Retourgoederen pallets kopen

Pagina: 1
Acties:
  • 42.932 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 10-05 21:49
Hoi,

Ik zou graag als particulier retourpallets willen kopen. Als er wat leuks bij zit zelf te gaan gebruiken en de rest eventueel verkoop op mp zonder garantie etc. Dit is voor mij nieuw. Maar zit er al een tijd aan te denken om het te doen. Ik hoef er niet veel aan te verdienen. Al zou ik quite spelen en de dingen die ik niet heb eruit halen.

Nou kun je via marktplaats bij diverse aanbieders zulkse pallets halen zijn die ook betrouwbaar? Hoor veel negatieve maar ook positieve recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:30
op marktplaats betaal je retail, je moet zorgen dat je ertussen komt bij de winkels waar de spullen geretourneerd worden.

Acties:
  • +26 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Hoe meer schakels tussen jou en de herkomst van de pallet, hoe groter de kans dat je een pallet vol schroot op de stoep hebt staan. Marktplaats lijkt mij bij uitstek de plaats waar alleen bedroevende resthandel te vinden is in dit geval.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
FirePuma142 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
Hoe meer schakels tussen jou en de herkomst van de pallet, hoe groter de kans dat je een pallet vol schroot op de stoep hebt staan. Marktplaats lijkt mij bij uitstek de plaats waar alleen bedroevende resthandel te vinden is in dit geval.
daar is alles er al uitgepikt inderdaad en je mag voor de rest retail prijzen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
FirePuma142 schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
Bedankt, dit vermoedde ik al een beetje. Vraag me af of er websites zijn waar ik direct bij de winkel kan bestellen of een site waar een bol of Amazon hun retour op aanbieden. Of ik zou hun dat moeten vragen. En dan is alsnog de vraag of je maar 1 of 2 pallets kan afnemen en niet een heel vrachtauto vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
pennywiser schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:15:
op marktplaats betaal je retail, je moet zorgen dat je ertussen komt bij de winkels waar de spullen geretourneerd worden.
Zijn daar mogelijkheden voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
androidfreaker schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:21:
[...]

Zijn daar mogelijkheden voor?
overal waar spullen worden geretourneerd, bellen en vragen rinse repeat. je moet je er echt actief tussen zien te werken, en geld meenemen. doe mij maar 1 pallet zal niet werken, ze willen mensen die regelmatig zonder zeuren meerdere pallets opkopen, ook soms die met rotzooi. zorg dat je een betrouwbare partner bent.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Niet langer meer actief op tweakers.

[ Voor 91% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 29-04-2022 08:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:15

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Anoniem: 217290 schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:00:
Als particulier gaat je dit niet lukken. Daarnaast ziet de belastingdienst dit ook gewoon als zakelijk dus je zal eerst een bedrijf moeten opstarten. Anders gaat er geen een bedrijf aan jouw leveren want een consument heeft allerlei beschermingen en regels.

Geen garantie op je verkoop kan je ook gelijk al vergeten je gaat gewoon met wkoa en garantie te maken krijgen.

Nu weet je gelijk waarom die pallets zo goedkoop zijn. Helaas zijn er genoeg die zich niet aan de regels houden en als ware cowboys handelen maar ze zijn vaak ook snel weer vertrokken met een hoop ellende achter latende.

Verdiep je dus goed waar je aan begint.
Als je het bij 1 of 2 pallets houdt met de intentie zoals @androidfreaker het beschrijft is dit volgens mij gewoon hobbymatig en niet onderhevig aan inkomstenbelasting en wkoa. Je hoeft je niet in te schrijven als ondernemer wanneer je niet onderneemt.

Als je de intentie hebt dit wel te gaan doen (al dan niet na een paar keer proberen) is het niet verkeerd om je alvast te gaan verdiepen in al deze regelgeving en ook vanaf start een goede administratie bij te houden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-05 12:18

aawe mwan

Wat ook leuk is:

Tip: kijk ook eens op de website gathering.tweakers.net/forum want daar staan diverse topics waarin alles opgesomd wordt wat je over dit onderwerp zou willen weten. Zoek bijvoorbeeld op „retour pallets kopen”.

Voorbeelden:
Pallet/doos Veiling Faillissement of Retouren
Marktplaats handel in 2de hands spullen

[ Voor 26% gewijzigd door aawe mwan op 10-04-2022 21:40 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:59

paQ

9gag gedrag voegt hier weinig toe, deze knip ik even.

[ Voor 89% gewijzigd door Perkouw op 11-04-2022 11:12 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-05 20:51
Mocht je dit gaan doen, dan ben je over je inkomsten belasting verschuldigd. Dat je er misschien een hele lange tijd mee zou wegkomen is een ander verhaal. Maar dit zijn activiteiten gericht op het vergaren van inkomsten en dus belast. Houd daar rekening mee als je gaat bepalen of dit voor jou aantrekkelijk is.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Beekforel schreef op zondag 10 april 2022 @ 21:20:
Als je het bij 1 of 2 pallets houdt met de intentie zoals @androidfreaker het beschrijft is dit volgens mij gewoon hobbymatig en niet onderhevig aan [...] wkoa.
Als je als consument, ongezien, een aankoopt doet online, dan is het automatisch wkoa. Ook heb je automatisch recht op garantie etc.
Als bedrijf wil je niet het risico lopen dat je een partij aan een 'opkoper' verkoopt en die daarna weer op de stoep hebt staan met allerlei ellende. Het hele idee was dat je het kwijt zou zijn. Bij een zakelijke transactie kun je alles uitsluiten en vastleggen.

Daarnaast zijn er soms ook extra regels van toepassing. Bijvoorbeeld dat de opgekochte producten niet in NL op de markt mogen komen. Daarom zie je bij de stuntshops ook vaak buitenlandse partijen, omdat de 'normale' kanalen niet mogen/kunnen dumpen in Nederland.

Als laatste zijn webshops negatief in het nieuws geweest hiermee. Ik weet niet hoeveel partijen dit aan de grote klok gaan hangen. Als iemand gaat lopen bellen met de vraag voor dit soort partijen, dan kan het best zijn dat je een antwoord krijgt in de trant van: "Wij werken nooit met opkopers, wij zorgen ervoor dat alles weer verkocht kan worden", zodat er niet een journalist met grote chocolade letters in de krant gaat zetten dat merk X gewoon alles wegdondert wat terugkomt.

Meestal is de handigste manier om dit te doen is bij een opkoper 'in de leer' gaan. Opkopers kennen de juiste mensen al en die hebben soms ook partijen die minder interessant zijn voor hun (te klein of te specifiek), die voor jou misschien juist wel leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Op VPRO Tegenlicht was een poosje geleden een aflevering over winkel retouren. Daar kwam ook de opkopershandel ter sprake.
https://www.npostart.nl/v.../27-09-2020/VPWON_1310210

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:32
BVA heeft ook regelmaat pallets. Maar daar zie je meestal dat je bv ook een recycling certificaat moet hebben.

Een hoop van die filmpjes hebben een hoog entertainment gehalte maar zijn geen weerspiegeling van realiteit(in ieder geval niet voor de NLer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014

ITsEZ

parttime all-rounder

androidfreaker schreef op zondag 10 april 2022 @ 19:20:
[...]

Bedankt, dit vermoedde ik al een beetje. Vraag me af of er websites zijn waar ik direct bij de winkel kan bestellen of een site waar een bol of Amazon hun retour op aanbieden. Of ik zou hun dat moeten vragen. En dan is alsnog de vraag of je maar 1 of 2 pallets kan afnemen en niet een heel vrachtauto vol.
Dit gaat je echt niet lukken als particulier. Dit soort webwinkels hebben gewoon standaard opkopers. Zo gaat alles van bol.com standaard naar BuyBay. Die doet het vervolgens waarderen en wegzetten via andere kanalen. Wat ze niet tegen een fatsoenlijke prijs kunnen verkopen wordt weer als “mix pallet” verkocht. Mooie spullen ga je daar dus echt niet meer tussen vinden.

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• androidfreaker
hartelijk dank voor jullie reacties,

had bij het starten van deze topic al veel twijfels. voornamelijk omdat je er weinig over kunt vinden. en veel recensies elkaar een beetje tegenspreken. het leek me leuk om het een keer te doen. Maar na alles wat ik zelf op het web heb gevonden plus jullie inbreng doe ik het niet. vooral omdat veel verhalen online overeenkomen wat hierboven ook genoemd worden. mensen die bijv. bij jouwtech mix pallets kopen zijn vaak niet tevreden. er markeert altijd wat aan of is stuk. dat is jammer. want bij retouren heb je vaak dat er ook niks mee kan zijn. tuurlijk kan het gebruikt zijn of is er iets kapot. maar dit leek meer op. wij verkopen onze mixpallets waar de waardevolle spullen al eruit zijn gehaald. door bijv. jouwtech.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Waarom maak je die pallets niet zelf?
Of zeg ik nu iets heel geks..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
MLLL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:56:
Het gaat niet om de pallets...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

MLLL schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 09:56:
Yep, gewoon pallets maken van meubelhout :Y

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

androidfreaker schreef op maandag 11 april 2022 @ 11:54:
hartelijk dank voor jullie reacties,

had bij het starten van deze topic al veel twijfels. voornamelijk omdat je er weinig over kunt vinden. en veel recensies elkaar een beetje tegenspreken. het leek me leuk om het een keer te doen. Maar na alles wat ik zelf op het web heb gevonden plus jullie inbreng doe ik het niet. vooral omdat veel verhalen online overeenkomen wat hierboven ook genoemd worden. mensen die bijv. bij jouwtech mix pallets kopen zijn vaak niet tevreden. er markeert altijd wat aan of is stuk. dat is jammer. want bij retouren heb je vaak dat er ook niks mee kan zijn. tuurlijk kan het gebruikt zijn of is er iets kapot. maar dit leek meer op. wij verkopen onze mixpallets waar de waardevolle spullen al eruit zijn gehaald. door bijv. jouwtech.
De enige conclusie is dus dat mensen vaker kapotte dingen of met mankementen retour sturen dan jij verwacht/hoopt?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
YakuzA schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 11:36:
[...]

De enige conclusie is dus dat mensen vaker kapotte dingen of met mankementen retour sturen dan jij verwacht/hoopt?
Nee, de goede spullen zijn er al uitgehaald als je die pallets koopt van een handelaar.
De enige manier om aan goede spullen te komen is de pallets direct van de winkels kopen.
evilution schreef op zaterdag 16 april 2022 @ 10:23:
[...]

Yep, gewoon pallets maken van meubelhout :Y
En daarna op het paasvuur !

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Als particulier kun je inderdaad niet direct retourspullen kopen.
Dat gaat dan via een tussenpartij, en het zou me verbazen als die niet zelf eerst even gaat zitten neuzen, het goede eruit haalt, en de rommel herverdeelt en duur verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:25

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

ITsEZ schreef op maandag 11 april 2022 @ 10:30:
[...]

Dit gaat je echt niet lukken als particulier. Dit soort webwinkels hebben gewoon standaard opkopers. Zo gaat alles van bol.com standaard naar BuyBay. Die doet het vervolgens waarderen en wegzetten via andere kanalen. Wat ze niet tegen een fatsoenlijke prijs kunnen verkopen wordt weer als “mix pallet” verkocht. Mooie spullen ga je daar dus echt niet meer tussen vinden.
buybay bestaat niet meer dat heet nu breezy, en die krijgen idd veel van bol.com en verkopen het ook weer op bol.com tweedehands en via ebay en dit zijn vaak de iets uitgeleefde producten verpakking of met direct zichtbare gebruikerssporen / schade, andere nog goeie retour producten zal bol.com eerst zelf proberen te verkopen bol.com-retourdeals.

verder pallets kopen in NL loont al een tijdje niet meer, ik heb het niet zelf gedaan maar ken wel mensen die zagen de kwaliteit hard achteruit gaan en de retourdeal hoekjes/pagina bij bijvoorbeeld bol.com hard gaan.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

42dpi schreef op woensdag 20 april 2022 @ 01:32:
[...]

buybay bestaat niet meer dat heet nu breezy, en die krijgen idd veel van bol.com en verkopen het ook weer op bol.com tweedehands en via ebay en dit zijn vaak de iets uitgeleefde producten verpakking of met direct zichtbare gebruikerssporen / schade, andere nog goeie retour producten zal bol.com eerst zelf proberen te verkopen bol.com-retourdeals.

verder pallets kopen in NL loont al een tijdje niet meer, ik heb het niet zelf gedaan maar ken wel mensen die zagen de kwaliteit hard achteruit gaan en de retourdeal hoekjes/pagina bij bijvoorbeeld bol.com hard gaan.
BuyBay is gewoon het overkoepelende bedrijf. Ze hebben alleen de naam voor consumenten verkopen gewijzigd naar Breezy. Bol.com retourdeals worden ook verzorgd door BuyBay, dat doet bol niet zelf. Producten die ze niet (snel genoeg) verkopen gaan op een mixpallet en worden geveild bij beluga, ook onderdeel van BuyBay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezborger
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10-05 16:45
ITsEZ schreef op woensdag 20 april 2022 @ 07:53:
[...]

BuyBay is gewoon het overkoepelende bedrijf. Ze hebben alleen de naam voor consumenten verkopen gewijzigd naar Breezy. Bol.com retourdeals worden ook verzorgd door BuyBay, dat doet bol niet zelf. Producten die ze niet (snel genoeg) verkopen gaan op een mixpallet en worden geveild bij beluga, ook onderdeel van BuyBay.
Ik maak veel gebruik van Breezy met elektronica. Je krijgt nu standaard 12 maanden verkoopgarantie via Breezy (via het platform van Bol.com makkelijk te activeren), dat was vóór 1 januari 2022 nog 6 maanden.
Laatst een Samsung A52S voor € 215 gekocht. Doosje was beschadigd, maar het toestel zelf in absolute nieuwstaat.

Laatst een 4K monitor gekocht met goede specs, € 120 betaald ipv € 399. Zou een dode pixel op zitten, maar die kon ik niet vinden (soms is het de gok waard). Standaard zet Breezy 'lichte beschadigingen' neer, mijn ervaring is dat ik die beschadigingen 9 van de 10 keer niet zie of het is echt heel heel licht.

En het makkelijke van Breezy is dat je gewoon gratis en makkelijk kan retourneren via Bol.com als het je niet bevalt.

Ik zou persoonlijk geen retour elektronica kopen via Marktplaats (zonder factuur en garantie), als ik het met factuur en garantie via Bol.com bij Breezy kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 20-04 09:02
Vroeger kocht je deze bij de dienst Domeinen.
Geloof dat het nu via een drie letterige veilingsite gaat?
Nadeel was dat U naar de kijkdagen moest gaan en kijken of wat u wilde in goede staat was.
Op de veilingdag gelijk meenemen dan is een bakwagen en een uitzoek plek wel handig als je bv 20 chep pallets met goederen kocht.
Wat ik nu begrijp dat er de schaar in gaat bij de Nederlandse defensie om te voorkomen dat het verkeerd gebruikt wordt.

Verder zijn er veiligen van bv pallets "snoepgoed/frisdrank/snacks" dat bv te laat op distubutie centra kwam waar niks mee is maar was te laat dus kon niet worden gelost.
Nadeel is dat U tegen partijen moet opbieden die een netwerk hebben en daardoor meer kunnen bieden.

Zou u aanraden dit met een partner(s) te doen omdat twee meer kunnen dan een.
In uw netwerk aangeven dat u partijen zoekt en partners en dan op Koningsdag beginnen op een kleedje ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:05

ChUcKiE

Dus........

Ik vul dit topic toch nog even aan. Ik ben vooral benieuwd of het juridisch allemaal klopt wat zo'n website beweert en de voorwaarden die ze stellen op hun website.

Bij mij gaat het om de website jouwtech.nl, waar je diverse pallets kunt kopen.
Ik ben twee weken geleden een JBL Retour box gekocht. Er staat op de website beschreven wat een retourbox zou moeten voorstellen, ook staan er foto's van voorbeelden van eerdere retourboxen, van waaruit je kunt opmaken wat er zoal in zit.

https://jouwtech.nl/products/jbl-pallet-boxen

De staat zoals het beschreven is op de website heb ik totaal niet aangetroffen in de doos. Veelal kapot, oud, vies/vettig spul met gebruikssporen dat eigenlijk niet verkoopbaar is. Veelal oortjes en helaas geen speakers, soundbars of partyboxen (juist hetgeen zelf gebruikt kan worden of nog iets voor de doorverkoop kan zijn).

Opsomming:
  • 0-16% defect -> bij mij 43%
  • Aantal producten 12-44, dat klopte wel, 30 stuks, waarvan 14 of zo kapot, van de 30 waren er 21 oortjes, oftewel producten die het meest slecht door te verkopen zijn. Sommige waren zo vettig dat er nog oorsmeer in zat van een vorig persoon.
  • retailwaarde: 1600-4600......met veel goede wil kom ik op een nieuwprijs van zo'n 1700 euro, maar gezien de staat van de producten (oude modellen, gebruikssporen, incompleet etc.) kom ik ruim uit onder de aanschafprijs van de retourdoos. Los van het risico op überhaupt de doorverkoopbaarheid.
Conclusie: veel van wat op de website beloofd wordt, zie je in de praktijk niet terug en ik voel me flink misleid.

Ik heb een klacht ingediend via hun "klantenservice", maar omdat ik niet inga op 10% korting op een tweede box is mijn klacht vanuit hun oogpunt "afgehandeld".
Ik heb binnen 14 dagen beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, maar weet niet zeker of dat geldt via deze webwinkel.
Laat ik het zo zeggen, de eigenaar heeft zich aardig ingedekt lijkt het.
Op trustpilot regent het van dit soort verhalen.
https://nl.trustpilot.com/review/jouwtech.nl?stars=1

Ik ben voor nu vooral benieuwd of het juridisch allemaal waterdicht zit aan hun kant, of dat ik meer in mijn recht sta.

Heeft iemand hier kijk op? @Arnoud Engelfriet misschien?

Ik ben sowieso van plan om alles in te zetten om hier werk van te maken. Dit soort praktijken moeten gestopt worden.

[ Voor 3% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2025 18:37 ]

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Ik ben oprecht benieuwd. Wat dacht je te bereiken met deze aankoop? Of anders gezegd: wat heeft jou doen besluiten om deze aankoop te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

ChUcKiE schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:33:
Ik vul dit topic toch nog even aan. Ik ben vooral benieuwd of het juridisch allemaal klopt wat zo'n website beweert en de voorwaarden die ze stellen op hun website.

Ik ben twee weken geleden een JBL Retour box gekocht. Er staat op de website beschreven wat een retourbox zou moeten voorstellen, ook staan er foto's van voorbeelden van eerdere retourboxen, van waaruit je kunt opmaken wat er zoal in zit.

De staat zoals het beschreven is op de website heb ik totaal niet aangetroffen in de doos. Veelal kapot, oud, vies/vettig spul met gebruikssporen dat eigenlijk niet verkoopbaar is. Veelal oortjes en helaas geen speakers, soundbars of partyboxen (juist hetgeen zelf gebruikt kan worden of nog iets voor de doorverkoop kan zijn).

Opsomming:
  • Aantal producten 12-44, dat klopte wel, 30 stuks, waarvan 14 of zo kapot, van de 30 waren er 21 oortjes, oftewel producten die het meest slecht door te verkopen zijn. Sommige waren zo vettig dat er nog oorsmeer in zat van een vorig persoon.
  • retailwaarde: 1600-4600......met veel goede wil kom ik op een nieuwprijs van zo'n 1700 euro, maar gezien de staat van de producten (oude modellen, gebruikssporen, incompleet etc.) kom ik ruim uit onder de aanschafprijs van de retourdoos. Los van het risico op überhaupt de doorverkoopbaarheid.
Conclusie: veel van wat op de website beloofd wordt, zie je in de praktijk niet terug en ik voel me flink misleid.

Ik heb een klacht ingediend via hun "klantenservice", maar omdat ik niet inga op 10% korting op een tweede box is mijn klacht vanuit hun oogpunt "afgehandeld".
Ik heb binnen 14 dagen beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, maar weet niet zeker of dat geldt via deze webwinkel.

Ik ben voor nu vooral benieuwd of het juridisch allemaal waterdicht zit aan hun kant, of dat ik meer in mijn recht sta.

Ik ben sowieso van plan om alles in te zetten om hier werk van te maken. Dit soort praktijken moeten gestopt worden.
toon volledige bericht
Als consument heb je gewoon altijd 14 dagen retourrecht, als je zakelijk hebt gekocht ben je afhankelijk van de voorwaarden.

Je kan je er natuurlijk altijd op beroepen dat het product niet aan de voorgestelde specificaties voldoet. Immers valt het percentage defecte producten ver buiten de range die ze zelf aangeven.

Ze hebben onderaan de website staan dat ze "partner van bol" zijn. Mijn gok is dus dat ze gewoon retour pallets opkopen, die sorteren en testen, en vervolgens de slechte producten als nieuw pakket doorverkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door ITsEZ op 18-03-2025 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Aanvulling: ik heb de aankoop als consument gedaan.

Het bedrijf lijkt zo te werk te gaan:
Retour onmogelijk omdat het bedrijf elke klant als zakelijke klant behandelt, het product ziet als op maat product & de klantenservice/eigenaar slim genoeg buiten 14 dagen herroepingsRECHT pas inhoudelijk reageert.

Nu heb ikzelf wel op dag 14 een beroep gedaan op mijn herroepingsrecht, waar ook op op gereageerd is, maar uiteraard zonder goede afloop en de klacht is afgehandeld. Voor het dossier heeft dit wel plaatsgevonden.

[ Voor 8% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2025 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

GioStyle schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 19:03:
Ik ben oprecht benieuwd. Wat dacht je te bereiken met deze aankoop? Of anders gezegd: wat heeft jou doen besluiten om deze aankoop te doen?
Ik ben zelf o pzoek naar wat JBL spullen (speakers, koptelefoons, oortjes en een partybox voor ons gezin). Dus ik hoopte dat daar het een en ander van aanwezig zou zijn. Van de rest zou ik dan eventueel wel wat door kunnen verkopen.
Helaas zat er op oortjes na niets interessants voor mij in die box en de staat van de spullen was zoals omschreven, gewoon slecht.

Tsja noem het (achteraf) naïef of goed gelovend....als ik de foto's op de website en de beschrijving bij het product zie, dan had ik het graag gehad zoals het verkocht wordt.

Tsja en verder zit er natuurlijk een beetje een spanningselement bij....vergelijk het met de iBood hunt box....

Maar blijkbaar levert dit bedrijf iets totaal anders dan dat bij de beschrijving vermeld staat en komt daar dan ook nog eens mee weg. Ik vind het gewoon de reinste misleiding.

[ Voor 11% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2025 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
In artikel 5 van de AV staat waarom men de WKOA niet van toepassing vindt. Of dat terecht is conform wet, geen idee. Ik heb voor wat anders doorgeleerd.

Staat uiteraard los van de discussie over de staat van de goederen. Alleen staat daar ook eea over in de AV. Als ik die zo doorlees was ik hier met een zeer ruime boog omheen gefietst maar goed. Je kunt van alles (terecht) vinden over de gang van zaken, maar het staat wel beschreven over wat ze wel en vooral niet doen. Al is de advertentietekst wel een stuk positiever geschreven dan ze in de AV zeggen te doen, maar misleiding is nog niet zo makkelijk te bewijzen.

Als je rechtsbijstand hebt zou je er een belletje aan kunnen wagen.

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:40
ChUcKiE schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 18:33:

Opsomming:

toon volledige bericht
Hij haalt natuurlijk zelf de goede spullen eruit, vult de box met een paar (goedkope) werkende producten en de rest met defecte meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Als je rechtsbijstand hebt zou je er een belletje aan kunnen wagen.
Ja die wil ik zeker gaan inzetten en verder nog wel wat andere zaken:
- ACM
- Radar
- Trustpilot
- Marktplaats melding want hier adverteert hij (https://link.marktplaats....ttons&utm_content=app_ios)
- klacht.nl
- Politie -> aangifte doen
- opgelicht.avrotros.nl
- aansluiten bij andere gedupeerden, want het blijken er toch veel meer te zijn (is ook al een facebook groep van).

Tsja ik heb nu niets, maar als ik niets probeer blijf ik daarbij en zullen er meer mensen in blijven trappen.

[ Voor 15% gewijzigd door ChUcKiE op 18-03-2025 20:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ITsEZ

ITsEZ

parttime all-rounder

ChUcKiE schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 20:10:
[...]

Ik ben zelf o pzoek naar wat JBL spullen (speakers, koptelefoons, oortjes en een partybox voor ons gezin). Dus ik hoopte dat daar het een en ander van aanwezig zou zijn. Van de rest zou ik dan eventueel wel wat door kunnen verkopen.
Helaas zat er op oortjes na niets interessants voor mij in die box en de staat van de spullen was zoals omschreven, gewoon slecht.

Tsja noem het (achteraf) naïef of goed gelovend....als ik de foto's op de website en de beschrijving bij het product zie, dan had ik het graag gehad zoals het verkocht wordt.

Tsja en verder zit er natuurlijk een beetje een spanningselement bij....vergelijk het met de iBood hunt box....

Maar blijkbaar levert dit bedrijf iets totaal anders dan dat bij de beschrijving vermeld staat en komt daar dan ook nog eens mee weg. Ik vind het gewoon de reinste misleiding.
Maar eerlijk, wat verwacht je dan? Als ze pallets vol met goudstaven verkopen voor 1000 euro kunnen ze net zo goed de producten zelf los verkopen. Het is een tussenhandelaar, ze kopen zelf spullen, en alle troep verkopen ze door.

Je zou gewoon een beroep kunnen doen op de wet koop op afstand als je het niet zakelijk gekocht hebt. Ze geven zelfs aan dat je kan kopen zonder kvk nummer, het lijkt me dan dat ze zich duidelijk ook richten op consumenten. Indien je niet bent ingelicht over de wettelijke bedenktermijn dan wordt die automatisch verlengd tot maximaal 12 maanden, of 14 dagen nadat de verkoper je wel informatie heeft gegeven.

Hoe dan ook, klinkt als tijd om een jurist in te schakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 14:32
Klopt en dat op maat verhaal gaat ook niet op. De producten worden niet op maat gemaakt. Alleen de box. Maar als ik bij bol A en B koop is dat ook niet op maat omdat ze in 1 doos gaan.

Als je dit veder wilt aanvechten(eventueel tot een rechter) wilt fopjurist je vast wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P1nGu1n
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13:29
ITsEZ schreef op dinsdag 18 maart 2025 @ 21:29:

Ze geven zelfs aan dat je kan kopen zonder kvk nummer, het lijkt me dan dat ze zich duidelijk ook richten op consumenten.
Precies dit. Ze geven expliciet aan te verkopen aan consumenten en het consumentenrecht is dus gewoon van toepassing. Wat ze stellen in artikel 5 ("ongecontroleerde producten die bestemd zijn voor zakelijk doeleinden") gaat dus niet op en je hebt het recht om de producten te retourneren.

Always code as if the guy who ends up maintaining your code will be a violent psychopath who knows where you live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:31

Qwerty-273

Meukposter

Ook hier zal het punt "recht hebben is niet gelijk aan recht krijgen" gelden. Hoever wil jij gaan, en welke kosten wil jij maken om ze te dwingen het (consumenten) recht na te leven?

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-05 18:59

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit krijgt toch echt een slotje van me. Het topic is uit 2022, een kick als deze is dan wat overbodig. Dan is het handiger een nieuw topic te starten indien nodig. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.