Toon posts:

KIA Sorento bestel en leveringen Topic

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RickOnline
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17:31
Goed nieuws van de dealer. De auto is gebouwd en gaat een dezer dagen de boot op. Over zes tot acht weken wordt ie geleverd.

Netjes: de prijs van januari 2022 blijft staan. Inclusief de afgesproken inruilprijs voor onze huidige auto.

• Kriskv
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-05 12:33
Productiedatum alweer een maand opgeschoven.
Begin het stilaan gehad te hebben met Kia.

• Sorento2023
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 28-05 23:21
Hallo allemaal.

Ben nieuw hier en volg dit onderwerp een tijdje. Zelf heb ik een Sorento hev executive aangeschaft. Dit was in de eerste week van maart. Over een leverdatum kon de dealer geen enkele uitspraak doen. Wel vertelde hij dat er dit jaar een facelift komt en het zomaar kan zijn dat ik de gefacelifte versie zou kunnen krijgen. Ben benieuwd of het lukt om voor de facelift mijn Sorento te kunnen ophalen. Hou jullie natuurlijk op de hoogte.

• MD2222
  • Laatst online: 17:10
Ik volg dit topic ook al een tijdje.
Bestelling Sorento PHEV gedaan in oktober 2022, productiedatum januari 2024, aflevering zou april 2024 zijn.
Benieuwd of dit al dan niet met de facelift zal zijn.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Vinzienzo
  • Laatst online: 23-05 18:43
Besteld in december 2021, levering zou zijn maart 2022, toen mei 2022, toen oktober 2022, toen januari 2023 en sindsdien heb ik niets meer gehoord. Garage geeft aan niets te kunnen zeggen, anders dan dat het wellicht ook nog ruim een jaar gaat duren. Dan is de levertijd dus 2,5 jaar.
Super veel spijt van bestelling, inmiddels.

• kenber
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 09:19
Fidje schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:54:
[...]

UPDATE: 28-04-2023
vandaag te horen gekregen uit Dealer dat VIN nummer bekend is en die auto al 3 weeken in Haven is.
Maar blijk nu dat Kia problemen hebben met levering omdat weinig drivers zijn aanwezig is en nu Dealer heeft wel datum gegeven dat zij Eind Mei kunnen leveren. Als die auto kan bij hun plek op tijd komen.
Ik ben beneuwd hoe lang deze gaat duuren met weinig drivers van kia.
---------------------------

Ik heb zelf in jan '22 PHEV Exec wit besteld. Gezien reacties en werkelijke levertijden die ik op kiaclub.nl voorbij zie komen reken ik met een levertijd van 18 maanden. Voor mij zou dat september/oktober '23 zijn. Laatste levertijd vanuit dealer/leasemaatschappij is over 7 weken. Gezien het vaarschema en aflever klaar maak tijd zou ik dan al wat gehoord moeten hebben. Ik reken dus meer op de info vanuit (andere) fora.

Grote kans dat het dan de facelift versie is. Naast andere lichtunits voor en achter zou ook het multimedia display (radio/navi etc) groter zijn dan bij de huidige versie. Je kunt op internet al spy-foto's en renders vinden waardoor je een goed beeld krijgt van hoe hij eruit gaat zien.

Geduld is helaas ook hier weer een schone zaak.
Ik heb vandaag te horen dat ik a.s. woensdag kan de auto ophalen , lets see..

[Voor 3% gewijzigd door kenber op 22-05-2023 09:19. Reden: update van auto.]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kenber
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-05 09:19
Weet toevallig iemand dat deze Sorento 2023 modellen met apple car play zonder kable werkt ?
Want toen ik 2021 decm zag werkte neit met wireless moet toen met kable. ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
RickOnline schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:20:
Ik hoorde van onze Kia-dealer dat er aan het einde van het jaar een facelift komt voor de Sorento. De buitenkant wordt vernieuwd, maar er komen ook nieuwe technische features aan de binnenkant.

Het zou nu wel erg ruk zijn als we onze auto ergens in de eerste helft van dit jaar krijgen, waarna die binnen een aantal maanden weer achterhaald is. Aan de andere kant geeft Kia me een 'prijsgarantie'. Met andere woorden: als de Sorento wordt geleverd, betalen we de prijs zoals we die begin 2022 hebben afgesproken. De Sorento met facelift zal ongetwijfeld duurder zijn dan de prijs van begin 2022.

Wat denken jullie?
Gezien de enorme inflatie de afgelopen twee jaar lijkt dat een goed aanbod van KIA?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
MD2222 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 10:46:
Ik volg dit topic ook al een tijdje.
Bestelling Sorento PHEV gedaan in oktober 2022, productiedatum januari 2024, aflevering zou april 2024 zijn.
Benieuwd of dit al dan niet met de facelift zal zijn.
Bijzonder dat nu eigenlijk de historische levertijden van de eerste generatie Sorento weer terug zijn. Destijds een unicum.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
FaceDown schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 22:30:
Dames en heren, ik ben er klaar mee hier. Hij is binnen! 😉
Bliksemreview: Superfijne wagen, de luxe straalt er van alle kanten vanaf, binnen en buiten. Rijdt heerlijk, staat bol van toeters en bellen. HUD is een mooie toevoeging, nooit eerder gehad. Doet qua afwerking echt niet onder voor de veel duurdere "A-merken".
Ik had hiervoor een Skoda Kodiaq, en deze is een flinke stap omhoog qua opties, luxe, rijgedrag, uitstraling.
Enige minpuntje tot nu toe: Android Auto kan niet wireless..

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie SUV. Dat nieuwe logo oogt ook tig keer beter dan het oude.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• s4nm4n
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12:54
s4nm4n schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 02:34:
[...]

7 zits ? Ik heb 'm in jan 2022 besteld. Dealer heeft r afgelopen jaar maar 8 verkocht... hopen op mei van dit jaar.
Eindelijk een VIN nummer, afgelopen vrijdag het bericht gehad, dat de auto is geproduceerd.

Verwachte losdatum
13/07/2023

Verwachte levering juli of aug.

Heeft wel erg lang geduurd.. ondertussen zijn er bij ons in de organisatie al meerdere auto's vervangen of veel eerder gebouwd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kriskv
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 30-05 12:33
Auto is gemaakt en dit na maar 18 maanden wachten na bestelling.
Nu nog 2 maanden wachten tot hij hier geraakt met de boot. Kan iemand mij zeggen hoe en waar je die boten kan volgen ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RickOnline
Kriskv schreef op maandag 22 mei 2023 @ 23:39:
Auto is gemaakt en dit na maar 18 maanden wachten na bestelling.
Nu nog 2 maanden wachten tot hij hier geraakt met de boot. Kan iemand mij zeggen hoe en waar je die boten kan volgen ?
Het schijnt dat ze op schepen van EUKOR staan. Op deze website kun je bij Departure 'Korea' invullen, en bij Arrival 'Rotterdam'. Dan zie je wanneer ze aankomen.

Niet 100% zeker, maar ik heb gehoord dat dit wel eens zou kunnen kloppen.

https://www.eukor.com/schedule-search

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RickOnline
RickOnline schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:19:
[...]

Het schijnt dat ze op schepen van EUKOR staan. Op deze website kun je bij Departure 'Korea' invullen, en bij Arrival 'Rotterdam'. Dan zie je wanneer ze aankomen.

Niet 100% zeker, maar ik heb gehoord dat dit wel eens zou kunnen kloppen.

https://www.eukor.com/schedule-search
Kleine update: voor onze auto bleek deze info te kloppen. De dealer bevestigde gisteren dat de auto inmiddels inderdaad in Rotterdam staat. Nu nog naar de dealer...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 12:06
Iemand al bericht gehad over de facelift van de KIA Sorento.

De mijne is besteld door de leasemaatschappij en er gelijk rekening gehouden met 3k prijsverschil door de facelift.

Hoe kunnen ze dit nu al inschatten /meenemen als er nog geen details bekend zijn vanuit KIA.....?

• Liuwei
  • Laatst online: 15:56
Ik begin maart 2023 besteld en ook meteen die 3k erbij gerekend.

• MD2222
  • Laatst online: 17:10
Liuwei schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:54:
Ik begin maart 2023 besteld en ook meteen die 3k erbij gerekend.
Kan kloppen, zie onderstaande comment op een ander forum:

https://www.kiaclub.nl/to...to-phev/page/12/#comments
"Vorige week vernomen van Belgische dealer dat productielijn gestopt wordt in Augustus 2023!!!! Om facelift model te kunnen produceren en wat verschuivingen te doen ivm EV9 productie, alle oude bestellingen zouden mogelijk niet meer geleverd worden!!!!!! Definitief nieuws eind juni of dat onze bestelling al dan niet gaat geleverd worden!!! Wachten sinds februari 22 op onze PHEV!!! Geweldig nieuws hé.

Denk dat dit een klein imago deukje gaat opleveren aan KIA, het zou om zeer veel bestelde Sorento's PHEV gaan die mogelijk niet geleverd zullen worden en waar dus KIA overmacht voor inroept en zijn verplichtingen voor levering niet zal nakomen!!!!

Wordt vervolgt zou ik zeggen"

• Liuwei
  • Laatst online: 15:56
ja, op duitse website staat het ook:
https://www.carwow.de/neuwagen-lieferzeiten#gref

We wachten maar wat er komen gaat.

[Voor 7% gewijzigd door Liuwei op 31-05-2023 12:03]

Pagina: 1 2 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee