Pakketje van +1500 euro niet ontvangen. Webshop zegt van wel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16-05 11:30

DataGhost

iPL dev

mcsluis schreef op maandag 30 mei 2022 @ 16:26:
Ik lees dit soort topics vaker en herken er niets in. Wij bestellen ook veel, maar alles komt altijd aan postnl/Dhl/gls/enz. en we hebben bezorgers die je voor je gevoel persoonlijk kent. Voor de vriendelijke postnl man was er zelfs een kerstbonus inzamelactie met de buurt. Dit leverde hem ongeveer 2500e op. Enige ergernis is de fietskoerier vanwege het late tijdstip waarop ze komen. Maar punt, genoeg positief getypt over bezorgers
Nuttig voor de TS. Ik herken weinig in jouw n=1-ervaring. Het feit dat je de bezorgers persoonlijk voelt te kennen geeft al wel aan dat er in jouw buurt weinig verloop in zit. Dat is op vele andere plekken wel anders, getuige de topics die je hier vaker over ziet. Ik heb ook goede ervaringen met bezorgers gehad, totdat opeens iemand anders de pakketjes kwam brengen en toen was het toch anders. Enkele daarvan zie je niet eens lang genoeg terug om een kerstbonus voor in te zamelen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Eigen (pakketbezorg)ervaringen mogen achterwege blijven in dit topic. Die helpen TS niet verder met zijn, inmiddels opgeloste, probleem en zijn hier offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olafmol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:10
Als het met een wit busje voor je deur wordt gedumpt dan vermoed ik toch dat het ergens bij de bezorger is “blijven plakken” en dat ie zenuwachtig werd van alle navraag. Witte busjes zijn toch wel typisch bezorgers materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Het schijnt dat zelfs Post.nl geen idee heeft wie er voor hun werkt aangezien ze met onderaannemers werken die weer onderaannemers in dienst hebben. Busjes worden weer overgeladen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01:06
- Bezorger kon pakketje niet afleveren
- Scant voor retour en dumpt het in busje
- pakketje schiet ergens onder
- krijgt moeilijke vragen en liegt over afleveren
- krijgt meer moeilijke vragen
- zoekt zich de pleuris en vindt pakje
- levert pakje bij deur af, belt aan en rijdt snel weg om moeilijke vragen te vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-03 16:16

Paulus0013

pom pom

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:34:
[...]

Wat bedoel je precies? Ik denk niet dat ze "zomaar" een bestelling van +1500 euro vergoeden.
Dat doen ze rustig wel. Zelf ook aan de hand gehad met een tv. Kreeg een voorstel van de RB. Het voelt wel wat jammer, want dingen worden dan niet echt aangepakt maar op basis van kosten/opbrengsten verwerkt.
El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:35:
[...]

Wat zeg je nu precies hier? Iets niet-illegaals plaatsen mag wel lijkt me. Heb je misschien tips? Je mag me altijd een privébericht sturen natuurlijk.

Verder heb ik weinig aan bestelling opnieuw ontvangen want ik heb al elders besteld. Daarnaast is het niet zozeer een kwestie van geld terug krijgen, maar de factuur ongedaan maken, aangezien ik heb gekozen voor betalen achteraf. Tja, bestelling opnieuw sturen mag best, maar die stuur ik dan natuurlijk terug zodat ik alsnog een terugbetaling (factuur corrigeren) ontvang.
Achteraf betalen? Dat maakt het toch supermakkelijk nu? Aangeven niets ontvangen te hebben. Als zij hun centen willen hebben, zullen ze je vroeg of laat moeten gaan dagvaarden. Dan mogen ze vanzelf met bewijs komen voor ontvangst.
Tom-Z schreef op zondag 15 mei 2022 @ 11:39:
[...]

Als je hebt gekozen voor betalen achteraf dan hoef je niks te doen. Als ze hun geld willen mogen ze een rechtszaak starten. Dat loopt dan ongeveer zo af.

Je kan nog een keer een mailtje sturen dat je het pakket niet hebt ontvangen, dat je geen prijs meer stelt op levering en daarom de overeenkomst ontbindt, en niet van plan bent de factuur te gaan betalen. Als ze eventueel een incassobureau op je afsturen laat je die precies hetzelfde weten.
+1 Heerlijk dit soort uitspraken. Jammer dat andere ondernemers hier onvoldoende van op de hoogte zijn.
barrymossel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:08:
[...]

Een (gerechts)deurwaarder zal eerst met een dagvaarding moeten komen. Maar dan moet een zaak wel kans maken. Als er geen bewijs is dat het pakket is afgeleverd is die kans vrij klein en dat weet een deurwaarder ook. Goede kans dat hij de webshop adviseert het niet voor de rechter te laten komen.
En anders zou ik het gewoon voor laten komen. Vooral je niet af laten schrikken door dreigbrieven van incassobureaus (boeven) of dagvaardingen zonder bewijs.
Volgens mij is het niet aan de deurwaarder om zaken inhoudelijk te beoordelen. Iedereen kan een ander dagvaarden voor de meest onzinnige dingen.
El_Bandito schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:39:
En daar is de beloofde update. Heel apart. Eerst onderzoek heel laks afsluiten en nu toch weer een nieuw onderzoek starten? Het zijn wel grappenmakers ;)

[...]
El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:56:
Vanmorgen telefoongesprek gehad met de desbetreffende medewerker van de webshop die deze zaak in behandeling heeft.

Kort samengevat: er is nu een grondiger onderzoek bij DHL gestart (de eerste was meer basic) dat in handen is van een DHL manager. Dat moeten ze écht even afwachten. Dinsdag hoor ik meer. Ik heb geluld als Brugman maar ze zijn er heel stellig in. Ook gezegd dat de zaak nu bij mijn rechtsbijstand ligt, maar ze zeggen niets anders te kunnen doen dan het onderzoek afwachten.

Schiet dus allemaal niet op.
Heerlijk toch bedrijven die zelf geen standpunt innemen en zich verschuilen achter een derde partij?
Je kunt als bedrijf ook ballen tonen en vinden dat je je klant niet mag duperen en het zelf regelen met de klant en het daarna achter de schermen uitvechten met de bezorger. Zomaar een idee hoor. Een idee waarvan ik denk dat het de enige juiste weg zou moeten zijn.
Als ondernemer kan je toch zeker wel zélf beslissingen nemen? Wat in mijn optiek inherent is aan ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RTF1970
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08-04 19:12
El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
Even een update vanaf vakantieadres:

Het pakketje is op mysterieuze wijze terecht. Er werd aangebeld, vriendin kon niet direct opendoen maar toen zij opendeed stond er een pakketje voor de deur. Ze dacht nog wel een wit busje te zien wegrijden. Zeer apart allemaal, maar het is dus terecht.
Persoonlijk kan je nu gewoon beweren dat je nog steeds niks hebt ontvangen.
Wederom afgeleverd zonder enige vorm van bewijs, aangezien er niet voor ontvangst is getekend.
Zelf heb ik een advies voor mensen die veel bestellen online en laten bezorgen en dan een pakketje ineens aantreffen, zonder daarvoor te hebben getekend.
Klinkt triest, maar een camera doet wonderen en zoiets hoeft niet echt veel te kosten om dat te maken.
Voorkomt gewoon een hoop gedoe, want je kan gewoon terug kijken hoe of wat en ja, helaas leven we wel in een maatschappij dat een camera een noodzaak is geworden.
Zelf ook meegemaakt dat ik een pakket niet geleverd had gekregen en ja, het eerste aanspreekpunt is de webshop dan.
Die kwamen ook met de mededeling dat het gewoon bezorgd was volgens het systeem.
Enorme stilte toen ik dus zei, mijn video beelden tonen aan dat er totaal niemand aan de deur is geweest, als U wilt kan ik U die gewoon per mail versturen.
15 minuten later kreeg ik een belletje terug en bleek het een misverstand te zijn en de dag erop gelijk geleverd.
Pagina: 1 2 3 Laatste