Niet acquireren, laten we het dan ook zo houden.
[ Voor 132% gewijzigd door Perkouw op 15-05-2022 09:57 ]
[ Voor 132% gewijzigd door Perkouw op 15-05-2022 09:57 ]
Ik schetste enkel een situatie die ik zou laten ontwikkelen, extra aanstellen, hoe zwaar het wel niet is, en wat voor aanslag het gemaakt zou hebben op mij als persoon. Het is niet dat ik met issues zit hoor
[ Voor 70% gewijzigd door Perkouw op 15-05-2022 09:58 ]
Automatische meldingen voor Marktplaats en 2dehands? MarktAlert.nl
Het was al een vreemd topic, maar jouw bijdragen helpen TS niet. Je berichten lezen tussen de regels door alsof je vanuit je vakgebied wil helpen, mits daar een beloning tegenover staat. Voor de rest kan ik er weinig kaas van maken..
[ Voor 69% gewijzigd door Perkouw op 15-05-2022 09:58 ]
Zo'n 'verzekerde verzending' waarbij je een euro per kilo terugkrijgt?Dennism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Daar zou ik niet vanuit gaan, verzekerde verzending is zeker niet standaard in Nederland, zeker niet wanneer de koper daar niet expliciet voor kiest.
Ja precies, de gemiddelde waarzegster heeft nog een duidelijker verhaal.Lumics schreef op zondag 15 mei 2022 @ 06:36:
[...]
Het was al een vreemd topic, maar jouw bijdragen helpen TS niet. Je berichten lezen tussen de regels door alsof je vanuit je vakgebied wil helpen, mits daar een beloning tegenover staat. Voor de rest kan ik er weinig kaas van maken..
Typfout? Ik ben geen jurist maar een orakel?
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| "id": "202204fe-92db-9665-28e2-2bd587e003c4", "barcode": "xxx", (nieuwe barcode, niet de originele DHL tracking) "barcodes": [ "xxx" ], "date": "2022-04-22T18:15:15Z", "destination": { "address": { (van Webshop) "countryCode": "NL", "postalCode": "x", "street": "x", "city": "x", "houseNumber": "x" }, "type": "RETURN" }, |
[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 19-05-2022 15:59 ]
How are you doing?
Als je hebt gekozen voor betalen achteraf dan hoef je niks te doen. Als ze hun geld willen mogen ze een rechtszaak starten. Dat loopt dan ongeveer zo af.El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:35:
[...]
Verder heb ik weinig aan bestelling opnieuw ontvangen want ik heb al elders besteld. Daarnaast is het niet zozeer een kwestie van geld terug krijgen, maar de factuur ongedaan maken, aangezien ik heb gekozen voor betalen achteraf. Tja, bestelling opnieuw sturen mag best, maar die stuur ik dan natuurlijk terug zodat ik alsnog een terugbetaling (factuur corrigeren) ontvang.
i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD
Je kunt ontbinden door gewoon een mailtje te sturen. Dat verandert helaas weinig aan het conflict aangezien de webshop van standpunt is dat er al geleverd is.El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:33:
[...]
Maar dat is het dus niet. Maar volgens de webshop wel. Dus hoe kan ik het ontbinden?
Formulier inderdaad ontvangen, ingevuld en teruggestuurd. Toen het antwoord ontvangen dat ze niets doen omdat bezorger claimt het bezorgd te hebben.gumtree schreef op zondag 15 mei 2022 @ 13:02:
Vraag de webshop even om het "Non-receipt of goods disclaimer form" (niet het formulier downloaden van internet, deze hoor je te krijgen van de webshop.)
Ik stuur dit formulier standaard uit als DHL weer eens verzaakt. Met dit formulier moet DHL een onderzoek starten en de website kan met het formulier de schade verhalen op DHL. (beetje afhankelijk wat er is afgesproken natuurlijk)
Betreft het echt een Nederlandse webshop en is het pakket ook vanuit Nederland verstuurd? DHL heeft voor de retouren die naar het buitenland gaan een eigen DC in de houthavens in Amsterdam, daar is enige vertraging.
En het daadwerkelijke bewijs, dat de bezorger het bewuste pakket heeft bezorgd? Is alleen maar "zijn woord"?El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:56:
[...]
Formulier inderdaad ontvangen, ingevuld en teruggestuurd. Toen het antwoord ontvangen dat ze niets doen omdat bezorger claimt het bezorgd te hebben.
Het gaat om een NL webshop en vanuit Nederland verstuurd. Webshop is tevens aangesloten bij Thuiswinkel.org.
Hoeveel tijd zat er tussen het opsturen van het formulier en het antwoord van DHL?El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 15:56:
[...]
Formulier inderdaad ontvangen, ingevuld en teruggestuurd. Toen het antwoord ontvangen dat ze niets doen omdat bezorger claimt het bezorgd te hebben.
Het gaat om een NL webshop en vanuit Nederland verstuurd. Webshop is tevens aangesloten bij Thuiswinkel.org.
3 dagen. Antwoord van DHL heb ik natuurlijk zelf niet gehad, maar 3 dagen later kreeg ik de mail van de webshop met de resultaten van het DHL onderzoek.gumtree schreef op zondag 15 mei 2022 @ 19:17:
[...]
Hoeveel tijd zat er tussen het opsturen van het formulier en het antwoord van DHL?
[ Voor 25% gewijzigd door El_Bandito op 15-05-2022 20:18 ]
Dit lijkt me inderdaad de slimste zet. Je zou zelfs kunnen kiezen dat je vanaf nu alleen nog maar reageert op betalingsverzoeken (met de melding dat je het product nooit ontvangen hebt)/ Het moge nu toch wel duidelijk zijn dat jij iig genoeg moeite hebt gedaan om te helpen.barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:02:
Je hebt nog niet betaald toch? Ik zou een aangetekende brief sturen naar de webshop dat je het pakket niet ontvangen hebt (met zoveel mogelijk "bewijs") en aangeven dat je niet betaalt.
Daarna krijg je wellicht een incassobureau op je dak aan wie je hetzelfde mededeelt. Pech voor ze. Dan later misschien een deurwaarder. En als je hem hetzelfde stuurt gaat ie waarschijnlijk terug naar de webshop met de boodschap dat je gelijk hebt. Kunnen ze kiezen voor een rechtzaak waarin de rechter jou gelijk geeft.
Enne, @LucyLG als jurist mag je eigenlijk geen dt fouten maken hè. Komt niet professioneel over.
Incassobureau en deurwaarder is in deze situatie toch hetzelfde?barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:02:
Je hebt nog niet betaald toch? Ik zou een aangetekende brief sturen naar de webshop dat je het pakket niet ontvangen hebt (met zoveel mogelijk "bewijs") en aangeven dat je niet betaalt.
Daarna krijg je wellicht een incassobureau op je dak aan wie je hetzelfde mededeelt. Pech voor ze. Dan later misschien een deurwaarder. En als je hem hetzelfde stuurt gaat ie waarschijnlijk terug naar de webshop met de boodschap dat je gelijk hebt. Kunnen ze kiezen voor een rechtzaak waarin de rechter jou gelijk geeft.
Een (gerechts)deurwaarder zal eerst met een dagvaarding moeten komen. Maar dan moet een zaak wel kans maken. Als er geen bewijs is dat het pakket is afgeleverd is die kans vrij klein en dat weet een deurwaarder ook. Goede kans dat hij de webshop adviseert het niet voor de rechter te laten komen.vanaalten schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Incassobureau en deurwaarder is in deze situatie toch hetzelfde?
Kan mij vergissen, maar ik dacht dat een gerechtsdeurwaarder pas ingeschakeld kan worden nadat een rechter een uitspraak heeft gedaan, en dat alles wat zich gewoon 'deurwaarder' noemt niets meer is dan een mederwerker van een incassobureau.
Niet dat het verder wat verandert aan je advies. Enkel heb je nog de kans dat ze niet voor een rechtzaak kiezen, maar de vordering overdoen aan een drammerig incassobureau die om de zoveel jaar opnieuw proberen, denk ik.
Er worden veel zaken voor de rechter gebracht waar geen deugdelijk dossier onder ligt. Daar heb ik ook vaak zat met succes verweer tegen gevoerd.barrymossel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 08:08:
[...]
Een (gerechts)deurwaarder zal eerst met een dagvaarding moeten komen. Maar dan moet een zaak wel kans maken. Als er geen bewijs is dat het pakket is afgeleverd is die kans vrij klein en dat weet een deurwaarder ook. Goede kans dat hij de webshop adviseert het niet voor de rechter te laten komen.
En anders zou ik het gewoon voor laten komen. Vooral je niet af laten schrikken door dreigbrieven van incassobureaus (boeven) of dagvaardingen zonder bewijs.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
Een aangetekende brief is in deze situatie onzin en verspilling van een tientje. Aangetekend versturen doe je als je bewijs wil hebben dat een boodschap de tegenpartij heeft bereikt.barrymossel schreef op zondag 15 mei 2022 @ 21:02:
Een gerechtsdeurwaarder is gewoon hetzelfde als een deurwaarder. (Gerechts-)deurwaarder is iemand die bepaalde voorbehouden handelingen mag doen zoals het betekenen van een dagvaarding of het leggen van beslag. Je mag jezelf alleen deurwaarder noemen als je die bevoegdheden hebt. Iedereen mag zichzelf "incassobureau" noemen. Er zijn incassobureaus die tevens deurwaarder zijn, maar een incassobureau is soms niet meer dan iemand die vanuit zijn zolderkamer boze brieven schrijft.vanaalten schreef op maandag 16 mei 2022 @ 07:57:
[...]
Incassobureau en deurwaarder is in deze situatie toch hetzelfde?
Kan mij vergissen, maar ik dacht dat een gerechtsdeurwaarder pas ingeschakeld kan worden nadat een rechter een uitspraak heeft gedaan, en dat alles wat zich gewoon 'deurwaarder' noemt niets meer is dan een mederwerker van een incassobureau.
Heb je helemaal gelijk in. Die aangetekende brief noemde ik vooral omdat sommige bedrijven er dan wél serieus naar (laten) kijken. Maar in dit geval zeker niet nodig.Tom-Z schreef op maandag 16 mei 2022 @ 09:42:
[...]
Een aangetekende brief is in deze situatie onzin en verspilling van een tientje. Aangetekend versturen doe je als je bewijs wil hebben dat een boodschap de tegenpartij heeft bereikt.
TS heeft al uitgebreid met de webshop heen én weer gemaild over het feit dat hij het pakket niet heeft ontvangen. De webshop heeft zelfs een "onderzoek" laten doen door de bezorger en de "resultaten" daarvan teruggekoppeld naar TS. Dat is méér dan voldoende bewijs dat ze weten wat je verweer is. TS heeft al een uitgebreid dossier, hij kan er nog een keer een mailtje achteraan sturen dat hij het écht niet ontvangen heeft en écht niet gaat betalen, maar de meerwaarde van een aangetekende brief zie ik niet.
[...]
[ Voor 16% gewijzigd door El_Bandito op 16-05-2022 10:25 ]
En waarom zou de koper daar voor moeten kiezen? De VERkoper is verantwoordelijk voor de levering.Dennism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Daar zou ik niet vanuit gaan, verzekerde verzending is zeker niet standaard in Nederland, zeker niet wanneer de koper daar niet expliciet voor kiest.
Dat klopt, en laat dat nu juist de reden zijn waarom verzekerd verzenden in Nederland niet standaard is, tenzij de koper daar expliciet voor kiest, voor de meeste bedrijven kan verzekerd verzenden namelijk niet uit, dus doen ze dat vaak alleen wanneer de koper toch voor die optie kiest (als het al aangeboden wordt).idef1x schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:44:
[...]
En waarom zou de koper daar voor moeten kiezen? De VERkoper is verantwoordelijk voor de levering.
Ja dus als koper heb je er niets aan...wordt alleen maar duurder en in weze verzekerd de koper de verkoper...beetje vreemd, dus zou ik zelf nooit doen.Dennism schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:53:
[...]
Dat klopt, en laat dat nu juist de reden zijn waarom verzekerd verzenden in Nederland niet standaard is, tenzij de koper daar expliciet voor kiest, voor de meeste bedrijven kan verzekerd verzenden namelijk niet uit, dus doen ze dat vaak alleen wanneer de koper toch voor die optie kiest (als het al aangeboden wordt).
Ik zelf inderdaad ook niet, en daarom zal het ook niet populair zijn, maar er zullen zeker kopers zijn die op die manier een beetje gemoedsrust kopen terwijl dat niet nodig is. Maar goed, als ze dat prettig vinden, dat is dat maar zo denk ik .idef1x schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:20:
[...]
Ja dus als koper heb je er niets aan...wordt alleen maar duurder en in weze verzekerd de koper de verkoper...beetje vreemd, dus zou ik zelf nooit doen.
Het grote voordeel is vooral dat je niet in de discussie zoals in dit topic terecht komt. Op het moment dat je het specifiek verzekerd hebt verstuurd zal een webshop minder moeilijk doen. Uiteindelijk heb je nog steeds dezelfde rechten, maar het is wat makkelijker om ze te claimen.Dennism schreef op maandag 16 mei 2022 @ 11:23:
[...]
Ik zelf inderdaad ook niet, en daarom zal het ook niet populair zijn, maar er zullen zeker kopers zijn die op die manier een beetje gemoedsrust kopen terwijl dat niet nodig is. Maar goed, als ze dat prettig vinden, dat is dat maar zo denk ik .
[removed]
Dat laatste feitje, klinkt wel positief... Screenshot maken en bewaren, uiteraard!El_Bandito schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:24:
Vandaag opgestaan met het idee gewoon eens naar het hoofdkantoor te bellen en te vragen naar leidinggevende van de afdeling "Onderzoeken". Kreeg direct iemand aan de lijn, hele verhaal opnieuw uitgelegd en er is mij beloofd door de medewerker opnieuw hierin te duiken. Gezegd dat ik rechtsbijstandverzekering al benaderd heb en die heel veel zin hebben om dit op te pakken, maar dat ik stiekem nog de hoop heb dat we dit onderling kunnen oplossen.
Er is mij beloofd vandaag nog teruggebeld te worden. Wie weet.
Leuk feitje is nog, als ik inlog in de online omgeving van de webshop, naar "Mijn retouren" ga en het trackingsnummer van het pakketje dat retour gegaan is invoer, dat er staat "Retour afgerond".
Ik ben teruggebeld. De medewerker die ik vanmorgen sprak, had voor nu geen nieuws, behalve dat hij overlegd heeft met de medewerker die de zaak in behandeling heeft (en dus vorige week zei dat het onderzoek is afgesloten want de DHL bezorger geeft aan dat het bezorgd is) mij morgen terugbelt omdat ze vandaag nog een terugkoppeling terug verwachten (van DHL?).El_Bandito schreef op maandag 16 mei 2022 @ 10:24:
Vandaag opgestaan met het idee gewoon eens naar het hoofdkantoor te bellen en te vragen naar leidinggevende van de afdeling "Onderzoeken". Kreeg direct iemand aan de lijn, hele verhaal opnieuw uitgelegd en er is mij beloofd door de medewerker opnieuw hierin te duiken. Gezegd dat ik rechtsbijstandverzekering al benaderd heb en die heel veel zin hebben om dit op te pakken, maar dat ik stiekem nog de hoop heb dat we dit onderling kunnen oplossen.
Er is mij beloofd vandaag nog teruggebeld te worden. Wie weet.
Leuk feitje is nog, als ik inlog in de online omgeving van de webshop, naar "Mijn retouren" ga en het trackingsnummer van het pakketje dat retour gegaan is invoer, dat er staat "Retour afgerond".
Ik verwacht dat de webshop eerst heeft geprobeerd je met een kluitje in het riet te sturen, in de hoop dat je daar genoegen mee zou nemen. Nu ze doorhebben dat je er wel werk van gaat maken, via je rechtsbijstand, gaan ze pas echt naar je zaak kijken, en een inschatting maken wat ze meer tijd/geld kost: jou je geld teruggeven of het tot een juridisch geschil en mogelijk een rechtszaak laten komen.El_Bandito schreef op maandag 16 mei 2022 @ 12:18:
[...]
Ik ben teruggebeld. De medewerker die ik vanmorgen sprak, had voor nu geen nieuws, behalve dat hij overlegd heeft met de medewerker die de zaak in behandeling heeft (en dus vorige week zei dat het onderzoek is afgesloten want de DHL bezorger geeft aan dat het bezorgd is) mij morgen terugbelt omdat ze vandaag nog een terugkoppeling terug verwachten (van DHL?).
Wel apart, als ze vorige week aangeven het onderzoek te sluiten omdat bezorger aangeeft het bezorgd te hebben. Ben benieuwd waar ze nu weer mee komen. Wat verwachten jullie?
Achteraf betalen service gebruikt, dus geld terugstorten zal geen sprake van zijn lijkt me?migchiell schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:20:
[...]
Als ze een beetje pragmatische juridische afdeling hebben verwacht ik dat ze je snel excuses zullen aanbieden en je geld zullen terugstorten.
De factuur moet "gewoon" ingetrokken worden inderdaad.goldcard schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Achteraf betalen service gebruikt, dus geld terugstorten zal geen sprake van zijn lijkt me?
Nou alleen maar beter, dan hoeft de webshop de boel alleen maar af te boeken in hun administratie.goldcard schreef op maandag 16 mei 2022 @ 13:25:
[...]
Achteraf betalen service gebruikt, dus geld terugstorten zal geen sprake van zijn lijkt me?
In vino veritas, in aqua sanitas
Een kleine zijstap in dit topic misschien (mea culpa) maar als je bij zo’n achteraf betaald dienst aangeeft dat je geen pakketje hebt ontvangen, dan zullen zij toch niet het standpunt vasthouden dat de webshop betaald wordt en dat jij tot het einde der tijden achterna gezeten wordt om alsnog je factuur te voldoen? (Al dan niet verscholen achter een wirwar van met wie je als klant nou eigenlijk te maken hebt voor rechten en plichten?) Anders zou het een uitstekend argument zijn dat soort diensten als klant nooit te gebruiken…JohanNL schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:09:
Betreft het hier de achteraf betaal service van de webshop zelf of is er een andere instantie/bedrijf dat deze service aanbiedt? Kan dat zo niet uit dit topic halen of heb er overheen gelezen.
Dat maakt nog wel een verschil namelijk en dat kan dan ook verklaren waarom de webshop bij haar standpunt blijft; veel van die achterafbetaalservices bieden namelijk de garantie aan de webshop dat die haar geld toch wel krijgt.
Die heeft er dus ook helemaal geen belang bij om TS's order te annuleren.
[ Voor 10% gewijzigd door Ugchel op 16-05-2022 15:35 ]
A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke
Dat doen ze dus wél, tenminste zolang er maar iets is wat aangeeft ' afgeleverd ' te zijn.Ugchel schreef op maandag 16 mei 2022 @ 15:34:
[...]
Een kleine zijstap in dit topic misschien (mea culpa) maar als je bij zo’n achteraf betaald dienst aangeeft dat je geen pakketje hebt ontvangen, dan zullen zij toch niet het standpunt vasthouden dat de webshop betaald wordt en dat jij tot het einde der tijden achterna gezeten wordt om alsnog je factuur te voldoen? (Al dan niet verscholen achter een wirwar van met wie je als klant nou eigenlijk te maken hebt voor rechten en plichten?) Anders zou het een uitstekend argument zijn dat soort diensten als klant nooit te gebruiken…
Nouja, perongeluk verkeerde knop gedrukt en je hebt hetzelfde resultaat.Basekid schreef op maandag 16 mei 2022 @ 18:01:
FYI, ik heb laatst een pakketje geweigerd aan de deur (geleverd door DHL), en in de avond kreeg ik de melding dat het pakje geleverd was.
Dit soort smerige praktijken gebeuren dus zeker.
Inderdaad, maar ik sta er niet van te kijken als dit daarna meteen de laatste keer is dat TS via hun achteraf-betalen dienst heeft kunnen bestellen.migchiell schreef op maandag 16 mei 2022 @ 14:02:
[...]
Nou alleen maar beter, dan hoeft de webshop de boel alleen maar af te boeken in hun administratie.
Goed punt.DDX schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 10:09:
Gok dat TS ook niet zo snel meer bij die webshop zal bestellen
Beste meneer xxx,
Zojuist heb ik u telefonisch proberen te bereiken over de vermiste levering zoals afgesproken, helaas is dit niet gelukt.
Omdat dit een bijzondere situatie is en u heeft aangegeven dat de terugkoppeling vanuit DHL niet juist is hebben wij nogmaals een onderzoek gestart bij DHL. Deze zullen er met alle informatie die verzameld is nogmaals induiken om te kijken waar het verkeerd is gegaan.
Omdat de resultaten nog niet bekend zijn hebben wij uw factuur gepauzeerd, zodat u geen betaalverzoeken krijgt.
Helaas moeten wij echt het onderzoek afwachten om duidelijk te krijgen wat er aan de hand is.
Ik vraag uw begrip hiervoor.
Zodra er een terugkoppeling is zullen wij u hiervan op de hoogte stellen.
Met vriendelijke groet,
[ Voor 7% gewijzigd door El_Bandito op 17-05-2022 17:20 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Zolang TS niet hoeft te bepalen kan een beetje meewerken geen kwaad. Gewoon lekker afwachten...bwerg schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:38:
Alsof het antwoord van DHL na die bende nog relevant is. Tegenstrijdige verzendstatussen en dan gewoon weer om een nieuw onderzoek vragen is gewoon opnieuw blijven proberen tot het juiste antwoord eruit komt.Wat is de relevantie van het volgende antwoord van DHL dan nog (wat vast gaat zijn "ja hoor, het is afgeleverd")? Pakt de webwinkel het stukje van het antwoord wat in hun voordeel is ("afgeleverd") en jij het stukje wat in jouw voordeel is ("retourgezonden"), en nu?
- Het afleveren en de retourzending spreken elkaar tegen.
- Het is getekend door een onbekende.
- De bezorger heeft het aan "de zoon" afgegeven terwijl er helemaal geen zoon kan zijn (alle huisgenoten zijn vrouwen), dus als die bezorger al eerlijk is heeft hij het gewoon aan de verkeerde afgegeven.
Gelukkig ligt de bewijslast bij de winkel, en die bewijslast is een complete puinhoop. Ik zou gewoon aangeven dat verdere stellingen vanuit van DHL niet relevant zijn, dat jij je product niet hebt, en dat wat jou betreft de kous af is.
Meteen reageren dat je het pauzeren van de factuur niet accepteert:El_Bandito schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:39:
En daar is de beloofde update. Heel apart. Eerst onderzoek heel laks afsluiten en nu toch weer een nieuw onderzoek starten? Het zijn wel grappenmakers
[...]
Er is niet geleverd, dus de factuur behoort gecrediteerd te worden. Ik ga er niet mee akkoord dat u in uw administratie eraan vasthoudt dat er een terechte (gepauzeerde) factuur is, terwijl die factuur gewoon niet terecht is.
U hebt een probleem met uw vervoerder, niet meer mij. Dat probleem moet u niet op mijn bord laten liggen, ook niet in de dreigende vorm van een 'gepauzeerde factuur'.
Dat moet het onderzoek voor de winkel dus duidelijk maken, of ze een probleem hebben met de vervoerder of met TS. De factuur zolang pauzeren is m.i. dus gewoon correct. Trekken ze die volledig in, staan ze machteloos áls zou blijken dat het pakket wel degelijk geleverd is en verduisterd is door een huisgenoot o.i.d. (geen insinuatie).StevenK schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 05:45:
[...]
Meteen reageren dat je het pauzeren van de factuur niet accepteert:
[...]
Het gaat erom dat TS zorgt dat hij geen afbreuk doet aan zijn eigen positie. Daarbij hoeft hij geen rekening te houden alternatieven die buiten zijn invloedsfeer liggen.henri86 schreef op woensdag 18 mei 2022 @ 06:46:
[...]
Dat moet het onderzoek voor de winkel dus duidelijk maken, of ze een probleem hebben met de vervoerder of met TS. De factuur zolang pauzeren is m.i. dus gewoon correct. Trekken ze die volledig in, staan ze machteloos áls zou blijken dat het pakket wel degelijk geleverd is en verduisterd is door een huisgenoot o.i.d. (geen insinuatie).
In ieder geval wel een mooie update. Het staat dus weer on-hold en ze gaan terug naar de bezorger. Het siert ze alleen niet, dat je hier blijkbaar veel moeite voor moet doen. Ik zou wel willen weten welke webshop dit is. Kan ik ze indien nodig ook mooi overslaan. Want als je zo met je klanten omgaat, zoals jij dit schetst, wil je daar gewoon graag wegblijven.El_Bandito schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 16:39:
En daar is de beloofde update. Heel apart. Eerst onderzoek heel laks afsluiten en nu toch weer een nieuw onderzoek starten? Het zijn wel grappenmakers
[...]
Om deze reden snap ik ook niet dat @El_Bandito uitgebreid met DHL gaat zitten communiceren.bwerg schreef op dinsdag 17 mei 2022 @ 17:38:
Gelukkig ligt de bewijslast bij de winkel, en die bewijslast is een complete puinhoop. Ik zou gewoon aangeven dat verdere stellingen vanuit van DHL niet relevant zijn, dat jij je product niet hebt, en dat wat jou betreft de kous af is.
Dan heb ik je bovenstaande post niet goed geinterpreteerd. De medewerker die je daar noemde was blijkbaar van de webhop. My bad.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 12:00:
Waar heb ik gezegd dat ik met DHL gecommuniceerd heb? Dat heb ik niet. Enige "contact" dat er geweest is met DHL, is dat de bezorger aan de deur stond met de vraag of ik hem kan bellen, aangezien ik niet thuis was. Die heeft nooit opgenomen en teruggebeld nadat ik hem belde.
[ Voor 37% gewijzigd door RodeStabilo op 20-05-2022 12:05 ]
Als dat zo is, zou je dan zelf nog wel moeten communiceren met de winkel? Je loopt risico dat je uit goede wil misschien uitspraken doet die je positie schade toe kunnen brengen.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 11:56:
Ook gezegd dat de zaak nu bij mijn rechtsbijstand ligt, maar ze zeggen niets anders te kunnen doen dan het onderzoek afwachten.
[ Voor 3% gewijzigd door JohanNL op 20-05-2022 13:23 ]
Verwijderd
Waarom zou je je daar zorgen om maken? Ze doen aangifte dat er iets van hen vermist is. Da's prima. Kost 5 minuten, online.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Webshop gaf overigens ook aan dat ze aangifte van vermissing gaan doen indien het pakketje niet boven water kom. Is dat iets om me zorgen over te maken in de zin van dat het dan weleens een lang proces zou gaan worden, of is dat grootspraak? Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat ze mij ervan verdenken geen open kaart te spelen en de hand boven het hoofd van DHL houden.
Je hoeft je nergens zorgen over te maken.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Webshop gaf overigens ook aan dat ze aangifte van vermissing gaan doen indien het pakketje niet boven water kom. Is dat iets om me zorgen over te maken in de zin van dat het dan weleens een lang proces zou gaan worden, of is dat grootspraak? Ik krijg namelijk steeds meer het gevoel dat ze mij ervan verdenken geen open kaart te spelen en de hand boven het hoofd van DHL houden.
Sterker nog, aangezien jij niks te verbergen hebt kun je vriendelijk aangeven wel een getuigenverklaring tbv de aangifte te willen opleveren. Sta je meteen nog wat sterkerEl_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Niet echt. Als zij kosten op jou willen verhalen, of jou zelfs strafrechtelijk willen vervolgen, dan zullen ze eerst langs een rechter moeten die jouw verhaal aanhoort. Het totaalplaatje is sterk in jouw voordeel, en de bewijslast ligt ook nog eens bij de winkel, dus dat kunnen ze nooit winnen.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:Is dat iets om me zorgen over te maken in de zin van dat het dan weleens een lang proces zou gaan worden, of is dat grootspraak?
[ Voor 11% gewijzigd door bwerg op 20-05-2022 14:35 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Maar wat voegt het toe?DDX schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:42:
Dat zelf tekenen is met corona ingevoerd maar houden ze ondertussen lekker vol omdat het wel zo makkelijk(lees snel) is.
0,0
Meer kans op een normaal inkomen voor de bezorger. Pakketbezorgers zijn vaak "ZZPer." Betaald per afgeleverd pakket. Dus meer pakketten is meer inkomen. En dat moet wel, want de vergoeding is te laag voor een ondernemer als ze zich aan de regels en wetten zouden houden. Het is pure uitbuiting.
Addicted to silent computing
En jij staat nóg sterker, want je kan "retour afzender" op de track and trace laten zien.Uit deze print [van de track&trace met status "bezorgd"] volgt niet dat [gedaagde] de drone heeft ontvangen. Allereerst blijkt hieruit niet dat in het pakket de drone zat. Maar zelfs als daarvan uitgegaan wordt, dan kan uit de print niet worden afgeleid dat het pakket is afgeleverd aan [gedaagde] , want het is bekend dat er weleens wat misgaat bij het leveren van pakketten. [bedrijfsnaam] B.V. heeft gekozen voor deze manier van verzenden en dit komt daarom voor haar risico. Omdat [eiseres] ook geen andere feiten heeft aangevoerd waaruit volgt dat [gedaagde] de drone heeft ontvangen, wordt de vordering afgewezen.
Nou ja, het pakket is vermist. Voor jou, maar ook voor hen. Dus het kan best dat ze aangifte van vermissing moeten doen voor hun eigen verzekering. Ik zou me er niet druk om maken.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:26:
Dat is júist niet de bedoeling, dat je de webshop via deze weg onder druk probeert te zetten.El_Bandito schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:31:
Ik heb begrepen dat bekendmaking van de webshop tegen de regels in is. Daarnaast wacht ik nog even dit nieuwe onderzoek af. Mocht de webshop écht niet welwillend zijn, kan bekendmaken altijd nog.
Verwijderd
Tja allemaal onderdeel van de race to the bottom.Crahsystor schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 14:51:
[...]
Meer kans op een normaal inkomen voor de bezorger. Pakketbezorgers zijn vaak "ZZPer." Betaald per afgeleverd pakket.
Zeur niet, je woont in een warmer land.Verwijderd schreef op vrijdag 20 mei 2022 @ 22:50:
[...]
Tja allemaal onderdeel van de race to the bottom.
30 cent per pakketje betalen, en dan 1 op de 500 pakketten vermist is beter dan 2 euro per pakket betalen.
Allrs moet goedkoper, behalve mijn eigen loon 😬
ATI X300 std @ 324/195 stable @ 432/283 @ 13202 3dmarks http://service.futuremark.com/compare?2k1=8575346
Dan moet je het al wel kunnen aanpassen als het (onverwacht) op een andere datum komtYangWenli schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:10:
Laat je dure pakketjes in vredesnaam bij een supermarkt of bouwmarkt bezorgen als er niemand thuis is. Die koeriers willen gewoon van die dingen af. En terecht ze krijgen niet genoeg betaald om daadwerkelijk goede service te verlenen.
Ja daar heb je gelijk in had ik niet aan gedacht. Bij sommige winkels kun je niet eens zelf een bezorg optie kiezen.Ryur schreef op zaterdag 21 mei 2022 @ 22:16:
[...]
Dan moet je het al wel kunnen aanpassen als het (onverwacht) op een andere datum komt
Ik zorg altijd dat als ik een bestelling verwacht thuis ben.
Toevallig deze week gebeurd, zou een bestelling/bezorging dinsdag komen (volgens de webshop, wanneer ik thuis was) en kwam hij pas woensdag (wanneer ik niet thuis was).
Kon het niet meer veranderen, niet bij de webshop, niet in "mijn-PostNL".
voor de deur als in geen handtekening enzo.... echtEl_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
Even een update vanaf vakantieadres:
Het pakketje is op mysterieuze wijze terecht. Er werd aangebeld, vriendin kon niet direct opendoen maar toen zij opendeed stond er een pakketje voor de deur. Ze dacht nog wel een wit busje te zien wegrijden. Zeer apart allemaal, maar het is dus terecht.
Hahaha, serieus dit? Wordt steeds gekker dit verhaal. Zit wel een luchtje aan.El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:29:
Even een update vanaf vakantieadres:
Het pakketje is op mysterieuze wijze terecht. Er werd aangebeld, vriendin kon niet direct opendoen maar toen zij opendeed stond er een pakketje voor de deur. Ze dacht nog wel een wit busje te zien wegrijden. Zeer apart allemaal, maar het is dus terecht.
Was het pakket ook geopend?El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat iemand anders dus wel degelijk het pakketje aangenomen heeft en die het te heet kreeg onder de voeten. Of iemand haalt een slechte grap uit. Waarom de tracking dan retour aangeeft kan ik niet rijmen. Wellicht toch de bezorger.
Anyway, ik heb het pakketje en zal niet snel meer met DHL bestellen.
De webwinkel had hier dus niets mee te maken, d.w.z. niet opnieuw verstuurd? Vraag me dan toch af of DHL het gewoon op het depot tegenkwam en opnieuw heeft aangeboden. (Als mogelijk scenario waarin niemand het heeft gestolen of zo.)El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
Ik begin steeds meer te vermoeden dat iemand anders dus wel degelijk het pakketje aangenomen heeft en die het te heet kreeg onder de voeten. Of iemand haalt een slechte grap uit. Waarom de tracking dan retour aangeeft kan ik niet rijmen. Wellicht toch de bezorger.
Idem, maar helaas weet je het niet altijd van tevoren.Anyway, ik heb het pakketje en zal niet snel meer met DHL bestellen.
Gezien het pakketje terugkomt nadat je allerlei akties bent opgestart zou ik eerder een dader bij DHL verwachten. Want bij zo'n onderzoek loopt DHL het rijtje na waar je pakketje is geweest. Aangezien daarna spontaan het pakketje opduikt zou ik toch hasst de bezorger verwachten, zeker omdat die in 1e instantie wist te vertellen dat ie het pakketje echt heeft afgegeven. Die krijgt nu natuurlijk voor de 2e of 3e keer die vraag.El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
[removed]
Dit is vaak makkelijker gezegd dan gedaan, want de keuze van bezorger ligt veelal bij de (web)winkel en niet bij de consument. Het is niet altijd vooraf duidelijk welke vervoerder de winkel gebruikt wanneer je een bestelling plaatst.El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
Zat er ook in wat je besteld had?El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling
Pakket gevonden en afgeleverd?Techbuster schreef op zondag 29 mei 2022 @ 22:06:
Ik ben benieuwd wat het onderzoek gaat opleveren ?
Hopelijk komt er uit het onderzoek toch nog wat naar voren, wat er gebeurd is, dat is enkel maar speculatie.El_Bandito schreef op zondag 29 mei 2022 @ 21:49:
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Jeetje. Nu weet ik waarom er een tekort aan karton isOmeJoyo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:22:
[...]
PostNL heeft bij mij meestal het beste resultaat, heb daar het meeste paketten en het minste klachten en ja we bestellen bij ons veel online dus heb het in totaal over +/- 180 pakketten per jaar.
Bij PostNL gebeuren de dingen die je hierboven noemt hier ook regelmatig hoor... Enige wat PostNL mee heeft tov DHL/DPD (geen ervaring met GLS) is dat zij wél een fatsoenlijke helpdesk hebben die eea écht voor je na gaat.OmeJoyo schreef op maandag 30 mei 2022 @ 10:22:
[...]
Hopelijk komt er uit het onderzoek toch nog wat naar voren, wat er gebeurd is, dat is enkel maar speculatie.
Ik kan enkel aangeven dat mijn eigen ervaringen met DHL ook drama zijn met kwijtgeraakte paketten, bezorgers die letterlijk alleen een briefje direct in de bus stoppen en doorrijden, problemen op de distributie, geweigerde pakketten opnieuw aanbieden of doodleuk bij de buren afgeven. Ook dure paketten onbeheerd voor de deur achtergelaten. DPD en GLS zijn vaak niet beter en bovendien heel vaak wordt daar echt gegooid met de paketten.
PostNL heeft bij mij meestal het beste resultaat, heb daar het meeste paketten en het minste klachten en ja we bestellen bij ons veel online dus heb het in totaal over +/- 180 pakketten per jaar.
We hebben meerdere buren die meer pakketten krijgen om eerlijk te zijnRandfiguur schreef op maandag 30 mei 2022 @ 11:42:
[...]
Jeetje. Nu weet ik waarom er een tekort aan karton is
Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq