Geluk? Na de eerste rit was ik 17e van de 20.
Dus weet niet of mijn "taktiek" nou perse heel goed is maar ik kan wel even neerpennen waar ik dingen op baseer.
Ik bekijk een aantal websites waar ze voorspellingen voor de komende etappe plaatsen.
En behalve die voorspellingen zelf staat er ook nog best wel eens wat zinnigs in de reacties. Bijvoorbeeld dat een bepaalde renner 4 weken eerder in een voorbereidingskoers een mooie uitslag gereden heeft in diezelfde rit o.i.d.
Wielerflits bekijk ik eigenlijk alleen voor de reacties, want die voorbeschouwingen van hen zelf zijn meestal niet heel sterk.
Verder zeggen die profielkaartjes vaak niet alles en is het ook wel zinvol om even naar de hoogtemeters te kijken op
La FlammeRouge.
Dan als je er nog eens echt voor wilt gaan zitten kan je ook zo'n gpx exporteren, omzetten naar kml om zelf te bekijken in Google Earth. Dan kan je bijvoorbeeld kijken naar hoe zwaar zo'n laatste puist op x kilometer van de finish nou echt is en aan de hand daarvan beter inschatten of sprinters er overheen komen of niet.
Maargoed daar moet je maar net tijd en zin in hebben dus dat doe ik ook maar zelden.
En het ook niet al te moeilijk maken natuurlijk.
Niet te veel wens denken, als een sprinter geen top 10 finished is het niet zo dat hij de volgende dag ineens op het podium zal staan.
Vaak is het dan gewoon de vorm die minder is, tenzij er echt andere aanwijsbare redenen zijn (kort voor einde lek rijden, ketting eraf etc)
In de grote rondes zie je toch vaak dezelfde namen een dag of 2 na een goede prestatie weer terug.
Wordt iemand 3e of 4e in een ontsnapping dan kan een volgende keer er ook best wel weer bij zitten.
En die vorm tijdens zo'n ronde kan ook opkomen of wegzakken natuurlijk.
Als iemand in de 1e week als ontsnapper goed scoort zie je die vaak niet meer in de 3e week terug.
Dus blijf die dan ook niet star opstellen omdat hij 2 weken eerder nog zo goed reed.
En als het even kan die etappes kijken / hebben opstaan misschien.
Alhoewel ik nu eigenlijk er ook maar weinig van zie buiten het weekend om, door de weeks zie ik ook alleen maar de finish als ze niet al te vroeg finishen.