Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Afgelopen weekeind bezig geweest met een Growatt omvormer aan het WiFi netwerk te koppelen.
Ik liep echter tegen 2 uitdagingen aan

1) verbinden met configuratie pagina in hotspot mode.
Volgens de handleidingen die ik heb kunnen vinden is de hotspot mode te activeren door kort op het knopje te drukken en wachten totdat het LED blauw knippert. Dit werkt en ik zie ook een WiFi zender met het juisten SSID verschijnen waar ik mee kan verbinden. Echter de configuratie pagina 192.168.10.100 kan ik niet benaderen. Dit met diverse devices geprobeerd (IOS / Android). Wat me wel opvalt is dat ik een DHCP lease krijg van 192.168.0.100 met als DHCP /DNS server 192.168.0.99. Ook op dit IP kan ik de configuratie pagina niet openen. Omvormer meerdere malen opnieuw opgestart, maar geen success.

2) verbinden met open SSID wordt niet geaccepteerd.
Op mijn telefoons (IOS / Android) de Growatt ShinePhone app geinstalleerd. Hiermee de datalogger geprobeerd in te stellen. Dit lukt niet in de 2,4/5 Ghz mode omdat hij de omvormer niet kan vinden (denk gerelateerd aan puntje 1). Op de 2,4 Ghz mode kan ik niet met het gasten netwerk laten verbinden. Er zijn 2 SSID's aanwezig, waarbij ik de omvormer met het gasten netwerk wil laten verbinden. Het gasten SSID heeft geen wachtwoord, als ik dit probeer blijft de app melden dat ik een wachtwoord moet invoeren. Hier loop ik ook vast op. Het 2de SSID is WPA-enterprise, zover ik heb kunnen lezen wordt dat niet door de omvormer ondersteund.

Wie kan me met een van beide punten helpen.

Te dure camere, te veel lenzen, te weinig tijd. O, en iets dat flitst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-12-2024

RoscoP

..the best is yet to come..

In de app manual staat: "For safety reason, please use an encrypted wireless network"
Public/Gastennetwerk wordt niet ondersteund, dus:

Verbinding met Encrypted Wireless Network 2.4GHz
invullen in de app: SSID + WPA-personal password

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
De conclusie dat het niet wordt ondersteund had ik niet getrokken. Als Growatt zich zorgen maakt over security hebben we nog wat andere punten zullen we maar zeggen. Puntje van WPA+psk zal ik oppakken door een Extra SSID in te gaan richten hiervoor.
Blijft de belangrijkere vraag voor mij over waarom ik de configuratie pagina niet kan benaderen op 192.168.10.100 als ik verbind met de hotspot van de Shine Wifi-E module.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

TNijpjes schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 14:54:

Blijft de belangrijkere vraag voor mij over waarom ik de configuratie pagina niet kan benaderen op 192.168.10.100 als ik verbind met de hotspot van de Shine Wifi-E module.
Naar mijn weten zit er geen interface achter. De app maakt een connectie met het WiFi access point die je hebt geactiveerd (Blauwe LED) zodat de router-gegevens (SSID+pw) via deze verbinding geprogrammeerd worden. Zodoende krijgt de Growatt inverter een internetverbinding via je router, die data verstuurt naar de Growatt server in China. Het geactiveerde WiFi access point verdwijnt weer want die is niet meer nodig.

Hier is info te vinden om de data naar local te krijgen.
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1981180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullwaning
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:01
Na de firmware update is de web interface niet meer beschikbaar.

De sticks van tegenwoordig zullen wel met nieuwe firmware worden geleverd.

PVoutput (WH-MDC05H3E5) 12880WP /// SWW Atlantic Explorer v4 270L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Online JJ
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 30-04 23:47
redbullwaning schreef op dinsdag 19 april 2022 @ 19:45:
Na de firmware update is de web interface niet meer beschikbaar.

De sticks van tegenwoordig zullen wel met nieuwe firmware worden geleverd.
Dat is mooi, maar hoe moet ik nu mij wifi netwerk instellen op de dongle?

Toevallig heb ik hetzelfde probleem momenteel. Alle apps al geprobeerd, maar geen enkele werkt. Toen met een laptop connectie gemaakt met de dongle, want via 192.168.10.100 zou de dongle ook te configureren zijn, maar helaas, dat IP is onbereikbaar. Logisch want de dongle zit zelf op 192.168.0.99. Ik heb nu geen idee meer hoe of met welke app de dongle te configureren is...

Aanvulling: via de Shine app op Android krijg ik ook een time-out melding in beeld 'Can not connect to server' of iets dergelijks... logisch want ik vermoed dat al die apps ook gewoon via 192.168.10.100 met de dongle proberen te communiceren.

[ Voor 45% gewijzigd door Online JJ op 27-04-2022 20:33 ]

i9 13900K | RTX 4090 | 64GB DDR5 @ 5600 | Z790 | 2TB M.2 | HP Reverb G2 | HTC Vive Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Zo, vandaag weer een nieuwe poging gedaan. Netjes een SSID met WPA-PSK aangemaakt. Zelfs erop gelet dat er geen spaties in zitten. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de Shine Wifi-E stick aan het WiFi te koppelen. Helaas zonder geluk.

Beide methodes die de ShinePhone app bied geprobeerd. Via 2,4 en 2,4+5 gHz, beide zonder geluk. Heb even geen idee hoe ik hier verder mee moet. Iemand nog opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroentjeh
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:16
Ik weet niet of je het bedraad (rj-45) aan kan sluiten maar dan zou je even moeten kijken of je een ethernet kit kan aanschaffen.

Zoiets bijvoorbeeld:
https://solarshop-noord.nl/product/growatt-ethernet-kit/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoscoP

RoscoP

TNijpjes schreef op vrijdag 29 april 2022 @ 16:19:
Zo, vandaag weer een nieuwe poging gedaan. Netjes een SSID met WPA-PSK aangemaakt. Zelfs erop gelet dat er geen spaties in zitten. Helaas krijg ik het niet voor elkaar om de Shine Wifi-E stick aan het WiFi te koppelen. Helaas zonder geluk.

Beide methodes die de ShinePhone app bied geprobeerd. Via 2,4 en 2,4+5 gHz, beide zonder geluk. Heb even geen idee hoe ik hier verder mee moet. Iemand nog opties?
Ik zie nu pas dat je een ShineWifi-E stick probeert te gebruiken. Mogelijk dat dit type niet meer (goed) werkt.
Hier meer info https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2074740

Mijn Growatt is verbonden met een ShineWifi-S stick en werkt al een jaar probleemloos.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dyrck
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12-02-2024
Hallo allen,

Ik heb ook ontzettend zitten prutsen om de Wifi-stick (model ShineWifi-S) aan de praat te krijgen, maar het is me uiteindelijk gelukt.

In de Shinephone-app heb ik verbinding gemaakt via 2.4/5 Ghz.
Inloggen op het wifisignaal van de datalogger met password: 12345678
Volg de installatie tot je bij het moment komt dat je de configuratiepagina moet opstarten (wat dus niet werkt!)
Log via een aparte browser in op 192.168.10.100: user=admin PW=12345678 en niet 'admin' zoals in sommige handleidingen staat.
Vul daar de SSID en het Password van je wifirouter in (inlognaam kun je negeren) en herstart de datamodule.
Er gaat dan een groen ledje permanent branden.

Ga naar de server van Growatt: https://server.growatt.com/index en log in.
Bovenin het scherm kun je het serienr en de code van de datalogger invullen.

En na een paar minuten gaat er een blauw ledje langzaam knipperen op de datalogger en kun je in Shinephone en op de server van Growatt zien wat je panelen doen.

Misschien helpt het iemand met deze tips

Succes;
Dyrck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mortal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-05 18:33
Is hier iemand ooit verder mee gekomen? Het betreft dus de oude wifi-e modules met RS232 aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Toevallig ga ik aanstaande maandag weer eens een poging doen. Ondertussen een WiFi-S module gekocht. De WiFi-E is niet meer te krijgen en ook niet meer supported. maandag avond hopelijk een update

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenFT
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 11-02 13:53
Interessant, ik hoor graag je ervaring met de nieuwe Wifi-s module met RS232 aansluiting. Sinds deze week lijkt mijn Wifi-e module ermee te zijn opgehouden en ik krijg 'm niet meer ad praat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
Helaas was afgelopen maandag de installatie niet beschikbaar. Staat op de planning voor mijn volgende bezoek.

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:31
Hoi allemaal. Ik kamp met hetzelfde probleem. Nieuw modem gekregen en nu krijg ik mijn WIFI-E module niet meer aan de praat (niet gekoppeld). Hebben jullie toevallig nog een update? _/-\o_

• TNijpjes
  • Niet online
rick_roox schreef op donderdag 29 december 2022 @ 02:24:
Hoi allemaal. Ik kamp met hetzelfde probleem. Nieuw modem gekregen en nu krijg ik mijn WIFI-E module niet meer aan de praat (niet gekoppeld). Hebben jullie toevallig nog een update? _/-\o_
Sorry voor de vertraagde update. Vorige week eindelijk tijd gehad. De WiFi-S module uiteindelijk in 5 minuten aan de praat gekregen. De WiFi-E kreeg ik met geen mogelijkheid aangemeld. De SSID moet dus ook voorzien zijn van een wachtwoord. Een open WiFi pakt hij niet.

• rick_roox
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:31
Hoi TNijpjes,

Bedankt voor de update. Dat zou dan ook een mooie optie voor mij zijn. Hier en daar had ik gelezen dat het systeem gewoon helemaal niet meer wordt ondersteund.
Nu heb ik 10 jaar installatiegarantie op het systeem (alles moet functioneren). Dus heb ik dit bij de installateur gemeld. Ben erg benieuwd met wat voor oplossing ze gaan komen.

WIFI-S module was verder gewoon via de normale methodiek te installeren, dus via de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TNijpjes
  • Niet online
rick_roox schreef op donderdag 29 december 2022 @ 23:45:
Hoi TNijpjes,
........
WIFI-S module was verder gewoon via de normale methodiek te installeren, dus via de app?
Yep, was binnen 5 min gepiept. Meeste werk was klooien met de barcode herkenning die ik niet werkend kreeg en de stick daarom 2x opnieuw had gemonteerd. Alles met handje ingevoerd en meteen werkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel631970
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 24-03-2023
Goedemorgen !

Ik heb sinds deze week een Growatt inverter met een dongle. Ik krijg deze werkend, echter na een nacht inactief te zijn wil de dongle niet meer automatisch verbinden met mijn netwerk en moet ik m opnieuw configureren. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen ?

Groetjes Michel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 16-04 13:43
Reset de dongle en nogmaals de configuratie doorlopen. Normaal hoort die het vast te houden.
En daarna nogmaals wijzigen en dan meerdere keren achter elkaar bevestigen/opslaan.

[ Voor 202% gewijzigd door IplugNplay op 10-03-2023 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

hier idem. ineens met geen mogelijkheid meer verbinding te krijgen

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

En ineens vanochtend uit het niets.... contact :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:25
Hoi, even een necro. Ik heb een WiFi stick bij de growatt gekocht, een stick met usb. Growatt shine-x. Ik krijg dat ding met echt geen mogelijkheid verbonden. Iemand een gouden tip?… zowel de hotspot modus en normale modus via de app is geheel kansloos. Ook de webinterface is onbereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik heb er mijn vinger ook nog niet achter kunnen krijgen. Inmiddels loopt eht al weer wekenlang probleemloos :S
Heb je WPA-2 authenticatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wil1951
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 22-05 09:36
Ik heb ook problemen gehad met de shinewifi-E. Over naar glasvezel met nieuwe router Fritzbox 5590 rechtstreeks aangesloten op glasvezelaansluitpunt. De shinewifi wilde niet meer verbinden. Paar maanden maar laten zitten en toen gelezen dat type E niet meer werd ondersteund. De Shinewifi-s gekocht. Ook deze wilde maar niet verbinden. Tot ik erachter kwam dat alleen de installateur de vervangende stick kon toevoegen in de app. Deze heeft dat gedaan. Maar weer lukte het niet op de manier die ik altijd al gedaan had. Nooit de hotspot methode gebruikt. Shinewifi in hotspot mode gezet en binnen paar minuten verbinding met de Fritzbox

Kan een particulier aan de installateurs code komen. Ik vind het maar raar dat ik als gebruiker niets kan toevoegen of verwijderen in de Shinephone app of de webpagina van mijn Growatt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanderdaan
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 24-07-2023
Vandaag is mijn installatie geplaatst en ik heb hetzelfde issue.. Ik krijg de verbinding maar niet tot stand. In mijn geval heb ik een "shine wifi-x". De installatie op zowel de normale manier als de hotspot variant meerdere keren doorlopen maar zonder resultaat. Gastnetwerk op 2,4 ghz geprobeerd met enkel letters in zowel het SSID als het WPA2 wachtwoord..

Wanneer het opzetten van de configuratie de 100% bereikt geven icoontjes aan dat ik zowel geen verbinding
heb met de router als met de servers van growatt..

Ik lees dat bridge netwerken niet ondersteund worden, kan iemand bevestigen dat het hem/haar wel gelukt is in een situatie met (Ziggo) modem in bridge mode?

Edit: gelukt. Gekozen voor hotspot installatie. Nadat ik de verbinding met de omvormer gelegd had was het mij niet geheel duidelijk dat ik handmatig de gegevens van het te gebruiken WiFi netwerk diende in te vullen. Hier liet ik in eerste instantie de gegevens van de omvormer hotspot staan.

[ Voor 18% gewijzigd door vanderdaan op 22-05-2023 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TorpedoX_88
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-05 17:28
rick_roox schreef op donderdag 29 december 2022 @ 02:24:
Precies hetzelfde hier, inmiddels van alles geprobeerd (hotspot met simpele SSID via telefoon, 5Ghz band uitgezet) maar de ShineWifi-E blijft de melding "Router connection failed" geven via de app. Is het iemand de laatste tijd toevallig gelukt om een ShineWifi-E aan een nieuw Wifi netwerkt te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Goedemiddag! Vandaag bij mijn schoonouders geprobeerd om de Shine WiFi-X te installeren maar ook 1 groot drama.
Ik heb een installateurs account nodig en die heb ik niet en aanmaken via oss.growatt kan niet meer zonder dat je een complete KvK registratie moet uploaden.
Iemand suggesties hoe nu verder ? Het is toch van de zotte eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ludo69
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 22:23
vanderdaan schreef op maandag 15 mei 2023 @ 22:16:
Vandaag is mijn installatie geplaatst en ik heb hetzelfde issue.. Ik krijg de verbinding maar niet tot stand. In mijn geval heb ik een "shine wifi-x". De installatie op zowel de normale manier als de hotspot variant meerdere keren doorlopen maar zonder resultaat. Gastnetwerk op 2,4 ghz geprobeerd met enkel letters in zowel het SSID als het WPA2 wachtwoord..

Wanneer het opzetten van de configuratie de 100% bereikt geven icoontjes aan dat ik zowel geen verbinding
heb met de router als met de servers van growatt..

Ik lees dat bridge netwerken niet ondersteund worden, kan iemand bevestigen dat het hem/haar wel gelukt is in een situatie met (Ziggo) modem in bridge mode?

Edit: gelukt. Gekozen voor hotspot installatie. Nadat ik de verbinding met de omvormer gelegd had was het mij niet geheel duidelijk dat ik handmatig de gegevens van het te gebruiken WiFi netwerk diende in te vullen. Hier liet ik in eerste instantie de gegevens van de omvormer hotspot staan.
Het is mij gelukt door de volgende stappen te doorlopen:
- reset evt de wifimodule, knopje 6s indrukken (hierna even (1min) wachten). Het blauwe lampje knippert
- vervolgens het knopje 1 a 2s indrukken, het blauwe lampje brandt constant
- blijf in de buurt van de datalogger
- controleer op de iPhone bij menu Instellingen>apps>shinephone>lokaal netwerk <aan> staat
- open de shinephone app
- voeg datalogger toe en klik bij de lijst datalogger op de datalogger en kies voor configuratie. Vul je wifi naam en wachtwoord in en kies voor ok/configuratie
- als het goed is pakt ie hem direct.

Succes!
Pagina: 1