Ik heb een nieuwbouwwoning met een Remeha full electric lucht warmtepomp. Tevens lage temperatuur verwarming door vloerverwarming. In totaal heb ik 15 zonnepanelen voor opwekken energie.
Algemeen bekend is dat een warmtepomp als het koud is minder tot heel erg inefficiënt is. Als het vriest vliegt hij soms naar de 10.000watt toe. En 's nachts is de temperatuur over het algemeen lager dan overdag
. Tevens wekken zonnepanelen geen stroom op in de nacht. Dus dus de vraag die ik dan heb is of hier wat slims in te bedenken is zodat de warmtepomp in de nacht rustiger aan doet en overdag als de zon schijnt en de temperatuur buiten hoger is de warmte produceert.
Ik zie hier hierbij niet zitten om een accupakket te kopen om 's-nachts als ik lig te slapen energie te kunnen verbruiken. Dus de vraag is of er mensen zijn met zelfde vraagstuk en hier een oplossing voor is?
Energieverbruik volgens mijn meter afgelopen dagen.
:strip_exif()/f/image/5dojUhDjicocW9Rw0cgbM6mx.jpg?f=fotoalbum_large)
Algemeen bekend is dat een warmtepomp als het koud is minder tot heel erg inefficiënt is. Als het vriest vliegt hij soms naar de 10.000watt toe. En 's nachts is de temperatuur over het algemeen lager dan overdag
Ik zie hier hierbij niet zitten om een accupakket te kopen om 's-nachts als ik lig te slapen energie te kunnen verbruiken. Dus de vraag is of er mensen zijn met zelfde vraagstuk en hier een oplossing voor is?
Energieverbruik volgens mijn meter afgelopen dagen.
:strip_exif()/f/image/5dojUhDjicocW9Rw0cgbM6mx.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/L5Ac9di6Nbs3n3bdvK9rqiYs.jpg?f=fotoalbum_large)