dion_b schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:33:
[...]
Het zal meestal goed gaan, maar is dat goed genoeg? Stel dat de stroom een keer een paar uur uitvalt op een onhandig vochtige dag. Gebeurt niet vaak, maar het hoeft maar een keer mis te gaan...
Wat TS voor zichzelf moet uitzoeken is wat de gevolgen zijn van de kleine maar nonzero kans dat het finaal mis gaat (switch dood, connectoren op kabels gecorrodeerd, mogelijk server ook de pijp uit), dan risico daarop afwegen tegen kosten van een degelijke oplossing om het te voorkomen.
Het gaat hier niet om kosten maar om ruimte, een aanbouw voor een patch kast is een beetje overkill

daarom wil ik hem in het tuinhuis!
Vochtvretertje kan ik natuurlijk altijd even naar kijken.
Buurman & Buurman, ik weet het niet. overal switches en kabels hier en daar en als er wat is met je netwerk naar verschillende plekken moet vind ik juist een beetje houtje touwtje
signaal is momenteel op laag 11,3 midden 11,6 hoog 12,1
ik heb nog 30 meter coax 6 of 9 liggen. coax 6 dempt 6 db per 100 meter. Het signaal moet op aop tussen de -3 en +12 zijn. Die van mij is dus zelfs iets te hoog.
ik heb de koppelingen die ziggo gebruikt, ook heb ik alle sleutels van de EV's
wie o wie zou mijn werkgever zijn

dion_b schreef op donderdag 7 april 2022 @ 11:33:
[...]
Als TS makkelijk in worst-case in staat is zelf nieuwe connectoren op de kabels te zetten, en snel en zonder financiele bezwaren switch en server kan vervangen, en er niet of nauwelijks gevolgschade is van de downtime erdoor, dan is risico nemen een prima keuze. Omgekeerd, als TS hulp zou nodig hebben met het herstellen, als de kosten van vervangen apparatuur een probleem zouden zijn en de downtime bijkomende negatieve gevolgen zou hebben - dan is het een slecht idee om te doen zonder preventieve maatregelen.
afgelopen 5 jaar ongeveer zo'n 2 a 3 duizend cat 5e of cat 6 connectoren geplaats en 1000e km kabels getrokken, dit komt vast goed
ik maak me niet erg zorgen over het vocht, als ik nu naar de connector kijk van de camera of gereedschap in het hok ziet alles er nog netjes uit. In de zomer apparatuur koelen is geen probleem daar zijn veel verschillende manieren voor. Voor dat ik het hok geïsoleerd had kon de deur niet eens open als het koud was dan was het hout zo uitgezet dat het slot niet meer werkte
isolatie platen zijn zo 8 cm dik
maximale lengte is 50m! (waarschijnlijk korter) dit is vanaf de wcd rechtstreeks naar het hok niet met koppel blokjes, ik ga alles opnieuw trekken. Camera's zijn allemaal korter.
Meterkast naar buiten muur ongeveer 8M
Buitenmuur naar Tuinhuis 14M (dit is tot aan binnen op de gewenste plek!)
verste kabel is 17 M tot aan de meterkast,
misschien heb ik last van autisme dat ik alles netjes op 1 plek wil maar in huis is daar geen ruimte voor
Ik heb dus veel kabels getrokken maar nog nooit zoveel bij elkaar, Daarom deze vraag