Ik vul dit topic toch nog even aan. Ik ben vooral benieuwd of het juridisch allemaal klopt wat zo'n website beweert en de voorwaarden die ze stellen op hun website.
Bij mij gaat het om de website jouwtech.nl, waar je diverse pallets kunt kopen.
Ik ben twee weken geleden een JBL Retour box gekocht. Er staat op de website beschreven wat een retourbox zou moeten voorstellen, ook staan er foto's van voorbeelden van eerdere retourboxen, van waaruit je kunt opmaken wat er zoal in zit.
https://jouwtech.nl/products/jbl-pallet-boxen
De staat zoals het beschreven is op de website heb ik totaal niet aangetroffen in de doos. Veelal kapot, oud, vies/vettig spul met gebruikssporen dat eigenlijk niet verkoopbaar is. Veelal oortjes en helaas geen speakers, soundbars of partyboxen (juist hetgeen zelf gebruikt kan worden of nog iets voor de doorverkoop kan zijn).
Opsomming:
- 0-16% defect -> bij mij 43%
- Aantal producten 12-44, dat klopte wel, 30 stuks, waarvan 14 of zo kapot, van de 30 waren er 21 oortjes, oftewel producten die het meest slecht door te verkopen zijn. Sommige waren zo vettig dat er nog oorsmeer in zat van een vorig persoon.
- retailwaarde: 1600-4600......met veel goede wil kom ik op een nieuwprijs van zo'n 1700 euro, maar gezien de staat van de producten (oude modellen, gebruikssporen, incompleet etc.) kom ik ruim uit onder de aanschafprijs van de retourdoos. Los van het risico op überhaupt de doorverkoopbaarheid.
Conclusie: veel van wat op de website beloofd wordt, zie je in de praktijk niet terug en ik voel me flink misleid.
Ik heb een klacht ingediend via hun "klantenservice", maar omdat ik niet inga op 10% korting op een tweede box is mijn klacht vanuit hun oogpunt "afgehandeld".
Ik heb binnen 14 dagen beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, maar weet niet zeker of dat geldt via deze webwinkel.
Laat ik het zo zeggen, de eigenaar heeft zich aardig ingedekt lijkt het.
Op trustpilot regent het van dit soort verhalen.
https://nl.trustpilot.com/review/jouwtech.nl?stars=1
Ik ben voor nu vooral benieuwd of het juridisch allemaal waterdicht zit aan hun kant, of dat ik meer in mijn recht sta.
Heeft iemand hier kijk op? @
Arnoud Engelfriet misschien?
Ik ben sowieso van plan om alles in te zetten om hier werk van te maken. Dit soort praktijken moeten gestopt worden.
[
Voor 3% gewijzigd door
ChUcKiE op 18-03-2025 18:37
]