RickOnline schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:20:
Ik hoorde van onze Kia-dealer dat er aan het einde van het jaar een facelift komt voor de Sorento. De buitenkant wordt vernieuwd, maar er komen ook nieuwe technische features aan de binnenkant.
Het zou nu wel erg ruk zijn als we onze auto ergens in de eerste helft van dit jaar krijgen, waarna die binnen een aantal maanden weer achterhaald is. Aan de andere kant geeft Kia me een 'prijsgarantie'. Met andere woorden: als de Sorento wordt geleverd, betalen we de prijs zoals we die begin 2022 hebben afgesproken. De Sorento met facelift zal ongetwijfeld duurder zijn dan de prijs van begin 2022.
Wat denken jullie?
Tsja, het enige wat ik zou missen bij een facelift is een elektrische kachel zodat de benzinemotor wat minder snel aanslaat om warmte te genereren, maar met name omdat je dan effectief een standkachel hebt zodat er nooit meer gekrabt hoeft te worden en het kunnen weergeven een grote navigatiekaart waar de snelheidsmeter zit lijkt me leuk. Of dat echter in het pakket met facelift spulletjes zit valt te bezien. Verder zou ik graag dingen hebben die sowieso niet in een facelift voor zullen komen zoals een veel krachtiger elektromotor, een groter accupakket, een grotere brandstoftank. Das meer iets voor een volgende generatie.
Verder zou ik niet weten wat je nog moet missen aan een executive line... Er ligt altijd weer wat nieuws en mooiers achter de horizon. Maar als de sorento-facelift einde jaar z'n marktintroductie beleeft ben je alweer in de zomer van 2024 voordat je die mondjesmaat op de weg ziet verschijnen.
Of de facelift er mooier van wordt valt overigens ook te bezien. Op internet zie ik de facelift richting de huidige Telluride opschuiven, maar persoonlijk vind ik die qua uiterlijk minder mooi dan de Sorento.
Ik heb vandaag het goede nieuws achterhaald dat de mijne (PHEV exec.) is geproduceerd en op de boot ergens rond dobbert op de oceaan.