Toon posts:

Foto-uitdaging 2022-7: Onmogelijk Vorige deelOverzicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-03 23:12

Gonadan

Admin Foto & Video, Harde Waren, Consumentenelektronica
Topicstarter
Mede-auteurs:
  • sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02

sys64738

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online

Wormaap

Een begrip, een woord. Niets is onmogelijk zeggen ze wel eens, maar kan je het op de gevoelige plaat vastleggen?

Deze uitdaging loopt tot en met zondag 24 april.

Lees ook de regels nog even opnieuw door, deze zijn wat aangescherpt en bijgeschaafd. Heel veel succes weer en we hopen dat het weer leuk wordt. :)

Ter herinnering even de achtergrond en regels

Het idee is dat een uitdaging start wanneer de voorgaande is afgerond, wanneer hij eindigt is altijd in de startpost te vinden. De uitdaging kan vrij divers zijn en het is aan je eigen creativiteit hoe die in te vullen. Hoe meer verschillende ideeën en resultaten des te beter.
Het is niet zozeer een wedstrijd, maar gewoon een uitdaging waarbij we elkaar willen aanmoedigen om meer te durven en meer te proberen. Uiteraard is het wel leuk om elkaars resultaten te beoordelen en complimenten of tips te geven. Kom dus ook nog even terug om te praten over posts die na je eigen geplaatst zijn, dat houdt het topic levendig.
Heb je zelf ideeën voor onderwerpen gooi die dan gerust in het topic of DM één van ons, dat is altijd welkom.

Even kort de regels:
• de uitdaging start op de dag wanneer het topic door ons geplaatst is, en eindigt aan het einde van de dat genoemd in de startpost (middernacht dus).
• de foto/inzending moet nieuw gemaakt worden in het tijdvak van de uitdaging, dus geen archiefbeelden (helaas is gebleken dat we hier streng op moeten zijn, dus we zullen ze verwijderen als ze toch geplaatst worden)
• we verwachten dat je ook de moeite neemt om de resultaten van anderen te waarderen en daar op te reageren. Het is zeker niet verplicht om over elke foto wat te zeggen, maar een paar eruit pikken waar je daadwerkelijk iets van vindt is wel het minste wat je kunt doen.
• als je het niet redt om hem binnen de tijd te af te ronden en pas één of twee dagen later kunt plaatsen is dat natuurlijk geen ramp, maar niet iedereen zal de oude topics blijven teruglezen en reageren.
• meerdere inzendingen mag, graag zelfs als ze tof zijn, maar overdrijf niet. ;)
• voel je vrij om zo creatief mogelijk de uitdaging te volgen, maar probeer wel te zorgen dat de kijker daadwerkelijk de link met de uitdaging ziet zonder daar toelichting voor nodig te hebben.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +13Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:41
Zou het dan toch eindelijk, na al die jaren?

Als Pasen en Pinksteren op 1 dag vallen...

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Nou klaar slotje er op en op naar de volgende opdracht zou ik zeggen ;). Wie topt er nog dat Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen.

mooi gedaan door RvL maar voor de rest borrelt er bij mij precies 0 inspiratie boven bij deze opdracht

[Voor 30% gewijzigd door Barrycade op 12-04-2022 14:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RvL
Barrycade schreef op dinsdag 12 april 2022 @ 13:53:
Nou klaar slotje er op en op naar de volgende opdracht zou ik zeggen ;). Wie topt er nog dat Pasen en Pinksteren op dezelfde dag vallen.

mooi gedaan door RvL maar voor de rest borrelt er bij mij precies 0 inspiratie boven bij deze opdracht
Kom op, niet zo snel opgeven. Niets is onmogelijk! ;)

Nu de dekens nog...

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Desnoods maak je een zelfportret. :D

De animo lijkt inderdaad wat af te nemen, maar dat kan ook zijn omdat het mooie seizoen weer begint en men andere dingen te doen heeft. Voor mij zit de onmogelijkheid nog met name in m'n eigen agenda. :')
Gelukkig hebben we nog even en als je goede suggesties hebt voor een uitdaging waar veel mensen wat mee kunnen dan houden we ons uiteraard aanbevolen @Barrycade .

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Spasm
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:36
Gonadan schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:00:

De animo lijkt inderdaad wat af te nemen, maar dat kan ook zijn omdat het mooie seizoen weer begint en men andere dingen te doen heeft. Voor mij zit de onmogelijkheid nog met name in m'n eigen agenda. :')
Gelukkig hebben we nog even en als je goede suggesties hebt voor een uitdaging waar veel mensen wat mee kunnen dan houden we ons uiteraard aanbevolen @Barrycade .
Ik ben het wel met @Barrycade eens. Ik denk vooral dat het in dit geval door de opdracht komt. 'Onmogelijk' geeft mij ook niet bepaald enige inspiratie.

Zonder te gaan Photoshoppen zou ik niet weten hoe ik een onmogelijke foto moest maken eigenlijk.

Wie het laatst lacht, denkt het langzaamst

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:26

Pixeltje

Woo-woohoo!

Ik moet eerlijk toegeven dat ik elke keer braaf de topics lees, de onderwerpen leuk vind en ga nadenken over een manier om een mooie foto te schieten. daags erna haalt mijn agenda me in en vergeet ik het. Ik werk nu met reminders hiervoor want mijn bedoeling was juist om de camera weer vaker te pakken. Tot nu toe maar twee keer gelukt en das zonde.

Zu Risiken und Nebenwirkungen fragen Sie ihren Arzt oder Apotheker

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:01

Barrycade

]3/\/?/?`/(/\|)[-

Gonadan schreef op woensdag 13 april 2022 @ 09:00:

Beweging en de covers heb ik braaf meegedaan.
Kijk ook wel naar de nieuwe opdrachten uit.

Ik liep ook vast in mijn agenda en toen het vervelende weer voor de 5 composities (wel leuk idee en zeker een inspirerende opdracht en heb wel foto's gemaakt met de opdracht in mijn achterhoofd maar daar staan mensen op die ik helaas niet publiek kan plaatsen , omdat ik geen toestemming heb (hond met eigenaar voordat er gekke ideeën ontstaan :P ).

Dus de wil is er zeker en de waardering ook voor het verzinnen van de opdrachten. Maar bij deze kom ik even niet tot inspiratie.

• RvL
Jullie denken te moeilijk :)

Neem nu deze Lego set. Toen ik 'm kreeg dacht ik dat 'm nooit in elkaar zou krijgen. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Onmogelijk? Welnee!
A new set of Lego

Alleen jammer van de diffractie en de hoeveelheid stofdeeltjes op f/40....

[Voor 47% gewijzigd door RvL op 14-04-2022 16:58]

Nu de dekens nog...

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13:24

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

RvL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:07:

Neem nu deze Lego set. Toen ik 'm kreeg dat ik dat 'm nooit in elkaar zou krijgen. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Onmogelijk? Welnee!
[Afbeelding]

Cool resultaat wel. Als je die problemen wil vermijden kun je focus stacken. :)

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

• RvL
SnoeiKoei schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:13:
[...]

Cool resultaat wel. Als je die problemen wil vermijden kun je focus stacken. :)
Klopt, maar dit was nu even makkelijker :)

Nu de dekens nog...

• FeareX
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
RvL schreef op donderdag 14 april 2022 @ 15:07:

Neem nu deze Lego set. Toen ik 'm kreeg dat ik dat 'm nooit in elkaar zou krijgen. Maar uiteindelijk is het me toch gelukt! Onmogelijk? Welnee!
[Afbeelding]

Haha deze is wel super vet. Daar zou ik nooit op gekomen zijn. Nu al een winnaar (ook al doen we daar niet aan).

Canon EOS R | Olympus OM-1

• FeareX
  • Niet online
Edit: ik heb 'm weggehaald voor je @JoStad

[Voor 97% gewijzigd door FeareX op 17-04-2022 21:54]

• RvL
@FeareX Nou ja, als het niet onmogelijk is dan is het toch op z'n minst haast onmogelijk om een kolibrie te fotograferen!

Nee, dan dit kreng. Ik geloof dat ik het voor m'n 7e verjaardag heb gekregen, wat alweer bijna 32 jaar geleden is. Maar het lukt me gewoon NIET! Volgens mij is het gewoon onmogelijk. Ik ben nu maar aan een eBook begonnen.... Als het dan nog niet lukt, haal ik de stickertjes los en plak ik ze er goed op terug

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +6Henk 'm!

• JoStad
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 09:12
@RvL Mooi gedaan met de legoblokken :) Jammer dat het niet een echte driehoek is zoals de impossible Lego Triangle (Crazy LEGO Illusions).
@FeareX Met die camera met 18x optische zoom (486mm) lijkt het me juist wel mogelijk om deze vogel te fotograferen.

Ik heb de driehoek ook eens met dobbelstenen uitgevoerd. Wel een hoop werk om een redelijk resultaat te verkrijgen.

Impossible image - 1 by JoStad, on Flickr

[Voor 7% gewijzigd door JoStad op 17-04-2022 13:26]

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@JoStad Goed uitgevoerd, die dobbelstenen; je blijft er naar kijken... d:)b

BTW: ik ben wel benieuwd hoe je die foto nou gemaakt hebt?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2Henk 'm!

• JoStad
@ehtweak Bedankt voor je reactie :). Het geheim zit in het feit dat het geen 12 dobbelstenen zijn, maar 13.

Ik wilde ook onderstaande foto maken:

Impossible image - 2 by JoStad, on Flickr

[Voor 1% gewijzigd door JoStad op 17-04-2022 18:34. Reden: textueel]

• RvL
@JoStad goede uitvoering van beide!

Ik zie nu dat we een week extra hebben, dus ik ga m'n brein nog eens laten kraken deze week :)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JoStad
@FeareX Ondanks dat ik jouw foto met die camera juist wel mogelijk vind, kan het toch zijn dat anderen dat wel onmogelijk dachten te vinden. Dus zo gek is jouw (verwijderde) foto nog niet voor dit topic.

Deze uitvoering is wat makkelijker uit te voeren en zijn de dobbelstenen random geplaatst:

Impossible image - 3 by JoStad, on Flickr

[Voor 29% gewijzigd door JoStad op 18-04-2022 11:50. Reden: textueel]

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:02

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topicstarter
@JoStad Ik teken toch redelijk vaak Eschers en heb ook redelijk wat in Blender rondgehangen dus mijn 3d inzicht durf ik wel redelijk goed te noemen. Maar als die driehoek van jou 1 belichting is en je hebt geen lijm gebruikt, zie ik niet hoe je dit gedaan hebt. Heel mooi gedaan.

Moet bekennen dat ik deze uitdaging een stuk lastiger vind dan ik van te voren had bedacht. Wellicht komt er op deze 2e paasdag nog was inspiratie opborrelen.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• JoStad
sys64738 schreef op maandag 18 april 2022 @ 10:15:
@JoStad Ik teken toch redelijk vaak Eschers en heb ook redelijk wat in Blender rondgehangen dus mijn 3d inzicht durf ik wel redelijk goed te noemen. Maar als die driehoek van jou 1 belichting is en je hebt geen lijm gebruikt, zie ik niet hoe je dit gedaan hebt. Heel mooi gedaan.

Moet bekennen dat ik deze uitdaging een stuk lastiger vind dan ik van te voren had bedacht. Wellicht komt er op deze 2e paasdag nog was inspiratie opborrelen.
De dobbelstenen zijn wel (gedeeltelijk) aan elkaar vast gelijmd :)

• FeareX
  • Niet online
JoStad schreef op zondag 17 april 2022 @ 22:34:
@FeareX Ondanks dat ik jouw foto met die camera juist wel mogelijk vind, kan het toch zijn dat anderen dat wel onmogelijk dachten te vinden. Dus zo gek is jouw (verwijderde) foto nog niet voor dit topic.
Hoewel die camera flink wat zoom heeft, zit je wel met een donkere (prut)lens, een maximale sluitertijd van 1/1000 en weinig ISO speelruimte. Als je de lens wijd open gebruikt hou je geen scherpte over en veel aberraties door het harde contrast van de zon in Curaçao (daar was ik vorige week). En dan heb je ook nog de trage AF en de wind die zo'n boom constant in beweging houdt. Plezierig schieten was anders, haha. Dan merk je goed hoe ver m'n EOS R al door is ontwikkeld in vergelijking.

De foto was gemaakt met de volgende 35mm equivalent instellingen (x5,69): 486mm, f32. 1/1000, ISO 200 (als je ISO ook doorrekent is het ISO 1200 ongeveer).

Vanuit dat oogpunt vond ik het tricky om een mooie foto te maken. Überhaupt een vlek op beeld krijgen die op een kolibrie lijkt ging wel lukken inderdaad :p
Maar onmogelijk was wellicht wat vergezocht. Vandaar verwijderd :)

[Voor 8% gewijzigd door FeareX op 18-04-2022 12:34]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@RvL leuk gedaan met die Lego, een hoek waar ik zelf nog niet aan gedacht had. Die rubiks kubus is een kwestie van het algoritme kennen, daarna is het routine. Het wordt pas écht knap bij die 'speedcubers' die gericht naar de oplossing draaien.

@JoStad zowel dobbelstenen als kraan tof gedaan. Bij die laatste is het jammer dat de lijm te veel opvalt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb de halve zolder door gestruind naar zo'n blokkendoos met vormen en gaten, met de gedachte een vierkant door een rond gat is nogal onmogelijk. Maar blijkbaar is er al veel babyspul de deur uit dus niet gevonden.

Toevallig kwam ik een groep mieren in de tuin tegen die eigenlijk iets soortgelijks aan het proberen waren, namelijk de boodschappen de voorraadkast in krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee