloos schieten en meppen.

Oh ja, een antitank geweer doet ook wonderen tegen soldaten O+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Lol dat kan misschien ook wel maar is niet iets waar ik gelijk aan denk :P Ik heb die techniek eigenlijk nog weinig gebruikt. Mijn Duitsers gaan allemaal dood O+ Staan ze ook weer op na enige tijd? Ik dacht een tijdje terug iemand bij een lamp neergeslagen te hebben maar toen ik terug kwam was er weer een soldaat. Zal nog eens een keer een level proberen te halen zonder kills, met alleen bewusteloos schieten en meppen.

Oh ja, een antitank geweer doet ook wonderen tegen soldaten O+
Geen idee verder, bij mij overleeft ook niemand het :)
Moet ook die ratbomb kill nog doen.. maar dacht gelijk oh knock out slaan kan.. dan heb je opties :P

Lading soldaten bij elkaar liggen en trap erbij of granaat, multikill... of op een rij en dan met 1 kogel :P

[ Voor 6% gewijzigd door ColdStone op 02-06-2022 13:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• strider1007
sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:31:
[...]

Staan ze ook weer op na enige tijd? Ik dacht een tijdje terug iemand bij een lamp neergeslagen te hebben maar toen ik terug kwam was er weer een soldaat.
Ik heb een keer houten kogels gevonden waardoor ze alleen bewusteloos raakten, en ook wel eens éen neergeschoten die dan "incapacitated' raakte. Ook niet dood, maar ik kon wel een search doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Ook uitgespeeld inmiddels. Nu eens kijken welke Steam achievements ik nog wil behalen. Authentic pas ik voor deze keer. In Sniper4 gedaan en dat is toch bijna werk :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Hoe maak je die ratkills eigenlijk ? In het begin van de map krijg je zo'n ratbom van die verzetsvrouw, later in het level heb ik nog zo'n ratbom gevonden, maar ze zitten niet in mijn inventory.

Gaat dat net zoals bij het opblazen van bv tanks dat je op de achterkant een satchel charge moet plakken ondanks dat die niet zichtbaar zijn in je inventory ?

Met andere woorden, de ratbom moet je op een aantal voorgedefinieerde plaatsen leggen ?

Verder prima game, maar idd nog wel de nodige bugs. Level 3 Factory staat idd een wachter out of bounds en kun je hem net niet met een silent takedown omleggen. Op het dak van een van de gebouwen kun je een rooster verwijderen en door het rooster kruipen, maar dan blijf je vast zitten ondanks dat er wel een trap naar beneden is.

Was deze al bekend ? Is nog wel Work In Progress.

https://sniperelite5maps.de/

https://guides4gamers.com/sniper-elite-5/map/campaign-maps/

Je kan ook de 5 in een 4 veranderen voor de interactieve map van SE4

[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 03-06-2022 10:53 ]

XBL: MRE Inc

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

@MRE-Inc inderdaad net als een satchel charge. In het spel kom je een locatie tegen waar je de rattenbommen kan plaatsen. Je ziet ze inderdaad niet in de inventory (had er ook al naar lopen zoeken).

Bedankt voor de kaart! Dat is altijd een hoop zoeken....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

sh4d0wman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:
@MRE-Inc inderdaad net als een satchel charge. In het spel kom je een locatie tegen waar je de rattenbommen kan plaatsen. Je ziet ze inderdaad niet in de inventory (had er ook al naar lopen zoeken).

Heb een 2e kaart toegevoegd, die wel compleet lijkt te zijn. Ik ben normaal niet zo van alles zoeken qua collectibles, maar op een of andere manier vind ik het nu wel leuk. Ik struin echt elk lijk en huis af.

Vanavond moet ik die ratbom nog doen en dan ben ik klaar met factory. Dan ga ik terug naar de eerste map aangezien ik daar qua collectibles op 12/19 sta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

MRE-Inc schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Heb een 2e kaart toegevoegd, die wel compleet lijkt te zijn. Ik ben normaal niet zo van alles zoeken qua collectibles, maar op een of andere manier vind ik het nu wel leuk. Ik struin echt elk lijk en huis af.

Vanavond moet ik die ratbom nog doen en dan ben ik klaar met factory. Dan ga ik terug naar de eerste map aangezien ik daar qua collectibles op 12/19 sta.
doe ik ook altijd, eerst een rondje gewoon rondspelen en dan later nog een keer lekker doorraggen en elke gemiste collectibel nog ophalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga ook eerst vrij vlot door de game, ik doe wel alle objectives. Als ik het goed heb speel je de stillere kogels vrij in level 4? Dan begint voor mij het echte smerige sniper werk. >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Goed lezen is ook belangrijk B)

"Melee takedown each one of the three snipers guarding the bridge."

Ik had het woordje snipers gemist en iedereen bij elke brug met een mes omgelegd. Ja dat kan, nee het is niet simpel :o Nu nog een keer alleen de snipers :P (Libération level)

[ Voor 3% gewijzigd door sh4d0wman op 03-06-2022 15:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Rat bomb kill. Ik had gelukkig een manuele save die ik moest starten. Had in eerste instantie de rat bommen al neer gelegd maadie Matthaus Ehrlich ging aan de wandel ipv op ratten jacht. Dus echt alles in de buurt van zijn locatie zo stealth mogelijk gekilled en daarna de rat bommen in zijn gebouw geplaatst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Carthrax
Ik had na mijn gefaalde poging met Ehrlich even opnieuw het level gedaan. Weer ging hij niet op de rat bommen af, dus toen maar het advies van hier uitgevoerd. Ehrlich even knock out geslagen, naast de rat bom gelegd en op de rat bom geschoten. Klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Missie 4 is echt cool vond ik. In de eerste 3 missies mislukte stealth telkens. In deze was er precies genoeg ruimte om lekker rond te sluipen. Alsnog 63 kills. Op de een of andere manier druk ik altijd op y en nooit op x. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:05
Missie 1 gespeeld; bijna 300 minuten. Heb het hele garnizoen eehhmm onschadelijk gemaakt.

Geen tripwire in dit spel? Echt jammer!
Vond ik eigenlijk altijd een van de leukste items. En ook handig als 'rugdekking'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

zetje01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:56:
Missie 1 gespeeld; bijna 300 minuten. Heb het hele garnizoen eehhmm onschadelijk gemaakt.

Geen tripwire in dit spel? Echt jammer!
Vond ik eigenlijk altijd een van de leukste items. En ook handig als 'rugdekking'.
Ja de tripwire mis ik ook gigantisch..
Ben nu maar de hele level aan het volgooien met tellermines :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

MRE-Inc schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 01:08:
Rat bomb kill. Ik had gelukkig een manuele save die ik moest starten. Had in eerste instantie de rat bommen al neer gelegd maadie Matthaus Ehrlich ging aan de wandel ipv op ratten jacht. Dus echt alles in de buurt van zijn locatie zo stealth mogelijk gekilled en daarna de rat bommen in zijn gebouw geplaatst.

[YouTube: Sniper Elite 5 - War Factory - Kill Matthäus Ehrlich using a rat bomb]
Omdat bij mij die 'rat' niet op jacht ging naar ratten heb ik 'm maar knockout geslagen en naast een ratbom gelegd welke ik met een kogeltje op een afstand liet ontploffen 8)7 , maar het werkte voor de kill list.
sh4d0wman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:

Ze staan rechtsboven in je scherm als je je inventory open hebt (maar je ziet niet de hoeveelheid van de items helaas, dat maakt het wat onduidelijk).

M.b.t. die kill lists, ik had met de V2 kill die beste man naast die zelf te lanceren V2 gelegd, hij was dood door de blast van vertrek .. maar dat telde natuurlijk niet (dat was ik al tegen gekomen, maar het feit dat er nog een V2 verderop te vinden was, was mij op dat moment nog niet duidelijk 8) ). Met een save een tweede poging geprobeerd zodat hij dood ging door de blast van terugkomst van de V2, maar ook dat werkte niet. Natuurlijk werkte het ook niet met de interactie knop (waar het hard waait), want .. bugs. Dus maar met AP rounds die kettingen door geknald .. (side note, hield bij jullie de harde wind qua geluid ook op als je bovenop dat platform staat?)

Nu ik toch bezig ben, wat ik ook zo flauw vind is dat je exp en levels niet worden opgeslagen en worden herladen met saves. Zo kun je (zonder dat je het wilt) exp cheesen omdat je stukjes opnieuw doet (of na een invader gedood te hebben weer verder wilt waar je gebleven was.)

[ Voor 51% gewijzigd door True op 05-06-2022 18:37 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

True schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:29:
[...]

Nu ik toch bezig ben, wat ik ook zo flauw vind is dat je exp en levels niet worden opgeslagen en worden herladen met saves. Zo kun je (zonder dat je het wilt) exp cheesen omdat je stukjes opnieuw doet (of na een invader gedood te hebben weer verder wilt waar je gebleven was.)
Klopt eigenlijk blijft alles gesaved behalve de 'status en positie' van de missie zelf. Op zich weet ik niet of ik dit een voordeel of nadeel vind.. Misbruik maken doe ik toch niet, plus 1x de singleplayer doorspelen en je hebt al max lvl (tenminste ik was max bij missie 8 ofzo)

Het kwam mij eigenlijk wel goed uit, met het sneaken wil ik wel eens wat hoekjes en bosjes opzoeken en daar zitten nog wat bugs verstopt, de keren dat ik in een bosje gesneaked ben en er niet meer uit kon omdat die bugged was zijn niet op 1 hand te tellen (kuch Wolf mountain)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Weet iemand wat dit kruis inhoudt? Heb het in diverse mappen gezien. Oa in de eerste map in het huis waar Marcel zich bevind. Ik dacht eerst dat het was om aan te geven dat er een workbench in de buurt is maar in de War factory map be u den deze kruizen zich op locaties waar geen workbench in de buurt ligt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dvExgidzzqY9Agz-512wPDWSjnM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/p3cwkTN1Iwtbqa4mauyH0Vsz.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• OMD

OMD

MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:38:
Weet iemand wat dit kruis inhoudt? Heb het in diverse mappen gezien. Oa in de eerste map in het huis waar Marcel zich bevind. Ik dacht eerst dat het was om aan te geven dat er een workbench in de buurt is maar in de War factory map be u den deze kruizen zich op locaties waar geen workbench in de buurt ligt.

[Afbeelding]
Dat is de cross van Loraine:

In France, the Cross of Lorraine was the symbol of Free France during World War II, the liberation of France from Nazi Germany and Vichy France along with the allies the United Kingdom and the United States, and Gaullism and includes several variations of a two-barred cross.

;)

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik merk dat de game mij een stuk beter bevalt (op alle bugs na dan..) vanaf de War Factory missie. Het voelt allemaal wat meer sniper elite aan. Als dit zo blijft zou mooi zijn.
Meer die dit zo ervaren vanaf missie 4 of moest ik gewoon weer wennen aan de game?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

OMD schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:10:
[...]

Dat is de cross van Loraine:

In France, the Cross of Lorraine was the symbol of Free France during World War II, the liberation of France from Nazi Germany and Vichy France along with the allies the United Kingdom and the United States, and Gaullism and includes several variations of a two-barred cross.

;)
Maar heeft het nog enige waarde in-game?

Hier in de map War Factory zie je er 2 staan. Één op de grond en één onder het raam. Ik heb het idee dat wanneer je deze ziet er iets dichtbij ligt wat je nodig hebt/moet verzamelen / kan unlocken etc.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_sWAo1HceUXCmF-h7fpsFY33K0I=/800x/filters:strip_exif()/f/image/mopDE6ZLAA2fiQsrOiCgAcLV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:19:
[...]

Hier in de map War Factory zie je er 2 staan. Één op de grond en één onder het raam. Ik heb het idee dat wanneer je deze ziet er iets dichtbij ligt wat je nodig hebt/moet verzamelen / kan unlocken etc.
Ja, heeft zeker waarde. Als je dit teken ziet (is van het verzet) is er of een workbench of b.v. wapens, munitie of intel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD

OMD

MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:19:
[...]

[Afbeelding]
Ja. In principe zei je het zelf al en wordt het hierboven nog eens vermeld. Het is niet per se dat er een workbench staat maar er liggen dan supplies of misschien een doorgang. Dit is neergelegd door het verzet voor alle verzet strijders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike0001
Uitgespeeld.

Laatste level is wel een enorme anti climax haha. Die zag ik niet aankomen.
Verder leuk spel maar denk niet dat ik hem nogmaals zou spelen terwijl ik 4 wel meerdere keren heb opgestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD

OMD

mike0001 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:08:
Uitgespeeld.

Laatste level is wel een enorme anti climax haha. Die zag ik niet aankomen.
Verder leuk spel maar denk niet dat ik hem nogmaals zou spelen terwijl ik 4 wel meerdere keren heb opgestart.
Dat laatste level dacht ik in eerste instantie aan een fout of dat ik een exploit had gevonden. Toen zag ik de objectives en was het helaas pindakaas. Weet niet of ik het waard vind om voor 6,79 de Hitler DLC te kopen. Vind vooral Axis invasion geweldig en zit nu op 64 kills. Op naar de 100 voor de sniper suit.

Was trouwens wel even schrikken toen ik er achter kwam dat je dus ook een game invade bij co-op. Heb je ineens 2 tegenstanders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exactor it
Hmm, missie 4 vond ik awesome en had ik ene stealth post game screen. Missie 5 was ook OK maar daar stond vrij groot lethal (met 4x alarm mag dat ook wel). Ik had liever meer missies gezien waar je semi makkelijk stealth kan doen. (speel op authentic en sla niet heel vaak op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

Heb Season pass 1 gewoon gehaald, goed vermaakt met main story line.
Ga nog voor alle collectibles en heb ook de AI voornamelijk aangepast.

Vind het wel jammer dat er minder goede variatie is in qua geweren. De verschillen onderling vind ik te klein, en er zijn een paar niche dingen die nauwlijks bruikbaar zijn.

Ga denk ik wel een keer een classic run probereb met default rifle en welrod.

Of ook een 0 kill challenge (behalve dan de kill list)

Maar inderdaad onder de streep is hij slechter dan 4, kan ook betekenen dat de koek wat betreft dit thema een beetje op is.

Nieuw thema zou geen kwaad kunnenm mnisschien ook iets moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Bokkie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:28:

Maar inderdaad onder de streep is hij slechter dan 4, kan ook betekenen dat de koek wat betreft dit thema een beetje op is.
Ik vind vooral de mappen minder. Die in 3 en 4 vond ik echt mooi, maar in 5 lijkt het een beetje van hetzelfde. De 1e (Atlantic Wall) en de 5e map (Festung Guernsey) vind ik te veel op elkaar lijken. Spy Academy daarentegen vond ik echt mooi en leuk om te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:58

Martinspire

Awesomeness

Ik vind ze wel mooi in de zin dat de setting zelf wel wat boeiender is en vooral die kasteelmap is echt schitterend. Qua gameplay heb je wel wat minder opties en is het vaak wat meer lineair, maar na een tijdje went het wel. Doelen en subdoelen zijn ook wat beter uitgewerkt, wat minder random. Het verhaal is nog nuttelozer dan ooit en eigenlijk ook de schuld dat die latere mappen niet heel bijzonder zijn.

Ik vind de maps wel beter voor replayability. Vooral ook door de toevoeging van silencers zodat je wat dichter op je enemies kunt staan.

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ozzynator
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:09
s0kkie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:26:
[...]

Jep, er schijnt zelfs een trophy voor te zijn om de ballen van Adolf er af te knallen :p
Er is ook een trophy als je lopend iemand door de testikels schiet, de nutckracker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• strider1007
Vanmiddag uitgespeeld, inclusief de Wolf Mountain DLC.
Gek genoeg was alleen die laatste bij mij erg vol met bugs, de verkeerde soort.

Elk voertuig dat ik opblies of kapot schoot verdween zodra ik me omdraaide, en in het begin van het scenario, op zoek naar die luchtafweergeschut-dingen kwam ik meerdere malen vast te zitten in bosjes waar ik dan niet meer uitkwam. Onzichtbare boundaries, zeg maar.

Maar, al met al, toch echt wel genieten, hoor. Vooral als je niet zoekt naar tekortkomingen, maar focussed op de leuke sniper-elementen, jammer genoeg mis ik dat zelfs bij een hoop tweakers hier.
Ik blijf het een aanrader vinden, helaas ook bij gebrek aan alternatieven..

Verheug me nu al op de replayability, helemaal als de weapons-packs van de season-pass beschikbaar komen.
Nu eerst de weapon upgrades allemaal vrijspelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-03 07:53
IK heb deze game nu een paar dagen en ik ben er best tevreden mee tot nu toe. Ben ondertussen in level 4, ziet er ook leuk uit.
Ik heb mij wel ontzettend geïrriteerd aan het derde level. Dit was het eerste level waar ik invade werd. Zonder dat ik de layout van dit level ken, is het echt mega vervelend om in smalle krappe steegjes achtervolgd te worden en niet de tools te hebben om echt heel stealthy te zijn. Ik werd al snel gespot en had geen enkele vluchtroute of ook maar een keer high ground kunnen pakken voor wat overview. Na ongeveer 15 keer gekilled te zijn door Jägers heb ik de functie uit gezet en toen ging het level redelijk makkelijk.

Die Jäger functionaliteit is in theorie erg leuk, maar als je het level niet kent is het ontzettend moeilijk in mijn ogen. Misschien lag het puur aan het level..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• OMD

OMD

Rule schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:43:
IK heb deze game nu een paar dagen en ik ben er best tevreden mee tot nu toe. Ben ondertussen in level 4, ziet er ook leuk uit.
Ik heb mij wel ontzettend geïrriteerd aan het derde level. Dit was het eerste level waar ik invade werd. Zonder dat ik de layout van dit level ken, is het echt mega vervelend om in smalle krappe steegjes achtervolgd te worden en niet de tools te hebben om echt heel stealthy te zijn. Ik werd al snel gespot en had geen enkele vluchtroute of ook maar een keer high ground kunnen pakken voor wat overview. Na ongeveer 15 keer gekilled te zijn door Jägers heb ik de functie uit gezet en toen ging het level redelijk makkelijk.

Die Jäger functionaliteit is in theorie erg leuk, maar als je het level niet kent is het ontzettend moeilijk in mijn ogen. Misschien lag het puur aan het level..
Sowieso ben je natuurlijk mega in het voordeel als je een jager bent. Ik heb nu 69 kills en ben zelf maar 1x doodgegaan en dat was omdat ik niet wist dat je ook in een co-op game kon invaden. Nummer 2 schoot mij meteen dood.

Als je de levels kent en de objectives kan je heel makkelijk het leven zuur maken van iemand door teller mines op de juiste plek neer te leggen of gewoon rond te plakken rond een objective die nog moet. Ze komen meestal van 1 kant.

Vooral in het eerste level is het sneu. Daar heb je die gang van de radartoren naar de eerste AA gun. Dat is gewoon sitting duck principe :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rule
  • Laatst online: 26-03 07:53
OMD schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:12:
[...]

Sowieso ben je natuurlijk mega in het voordeel als je een jager bent. Ik heb nu 69 kills en ben zelf maar 1x doodgegaan en dat was omdat ik niet wist dat je ook in een co-op game kon invaden. Nummer 2 schoot mij meteen dood.

Als je de levels kent en de objectives kan je heel makkelijk het leven zuur maken van iemand door teller mines op de juiste plek neer te leggen of gewoon rond te plakken rond een objective die nog moet. Ze komen meestal van 1 kant.

Vooral in het eerste level is het sneu. Daar heb je die gang van de radartoren naar de eerste AA gun. Dat is gewoon sitting duck principe :+
Ik ben blij om te horen dat het niet aan mij ligt.. Ik had de difficulty al weer omhoog gezet. Misschien zet ik de Jager optie pas weer aan als ik tegen het einde van het spel ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 18:02
Ik moet toegeven dat die Jager optie wel een gave toevoeging is.

Ik voel me soms wel schuldig als ik iemand kill net voordat ze het level proberen te verlaten. (Wel tof als je dan mee kan luisteren via de microfoon van de andere speler)

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
Ik vind sowieso dat een ervaren Jäger niks te zoeken heeft in de een game van iemand die net begonnen is aan de campaign.

Heb liever iemand tegenover me die de map ook kent en een kat-en-muis spel wil spelen.

Maar iemand die de map nog niet kent (en wellicht ook nog maar heel weinig skills heeft) tegenover een ervaren persoon is gewoon kansloos. Slecht design vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ottie
Klopt helemaal, de leukste potjes zijn inderdaad als iemand de levels wat beter kent.

Wat ook gek is, is dat je als jager al in levels kan komen die je in de campaign nog niet eens gespeeld hebt. Dan kan je alvast de levels verkennen zonder risico te lopen.

--[SPECS]--

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-05 14:11
Wat vreet dit spel ontzettend veel tijd zeg! Zit geregeld tot diep in de nacht te spelen (als de vrouw gaat slapen en ik "alleen dit level nog even ga uitspelen"). Ik denk dat ik zo'n 5 uur over een level doe (nu bijna klaar met level 4). Probeer dan ook zoveel mogelijk stealth te doen, al lukt dat jammer genoeg niet altijd. Zit dan bijvoorbeeld vast in een wachttoren terwijl het alarm loeit. Dan is het simpel prijsschieten op soldaten die aan komen rennen of de trap opstormen. Dan kun je na 10 minuten over een zee van lichamen de toren verlaten en is het level ook meteen een stuk leger. Dat is wel mooi van dit spel, dat er geen viijanden respawnen.

Wel vind ik dat de generators/auto's/etc om soundmasks te genereren vaak op plekken staan waar je ze juist niet nodig hebt.

Ook de gedetailleerdheid vind ik prima (speel op Xbox One). En laatst een avond op een laptop gespeeld met Cloud Gaming, ging ook prima zonder merkbare latency.

TLDR: nog steeds erg content met GamePass Ultimate!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
  • Laatst online: 31-05 21:30
Ben er ook aan begonnen, is wel weer tof, maar het spel had volgens mij nog wat langer in de oven gemoeten. Het voelt niet helemaal af/gepolijst (PS4). Wat mij vooral erg irriteert, is dat je op moeilijkheden onder Authentic niet meer de optie hebt om de hit marker uit te zetten. Waarom?! Ik wil empty lung gebruiken, maar ik wil die marker niet zien, dat kon in vorige delen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

Vannacht uitgespeeld. Beetje meh gevoel. De missies die je in de laatste map moet doen waren vrij gemakkelijk. Vond de laatste map itt deel 3 en 4 behoorlijk tegenvallen. Had bij Sniper Elite 3 en 4 meer dat gevoel dat er een soort van opbouw in zat naarmate de game vorderde en je aan het eind van de game was waar je dan in de laatste map echt vuurwerk kreeg.

Vanavond maar eens als Jäger op pad. Kijken of dat leuk is. Als ik dat zo lees, dat je bv als level 40 in een map komt bij iemand die de game net voor het eerst speelt, voelt dat een beetje alsof er niet goed over nagedacht is.

Is de DLC een aanrader ? Heb van SE 3 en 4 nooit DLC gespeeld. Altijd alleen de base game uitgespeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie
De DLC is 1 level, is een leuk level maar zeker niet super moeilijk/spannend. De vele extra trophies die je er mee kan verdienen zijn aardig. Ik kreeg het gratis bij de pre-order.

Ik vind de Jager optie wel een leuke toevoeging. Het is altijd spannend om te ontdekken hoe goed je tegenspeler is. Al kan je soms ook wel een inschatting maken aan de hand van de gebruikte opties die je ziet bij het opstarten van een level.

--[SPECS]--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Ik loop nu trouwens rond met een K98K, gemodificeerd voor maximale schade. Dat maakt het wel erg makkelijk, want met één schot gaat alles neer, ongeacht waar je het doel treft. Heeft mij al een paar keer gered, omdat een hart/long schot toch niet helemaal goed geplaatst was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choogen
  • Niet online

choogen

Has anyone seen my stapler?

Weet iemand of er bij SE 5 ook weer Solo Survival missies zitten, waarbij je in je eentje een commandopost moet beschermen tegen opeenvolgende aanvalsgolven?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• HBx2000
  • Laatst online: 31-05 21:56
choogen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:18:
Weet iemand of er bij SE 5 ook weer Solo Survival missies zitten, waarbij je in je eentje een commandopost moet beschermen tegen opeenvolgende aanvalsgolven?
Ja, dat kan. Het is zelfs uitgebreid. Na 6 waves verander je van checkpoint.
Alle checkpoints gehaald, dan speel je 'n nieuwe route vrij door dat level.
Mocht je tussentijds doodgaan kun je eventueel bij het meest recente checkpoint weer starten.

Inmiddels is er ook een grote update uitgebracht met een hele hoop verbeteringen.
En een nieuw multiplayer level, zie hier voor alle details:
https://www.reddit.com/r/...ee_map_dev_update_270622/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Nu online

MRE-Inc

HBx2000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[...]

Ja, dat kan. Het is zelfs uitgebreid. Na 6 waves verander je van checkpoint.
Alle checkpoints gehaald, dan speel je 'n nieuwe route vrij door dat level.
Mocht je tussentijds doodgaan kun je eventueel bij het meest recente checkpoint weer starten.

Inmiddels is er ook een grote update uitgebracht met een hele hoop verbeteringen.
En een nieuw multiplayer level, zie hier voor alle details:
https://www.reddit.com/r/...ee_map_dev_update_270622/
Ja die update was flink op de Xbox. Ik mis in de patch notes nog:
Fixed black resistance woman voice. She no longer speaks with a Scottish accent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Laatste tijd bezig met SE5 invasion mode, beide kanten op. Loop sinds vanmiddag tegen iets raars aan. Wapens willen niet meer schieten en zoom levels van verrekijker/richtkijker werken niet meer. En de wind indicator flipt alle kanten op. Speel op PS4. Invasion aan/uit maakt geen verschil. Herstarten helpt niet, van zowel spel als console. Dus nu maar een herinstallatie aan't uitvoeren. Kan er online niks over vinden.

Edit: helpt ook niet.

Ugh profiel wegmieteren helpt wel. Corrupt op een of andere manier. Alle voortgang weg. Baggerzooi.

[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 17-08-2022 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:11
Ben sinds gisteren ook begonnen aan de 5e uit de serie. Na 4 uitgespeeld te hebben in betrekkelijk korte tijd ( main story, geen specifieke hunt op trophies etc) smaakte het toch naar meer. Ik moet zeggen 5 is een andere, maar toch vertrouwd aanvoelende voortzetting van de serie. Ik ben nu al een hele tijd bezig met de eerste missie ( atlantic wall ).

De map is echt vele malen groter dan de maps uit 2, 3 of 4. Dat was in het begin even irritant omdat ik blijkbaar naar de bunkers was gerend en geen satchel charges had. Verder lijkt het alsof er soms zomaar ineens patrols spawnen. Verken je het hele gebied, niks te zien, zet je een stap verder staan er ineens 3 zoeklampjes voor je neus..

Ondanks bovenstaande mooet ik bekennen dat ik ook weer deze versie kan bekoren.

---
Update 16:40 heb eindelijk Missie 1 afgerond. Heeft 3,5 uur geduurd maar het is gelukt.

[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2022 16:40 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Heb zojuist de laatste missie gedaan ( non dlc ) en hoewel ik mij ontzettend vermaakt heb met de game was de laatste missie toch echt wel een afknapper. De laatste missie in Sniper Elite 4 was tenminste nog lastig en een goede afsluiter. Dit was meer een we hebben er geen zin meer in en schiet deze gast ook nog maar even dood missie.

Ondanks dit toch wel vermaakt met de game. Hopelijk is de DLC ook goed

offtopic:
Ik herriner mij net dat ik Sniper Elite 3 nooit heb uitgespeeld.. die maar eerst even doen dan

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Voor de geïnteresseerden, Season Pass 2 is gisteren gereleased. Ik moet zeggen, de eerste missie die er bij is vrij gegeven is al best vermakelijk

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 07:45

Oxigeon

En zo is dat!

Is er nu veel verschil tussen sniper elite 4 en 5? Ik meen namelijk dat ik 4 een keer gespeeld om omdat deze bij ps+ zat. Anders moet ik eens overwgen met een aanbieding ook 5 te kopen

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Nee, niet echt. 5 gaat eigenlijk verder ( niet qua verhaal ) met hoe dat 4 werkte. Het ziet er een stuk mooier uit en de maps zijn ook weer een stukje groter. De keuze van wapens en upgrades is ook weer enorm. Het verhaal van de campaign is t.o.v. 4 een stukje slechter ze mikken echt op multiplayer.

Ondanks dit vind ik het nog steeds een erg leuke game om te spelen (singleplayer).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Webgnome schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:03:
Nee, niet echt. 5 gaat eigenlijk verder ( niet qua verhaal ) met hoe dat 4 werkte. Het ziet er een stuk mooier uit en de maps zijn ook weer een stukje groter. De keuze van wapens en upgrades is ook weer enorm. Het verhaal van de campaign is t.o.v. 4 een stukje slechter ze mikken echt op multiplayer.

Ondanks dit vind ik het nog steeds een erg leuke game om te spelen (singleplayer).
Bedankt. Dan wachten we gewoon even een fikse aanbieding af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Oxigeon schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:
[...]

Bedankt. Dan wachten we gewoon even een fikse aanbieding af.
Op zich krijg je je uren wel gemaakt in de game (ik streef altijd naar max 1 euro per uur als ik een game koop)
in de game doordat hij behoorlijk grote mappen heeft, maar als je geen haast hebt zou ik inderdaad even wachten op een leuke deal (bij voorkeur dat je gelijk de DLC mee kunt pakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

ColdStone schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:46:
[...]

Op zich krijg je je uren wel gemaakt in de game (ik streef altijd naar max 1 euro per uur als ik een game koop)
in de game doordat hij behoorlijk grote mappen heeft, maar als je geen haast hebt zou ik inderdaad even wachten op een leuke deal (bij voorkeur dat je gelijk de DLC mee kunt pakken)
Game is nu weer in de aanbieding in de ps store (32euro) overweeg hem dan toch te halen. Een beetje onbezuisd knallen met een sniper is nooit weg. Gok inderdaad zoals jij zegt dat de uren wel gemaakt kunnen worden. En om dan ook nog eens af en toe als Jäger een spel ingeslingerd te worden kan ook lache zijn (of niet natuurlijk als je een level 40 tegen je krijgt als newbie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Inmiddels is er een nieuwe single player missie uit in season pas 2. Tot nu toe vermaak ik mij wel met deze missie. Jullie ?

Zelf ben ik niet van de multiplayer dus ben blij dat ze eindelijk na de skin packs en multiplayer maps een nieuwe missie uitbrengen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TMV

Where did that damn icon go?!?

Webgnome schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:45:
Inmiddels is er een nieuwe single player missie uit in season pas 2. Tot nu toe vermaak ik mij wel met deze missie. Jullie ?

Zelf ben ik niet van de multiplayer dus ben blij dat ze eindelijk na de skin packs en multiplayer maps een nieuwe missie uitbrengen :)
Ik wacht tot de season pass een keertje langskomt met 50% korting oid, vind het veel geld voor een paar missies..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColdStone

ColdStone

(╯°□°)╯︵ ┻━┻

Idem, ik wacht met aanvullende content ook tot het goedkoop in de ballenbak te vinden is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-05 11:28
Hier ook, wel 2 nieuwe missies in multiplayer gezien, The Dam and Abandonded nog iets.
Wel lastig in MP, als je het level niet kent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• energydrank
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 31-05 06:32
Game eergisteren opgepikt voor 15 euro op allkeyshop.

heel eerlijk, die Jager invasions zijn echt heerlijk en doen me een beetje denken aan het Dark souls invasion systeem.

de singleplayer nog amper aangeraakt (eerste level even doorgegaan) toch trekt de Jager gamemode me meer, heerlijk hoe de ander je soms gewoon totaal niet door heeft en je opeens een kogeltje door zn achterhoofd heen jast, of precies andersom.

Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Rebellion heeft zojuist de Complete Edition aangekondigd. Dus nu is het waarschijnlijk voorbij met de DLC's. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik van de season passes meer had verwacht. Het spel voelde uiteindelijk gewoon iets te makkelijk aan op non authentic en dat vind ik toch wel jammer. SE:3 was toch echt een stukje lastiger wat dat betreft.

Ben overigens wel benieuwd of en wanneer er een SE:6 uit gaat komen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
energydrank schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:13:

heel eerlijk, die Jager invasions zijn echt heerlijk en doen me een beetje denken aan het Dark souls invasion systeem.
Ik heb mij hier ook heel erg mee vermaakt destijds (PS4), vooral als jäger :)
Andere multi-player modi waren minder geslaagd, wegens crossplay. Zonder crossplay vind je geen matches en met crossplay is het bijna niet te doen op console tegen PC. Snipen an sich gaat nog wel, maar op korte afstand waar het SMG / pistool werk wordt, is er geen winnen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMV
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

TMV

Where did that damn icon go?!?

Webgnome schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:04:
Rebellion heeft zojuist de Complete Edition aangekondigd. Dus nu is het waarschijnlijk voorbij met de DLC's. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik van de season passes meer had verwacht. Het spel voelde uiteindelijk gewoon iets te makkelijk aan op non authentic en dat vind ik toch wel jammer. SE:3 was toch echt een stukje lastiger wat dat betreft.

Ben overigens wel benieuwd of en wanneer er een SE:6 uit gaat komen.
Dan is het nu dus afwachten tot season pass 2 een keertje in de aanbieding is.

Vond het spel in het begin even wat onwennig nadat ik veel SE:4 had gespeeld en SE:3, maar ben het zeker wel gaan waarderen. De moeilijkheidsgraad is inderdaad wel wat eenvoudig. Tot nu toe alle missies ook op Authentic uitgespeeld, die 600+ shots met wind zijn dan wel echt tricky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Kwistnix schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:27:
[...]

Ik heb mij hier ook heel erg mee vermaakt destijds (PS4), vooral als jäger :)
Andere multi-player modi waren minder geslaagd, wegens crossplay. Zonder crossplay vind je geen matches en met crossplay is het bijna niet te doen op console tegen PC. Snipen an sich gaat nog wel, maar op korte afstand waar het SMG / pistool werk wordt, is er geen winnen aan.
Je kan toch gewoon de SP spelen en de Jäger modus aanzetten of mis ik iets? Je kan of invaden in een andere potje of je kan andere mensen toelaten in jouw pot. Zo kun je dus eigenlijk de SP en de muktiplayer in 1 pot spelen? Of althans. Zo dacht ik dat het werkte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwistnix
Oxigeon schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Je kan toch gewoon de SP spelen en de Jäger modus aanzetten of mis ik iets? Je kan of invaden in een andere potje of je kan andere mensen toelaten in jouw pot. Zo kun je dus eigenlijk de SP en de muktiplayer in 1 pot spelen? Of althans. Zo dacht ik dat het werkte
Dat klopt, dat is invasion mode, maar dat is maar één van de beschikbare multiplayer opties en die is erg geslaagd en werkt ook prima voor crossplay tegen PC spelers.
Bij de andere multiplayer opties, zoals Team Match of Free-For-All heb je met crossplay te veel nadeel tegen PC gamers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:25

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4Y3m1Mvw8jZPsHrOJe4ukSm6xr4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Kl68VETnww19Emoe1nDwTQlz.jpg?f=fotoalbum_large

Wat een bump _O-.

Na een lange tijd weer aangeslingerd (deze en ook SE4) omdat mijn zoon SE4 heeft gekocht en die gaan we binnenkort COOP spelen. Dat Invasion mode blijft hilarisch, wel beetje sneu dat je zo vaak low levels krijgt en dat je als Invader toch wel echt gehobbled wordt wat gear betreft. Maar extra leuk als je de Karl weet te foppen of verrassen en dan is een melee kill natuurlijk wel een mooiste, met op de tweede plaats een sticky nade tegen het achterhoofd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 13:07
HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:21:
[Afbeelding]

Wat een bump _O-.

Na een lange tijd weer aangeslingerd (deze en ook SE4) omdat mijn zoon SE4 heeft gekocht en die gaan we binnenkort COOP spelen. Dat Invasion mode blijft hilarisch, wel beetje sneu dat je zo vaak low levels krijgt en dat je als Invader toch wel echt gehobbled wordt wat gear betreft. Maar extra leuk als je de Karl weet te foppen of verrassen en dan is een melee kill natuurlijk wel een mooiste, met op de tweede plaats een sticky nade tegen het achterhoofd.
Ik vond invasion echt leuk,
ik had het aanstaan bij mij eerste playthrough of SE5.
Heb er veel van geleerd, en vond het erg leuk en uitdagend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Van de week gekocht in een impuls na een paar levels Hitman gespeeld te hebben dacht ik mag wel wat meer actie! Beetje jammer alleen dat je zo weinig vrij bent op de maps, overal muurtjes, heggen en andere zaken waardoor je door bepaalde chokepoints heen moet. Zodra je begint te schieten begint het een beetje een Battlefield game te woorden, waarbij het wapens pakken en ammo pakken is tot iedereen neergemaaid is..

Verder is de killcam wel echt tof!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

*kuch*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P2B9wfBbdkEzi26k5YJfb2mkgRs=/800x/filters:strip_exif()/f/image/dMcvocbzRmZH2lloC5gSJYN0.png?f=fotoalbum_large

Wat voor speciaals zal ik doen voor mijn 1000ste kill? :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:33:
*kuch*

[Afbeelding]

Wat voor speciaals zal ik doen voor mijn 1000ste kill? :P.
Wil bijna zeggen probeer iemand te snipe met een pistol, maar denk dat je dat ook al een paar keer gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

samlans schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:18:
[...]

Wil bijna zeggen probeer iemand te snipe met een pistol, maar denk dat je dat ook al een paar keer gedaan hebt
Ik zou willen proberen iemand met een stationary gun te pakken maar dat is zo specifiek en moet je echt geluk hebben. Heb al granaten op hoofden geplakt, snipen met alle wapens en over mijnen heen lokken. Tegenwoordig speelt ik zelfs volledig zonder scopes, ook voor kills op langere afstanden. Ik roleplay als soldaat... You name it :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samlans
HTT-Thalan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:29:
[...]

Ik zou willen proberen iemand met een stationary gun te pakken maar dat is zo specifiek en moet je echt geluk hebben. Heb al granaten op hoofden geplakt, snipen met alle wapens en over mijnen heen lokken. Tegenwoordig speelt ik zelfs volledig zonder scopes, ook voor kills op langere afstanden. Ik roleplay als soldaat... You name it :P.
o netjes

ik ben al blij als ik invade wordt de invader weet te pakken met een headshot
heb al een paar keer gehad dat ik de hoek om gaat en hij daar staat en we beide van elkaar schrikken

vindt het invade wel echt een leuke toevoeging
met eerst playthrough had ik het aanstaan en vondt het echt een leuke ervaring
leerde me ook opletten op de omgeving en nadenken wat ik ga doen
Pagina: 1 2 Laatste