Mochten er nog mensen zijn met een wat oudere CPU, maar met een nieuwere GPU die een lage framerate hebben, vandaag heb ik er 20fps bijgekregen.
Hier een 6700K met een RTX3080 waarbij de GPU meestal maar rond de 60% zat. Dan nog framedrops erbij waarbij het GPU gebruik zelfs naar 50% zakte, dit terwijl de CPU niet op de max liep. Ook VRAM en RAM niet vol, dus geen enkel onderdeel op de max, maar toch framedrops met lager GPU gebruik. In de praktijk op 3840x1600 zo'n 70fps max met drops naar iets boven de 50fps. Als je dan de GPU tijdens de drops op 50% ziet lopen dan wordt je daar niet echt blij van.
Nu blijkt dat als je in het bestand options.3.cod22.cst de volgende regel aanpast van 2 naar 4 de CPU veel zwaarder wordt belast en daarmee ook de GPU ineens wel naar 80% of meer gaat: RendererWorkerCount:0.0 = "2" // -1 to 16 (Heb je 4 fysieke core's moet ie van 2 naar 4. Heb je 6 core's moet ie naar 6 en bij een 8 core dus naar 8. Hyperthreading core's moet je niet mee rekenen.)
Voor dit te hebben aangepast deden 2 core's rond de 50% en 2 core's rond de 75%. Na het aanpassen gaan ze allemaal naar tussen de 75% en 95% waarbij de GPU het zwaarder krijgt en ik nu 20fps meer heb met uitschieters tot 35fps meer. Het GPU gebruik is van 60% gemiddeld naar boven de 80% gegaan, nog niet perfect want ik zou graag 95+% zien, maar wel een stuk beter. Mogelijk is dit helemaal geen probleem op snellere CPU's, maar mijn 6700K had er dus nogal last van. Ik kon er niet tegen dat geen enkel onderdeel boven de 75% uitkwam en de framerate zo laag was. Nu gelukkig van 70fps gemiddeld naar 90fps gemiddeld gegaan. Ik ben een paar uur bezig geweest met van alles aanpassen, maar deze ene instelling deed het voor mij.
[
Voor 13% gewijzigd door
PilatuS op 09-02-2023 22:54
]