| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Iemand zin om co-op met mij te spelen?
(edit: ga er van uit dat ik traag en dom ben)
[ Voor 23% gewijzigd door zetje01 op 29-05-2022 14:59 ]
die map ben ik nog niet.. lijkt op een map die ook in SE4? zat..SideShow schreef op zondag 29 mei 2022 @ 11:10:
Gisteren nog een leuke bug tegengekomen:
YouTube: Sniper Elite 5 bug
Qua bug, heb zelf al een soortgelijk iets gehad op Missie 3. zag de enemy onder me lopen (stond zelf een laag hoger) maar elke keer dat ik scope gebruikte zag ik alleen hun schaduw nog.. ze waren ook gelijk niet meer te raken. no-scope zag ik ze gewoon en kon ik ze wel raken..
Signature uploaded in 3. 2. connection interrupted. Try again.
Game is qua gameplay "moeilijker" geworden. Veel minder soundmasks, grotere maps, meer audio detection.
maar de AI is veel dommer geworden

Waren op een gegeven moment een training aan het stoppen door de leraar om te leggen, hell broke lose, maar het was echt te makkelijk om er toch goed uit te komen ondanks de detection en combat

Naja wel goed voor vermaak. Denk wel dat ik de DLC ga halen en voor colletibles en fun zullen we wel aan paar playthroughs doen op zijn minst ^^
| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |
- Je kan niet over de meest lage obstakels heen. Dat is soms zwaar frustrerend.
- Dingen selecteren met de y knop (xbox) lukt vaak niet. Je moet er soms van weg lopen om het te kunnen selecteren.
- Je kan niet liggen waar je wil. Dan vertikt het spel het en wordt je gespot.
- Je kan lijken niet overal droppen. Dan doet de y knp het weer eens niet omdat daar geen lijk kan liggen (dat vind het spel dan)
De vijanden zijn inderdaad dommer dan in andere delen. Ze geven het zoeken wel heel snel op.
Wat wel een stuk fijner is dat de levels wel een stuk groter zijn. De spy academy was wel erg vet. Veel ruimte om te snipen en met behulp van overvliegend vliegtuig kan je daar op grote afstand Nazi's omleggen. Blijft een heerlijk gevoel om een kogel van > 400 m in iemand zijn oog uit elkaar zien spatten
Mee eens, al je punten. Imho is er wat lui gecode en lijk je overal met een iets te ruime boog omheen te moeten lopen, en al snel is een muurtje te hoog maar je mag wel aan planten die tegen muren op groeien (hmmmike0001 schreef op maandag 30 mei 2022 @ 08:51:
Ik vermaak me weer prima met deze game maar er zitten toch wel een paar erg vervelende zaken in.
- Je kan niet over de meest lage obstakels heen. Dat is soms zwaar frustrerend.
- Dingen selecteren met de y knop (xbox) lukt vaak niet. Je moet er soms van weg lopen om het te kunnen selecteren.
- Je kan niet liggen waar je wil. Dan vertikt het spel het en wordt je gespot.
- Je kan lijken niet overal droppen. Dan doet de y knp het weer eens niet omdat daar geen lijk kan liggen (dat vind het spel dan)
De vijanden zijn inderdaad dommer dan in andere delen. Ze geven het zoeken wel heel snel op.
Minder soundmasking (en minder explosieve tonnen ook?) maakt het soms wel wat lastiger stealthy te doen, want in bepaalde krappe ruimtes kun je gewoon geen lijken goed opbergen
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Genoeg kratten om te dumpen, en anders gewoon boobytrappen2Dutch schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:37:
[...]
Mee eens, al je punten. Imho is er wat lui gecode en lijk je overal met een iets te ruime boog omheen te moeten lopen, en al snel is een muurtje te hoog maar je mag wel aan planten die tegen muren op groeien (hmm) omhoog klimmen
Minder soundmasking (en minder explosieve tonnen ook?) maakt het soms wel wat stealthy, want in bepaalde krappe ruimtes kun je gewoon geen lijken goed opbergen
De keuze aan supressors vind ik wel erg goed, zonder soundmask daardoor op bepaalde afstanden prima te schieten zonder detected te worden. mits je goed de omgeving bekeken hebt, en er niet toch een patroulle op gehoorafstand is.
Een gemodde 1911 is trouwens wel extreem

Ervaringstip: Niet te dicht langslopen..
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Had een missie waarbij een voertuig dat ik moest opblazen niet spawnde. Kwam ik achter toen ik de rest van het level al had gedaan en naar een leeg stuk met een marker erop stond te starenG_Dragon schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:20:
Ik moest de eerste missie opnieuw doen, had geen vijanden

Nooit genoeg krattenBokkie schreef op maandag 30 mei 2022 @ 12:32:
Genoeg kratten om te dumpen, en anders gewoon boobytrappen![]()
De keuze aan supressors vind ik wel erg goed, zonder soundmask daardoor op bepaalde afstanden prima te schieten zonder detected te worden. mits je goed de omgeving bekeken hebt, en er niet toch een patroulle op gehoorafstand is.
Een gemodde 1911 is trouwens wel extreempractisch een short range sniper rifle
[ Voor 48% gewijzigd door 2Dutch op 30-05-2022 15:58 ]
Ik had dit met een officer in de tweede missie met papieren/key loot ofzo die ging buiten de map staan maar daar kwam ik pas achter nadat ik hem had omgelegd.. kon ik hem niet meer looten2Dutch schreef op maandag 30 mei 2022 @ 15:50:
[...]
Had een missie waarbij een voertuig dat ik moest opblazen niet spawnde. Kwam ik achter toen ik de rest van het level al had gedaan en naar een leeg stuk met een marker erop stond te staren![]()
Damn, dat is wel nasty. Hoorde ook net van gamingbuddy dat ie een gast moest omleggen die rond zou rijden, maar zit in een gebouw waar ie niet uit komt en hij niet bij kan. Gelukkig geen main objective. Toch lijkt het wel meer bugs te hebben dan 4ColdStone schreef op maandag 30 mei 2022 @ 17:23:
[...]
Ik had dit met een officer in de tweede missie met papieren/key loot ofzo die ging buiten de map staan maar daar kwam ik pas achter nadat ik hem had omgelegd.. kon ik hem niet meer looten
Sowieso een hekel aan een pad wat ergens naartoe loopt..maar dan ineens.. 'mission boundary'. Tsja, zet er dan liever een berg neer of een half gebombardeerd gebouw

[ Voor 13% gewijzigd door 2Dutch op 30-05-2022 18:18 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Op zich is die invasion een cool concept maar in praktijk is het best beperkt toch?
Gewoon afwachten wie de eerste domme fout maakt, die is dan dood.
Ik kan het niet echt aanwijzen maar er voelt iets niet goed of compleet aan die game mode.
Verder is het vaak snipen van ver weg, daarna hoog gras of een muurtje zoeken. Dan met mes en fluitje eenzame soldaten lokken en surpressed side arm of smg voor groepjes inzetten. Het enige moeilijke vind ik de tanks opblazen met panzerfaust. Had laatst wel een groep snipers er mee te pakken
Maar het blijft natuurlijk gewoon leuk om over honderden meters iemand dwars door zijn hoofd te schieten.
Multiplayer moet ik nog een keer testen, mijn dochter speelt dat nu

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
Misschien speel ik het verkeerd, maar ik probeer zo veel mogelijk niet gezien te worden en kill vooral gasten van dichtbij (vuisten of pistool) Schieten met sniper kan wel, maar dan hoort iedereen het. Dus moet ik wachten op zo'n soundmask. Dat duurt of te lang, of is op de plek waar ik ben niet aanwezig. Die speciale ammo kom ik ook nog iets te weinig tegen voor de sniper.
Gevolg is dus dat het voor mij een beetje een sluipspel wordt, waar het zich niet helemaal voor leent.
Ik speel overigens op Hard, maar misschien moet ik schijt hebben aan het alarm en gewoon iedereen van grote afstand omleggen.
PSN ID Binloading_nl
Doe je alle objectives? in elke map kan je workbenches vinden waar je upgrades voor je wapens unlocked.steefje schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 13:44:
Ik ben nu in level 4 en begin het wel wat saai te vinden inmiddels.
Misschien speel ik het verkeerd, maar ik probeer zo veel mogelijk niet gezien te worden en kill vooral gasten van dichtbij (vuisten of pistool) Schieten met sniper kan wel, maar dan hoort iedereen het. Dus moet ik wachten op zo'n soundmask. Dat duurt of te lang, of is op de plek waar ik ben niet aanwezig. Die speciale ammo kom ik ook nog iets te weinig tegen voor de sniper.
Gevolg is dus dat het voor mij een beetje een sluipspel wordt, waar het zich niet helemaal voor leent.
Ik speel overigens op Hard, maar misschien moet ik schijt hebben aan het alarm en gewoon iedereen van grote afstand omleggen.
Waaronder supressors voor je sniper rifle. hiermee wordt je audio detectie verlaagd naar soms wel 60 meter, waardoor je prima op 60+ meter kan schieten zonder detected te worden.
Verder kun je uiteraard alle generators, trucks, etc saboteren om soundmasks te krijgen. Alarm kun je kapot schieten dus strategisch gezien kun je soms beter geluid maken en een clubje naar je toe lokken. Maar hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe minder ammo je krijgt geloof ik (en wellicht veranderd het damage model, dus meer schoten nodig maar dat weet ik zo niet in Sniper5)
This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international lawenforcement operation.
PSN ID Binloading_nl
Anoniem: 1486766
Het is gelukkig wel allemaal nog goed genoeg om er van te genieten.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 1486766 op 01-06-2022 20:43 ]
Damage model verandert niet maar je krijgt nul hulp met wind en afstand (behalve verrekijker) op authentic. Je moet dus wel iets meer ammo gebruiken voor een mooie kill. Ik althans wel.sh4d0wman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:50:
Yup, in je loadout proberen alle wapens van een geluidsdemper te voorzien. Dan nog de silent ammo mee per wapen. Dan kun je op verschillende afstanden 1 of meerdere soldaten stil omleggen. Voor de eenzame soldaat zoveel mogelijk je mes gebruiken. (vergeet geen AP in je geweer te stoppen tegen tanks en 1 sidearm met soft point om snel iemand om te leggen)
Verder kun je uiteraard alle generators, trucks, etc saboteren om soundmasks te krijgen. Alarm kun je kapot schieten dus strategisch gezien kun je soms beter geluid maken en een clubje naar je toe lokken. Maar hoe hoger de moeilijkheidsgraad hoe minder ammo je krijgt geloof ik (en wellicht veranderd het damage model, dus meer schoten nodig maar dat weet ik zo niet in Sniper5)
Altijd lekker zo'n game bij gamepass
Nadeel was voor mij dat de NPC die je met de Rat Bomb moet afmaken gebugged was.
Meerdere keren een reload gedaan naar oude save punten maar helaas. De man blijft tegen de muur praten over die vervelende ratten maar iets er aan doen ho maar
BN: Carthos#2541 WoW: Carthos SWC, Carthosar CoA en nog vele anderen
Heb je nog verschillende punten geprobeerd om de ratbomb te plaatsen? Bij mij ging hij wel lopen maar vond de eerste keer geen rat. De tweede maal op een andere locatie geplaatst en toen was het *boem*. Ik neem aan dat hij de rat vondCarthrax schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:06:
Heerlijk spel, vermaak mij er weer goed mee.
Nadeel was voor mij dat de NPC die je met de Rat Bomb moet afmaken gebugged was.
Meerdere keren een reload gedaan naar oude save punten maar helaas. De man blijft tegen de muur praten over die vervelende ratten maar iets er aan doen ho maar
Jazeker, ook met 2 rat bommen tegelijk. Ook heb ik ze gealarmeerd en kwamen ze het huis uit om vervolgens weer terug te lopen en vast te blijven zitten in dezelfde kamer.sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Heb je nog verschillende punten geprobeerd om de ratbomb te plaatsen? Bij mij ging hij wel lopen maar vond de eerste keer geen rat. De tweede maal op een andere locatie geplaatst en toen was het *boem*. Ik neem aan dat hij de rat vond
De andere soldaat in dat gebouwtje zit ook half vast in de muur dus er gaat in die missie wat meer mis.
Gisteren een paar uur gespeeld, wat een leuk spel zeg! Alleen lukte het mij dus niet om onopgemerkt te blijven wanneer je schiet. Nu snap ik pas waarom je die generators en auto's herrie kunt laten maken. Ik dacht dat je dat deed om de soldaten naar die generator/auto te lokkensh4d0wman schreef op woensdag 1 juni 2022 @ 15:50:
Yup, in je loadout proberen alle wapens van een geluidsdemper te voorzien. Dan nog de silent ammo mee per wapen. Dan kun je op verschillende afstanden 1 of meerdere soldaten stil omleggen. Voor de eenzame soldaat zoveel mogelijk je mes gebruiken. (vergeet geen AP in je geweer te stoppen tegen tanks en 1 sidearm met soft point om snel iemand om te leggen)

Vanavond maar eens kijken of dit beter werkt
je kan hem toch gewoon bewusteloos slaan en op/naast de rat leggen?sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 10:21:
[...]
Heb je nog verschillende punten geprobeerd om de ratbomb te plaatsen? Bij mij ging hij wel lopen maar vond de eerste keer geen rat. De tweede maal op een andere locatie geplaatst en toen was het *boem*. Ik neem aan dat hij de rat vond
Lol dat kan misschien ook wel maar is niet iets waar ik gelijk aan denkColdStone schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:24:
[...]
je kan hem toch gewoon bewusteloos slaan en op/naast de rat leggen?
Oh ja, een antitank geweer doet ook wonderen tegen soldaten
Geen idee verder, bij mij overleeft ook niemand hetsh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:31:
[...]
Lol dat kan misschien ook wel maar is niet iets waar ik gelijk aan denkIk heb die techniek eigenlijk nog weinig gebruikt. Mijn Duitsers gaan allemaal dood
Staan ze ook weer op na enige tijd? Ik dacht een tijdje terug iemand bij een lamp neergeslagen te hebben maar toen ik terug kwam was er weer een soldaat. Zal nog eens een keer een level proberen te halen zonder kills, met alleen bewusteloos schieten en meppen.
Oh ja, een antitank geweer doet ook wonderen tegen soldaten
Moet ook die ratbomb kill nog doen.. maar dacht gelijk oh knock out slaan kan.. dan heb je opties
Lading soldaten bij elkaar liggen en trap erbij of granaat, multikill... of op een rij en dan met 1 kogel
[ Voor 6% gewijzigd door ColdStone op 02-06-2022 13:42 ]
Ik heb een keer houten kogels gevonden waardoor ze alleen bewusteloos raakten, en ook wel eens éen neergeschoten die dan "incapacitated' raakte. Ook niet dood, maar ik kon wel een search doen..sh4d0wman schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 13:31:
[...]
Staan ze ook weer op na enige tijd? Ik dacht een tijdje terug iemand bij een lamp neergeslagen te hebben maar toen ik terug kwam was er weer een soldaat.
Gaat dat net zoals bij het opblazen van bv tanks dat je op de achterkant een satchel charge moet plakken ondanks dat die niet zichtbaar zijn in je inventory ?
Met andere woorden, de ratbom moet je op een aantal voorgedefinieerde plaatsen leggen ?
Verder prima game, maar idd nog wel de nodige bugs. Level 3 Factory staat idd een wachter out of bounds en kun je hem net niet met een silent takedown omleggen. Op het dak van een van de gebouwen kun je een rooster verwijderen en door het rooster kruipen, maar dan blijf je vast zitten ondanks dat er wel een trap naar beneden is.
Was deze al bekend ? Is nog wel Work In Progress.
https://sniperelite5maps.de/
https://guides4gamers.com/sniper-elite-5/map/campaign-maps/
Je kan ook de 5 in een 4 veranderen voor de interactieve map van SE4
[ Voor 12% gewijzigd door MRE-Inc op 03-06-2022 10:53 ]
XBL: MRE Inc
Bedankt voor de kaart! Dat is altijd een hoop zoeken....
Heb een 2e kaart toegevoegd, die wel compleet lijkt te zijn. Ik ben normaal niet zo van alles zoeken qua collectibles, maar op een of andere manier vind ik het nu wel leuk. Ik struin echt elk lijk en huis af.sh4d0wman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:
@MRE-Inc inderdaad net als een satchel charge. In het spel kom je een locatie tegen waar je de rattenbommen kan plaatsen. Je ziet ze inderdaad niet in de inventory (had er ook al naar lopen zoeken).
Vanavond moet ik die ratbom nog doen en dan ben ik klaar met factory. Dan ga ik terug naar de eerste map aangezien ik daar qua collectibles op 12/19 sta.
doe ik ook altijd, eerst een rondje gewoon rondspelen en dan later nog een keer lekker doorraggen en elke gemiste collectibel nog ophalenMRE-Inc schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:56:
[...]
Heb een 2e kaart toegevoegd, die wel compleet lijkt te zijn. Ik ben normaal niet zo van alles zoeken qua collectibles, maar op een of andere manier vind ik het nu wel leuk. Ik struin echt elk lijk en huis af.
Vanavond moet ik die ratbom nog doen en dan ben ik klaar met factory. Dan ga ik terug naar de eerste map aangezien ik daar qua collectibles op 12/19 sta.
"Melee takedown each one of the three snipers guarding the bridge."
Ik had het woordje snipers gemist en iedereen bij elke brug met een mes omgelegd. Ja dat kan, nee het is niet simpel
[ Voor 3% gewijzigd door sh4d0wman op 03-06-2022 15:28 ]
Geen tripwire in dit spel? Echt jammer!
Vond ik eigenlijk altijd een van de leukste items. En ook handig als 'rugdekking'.
Ja de tripwire mis ik ook gigantisch..zetje01 schreef op zondag 5 juni 2022 @ 17:56:
Missie 1 gespeeld; bijna 300 minuten. Heb het hele garnizoen eehhmm onschadelijk gemaakt.
Geen tripwire in dit spel? Echt jammer!
Vond ik eigenlijk altijd een van de leukste items. En ook handig als 'rugdekking'.
Ben nu maar de hele level aan het volgooien met tellermines
Omdat bij mij die 'rat' niet op jacht ging naar ratten heb ik 'm maar knockout geslagen en naast een ratbom gelegd welke ik met een kogeltje op een afstand liet ontploffenMRE-Inc schreef op zaterdag 4 juni 2022 @ 01:08:
Rat bomb kill. Ik had gelukkig een manuele save die ik moest starten. Had in eerste instantie de rat bommen al neer gelegd maadie Matthaus Ehrlich ging aan de wandel ipv op ratten jacht. Dus echt alles in de buurt van zijn locatie zo stealth mogelijk gekilled en daarna de rat bommen in zijn gebouw geplaatst.
[YouTube: Sniper Elite 5 - War Factory - Kill Matthäus Ehrlich using a rat bomb]

Ze staan rechtsboven in je scherm als je je inventory open hebt (maar je ziet niet de hoeveelheid van de items helaas, dat maakt het wat onduidelijk).sh4d0wman schreef op vrijdag 3 juni 2022 @ 10:53:
@MRE-Inc inderdaad net als een satchel charge. In het spel kom je een locatie tegen waar je de rattenbommen kan plaatsen. Je ziet ze inderdaad niet in de inventory (had er ook al naar lopen zoeken).
M.b.t. die kill lists, ik had met de V2 kill die beste man naast die zelf te lanceren V2 gelegd, hij was dood door de blast van vertrek .. maar dat telde natuurlijk niet (dat was ik al tegen gekomen, maar het feit dat er nog een V2 verderop te vinden was, was mij op dat moment nog niet duidelijk
Nu ik toch bezig ben, wat ik ook zo flauw vind is dat je exp en levels niet worden opgeslagen en worden herladen met saves. Zo kun je (zonder dat je het wilt) exp cheesen omdat je stukjes opnieuw doet (of na een invader gedood te hebben weer verder wilt waar je gebleven was.)
[ Voor 51% gewijzigd door True op 05-06-2022 18:37 ]
VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente
Klopt eigenlijk blijft alles gesaved behalve de 'status en positie' van de missie zelf. Op zich weet ik niet of ik dit een voordeel of nadeel vind.. Misbruik maken doe ik toch niet, plus 1x de singleplayer doorspelen en je hebt al max lvl (tenminste ik was max bij missie 8 ofzo)True schreef op zondag 5 juni 2022 @ 18:29:
[...]
Nu ik toch bezig ben, wat ik ook zo flauw vind is dat je exp en levels niet worden opgeslagen en worden herladen met saves. Zo kun je (zonder dat je het wilt) exp cheesen omdat je stukjes opnieuw doet (of na een invader gedood te hebben weer verder wilt waar je gebleven was.)
Het kwam mij eigenlijk wel goed uit, met het sneaken wil ik wel eens wat hoekjes en bosjes opzoeken en daar zitten nog wat bugs verstopt, de keren dat ik in een bosje gesneaked ben en er niet meer uit kon omdat die bugged was zijn niet op 1 hand te tellen (kuch Wolf mountain)..
/f/image/p3cwkTN1Iwtbqa4mauyH0Vsz.png?f=fotoalbum_large)
Dat is de cross van Loraine:MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 13:38:
Weet iemand wat dit kruis inhoudt? Heb het in diverse mappen gezien. Oa in de eerste map in het huis waar Marcel zich bevind. Ik dacht eerst dat het was om aan te geven dat er een workbench in de buurt is maar in de War factory map be u den deze kruizen zich op locaties waar geen workbench in de buurt ligt.
[Afbeelding]
In France, the Cross of Lorraine was the symbol of Free France during World War II, the liberation of France from Nazi Germany and Vichy France along with the allies the United Kingdom and the United States, and Gaullism and includes several variations of a two-barred cross.
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Meer die dit zo ervaren vanaf missie 4 of moest ik gewoon weer wennen aan de game?
Maar heeft het nog enige waarde in-game?OMD schreef op maandag 6 juni 2022 @ 14:10:
[...]
Dat is de cross van Loraine:
In France, the Cross of Lorraine was the symbol of Free France during World War II, the liberation of France from Nazi Germany and Vichy France along with the allies the United Kingdom and the United States, and Gaullism and includes several variations of a two-barred cross.
Hier in de map War Factory zie je er 2 staan. Één op de grond en één onder het raam. Ik heb het idee dat wanneer je deze ziet er iets dichtbij ligt wat je nodig hebt/moet verzamelen / kan unlocken etc.
/f/image/mopDE6ZLAA2fiQsrOiCgAcLV.png?f=fotoalbum_large)
Ja, heeft zeker waarde. Als je dit teken ziet (is van het verzet) is er of een workbench of b.v. wapens, munitie of intel.MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:19:
[...]
Maar heeft het nog enige waarde in-game?
Hier in de map War Factory zie je er 2 staan. Één op de grond en één onder het raam. Ik heb het idee dat wanneer je deze ziet er iets dichtbij ligt wat je nodig hebt/moet verzamelen / kan unlocken etc.
Ja. In principe zei je het zelf al en wordt het hierboven nog eens vermeld. Het is niet per se dat er een workbench staat maar er liggen dan supplies of misschien een doorgang. Dit is neergelegd door het verzet voor alle verzet strijders.MRE-Inc schreef op maandag 6 juni 2022 @ 15:19:
[...]
Maar heeft het nog enige waarde in-game?
[Afbeelding]
Laatste level is wel een enorme anti climax haha. Die zag ik niet aankomen.
Verder leuk spel maar denk niet dat ik hem nogmaals zou spelen terwijl ik 4 wel meerdere keren heb opgestart.
Dat laatste level dacht ik in eerste instantie aan een fout of dat ik een exploit had gevonden. Toen zag ik de objectives en was het helaas pindakaas. Weet niet of ik het waard vind om voor 6,79 de Hitler DLC te kopen. Vind vooral Axis invasion geweldig en zit nu op 64 kills. Op naar de 100 voor de sniper suit.mike0001 schreef op maandag 6 juni 2022 @ 18:08:
Uitgespeeld.
Laatste level is wel een enorme anti climax haha. Die zag ik niet aankomen.
Verder leuk spel maar denk niet dat ik hem nogmaals zou spelen terwijl ik 4 wel meerdere keren heb opgestart.
Was trouwens wel even schrikken toen ik er achter kwam dat je dus ook een game invade bij co-op. Heb je ineens 2 tegenstanders.
Ga nog voor alle collectibles en heb ook de AI voornamelijk aangepast.
Vind het wel jammer dat er minder goede variatie is in qua geweren. De verschillen onderling vind ik te klein, en er zijn een paar niche dingen die nauwlijks bruikbaar zijn.
Ga denk ik wel een keer een classic run probereb met default rifle en welrod.
Of ook een 0 kill challenge (behalve dan de kill list)
Maar inderdaad onder de streep is hij slechter dan 4, kan ook betekenen dat de koek wat betreft dit thema een beetje op is.
Nieuw thema zou geen kwaad kunnenm mnisschien ook iets moderner.
Ik vind vooral de mappen minder. Die in 3 en 4 vond ik echt mooi, maar in 5 lijkt het een beetje van hetzelfde. De 1e (Atlantic Wall) en de 5e map (Festung Guernsey) vind ik te veel op elkaar lijken. Spy Academy daarentegen vond ik echt mooi en leuk om te spelen.Bokkie schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 07:28:
Maar inderdaad onder de streep is hij slechter dan 4, kan ook betekenen dat de koek wat betreft dit thema een beetje op is.
Ik vind de maps wel beter voor replayability. Vooral ook door de toevoeging van silencers zodat je wat dichter op je enemies kunt staan.
Er is ook een trophy als je lopend iemand door de testikels schiet, de nutckracker.s0kkie schreef op donderdag 12 mei 2022 @ 23:26:
[...]
Jep, er schijnt zelfs een trophy voor te zijn om de ballen van Adolf er af te knallen
Gek genoeg was alleen die laatste bij mij erg vol met bugs, de verkeerde soort.
Elk voertuig dat ik opblies of kapot schoot verdween zodra ik me omdraaide, en in het begin van het scenario, op zoek naar die luchtafweergeschut-dingen kwam ik meerdere malen vast te zitten in bosjes waar ik dan niet meer uitkwam. Onzichtbare boundaries, zeg maar.
Maar, al met al, toch echt wel genieten, hoor. Vooral als je niet zoekt naar tekortkomingen, maar focussed op de leuke sniper-elementen, jammer genoeg mis ik dat zelfs bij een hoop tweakers hier.
Ik blijf het een aanrader vinden, helaas ook bij gebrek aan alternatieven..
Verheug me nu al op de replayability, helemaal als de weapons-packs van de season-pass beschikbaar komen.
Nu eerst de weapon upgrades allemaal vrijspelen..
Ik heb mij wel ontzettend geïrriteerd aan het derde level. Dit was het eerste level waar ik invade werd. Zonder dat ik de layout van dit level ken, is het echt mega vervelend om in smalle krappe steegjes achtervolgd te worden en niet de tools te hebben om echt heel stealthy te zijn. Ik werd al snel gespot en had geen enkele vluchtroute of ook maar een keer high ground kunnen pakken voor wat overview. Na ongeveer 15 keer gekilled te zijn door Jägers heb ik de functie uit gezet en toen ging het level redelijk makkelijk.
Die Jäger functionaliteit is in theorie erg leuk, maar als je het level niet kent is het ontzettend moeilijk in mijn ogen. Misschien lag het puur aan het level..
Sowieso ben je natuurlijk mega in het voordeel als je een jager bent. Ik heb nu 69 kills en ben zelf maar 1x doodgegaan en dat was omdat ik niet wist dat je ook in een co-op game kon invaden. Nummer 2 schoot mij meteen dood.Rule schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 09:43:
IK heb deze game nu een paar dagen en ik ben er best tevreden mee tot nu toe. Ben ondertussen in level 4, ziet er ook leuk uit.
Ik heb mij wel ontzettend geïrriteerd aan het derde level. Dit was het eerste level waar ik invade werd. Zonder dat ik de layout van dit level ken, is het echt mega vervelend om in smalle krappe steegjes achtervolgd te worden en niet de tools te hebben om echt heel stealthy te zijn. Ik werd al snel gespot en had geen enkele vluchtroute of ook maar een keer high ground kunnen pakken voor wat overview. Na ongeveer 15 keer gekilled te zijn door Jägers heb ik de functie uit gezet en toen ging het level redelijk makkelijk.
Die Jäger functionaliteit is in theorie erg leuk, maar als je het level niet kent is het ontzettend moeilijk in mijn ogen. Misschien lag het puur aan het level..
Als je de levels kent en de objectives kan je heel makkelijk het leven zuur maken van iemand door teller mines op de juiste plek neer te leggen of gewoon rond te plakken rond een objective die nog moet. Ze komen meestal van 1 kant.
Vooral in het eerste level is het sneu. Daar heb je die gang van de radartoren naar de eerste AA gun. Dat is gewoon sitting duck principe
Ik ben blij om te horen dat het niet aan mij ligt.. Ik had de difficulty al weer omhoog gezet. Misschien zet ik de Jager optie pas weer aan als ik tegen het einde van het spel ben.OMD schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 10:12:
[...]
Sowieso ben je natuurlijk mega in het voordeel als je een jager bent. Ik heb nu 69 kills en ben zelf maar 1x doodgegaan en dat was omdat ik niet wist dat je ook in een co-op game kon invaden. Nummer 2 schoot mij meteen dood.
Als je de levels kent en de objectives kan je heel makkelijk het leven zuur maken van iemand door teller mines op de juiste plek neer te leggen of gewoon rond te plakken rond een objective die nog moet. Ze komen meestal van 1 kant.
Vooral in het eerste level is het sneu. Daar heb je die gang van de radartoren naar de eerste AA gun. Dat is gewoon sitting duck principe
Ik voel me soms wel schuldig als ik iemand kill net voordat ze het level proberen te verlaten. (Wel tof als je dan mee kan luisteren via de microfoon van de andere speler)
Heb liever iemand tegenover me die de map ook kent en een kat-en-muis spel wil spelen.
Maar iemand die de map nog niet kent (en wellicht ook nog maar heel weinig skills heeft) tegenover een ervaren persoon is gewoon kansloos. Slecht design vind ik.
Wat ook gek is, is dat je als jager al in levels kan komen die je in de campaign nog niet eens gespeeld hebt. Dan kan je alvast de levels verkennen zonder risico te lopen.
Wel vind ik dat de generators/auto's/etc om soundmasks te genereren vaak op plekken staan waar je ze juist niet nodig hebt.
Ook de gedetailleerdheid vind ik prima (speel op Xbox One). En laatst een avond op een laptop gespeeld met Cloud Gaming, ging ook prima zonder merkbare latency.
TLDR: nog steeds erg content met GamePass Ultimate!
Vanavond maar eens als Jäger op pad. Kijken of dat leuk is. Als ik dat zo lees, dat je bv als level 40 in een map komt bij iemand die de game net voor het eerst speelt, voelt dat een beetje alsof er niet goed over nagedacht is.
Is de DLC een aanrader ? Heb van SE 3 en 4 nooit DLC gespeeld. Altijd alleen de base game uitgespeeld.
Ik vind de Jager optie wel een leuke toevoeging. Het is altijd spannend om te ontdekken hoe goed je tegenspeler is. Al kan je soms ook wel een inschatting maken aan de hand van de gebruikte opties die je ziet bij het opstarten van een level.
Ja, dat kan. Het is zelfs uitgebreid. Na 6 waves verander je van checkpoint.choogen schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:18:
Weet iemand of er bij SE 5 ook weer Solo Survival missies zitten, waarbij je in je eentje een commandopost moet beschermen tegen opeenvolgende aanvalsgolven?
Alle checkpoints gehaald, dan speel je 'n nieuwe route vrij door dat level.
Mocht je tussentijds doodgaan kun je eventueel bij het meest recente checkpoint weer starten.
Inmiddels is er ook een grote update uitgebracht met een hele hoop verbeteringen.
En een nieuw multiplayer level, zie hier voor alle details:
https://www.reddit.com/r/...ee_map_dev_update_270622/
Ja die update was flink op de Xbox. Ik mis in de patch notes nog:HBx2000 schreef op woensdag 29 juni 2022 @ 12:47:
[...]
Ja, dat kan. Het is zelfs uitgebreid. Na 6 waves verander je van checkpoint.
Alle checkpoints gehaald, dan speel je 'n nieuwe route vrij door dat level.
Mocht je tussentijds doodgaan kun je eventueel bij het meest recente checkpoint weer starten.
Inmiddels is er ook een grote update uitgebracht met een hele hoop verbeteringen.
En een nieuw multiplayer level, zie hier voor alle details:
https://www.reddit.com/r/...ee_map_dev_update_270622/
Fixed black resistance woman voice. She no longer speaks with a Scottish accent
Edit: helpt ook niet.
Ugh profiel wegmieteren helpt wel. Corrupt op een of andere manier. Alle voortgang weg. Baggerzooi.
[ Voor 12% gewijzigd door Kwistnix op 17-08-2022 21:06 ]
De map is echt vele malen groter dan de maps uit 2, 3 of 4. Dat was in het begin even irritant omdat ik blijkbaar naar de bunkers was gerend en geen satchel charges had. Verder lijkt het alsof er soms zomaar ineens patrols spawnen. Verken je het hele gebied, niks te zien, zet je een stap verder staan er ineens 3 zoeklampjes voor je neus..
Ondanks bovenstaande mooet ik bekennen dat ik ook weer deze versie kan bekoren.
---
Update 16:40 heb eindelijk Missie 1 afgerond. Heeft 3,5 uur geduurd maar het is gelukt.
[ Voor 5% gewijzigd door Webgnome op 18-12-2022 16:40 ]
Ondanks dit toch wel vermaakt met de game. Hopelijk is de DLC ook goed
Ik herriner mij net dat ik Sniper Elite 3 nooit heb uitgespeeld.. die maar eerst even doen dan
PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal
Ondanks dit vind ik het nog steeds een erg leuke game om te spelen (singleplayer).
Bedankt. Dan wachten we gewoon even een fikse aanbieding af.Webgnome schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:03:
Nee, niet echt. 5 gaat eigenlijk verder ( niet qua verhaal ) met hoe dat 4 werkte. Het ziet er een stuk mooier uit en de maps zijn ook weer een stukje groter. De keuze van wapens en upgrades is ook weer enorm. Het verhaal van de campaign is t.o.v. 4 een stukje slechter ze mikken echt op multiplayer.
Ondanks dit vind ik het nog steeds een erg leuke game om te spelen (singleplayer).
Op zich krijg je je uren wel gemaakt in de game (ik streef altijd naar max 1 euro per uur als ik een game koop)Oxigeon schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 13:09:
[...]
Bedankt. Dan wachten we gewoon even een fikse aanbieding af.
in de game doordat hij behoorlijk grote mappen heeft, maar als je geen haast hebt zou ik inderdaad even wachten op een leuke deal (bij voorkeur dat je gelijk de DLC mee kunt pakken)
Game is nu weer in de aanbieding in de ps store (32euro) overweeg hem dan toch te halen. Een beetje onbezuisd knallen met een sniper is nooit weg. Gok inderdaad zoals jij zegt dat de uren wel gemaakt kunnen worden. En om dan ook nog eens af en toe als Jäger een spel ingeslingerd te worden kan ook lache zijn (of niet natuurlijk als je een level 40 tegen je krijgt als newbie).ColdStone schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 08:46:
[...]
Op zich krijg je je uren wel gemaakt in de game (ik streef altijd naar max 1 euro per uur als ik een game koop)
in de game doordat hij behoorlijk grote mappen heeft, maar als je geen haast hebt zou ik inderdaad even wachten op een leuke deal (bij voorkeur dat je gelijk de DLC mee kunt pakken)
Ik wacht tot de season pass een keertje langskomt met 50% korting oid, vind het veel geld voor een paar missies..Webgnome schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 07:45:
Inmiddels is er een nieuwe single player missie uit in season pas 2. Tot nu toe vermaak ik mij wel met deze missie. Jullie ?
Zelf ben ik niet van de multiplayer dus ben blij dat ze eindelijk na de skin packs en multiplayer maps een nieuwe missie uitbrengen
Wel lastig in MP, als je het level niet kent.
heel eerlijk, die Jager invasions zijn echt heerlijk en doen me een beetje denken aan het Dark souls invasion systeem.
de singleplayer nog amper aangeraakt (eerste level even doorgegaan) toch trekt de Jager gamemode me meer, heerlijk hoe de ander je soms gewoon totaal niet door heeft en je opeens een kogeltje door zn achterhoofd heen jast, of precies andersom.
Slecht voor je gezondheid en je portomonnee!
Ben overigens wel benieuwd of en wanneer er een SE:6 uit gaat komen.
Ik heb mij hier ook heel erg mee vermaakt destijds (PS4), vooral als jägerenergydrank schreef op zaterdag 12 augustus 2023 @ 10:13:
heel eerlijk, die Jager invasions zijn echt heerlijk en doen me een beetje denken aan het Dark souls invasion systeem.
Andere multi-player modi waren minder geslaagd, wegens crossplay. Zonder crossplay vind je geen matches en met crossplay is het bijna niet te doen op console tegen PC. Snipen an sich gaat nog wel, maar op korte afstand waar het SMG / pistool werk wordt, is er geen winnen aan.
Dan is het nu dus afwachten tot season pass 2 een keertje in de aanbieding is.Webgnome schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:04:
Rebellion heeft zojuist de Complete Edition aangekondigd. Dus nu is het waarschijnlijk voorbij met de DLC's. Eerlijk gezegd moet ik toegeven dat ik van de season passes meer had verwacht. Het spel voelde uiteindelijk gewoon iets te makkelijk aan op non authentic en dat vind ik toch wel jammer. SE:3 was toch echt een stukje lastiger wat dat betreft.
Ben overigens wel benieuwd of en wanneer er een SE:6 uit gaat komen.
Vond het spel in het begin even wat onwennig nadat ik veel SE:4 had gespeeld en SE:3, maar ben het zeker wel gaan waarderen. De moeilijkheidsgraad is inderdaad wel wat eenvoudig. Tot nu toe alle missies ook op Authentic uitgespeeld, die 600+ shots met wind zijn dan wel echt tricky.
Je kan toch gewoon de SP spelen en de Jäger modus aanzetten of mis ik iets? Je kan of invaden in een andere potje of je kan andere mensen toelaten in jouw pot. Zo kun je dus eigenlijk de SP en de muktiplayer in 1 pot spelen? Of althans. Zo dacht ik dat het werkteKwistnix schreef op vrijdag 18 augustus 2023 @ 16:27:
[...]
Ik heb mij hier ook heel erg mee vermaakt destijds (PS4), vooral als jäger
Andere multi-player modi waren minder geslaagd, wegens crossplay. Zonder crossplay vind je geen matches en met crossplay is het bijna niet te doen op console tegen PC. Snipen an sich gaat nog wel, maar op korte afstand waar het SMG / pistool werk wordt, is er geen winnen aan.
Dat klopt, dat is invasion mode, maar dat is maar één van de beschikbare multiplayer opties en die is erg geslaagd en werkt ook prima voor crossplay tegen PC spelers.Oxigeon schreef op zaterdag 19 augustus 2023 @ 10:01:
[...]
Je kan toch gewoon de SP spelen en de Jäger modus aanzetten of mis ik iets? Je kan of invaden in een andere potje of je kan andere mensen toelaten in jouw pot. Zo kun je dus eigenlijk de SP en de muktiplayer in 1 pot spelen? Of althans. Zo dacht ik dat het werkte
Bij de andere multiplayer opties, zoals Team Match of Free-For-All heb je met crossplay te veel nadeel tegen PC gamers.
:strip_exif()/f/image/Kl68VETnww19Emoe1nDwTQlz.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat een bump

Na een lange tijd weer aangeslingerd (deze en ook SE4) omdat mijn zoon SE4 heeft gekocht en die gaan we binnenkort COOP spelen. Dat Invasion mode blijft hilarisch, wel beetje sneu dat je zo vaak low levels krijgt en dat je als Invader toch wel echt gehobbled wordt wat gear betreft. Maar extra leuk als je de Karl weet te foppen of verrassen en dan is een melee kill natuurlijk wel een mooiste, met op de tweede plaats een sticky nade tegen het achterhoofd.
Ik vond invasion echt leuk,HTT-Thalan schreef op maandag 15 juli 2024 @ 19:21:
[Afbeelding]
Wat een bump.
Na een lange tijd weer aangeslingerd (deze en ook SE4) omdat mijn zoon SE4 heeft gekocht en die gaan we binnenkort COOP spelen. Dat Invasion mode blijft hilarisch, wel beetje sneu dat je zo vaak low levels krijgt en dat je als Invader toch wel echt gehobbled wordt wat gear betreft. Maar extra leuk als je de Karl weet te foppen of verrassen en dan is een melee kill natuurlijk wel een mooiste, met op de tweede plaats een sticky nade tegen het achterhoofd.
ik had het aanstaan bij mij eerste playthrough of SE5.
Heb er veel van geleerd, en vond het erg leuk en uitdagend
Verder is de killcam wel echt tof!
Wil bijna zeggen probeer iemand te snipe met een pistol, maar denk dat je dat ook al een paar keer gedaan hebtHTT-Thalan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 09:33:
*kuch*
[Afbeelding]
Wat voor speciaals zal ik doen voor mijn 1000ste kill?.
Ik zou willen proberen iemand met een stationary gun te pakken maar dat is zo specifiek en moet je echt geluk hebben. Heb al granaten op hoofden geplakt, snipen met alle wapens en over mijnen heen lokken. Tegenwoordig speelt ik zelfs volledig zonder scopes, ook voor kills op langere afstanden. Ik roleplay als soldaat... You name itsamlans schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 10:18:
[...]
Wil bijna zeggen probeer iemand te snipe met een pistol, maar denk dat je dat ook al een paar keer gedaan hebt
o netjesHTT-Thalan schreef op dinsdag 22 april 2025 @ 11:29:
[...]
Ik zou willen proberen iemand met een stationary gun te pakken maar dat is zo specifiek en moet je echt geluk hebben. Heb al granaten op hoofden geplakt, snipen met alle wapens en over mijnen heen lokken. Tegenwoordig speelt ik zelfs volledig zonder scopes, ook voor kills op langere afstanden. Ik roleplay als soldaat... You name it.
ik ben al blij als ik invade wordt de invader weet te pakken met een headshot
heb al een paar keer gehad dat ik de hoek om gaat en hij daar staat en we beide van elkaar schrikken
vindt het invade wel echt een leuke toevoeging
met eerst playthrough had ik het aanstaan en vondt het echt een leuke ervaring
leerde me ook opletten op de omgeving en nadenken wat ik ga doen