Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Ask yourself if you are happy and then you cease to be.
I have stability. The ability to stab.
Als je in een situatie zit als deze dan is de keuze om niet samen iets te ondernemen de keuze om niet samen door te gaan. Je doet er goed aan door voor jezelf en je kinderen dit te bevestigen bij je partner. En het gras lijkt altijd groener aan de andere kant, staar je daar vooral ook niet blind op.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 16:54:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)
Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20
Good taste is for people who can’t afford sapphires
Je verdient zoveel beter dan dit, bovendien is dit het voorbeeld dat je naar je kinderen wilt zijn? Nee toch, gewoon die knoop doorhakken. En misschien ipv meteen in een relatie te duiken met x,y,z,a.b,c. Eerst eens therapie volgen zodra je alleen woont, zodat je niet weer het pispaaltje in een relatie wordt.Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
[ Voor 0% gewijzigd door ZieMaar! op 09-05-2022 18:08 . Reden: Mo tags hersteld ]
Dit vind ik een verdomd goede, echt mocht je gaan scheiden regel je eigen advocaat en laat al het contact via hem verlopen. Ik geloof niet dat je partner opeens redelijk gaat zijn bij een scheiding zeker niet als zij de "wat heb ik nou weer gedaan" houding van je gewend is.Accretion schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:36:
Let overigens wel op dat je bij een scheiding heel erg zakelijk/sterk moet gaan zijn, om te voorkomen dat ze je volledig leegplukt. Het klinkt alsof je al een lange tijd heel veel van de pikt.
Dan ga je er vanuit dat ze gelijk van kwade wil is. Als er al ruzie in het spel is dan zou ik me daar inderdaad zorgen om maken, maar als jullie meer uit elkaar zijn gegroeid en nog steeds op vriendschappelijke basis de relatie af kunnen sluiten, dan heeft zo'n vechtscheiding alleen maar verliezers.Accretion schreef op maandag 9 mei 2022 @ 18:36:
Let overigens wel op dat je bij een scheiding heel erg zakelijk/sterk moet gaan zijn, om te voorkomen dat ze je volledig leegplukt. Het klinkt alsof je al een lange tijd heel veel van de pikt.
Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud
Dat is het nu ook al niet, met alleen maar verbetering in het vooruitzicht.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:32:
heel gezellig gaat het in ieder geval niet worden.
dan heb je geluk gehad ik ben nou 56 mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 was,het probleem was dat ik een stiefvader uit de hel kreeg en zijn kinderen uit zijn vorige huwelijk waren nog ergerFirePuma142 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:44:
Mijn ouders zijn leukere mensen geworden en hebben een partner gevonden die beter bij ze past.
.
In alle realiteit heb je natuurlijk geen enkel idee of het beter was geweest. Ik snap wel dat niet iedereen gelijke ervaringen heeft, ik denk wel dat mijn ervaring vaker van toepassing is.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:34:
[...]
dan heb je geluk gehad ik ben nou 56 mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 was,het probleem was dat ik een stiefvader uit de hel kreeg en zijn kinderen uit zijn vorige huwelijk waren nog erger
in mijn geval was het beter geweest als ze nog bij elkaar waren gebleven , mijn jeugd is er niet beter op geworden laat ik het zo zeggen toen ze uit elkaar gingen
DR!5EQ schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:39:
***members only***
ja dat denk je omdat het jou ervaring is en dat is fijn ik denk dat het vaak gelul is dat ze zeggen dat het beter voor de kinderen is maar dat is mijn ervaringFirePuma142 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:38:
[...]
ik denk wel dat mijn ervaring vaker van toepassing is.
Nee, dat denk ik niet omdat het mijn ervaring is. Het is een kwestie van statistiek.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:43:
[...]
ja dat denk je omdat het jou ervaring is en dat is fijn ik denk dat het vaak gelul is dat ze zeggen dat het beter voor de kinderen is maar dat is mijn ervaring
Welke statistiek? Bron?FirePuma142 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:56:
[...]
Nee, dat denk ik niet omdat het mijn ervaring is. Het is een kwestie van statistiek.
[ Voor 22% gewijzigd door mitsumark op 09-05-2022 20:02 ]
Precies dit. Het is al enige tijd bekend dat het oude gezegde "Kinderen zijn beter af als de ouders gelukkig zijn dus scheiden is goed voor de kinderen" niet waar is. Nog sterker; zelfs getrouwde, ongelukkige, ruziemakende ouders zijn beter voor de kinderen dan gescheiden ouders.mitsumark schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:00:
[...]
Welke statistiek? Bron?
https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/toch-samen-door/
Als je dit soort dingen beweert als zijnde "enige tijd bekend" dan mag je daar ook wel bronnen voor aanhalen.Croga schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:22:
[...]
Precies dit. Het is al enige tijd bekend dat het oude gezegde "Kinderen zijn beter af als de ouders gelukkig zijn dus scheiden is goed voor de kinderen" niet waar is. Nog sterker; zelfs getrouwde, ongelukkige, ruziemakende ouders zijn beter voor de kinderen dan gescheiden ouders.
drankmisbruik of huiselijk geweld is van een ander niveau door hebben we het hier niet over en daarbij als ouders scheiden en een andere partner krijgen kan dat ook voor komen in een nieuwe relatie weet ik uit ervaringStoney3K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:25:
[...]
Als je dit soort dingen beweert als zijnde "enige tijd bekend" dan mag je daar ook wel bronnen voor aanhalen.
Want ik kan me moeilijk voorstellen dat een omgeving waar de ouders ongelukkig zijn, ruzie maken en er dus ook sprake kan zijn van drankmisbruik of huiselijk geweld, echt een veiliger omgeving is voor kinderen dan ouders die zijn gescheiden maar wel de kinderen nog gezamenlijk opvoeden.
Mee eens, als de bron van de onvrede niet wordt aangepakt, heb je straks dus "problemen" met je ex, én met je eventuele nieuwe partner.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:31:
[...]
drankmisbruik of huiselijk geweld is van een ander niveau door hebben we het hier niet over en daarbij als ouders scheiden en een andere partner krijgen kan dat ook voor komen in een nieuwe relatie weet ik uit ervaring
"Ervaring"... bronnen graag.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:31:
[...]
drankmisbruik of huiselijk geweld is van een ander niveau door hebben we het hier niet over en daarbij als ouders scheiden en een andere partner krijgen kan dat ook voor komen in een nieuwe relatie weet ik uit ervaring
Staat iets in de bron die Croga van mij quote.Stoney3K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:25:
[...]
Als je dit soort dingen beweert als zijnde "enige tijd bekend" dan mag je daar ook wel bronnen voor aanhalen.
Zeker, echter als die giftigheid niet wordt aangepakt, blijft die ook na de scheiding bestaan en wordt wellicht zelfs erger.Stoney3K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:33:
[...]
"Ervaring"... bronnen graag.
Een omgeving die door het gedrag van de ouders giftig wordt gemaakt wordt door de kinderen overgenomen.
mijn leven als kind is dat bron genoeg of moet je de foto's van de blauwe plekken zien?
Het gaat er hier natuurlijk over dat een n=1 ervaring, hoe rot ook, niet echt een argument is voor een algemeen statement.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:40:
[...]
mijn leven als kind is dat bron genoeg of moet je de foto's van de blauwe plekken zien?
bedank voor je n=1 medeleven bikkelStoney3K schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:41:
[...]
Het gaat er hier natuurlijk over dat een n=1 ervaring, hoe rot ook, niet echt een argument is voor een algemeen statement.
Het onderzoek dat daar aangehaald wordt beschrijft primair positieve effecten bij getrouwd blijven en negatieve effecten bij scheidingen bij huwelijken die al als voldoende (6,5/7) werden gewaardeerd. Dat staat letterlijk in de link die je aanhaalt.mitsumark schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:00:
[...]
Welke statistiek? Bron?
https://www.psychologiemagazine.nl/artikel/toch-samen-door/
Citation needed.Croga schreef op maandag 9 mei 2022 @ 20:22:
[...]
Precies dit. Het is al enige tijd bekend dat het oude gezegde "Kinderen zijn beter af als de ouders gelukkig zijn dus scheiden is goed voor de kinderen" niet waar is. Nog sterker; zelfs getrouwde, ongelukkige, ruziemakende ouders zijn beter voor de kinderen dan gescheiden ouders.
Citation needed.Dus voor TS: Als het je vooral gaat om het geluk van de kinderen dan blijf je bij elkaar. As simple as that.
[ Voor 9% gewijzigd door FirePuma142 op 09-05-2022 20:54 ]
Het probleem is dat jouw ervaring (ofwel, n=1) niet de ervaring uit onderzoeken is. Uitzonderingen bevestigen de regel. Hoe rot het ook klinkt en ik en neem aan @Stoney3K en anderen het ook absoluut vervelend voor je vinden, maar het is niet dat jouw ervaring meestal de uitkomst is.
Serieus, in de allereerste post vraagt al iemand hoe oud de kids zijn, waarop we geen antwoord krijgen?Lelletje schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:05:
In dit hele verhaal is het erg lastig, je moet niet bij elkaar blijven als je niet meer van elkaar houdt.
Echter, de kinderen zitten ook in het spel, zij worden er ook niet gelukkiger van. Sterker nog, ze zullen merken hoe het tussen jullie is.
Hoe oud zijn de kinderen?
Bespreek het met je partner en kijk hoe het op te lossen is. Jullie hebben samen kinderen gekregen, dus zullen ook samen voor een oplossing voor moeten zorgen.
[ Voor 4% gewijzigd door wowly op 09-05-2022 21:26 ]
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Maar of een volgende partner goed is voor de kinderen heeft TS natuurlijk zelf in de hand. Ik heb ook wel nieuwe partners gezien die een slechte toevoeging waren bij de familie, maar dat is natuurlijk gewoon een keuze van degene die die partner uitkiest. Als die een beetje ballen heeft vertelt die de nieuwe partner dat diegene er niet in komt als het niet botert met de kinderen. En uit de startpost van TS blijkt wel dat daar de prioriteit ligt.bie100 schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:34:
[...]
dan heb je geluk gehad ik ben nou 56 mijn ouders gingen scheiden toen ik 10 was,het probleem was dat ik een stiefvader uit de hel kreeg en zijn kinderen uit zijn vorige huwelijk waren nog erger
in mijn geval was het beter geweest als ze nog bij elkaar waren gebleven , mijn jeugd is er niet beter op geworden laat ik het zo zeggen toen ze uit elkaar gingen
[ Voor 12% gewijzigd door bwerg op 09-05-2022 22:15 ]
Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.
Hoe je t ook bekijkt: het is een rotsituatie. Er gaat nog een dal komen en dat wordt pittig. Daar wens ik je veel sterkte mee. Het zijn geen gemakkelijke processen.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:32:
Ik denk dat de reacties bevestigen wat ik al weet : Het gesprek aangaan. De reactie zal verre van prettig zijn,
en aan de andere kant : Er valt weinig te verliezen.
De reactie van X kan me nog het minste schelen, daar kom ik wel overheen. Ik zit er vooral mee wat ik de kinderen aandoe : Ze zijn niet in staat om het echt te begrijpen, een er valt een veilig huis voor ze ineen.
Aan de andere kant : Ik doe het ook niet voor een andere relatie, dat werkt niet met iemand die je drie dagen kent, daarvoor kennen we elkaar echt veels te slecht. Ik loop vooral in m'n huidige relatie stuk.
Ik ga er eens over nadenken hoe ik dit ga aanvliegen, heel gezellig gaat het in ieder geval niet worden.
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Dat is jouw standpunt.. Die van mij is dat je toch niet in zo'n relatie blijft hangen zeker? Er ligt een hele wereld voor je. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat de kinderen niets tekort komen, maar zelf mag (moet) je ook gelukkig zijn. Je leeft maar 1 keer.wowly schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:13:
[...]
Ik snap niet goed waarom mensen aan kinderen beginnen als de relatie niet goed is. Weet je überhaupt wel wat je hebt gedaan? Destijds was het moment waarop jij nog zeggenschap over je leven had, en dat heb je laten lopen. Nu dien je bij je gezin te blijven tot de kids oud genoeg zijn om voor zichzelf te kiezen. Lees; ouder dan 18 jaar.
Ik gun het jou en je familie heel heel erg, serieus. Maar of het wat heeft gedaan met hem zul je pas als weten hij de 20 is gepasseerd, kinderen hebben namelijk geen defense tegen volwassenen, en zullen alles interneren om het later pas te (moeten) verwerken.Thomas18GT schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:21:
[...]
Dat is jouw standpunt.. Die van mij is dat je toch niet in zo'n relatie blijft hangen zeker? Er ligt een hele wereld voor je. Natuurlijk moet je ervoor zorgen dat de kinderen niets tekort komen, maar zelf mag (moet) je ook gelukkig zijn. Je leeft maar 1 keer.
Bij mij was het de beste keuze ooit. Mijn zoon is gelukkig, z'n moeder is gelukkig met haar nieuwe man en ik ben gelukkig met m'n nieuwe vriendin.
Wat mij betreft is het enige belangrijke nu om "goed" uit elkaar te gaan zodat de kinderen er zo min mogelijk last van hebben. In mijn ogen beter dan het voorbeeld geven dat ongelukkig zijn normaal is.
PV ZObrabant O 11 x 355Wp (3900Wp) 32gr / W 11x355Wp (3900Wp) 32gr / Goodwe DNS 5000 5kw
Scheiden zie ik ook zelf als de laatste optie, en de band met de kinderen is prima. In mijn geval is hun moeder de belangrijkste factor in hun leven, en niet ik. En dat is prima, dat staat in directe relatie met hun beperking, en met het feit dat ik pre-corona veel minder vaak thuis was.mitsumark schreef op maandag 9 mei 2022 @ 19:46:
Communicatie, weten wat jij zelf én de ander wilt/verwacht en compromissen sluiten zijn de pijlers van een relatie.
Kan er nog wel wat cliches uitgooien zoals "een relatie is werken", dat is niet zomaar een gezegde, maar ook simpelweg de waarheid.
Als je niks doet, zal het inderdaad alleen maar afglijden.
Neem de tijd voor elkaar, praat met elkaar, leer elkaar echt kennen en pas als dán blijkt dat jullie niet compatible meer zijn (maar dat lijkt me niet na al zo'n lange relatie en kinderen), dan kun je nadenken over hoe nu verder.
Dat is natuurlijk niet zo makkelijk als de kinderen veel tijd/aandacht/energie benodiged hebben, en in de digitale wereld van tegenwoordig.
Simpele praktische tips zijn gewoon (weer) aan tafel eten zonder TV/tablets/telefoons, of dagjes weg uit de huis situatie.
Mocht je er door de kids niet aan toekomen, regel een oppas en ga uit eten (of breng de kinderen een avondje ergens anders).
Ik denk dat scheiden echt het laatste redmiddel moet zijn. Even los van de kinderen (zoals gezegd, die zijn geen goed lijmmiddel, gebruik ze daar niet voor).
Precies. Een 'gesprek' is over het algemeen het startpunt van een dikke ruzie, met meestal zwijgen van beide partijen tot gevolg.Arunia schreef op maandag 9 mei 2022 @ 21:03:
[...]
@justsomeit Dat jij in therapie zit, is eigenlijk niet hoe je hier uit komt. Tuurlijk, als je aan jezelf moet werken. Maar een relatie redden doe je samen.
Wij hebben ook jaren langs elkaar heen geleefd en zijn sinds een paar maanden samen aan het werken aan onze relatie middels een samen uitgezochte relatietherapeut. Ikzelf heb jaren geleden ook therapie gedaan en dat heeft mij ook wel geholpen, maar voor de relatie zelf voegt het niet zoveel toe.
Mocht het uiteindelijk op scheiden uitkomen (niet dat dat is waar we nu mee bezig zijn), dan is dat zo en dan zal onze dochter daar waarschijnlijk niet minder van worden omdat we op dat gebied wel degelijk hetzelfde denken en doen.
Heel herkenbaar. Precies ook het probleem.Hoe we hiertoe zijn gekomen? Ze kreeg gevoelens voor iemand anders. Diegene hield een spiegel voor en raadde aan om aan de eigen relatie te werken. Is dit omdat je iets mist, of is dit omdat je dat echt zo wil. Het eerste bleek dus zo te zijn. Ben diegene daar ook zeker dankbaar voor. Die avond was het ook voor het eerst dat mijn vrouw een gesprek met me aan ging in plaats van een gesprek starten met verwijten. Via therapie kom je er ook eigenlijk achter dat je vaak in een relatie tegenpolen bent van elkaar en dat is niet erg. Maar iedereen communiceert op een andere manier. Ikzelf klap vrij snel dicht, en zij is gewend alles op tafel te donderen, maar laat het vaak eerst lange tijd sudderen waardoor je verwijten krijgt.
Nou, ik heb niks met Y. Daar heb ik 1 / 2 keer per jaar een gesprek mee. Verder echt niks, daar voel ik ook helemaal niks voor. Eigenlijk een kennis, niks meer.Het gras is altijd groener. Je zit nu in een rot situatie waardoor het nu lijkt alsof Y en Z erg leuk zijn, maar als je goed gaat kijken, is het alleen maar omdat je zelf niet gelukkig bent en de aandacht er voor zorgt dat het mooier lijkt. Het kan mooier zijn, maar vaak is het niet perse mooier. Zorg dus eerst dat je samen aan de relatie werkt, je er alles aan gedaan hebt. Daarna kun je absoluut de keuze maken om uit elkaar te gaan als jullie dat beide willen.
dus als de moeder van je kinderen emotioneel kapot gaat door jouw aankondiging, dan heb je daar geen gevoel bij? terwijl zij vele jaren loyaal is geweest aan jou en dedicated aan het gezin.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 17:32:
[...]
De reactie van X kan me nog het minste schelen, daar kom ik wel overheen. Ik zit er vooral mee wat ik de kinderen aandoe : Ze zijn niet in staat om het echt te begrijpen, een er valt een veilig huis voor ze ineen.
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door JJ Le Funk op 10-05-2022 14:30 ]
~
Ik zie het dan niet echt als een probleem als jij (alleen) via therapie/cursus/whatever leert om (op de juiste manier) je mening te geven, om vervolgens samen te werken aan communicatie.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:15:
[...]
Alleen in de relatie loop ik op eieren, en daar heb ik in toenemende mate last van. Ik ben iemand die alles oppot, en alleen ergens voor uitkomt als het me echt irriteert, en zij gooit echt alles eruit. En hoewel dat lang heeft gewerkt, begint het me gewoon op te breken. Ik merk dat op dit moment de rek er uit is.
Een relatie is alijd emotie, en ook uit elkaar gaan. Als ik die niet had gehad had dit topic geen bestaansrecht gehad.JJ Le Funk schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:40:
dus als de moeder van je kinderen emotioneel kapot gaat door jouw aankondiging, dan heb je daar geen emotie bij? terwijl zij vele jaren loyaal is geweest aan jou en dedicated aan het gezin.
misschien leef je een beetje op een roze wolk vanwege de gevoelens voor Y en Z maar dit is wel even een spiegel momentje om na te gaan wat jouw aandeel is in de ondergang van je huidige relatie.
Ik zoek vooral een dialoog. Als ik geweten had wat beter was geweest was het allemaal een heel stuk makkelijker geweest. Alleen het is niet makkelijk, verre van zelfs.het lijkt mij dat je hier medestanders zoekt die je gaan vertellen dat het uiteindelijk voor de kinderen beter zou zijn. En daarmee ontstaat dan rechtvaardiging om weg te lopen van verantwoordelijkheden zonder schuldgevoel. Mentaal ben je al weg (denk je) maar ik weet vrijwel zeker dat je die klap in de aftermath van de verwoesting nog gaat krijgen.
Alles eruit is op zich niet z'n probleem. De verwijten, heftige ruzie en vervolgens stilte wel. Ik ben gewend aan directe communicatie en er alles uit gooien, ik doe de hele dag niet anders.mitsumark schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:50:
Ik zie het dan niet echt als een probleem als jij (alleen) via therapie/cursus/whatever leert om (op de juiste manier) je mening te geven, om vervolgens samen te werken aan communicatie.
Geen idee op welke manier ze "alles eruit gooit", ook dat kan goed of verkeerd..
[ Voor 5% gewijzigd door JJ Le Funk op 10-05-2022 14:32 ]
~
justsomeit schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:04:
[...]
Ik zoek vooral een dialoog. Als ik geweten had wat beter was geweest was het allemaal een heel stuk makkelijker geweest. Alleen het is niet makkelijk, verre van zelfs.
Je kan je natuurlijk afvragen in hoeverre 'alles er uit gooien' echt communicatie is. Of is het meer schieten en kijken wat er aan reactie terugkomt?justsomeit schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 00:06:
[...]
Alles eruit is op zich niet z'n probleem. De verwijten, heftige ruzie en vervolgens stilte wel. Ik ben gewend aan directe communicatie en er alles uit gooien, ik doe de hele dag niet anders.
[ Voor 14% gewijzigd door Furion2000 op 10-05-2022 08:32 ]
Het is moeilijk, zo niet onmogelijk, om een ander persoon te veranderen. Dat moet je ook niet willen.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:15:
Alleen in de relatie loop ik op eieren, en daar heb ik in toenemende mate last van. Ik ben iemand die alles oppot, en alleen ergens voor uitkomt als het me echt irriteert, en zij gooit echt alles eruit. En hoewel dat lang heeft gewerkt, begint het me gewoon op te breken. Ik merk dat op dit moment de rek er uit is.
Who's general failure, and why is he reading my disk?
Daar zou ik niet mijn hand voor in het vuur durven steken. Misschien heeft zij ook al lang afscheid genomen en is ze er alleen nog voor de kinderen/praktische zaken. Maar dat benadrukt meteen weer het belang van jouw punt om z.s.m. in gesprek te gaan, want misschien houden jullie elkaar wel onnodig gevangen, of misschien wil ze er wel heel graag samen aan gaan werken om het weer leuk te maken. Relaties zijn complex en onvoorspelbaar.Vorkie schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 08:27:
@justsomeit Elke stap die jij nu maakt zorgt ervoor dat jij verder bent dan je huidige vrouw je moet dus z.s.m. in gesprek gaan! Je zit al niet op dezelfde golflengte, maar dan ben jij ook nog eens al voor je gevoel weg, terwijl zij nog het proces in moet.
De ouderlijke rol en de relatie van de twee ouders zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. De ouderlijke rol kan ook succesvol worden uitgevoerd als alleenstaande(n) of in een nieuwe verbintenis.wowly schreef op maandag 9 mei 2022 @ 22:41:
[...]
En ik begrijp, everybody (gets) hurt(s), het zal nooit perfect worden, echt niet. Voor geen enkel kind. Maar als ouders ben je een verplichting aangegaan, die je hebt te vervullen. Of in ieder geval maximaal ervoor te gaan. Romantiek heeft imho geen verplichte plaats in een ouderliike rol (maar als het een beetje wil is ie er wel, en zal dat zeker wat toevoegen).
Het sociale construct gezin kent bijvoorbeeld ook het samengesteld gezin net zoals een een-ouder-gezin. En ook die kunnen zeer succesvol zijn. Het krampachtig samenklemmen van de interpersoonlijke relatie en de ouder-kindrelatie is naar mijn idee zeer conservatief. Ik vind het zelfs een schaduw werpen over met bereikte emancipatievoortgang.Net zo goed als twee chagrijnige ongelukkige ouders ook wat (negatiefs) zullen toevoegen aan een jeugd. Dus gewoon bij elkaar blijven is zeker niet genoeg, het moet een gezin worden. En ik bedoel dat niet in de geloofsovertuiglijke zin overigens, maar in de sociale zin.
Je beschrijft hier vechtscheidingen, dat is gelukkig een enorme minderheid.Nogmaals, ik ken je absoluut niet, en wil ZEKER geen waardeoordeel uitspreken. Alleen dat als er kids in het spel zijn, de opties wat mij betreft nihil zijn om te scheiden. Nu ik dit opschrijf krijg ik gewoon pijn in mijn buik van alle ellende die ik heb gezien, ellende van lieve fantastische vrienden en hun kinderen, financieel gezeik, stalken, emotioneel kapotmaken, sociaal ruineren, uitmaken voor mishandelende moeder/vader, familie's die elkaar haten.....
Maar niet tot een liefdes- of gezinsrelatie veroordeeld tot in het oneindige.Nee, met kinderen ben je aan elkaar gebonden. Ik ga ook niet meer reageren, mijn mening is duidelijk. Ik gun iedereen een wonderlijk, liefdevol en waardig leven, ga ervoor.
https://mobileservicecenternetherlands.nl/ - goedkoop en snel je idevice gerepareerd
Hier zit, imho, de crux. Jullie kunnen niet goed met elkaar communiceren, vanwege sterk verschillende manieren van denken/communiceren, de een primair en de ander secundair. Zal voor veel mensen herkenbaar zijn, voor mij iig wel.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:15:
Dat is inderdaad een hele groot punt. Ik heb meer een broer-zus gevoel dan man-vrouw. Tuurlijk, dat heeft oorzaken, en daar kun je aan werken. Alleen is het nu een praktische relatie, een draait het uitsluitend om de kinderen. Als je die uit het plaatje haalt blijft er weinig over. Een ja, misschien is dat wel normaal, ik weet het niet.migchiell schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 11:58:
Hier zit, imho, de crux. Jullie kunnen niet goed met elkaar communiceren, vanwege sterk verschillende manieren van denken/communiceren, de een primair en de ander secundair. Zal voor veel mensen herkenbaar zijn, voor mij iig wel.
Zeker niet. Keuzes maken betekend ook verantwoordelijkheid nemen totdat de kinderen het huis uit zijn / zelfstandig zijn. 'Gewoon' de koffers pakken en je dan ex met alles opzadelen is geen optie, onder geen enkele voorwaarde.Daar kun je aan werken, allebei apart maar vooral ook samen. Betekent niet dat je je persoonlijkheid compleet moet veranderen, maar je kunt proberen om iets dichter naar elkaar toe te komen (dus jij iets minder secundair en zij iets minder primair communiceren) en vooral ook om begrip te hebben voor de verschillen.
Maar: als de wil om eraan te werken er niet bij beiden is, dan gaat het simpelweg niet goedkomen tussen jullie. Als je vrouw hier echt niet voor open staat (om wat voor persoonlijke en goed verklaarbare redenen dan ook) dan zal jullie communicatie niet verbeteren.
Imho is bij elkaar blijven omdat je samen kinderen hebt niet per se de beste oplossing, niet voor jullie zelf en ook niet voor de kinderen. Uiteraard blijf je samen verantwoordelijk voor je kinderen, en dat kan ook heel goed gaan, maar het is ook lastig en ook van beide kanten heel hard werken om dat goed te laten verlopen. Zeker geen beslissing die je lichtzinnig moet nemen, en volgens mij doe je dat ook niet.
Ik ga zelf helemaal niet uit van een relatie met Z. We kennen elkaar kort, er is een grote fysieke afstand, ik heb kinderen en zij niet, er is een leeftijdsverschil, en nog heel wat andere zaken was het heel erg moeilijk maakt. Nog afgezien van het feit dat zij daar ook zin in moet hebben, en eerlijk gezegd, ik heb geen idee.Maar stel dat je wel gaat scheiden, wat dan? Ik vind het heel goed dat je je realiseert dat je dan niet direct dolgelukkig in de armen van Z zult vliegen. Ik zou aanraden (wat ook al eerder genoemd is) om eerst eens een tijdje aan jezelf te gaan/blijven werken; kennelijk zit er in jou een onzekerheid waardoor je je snel aangevallen voelt, het is zeer de moeite waard om te proberen dat te verminderen. Dat zal de kansen om met een (eventuele) volgende vriendin/vrouw wel een succesvolle relatie te onderhouden vergroten. Sowieso zal het echt wel enige tijd, jaren, vergen om met je huidige gezin een nieuw evenwicht te vinden, nadat je bent gescheiden.
Vooral dit denk ikjustsomeit schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 13:14:
Ik wil eerst m'n huidige relatie helder krijgen, en dan pas aan andere dingen denken.
Kinderen die opgroeien in een eenoudergezin hebben een verhoogde kans om crimineel gedrag te plegen. Dat blijkt uit onderzoek van gedragswetenschapper Janique Kroese. Hoe jonger het kind is wanneer een eenoudergezin ontstaat, hoe groter de kans op crimineel gedrag. Ook het opgroeien bij een moeder, zowel voor zonen als dochters, vergroot de kans.
Dat is hij dus wel, als je beide het beste voor hebt (en EERLIJK bent met je kids) dan is er niks aan de hand.justsomeit schreef op maandag 9 mei 2022 @ 23:05:
En ja, indien de kinderen (11 en bijna 14) er niet waren geweest dan was de keus heel simpel geweest : Dan ga je uit elkaar. Alleen die keus is niet zo simpel.
The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.
Dan toch nog een keer reageren. Alles wat je schrijft ben ik in redelijke zin mee eens. Echter is dit nog steeds vanuit de ouder bekeken. Er wordt generlei gekeken vanuit het perspectief van de kinderen. Die staan ALTIJD op nummer 1. De ouders komen echt daarna. Je bent ook niet tot elkaar veroordeeld tot in het oneindige, maar wel tot de kinderen oud genoeg zijn om als volwassene te kunnen functioneren (lees 20 plus bij voorkeur).FirePuma142 schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 10:00:
[...]
De ouderlijke rol en de relatie van de twee ouders zijn niet onlosmakelijk met elkaar verbonden. De ouderlijke rol kan ook succesvol worden uitgevoerd als alleenstaande(n) of in een nieuwe verbintenis.
[...]
Het sociale construct gezin kent bijvoorbeeld ook het samengesteld gezin net zoals een een-ouder-gezin. En ook die kunnen zeer succesvol zijn. Het krampachtig samenklemmen van de interpersoonlijke relatie en de ouder-kindrelatie is naar mijn idee zeer conservatief. Ik vind het zelfs een schaduw werpen over met bereikte emancipatievoortgang.
[...]
Je beschrijft hier vechtscheidingen, dat is gelukkig een enorme minderheid.
[...]
Maar niet tot een liefdes- of gezinsrelatie veroordeeld tot in het oneindige.
Natuurlijk moet je niet bij de eerste de beste hobbel de handdoek in de ring gooien, bij de 2e en de 3e ook niet. Een relatie is werken en blijft werken. Tegelijkertijd is er naar mijn idee ook een omslagpunt, waarbij de input van beide ouders in de relatie in generlei relatie meer staat tot de output. Dan is het naar mijn idee het beste om de stekker er uit te trekken.
Er wordt hier heel makkelijk de misvatting gemaakt dat je als ouders een kind niet samen kan opvoeden als je geen liefdesrelatie meer met elkaar hebt, en niet samen op 1 adres woont.TomsDiner schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:30:
Timing is perfect, gepost vandaag.
Vrije Universiteit Amsterdam: Opgroeien in eenoudergezin vergroot kans op crimineel gedrag
[...]
Ik mis ook wel wat belangrijke elementen die ik niet op de webpagina lees, achtergrond, opleidingsniveau, welke steden en dan weer welke wijken, het nieuwsbericht is wat mij betreft wat kort door de bocht.Stoney3K schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 07:24:
[...]
Er wordt hier heel makkelijk de misvatting gemaakt dat je als ouders een kind niet samen kan opvoeden als je geen liefdesrelatie meer met elkaar hebt, en niet samen op 1 adres woont.
Daarmee schep je een vals dilemma: Of je blijft met elkaar in een niet-functionerende relatie zitten waar de kinderen een verkeerd voorbeeld aan nemen, of de kinderen worden door één ouder opgevoed die niets meer met de andere ouder te maken wil hebben, waar de kinderen ook beschadigd door raken.
De derde mogelijkheid: Ouders gaan op relatiegebied hun eigen weg, maar blijven samenwerken om de kinderen op te voeden, wordt vaak niet eens als mogelijkheid gezien.
Scheiden of uit elkaar gaan hoeft niet altijd oorlog te zijn.
“Het is daarnaast interessant om te zien dat kinderen een lagere kans laten zien op het plegen van criminaliteit wanneer ze door een scheiding niet meer bij een criminele ouder wonen. In zo’n geval hoeft een scheiding dus niet nadelig te zijn.”
Dat wil niet zeggen dat je als ouders onder 1 dak kan / moet blijven wonen. Soms kan dat gewoon echt niet meer.wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:24:
Wat mij betreft; kinderen nummer 1. Ouders nummer 122.
Als ik op 'standje puber' had gestaan had ik m'n spullen gepakt, en had ik m'n dan ex met de zooi opgezadeld.De reactie van De TS is extreem op zichzelf gericht, ondanks de vele vele sterke adviezen die ik in dit topic heb gezien. Volgens mij heeft ie zijn mind allang op standje puber gezet en probeert ie er een volwassen draai aan te geven, en is het ouderschap ondergeschikt aan zijn emotionele leven. Ik hoop vreselijk dat dit niet zo is, gezien de zeer kwetsbare leeftijd van zijn kinderen. Zij zullen bij een scheiding nu het grootste deel van hun leven bagage met zich meetorsen in iedere relatie die zij zullen aangaan. Daarbij een psycholoog voor nog om dat allemaal weer recht te breien helaas. De situatie is nu ronduit treurig en zielig, terwijl de TS vooral met zichzelf bezig is. Ik wens hem veel wijsheid toe.
Idd, soms kun je niet meer onder 1 dak wonen. Helaas als er kinderen zijn wordt die noodzaak vreselijk veel groter.justsomeit schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 08:48:
[...]
Dat wil niet zeggen dat je als ouders onder 1 dak kan / moet blijven wonen. Soms kan dat gewoon echt niet meer.
[...]
Als ik op 'standje puber' had gestaan had ik m'n spullen gepakt, en had ik m'n dan ex met de zooi opgezadeld.
Ik worstel al jaren met deze gevoelens, en hoe de relatie loopt. Dat ik het met mensen bespreek, en ook op een fora als tweakers is geen 'standje puber'.
En het ouderschap is voor mij altijd belangrijker als de relatie. Kinderen op #1, de rest is ondergeschikt. En de kinderen hebben er al last van : Er zijn heftige ruzies, en als die gebeuren, heeft iedereen er gewoon een week last van. Zeker de kinderen, vooral de oudste. Die zit niet lekker in z'n vel, en dat gooit men op zijn beperking, maar als je het mij vraagt heeft onze relatie daar ook een rol in.
Sommige zaken in een relatie veranderen gewoon niet, en ik moet voor mezelf bepalen of ik daar nog 30 jaar mee verder wil. Ik heb van sommige dingen in toenemende mate last. De oorzaak weet ik, en die is niet op te lossen.
En voor de duidelijkheid : Ik heb niks met Y, ik wil niks met Y. Leuk voor een praatje, bier en een praatje.
En als, nadruk op als, ik al een relatie krijg met Z hebben we nog een hele lange weg te gaan. En op dat punt zijn we nog lang niet. Dit speelt al jaren, Y en Z zijn de trigger geweest, niet de oorzaak.
Jij vindt dus dat TS maar een toneelstukje voor de kinderen hoog moet houden dat papa en mama een 'relatie' hebben terwijl ze misschien allebei al jaren vinden dat ze aan een dood paard aan het trekken zijn? En als klap op de vuurpijl, verwachten dat TS exclusief blijft met zijn partner, en verwachten dat zij dat ook doet als ze al geen heil meer ziet in de relatie?wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[...]
Als zij niet mee wil doen zul je het even in je eentje moeten doen. Beetje rondflirten is ook erg leuk, maar daar blijft het de komende 8 jaar bij. Je hoeft echt geen 30 jaar nog bij je huidige vrouw te blijven, gewoon tot de kids er mee om kunnen gaan (lees als ze volwassen zijn) en dan in alle rust scheiden is de juiste manier. Is financieel-maatschappelijk ook nog eens redelijk, nu scheiden is echt crashen.
[ Voor 3% gewijzigd door Stoney3K op 11-05-2022 10:26 ]
[ Voor 9% gewijzigd door Sethro op 11-05-2022 10:32 ]
Ik denk dat het voorbeeld van de handoek in de ring gooien als het "even moeilijk gaat" ook geen heel goed voorbeeld is.Stoney3K schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Jij vindt dus dat TS maar een toneelstukje voor de kinderen hoog moet houden dat papa en mama een 'relatie' hebben terwijl ze misschien allebei al jaren vinden dat ze aan een dood paard aan het trekken zijn? En als klap op de vuurpijl, verwachten dat TS exclusief blijft met zijn partner, en verwachten dat zij dat ook doet als ze al geen heil meer ziet in de relatie?
Nee, dat is een prachtig voorbeeld voor je kinderen en heel erg gezond voor een relatie die nu al op scherp staat.
Ik vind zelf juist dat je ook je kinderen mag leren dat moeilijke keuzes en tegenslagen bij het leven horen. Dat het soms belangrijk is om ook te kiezen om een hoofdstuk af te sluiten als het echt niet meer gaat. En dat de rol van 'ouder' volledig los kan staan van de rol van 'relatie-partner'.
Dat lijkt me veel gezonder dan voor de kinderen de illusie ophouden dat papa en mama gelukkig getrouwd zijn en ze dan "wanneer ze er klaar voor zijn" een donderslag bij heldere hemel droppen. Sorry, het ging al jaren lang niet goed, en mama is 3 keer vreemd gegaan.
De ruzies zijn een factor, en heb je in elke relatie. Het is verzand in een broer-zus relatie, en dat is gewoon niet goed / gezond. We zijn, achteraf gezien, te snel samen gaan wonen en getrouwd.wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:14:
[...]
Ik ben blij om te lezen dat je het ouderschap zo serieus neemt (had ik eigenlijk ook wel een beetje verwacht). Niet iedereen zal het je graag vertellen, maar in ieder gezin zijn er ruzies. FLINKE ruzies. Schreeuwen, roepen, slaan met deuren, afkoelen dmv een wandeling. Wat zeg ik, er zij erg veel mensen die er even tussenuit moeten en zijn motor pakken om een weekje uit te blazen, zich opsluiten in hun mancave, zich gooien op hun sport. Samenleven is samenWERKEN. Dat kost vreselijk veel energie, en je zult moeten schipperen. Echt moeten schipperen dwz sommige delen van je eigenste in de koelkast moeten zetten. Op je tanden bijten. Het is niet voor niets dat er zoveel happy singels zijn tegenwoordig. De maatschappij eist echt vreselijk veel van je, en je partner. En je kinderen.
Nogal wiedes dat sommige zaken nooit veranderen, op een gegeven moment kom je aan de kern van de ander. Daar moet je voorzichtig mee omgaan, en vooral geen hooggespannen verwachtingen van hebben. Je hebt dan zaken te ACCEPTEREN. En dat is iets wat erg lastig is ion deze maatschappij waarin ook alles kan en moet.
Dat zal afhangen van de details.Het is niet erg als je kinderen zien dat jullie eens ruzie hebben. Dat is heel gangbaar hoor. Maar dat is altijd beter als het beeld dat de ouders niet meer samenwonen.
Ik denk daar wel anders over. Ongelukkig in een relatie is niet gezond, al is dat in sommige situaties misschien wel het beste.ik vind het fijn voor je dat je bij jezelf merkt dat er nog enorm potentieel in je zit, qua relationele mogelijkheden. Ik gun je dat echt van harte. Alleen nu nog even niet. De kids hebben jullie allebei samen nog erg hard nodig. Laat zien dat jullie volwassenen en ouders zijn. Laat desnoods aan ze zien dat JIJ een volwassene en ouder bent. Ze moeten kunnen afkijken bij een van hun helden hoe het moet.
En vwb de relatie met je vrouw, tsja, takes two to tango. Als zij niet mee wil doen zul je het even in je eentje moeten doen. Beetje rondflirten is ook erg leuk, maar daar blijft het de komende 8 jaar bij. Je hoeft echt geen 30 jaar nog bij je huidige vrouw te blijven, gewoon tot de kids er mee om kunnen gaan (lees als ze volwassen zijn) en dan in alle rust scheiden is de juiste manier. Is financieel-maatschappelijk ook nog eens redelijk, nu scheiden is echt crashen.
Je leeft maar 1 keer inderdaad. En dan blijf je niet in een ongezonde relatie hangen. Dat wil niet zeggen dat ik eruit stap, maar er zal wel wat moeten veranderen.Mijn advies: ga doen waar je goed in bent en krijg daar je waardering voor jou als mens, gedraag je ouderlijk thuis en assess over 8 jaar waar jij/jullie staan, check tegen die tijd desnoods bij de kids wat zij erbij ervaren (je kunt je dat nu niet voorstellen, maar 20-jarigen kunnen al een aardig gesprek hebben met een ouder) en maak je keuzes. Je leeft maar een keer. En je bent maar een keer een periode ouder (meestal dan toch hahaha).
PS: netjes dat je je hebt ingehouden bij de interessante dames, dit is de reden dat ik denk dat je je verstand erbij houd, en je inderdaad niet de puberweg inslaat. Ik wens je al het beste toe, serieus.
ALS we al uit elkaar gaan dan blijft zij hier met de kinderen wonen. Het feit dat Z op 1800 km afstand woont maakt het complex. Nog afgezien van het feit dat er van een relatie met Z helemaal nog geen sprake is.Sethro schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:31:
Hoe zou de situatie er voor de kinderen uit gaan zien na evt scheiding?
Het maakt nogal een verschil of je met de noorderzon naar buitenland vertrekt of één van jullie 3 straten verderop gaat wonen, de ander in het huidige huis blijft en de kinderen beide ouders regelmatig (50% van de tijd) zien, makkelijk op en neer kunnen en de sociale kringen volledig in stand blijven (school, vrienden, sport, etc).
Je denkt van niet, en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom, want het een succesvol gezin en een juist uitgevoerde ouderrol zijn primair in het belang van het kind.wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 00:24:
[...]
Dan toch nog een keer reageren. Alles wat je schrijft ben ik in redelijke zin mee eens. Echter is dit nog steeds vanuit de ouder bekeken. Er wordt generlei gekeken vanuit het perspectief van de kinderen.
Bijzondere mening waarbij ik wel een beetje fundering mis eerlijk gezegd. Eerder haalde je vechtscheidingen als reden aan, maar gelukkig is dat een overgrote minderheid.Die staan ALTIJD op nummer 1. De ouders komen echt daarna. Je bent ook niet tot elkaar veroordeeld tot in het oneindige, maar wel tot de kinderen oud genoeg zijn om als volwassene te kunnen functioneren (lees 20 plus bij voorkeur).
Natuurlijk heeft emancipatie meerwaarde voor kinderen. Vrouwenemancipatie heeft toch het beeld dat kinderen van hun moeders hebben in enorm positieve zin beïnvloed. En zo zijn er voorbeelden te over als het gaat om de emancipatie van de man, (niet-)gelovigen, niet witte mensen, en ga zo maar door.Emancipatie is een volwassene woord, geen enkele meerwaarde voor kinderen
In de praktijk is dat uitstekend mogelijk. Ik heb geen idee waarom je het voorbeeld van een alleenstaande moeder aanhaalt en er arbitraire cijfers over harder werken vandaan haalt. Het percentage bewust alleenstaande moeders stijgt al decennia en dat zijn echt niet allemaal sappelende moeders. Ook hier vind ik je gedachtengoed enorm conservatief terwijl ouderschap in alle vormen juist een enorme progressie door maakt post-WOII.De ouderlijke rol kan inderdaad in een andere context worden gevoerd. Dit is extreem sterk cultuur gebonden. In onze cultuur is het tweeoudergezin de basis. Het is gewoon bizar hoe NL is ingericht hierop. Ik ben hierop tegen, ik vind dat het moet kunnen dat mannen of vrouwen als individu een kind moet kunnen opvoeden in onze cultuur, maar in de praktijk is dat absoluut niet zo. Vraag het maar eens aan de eerste beste alleenstaande moeder. Die moeten niet 2x zo hard ervoor werken, nee wel 5 x zo hard. Totaal onnodig, maar zo slecht geëmancipeerd is NL nu eenmaal.
Leuke hyperbool, maar je kunt er niks mee.Wat mij betreft; kinderen nummer 1. Ouders nummer 122.
Wat verschrikkelijk onaardig om iemand in zo'n hokje te pogen te persen.De reactie van De TS is extreem op zichzelf gericht, ondanks de vele vele sterke adviezen die ik in dit topic heb gezien. Volgens mij heeft ie zijn mind allang op standje puber gezet en probeert ie er een volwassen draai aan te geven, en is het ouderschap ondergeschikt aan zijn emotionele leven.
Dat is wel een hele, hele flinke bewering. Ik heb het idee dat je de vechtscheiding als standaard bent gaan zien, daar waar dat een enorme minderheid betreft. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat er dusdanige schade bij de kinderen gaat plaats vinden waar voor psychologische behandeling is vereist.Ik hoop vreselijk dat dit niet zo is, gezien de zeer kwetsbare leeftijd van zijn kinderen. Zij zullen bij een scheiding nu het grootste deel van hun leven bagage met zich meetorsen in iedere relatie die zij zullen aangaan. Daarbij een psycholoog voor nog om dat allemaal weer recht te breien helaas.
Alweer zo'n verwijt. Moet dat nou?De situatie is nu ronduit treurig en zielig, terwijl de TS vooral met zichzelf bezig is. Ik wens hem veel wijsheid toe.
Ben ik nou scheel, of wordt er totaal niet gelinkt naar het daadwerkelijke onderzoekTomsDiner schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 22:30:
Timing is perfect, gepost vandaag.
Vrije Universiteit Amsterdam: Opgroeien in eenoudergezin vergroot kans op crimineel gedrag
[...]
The devil is in the details.
Tsja, hier was ik al bang voor. Laten we stellen dat ik mijn mening gaf, en dat we van mening verschillen. Ik zal zeker hier en daar uit de bocht schieten, echter de gedachte erachter is duidelijk. Begin niet aan kinderen als je niet bereid bent hiervoor offers te brengen. De kinderen vroegen er niet om. Niet om een ongelukkig huwelijk, ruzie tussen ouders, niet om scheidingen, niet om verlangens van ouders etc etc. Dit basisbegrip is wat ik duidelijk wilde maken.FirePuma142 schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:48:
[...]
Je denkt van niet, en ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom, want het een succesvol gezin en een juist uitgevoerde ouderrol zijn primair in het belang van het kind.
[...]
Bijzondere mening waarbij ik wel een beetje fundering mis eerlijk gezegd. Eerder haalde je vechtscheidingen als reden aan, maar gelukkig is dat een overgrote minderheid.
[...]
Natuurlijk heeft emancipatie meerwaarde voor kinderen. Vrouwenemancipatie heeft toch het beeld dat kinderen van hun moeders hebben in enorm positieve zin beïnvloed. En zo zijn er voorbeelden te over als het gaat om de emancipatie van de man, (niet-)gelovigen, niet witte mensen, en ga zo maar door.
[...]
In de praktijk is dat uitstekend mogelijk. Ik heb geen idee waarom je het voorbeeld van een alleenstaande moeder aanhaalt en er arbitraire cijfers over harder werken vandaan haalt. Het percentage bewust alleenstaande moeders stijgt al decennia en dat zijn echt niet allemaal sappelende moeders. Ook hier vind ik je gedachtengoed enorm conservatief terwijl ouderschap in alle vormen juist een enorme progressie door maakt post-WOII.
[...]
Leuke hyperbool, maar je kunt er niks mee.
[...]
Wat verschrikkelijk onaardig om iemand in zo'n hokje te pogen te persen.
[...]
Dat is wel een hele, hele flinke bewering. Ik heb het idee dat je de vechtscheiding als standaard bent gaan zien, daar waar dat een enorme minderheid betreft. Er is echt geen enkele reden om aan te nemen dat er dusdanige schade bij de kinderen gaat plaats vinden waar voor psychologische behandeling is vereist.
Begrijp je eigenlijk wel wat voor enorm zwaarwegende uitspraken je hier doet? Ik ben echt verbijsterd over het gemak waarmee je het ene na het andere zware verwijt in de rondte strooit.
[...]
Alweer zo'n verwijt. Moet dat nou?
Toneelstukje is jouw interpretatie. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij een gezin, en ik betwijfel of je weet wat mijn beeld is van een gezin. Niet dat ik er een voorstander van ben, maar wat bv voor jou " mama is 3 x vreemd gegaan" is kan voor een ander een open relatie zijn. Of zelfs een semi-open relatie waarbij een van de partners meer ruimte krijgt.Stoney3K schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:26:
[...]
Jij vindt dus dat TS maar een toneelstukje voor de kinderen hoog moet houden dat papa en mama een 'relatie' hebben terwijl ze misschien allebei al jaren vinden dat ze aan een dood paard aan het trekken zijn? En als klap op de vuurpijl, verwachten dat TS exclusief blijft met zijn partner, en verwachten dat zij dat ook doet als ze al geen heil meer ziet in de relatie?
Nee, dat is een prachtig voorbeeld voor je kinderen en heel erg gezond voor een relatie die nu al op scherp staat.
Ik vind zelf juist dat je ook je kinderen mag leren dat moeilijke keuzes en tegenslagen bij het leven horen. Dat het soms belangrijk is om ook te kiezen om een hoofdstuk af te sluiten als het echt niet meer gaat. En dat de rol van 'ouder' volledig los kan staan van de rol van 'relatie-partner'.
Dat lijkt me veel gezonder dan voor de kinderen de illusie ophouden dat papa en mama gelukkig getrouwd zijn en ze dan "wanneer ze er klaar voor zijn" een donderslag bij heldere hemel droppen. Sorry, het ging al jaren lang niet goed, en mama is 3 keer vreemd gegaan.
Een open relatie impliceert natuurlijk wel een relatie tussen de bestaande partners.wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:52:
[...]
Toneelstukje is jouw interpretatie. Ik weet niet wat voor beeld je hebt bij een gezin, en ik betwijfel of je weet wat mijn beeld is van een gezin. Niet dat ik er een voorstander van ben, maar wat bv voor jou " mama is 3 x vreemd gegaan" is kan voor een ander een open relatie zijn. Of zelfs een semi-open relatie waarbij een van de partners meer ruimte krijgt.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Nergens voor nodig.
Je doet wel iets meer dan alleen je mening geven.Laten we stellen dat ik mijn mening gaf, en dat we van mening verschillen.
Je gaat wel heel, heel veel verder dan het genoemde basisbegrip. In extremis zelfs.Ik zal zeker hier en daar uit de bocht schieten, echter de gedachte erachter is duidelijk. Begin niet aan kinderen als je niet bereid bent hiervoor offers te brengen. De kinderen vroegen er niet om. Niet om een ongelukkig huwelijk, ruzie tussen ouders, niet om scheidingen, niet om verlangens van ouders etc etc. Dit basisbegrip is wat ik duidelijk wilde maken.
1) Verstandelijk beperkt inderdaad.Mike2k schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:58:
Ik heb niet alles gelezen maar wel het meeste van jou, @justsomeit
Er zijn een paar dingen die me opvallen:
- Kinderen,, beperkingen. Ik lees daar verder niets over. Bedoel je dat je kinderen verstandelijk beperkt zijn? Dit maakt de relatie wel een stuk moeilijker kan ik me voorstellen
- De invloed van Z. Ik zie een constante onderstroom van Z, de klik, de afstand, de relatie als die er uberhaupt komt...Het voelt voor mij een beetje alsof je al 1 voet buiten de deur hebt.
- Broer-zus gevoel, naast elkaar leven etc. Wat doe JIJ er concreet aan om dat te veranderen ? Organiseer je leuke dingen samen?
- Communicatie verschillen. Je geeft aan dat er een verschil is in hoe jullie met elkaar communiceren. Wat doen jullie om dat op te lossen ?
Mensen veranderen, relaties veranderen. Je maakt beslissingen op basis van hoe je toen was als persoonlijkheid, en hoe toen de relatie was. Dat is geen vast gegeven. Een ongelukkig huwelijk is niet een ding, het is over het algemeen een hele lijst met kleine dingen. Zo ook bij mij.wowly schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 11:43:
Tsja, hier was ik al bang voor. Laten we stellen dat ik mijn mening gaf, en dat we van mening verschillen. Ik zal zeker hier en daar uit de bocht schieten, echter de gedachte erachter is duidelijk. Begin niet aan kinderen als je niet bereid bent hiervoor offers te brengen. De kinderen vroegen er niet om. Niet om een ongelukkig huwelijk, ruzie tussen ouders, niet om scheidingen, niet om verlangens van ouders etc etc. Dit basisbegrip is wat ik duidelijk wilde maken.
En nee, mijn norm is niet vechtscheidingen.
Kan zijn dat betalen (afkoop/maandelijks?) En waar ga jij dan wonen? En wil je dan zorg op je nemen voor de kinderen? Je flexibele schema klinkt alsof je geen enkele echte verantwoordelijkheid wil nemen. De kinderen gewoon wilt wegstoppen bij de moeder. Dat zorgt natuurlijk wel voor een stuk meer impact bij de kinderen.justsomeit schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 10:47:
[...]
ALS we al uit elkaar gaan dan blijft zij hier met de kinderen wonen. Het feit dat Z op 1800 km afstand woont maakt het complex. Nog afgezien van het feit dat er van een relatie met Z helemaal nog geen sprake is.
Mogelijk dan 50% NL, en 50% buitenland. Ik heb al een keer bijna een functie gehad die 3 weken buitenland, en 1 week NL zou worden. Op zich waren we daar toen al wel uit samen, de voorkeur is toen naar iemand ander gegaan.
Nu heb je goed aangegeven wat je vindt dat er allemaal niet goed gaat.justsomeit schreef op woensdag 11 mei 2022 @ 12:17:
[...]
1) Verstandelijk beperkt inderdaad.
2) Y en Z hebben vooral het denkproces in gang gezet. Zoals ik me voel speelt al jaren, ze zijn alleen de trigger geweest. Van een relatie met een van beide is ook echt geen sprake. Z is een een leuke vrouw, en dat is het wel zo ongeveer. Van een relatie is geen sprake.
3) We doen af en toe leuke dingen, zeker. Alleen de minder leuke dingen en gevoelens voeren de boventoon.
4) Te weinig denk ik. Het eindigt meestal in hoogoplopende conflicten en een schuldvraag. Het is nu vooral op eieren lopen om te voorkomen dat de communicatie een issue is.
You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq