Pakketje van +1500 euro niet ontvangen. Webshop zegt van wel

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El_Bandito
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-05-2024
Beste allen,

Ik zit met een probleem dat ik nog nooit gehad heb. Het is nog allemaal in onderzoek, maar ik zou jullie kijk hierop waarderen. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

-Vorige maand bij een grote Nederlandse webshop een bestelling geplaatst van +1500 euro, allemaal recht toe recht aan
-Zal de volgende dag afgeleverd worden door DHL
-Ik was die dag zelf niet thuis, maar huisgenoten hadden niets gehoord/gezien
-De volgende dag open ik de tracking en zie dat het pakket geretourneerd is aan de afzender, zonder reden
-Nagevraagd bij buren maar niemand zegt iets te hebben, waarvan ik dus niet weet of dat waar is

Dus uiteraard de webshop opgebeld. Eerst kreeg ik natuurlijk te horen dat zij dat ook niet begrijpen, maar zodra ze het pakketje retour hebben gehad, zou ik een terugbetaling krijgen. Maar dat pakket is nog steeds niet aangekomen en ik heb het gevoel dat dat ook niet meer komt. Staat namelijk al drie weken op "Verwerkt in sorteercentrum".

Uiteindelijk zijn ze nu een onderzoek bij DHL begonnen. Daarbij zeggen ze dat ze kunnen niet dat het pakket in de avond van de bezorgdag in een parcelkluis aan de andere kant van het land is gelegd om terug te sturen :? Met de vraag of dit mij iets zegt. Nee, dus. Het verschil in gewicht van dit pakket zal ook verschillen. Nu zijn ze met DHL aan uitzoeken wat de GPS systemen van de bezorgbus zeggen en vragen ze een persoonlijke terugkoppeling aan de koerier etc. Die stond gisteren aan de deur, maar ik was niet thuis. Toen heeft hij zijn 06 gegeven aan de buurvrouw met de vraag of ik hem wil bellen. Dat deed hij overigens netjes hoorde ik. Maar toen ik hem vervolgens belde nam hij niet op en belde ook niet meer terug.

De webshop richt zich nu in eerste instantie op de bezorging, en niet op het retour. Verder is mij nog gezegd dat er getekend is voor ontvangst. Daarop vroeg ik door wie dan? Toen deelde zij mij mee dat de bezorger zelf getekend heeft ivm corona. Geen idee of dit rechtsgeldig is.

Wat mij verder redelijk nerveus maakt, is dat er stugge taal in de emails van de webshop gebruikt wordt, zoals "Het onderzoek is in werking gezet door de afdeling Fraude". Op mijn vraag wat dit met fraude te maken heeft werd niet gereageerd.

Iemand weleens zoiets meegemaakt? Simpel gezegd heeft DHL flink gefaald, maar je zit er wel mee. Dank!

i7 2600K / Gigabyte GA-Z68x-UD3H-B3 / 8GB Corsair / ZoTac GTX570 / 60GB SSD

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Tweakez
  • Registratie: Maart 2015
  • Niet online
De webshop is verantwoordelijk. Jij niet.
Rechtsbijstand inschakelen en afhandelen die hap. Zij versturen met DHL. Jij hebt op je scherm, retour afzender staan. Je was niet thuis. Hebt geen idee van de hoed en de rand.

Zij moeten je compenseren met, geld terug of een nieuw product sturen. De bewijslast, ligt bij de webshop.
Als het pakket van gewicht verschilt, is 'ie dus bij het sorteercentrum aangekomen, zullen ze daar wel je product gestolen hebben vermoedelijk. Maar feit retour afzender, zegt genoeg, want als jij weigert... dan staat er zending geweigerd door ontvanger, retour afzender.

Succes wel! Hou je rustig! Zoals ik zei, rechtsbijstand inschakelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:54

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Fraude kan ook door iemand anders zijn gepleegd als je niks verkeerds hebt gedaan dan moet je ook niet zorgen maken.

Laat sowieso de bezorger z'n verhaal eerst doen voor dat je conclusies trekt, heb je ook bewijs |(screenshots of nog steeds de link actief dat het pakket retour is gegaan? en hoe hebben ze de vraag gesteld of je wist dat het pakket aan de andere kant van het land is? en retour betekend dat die weer ergens gescanned is door DHL dan heb jij er 0,0 verantwoording voor.

[ Voor 11% gewijzigd door 42dpi op 11-05-2022 16:22 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:09
Verantwoording ligt bij de webshop.
Dat ze het doorzetten naar de afdeling fraude hoeft niet te betekenen dat jij op de zwarte lijst komt of wat dan ook.
Die afdeling gaat onderzoeken wat er gebeurd is, waar het pakket is en eventuele vervolg stappen.

Maar wat belangrijker is, is dat jij je geld terug krijgt. Heb je daar al wat meer over gehoord?

Heb je rechtsbijstand? Zo ja. die inschakelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
Bedankt voor de reacties.

Ik heb inderdaad rechtsbijstand, maar ik wacht even het onderzoek van de webshop af. Dat duurt max. 2 weken is mij verteld. Rechtsbijstand inschakelen kan dan altijd nog.

Ik heb inderdaad screenshots van de tracking, deze is ook nog gewoon online. Het rare is:

-Zodra ik het DHL trackingsnummer invoer zonder mijn postcode, staat er bezorgd:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Y7MWqGk/dhltracking3.jpg

-Voer ik het DHL trackingsnummer in mét postcode, staat er dat deze retour gegaan is naar afzender:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/XLJST7R/dhltracking2.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door El_Bandito op 11-05-2022 23:11 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

El_Bandito schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 16:16:
De webshop richt zich nu in eerste instantie op de bezorging, en niet op het retour. Verder is mij nog gezegd dat er getekend is voor ontvangst. Daarop vroeg ik door wie dan? Toen deelde zij mij mee dat de bezorger zelf getekend heeft ivm corona. Geen idee of dit rechtsgeldig is.
Tja, wat betekent rechtsgeldig, het is in ieder geval geen bewijs van welke aflevering dan ook natuurlijk. Als jouw handtekening eronder zou staan zou dat wat zeggen, maar die bezorger kan bij het tekenen van alles met dat pakketje doen.

De verantwoordelijkheid ligt bij de winkel en als zij iets stellen ligt de bewijslast daarvoor ook bij hun. Als het pakketje simpelweg niet door jou is aangenomen, jij of jouw huisgenoten daarvoor niet hebben getekend, en er ook nog eens een gekke tegenstrijdige status online staat, dan gaan ze natuurlijk nooit kunnen bewijzen dat er iets bezorgd is, zelfs als de winkel dat zou stellen.

Vanuit de winkel is het logisch dat ze eerst willen weten wat er bij DHL gebeurd is voordat ze jou tegemoet komen, maar jij hebt een overeenkomst met de winkel en niet met DHL, dus als dat te lang duurt kun je gewoon vragen (en eisen) dat ze het probleem zelf oplossen. Dus een nieuw product opsturen of je geld terug, zonder op DHL te wachten. Of zij dat geld weer bij DHL terugkrijgen is dan hun probleem.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Snap ook niet zo goed waarom je nu zou wachten. Het pakket is retour en komt dus niet meer bij jou aan. En de webshop moet zorgen dat product wel aankomt. Ik zou dus nu al aandringen op nalevering en/of betaling retour zodat je opnieuw kunt bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-05 19:28
*knip* Opmerkingen als deze voegen niets toe aan het topic.

[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 12-05-2022 20:11 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Inmiddels jullie advies opgevolgd en voor hulp gevraagd bij rechtsbijstand :)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik krijg zojuist een mailtje terug van de webshop. Het onderzoek is afgerond voor hen.

Ze geven aan de bezorger gevraagd te hebben om nog even langs het adres te rijden om de levering zich beter te herinneren en hij geeft aan volledig zeker te zijn het pakketje afgeleverd te hebben. Daarnaast is de GPS nauwkeurig op 3 meter.

"Omdat bezorging heeft plaatsgevonden op het door u opgegeven adres, sluiten we het onderzoek
en zien we geen aanleiding om de rekening te corrigeren. U kunt eventueel aangifte doen bij de Politie. Heeft u dat gedaan, dan kunt u een kopie ervan opsturen naar ons."

Nu is zeker tijd voor rechtsbijstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lelletje
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 07-05 12:33
Bizar toch, als de site aangeeft dat het retour is. Dan ligt de fout toch echt niet bij jou als je niets hebt ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0pe
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:09
Lelletje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:00:
Bizar toch, als de site aangeeft dat het retour is. Dan ligt de fout toch echt niet bij jou als je niets hebt ontvangen.
Als je de T&T bekijkt lijkt het alsof het pakket retour is gegaan NA bezorging. Dat zou ook overeenkomen met de melding van DHL dat het pakket via een parcelkluis retour is gegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
n0pe schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:07:
[...]

Als je de T&T bekijkt lijkt het alsof het pakket retour is gegaan NA bezorging. Dat zou ook overeenkomen met de melding van DHL dat het pakket via een parcelkluis retour is gegaan.
Maar hoe kan zoiets? Je krijgt dat namelijk te zien met de originele DHL tracking die ik kreeg voor het pakket van webshop naar mij. Even hypothetisch, maar als ik hem zelf retour gestuurd heb via een parcelkluis, kan ik dat toch nooit en te nimmer onder de originele DHL tracking doen?

Vanwege persoonlijke gegevens heb ik één en ander gecensureerd, maar deze tekst is toch ook wel afwijkend:

Retour naar
<Mijn naam>
Retour door
<Naam webshop>

[ Voor 12% gewijzigd door El_Bandito op 13-05-2022 10:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13

CaDje

Framedrops for life

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:57:
Ik krijg zojuist een mailtje terug van de webshop. Het onderzoek is afgerond voor hen.

Ze geven aan de bezorger gevraagd te hebben om nog even langs het adres te rijden om de levering zich beter te herinneren en hij geeft aan volledig zeker te zijn het pakketje afgeleverd te hebben. Daarnaast is de GPS nauwkeurig op 3 meter.

"Omdat bezorging heeft plaatsgevonden op het door u opgegeven adres, sluiten we het onderzoek
en zien we geen aanleiding om de rekening te corrigeren. U kunt eventueel aangifte doen bij de Politie. Heeft u dat gedaan, dan kunt u een kopie ervan opsturen naar ons."

Ik weet niet hoe ze dit precies naar jou gecommuniceerd hebben, maar hoe kan een webshop direct contact hebben met een DHL bezorger? Maar laat je rechtsbijstand er maar lekker tegenaan bemoeien, zelf niet meer reageren op de webshop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

DDX

Maar waar moet je precies aangifte van doen dan.
Kan je van niet bezorgd aangifte doen ?
Oplichting lijkt me wel een heel groot iets meteen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
CaDje schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:21:
[...]

Ik weet niet hoe ze dit precies naar jou gecommuniceerd hebben, maar hoe kan een webshop direct contact hebben met een DHL bezorger? Maar laat je rechtsbijstand er maar lekker tegenaan bemoeien, zelf niet meer reageren op de webshop.
Zo:
Wij hebben u gevraagd om een formulier in te vullen, zodat we met die gegevens een onderzoek
konden uitvoeren. We hebben deze in goede orde ontvangen.

De bezorger is voor alle zekerheid nogmaals langs het adres gereden om zich de levering beter
te herinneren, hij is er volledig zeker van dit pakket geleverd te hebben.
De zoon van het gezin heeft deze destijds in ontvangst genomen.
Daarnaast is de GPS ook zeer nauwkeurig met 3 meter.

Omdat bezorging heeft plaatsgevonden op het door u opgegeven adres, sluiten we het onderzoek
en zien we geen aanleiding om de rekening te corrigeren.
U kunt eventueel aangifte doen bij de Politie. Heeft u dat gedaan, dan kunt u een kopie ervan
opsturen naar ons.

Op verzoek van de Politie kunnen wij eventueel de resultaten van het onderzoek met hen delen.

Ik verwacht u hiermee voldoende te heb geïnformeerd en wens u nog een fijne dag.
toon volledige bericht
En geen idee wat we bedoelen met de "de zoon van het gezin" :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:34
DDX schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:24:
Maar waar moet je precies aangifte van doen dan.
Kan je van niet bezorgd aangifte doen ?
Oplichting lijkt me wel een heel groot iets meteen.
Dat vraag ik me inderdaad ook af, mogelijk zou je denken aan diefstal, maar kun je wel aangifte doen van diefstal van zaken van een 3de partij. Het eigendom gaat normaal gesproken immers pas over wanneer het pakket in handen van TS is, en dat is het hier duidelijk niet.

Daarnaast weet ik ook niet of ik dat zou willen, aangifte doen van diefstal zou dan immers ook gezien kunnen worden als een toezegging dat het eigendom inderdaad naar mij is overgegaan, terwijl ik juist betwist het pakket ooit ontvangen te hebben.

Ben wel benieuwd naar de exacte juridische redenering achter aangifte doen door TS in deze situatie. Ik zou zelf denk ik eerder de stelling innemen dat de winkel maar aangifte moet doen, want ik heb het pakket nooit ontvangen en daarvoor is het dus al misgegaan, onder hun verantwoordelijkheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

Croga

The Unreasonable Man

De basis is en blijft hier in Nederland dat eigenaarschap van het goed pas over gaat op de koper zodra de koper het goed in handen heeft. Dat is hier nooit gebeurt.
Als de webshop claimt dat jij het wel ontvangen heeft dan mag Webshop dat bewijzen. Dat kunnen ze niet. En dus is het hun probleem.

Aangifte doen van diefstal kan dan ook niet. Jij kunt geen aangifte doen van diefstal van iets wat niet van jou is. Dat zal de webshop zelf moeten doen maar dat is niet jouw probleem.

Maar TS loopt hier, net als zoveel op dit forum, aan tegen de problemen met grote webshops. Deze webshop heeft waarschijnlijk een proces en de medewerkers met wie je te maken krijgt zijn niet in staat af te wijken van dat proces. En dat proces is ingericht om zo min mogelijk risico bij de webshop te leggen.

Aangifte van oplichting door de webshop is wellicht nog iets te vroeg. Ik zou de rechtsbijstand hier inderdaad op zetten maar je zult een lange adem moeten hebben, ben ik bang. Erg frustrerend voor een dergelijk bedrag :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CaDje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19:13

CaDje

Framedrops for life

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:27:
[...]

Zo:

[...]

Ik ben hier verder niet zo bekend mee, maar ik kan mij niet voorstellen dat DHL deze informatie zomaar deelt met hun klanten (de webshop), en al helemaal niet op zo'n manier.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TakeAllIV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04-05 13:26
Ik zou zeggen ga eerst beginnen met de winkel in gebreken te stellen dat zij het product nooit geleverd hebben. En dat zij het pakket dienen te leveren binnen de gestelde voorwaarde in het contract of anders per direct het geld terug te storten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
[...]

Zo:

[...]

Dat de bezorger zegt dat een (jonger) iemand waarvan hij verwacht dat het jouw zoon is het pakketje aangenomen heeft.

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-02 10:35
[...]

Zo:

[...]

Klinkt wel als een goeie scam: misschien afgegeven aan een ventje dat voor je deur stond? "Oh ja, das een pakje voor m'n pa, geef maar" :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
Puc van S. schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:37:
[...]

Dat de bezorger zegt dat een (jonger) iemand waarvan hij verwacht dat het jouw zoon is het pakketje aangenomen heeft.
Wat natuurlijk goed kan uitkomen voor TS, wanneer hij geen zoon heeft, kan hij nu heel makkelijk terugkaatsen met 'er is geen zoon des huizes'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 22:22
Puc van S. schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:37:
[...]

want een bezorger geeft een random iemand zomaar duur pakket (neem aan dat het verzekerd verzonden is, gezien de prijs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
matthijst schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:38:
[...]

Klinkt wel als een goeie scam: misschien afgegeven aan een ventje dat voor je deur stond? "Oh ja, das een pakje voor m'n pa, geef maar" :*)
Kan, er is immers ook niet getekend voor het pakket, maar de trackingstatus dat het pakketje retour gegaan is, vind ik zo vaag. En die is immers ook nog eens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
99ruud99 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:39:
[...]

want een bezorger geeft een random iemand zomaar duur pakket (neem aan dat het verzekerd verzonden is, gezien de prijs)
Daar zou ik niet vanuit gaan, verzekerde verzending is zeker niet standaard in Nederland, zeker niet wanneer de koper daar niet expliciet voor kiest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• matthijst
99ruud99 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:39:
[...]

DHL neemt het niet zo nauw. Lieten pas terwijl ik op vakantie was een paar schoenen (OK, 200 euro ipv 1500) voor de deur op straat staan. 2x aanbellen en achterlaten |:(
Dus ja, echt nauw nemen ze het niet.

https://radar.avrotros.nl...-of-gestolen-t190168.html

[ Voor 11% gewijzigd door matthijst op 13-05-2022 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Kan, er is immers ook niet getekend voor het pakket, maar de trackingstatus dat het pakketje retour gegaan is, vind ik zo vaag. En die is immers ook nog eens kwijt.
Toch de bezorger zelf dan misschien?
Hij meldt 'm aan als retour, scant 'm in en houdt 'm zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
matthijst schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:41:
[...]

DHL neemt het niet zo nauw. Lieten pas terwijl ik op vakantie was een paar schoenen (OK, 200 euro ipv 1500) voor de deur op straat staan. 2x aanbellen en achterlaten |:(
Ik weet niet of je dat over een kam kan scheren, in mijn ervaring zijn het vaak individuele bezorgers (al dan niet ZZPérs) die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, is het geen bedrijfspolicy om pakketten (tenzij anders afgesproken) bij de deur achter te laten.

Neemt niet weg dat dit niets veranderd aan de verantwoordelijkheid van de webshop om het pakket gewoon fatsoenlijk te bezorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:30

Croga

The Unreasonable Man

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:40:
[...]
Ik zou dat stuk over de retourzending even helemaal vergeten als ik jou was. Daar heb jij namelijk niets mee te maken. Jij bent er geen partij in. Het kan de zaak alleen maar moeilijker maken. Het enige wat voor jou van belang is is dat je nooit het pakketje gehad hebt en dus nooit eigenaar geweest bent van wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Dennism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:44:
[...]

Ik weet niet of je dat over een kam kan scheren, in mijn ervaring zijn het vaak individuele bezorgers (al dan niet ZZPérs) die het niet zo nauw nemen met de regeltjes, is het geen bedrijfspolicy om pakketten (tenzij anders afgesproken) bij de deur achter te laten.

Neemt niet weg dat dit niets veranderd aan de verantwoordelijkheid van de webshop om het pakket gewoon fatsoenlijk te bezorgen.
Klopt, was een zzp er.
Had een klacht ingediend kwam ie na 3 dagen vragen of ik op papier wilde zetten dat hij pakjes voortaan bij de deur achter mocht laten. OK:
"je mag pakketten NOOIT buiten laten staan". 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:10
Ik had het met de DPD. Lieten een pak voor de deur staan vol in het zicht. Ik ben 1 keer minder sociaal geweest en aangegeven dat het pakket volgens de tracking geleverd was, maar ik niets heb gezien. Kreeg de bezorger nog aan de deur of ik wilde tekenen voor het bezorgde pakket. Met een strak gezicht gezegd dat ik niet weet waar hij het over heeft. Ging toen weer weg. Heb een nieuwe gekregen van de winkel en gek genoeg ook nooit meer een bezorger die iets achter heeft gelaten zonder dat het aangepakt werd.
Tegen mijn principe, maar dit soort gezeik gebeurd wel vaker. Dan maar even op de blaren zitten.

Voor TS, heb jij een zoon? Zo nee, dit aangeven.
Daarnaast, stel de winkel in gebreken. Jij hebt niets ontvangen. Dat de bezorger zegt dat hij het aan je zoon heeft gegeven. Is niet jouw probleem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
Politie heeft een leuk stukje over aangifte wat betreft geen ontvangen bestellingen: https://www.politie.nl/in...-verkoopfraude-video.html

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• El_Bandito
En nee, ik heb geen zoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-05 11:26

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Probeer je niet te laten afleiden door randzaken.

Je kunt best reageren op het feit dat je geen zoon hebt en dus niemand anders het pakketje heeft aangenomen. Verder stop je daar.

Dan is het gewoon heel simpel en het is al gezegd. Waar het pakketje al dan niet is, is niet relevant. De winkel heeft de bewijslast voor levering van het product en jij gaat ze in gebreke stellen.

Ik vraag me af of aangifte niet te snel is, want de winkel heeft nog alle kans om in een redelijke termijn het product bij jou te laten verschijnen.

Er zijn ook vast wel template brieven hiervoor als je rechtsbijstand dit niet voor je op kan lossen.
Maar ga verder niet mee op speurtocht bij en met DHL. Zonde van jouw tijd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Remi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05 12:06

Remi

Moo!

Tijdje terug meegemaakt met DHL.

1.
- ik verwacht een pakketje van DHL
- ben niet thuis maar bezorger komt langs (gezien op de video deurbel)
- krijg online een melding dat het pakket retour is naar afzender
- kom thuis, ligt er een briefje in de bus dat het pakketje bij het dichtsbijzijnde DHL pickup point ligt
- pakketje opgehaald bij pickup point maar het scan systeem daar snapte er niet veel van

2.
- verwacht wederom een pakketje van DHL
- op genoemde dag niemand gezien en dus geen pakketje
- online melding dat het pakketje is afgeleverd op mijn thuis adres
- ik neem contact op met DHL, blijkt dat ie is afgeleverd bij hun sorteercentrum (waar ze ook een pickup point hebben)

Wil niet zeggen dat jij ook last hebt van het bovenstaande maar er gaat dus wel iets mis om wat voor reden dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-05 12:54

TommyGun

Stik er maar in!

matthijst schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:41:
[...]

https://radar.avrotros.nl...-of-gestolen-t190168.html
Inderdaad, DHL zet hier _alles_ voor de deur neer. Vind ik niet zo erg (want appartement) maar bijzonder is het wel. Bij een tweetal vrienden dezelfde ervaring, maar dan bij een rijtjeshuis... staat het doodleuk half op de stoep.

En wat @Remi zegt, ik zou even de DHL shops in de buurt af gaan...

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 13-05-2022 11:10 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

TommyGun schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:09:
[...]

En wat @Remi zegt, ik zou even de DHL shops in de buurt af gaan...
Het lijkt mij toch niet dat de TS op zoek moet gaan naar waar zijn pakketje eventueel zou zijn op basis van de gegeven informatie. Dat mag de webshop lekker uit gaan vinden. Ik vind het een raar advies en neigt voor mij naar het mede aansprakelijk voelen van de TS. De TS hoeft niet te zoeken. De TS moet de deur open doen als er een bezorger voor de deur staat met zijn pakketje en dan even ondertekenen.

Corona is nu ook wel een beetje een onzinargument om niet te tekenen. Dat wordt nu vooral als argument gebruikt om snel door te kunnen. Maar dat kunnen webshop en DHL lekker samen oplossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hann1BaL schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:15:
[...]

Het lijkt mij toch niet dat de TS op zoek moet gaan naar waar zijn pakketje eventueel zou zijn op basis van de gegeven informatie. Dat mag de webshop lekker uit gaan vinden. Ik vind het een raar advies en neigt voor mij naar het mede aansprakelijk voelen van de TS. De TS hoeft niet te zoeken. De TS moet de deur open doen als er een bezorger voor de deur staat met zijn pakketje en dan even ondertekenen.

Corona is nu ook wel een beetje een onzinargument om niet te tekenen. Dat wordt nu vooral als argument gebruikt om snel door te kunnen. Maar dat kunnen webshop en DHL lekker samen oplossen.
Ach, als dat ertoe leidt dat de TS z'n pakketje snel alsnog heeft... ik zie 't probleem niet. Heeft niets met aansprakelijkheid te maken.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Anoniem: 221563

Nu zijn ze met DHL aan uitzoeken wat de GPS systemen van de bezorgbus zeggen en vragen ze een persoonlijke terugkoppeling aan de koerier etc.

....

Iemand weleens zoiets meegemaakt? Simpel gezegd heeft DHL flink gefaald, maar je zit er wel mee. Dank!
Die GPS locatie zegt helaas niet zo heel veel. Ik heb hier een keer meegemaakt dat de DHL chauffeur een minuutje voor de deur stond met draaiende motor, me nog een keer in de ogen aankeek en vervolgens weer vertrok met een "Niet thuis melding".

Zijn leidinggevende vond het ook maar een raar verhaal en heeft de koerier er op aangesproken. Die stond 3 uur later wederom voor de deur. Zijn excuus? "Ik had het te druk om naar binnen te komen".

Via deze link -> https://mydhl.express.dhl...-support.html#/contact_us en vervolgens onderaan "Complaint, Compliment" -> "Go Straight to the Top!" kwam er ook daadwerkelijk gang in de zaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-05 11:31

Mavamaarten

Omdat het kan!

[...]

Tghoo, het is allemaal wel makkelijk om te roepen dat het de verantwoordelijkheid is van de shop om dit af te handelen. De hele situatie suckt, maar als het pakketje effectief in een DHL-punt zit dan is een bezoekje niet het einde van de wereld.

In realiteit heeft de bezorger een fout gemaakt, maar kan de webshop ook niet veel meer doen dan DHL vragen waar het pakje zich bevindt.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Remi
  • Laatst online: 07-05 12:06

Remi

Moo!

[...]

Je hebt helemaal gelijkt. Maar soms heb je de keuze tussen de officiële langzame maar correcte oplossing en die van de minste weerstand waarbij je uiteindelijk wel je spullen in huis hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:23

Oekol

waka waka hey hey

[...]

Zo:

[...]

De chauffeur heeft het aan een jongen overhandigd. Als je geen zoon hebt zal ik even nadenken als ik jou was of de buren een zoon hebben. GPS is drie meter van je huis dus het is in de buurt.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL

Hann1BaL

Mavamaarten schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:19:
[...]

Tghoo, het is allemaal wel makkelijk om te roepen dat het de verantwoordelijkheid is van de shop om dit af te handelen. De hele situatie suckt, maar als het pakketje effectief in een DHL-punt zit dan is een bezoekje niet het einde van de wereld.

In realiteit heeft de bezorger een fout gemaakt, maar kan de webshop ook niet veel meer doen dan DHL vragen waar het pakje zich bevindt.
Precies. De webshop kan dat doen en als zij geen zin heeft, kan ze ook een nieuw product sturen in de tussentijd terwijl ze proberen de eerste zending weer retour te krijgen. In realiteit koop je iets bij een webshop die het ook zelf kan bezorgen als daarvoor gekozen wordt, zoals coolblue dat bijvoorbeeld doet. Webshop kiest een bezorgpartner en die partner faalt. Als je een externe partij inhuurt voor zaken, of dat nu bezorging is of iets anders, is dat toch een soort van intern probleem van jou als webshop.

Allemaal afhankelijk ook van waar je woont: Is het 1 dorp met 1 logisch DHL punt: Prima en bel je die even op. Maar in de stad kunnen het tal van punten zijn, want DHL levert niet altijd op het meest logische punt. Ik zou er behoorlijk wat moeten gaan bellen en dat lijkt me niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Hann1BaL op 13-05-2022 11:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:14
Dennism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:30:
[...]

Dat vraag ik me inderdaad ook af, mogelijk zou je denken aan diefstal, maar kun je wel aangifte doen van diefstal van zaken van een 3de partij. Het eigendom gaat normaal gesproken immers pas over wanneer het pakket in handen van TS is, en dat is het hier duidelijk niet.

Daarnaast weet ik ook niet of ik dat zou willen, aangifte doen van diefstal zou dan immers ook gezien kunnen worden als een toezegging dat het eigendom inderdaad naar mij is overgegaan, terwijl ik juist betwist het pakket ooit ontvangen te hebben.

Ben wel benieuwd naar de exacte juridische redenering achter aangifte doen door TS in deze situatie. Ik zou zelf denk ik eerder de stelling innemen dat de winkel maar aangifte moet doen, want ik heb het pakket nooit ontvangen en daarvoor is het dus al misgegaan, onder hun verantwoordelijkheid.
Iedereen die kennis heeft van een strafbaar feit mag daarvan aangifte doen.
Zie hier de wettekst in kwestie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:45
Je spreekt in je openingspost over "huisgenoten". Dat is een breed begrip. Wat zijn je huisgenoten? Woon je in een studentenhuis of samen met vrienden? Of zijn je huisgenoten je partner en je kat/hond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DVX73 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:31:
[...]

Iedereen die kennis heeft van een strafbaar feit mag daarvan aangifte doen.
Zie hier de wettekst in kwestie.
Maar hier heb je toch geen kennis van een begaan strafbaar feit? Het is immers onbekend wat er met het pakket gebeurt is, er is dus m.i. sowieso nog geen sprake van een begaan strafbaar feit, hoogstens van een mogelijkheid daartoe.

Als ik dus zie dat bijv. bij de buurman zijn fiets wordt gestolen uit de tuin kan ik daar dus aangifte van doen, dat blijkt duidelijk uit dat artikel. Maar als de buurman bij mij komt, zegt dat zijn fiets weg is, maar ik heb geen kennis van de diefstal (want ik heb het niet gezien), zou ik dan dus weer geen aangifte kunnen doen, ik heb immers geen kennis van een begaan strafbaar feit.

Ik zie dan nog steeds niet op basis waarvan TS hier aangifte zou moeten doen, ik vind dat nog steeds meer op het pad liggen van de webshop.

[ Voor 32% gewijzigd door Dennism op 13-05-2022 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
bazzemans schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:32:
[...]

Je spreekt in je openingspost over "huisgenoten". Dat is een breed begrip. Wat zijn je huisgenoten? Woon je in een studentenhuis of samen met vrienden? Of zijn je huisgenoten je partner en je kat/hond?
Ik woon in huis met mijn vriendin en haar moeder (Oekraïners, ivm oorlog) en daarnaast nog een vluchteling. Maar geen jongens.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Laatst online: 19:14
Dennism schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:34:
[...]

Maar hier heb je toch geen kennis van een begaan strafbaar feit? Het is immers onbekend wat er met het pakket gebeurt is, er is dus m.i. sowieso nog geen sprake van een begaan strafbaar feit, hoogstens van een mogelijkheid daartoe.
Er is sprake van diefstal danwel verduistering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bazzemans
El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:35:
[...]

Ik woon in huis met mijn vriendin en haar moeder (Oekraïners, ivm oorlog) en daarnaast nog een vluchteling. Maar geen jongens.
Duidelijk. Mijn vraag was vooral bedoeld om uit te sluiten dat één van die huisgenoten toch het pakketje in ontvangst had genomen en jou dus een loer draait. Nu is er nog een kans dat een derde dat gedaan heeft, zoals hier al is aangegeven.

Het advies wat hier wordt gegeven dat je de webshop, via de rechtsbijstand, in gebreken stelt voor het niet ontvangen van het pakket, is wat mij betreft op dit moment het beste advies. Reken er wel op dat het een proces is die wat tijd zal kosten.

In het algemeen vind ik dit wel telkens weer interessante casussen. Het lijkt erop dat leveranciers van pakketdiensten van mening zijn dat een verklaring over het afgeven van het pakketje van hun personeel of ingehuurde zzp'er, zonder handtekening van de ontvanger en in combinatie met gps-informatie dat de bezorger in de buurt is geweest van het bezorgadres voldoende is als bewijslast van bezorging. Iemand bekend of daar jurisprudentie over is of komt het nooit tot daadwerkelijk een rechtszaak? Indien er sprake is van fraude/diefstal, lijkt mij dat zowel de webshop als de koper het slachtoffer zijn. Het is dan wel makkelijk om alleen de verantwoordelijkheid bij de koper neer te leggen. Die ligt dan toch bij de bezorgdienst? Die moet dan toch onomstotelijk kunnen aantonen dat het pakket bij de juiste persoon te hebben bezorgd? Of is dat wishfull thinking?

[ Voor 5% gewijzigd door bazzemans op 13-05-2022 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
DVX73 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Er is sprake van een vermoeden van diefstal danwel verduistering.
FIFY. Dat is dus niet hetzelfde als dat er sprake is van kennis dragen van het begaan van een strafbaar feit.

[ Voor 21% gewijzigd door bazzemans op 13-05-2022 11:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
Dit krijg ik te zien bij de keuzeuhlp van de politie:

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Bf0v4Lw/keuzehulpaangifte.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 07-05 06:31
Hoe heb je betaald? Indien via cc/PayPal daar melding maken. Geld terug en webshop het lekker zelf laten uitzoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
DVX73 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:41:
[...]

Er is sprake van diefstal danwel verduistering.
Ik zie hoogstens een vermoeden daarvan, zonder enige bewijsvoering op dit moment, dat is geen 'begaan strafbaar feit' voor zover ik kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-05 15:42

BaRF

bijna kerst

ik heb een keer precies dezelfde situatie meegemaakt - al ging het daar om een pakketje van 40,-. DHL gaf aan dat het écht afgeleverd was, ondanks dat er retour afzender op de T&T pagina stond.

Paar keer contact met de verkoper (verkoper via het bol.com platform) maar die hielden op een gegeven moment op met communiceren. Daarna met bol.com zelf contact opgenomen en die hebben meteen een credit gemaakt.

Twee (2) maanden later kreeg ik de melding dat het pakketje retour was bij de verkoper. Al die tijd maar ergens doelloos bij DHL rondgezworven....

DHL is voor mij wel een reden om te kijken of ik het bij een andere shop kan vinden, en als ik toch iets bestel laat ik het altijd afleveren bij een servicepunt.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
The_Zohan schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:55:
Hoe heb je betaald? Indien via cc/PayPal daar melding maken. Geld terug en webshop het lekker zelf laten uitzoeken
Een achteraf betalen service. Die al gecontacteerd maar geven aan dat de webshop in deze in de lead is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:49:
Dit krijg ik te zien bij de keuzeuhlp van de politie:

[Afbeelding]
Misschien moet je geen aangifte van oplichting doen? Lijkt me een geval "vermoeden van diefstal".

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
FooLsKi schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Misschien moet je geen aangifte van oplichting doen? Lijkt me een geval "vermoeden van diefstal".
Dit gaat niet over oplichting, maar dit is de keuzehulp op de site van de politie bij specifieke gevallen zoals deze: pakketjes niet ontvangen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-05 15:11
Een beetje off-topic. DHL is voor mij altijd een drama:
- Pakketten die opengemaakt worden en door de brievenbus worden geduwd
- 1 minuut voor de deur staan, niet aanbellen en vervolgens wegrijden met de melding 'Niet thuis'
- Pakket wordt voor de deur gezet, aangebeld en nog voor ik de deur open doe zitten ze al in de auto
- Bezorgers die zelf een handtekening zetten voor ontvangst alvorens het te bezorgen, want 'dat werkt voor mij efficiënt'

Als ze erop worden aangesproken krijg je een boze blik en soms krijg je nare woorden naar je hoofd geslingerd. DHL bezorgers bij mij in de buurt zijn echt ratten.

Hier is TS niet mee geholpen, maar het zegt genoeg over de situatie waar hij nu in zit. Zoals andere aangeven kan er ook iets mis zijn gegaan in de systemen, waardoor het lijkt alsof het pakket is bezorgd, maar het niet zo is. Daarentegen kan ik me goed voorstellen dat de bezorger liegt dat hij het pakket heeft bezorgd.

[ Voor 7% gewijzigd door Sito op 13-05-2022 12:01 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• El_Bandito
Ik wacht rechtsbijstand even af. Ben benieuwd. Keep you guys posted.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 22:17

DDX

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 11:58:
[...]

Een achteraf betalen service. Die al gecontacteerd maar geven aan dat de webshop in deze in de lead is.
Maakt het ook redelijk makkelijk dan toch ?
Gewoon niet betalen en als ze erom vragen nogmaals aangeven; er is nooit wat geleverd.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 23:34

Mimiix

Professioneel Prutser

Je kunt bij DHL (als een van de weinige!) de complete route zien waar een pakket geweest is. Je kunt dat namelijk met de API inzien:
https://api-gw.dhlparcel....ck-trace/getTrackAndTrace

Als je daar je tt + postcode voegt, krijg je een Json terug.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gerritjan
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:01
Sito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:00:
Een beetje off-topic. DHL is voor mij altijd een drama:
- Pakketten die opengemaakt worden en door de brievenbus worden geduwd
- 1 minuut voor de deur staan, niet aanbellen en vervolgens wegrijden met de melding 'Niet thuis'
- Pakket wordt voor de deur gezet, aangebeld en nog voor ik de deur open doe zitten ze al in de auto
- Bezorgers die zelf een handtekening zetten voor ontvangst alvorens het te bezorgen, want 'dat werkt voor mij efficiënt'
Bij mij was het een pakketje van 600 euro. Status: afgeleverd, terwijl ik niets had ontvangen. Geklaagd bij de winkel (Amazon) die na 4 dagen bereid was om het nog eens op te sturen.
Vlak na die toezegging van Amazon leverde DHL het pakket alsnog af 8)7 dus kon ik de tweede poging weer afzeggen.
Sindsdien laat ik alle pakketten bij een ophaalpunt afleveren. Geen idee of dat altijd goed gaat maar bij mij tot nu toe wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

DDX schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Gewoon niet betalen en als ze erom vragen nogmaals aangeven; er is nooit wat geleverd.
Lijkt mij ook.

Meteen een goede les voor mensen die grote aankopen (direct) met iDeal doen... waardeloos.

Je kunt beter met CC of Paypal betalen. Oplossingen zoals achteraf betalen met Klarna zijn op het eerste gezicht ideaal maar ik vraag me af of je daar juridisch sterk(er) mee staat als je uiteindelijk niet betaalt (zeker i.t.t CC of Paypal).

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 13-05-2022 13:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
DDX schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:35:
[...]

Ik heb geen idee. Ik ga zeker niet betalen voor iets dat ik niet ontvangen heb, maar herinneringen en aanmaningen heb ik ook weinig trek in. Geen idee dus hoe dat gaat.

In elk geval ben ik voorlopig m'n geld niet kwijt, dat scheelt.

[ Voor 7% gewijzigd door El_Bandito op 13-05-2022 13:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Puc van S.
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:04
TommyGun schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 13:20:
[...]

Oplossingen zoals achteraf betalen met Klarna zijn op het eerste gezicht ideaal maar ik vraag me af of je daar juridisch sterk(er) mee staat als je uiteindelijk niet betaalt (zeker i.t.t CC of Paypal).
Juridisch zal er niet veel veranderen denk ik, qua incentive voor het bedrijf om actie te ondernemen waarschijnlijk ook niet, het bedrijf krijgt namelijk gewoon direct betaald vanuit Klarna. (en als klant betaal je dan later aan Klarna)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
De webshop maakt gebruik van Tinka. Ik weet niet of zij daar eigenaar van zijn. De medewerker van afdelingen vermissingen geeft in elk geval aan geen reden te zien voor het corrigeren van de rekening omdat het zoals gezegd volgens DHL afgeleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:19
In ieder geval schriftelijk met bewijs van ontvangst (hun reply is daarvoor genoeg) in gebreke stellen.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
Mimiix schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:37:
Je kunt bij DHL (als een van de weinige!) de complete route zien waar een pakket geweest is. Je kunt dat namelijk met de API inzien:

Gedaan. Natuurlijk even de persoonlijke gegevens van zowel mij als webshop vervangen door een x.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
141
142
143
144
145
146
147
148
149
150
151
152
153
154
155
156
157
158
159
160
161
162
163
164
165
166
167
168
169
170
171
172
173
174
175
176
177
178
179
180
181
182
183
184
185
186
187
188
189
190
191
192
193
194
195
196
197
198
199
200
201
202
203
204
205
206
207
208
209
210
211
212
213
214
215
216
217
218
219
220
221
222
223
224
225
226
227
228
229
230
231
232
233
234
235
236
237
238
239
240
241
242
243
244
245
246
247
248
249
250
251
252
253
254
255
256
257
258
259
260
261
262
263
264
265
266
267
268
269
270
271
272
273
274
275
276
277
278
279
280
281
282
283
284
285
286
287
288
289
290
291
292
293
294
295
296
297
298
299
300
301
302
303
304
305
306
307
308
309
310
311
312
313
314
315
316
317
318
319
320
321
322
323
324
325
326
327
328
329
330
331
332
333
334
335
336
337
338
339
340
341
342
343
344
345
346
347
348
349
350
351
352
353
354
355
356
357
358
359
360
361
362
363
364
365
366
367
368
369
370
371
372
373
374
375
376
377
378
379
380
381
382
383
384
385
386
387
388
389
390
391
392
393
394
395
396
397
398
399
400
401
402
403
404
405
406
407
408
409
410
411
412
413
414
415
416
417
418
419
420
421
422
423
424
425
426
427
428
429
430
431
432
433
434
435
436
437
438
439
440
441
442
443
444
445
446
447
448
449
450
451
452
453
454
455
456
457
458
459
460
461
462
463
464
465
466
467
468
469
470
471
472
473
474
475
476
477
478
479
480
481
482
483
484
485
486
487
488
489
490
491
492
493
494
495
496
497
498
499
500
501
502
503
504
505
506
507
508
509
510
511
512
513
514
515
516
517
518
519
520
521
522
523
524
525
526
527
528
529
530
531
532
533
534
535
536
537
538
539
540
541
542
543
544
545
546
547
548
549
550
551
552
553
554
555
556
557
558
559
560
561
562
563
564
565
566
567
568
569
570
571
572
573
574
575
576
577
578
579
580
581
582
583
584
585
586
587
588
589
590
591
592
593
594
595
596
597
598
599
600
601
602
603
604
605
606
607
608
609
610
611
612
613
614
615
616
617
618
619
620
621
622
623
624
625
626
627
628
629
630
631
632
633
634
635
636
637
638
639
640
641
642
643
644
645
646
647
648
649
650
651
652
653
654
655
656
657
658
659
660
661
662
663
664
665
666
667
668
669
670
671
672
673
674
675
676
677
678
679
680
681
682
683
684
685
686
687
688
[
  {
    "id": "202204c5-c283-241c-fb28-3e3224f12737",
    "barcode": "xxx",
    "barcodes": [
      "xxx"
    ],
    "date": "2022-04-21T13:54:07Z",
    "destination": {
      "address": {
        "countryCode": "NL",
        "postalCode": "xxx,
        "street": "xxx",
        "city": "xxx",
        "houseNumber": "xxx"
      },
      "type": "ADDRESS"
    },
    "events": [
      {
        "category": "DATA_RECEIVED",
        "localTimestamp": "2022-04-21T15:53:03+02:00",
        "leg": {
          "network": "ECOMMERCE"
        },
        "status": "PRENOTIFICATION_RECEIVED",
        "timestamp": "2022-04-21T13:53:03Z",
        "type": "PIECE_EVENT",
        "weight": 1.102
      },
      {
        "category": "UNDERWAY",
        "height": 12,
        "length": 21,
        "localTimestamp": "2022-04-21T15:54:07+02:00",
        },
        "plannedDeliveryTimeframe": "2022-04-22T10:00:00+02:00/2022-04-22T15:00:00+02:00",
        "status": "INFORMATION_ON_DELIVERY_TRANSMITTED",
        "timestamp": "2022-04-21T13:54:07Z",
        "weight": 1.102,
        "width": 18
      },
      {
        "facility": "DORPAK",
        "localTimestamp": "2022-04-22T04:00:38+02:00",
        },
        "plannedDeliveryTimeframe": "2022-04-22T10:00:00+02:00/2022-04-22T15:00:00+02:00",
        "route": "4",
        "status": "DELIVERY_PLANNED_IN_ROUTE",
        "timestamp": "2022-04-22T02:00:38Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T07:43:47+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_ARRIVED_AT_LOCAL_DEPOT",
        "timestamp": "2022-04-22T05:43:47Z",
      },
      {
        "category": "IN_DELIVERY",
        "localTimestamp": "2022-04-22T10:42:52+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_SCANNED_INTO_HAND-TERMINAL",
        "timestamp": "2022-04-22T08:42:52Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T10:42:58+02:00",
        },
        "status": "DELIVERY_PLANNED_IN_ROUTE",
        "timestamp": "2022-04-22T08:42:58Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T10:43:42+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_SCANNED_INTO_HAND-TERMINAL",
        "timestamp": "2022-04-22T08:43:42Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T10:43:56+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_HANDED_OVER_TO_COURIER",
        "timestamp": "2022-04-22T08:43:56Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T10:46:02+02:00",
        },
        "plannedDeliveryTimeframe": "2022-04-22T10:55:00+02:00/2022-04-22T12:30:00+02:00",
        "status": "OUT_FOR_DELIVERY",
        "timestamp": "2022-04-22T08:46:02Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T11:46:38+02:00",
        },
        "status": "SIGNATURE_RECORDED",
        "timestamp": "2022-04-22T09:46:38Z",
      },
      {
        "category": "DELIVERED",
        "geoLocation": { (Mijn woning)
          "latitude": x,
          "longitude": x
        },
        "localTimestamp": "2022-04-22T11:46:38+02:00",
        },
        "signer": "JF",
        "status": "DELIVERED",
        "momentIndication": "2022-04-22T11:46:38+02:00"
      }
    ],
    "height": 12,
    "length": 21,
    "options": [
      "NOT_AT_NEIGHBOURS",
      "SIGNATURE",
      "NON_GSL_CUSTOMER_DATA_LEADING"
    ],
    "packageType": "Pakje",
    "product": {
      "code": "ECO",
      "description": "DHL ECOMMERCE"
    },
    "receiver": {
        "countryCode": "xxx",
        "postalCode": "xxx",
      },
      "email": "xxx",
      "name": "xxx"
    },
    "shipper": {
      "name": "xxx B.V."
    },
    "shipperAccountNumber": "71044102",
    "type": "SHIPMENT",
    "volume": 4540,
    "width": 18,
    "podsAvailable": [
      {
        "type": "Main"
      }
    ],
    "pod": "https://api-gw.dhlparcel.nl/pod/e6230eec-4519-319f-ac85-a343124e0f3e",
    "geoLocation": { (Mijn huis)
      "lat": x,
      "lon": x
    },
    "deliveredAt": "2022-04-22T11:46:38+02:00",
    "volumetricWeight": 0.9072,
    "lastUpdated": "2022-04-22T18:15:40.189501Z",
    "lastKnownDestination": {
      },
    },
    "returnPieceUuid": "202204fe-92db-9665-28e2-2bd587e003c4",
    "view": {
      "barcode": "xxx",
      "shipmentVariant": "SHIPMENT",
        "name": "xxx",
          "city": "x",
        },
        "email": "xxx"
      },
        "name": "xxx B.V."
      },
      "message": "DELIVERED_AT",
      "moment": "2022-04-22T11:46:38+02:00",
      "originalDestination": {
        },
      },
      "lastDestination": {
          "street": "x",
          "houseNumber": "x"
        },
      },
      "queryType": "BarcodeWithPostalCode",
      "phases": [
        {
          "phase": "DELIVERED",
            {
              "key": "DELIVERED",
              "exception": false
            }
          ]
        },
        {
          "phase": "IN_DELIVERY",
            {
              "key": "SIGNATURE_RECORDED",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-22T08:46:02Z",
              "key": "OUT_FOR_DELIVERY",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-22T08:43:56Z",
              "key": "PARCEL_HANDED_OVER_TO_COURIER",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-22T08:43:42Z",
              "key": "PARCEL_SCANNED_INTO_HAND-TERMINAL",
            }
          ]
        },
        {
          "phase": "UNDERWAY",
            {
              "timestamp": "2022-04-22T08:42:58Z",
              "key": "DELIVERY_PLANNED_IN_ROUTE",
            }
          ]
        },
        {
            {
              "timestamp": "2022-04-22T08:42:52Z",
              "key": "PARCEL_SCANNED_INTO_HAND-TERMINAL",
            }
          ]
        },
        {
            {
              "timestamp": "2022-04-22T05:43:47Z",
              "key": "PARCEL_ARRIVED_AT_LOCAL_DEPOT",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-22T02:00:38Z",
              "key": "DELIVERY_PLANNED_IN_ROUTE",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-21T13:54:07Z",
              "key": "INFORMATION_ON_DELIVERY_TRANSMITTED",
            }
          ]
        },
        {
          "phase": "DATA_RECEIVED",
            {
              "timestamp": "2022-04-21T13:53:03Z",
              "key": "PRENOTIFICATION_RECEIVED",
            }
          ]
        }
      ],
      "phaseDisplay": [
        {
          "completed": true,
        },
        {
        },
        {
        },
        {
        }
      ],
      "intervenable": false,
      "showAsReturn": false,
      "mainProofOfDelivery": {
        "signedBy": "JF",
        "signatureUrl": "https://api-gw.dhlparcel.nl/pod/e6230eec-4519-319f-ac85-a343124e0f3e"
      },
      "expectedMailboxDelivery": false,
      "deliveryNetwork": "NL Ecommerce",
      "shipmentOptions": [
        "NOT_AT_NEIGHBOURS",
        "SIGNATURE",
        "NON_GSL_CUSTOMER_DATA_LEADING"
      ],
      "destinationType": "ADDRESS"
    },
    "totalEvents": 11
  },
  {
    "id": "202204fe-92db-9665-28e2-2bd587e003c4",
    "barcode": "xxx", (nieuwe barcode, niet de originele DHL tracking)
    "barcodes": [
      "xxx"
    ],
    "date": "2022-04-22T18:15:15Z",
    "destination": {
      "address": { (van Webshop)
        "postalCode": "x",
      },
      "type": "RETURN"
    },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-22T20:15:15+02:00",
        },
        "status": "SHIPMENT_ACCEPTANCE_PARCELSHOP",
        "timestamp": "2022-04-22T18:15:15Z",
      },
      {
        "facility": "LEUPAK",
        "localTimestamp": "2022-04-23T11:45:48+02:00",
        },
        "route": "21",
        "status": "PARCEL_PICKED_UP_AT_PARCELSHOP",
        "timestamp": "2022-04-23T09:45:48Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-23T15:35:17+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_RETURNED_FROM_ROUTE",
        "timestamp": "2022-04-23T13:35:17Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-23T15:35:24+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_RETURNED_FROM_ROUTE",
        "timestamp": "2022-04-23T13:35:24Z",
      },
      {
        "localTimestamp": "2022-04-23T19:08:51+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_READY_FOR_RETURN_TO_HUB",
        "timestamp": "2022-04-23T17:08:51Z",
      },
      {
        "facility": "PI",
        "localTimestamp": "2022-04-29T11:43:31+02:00",
        },
        "status": "PARCEL_SORTED_AT_HUB",
        "timestamp": "2022-04-29T09:43:31Z",
      }
    ],
    "options": [
      "NOT_AT_NEIGHBOURS",
      "RETURN_CUSTOMER"
    ],
    "origin": {
      },
      "type": "PARCEL_STATION",
      "code": "xxx",
      "name": "DHL pakketautomaat GGZ.",
      "openingTimes": [
        {
          "timeFrom": "00:00:00.000",
          "timeTo": "23:59:00.000",
          "weekDay": 1
        },
        {
          "weekDay": 2
        },
        {
          "weekDay": 3
        },
        {
          "weekDay": 4
        },
        {
          "weekDay": 5
        },
        {
          "weekDay": 6
        },
        {
          "weekDay": 7
        }
      ],
      "closurePeriods": [],
      "latitude": 52.134101,
      "longitude": 5.34138
    },
    "packageType": "Collo,Pakje",
    "product": {
      "code": "ECO",
      "description": "DHL ECOMMERCE"
    },
      },
      "name": "Webshop"
    },
      "name": "Mijn naam"
    },
    "shipperAccountNumber": "x",
    "type": "RETOUR",
    "geoLocation": { (Amersfoort, pakketkluis?)
      "lat": 52.143326,
      "lon": 5.369272
    },
    "lastUpdated": "2022-04-29T09:45:05.944704Z",
    "lastKnownDestination": {
      },
    },
    "originalPieceUuid": "202204c5-c283-241c-fb28-3e3224f12737",
    "view": {
      "barcode": "xxx", (nieuwe tracking code, niet de originele DHL tracking)
      "shipmentVariant": "RETOUR",
        "name": "Webshop",
        }
      },
        "name": "Mijn naam"
      },
      "message": "DELIVERY_PLANNING",
      "originalDestination": {
          "countryCode": "x",
        },
      },
      "lastDestination": {
          "countryCode": "x",
        },
      },
      "queryType": "BarcodeWithPostalCode",
      "phases": [
        {
            {
              "timestamp": "2022-04-29T09:43:31Z",
              "key": "PARCEL_SORTED_AT_HUB",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-23T17:08:51Z",
              "key": "PARCEL_READY_FOR_RETURN_TO_HUB",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-23T13:35:24Z",
              "key": "PARCEL_RETURNED_FROM_ROUTE",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-23T13:35:17Z",
              "key": "PARCEL_RETURNED_FROM_ROUTE",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-23T09:45:48Z",
              "key": "PARCEL_PICKED_UP_AT_PARCELSHOP",
            },
            {
              "timestamp": "2022-04-22T18:15:15Z",
              "key": "SHIPMENT_ACCEPTANCE_PARCELSHOP",
            }
          ]
        }
      ],
      "phaseDisplay": [
        {
        },
        {
        },
        {
          "completed": false,
        },
        {
          "completed": false,
        }
      ],
      "intervenable": false,
      "showAsReturn": true,
      "expectedMailboxDelivery": false,
      "shipmentOptions": [
        "NOT_AT_NEIGHBOURS",
        "RETURN_CUSTOMER"
      ],
      "destinationType": "RETURN"
    },
    "totalEvents": 6
  }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mimiix
  • Laatst online: 23:34

Mimiix

Professioneel Prutser

Staat niets geks in lijkt me zo toch? Is volgens hen gewoon afgeleverd aan JF?

https://api-gw.dhlparcel....19-319f-ac85-a343124e0f3e

^ handtekening.

deCONZ Community Manager | deCONZ Discord: https://discord.gg/HvzTwcB

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
Wat ik eruit zie, is dat hij inderdaad afgeleverd is door een bezorger die waarschijnlijk zelf getekend heeft (initialen JF?), maar daarna retour gegaan is.

[ Voor 5% gewijzigd door El_Bandito op 13-05-2022 15:35 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
je track en trace was 22-04-2022 18:15:40 voor het laatst geüpdatet, toevallig is ook op dat moment de retour aangemaakt. Is het pakketje gewoon weer retour gegaan aan het eind van z'n shift (terwijl hij er zelf al voor had getekend maar jij de deur niet open deed)?

De retour heeft trouwens weer een eigen track & trace (die je niet hidden hebt gemaakt). Dat kan je aangeven bij DHL en de verstuurder? Zelfde gewicht en alles.

De retour barcode is niet voor niets gekoppeld, dus dat is je bewijs.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Laatst online: 22:59
Mimiix schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 12:37:

Handig en interessant om te weten!

Off-topic, maar wat is er met het soortgelijke topic van gisteren "Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro" gebeurd?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:28
luukvr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:42:
je track en trace was 22-04-2022 18:15:40 voor het laatst geüpdatet, toevallig is ook op dat moment de retour aangemaakt. Is het pakketje gewoon weer retour gegaan aan het eind van z'n shift (terwijl hij er zelf al voor had getekend maar jij de deur niet open deed)?

De retour heeft trouwens weer een eigen track & trace (die je niet hidden hebt gemaakt). Dat kan je aangeven bij DHL en de verstuurder? Zelfde gewicht en alles.

M.a.w. Bezorger is verdacht:
> Er is geen zoon waaraan het pakket is afgegeven (= Verhaal bezorger)
> Bezorger tekent zelf (waarom nog)
> Pakket heeft retour barcode (Als pakket retour is gegaan dan heeft de bezorger deze actie moeten uitvoeren)

Klinkt voor mij alsof de bezorger precies weet waar het pakket is....

[ Voor 5% gewijzigd door mcsluis op 13-05-2022 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNL073
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 16:58
henri86 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Off-topic, maar wat is er met het soortgelijke topic van gisteren "Pakket leeg pakketkluis ter waarde van 1200 euro" gebeurd?
Die was ik dus ook aan het zoeken. Wilde daarvoor eventueel kijken naar het gewicht. Maar die is dus verwijderd. Via de geschiedenis van mn browser het topic kunnen vinden maar die geeft een error.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Glewellyn
  • Laatst online: 07-05 13:11

Glewellyn

is er ook weer.

henri86 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:49:
[...]

Handig en interessant om te weten!

XNL073 schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:53:
[...]

Die was ik dus ook aan het zoeken. Wilde daarvoor eventueel kijken naar het gewicht. Maar die is dus verwijderd. Via de geschiedenis van mn browser het topic kunnen vinden maar die geeft een error.
Yorinn in "Shopping Forum - Feedbacktopic"

*zucht*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
luukvr schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 15:42:

Is nu wel hidden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luukvr
  • Registratie: Juni 2011
  • Niet online
Ja ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bizar verhaal. Hoop dat je je geld terug krijgt. Met gestrekt been in gaan. Wellicht nuttig om de naam van de webshop in mo-tags in de OP te zetten? Dan weet ik waar ik even niet ga kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:38
Deruxian schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 19:15:
Bizar verhaal. Hoop dat je je geld terug krijgt. Met gestrekt been in gaan. Wellicht nuttig om de naam van de webshop in mo-tags in de OP te zetten? Dan weet ik waar ik even niet ga kopen..
Dan kan je beter aan TS vragen of hij een Review wil schrijven. Kom je hem vanzelf tegen als je er eens iets wil bestellen😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

10 tegen 1 dat de rechtsbijstand het afkoopt. Jammer, zou graag een uitkomst zien.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Cyberpope schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:32:
10 tegen 1 dat de rechtsbijstand het afkoopt. Jammer, zou graag een uitkomst zien.
Wat bedoel je precies? Ik denk niet dat ze "zomaar" een bestelling van +1500 euro vergoeden.

[ Voor 13% gewijzigd door El_Bandito op 13-05-2022 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
als het betreffende bedrag lager is dan de tijd die rechtsbijstand er in moet steken, gaan ze de zaak soms helemaal niet aan, en betalen je zo uit.

ben je evengoed schadeloos, maar je mist een stukje gerechtigheid.

1500 is al wat hoger natuurlijk, maar als iemand zo met een zaak om een paar honderd euro komt, gaat ze daar echt geen tijd in steken.

[ Voor 16% gewijzigd door M a r c o op 13-05-2022 22:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bandito
M a r c o schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:39:
[...]

als het betreffende bedrag lager is dan de tijd die rechtsbijstand er in moet steken, gaan ze de zaak soms helemaal niet aan, en betalen je zo uit.

ben je evengoed schadeloos, maar je mist een stukje gerechtigheid.

1500 is al wat hoger natuurlijk, maar als iemand zo met een zaak om een paar honderd euro komt, gaat ze daar echt geen tijd in steken.
Dat mag ik toch niet hopen! Zo worden zulke dingen nooit opgelost met DHL gezanik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 22:45:
[...]

Dat mag ik toch niet hopen! Zo worden zulke dingen nooit opgelost met DHL gezanik.
Ga jij nee zeggen dan? Met risico op dat je bij de rechter ongelijk krijgt?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:01
Zijn er geen camera's/deurbelcamera in de buurt die wat opgenomen heeft rond dat tijdstip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
El_Bandito schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 09:57:

Sorry, WAT?! Om zich het beter te herinneren? Wie zegt dat die bezorger eerlijk is? |:( Wat een vreemd onderzoek in mijn optiek.

Inderdaad tijd voor rechtsbijstand, en bezoekje aan de politie in je regio om even aangifte te doen van verduistering. Dit is namelijk 0 bewijslast van de webshop / DHL. Ze moeten aantonen, dat het pakket is afgeleverd. Je trackingnummer, weerspreekt het. Klip en klaar dit.

https://sga-consultancy.n...versturen-van-poststukken
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/pakketbezorging
https://bergmanjuridisch....twoordelijk-voor-verlies/
https://www.bnnvara.nl/ka...tje-kwijt-dit-kun-je-doen

Vooral de laatste link, is wel interessant,
Binnen 14 dagen koop ontbinden
Handig om te weten: of je pakket is geleverd of niet, dankzij de ‘Wet koop op afstand’ heb je in Nederland het recht om binnen twee weken de online koop ongedaan te maken omdat je 14 dagen bedenktijd hebt. Hiervoor kun je deze voorbeeldbrief naar de shop sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Tweakez op 14-05-2022 17:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LA-384
  • Laatst online: 20:45
Arunia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:51:
Ik had het met de DPD. Lieten een pak voor de deur staan vol in het zicht. Ik ben 1 keer minder sociaal geweest en aangegeven dat het pakket volgens de tracking geleverd was, maar ik niets heb gezien. Kreeg de bezorger nog aan de deur of ik wilde tekenen voor het bezorgde pakket. Met een strak gezicht gezegd dat ik niet weet waar hij het over heeft. Ging toen weer weg. Heb een nieuwe gekregen van de winkel en gek genoeg ook nooit meer een bezorger die iets achter heeft gelaten zonder dat het aangepakt werd.
Tegen mijn principe, maar dit soort gezeik gebeurd wel vaker. Dan maar even op de blaren zitten.
Beetje off topic, maar je weet dat je hier vooral de winkel benadeeld en niet DPD? Strikt gezien speel je ze zelfs in de kaart, want ze mogen weer een nieuw pakketje leveren.

Pas als de winkel een andere pakketdienst gaat gebruiken heb je je doel bereikt, maar ik betwijfel dat je dat gelukt is.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-05 10:15
Arunia schreef op vrijdag 13 mei 2022 @ 10:51:
Gefeliciteerd, je hebt succesvol fraude gepleegd én je bent er trots op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
Tweakez schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 17:07:
[...]

Sorry, WAT?! Om zich het beter te herinneren? Wie zegt dat die bezorger eerlijk is? |:( Wat een vreemd onderzoek in mijn optiek.

Inderdaad tijd voor rechtsbijstand, en bezoekje aan de politie in je regio om even aangifte te doen van verduistering. Dit is namelijk 0 bewijslast van de webshop / DHL. Ze moeten aantonen, dat het pakket is afgeleverd. Je trackingnummer, weerspreekt het. Klip en klaar dit.

https://sga-consultancy.n...versturen-van-poststukken
https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/pakketbezorging
https://bergmanjuridisch....twoordelijk-voor-verlies/
https://www.bnnvara.nl/ka...tje-kwijt-dit-kun-je-doen

Vooral de laatste link, is wel interessant,
Binnen 14 dagen koop ontbinden
Handig om te weten: of je pakket is geleverd of niet, dankzij de ‘Wet koop op afstand’ heb je in Nederland het recht om binnen twee weken de online koop ongedaan te maken omdat je 14 dagen bedenktijd hebt. Hiervoor kun je deze voorbeeldbrief naar de shop sturen.
toon volledige bericht
14 dagen zijn helaas al even voorbij.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 00:36

DataGhost

iPL dev

El_Bandito schreef op zaterdag 14 mei 2022 @ 19:28:
[...]
14 dagen zijn helaas al even voorbij.
Die 14 dagen gaan pas in op het moment dat de bestelling bij jou is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Laatst online: 25-07-2024
Beste allen,

Ik zit met een probleem dat ik nog nooit gehad heb. Het is nog allemaal in onderzoek, maar ik zou jullie kijk hierop waarderen. Ik zal het zo goed mogelijk proberen uit te leggen:

-Vorige maand bij een grote Nederlandse webshop een bestelling geplaatst van +1500 euro, allemaal recht toe recht aan
-Zal de volgende dag afgeleverd worden door DHL
-Ik was die dag zelf niet thuis, maar huisgenoten hadden niets gehoord/gezien
-De volgende dag open ik de tracking en zie dat het pakket geretourneerd is aan de afzender, zonder reden
-Nagevraagd bij buren maar niemand zegt iets te hebben, waarvan ik dus niet weet of dat waar is

Dus uiteraard de webshop opgebeld. Eerst kreeg ik natuurlijk te horen dat zij dat ook niet begrijpen, maar zodra ze het pakketje retour hebben gehad, zou ik een terugbetaling krijgen. Maar dat pakket is nog steeds niet aangekomen en ik heb het gevoel dat dat ook niet meer komt. Staat namelijk al drie weken op "Verwerkt in sorteercentrum".

Uiteindelijk zijn ze nu een onderzoek bij DHL begonnen. Daarbij zeggen ze dat ze kunnen niet dat het pakket in de avond van de bezorgdag in een parcelkluis aan de andere kant van het land is gelegd om terug te sturen :? Met de vraag of dit mij iets zegt. Nee, dus. Het verschil in gewicht van dit pakket zal ook verschillen. Nu zijn ze met DHL aan uitzoeken wat de GPS systemen van de bezorgbus zeggen en vragen ze een persoonlijke terugkoppeling aan de koerier etc. Die stond gisteren aan de deur, maar ik was niet thuis. Toen heeft hij zijn 06 gegeven aan de buurvrouw met de vraag of ik hem wil bellen. Dat deed hij overigens netjes hoorde ik. Maar toen ik hem vervolgens belde nam hij niet op en belde ook niet meer terug.

Wat mij verder redelijk nerveus maakt, is dat er stugge taal in de emails van de webshop gebruikt wordt, zoals "Het onderzoek is in werking gezet door de afdeling Fraude". Op mijn vraag wat dit met fraude te maken heeft werd niet gereageerd.

toon volledige bericht
Ze moeten ontvangst bewijzen. Met check identiteit, ze kunnen het niet zo naar binnen gooien, ander persoon is geen aflevering en dan moeten ze dat risico zelf nemen. Is niet gebeurd, dus niet afgeleverd. Je hebt recht op nieuwe levering.

Verder de wet koop op afstand kan je gebruiken. Formeel gaat die in vanaf de aflevering maar kan ook direct na bestelling (maar ze stellen dat er geleverd is en wat ga je dan terugsturen dit is niet de juiste route).Dit is echt een andere issue, je hebt niks ontvangen. Koop aub dit soort zaken met creditcard dan heb je aankoopverzekering en die stellen je echt in gelijk. Mastercard is echt top hierin.

Ik ben geen fan van rechtsbijstand, zitten jonge mensen die de wet citeren en kostenefficient denken. Ik heb die verzekering wel maar ik hou niet echt van. Je moet hier echt even goed gaan denken wat je gaat doen. Ik zou onmiddelijk een briefje zenden dat je niks hebt ontvangen. Bouw je dossier op. Maar je wilt vast je geld terug? Tsja dat gaan ze vast niet zomaar doen maar ik weet wel wat ik als jurist zou doen maar dat mag ik vast niet plaatsen (niks illegaal hoor dat mag niet en werkt zelden goed uit en is niet mijn business mocht iemand gaan klagen maar er is wel een methode dit makkelijker op te lossen maar of ze bij die verkoper niet erg leuk).

[ Voor 17% gewijzigd door LucyLG op 19-05-2022 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El_Bandito
DataGhost schreef op zondag 15 mei 2022 @ 00:15:
[...]

Die 14 dagen gaan pas in op het moment dat de bestelling bij jou is geleverd.
Maar dat is het dus niet. Maar volgens de webshop wel. Dus hoe kan ik het ontbinden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• El_Bandito
LucyLG schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:19:
[...]

sja dat gaan ze vast niet zomaar doen maar ik weet wel wat ik als jurist zou doen maar dat mag ik vast niet plaatsen (niks illegaal hoor dat mag niet en werkt zelden goed uit en is niet mijn business mocht iemand gaan klagen maar er is wel een methode dit makkelijker op te lossen maar of ze bij die verkoper niet erg leuk). But thats my job...
Wat zeg je nu precies hier? Iets niet-illegaals plaatsen mag wel lijkt me. Heb je misschien tips? Je mag me altijd een privébericht sturen natuurlijk.

Verder heb ik weinig aan bestelling opnieuw ontvangen want ik heb al elders besteld. Daarnaast is het niet zozeer een kwestie van geld terug krijgen, maar de factuur ongedaan maken, aangezien ik heb gekozen voor betalen achteraf. Tja, bestelling opnieuw sturen mag best, maar die stuur ik dan natuurlijk terug zodat ik alsnog een terugbetaling (factuur corrigeren) ontvang.

[ Voor 27% gewijzigd door El_Bandito op 15-05-2022 01:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:35:
[...]

Wat zeg je nu precies hier? Iets niet-illegaals plaatsen mag wel lijkt me. Heb je misschien tips? Je mag me altijd een privébericht sturen natuurlijk.

Verder heb ik weinig aan bestelling opnieuw ontvangen want ik heb al elders besteld. Daarnaast is het niet zozeer een kwestie van geld terug krijgen, maar de factuur ongedaan maken, aangezien ik heb gekozen voor betalen achteraf. Tja, bestelling opnieuw sturen mag best, maar die stuur ik dan natuurlijk terug zodat ik alsnog een terugbetaling (factuur corrigeren) ontvang.
Weet je wat het gewoon is? Ik wil geen oordeel over hoe ik dingen aanpak. De wetgeving uitleggen is prima maar de strategie komen er vaak mensen weer bij die daar allerlei meningen over hebben en ik wil jou wel helpen maar de pek en veren hoef ik niet. Het is gewoon hypocriet want iedereen in jouw situatie wilt hulp en daar heb je recht op en ook jouw mening. De rechter is er al en niet hier. Je kan de wet lezen maar er is meer dat je als adviseur kan doen en daar zit een aanpak in. Thats all

[ Voor 43% gewijzigd door LucyLG op 15-05-2022 02:13 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
LucyLG schreef op zondag 15 mei 2022 @ 02:05:
[...]

Weet je wat het gewoon is? Ik wil geen oordeel over hoe ik dingen aanpak. De wetgeving uitleggen is prima maar de strategie komen er vaak mensen weer bij die daar allerlei meningen over hebben en ik wil jou wel helpen maar de pek en veren hoef ik niet. Het is gewoon hypocriet want iedereen in jouw situatie wilt hulp en daar heb je recht op en ook jouw mening. De rechter is er al en niet hier. Je kan de wet lezen maar er is meer dat je als adviseur kan doen en daar zit een aanpak in. Thats all
Wat een cryptische zooi weer... Geef gewoon een antwoord, hoe hij dit dan aan moet pakken. Hij vraagt hier toch om hulp? Waarom moet je zo cryptisch antwoorden?

Iedereen heeft overal altijd wel een oordeel over, maar hoe je nu reageert, daar heeft de topicstarter helemaal niks aan. Kun je beter niks posten. Voila, een nieuw oordeel over je handelen.. :+ :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
El_Bandito schreef op zondag 15 mei 2022 @ 01:33:
[...]

Maar dat is het dus niet. Maar volgens de webshop wel. Dus hoe kan ik het ontbinden?
De situatie is sowieso lastig, maar ik zou sowieso beginnen met de desbetreffende webshop in gebreke te stellen. Ze hebben niet aan jou geleverd. Daarin zijn ze in gebreke gebleven.

Het onderzoek dat DHL heeft gedaan, en daarnaast de webshop, heeft niets opgeleverd. Maar desondanks, is de DHL en de webshop de verantwoordelijke gezien zij de verzender zijn.

Jij kan als koper, behalve aangifte doen, rechtsbijstand inschakelen en/of de webshop in gebreke stellen. Niet veel meer doen dan dat.

Het is eigenlijk best complex, maar dan had de webshop het pakket maar aangetekend moeten versturen om dit te voorkomen. Jij als ontvanger kunt hier niets mee. Je mag zelfs, niet zelf om een onderzoek vragen, dat moet de verzender doen. Dat heeft de verzender gedaan, en de conclusie is, ze hebben de bezorger gevraagd de route nogmaals te herinneren/rijden en volgens hem is het afgeleverd. Mooie oplossing zeg, om er dan zo simpel vanaf te komen.
Ik zou in ieder geval beginnen, met een officiële brief waarin je de webshop dus in gebreke stelt. Denk aan iets als, gezien het tot heden nog niet is geleverd, we inmiddels bijna een maand verder zijn, stel ik jullie in gebreke in het leveren van mijn bestelde goed twv 1500,-

Ik zou dit graag minnelijk met u wensen op te lossen, door of een vervangend product of mijn geld retour te mogen ontvangen.

Wanneer dit niet minnelijk valt te regelen, zal ik juridische stappen ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
Ik lees trouwens hier:
https://www.rtlnieuws.nl/...en-plichten-wet-juridisch

De volgende dingen:
Verantwoordelijkheid
Maar Tante Pos staat dan in haar recht, zegt Rhode Benissan Jonker. Niet het bezorgbedrijf, maar de webwinkel is verantwoordelijk.

Het maakt niet uit waar het pakketje is kwijtgeraakt Jij hebt het in ieder geval nooit ontvangen. "Blijkt het pakketje nergens te bekennen? Dan is de winkelier verplicht om de aankoopprijs terug te betalen, ook als je buurman het pakketje verbergt. De webwinkeleigenaar is echter niet verplicht om het bestelde product opnieuw bij je te leveren."

Europese regels
"De tweede optie is dat je je beroept op de Europese wettelijke garantie. Als je binnen zes maanden na aankoop meldt dat er sprake is van schade, moet de retailer bewijzen dat de levering niet beschadigd was bij aflevering."

In de praktijk blijkt echter dat het lastig is voor retailers om dit te bewijzen. "Ze zijn in dit geval alsnog verplicht om het aankoopbedrag terug te betalen of een nieuw product te leveren."

Daarnaast, volgens mij heb ik deze ook al gedeeld, of het was een andere pagina:
https://www.consumentenbo...erpen/pakket-zoek-geraakt

3. Aankoop terugsturen voor ontvangst
Wie koopt via een webshop mag binnen 14 dagen na ontvangst de aankoop terugsturen. Dit herroepingsrecht geldt ook nog voordat je de aankoop hebt ontvangen. Opgelet: dit geldt alleen voor webwinkels in de EU, voor webwinkels buiten de EU gelden andere regels. Laat de webwinkel weten dat je de koopovereenkomst ontbindt en geef 14 dagen de tijd om het geld terug te storten.

4. Wil je de aankoop wel ontvangen?
Neem dan (weer) contact op met de webwinkel. Schrijf een mail of een brief waarin je 2 weken de tijd geeft het gekochte alsnog te leveren. Kom je er met de webwinkel niet uit en is deze aangesloten bij de Geschillencommissie Thuiswinkel of de Geschillencommissie Webshop, dan kun je daar een klacht indienen.

Begint meer en meer te lijken, voor volle actie van je rechtsbijstand. Wordt nogal complex om het zelf goed aan te pakken. Ik zelf persoonlijk was daar langsgegaan voor een gesprek met de directeur. Adres van het hoofdkantoor is vast online te vinden :X

[ Voor 35% gewijzigd door Tweakez op 15-05-2022 03:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
Tweakez schreef op zondag 15 mei 2022 @ 03:23:
[...]

Wat een cryptische zooi weer... Geef gewoon een antwoord, hoe hij dit dan aan moet pakken. Hij vraagt hier toch om hulp? Waarom moet je zo cryptisch antwoorden?

Iedereen heeft overal altijd wel een oordeel over, maar hoe je nu reageert, daar heeft de topicstarter helemaal niks aan. Kun je beter niks posten. Voila, een nieuw oordeel over je handelen.. :+ :F
Ik vind het lastig om op basis van wat berichten een strategie te bepalen. Daarom plaats ik het niet omdat ik er ook mensen verkeerde ideeen mee kan geven. Iedereen die hier alles plaatst waar ik wat mee kan zal ik zeker alles uitleggen. Ik heb al teveel klachten gekregen en doe het niet meer want ik word geblokkeerd anders. Sommige mensen hier vinden dat ik dingen zeg die risicovol zijn daarom doe ik het niet meer. Ik heb in een Dm om meer informatie gevraagd en dat is niet commercieel want iedereen kan me contacteren maar ben wat terughoudender geworden in wat ik schrijf.

[ Voor 13% gewijzigd door LucyLG op 19-05-2022 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweakez
  • Niet online
LucyLG schreef op zondag 15 mei 2022 @ 03:38:
[...]

Ik vind het lastig om op basis van wat berichten een strategie te bepalen. Daarom plaats ik het niet omdat ik er ook mensen verkeerde ideeen mee kan geven. Iedereen die hier alles plaatst waar ik wat mee kan zal ik zeker alles uitleggen. Ik heb al teveel klachten gekregen en doe het niet meer want ik wordt geblokkerd anders. Sommige mensen hier vinden dat ik dingen zeg die risocovol zijn daarom doe ik het niet meer.
Ik weet in ieder geval, dat ik dit bedrijf heulemaal kapot zou procederen :+ :9~ als dit mijn situatie was geweest, zou ik onderstaande ook nog toepassen:

Heb er daarnaast, ook nog een hoop emotionele schade van ondervonden. Vertrouwen in de webshops verloren, durf niks meer te bestellen online en alleen nog maar naar lokale winkels te gaan en het direct in de handen te hebben.

Onderweg naar de rechtbank, schiet er tevens ook een psychose bij in, want ik heb zoveel stress hiervan, die 1500 euro, is een uitgave die best fors is en ik nu kwijt ben, jaren voor gespaard.... :9

(maargoed, heeft de topicstarter ook niks aan :+ )

[ Voor 3% gewijzigd door Tweakez op 15-05-2022 05:01 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste