** Knip, onnodige reactie. **
[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:08 ]
[ Voor 86% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:08 ]
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:09 ]
Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.
[ Voor 93% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:07 ]
[ Voor 126% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:09 ]
The problem with communication is the illusion it has taken place.
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:09 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:09 ]
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:09 ]
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
[ Voor 96% gewijzigd door Taro op 21-04-2022 19:10 ]
Dat zal dan op de snelweg geweest zijn? Dan gaat alles tot 40 te hard inderdaad via Wet Mulder, maar daarbuiten gaat alles boven de 30 te hard via de OvJ.Evilcoocie schreef op donderdag 21 april 2022 @ 12:49:
Het is al eerder genoemd.
Maar heb je al gekeken of op je/de boetes een (M) staat?
Indien die er staat wordt de boete afgedaan door gebruik te maken van de wet van Mulder (M).
Ik heb een jaar geleden 35km/u gereden, stond een (M) en hierna niks meer gehoord.
Who is General Failure and why is he reading my hard drive?
Ja dat was ik er vergeten bij te zeggen.Wok schreef op donderdag 21 april 2022 @ 18:50:
[...]
Dat zal dan op de snelweg geweest zijn? Dan gaat alles tot 40 te hard inderdaad via Wet Mulder, maar daarbuiten gaat alles boven de 30 te hard via de OvJ.
Sowieso schrijf je zo!
Je argument is dus eigenlijk het is 70 maar omdat andere auto’s mij harder voorbij komen ga ik ook harder om met het verkeer mee te komen?Remco1993 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 04:15:
Goedenavond, Ik ben op 30-01-2020 staande gehouden omdat ik 36 km te hard reed binnen de bebouwde kom. Daar heb ik toen een strafbeschikking voor gekregen in vorm van een dikke boete. Volkomen terecht en die heb toen ik betaald zodra ik hem binnen kreeg.
Ik ben in april 2021 geflitst met 32 km(inclusief correctie) op de A6 bij Dronten/Swifterbant . Op t moment waren er ook wegwerkzaamheden heden en was de snelheid 70. Ik ben geflitst met 106 km(inclusief correctie 102). Ik kreeg hier afgelopen woensdag (5-10-2022) pas bericht over van het ministerie met de mededeling dat ik ben uitgenodigd voor een OMhoorgesprek. Ik reed op de bewuste dag richting Friesland toen ik het punt naderde waar de wegwerkzaamheden begonnen. Ik reed toen 70 maar iedereen die achter mij mij vandaan kwam ging mij met een aardige rotgang voorbij waarbij ik dus ook gas bij gaf om met het overige verkeer mee te komen en ben toen geflitst. Ik heb voor de rest geen bekeuringen open staan. De laatste bekeuring die ik heb gehad is in 2016 geweest als t goed is maar ik heb dus begrepen uit de uitnodiging van de OVJ dat de boete veel hoger is(wat ik heel goed begrijp) en dat ik mogelijk een rijontzegging kan krijgen . Heeft iemand een idee hoe zo’n OMhoorgesprek in z’n werk gaat? En of ik ook de kans krijg om uit te leggen waarom ik harder ben gaan rijden? Op de plek waar ik ben geflitst staan ook helemaal geen weg camera”s dus ik heb ook geen idee hoe ze dit kunnen controleren. Ik ben van beroep vrachtwagenchauffeur dus ik zie genoeg gekke dingen op de weg en ook in mijn situatie zag ik het al helemaal fout gaan. Ik heb mijn werkgever op de hoogte gesteld en die heeft een werkgeversverklaring voor mij opgesteld die ik kan overhandigen aan de OVJ. Die boete betalen is geen probleem want ik heb daar gewoon te hard gereden maar ik zit niet te wachten op een rijontzegging. Rij ik nou te hard om gewoon lekker snelheid te maken dan zal ik ook eerlijk mn fout bekennen en de rijontzegging accepteren (hoe vervelend het ook is) maar dit ligt heel anders. Ik heb nu gewoon gas bij gegeven om met het verkeer mee te komen puur alleen voor de veiligheid. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten bij zo’n OMhoorgesprek. En Oja, zit er nog verschil tussen als je staande bent gehouden of dat je bent geflitst? Ik ben de eerste keer staande gehouden en de 2e keer ben ik geflitst. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen
Cloud ☁️
[ Voor 8% gewijzigd door Van der Berg op 16-10-2022 09:29 ]
X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB
Voor goed advies over wat te doen kun je het beste even rondkijken op https://forumindex.nl/ . Daar zitten ervaringsdeskundigen.
Die overtreding is er gewoon en een OvJ zal niet al te veel gewicht hangen aan jouw verklaring dat verder ook iedereen te hard reed. Het gaat om jou en niet om de rest - dat zou nogal een precedent scheppen voor de toekomst als er jurisprudentie over komt. "Als iedereen om u heen te hard rijdt mag u dat ook." Hoezee, ik wil die uitspraak wel zienRemco1993 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 04:15:
Goedenavond, Ik ben op 30-01-2020 staande gehouden omdat ik 36 km te hard reed binnen de bebouwde kom. Daar heb ik toen een strafbeschikking voor gekregen in vorm van een dikke boete. Volkomen terecht en die heb toen ik betaald zodra ik hem binnen kreeg.
Ik ben in april 2021 geflitst met 32 km(inclusief correctie) op de A6 bij Dronten/Swifterbant . Op t moment waren er ook wegwerkzaamheden heden en was de snelheid 70. Ik ben geflitst met 106 km(inclusief correctie 102). Ik kreeg hier afgelopen woensdag (5-10-2022) pas bericht over van het ministerie met de mededeling dat ik ben uitgenodigd voor een OMhoorgesprek. Ik reed op de bewuste dag richting Friesland toen ik het punt naderde waar de wegwerkzaamheden begonnen. Ik reed toen 70 maar iedereen die achter mij mij vandaan kwam ging mij met een aardige rotgang voorbij waarbij ik dus ook gas bij gaf om met het overige verkeer mee te komen en ben toen geflitst. Ik heb voor de rest geen bekeuringen open staan. De laatste bekeuring die ik heb gehad is in 2016 geweest als t goed is maar ik heb dus begrepen uit de uitnodiging van de OVJ dat de boete veel hoger is(wat ik heel goed begrijp) en dat ik mogelijk een rijontzegging kan krijgen . Heeft iemand een idee hoe zo’n OMhoorgesprek in z’n werk gaat? En of ik ook de kans krijg om uit te leggen waarom ik harder ben gaan rijden? Op de plek waar ik ben geflitst staan ook helemaal geen weg camera”s dus ik heb ook geen idee hoe ze dit kunnen controleren. Ik ben van beroep vrachtwagenchauffeur dus ik zie genoeg gekke dingen op de weg en ook in mijn situatie zag ik het al helemaal fout gaan. Ik heb mijn werkgever op de hoogte gesteld en die heeft een werkgeversverklaring voor mij opgesteld die ik kan overhandigen aan de OVJ. Die boete betalen is geen probleem want ik heb daar gewoon te hard gereden maar ik zit niet te wachten op een rijontzegging. Rij ik nou te hard om gewoon lekker snelheid te maken dan zal ik ook eerlijk mn fout bekennen en de rijontzegging accepteren (hoe vervelend het ook is) maar dit ligt heel anders. Ik heb nu gewoon gas bij gegeven om met het verkeer mee te komen puur alleen voor de veiligheid. Heeft iemand een idee wat ik kan verwachten bij zo’n OMhoorgesprek. En Oja, zit er nog verschil tussen als je staande bent gehouden of dat je bent geflitst? Ik ben de eerste keer staande gehouden en de 2e keer ben ik geflitst. Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen
Als jij dit verhaal verteld bij de OVJ beken je dus dat je te hard hebt gereden.Remco1993 schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 04:15:
Aan alles komt een eind.
Ik heb, helaas, ervaring. In 2019 ben ik geflitst met 55km/u te hard na correctie. Hartstikke fout en dus op blaren. Maar het duurde en duurde maar, ruim 2 jaar later (25 maanden) bericht van de OvJ dat ze mij ging bellen enkele weken later. Bijzonder goed gesprek gehad waarin echt naar mijn argumenten geluisterd werd, vriendelijke dame en OvJ gaf ook aan dat het veel te lang geduurd had. Uiteraard zat ik wel fout en kon dat, en dat is logisch, niet ongestraft blijven. Haar voorstel was buiten verwachting: helft van de normale boete, geen proeftijd en geen rijontzegging.nadroJ schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 06:10:
Voor de ervaringsdeskundigen: is het normaal dat je het pas 1,5 jaar later iets over hoort? Dat voelt echt heel erg laat.
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Ik heb nog helemaal niks gehoord.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Ben je er nu wel rustiger van gaan rijden?Richh schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Het is inderdaad heel vervelend dat het zo lang duurt, ik word er regelmatig best onrustig onder ook
Ja. Tot irritatie van andere weggebruikers aan toe, denk ik soms
Die anderen weggebruikers betalen jou boetes niet of wel? Dus lekker negeren en als je een nieuwe bumper wilt, dan stevig remmen als een andere automobilist zit te bumperkleven. PS risico bestaat dat het drugscriminelen zijn in Golfjes en dat ze bij een ongeluk, gewoon wegracen.Richh schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:18:
[...]
Ja. Tot irritatie van andere weggebruikers aan toe, denk ik soms
[ Voor 19% gewijzigd door Marco-Peters op 16-10-2022 14:03 ]
Als het gaat voorkomen, gewoon je zegje doen. Bij dit soort overtredingen blijft het bij een geldboete tenzij je echt overduidelijk een aso en veelpleger bent, dan kan er eens een keuring bijkomen of zo'n verplichte anti-aso cursus.Richh schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 10:47:
[...]
Het is inderdaad heel vervelend dat het zo lang duurt, ik word er regelmatig best onrustig onder ook
Als ik het goed begrijp was het de 2de grote overtreding in iets meer dan een jaar.Blue-eagle schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:01:
Onderbouw dat met redenen die op waarheid berusten: "Het is mijn eerste en tevens laatste keer" of "ik heb vele jaren goed rijgedrag, ik heb er van geleerd", etc. kan je allemaal uitspreken.
Aan alles komt een eind.
Beste verkeersadvies ooitMarco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 13:56:
[...]
Die anderen weggebruikers betalen jou boetes niet of wel? Dus lekker negeren en als je een nieuwe bumper wilt, dan stevig remmen als een andere automobilist zit te bumperkleven.
Dat was sarcasme
Oh sorry, dan maakte ik dat niet goed op uit je postMarco-Peters schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:34:
[...]
Dat was sarcasme@Richh gaf aan, dat hij denkt dat andere automobilisten zich aan zijn brave rijstijl storen. Maar het feit is dat andere automobilisten zich gewoon aan de verkeersregels te houden hebben!
Dus stel iemand zit achter je te bumperkleven en je moet plotseling remmen, dan is de bumperklever het schuld: want je dient voldoende volgafstand van je voorganger te houden.
Maar het was natuurlijk niet serieus bedoeld, omdat dit soort figuren die op je bumper zitten waarschijnlijk toch gaan vluchten. Dan blijkt het een drugscrimineel te zijn, in een gehuurde Volkswagen GolfNederland is ja een narcostaat
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Sorry ik had gewoon een paar emoties erbij moeten zetten: maar wat @Richh zegt, dat hoeft niet perse aan zichzelf te liggen. Ik was 1x in Italië onderweg, rij daar braaf precies 30km/u omdat dit i.v.m. wegwerkzaamheden de toegestane maximum snelheid was.Stalensnuitje schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:41:
[...]
Oh sorry, dan maakte ik dat niet goed op uit je post
Meestal is dat nog steeds geen invordering, maar dat kan natuurlijk wel de eis zijn. Ook de OvJ moet dat onderbouwen. Als het binnen 1 jaar was dan wordt de boete hoger, als er meer dan een jaar tussen zit dan nemen ze dat over het algemeen niet mee.Jaapio_B schreef op zondag 16 oktober 2022 @ 14:11:
[...]
Als ik het goed begrijp was het de 2de grote overtreding in iets meer dan een jaar.
Dus had hij van de eerste 30+ overtreding, die is afgedaan met een strafbeschikking, nog niks geleerd.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Stel je wordt geflitst of staande gehouden met voor de 2e keer >30km/u te hard, dan ben je dus niet direct je rijbewijs kwijt. De agent in kwestie zal zijn constatering 'gewoon' in het systeem zetten, en dat is het dan voor dat moment. In het geval van een flitsboete kan je verwachten dat men gaat controleren of jij ook de bestuurder was op de flitsfoto, maar met die situatie heb ik geen ervaring.Richh schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:01:
Mijn vraag is: wat gaat er nu gebeuren?
Goed om te weten: achterop die brief vind je een telefoonnummer, waar je naar toe kan bellen om doorverwezen te worden naar een advocaat in jouw regio. Via hier krijg je 1 gratis consult met een strafrechtadvocaat in je eigen regio. Ik zou dat zeker adviseren, want dan kan je de situatie eens van tevoren doorspreken en weet je al iets meer wat je kan verwachten van het OM Hoorgesprek. Vooral goed om te weten: je hoeft dus geen contact te zoeken met de SEO-advocatenbureau'sRichh schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:01:
moet ik morgen direct een advocaat bellen? Ik heb geen verkeersrechtsbijstand en überhaupt nog nooit een advocaat nodig gehad in mijn levenIk zie talloze websites van verschillende advocaten door Nederland die me volgens mij wel willen helpen, maar hoe betrouwbaar zijn dat soort sites? Kan ik beter een 'generieke' advocaat uit mijn regio zoeken? Wat is een normaal tarief voor een zaak als deze?
Heeft het überhaupt wel nut om een advocaat in te schakelen, op welke gronden kan hij/zij wat voor mij betekenen?
Je komt dus, in eerste instantie, niet voor de rechter, maar voor de Officier van Justitie. Deze gaat inderdaad over het algemeen uit van de richtlijn, en die betreft inderdaad een rijontzegging van 2 maanden als je tussen de 30 en 40km/u te hard rijdt, en een rijontzegging van 3 maanden als je tussen de 40 en 50km/u te hard rijdt. Naast inderdaad de forse geldboete. Die betaal je uiteindelijk overigens aan het CJIB.Richh schreef op woensdag 20 april 2022 @ 22:01:
Als ik het goed begrijp is de kans zo goed als 100% dat ik in deze situatie mag voorkomen (???), en dat er geeist gaat worden dat ik 2 maanden mijn rijbewijs mag inleveren, naast een forse geldboete. Klopt dit?
[ Voor 4% gewijzigd door Tiesemans op 07-08-2024 00:57 ]
Ties Thee
[ Voor 4% gewijzigd door wheez50 op 07-08-2024 02:00 . Reden: Antwoordde op necro-er ]
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq