waarom zijn de tweak mensen onvriendelijk ?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Adjes,

Waarom wordt je hier als computer leek voor gek gezet ik dit forum? ik ben net nieuw hier en heb nu heel veel rot opmerkingen naar mijn hooft geslingerd gekregen. Ik vindt dat dit niet kan. Ja ik weet dat ik een leek ben op computer gebied maar om dan als oud vuil te worden behandeld vindt ik NIET leuk!!!!!!!

brabrabrabra...

Verwijderd

ALS dit weer zo'n kloontje is dan vind ik dit flink de spuigaten uitlopen eigenlijk. Heb net je topic gelezen pixel, en ik twijfel.

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Geef eens een voorbeeld :? In de topics die je startte heb ik eerlijk gezegd nog niks zo erg als je nu omschrijft kunnen ontdekken.

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Er zijn altijd mensen die vergeten dat ze newbie zijn geweest. Gewoon negeren, er zijn ook altijd mensen die je wél willen helpen. Ook die mensen hebben (zinnig) gereageert op jou vragen...

• Daan
  • Laatst online: 12:08
We zien ook dat het de mindere kant op gaat en daarom heb ik dit geopend:

[topic=209519/1]

Verwijderd

Het gaat natuurlijk om deze : [topic=210173/1/25]

Verwijderd

Alsjeblieft mensen neem die gast toch niet serieus!
Oke ik ben er voor om geduldog met newbie's om te gaan. Maar heb je zijn topics gelezen? Kom op dat kan gewoon niet echt zijn!
Ps. Hij liegt al met het feit dat win95 zegt niet met ntfs overweg te kunnen. Dan moet dus eerst win95 geinstalleerd worden en dat is dus onmogelijk op ntfs.
Verder zegt hij dat win2000 usb niet ondersteunt.
Hij had wel gelijk toen hij zei dat dozen van karton waren!

i REST my case

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-11 16:06

FoolZero

Freedom of speech...

Ik heb ook ff alle Pixel topix geopend en vind het aantal bashers nog wel meevallen. Ook moet je niet vergeten, dat er ook een aantal tweakers het opneemt voor pixel.

Laat de zeikerds gewoon voor wat ze zijn. Incompetentie en gebrek aan mensenkennis kun je sommige personen immers niet persoonlijk aanrekenen... ;)

Pixel, gewoon door blijven posten (en wel gebruik van de searchengine maken). Uiteindelijk ontpop jij ook in een behulpzame tweaker (of zo een botte L*l, maar ik hoop het eerste! ;))

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:19 schreef FoolZero het volgende:
Ik heb ook ff alle Pixel topix geopend en vind het aantal bashers nog wel meevallen. Ook moet je niet vergeten, dat er ook een aantal tweakers het opneemt voor pixel.

Laat de zeikerds gewoon voor wat ze zijn. Incompetentie en gebrek aan mensenkennis kun je sommige personen immers niet persoonlijk aanrekenen... ;)

Pixel, gewoon door blijven posten (en wel gebruik van de searchengine maken). Uiteindelijk ontpop jij ook in een behulpzame tweaker (of zo een botte L*l, maar ik hoop het eerste! ;))
Ja en straks komt de tandenfee ook nog ff langs!!!!
|:(

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 01:41

Reefer

madness

pixel's profile :
Beroep: huisarts
Studierichting: MBO

?? grapje zeker dan ?

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:18 schreef herpe025 het volgende:
Oke ik ben er voor om geduldog met newbie's om te gaan. Maar heb je zijn topics gelezen? Kom op dat kan gewoon niet echt zijn!
Ps. Hij liegt al met het feit dat win95 zegt niet met ntfs overweg te kunnen. Dan moet dus eerst win95 geinstalleerd worden en dat is dus onmogelijk op ntfs.
Hij had wel gelijk toen hij zei dat dozen van karton waren!

i REST my case
Dan moet je zijn postings gewoon negeren. Zolang nog niet zwart op wit staat, dat pixel verkeerde bedoelingen heeft met/op GoT, verdient hij gewoon antwoorden op zijn vragen.
Voor hetzelfde geld zit je namelijk iemand af te zeiken, die echt geen kwade bedoelingen heeft. Dat is dus wel erg verkeerd imho...

Heal the internet ...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:22 schreef Reefer het volgende:
pixel's profile :
Beroep: huisarts
Studierichting: MBO

?? grapje zeker dan ?
Ik ken weinig GoT-ters, die hun profiel naar waarheid invullen...

Heal the internet ...

• Flaman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-12-2022
Wat een gezeur. Ik hoor al dat ie een klier is etc. Nou als iemand dat is dan ben ik het wel.

Hij vraagt gewoon intzettende n00bvragen maar sommgige 'computer-experts' die hakken er wel op in zeg. Kijken we over een weekje weer of hij nog zo post ok?

zeur zeur zuer....

oh en pixel wel effe GOED de FAQ lezen etc

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:18 schreef herpe025 het volgende:
Tuurlijk wel, als ik tegen mijn buurman begin over mijn doos vraagt ie me of ik een nieuwe vriendin heb, niet of ik mijn PC bedoel.... |:( :P (bij wijze van spreken ;) )
Als newbie zijn de omschrijvingen vaak wat simpeler gesteld dan bij een l33t. Als beginner kan zou ik me kunnen voorstellen dat je de foutmelding die verschijnt tijdens de setup op deze manier zou omschrijven :)
Dat waren zijn woorden niet, hij dacht het slechts, wist het dus niet zeker.

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:22 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Dan moet je zijn postings gewoon negeren. Zolang nog niet zwart op wit staat, dat pixel verkeerde bedoelingen heeft met/op GoT, verdient hij gewoon antwoorden op zijn vragen.
Voor hetzelfde geld zit je namelijk iemand af te zeiken, die echt geen kwade bedoelingen heeft. Dat is dus wel erg verkeerd imho...
ok foolzero , maar ik hou hem wel ff in de gaten want ik blijf het dubieus vinden. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Dus pixel, als je nog vragen hebt......

• Flaman
Hij wist wel vlug de LA te vinden

en hij begint al netjes met Adjes :)

en ROFL 'tweak mensen'

dat zijn we gelukkig ngo wel

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:25 schreef herpe025 het volgende:

[..]

ok foolzero , maar ik hou hem wel ff in de gaten want ik blijf het dubieus vinden. Maar ik geef hem het voordeel van de twijfel.

Dus pixel, als je nog vragen hebt......
Keej, that's the spirit! :)

Mare woonplaats Pluto :? --> ;)

Heal the internet ...

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:11

McBoom

Broem

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:23 schreef Flaman_Creationz het volgende:
Wat een gezeur. Ik hoor al dat ie een klier is etc. Nou als iemand dat is dan ben ik het wel.
Wat nou? Bang voor concurentie? >:) ;)

Pixel, we zijn allemaal n00bs geweest en onthoud; er bestaan geen domme vragen, het zijn alleen de antwoorden die de vraag dom maken.

The ramblings of an idiot

• Renegade
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:29 schreef Mcboom het volgende:

[..]

Wat nou? Bang voor concurentie? >:) ;)

Pixel, we zijn allemaal n00bs geweest en onthoud; er bestaan geen domme vragen, het zijn alleen de antwoorden die de vraag dom maken.
precies, dus misschien is het een idee om met het geven van het antwoord rekening te houden met het niveau van de vraagsteller. Zo kan ik me voorstellen dat Pixel niet weet wat een "n00b" is.... :P ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:10 schreef pixel het volgende:
Adjes,

Waarom wordt je hier als computer leek voor gek gezet ik dit forum? ik ben net nieuw hier en heb nu heel veel rot opmerkingen naar mijn hooft geslingerd gekregen. Ik vindt dat dit niet kan. Ja ik weet dat ik een leek ben op computer gebied maar om dan als oud vuil te worden behandeld vindt ik NIET leuk!!!!!!!
Dat komt doordat tweakers zelf altijd gepest worden en hier kunnen ze terug pesten zonder dat je weet wie het zijn. Vaak durven ze zelfs hun eigen VOORNAAM niet eens te laten zien.

Je moet je dus gewoon zielig voordoen. Kusjes geven, kontjes likken. Dan spring je er niet uit en ben je mede (t)weaker. (weak=zwak)

Verwijderd

In iedergeval;
een tweaker die zijn gezicht en naam niet durft te tonen... is voor mij gewoon een watje... een mislukkeling... een nul... (of het nu een mod is of een bezoeker)

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:31 schreef WiLdPhiR3 het volgende:

[..]

Dat komt doordat tweakers zelf altijd gepest worden en hier kunnen ze terug pesten zonder dat je weet wie het zijn. Vaak durven ze zelfs hun eigen VOORNAAM niet eens te laten zien.

Je moet je dus gewoon zielig voordoen. Kusjes geven, kontjes likken. Dan spring je er niet uit en ben je mede (t)weaker. (weak=zwak)
wat is jouw voornaam dan :?

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:33 schreef WiLdPhiR3 het volgende:
In iedergeval;
een tweaker die zijn gezicht en naam niet durft te tonen... is voor mij gewoon een watje... een mislukkeling... een nul... (of het nu een mod is of een bezoeker)
uuuhhhmmm
kijk dan maar eens in mijn profiel koekerd!
ik hou er niet van om voor zwakkeling te worden uitgemaakt.
dusss wil je ook mijn adres hebben??
man you piss me off :(

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:34 schreef herpe025 het volgende:

[..]

uuuhhhmmm
ik hou er niet van om als zwakkeling te worden uitgemaakt.
Kijk voor de gein in zijn profiel. Zie ik anders ook geen naam, email. Typisch een geval van de Pot verwijt de ketel dus.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:10 schreef pixel het volgende:
Adjes,

^^^ HIER gaat het om ja !! :z

• Flaman
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:31 schreef Renegade het volgende:

[..]

precies, dus misschien is het een idee om met het geven van het antwoord rekening te houden met het niveau van de vraagsteller. Zo kan ik me voorstellen dat Pixel niet weet wat een "n00b" is.... :P ;)
Dat heb ik hem in een ander topic uitgelegd :P

Ik ben volgens mij geen klier maar ik had iets stoms gedaan laatst en zo dat konden sommige niet zo waarderen.

EN eeh ik zie een flame

Verwijderd

Dat komt doordat tweakers zelf altijd gepest worden en hier kunnen ze terug pesten zonder dat je weet wie het zijn.
Houd daar eens heel snel mee op!
Normaal doen is helemaal niet zo moeilijk hoor en flamen doe je maar ergens anders.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:33 schreef LuNaTiC het volgende:

[..]

wat is jouw voornaam dan :?
Je kent mijn voornaam.. mijn woonplaats.. mijn adres.. alles... dus waarom vraag je het dan nog? ;)

Er kan natuurlijk ook een andere reden zijn waarom iemand niet zijn gegevens plaatst. (vraag hlpdsk bijvoorbeeld maar eens waarom hij zichzelf zo goed verstopt... vaag trouwens.. is het niet een wet hier in nederland dat je op de werkvloer een ID bij je moet hebben? :P)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:34 schreef herpe025 het volgende:

[..]

uuuhhhmmm
ik hou er niet van om voor zwakkeling te worden uitgemaakt.
Hallooo.. voel je je aangesproken? Kom op zeg.. kijk dan toch eens in je profiel! Dan weet je toch dat ik het niet tegen jouw had man! (ook een goede morgen)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:53 schreef WiLdPhiR3 het volgende:

[..]

Hallooo.. voel je je aangesproken? Kom op zeg.. kijk dan toch eens in je profiel! Dan weet je toch dat ik het niet tegen jouw had man! (ook een goede morgen)
mijn excuses!

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Back on-topic please...
pixel vindt, dat hij afgezeken wordt. Dat is niet de bedoeling van GoT. Helaas is altijd een aantal rotte appels in de mand. Hier is nou eenmaal niet 1-2-3 wat te doen.
Wel kunnen we met zijn allen proberen mensen te helpen en flamers/bashers te sturen, zodat GoT een beter forum wordt.

pixel, leef je uit en houdt je aan de regels. Laat je vooral niet door anderen uit je tent lokken, want GoT is niet de plaats voor flamewars. Veel plezier...

Heal the internet ...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:51 schreef WiLdPhiR3 het volgende:

[..]

Je kent mijn voornaam.. mijn woonplaats.. mijn adres.. alles... dus waarom vraag je het dan nog? ;)
:?

Edit: er gaat nu langzaam een lampje branden, maar je adres weet ik echt niet.

Verwijderd

het probleem is dat al die leek-vragen ook gewoon op internet te vinden zijn. Ga naar http://www.google.com en typ in ntfs. heb ik bet gedaan, paar seconde werk en ik vond zo 10 sites waarop uitgelegd staat wat het is.

• Laurent
  • Niet online
Hmm, ja ik vind ook wel een beetje dat pixel een beetje |:( post, maarja, n00b hè.. Zelf denk ik dat als hij vervolgens wat beter post enzo (veel behulpzaam reageren) zijn imago weer gewoon recht kan trekken. Want volgens mij denken nu veel mensen "pff, stoeme n00b" over pixel.

• MOL
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Eh niet zo zeuren op Pixel! Tja ok hij dacht dat W2k geen USB ondersteunde, maar hij zat wel bijna goed, aangezien dit wel het geval is bij NT4. En voor iemand die nieuw is op computergebied is het verschil tussen Windows NT, en windows op 9x kernel moeilijk te ontdekken.

Ook reageerd hij altijd vriendelijk. Ik heb héél wat ergere newbees gezien. Die echt voor ieder klein dingetje een topic aan maken.

Een tip voor Pixel is wel, dat ie eerst even een zoekmachine moet gebruiken om wat meer te weten te komen over een bepaald onderwerp. Zelf uitzoeken leer je het meeste van! Want bijvoorbeel dat NTFS topic, iemand komt wel met de definitie van NTFS, als file system voor NT, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die denken :? :?

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:23 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Ik! 100% Waar ingevuld. Achternaam alleen 1ste letter maar die gaat niemand wat aan :)

• razor-x
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-07 08:33
Op vrijdag 24 augustus 2001 11:23 schreef FoolZero het volgende:

[..]

dan ken je mij nog niet :)

Verwijderd

Ik heb alle draadjes ook nog maar eens doorgenomen en Pixel is ERRUG vriendelijk hoor :)
Alleen helaas voor hem zijn de topics van dien aard dat ze of van iemand komen die niet zo veel van het computergedoe afweet of iemand die anderen voor de gek houdt :)

Helaas is dat laatste geregeld voorgekomen ...

Dus pixel: iets meer lezen voor je een vraag post want dan leer je al een hele hoop van :)
En de overigen: toch iets serieuzer antwoord geven.

/serious mode/
En dat ben jij ook Wim >:)
/serious mode off/

• pixel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Allen,

Ok ik geeft toe dat mijn profile niet naar waarheid is ingevuld maar ik vindt dat het niet in het belang is om dit aan iedereen te vertellen wat ik doe enzo.
maar ik zal inderdaad wat vaker zoeken voordat ik zal posten. Ik heb net even met de zoek functie gespeeld en heb al op deze manier al een hoop vragen opgelost!!
dank jullie voor je steun en uitleg!

brabrabrabra...

• LuNaTiC
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:17 schreef pixel het volgende:
Allen,

Ok ik geeft toe dat mijn profile niet naar waarheid is ingevuld maar ik vindt dat het niet in het belang is om dit aan iedereen te vertellen wat ik doe enzo.
maar ik zal inderdaad wat vaker zoeken voordat ik zal posten. Ik heb net even met de zoek functie gespeeld en heb al op deze manier al een hoop vragen opgelost!!
dank jullie voor je steun en uitleg!
Kijk, das dan toch weer positief :)

Verwijderd

fijn om te horen dat pixel in 1 dag tijd al heel wat wijzer is geworden. Misschien wordt hij dan toch nog een behulpzame tweaker.
GO PIXEL!
:)

• McBoom
  • Laatst online: 07:11

McBoom

Broem

Pixel = n00b-rolmodel? :)

The ramblings of an idiot

Verwijderd

ik heb wat topics van ej gelezen, maar pixel verkoop aub je pc en ga over op schrijfwerk want jij zal nooit leren hoe een pctje werkt. Dit zeg ik niet om vervelend te doen maar als je zulke vragen stelt dan zal je pc's nooit snappen. Zelfs Windows is dan nog te moeilijk voor je. Nogmaals dit is geen flame meer een goed advies (al zeg ik het zelf :) )

• Renegade
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:22 schreef Mcboom het volgende:
Pixel = n00b-rolmodel? :)
offtopic:
Neeh joh... ik ben pas een rolmodel (of was het nou een rollend model :? ) :P

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 11:58 schreef herpe025 het volgende:

[..]

mijn excuses!
En ook mijn excuses! Ik hak er wel weer lekker in vandaag (ik ben met het verkeerde been uit bed gevallen).

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:06 schreef sjorsie het volgende:
het probleem is dat al die leek-vragen ook gewoon op internet te vinden zijn. Ga naar http://www.google.com en typ in ntfs. heb ik bet gedaan, paar seconde werk en ik vond zo 10 sites waarop uitgelegd staat wat het is.
Dit is natuurlijk ook crap van de bovenste plank (no flame intended...).
De search van GoT is minstens net zo effectief als die van Google. Tenminste als het op tech informatie gaat. Waarom zouden we mensen naar Google en andere internet sites verwijzen, terwijl wij als GoT juist elkaar willen helpen?
Sommige n00b vragen zijn misschien wel erg simpel, maar nogmaals:'Je hoeft niet te reageren als je niet wilt' Het intypen van de url naar Google kost ongeveer net zoveel tijd als het beantwoorden van de vraag. Als je dan nog wat tijd over hebt, dan kun je meteen uitleggen hoe de search werkt en dat er FAQ's zijn.
Op de manier is er weer een n00b wijzer geworden.

Heal the internet ...

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

hier is pas ook nog naar mij mening een debiele topic over geopend. SOrry pixel kan jij nog niet bij hij staat in sg.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/211034

als je ziet ik vind dat de mensne die hier tegen pixel gestemd hebben wel hun exusses mogen aan bieden.

Lekker zijn is een gave :)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:38 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk ook crap van de bovenste plank (no flame intended...).
De search van GoT is minstens net zo effectief als die van Google. Tenminste als het op tech informatie gaat. Waarom zouden we mensen naar Google en andere internet sites verwijzen, terwijl wij als GoT juist elkaar willen helpen?
Sommige n00b vragen zijn misschien wel erg simpel, maar nogmaals:'Je hoeft niet te reageren als je niet wilt' Het intypen van de url naar Google kost ongeveer net zoveel tijd als het beantwoorden van de vraag. Als je dan nog wat tijd over hebt, dan kun je meteen uitleggen hoe de search werkt en dat er FAQ's zijn.
Op de manier is er weer een n00b wijzer geworden.
Wat jij schrijft is crap, mensen mogen ook wel eens iets doen om een antwoord te krijgen. Wel lekker makkelijk om zulke domme en idiote vragen te stellen terwijl als je zelf logisch nadenkt wel weet dat het onzin is.

Verwijderd

is het dan al zo ver dat newbies niet eens vragen meer durven stellen :?

mods zouden die UTFS en RTFF uitspraken juist moeten bestrijden ipv stimuleren,

Phreak is iig al goed op weg !

is het misschien niet beter als de mods hun modereer beleid (mbt UTFS/RTFF geroep) op één lijn trekken, want ik meen dat ik nog mods gezien heb met UTFS in hun sig (of het vaak roepen ed.) terwijl Phreak het juist probeert te bestrijden...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 12:44 schreef lordspacie het volgende:
hier is pas ook nog naar mij mening een debiele topic over geopend. SOrry pixel kan jij nog niet bij hij staat in sg.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/211034

als je ziet ik vind dat de mensne die hier tegen pixel gestemd hebben wel hun exusses mogen aan bieden.
Tis idd te triest voor woorden. Die topic had OF in SU gepost moeten worden... of helemaal niet.
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:05 schreef sjorsie het volgende:
Wat jij schrijft is crap, mensen mogen ook wel eens iets doen om een antwoord te krijgen. Wel lekker makkelijk om zulke domme en idiote vragen te stellen terwijl als je zelf logisch nadenkt wel weet dat het onzin is.
Je hebt gelijk. Mensen mogen idd iets doen om een antwoord te vinden op hun vragen. Zij gaan dan naar GoT toe en stellen deze vraag.

Niet iedereen is zo creatief om 1-2-3 met diverse zoekmachines op de proppen te komen (hoe ze dan bij GoT komen is mij eerlijk gezegd ook nog een raadsel).

Toch blijf ik erbij of je reageert, of je reageert niet. Mocht je voor het eerste kiezen, dan kun je beter iets nuttigs aan die topic toevoegen. Anders hebben we weer een typisch gevalletje van database vervuiling er bij. Hier wordt de search ook niet beter van...

Heal the internet ...

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:10 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Tis idd te triest voor woorden. Die topic had OF in SU gepost moeten worden... of helemaal niet.
[..]

Je hebt gelijk. Mensen mogen idd iets doen om een antwoord te vinden op hun vragen. Zij gaan dan naar GoT toe en stellen deze vraag.

Niet iedereen is zo creatief om 1-2-3 met diverse zoekmachines op de proppen te komen (hoe ze dan bij GoT komen is mij eerlijk gezegd ook nog een raadsel).

Toch blijf ik erbij of je reageert, of je reageert niet. Mocht je voor het eerste kiezen, dan kun je beter iets nuttigs aan die topic toevoegen. Anders hebben we weer een typisch gevalletje van database vervuiling er bij. Hier wordt de search ook niet beter van...
Idd dit vind ik ook. Ik bedoel sommige dingen staan idd honderde keren al beschreven ja. maar af en toe heb ik ook als ik wat wil weten en ik wil wel de search gebruiken maar ik weet vaak niet op welke woorden ik moet zoeken

• Dennis
  • Laatst online: 09:23
Op vrijdag 24 augustus 2001 12:07 schreef MOL het volgende:
Ook reageerd hij altijd vriendelijk. Ik heb héél wat ergere newbees gezien. Die echt voor ieder klein dingetje een topic aan maken.
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26451]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26451[/url] :+

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:28 schreef dennisdotcom het volgende:
[url="http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26451]http://gathering.tweakers.net/forum/find/poster/26451[/url] :+
Dennis.com normaliter zou ik hier kostelijk om kunnen lachen (tja, ik ben ook niet perfect :P)
Toch vind ik in deze topic, welke juist tegen het bashen van n00b's is, een beetje ongepast.

Verder no offense, want ik weet, dat ook jij je best doet om GoT een better place to be probeert te maken. ;)

Heal the internet ...

• Dennis
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:34 schreef FoolZero het volgende:
Dennis.com normaliter zou ik hier kostelijk om kunnen lachen (tja, ik ben ook niet perfect :P)
Toch vind ik in deze topic, welke juist tegen het bashen van n00b's is, een beetje ongepast.
Hmmm, ik heb slechte eigenschappen })
Verder no offense, want ik weet, dat ook jij je best doet om GoT een better place to be probeert te maken. ;)
Mja, maar er is zeker wel een bepaald niveau. Mensen als pixel kunnen beter naar www.computeridee.nl/faqman gaan of naar www.computertotaal.nl

Het is nou eenmaal zo dat Tweakers meer iets is voor de iets meer gevorderde gebruiker. Nu gaan er vast mensen zeggen dat we ook aardig tegen newbie's moeten zijn, maar ik vind het wel een beetje logisch dat pixel werd afgekraakt etc...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:37 schreef dennisdotcom het volgende:
Het is nou eenmaal zo dat Tweakers meer iets is voor de iets meer gevorderde gebruiker. Nu gaan er vast mensen zeggen dat we ook aardig tegen newbie's moeten zijn, maar ik vind het wel een beetje logisch dat pixel werd afgekraakt etc...
T.net is nou eenmaal niet meer zo underground als vroeger. Vroeger was een newbee meestal alleen newbee op een bepaald gebied en wist hij/zij op zijn vakgebied meestal weer genoeg om anderen te helpen.
Vandaag de dag komen er ook complete newbees. Aangezien we deze niet kunnen weren (willen we dat dan ook?), zullen we ook met hun kunnen leven op GoT.

Misschien een idee om je eigen Die Hard forum te creeren en daar strengere toegangseisen te stellen? (niet speciaal aan dennis.com gericht...)

Heal the internet ...

• Dennis
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:41 schreef FoolZero het volgende:
T.net is nou eenmaal niet meer zo underground als vroeger. Vroeger was een newbee meestal alleen newbee op een bepaald gebied en wist hij/zij op zijn vakgebied meestal weer genoeg om anderen te helpen.
Vandaag de dag komen er ook complete newbees. Aangezien we deze niet kunnen weren (willen we dat dan ook?), zullen we ook met hun kunnen leven op GoT.

Misschien een idee om je eigen Die Hard forum te creeren en daar strengere toegangseisen te stellen? (niet speciaal aan dennis.com gericht...)
Mwah, dan krijg je helaas ook de kwestie dat natuurlijk niet iedereen daar zal komen... en hier ken je iedereen (althans ik dan)

Verwijderd

ken jij mij?
:P

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:43 schreef dennisdotcom het volgende:

[..]

Mwah, dan krijg je helaas ook de kwestie dat natuurlijk niet iedereen daar zal komen... en hier ken je iedereen (althans ik dan)
Tja, dan zal je hier ff moeten komen spammen >:) :P

Ennuh al zou jij niet iedereen kennen. Iedereen kent jou iig wel! ;) Wie is die man, die iedere zondag zoveel in SU post? :o

Heal the internet ...

• Dennis
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:45 schreef FoolZero het volgende:
Tja, dan zal je hier ff moeten komen spammen >:) :P

Ennuh al zou jij niet iedereen kennen. Iedereen kent jou iig wel! ;) Wie is die man, die iedere zondag zoveel in SU post? :o
Niet alleen zondag hoor ;)
En tja... nog 1 en er staan 100 tweakers op mn lijst! Wie wil die eer? :P

Verwijderd

zou je niet eens aan mij denken???

• Dennis
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:47 schreef herpe025 het volgende:
hehehehe :P :D

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op vrijdag 24 augustus 2001 13:44 schreef herpe025 het volgende:
ken jij mij?
:P
Op vrijdag 24 augustus 2001 13:47 schreef herpe025 het volgende:
Hint, hint... herpe025 gaat wel erg off-topic op het LA forum ;)

(En ik niet dan? ;))

Heal the internet ...

• Twynn
  • Laatst online: 24-11 16:08
Maar het gaat er nu toch niet over of iemand newbie is of niet?

Hij heeft zich gerigistreerd en dus mag hier gewoon komen..

Vooral belangrijk is de manier waarop er gereageerd word.. Niet iedereen heeft hetzelfde niveau (gelukkig). Als je echt vind dat de posts ver onder je niveau zijn, reageer dan gewoon niet, en laat iedereen gewoon in z'n waarde!
Iemand afzeiken is altijd heel erg makkelijk, en met een beetje zoeken kun je van iedereen wel wat vinden waar je hem/haar op kunt pakken..

Verwijderd

Pixel: Jij wilt weten waarom (sommigen) zo vresleijk tegen je reageren.

Dat komt door het volgende. Wij (Tweakers) zijn niet geboren met onze kennis! Hij is ook niet komen aanwaaien, hij komt zelfs niet eens vanaf GoT (Op GoT halen we slechts aanvullingen en bevestigingen van onze kennis)

Dus wat dan?

Nou begin eens met BOEKEN en helpfiles! Windows kan jou perfect vertellen wat NTFS is. En waarom wil je als newbie plotseling al meteen gaan overklokken? Van je HDD nog wel (toemaar!)

Zou je niet eerst leren fietsen zonder zijwieltjes voordat je een 200pk motor onder je reet neemt? Je aankoop van een 2e pc uit het jaar blok voor 3000,- zegt nog genoeg.
Maar dit is geen flame! Mijn eerste PC was ook een miskoop, net als van (vrijwel) iedereen heir.
Maar alle tweakers heir, hebben vrijwel allemaal meer dan 1 pc, en hebben vaak al 4 pcs versleten.

Kennis komt met de jaren, en wij tweakers houden niet van zuigvissen die gauw even kennis komen verzamelen in 10 minuten, waar wij 10 jaar over gedaan hebben...

GoT is forum, geen bibliotheek of leerschool

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:21 schreef Masta-T het volgende:
Pixel: Jij wilt weten waarom (sommigen) zo vresleijk tegen je reageren.

Dat komt door het volgende. Wij (Tweakers) zijn niet geboren met onze kennis! Hij is ook niet komen aanwaaien, hij komt zelfs niet eens vanaf GoT (Op GoT halen we slechts aanvullingen en bevestigingen van onze kennis)

Dus wat dan?

Nou begin eens met BOEKEN en helpfiles! Windows kan jou perfect vertellen wat NTFS is. En waarom wil je als newbie plotseling al meteen gaan overklokken? Van je HDD nog wel (toemaar!)

Zou je niet eerst leren fietsen zonder zijwieltjes voordat je een 200pk motor onder je reet neemt? Je aankoop van een 2e pc uit het jaar blok voor 3000,- zegt nog genoeg.
Maar dit is geen flame! Mijn eerste PC was ook een miskoop, net als van (vrijwel) iedereen heir.
Maar alle tweakers heir, hebben vrijwel allemaal meer dan 1 pc, en hebben vaak al 4 pcs versleten.

Kennis komt met de jaren, en wij tweakers houden niet van zuigvissen die gauw even kennis komen verzamelen in 10 minuten, waar wij 10 jaar over gedaan hebben...

GoT is forum, geen bibliotheek of leerschool
en... oh nee dit zegt alles eigenlijk al >:)

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Misschien is Pixel wel een expert op bv NFS en zijn jullie de newbees op dat terrein :?

Sind wanneer zitten hier allround experts, lijkt me sterk iig, als Pixels een newbee op HW/SW is kan hij op gamegebied bv nog wel een expert zijn. en ook spielerij valt nog steeds onder de techforums.

* OldButNotSoWise is bv een absolute newbee op webdesign en scripting maar denkt op HW gebied nog menige W&S-tweaker de baas te zijn.

• Pc123
  • Laatst online: 02-12 22:12
Volgens mij zit die pixel maar wat te lullen.

Pentium 233 gekocht voor 3000 gulden
Gaat m'n hd sneller als ik er meer spanning op zet
Windows 2000 kan geen USB

Ik denk dat dit niet serieus is, je kan een newbie zijn maar een folder lezen waarin je ziet dat 3000 piek voor een P233 "iets" te duur is kan een kind van 10.

Verwijderd

/love mode

daan is allround expert >:)

/end love mode

Oh... we hadden het over computers 8-)

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:28 schreef Pc123 het volgende:
Volgens mij zit die pixel maar wat te lullen.

Pentium 233 gekocht voor 3000 gulden
Gaat m'n hd sneller als ik er meer spanning op zet
Windows 2000 kan geen USB

Ik denk dat dit niet serieus is, je kan een newbie zijn maar een folder lezen waarin je ziet dat 3000 piek voor een P233 "iets" te duur is kan een kind van 10.
Misschien moet je de betreffende topic IETS beter lezen, dan kom je erachter dat er een videokaart inzit die aan de prijzige kant is.

Verwijderd

/off topic mode

Als rechtsinhaler leer je irritante linksrijders ook de rechterbaan eens te gebruiken... en als iedereen in Nederland de zgn. '2-secondenregel' zou hanteren zouden alle auto's op alle snelwegen constant één grote file vormen... als het al zou passen.

pfffff..... niemand haalt mij rechts in! Ik rij altijd midden op de weg >:)

/on topic mode

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:26 schreef HBM het volgende:
Misschien is Pixel wel een expert op bv NFS en zijn jullie de newbees op dat terrein :?

Sind wanneer zitten hier allround experts, lijkt me sterk iig, als Pixels een newbee op HW/SW is kan hij op gamegebied bv nog wel een expert zijn. en ook spielerij valt nog steeds onder de techforums.

/me is bv een absolute newbee op webdesign en scripting maar denkt op HW gebied nog menige W&S-tweaker de baas te zijn.
helemaal mee eens, sinds wanneer is got volledig newbie free? :P

Ik heb nog 3 simpele vragen wachten in diverse fora groepen en geen 1 leet gotter heeft er nog antwoord op gegeven :(.... moet ik dan echt zelf de helpfile of readme_later.txt induiken? :9

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 14:43 schreef WiLdPhiR3 het volgende:

[..]

helemaal mee eens, sinds wanneer is got volledig newbie free? :P

Ik heb nog 3 simpele vragen wachten in diverse fora groepen en geen 1 leet gotter heeft er nog antwoord op gegeven :(.... moet ik dan echt zelf de helpfile of readme_later.txt induiken? :9
welke vragen? dan los ik die wel effe op :
/professor mode
(8>
/normal mode

• backupdevice
  • Laatst online: 12:17

backupdevice

No Risk , Full Push

Belachelijk dat die newbies zo behandeld worden. En kan dan wel een kloontje zijn, maar als het een echte newbie is dan hebben jullie een perfect visitekaartje afgeleverd voor Got.

Valt me zowieso tegen dat er mensen tussen zitten die hier al 3 weken lopen te posten dat de sfeer achteruit gaat. Moet je zien hoe sommige van die mensen newbies begroeten.

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-12 14:56

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

[..]

Nou pardon maar hier moet ik ff op reageren.
Mijn voornaam is ook gewoon Hubert, en gepest worden wordt ik al helemaal niet, en hier zeker niet, dus hou die domme opmerkingen voor je als toch nix zinnigs weet te zeggen.

/edit
rest van topic al gelezen :) ik ook meschien beetje hard gereageert, maar niet alle tweakers zijn bot en dergeleke, denk dat 75% gewoon super relaxed is en best pixel enzo willen helpen maar die al zoveel postings hebben die niet meer zoveel op de andere fora komen. behalve dan de rest die nog niet zo lang hier zit en die dus snel botter uit de hoek zou kunnen komen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Verwijderd

kijk, je hebt newbies en newbies, sommige willen echt leren en andere niet, die zijn hier alleen omdat ze zo lui zijn. Pixel hoort bij de eerste groep die wel wil leren maar gewoon echt totaal niks van computers afweet. Tweakers.net is echt een site voor de mensen die er meer vanaf weet dan de gemiddelde nederlander en dan krijg je zulke situaties. Een goede raad is om even boeken te lezen over PC's om zo je kennis te verbreden. Ik moest ook echt enorm lachen om je topics en het spijt me dat ik dat deed dan *D

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Er is volgens mij gewoon een misverstand over T.net en GoT
De 1 vindt, dat je als tweaker tot de elite behoort, de ander vindt dat dus duidelijk niet.
T.net is idd voor de wat gevorderde computeraar. De content van die site is ook niet echt toegankelijk voor een PC newbee. GoT daarentegen staat open voor allerlei discussie. Zowel PC als niet PC related stuff. Hierdoor is GoT dus duidelijk wat interessanter voor mensen, die (nog) geen wizzkid zijn op PC/computer vlak.

Aangezien wij als ervaren tweakers ons zo geweldig voelen, is het een kleine moeite om iemand, die dat niet is op pad te helpen. Dat deze ook nog niet bekend is met de etiquette, die op inet gehanteerd wordt nemen we dan op de koop toe.

Nergens staat (volgens mij) vermeld, dat je aan een bepaald kennisniveau moet hebben om mee te kunnen doen op GoT. Wel zijn er voorwaarden gesteld, maar iedere nieuw lid wordt toch wel vrij snel naar de FAQ's verwezen.

Een ieder heeft recht om hulp te vragen. Ook heeft iedereen het recht om GEEN antwoord te geven.

Afzeiken/bashen/flamen en dat soort zaken is daarentegen onvolwassen (hmmz, dat zijn de meeste tweakers dan ook volgens de wet ;)), niet sympathiek en levert zeker geen positieve bijdrage aan het forum.

Wat mij aangaat is het helder wat we wel en wat we niet moeten doen. Want 1 ding is zeker. Het niveau van GoT is idd omlaag gegaan, maar dat komt niet alleen door (irritante) nieuwelingen.

Heal the internet ...

• brammus
  • Niet online

brammus

PATGOD

En voor mensen als Pixel (lees: newbie/n00b) is het idee uit onderstaand topic uitermate effectief...

Suggestie voor GoT: meerdere lagen topics.

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Verwijderd

Wees blij dat je nog niet zo verslaafd als ons bent :+
Stay human ;)
NO offense, dis een grapjuh... voor de humorloze tweaker ;)
Weer no offense voor de tweaker met nog minder humor :D

• OldButNotSoWise
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:38

OldButNotSoWise

TUFKAHBM

Op vrijdag 24 augustus 2001 19:13 schreef SickBastard het volgende:
Wees blij dat je nog niet zo verslaafd als ons bent :+
Stay human ;)
NO offense, dis een grapjuh... voor de humorloze tweaker ;)
Weer no offense voor de tweaker met nog minder humor :D
Zal ik wel of zal ik niet een topic hiervoor openen :P

"Heb ik humor"

• Thrillseeka

Thrillseeka

Let love rule

kom op blijf ontopic of anders sluit dit topic. ik ben het eens met zero.

En kom op we zijn een gemeenschap aan het worden die uitbreiding nodig heeft om te overleven. Sorry maar als er gen nieuwelingen bij komen. Maar wel mensen weg gaan blijft er niks van dit forum over.

Verwijderd

Op vrijdag 24 augustus 2001 15:48 schreef Hubert het volgende:

[..]

Nou pardon maar hier moet ik ff op reageren.
Mijn voornaam is ook gewoon Hubert, en gepest worden wordt ik al helemaal niet, en hier zeker niet, dus hou die domme opmerkingen voor je als toch nix zinnigs weet te zeggen.

/edit
rest van topic al gelezen :) ik ook meschien beetje hard gereageert, maar niet alle tweakers zijn bot en dergeleke, denk dat 75% gewoon super relaxed is en best pixel enzo willen helpen maar die al zoveel postings hebben die niet meer zoveel op de andere fora komen. behalve dan de rest die nog niet zo lang hier zit en die dus snel botter uit de hoek zou kunnen komen.
sorry.. ik overdrijf een beetje... trek het in het extreem om m'n punt duidelijker te maken, wat hij bedoeld komt gewoon veel vuldig voor, helaas. En ik moet daarnaast ook gelijk toegeven dat het overgrote deel van de bezoekers en begeleiders zeer behulpzaam zijn en ook vaak nog echt grappig ook. En gelukkig NIET zeuren op newbies. Of zelfs uit de hoogte gaan doen omdat ze als vaste got... ineens god zijn ofzo.

Anyways.. je hebt gelijk, maar ik weet zeker dat je, met je 581 *D posts, begrijpt wat ik bedoel ;-)

Trouwens.. je echte naam, zegt ook wel dat jij duidelijk niet in die groep past. Laat me raden... jij bent ook behulpzaam? ;)

Verwijderd

LOL, zijn mensen nou zo dom??? Je ziet toch zo dat dit een gast is die loopt te zieken...

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 25 augustus 2001 04:24 schreef Aspi het volgende:
LOL, zijn mensen nou zo dom??? Je ziet toch zo dat dit een gast is die loopt te zieken...
Niet LOL... Laten we de boel dan toch maar wat algemener nemen. Het zal dan duidelijk worden, dat het afzeik gehalte op 'domme' vragen veel te hoog ligt. Verder zou ik weleens willen weten op grond waarvan jij baseert, dat dit om een grapjurk gaat, die ons in de maling probeert te nemen.

BTW als men in staat is om videokaarten, geheugen en zelfs kasten te tweaken. Waarom zou het voor een newbee dan duidelijk moeten zijn, dat je een harde schijf niet kan opvoeren. Om heel eerlijk te zijn heb ik er in mijn jongere jaren ook weleens over zitten denken. ;)

Heal the internet ...

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 10:35 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Niet LOL... Laten we de boel dan toch maar wat algemener nemen. Het zal dan duidelijk worden, dat het afzeik gehalte op 'domme' vragen veel te hoog ligt. [..]
:+ Het aantal domme vragen ligt ook nogal hoog :+

(Vooral bij pixel - maar ja als je je eerste computer koopt, waarom wil je dan in hemelsnaam meteen al gaan overklokken?)

Verwijderd

Wat wel opvalt is dat pixel inmiddels nergens meer te bekennen is hier.

• Renegade
Op zaterdag 25 augustus 2001 11:23 schreef Courage het volgende:
Die zit nu misschien wel aan het zwembad (wat * Renegade zo overigens ook gaat doen :P ). Niet iedereen zit nl in het weekend achter zijn pc. :)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

• Grrrrrene
  • Niet online
Op vrijdag 24 augustus 2001 16:03 schreef FoolZero het volgende:
[goed verhaal]
Daar ben ik het helemaal mee eens, GoT is er idd ook voor de newbies, als ze een "makkelijke" vraag stellen en je weet het antwoord in 1 regel op te schrijven, doe dat dan ook ipv naar de search verwijzen en om een slotje roepen (al dan niet in SU). Even wat linkjes naar de goede topics of [ search=blaat] intypen en je helpt een n00b op weg. Bovendien heb je hem meteen het nut van de search uitgelegd...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Op zaterdag 25 augustus 2001 11:23 schreef Courage het volgende:
Vind je het gek???? Hij is nogal hartelijk onthaald door jullie. Echt een hartelijk welkom. Nogmaals een heel mooi visitekaartje

Verwijderd

mmmm, als newbie moet ik continue goed kijken of de vraag wel voldoet. te simpele vragen waar ik zelf geen antwoord op weet kan je gewoon niet stellen, die gaan op slot.

Dus simpele vragen stellen lukt me niet echt, dan moet ik gewoon lezen en andere vragen beantwoorden.

Paradox: de vragen die ik heb kan ik niet beantwoord krijgen, wat doe ik hier eigenlijk?

Verwijderd

Op zaterdag 25 augustus 2001 13:46 schreef Blue_White_Army het volgende:

[..]

Vind je het gek???? Hij is nogal hartelijk onthaald door jullie. Echt een hartelijk welkom. Nogmaals een heel mooi visitekaartje
Bedankt, ik wist niet dat ik meervoud was.
Ik heb zelf alleen maar rekening gehouden met het feit dat het een kloontje kon zijn, er lopen hier tegenwoordig van die mensen rond die de boel bij mekaar dollen, dus je moet overal rekening mee houden.

• backupdevice

backupdevice

No Risk , Full Push

Ik zeg toch jullie?????

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

ik heb geen tijd genomen om alles te lezen (zoals gewoonlijk met 90 replies)
maar, dit forum is helemaal niet voor computerleken bedoelt, (of heb ik het nou helemaal fout??) "stomme" vragen worden niet geaccepteerd door somme users. en terecht. Als je n00b dingen post dan kun je rekenen op boze reacties.

• Grrrrrene
  • Niet online
Op zaterdag 25 augustus 2001 13:51 schreef Mikado het volgende:
mmmm, als newbie moet ik continue goed kijken of de vraag wel voldoet. te simpele vragen waar ik zelf geen antwoord op weet kan je gewoon niet stellen, die gaan op slot.
Nou, als je duidelijk aangeeft de search te hebben gebruikt, is er met een n00b-vraag niks mis. Maar dat is meteen het probleem, de mensen die hier voor het eerst komen weten niet dat die search er is. Opzich ook niet erg, maar dan mag hij wel ff _netjes_ gewezen worden op de search of door middel van de opmerking "Met de search vond ik de volgende topics: ...." duidelijk maken dat deze vraag al veel eerder gesteld was.
Dus simpele vragen stellen lukt me niet echt, dan moet ik gewoon lezen en andere vragen beantwoorden.

Paradox: de vragen die ik heb kan ik niet beantwoord krijgen, wat doe ik hier eigenlijk?
Zie opmerking hierboven, met makkelijke vragen is niks mis, maar het moet niet zo worden dat je voor iedere vraag waar je mee zit meteen een topic opent, zelf actie ondernemen dmv de search (en dan niet alleen die van GoT, maar google kan ook helpen) is best handig.

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op zaterdag 25 augustus 2001 14:16 schreef AtomicShockwave het volgende:
ik heb geen tijd genomen om alles te lezen (zoals gewoonlijk met 90 replies)
maar, dit forum is helemaal niet voor computerleken bedoelt, (of heb ik het nou helemaal fout??) "stomme" vragen worden niet geaccepteerd door somme users. en terecht. Als je n00b dingen post dan kun je rekenen op boze reacties.
Je stipt hier precies een pijnpunt aan.

Waarom zou een computergerelateerd forum niet voor computerleken zijn. Om in cliches te praten (maar je hebt het toch niet gelezen ;)) 'iedereen is een newbee geweest'
Een tweede punt wat ik wil aanhalen is, dat de search tegenwoordig door UTFS en RTFF achtige kreten een stuk minder waard is geworden. Je geeft zelf aan deze draad niet helemaal gelezen te hebben, omdat het vrij veel werk is.

Zo werkt het dus ook voor de search. Zoek je (zoals je hoort te doen) naar jouw probleem, dan strand je in te veel postings op UTFS en heb je nog geen antwoord op je vraag. Dus wat doe je als wanhopige n00b? Juist ja, je opent een nieuw draadje om je vraag beantwoord te krijgen. Wat je dan dus niet wilt hebben is .... UTFS...

Ik ben ook weleens met de search aan het stoeien geweest, want je wilt niet iemand op de search wijzen als er geen antwoord op zijn vraag in staat. Het is dus heel veel leeswerk en merendeels levert het geen ander antwoord op dan UTFS. Dan vraag ik je.... :?

PS dit heb ik dus al eerder als argument aangevoerd, maar deze posting is dus voor zij, die net op dit net schakelen! ;)

Heal the internet ...

Verwijderd

het is wel waar, steeds als er een newbie vraag komt, kom je altijd gezeur tegen:

-Ervaren gebruikers hebben natuurlijk geen zin om uit te leggen hoe je de achtergrond veranderd. En worden natuurlijk beetje pissig als zo'n vraag 5 keer langskomt. volledig te begrijpen.

-Newbie's begrijpen op computergebied minder, en natuurlijk is het handig om hier problemen neer te zetten. De search knop word niet veel gebruikt door newbie's, begrijpelijk lijktme. En soms is de oplossing zoeken die makkelijk staat uitgelegd op internet moeilijker dan hier even een post maken. Antwoord staat altijd wel ergens tussen de RTFM en gebruik de search.

Misschien is het een idee om een categorie 'algemene computer probleem' te openen. voor makkelijke vragen enzo. Twijfel of dat zal helpn eigenlijk.

Wat misschien ook help is iedereen die nog niks gepost heeft, de zoekfunctie duidelijk laten zien.
Zo voorkom je misschien dat iemand zich aanmeld en gelijk zijn probleem post..Hij krijg eerst duidelijk het hele search gebeuren voor zijn ogen. Totdat hij wat post. Dan weet de nieuweling dat zoeken en zal hij hopelijk in vervolg eerder zoeken.

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-12 19:42

Milmoor

Footsteps and pictures.

Volgens mij zijn er veel minder domme vragen dan domme antwoorden. Ik irriteer me af en toe behoorlijk aan het gezemel van onze medetweakers in zo'n onderwerp. Als je niets zinnigs op te merken hebt, houdt dan je mond. Als iemand een domme vraag stelt en er reageert maar een persoon zijn we er zo van af. Terwijl er nu onderwerpen blijven leven die allang over de houdbaarheidsdatum heen zijn. En ik ben het al helemaal met pixel eens over de onvriendelijkheid van sommige mensen. Antwoorden met een :r of een |:( kunnen bijna altijd direct de prullenbak in. Sommige mensen leven bij het motto "ik typ, dus ik besta", en het lijkt ze niet te kunnen schelen hoe ze op anderen overkomen. Mensen, geef of vriendelijk, of geen antwoord.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Boomrups
  • Laatst online: 15-10 12:08
Jamaar Joost, hoevaak is dat nou al niet gezegd?

Heel Nederland is tegen zinloos geweld, maar toch gebeurt het....

Je kan wel blijven roepen dat iedereen liev voor elkaar moet zijn...maar dat gebeurt toch niet

Dat is gewoon 'de mens'

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 01-12 13:34

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op zondag 26 augustus 2001 02:30 schreef FoolZero het volgende:

[..]

Je stipt hier precies een pijnpunt aan.

Waarom zou een computergerelateerd forum niet voor computerleken zijn. Om in cliches te praten (maar je hebt het toch niet gelezen ;)) 'iedereen is een newbee geweest'
Een tweede punt wat ik wil aanhalen is, dat de search tegenwoordig door UTFS en RTFF achtige kreten een stuk minder waard is geworden. Je geeft zelf aan deze draad niet helemaal gelezen te hebben, omdat het vrij veel werk is.

Zo werkt het dus ook voor de search. Zoek je (zoals je hoort te doen) naar jouw probleem, dan strand je in te veel postings op UTFS en heb je nog geen antwoord op je vraag. Dus wat doe je als wanhopige n00b? Juist ja, je opent een nieuw draadje om je vraag beantwoord te krijgen. Wat je dan dus niet wilt hebben is .... UTFS...

Ik ben ook weleens met de search aan het stoeien geweest, want je wilt niet iemand op de search wijzen als er geen antwoord op zijn vraag in staat. Het is dus heel veel leeswerk en merendeels levert het geen ander antwoord op dan UTFS. Dan vraag ik je.... :?

PS dit heb ik dus al eerder als argument aangevoerd, maar deze posting is dus voor zij, die net op dit net schakelen! ;)
iedereen is een newbie geweest ja! maar toen zat ik nog niet op GoT, ik ben hier pas gekomen toen ik wat van comps snapte.

• Boomrups
  • Laatst online: 15-10 12:08
Ik ook
Ik heb al mijn 'advanced' shit hier op GoT opgedaan

Verwijderd

De meeste mensen die hier komen denken het beter te weten dan anderen, en dat komt omdat ze niks anders doen dan de hele dag een beetje voor hun schermpje zitten en op het toetsenbord om raggen.
Voor die mensen is het namelijk vanzelf sprekend dat ze die fouten die anderen op het forum maken zelf niet maken, omdat ze al bekend zijn met het forum.
Ik zou me ook irri teren aan iemand die telkens de zelfde fout maakt.. maar ik zou dat niet meteen laten merken btw.
Daarom krijg je altijd van die rot opmerkingen.

Wat ik net allemaal typte snap ik nu ff niks meer van.
Maar ik typte gelijk wat ik dacht dus er kan wel es een foutje in zitten.. maar het is zondag en ik heb een kater..
Dan mag dat ook wel :?
Pagina: 1 2 Laatste