Ik ga binnenkort ons schuin dak isoleren vanuit de binnenzijde. Ons dak bestaat momenteel uit 30mm synprotex platen zoals te zien in de tekening. Deze platen zijn opgebouwd uit een soort houtvezelplaten van 10mm aan de buitenzijde, en daartussen 10mm isolatie (lijkt een soort PUR).
Aan de binnenzijde, dus onder dit dakbeschot van 30mm zit 10cm lucht en daarna komt direct de aftimmering met gipsplaten. Slechte isolatie dus.
Nu wil ik alles vanuit de binnenzijde gaan isoleren. Hiervoor worden de gisplaten verwijderd, en komt tegen het dakbeschot ventilatielatten van 1-2cm dik. Daarna PIR platen van 10cm dik (die met alu tape worden dichtgemaakt). Daarna komt de nieuwe aftimmering.
Nu vroeg ik me af of ik ventilatiegaten dien te maken in het bestaande dakbeschot van 30mm dik ?
Qua ventilatie denk ik goed, maar blijft een vreemd idee.
Dank voor jullie reactie, liefst met uitleg.
Aan de binnenzijde, dus onder dit dakbeschot van 30mm zit 10cm lucht en daarna komt direct de aftimmering met gipsplaten. Slechte isolatie dus.
Nu wil ik alles vanuit de binnenzijde gaan isoleren. Hiervoor worden de gisplaten verwijderd, en komt tegen het dakbeschot ventilatielatten van 1-2cm dik. Daarna PIR platen van 10cm dik (die met alu tape worden dichtgemaakt). Daarna komt de nieuwe aftimmering.
Nu vroeg ik me af of ik ventilatiegaten dien te maken in het bestaande dakbeschot van 30mm dik ?
Qua ventilatie denk ik goed, maar blijft een vreemd idee.
Dank voor jullie reactie, liefst met uitleg.
:fill(white):strip_exif()/f/image/GXqGxC0yVYyelt1HlA6PQnxq.png?f=user_large)
[ Voor 9% gewijzigd door Deef23 op 30-03-2022 23:19 ]