[Multi] F1 Manager 2022

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-05 22:25
Oxigeon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:23:
[...]

Ik snap niet echt wat je hier typt. Met een rode vlag kun je toch je banden wisselen? Of heb je dat venster weg gedrukt om naar strategieën te kijken?
Ja, je kan banden wisselen. 1 keer...
Je kan in het pit options scherm niet je strategy zien, bij een safety car kan je nog ignore doen, strategy kijken en dan kiezen wat je voor banden wil.

Bij een rode vlag kan je dus geen ignore doen en moet je maar gokken dat een banden keuze gaat werken...
Dit heeft mij bij Williams dus hele belangrijke punten gekost.

Bijna net zo dom als de "feature" dat auto's zichzelf niet kunnen unlappen.

[ Voor 4% gewijzigd door Terranova op 31-08-2022 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 21:19

Oxigeon

En zo is dat!

Aah nu snap ik je. De patchnotes van de patch die volgende week komt staan in elk geval ook al online. Volgens mij is de planning dat die 5 september online komt.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

• JEightyFive
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 30-04 15:25
Oxigeon schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 18:44:
Aah nu snap ik je. De patchnotes van de patch die volgende week komt staan in elk geval ook al online. Volgens mij is de planning dat die 5 september online komt.
Als ik het goed begrijp is voor Steam en Epic update 1.6 al uit (sinds gister). Consoles komen 5 september:
https://www.f1manager.com/news/f1r-manager-2022-patch-notes

Edit:
Gister race 3 gehad, Melbourne. P15 en P16 gepakt.

Ik kan mij wel vinden in de commentaren over de banden. Albon reed met de harde band geregeld sneller dan zijn teamgenoot op de mediums, ongeacht slijtage en dergelijke.
DRS speelt hierin een (veel) te grote rol. Het maakte niet uit wie van de 2 voor reed, zodra DRS open ging werd het gat weer dicht gereden of passeerden ze elkaar. Wegrijden zit er bijna niet in, tenzij je net even geluk hebt met de ERS deploy (totdat die weer opgeladen moet worden).
Zo ook met concurrenten.

Zondag op vakantie dus ik denk dat ik de game laat liggen tot ik terug ben en hopelijk zijn er dan nog wat meer zaken gepatched.

[ Voor 44% gewijzigd door JEightyFive op 01-09-2022 09:00 ]

• On_E
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:48

On_E

Housemusic

Vreemd dat er in die patch notes niets staat over auto’s die niet opzij gaan in een out lap tijdens qualifying. Er zitten vaak secondes verschil tussen auto’s die vrij konden rijden en auto’s die werden opgehouden.

Niets over DRS wat te sterk is…

Of mis ik iets?

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 01-09-2022 10:39 ]

Mijn muziek : http://soundcloud.com/nyx_1978

• Soccer98
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 23-04 08:37
Ik vraag me oprecht af of ze bij Frontier de game wel echt goed hebben getest op inhoud. Je ziet neem ik aan gelijk dat DRS te sterk is en dat het hele bandensysteem gewoon kapot is. Dan zie je, lijkt me, gelijk dat dit niet is zoals het in de Formule 1 werkt. En het dan wel uitbrengen. Dat moet wel onder druk van de licentie en uitgever zijn en dan de consument als playtester inzetten.

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:40:
Ik vraag me oprecht af of ze bij Frontier de game wel echt goed hebben getest op inhoud. Je ziet neem ik aan gelijk dat DRS te sterk is en dat het hele bandensysteem gewoon kapot is. Dan zie je, lijkt me, gelijk dat dit niet is zoals het in de Formule 1 werkt. En het dan wel uitbrengen. Dat moet wel onder druk van de licentie en uitgever zijn en dan de consument als playtester inzetten.
Kan... kan ook zijn dat er mensen aan de game werken die maar eens af en toe een wedstrijdje kijken. Die de regels etc niet kennen

• Terranova
Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:40:
Dat hebben ze zeker niet, er zitten zoveel "domme" dingen in. Finishen onder Safety Car enzo, auto's die zichzelf niet kunnen unlappen etc.

• Soccer98
Oxigeon schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:44:
[...]

Kan... kan ook zijn dat er mensen aan de game werken die maar eens af en toe een wedstrijdje kijken. Die de regels etc niet kennen
Dat zou echt bizar zijn.

• Soccer98
Terranova schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:46:
[...]

Dat hebben ze zeker niet, er zitten zoveel "domme" dingen in. Finishen onder Safety Car enzo, auto's die zichzelf niet kunnen unlappen etc.
Ja, ik vind dat echt heel slecht. De game predict een managementgame met simulatie-elementen te zijn, maar ten eerste wordt er niets van de Formule 1 gesimuleerd zoals je dat zou verwachten. Heel veel dingen verlopen niet zoals dat in de Formule 1 zal lopen. En de game heeft niets qua strategie, want de "strategy" to go is in elke race een eenstopper van medium naar hard en een beetje klooien met je ERS.

Wat mij ook opvalt is dat heel veel dingen gewoon random gebeuren, maar dat vind ik vrij dodelijk voor een simulatie - en managementgame. Alles moet een reden hebben, anders valt dat niet te simuleren en ook niet te managen.

Een concreet voorbeeld is, en opzich vind ik dat wel een lachen feature maar ook weer halfbakken uitgewerkt, is regelwijzigingen. Heb regelmatig voorbij zien komen dat je dan stemt over een nieuw puntensysteem waarbij de meeste F1-teams voorstemmen om naar het pre-2003 systeem te gaan: punten voor top 6. Check je wie voorgestemd hebben, zie je Williams en AlphaTauri. Dat is gewoon random zo gekozen, terwijl het nergens op slaat. Achterhoedeteams stemmen nooit in met zaken die hun benadelen.

Stel dat dit in Football Manager zit en je hebt een stemming dat bijvoorbeeld drie teams uit de Eredivisie degraderen in plaats van twee. Dan krijg je gewoon dat clubs als Fortuna Sittard en FC Volendam tegenstemmen, terwijl een Ajax zou voorstemmen. Waarom? Omdat in die game wel alles met een reden gebeurd en in F1 Manager alles maar at random gegenereerd wordt.

[ Voor 44% gewijzigd door Soccer98 op 01-09-2022 11:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
On_E schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:38:
Vreemd dat er in die patch notes niets staat over auto’s die niet opzij gaan in een out lap tijdens qualifying. Er zitten vaak secondes verschil tussen auto’s die vrij konden rijden en auto’s die werden opgehouden.

Niets over DRS wat te sterk is…

Of mis ik iets?
Zal vast bekend zijn bij ze maar nog niet meegenomen kunnen worden tijdens deze patch ronde? Gok ik.

Overigens met de quali kan je zien wat de verwachtte drukte is. Mijn 2e run doe ik altijd vlak voordat die piek op het eind is, aangezien iedereen dan in de pit staat.
Heb je geen last van verkeer.

• Terranova
Soccer98 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 10:57:
[...]

Ja, ik vind dat echt heel slecht. De game predict een managementgame met simulatie-elementen te zijn, maar ten eerste wordt er niets van de Formule 1 gesimuleerd zoals je dat zou verwachten. Heel veel dingen verlopen niet zoals dat in de Formule 1 zal lopen. En de game heeft niets qua strategie, want de "strategy" to go is in elke race een eenstopper van medium naar hard en een beetje klooien met je ERS.

Wat mij ook opvalt is dat heel veel dingen gewoon random gebeuren, maar dat vind ik vrij dodelijk voor een simulatie - en managementgame. Alles moet een reden hebben, anders valt dat niet te simuleren en ook niet te managen.

Een concreet voorbeeld is, en opzich vind ik dat wel een lachen feature maar ook weer halfbakken uitgewerkt, is regelwijzigingen. Heb regelmatig voorbij zien komen dat je dan stemt over een nieuw puntensysteem waarbij de meeste F1-teams voorstemmen om naar het pre-2003 systeem te gaan: punten voor top 6. Check je wie voorgestemd hebben, zie je Williams en AlphaTauri. Dat is gewoon random zo gekozen, terwijl het nergens op slaat. Achterhoedeteams stemmen nooit in met zaken die hun benadelen.

Stel dat dit in Football Manager zit en je hebt een stemming dat bijvoorbeeld drie teams uit de Eredivisie degraderen in plaats van twee. Dan krijg je gewoon dat clubs als Fortuna Sittard en FC Volendam tegenstemmen, terwijl een Ajax zou voorstemmen. Waarom? Omdat in die game wel alles met een reden gebeurd en in F1 Manager alles maar at random gegenereerd wordt.
Het is dat ik maar 30 euro heb betaald, anders had ik m'n geld wel teruggevraagd. Nu voor 30 euro is het net aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-05 13:35
Buiten het feit dat ik ook vind dat dit op voorhand al opgevallen had moeten zijn, ben ik wel van mening dat Frontier luistert naar de community en de dingen echt wel aangepakt gaan worden.
Zoals in de patch notes al aangegeven is, was het nog te vroeg om alle punten die de community aangeeft nu al op te lossen.

Ik verwacht met de volgende patch(die waarschijnlijk (hoop ik in ieder geval)volgende week of een week later gaat komen) dat een hele hoop van deze problemen al opgelost gaan zijn.

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
JEightyFive schreef op donderdag 1 september 2022 @ 11:10:
[...]

Zal vast bekend zijn bij ze maar nog niet meegenomen kunnen worden tijdens deze patch ronde? Gok ik.

Overigens met de quali kan je zien wat de verwachtte drukte is. Mijn 2e run doe ik altijd vlak voordat die piek op het eind is, aangezien iedereen dan in de pit staat.
Heb je geen last van verkeer.
precies ook mijn benadering. eerste run gelijk aan het begin en dan met nog 4,5min voor het eind de baan op.
Dat zenuwachtige gedoe op het eind is ook niet nodig... de grip is in 9 van de 10 gevallen precies hetzelfde

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:24:
[...]

precies ook mijn benadering. eerste run gelijk aan het begin en dan met nog 4,5min voor het eind de baan op.
Dat zenuwachtige gedoe op het eind is ook niet nodig... de grip is in 9 van de 10 gevallen precies hetzelfde
Dat zal ook wel werken. Wat ook werkt, is als allerlaatste vertrekken. Concurrenten laten precies genoeg ruimte om dan net voor de eindtijd aan de hotlap te beginnen (waar je in het echt dan wel risico loopt het niet te halen). En omdat iedereen dan een hotlap doet, rijdt er niemand langzaam voor je. Werkt 100%, maar is ook wat onrealistisch. Ik ga ook wel eens midden in die laatste groep, is ook geen probleem. Het lijkt erop dat ze willen stimulereb om met de golf mee te gaan, dus juist op de piek van de golf in die grafiek met je hotlap bezig te zijn. Maar inderdaad, het is wat houterig. Trage auto's moeten gewoon aan de kant, 99% van de tijd, zoals in het echt.

De eindpositie maakte mij verder niet uit trouwens, ik kwam in de race toch met Haas op P6 en P7, ongeacht een spin van MAG en een gridstraf van drie voor MSC. Het is te makkelijk.

Ik zag bij 1.6 wel staan dat de upgrades een stuk minder voordeel van 'focus' krijgen. Dat is goed nieuws, want dat was de reden dat upgrades de auto veel te snel sneller maakte. Maar alleen als je de focus op elk punt vol naar rechts zette.

Wat in 1.7/1.8 moet komen:
realistische banden (qua compound en slijtage)
plannen van contracten (i.p.v. instant)

Daarna begin ik met een nieuwe career. En dst vind ik zo stom aan deze patches, ze verpesten de career door nu nog zo drastisch te wijzigen. Als ze alleen wat UI-bugs, grafische foutjes, enz. gingen patchen dan kon je prima verder spelen. Die drie dikke upgrades die ik nu op de auto heb, zijn veel te sterk, dus ja...

• Terranova
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 15:24:
[...]

Gelijk aan't begin kan ook cheaten zijn :+
Heb nou al 3x Q2 gehaald met Williams omdat ik de regen voor was :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PresidentSkroob
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 28-03 16:58
Terranova schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:25:
[...]

Gelijk aan't begin kan ook cheaten zijn :+
Heb nou al 3x Q2 gehaald met Williams omdat ik de regen voor was :+
dat vind ik nou net geen cheaten. Je speelt het spel en niet het systeem..
Als de "AI" geen rekening houdt met aankomende regen, hebben ze wat vergeten te programmeren...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Terranova
PresidentSkroob schreef op donderdag 1 september 2022 @ 21:01:
[...]

dat vind ik nou net geen cheaten. Je speelt het spel en niet het systeem..
Als de "AI" geen rekening houdt met aankomende regen, hebben ze wat vergeten te programmeren...
Daarom ook de smiley, het is alleen "cheaten" omdat de AI niet kan inspelen op weersomstandigheden en dus niet vaak direct al een tijd gaat zetten in Q1.
Dus ja, ze zijn wat vergeten te programmeren _O-

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 01-05 14:49
Game al in de aanbieding bij Mediamarkt voor €39,99

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

• Playa del C.
  • Nu online
Op steam wordt er druk gepraat over CheatEngine. Daarmee kun je de gamebestanden uitlezen en daaruit blijkt dan dat er wel allerlei goede dingen zijn geïmplementeerd, alleen is er gekozen om ze niet of onrealistisch in te stellen.

Bandenslijtage, oververhitting, compound, wegdek, pace, vuile lucht, enz. Staan allemaal veel te zwak ingesteld. Waarschijnlijk omdat de AI al die variabelen niet goed kan beheersen. Er zijn mensen die testen met realistischere instellingen, maar dan kan een AI bijvoorbeeld een langzamere auto niet meer inhalen.

Ook details over de projecten en de focus vallen dan op.

Geen idee hoe diep dat allemaal gaat en of de (snelle) conclusies kloppen. Enige waar ik mij zorgen over maak, is dat Frontier niet in staat is om alle systemen in balans te brengen voordat F1M23 uitkomt. Zelf wil ik niet spelen als het zo makkelijk is en als er vrijwel elke race slechts één strategie is en als er een paar zaken niet werken, zoals bandenslijtage. 50 euro voor 6 managerraces is niet de bedoeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Playa del C. schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:37:
Op steam wordt er druk gepraat over CheatEngine. Daarmee kun je de gamebestanden uitlezen en daaruit blijkt dan dat er wel allerlei goede dingen zijn geïmplementeerd, alleen is er gekozen om ze niet of onrealistisch in te stellen.

Bandenslijtage, oververhitting, compound, wegdek, pace, vuile lucht, enz. Staan allemaal veel te zwak ingesteld. Waarschijnlijk omdat de AI al die variabelen niet goed kan beheersen. Er zijn mensen die testen met realistischere instellingen, maar dan kan een AI bijvoorbeeld een langzamere auto niet meer inhalen.

Ook details over de projecten en de focus vallen dan op.

Geen idee hoe diep dat allemaal gaat en of de (snelle) conclusies kloppen. Enige waar ik mij zorgen over maak, is dat Frontier niet in staat is om alle systemen in balans te brengen voordat F1M23 uitkomt. Zelf wil ik niet spelen als het zo makkelijk is en als er vrijwel elke race slechts één strategie is en als er een paar zaken niet werken, zoals bandenslijtage. 50 euro voor 6 managerraces is niet de bedoeling...
Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster...
Er zijn op reddit inderdaad ook al meerdere personen die het eea aan het uitlezen zijn, en hier ook hun bevindingen plaatsen na het aanpassen van deze gegevens, dit leest Frontier echt wel en dat kan hun ook alleen maar helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:29
Hulleman schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:22:
Game al in de aanbieding bij Mediamarkt voor €39,99
What else is new. Dat is zowat standaard bij iedere game. :)

Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Rivanov schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:17:
[...]

What else is new. Dat is zowat standaard bij iedere game. :)
Dit is wel heel snel, 2 dagen na de fysieke release al 20% korting

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Swaxie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:16:
[...]

Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster....
Kijk naar Jurassic World Evolution 1 en 2... daar pakte Frontier heel weinig aan onder het juk van de licenties. Waren best toffe games, maar zo weinig (micro)management diepgang. Geef ze de vrijheid en je krijgt parels als planet zoo en coaster, maar zodra er licenties bij komen kijken wordt het helemaal anders.

Laten we hopen dat ze er een mooie serie van maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Hulleman op 02-09-2022 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:23
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:47:
[...]

Dit is wel heel snel, 2 dagen na de fysieke release al 20% korting
EA FIA wil gewoon deze serie onder de aandacht brengen. Dat doe je door een grote spelersbase te creeëren.
Daarom was er al een pre-order korting.

Als de serie eenmaal bekend is en staat, zullen die discounts verdwijnen. Zoals bij de F1 racegames. Die zijn en stuk minder snel en vaak in de aanbieding. Want heeft al een grote schare fans die toch wel kopen (ondanks de bugs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thom2289
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03-05 18:05
Waah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:19:
[...]

EA wil gewoon deze serie onder de aandacht brengen. Dat doe je door een grote spelersbase te creeëren.
Daarom was er al een pre-order korting.

Als de serie eenmaal bekend is en staat, zullen die discounts verdwijnen. Zoals bij de F1 racegames. Die zijn en stuk minder snel en vaak in de aanbieding. Want heeft al een grote schare fans die toch wel kopen (ondanks de bugs)
EA heeft met deze game toch niks te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
Thom2289 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:24:
[...]

EA heeft met deze game toch niks te maken?
Sorry, ik zat 4 jaar in de toekomst, my bad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Hulleman schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:48:
[...]

Kijk naar Jurassic World Evolution 1 en 2... daar pakte Frontier heel weinig aan onder het juk van de licenties. Waren best toffe games, maar zo weinig (micro)management diepgang. Geef ze de vrijheid en je krijgt parels als planet zoo en coaster, maar zodra er licenties bij komen kijken wordt het helemaal anders.

Laten we hopen dat ze er een mooie serie van maken.
Klopt, maar ik denk wel dat de grootste issues die bij deze game spelen op een "vrij Simpele" manier zijn op te lossen.
Wat betreft de licenties kan ik me niet voorstellen dat de F1 het een probleem vind als de harde band langzamer rijd dan de zachte band, dat zullen ze overigens alleen maar toejuichen...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soccer98
Swaxie schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 08:16:
[...]

Wacht maar gewoon even af. Frontier kennende, pakken ze dit echt wel aan. Zie planet zoo en Coaster...
Er zijn op reddit inderdaad ook al meerdere personen die het eea aan het uitlezen zijn, en hier ook hun bevindingen plaatsen na het aanpassen van deze gegevens, dit leest Frontier echt wel en dat kan hun ook alleen maar helpen.
Kijkend naar Planet Zoo en Planet Coaster, zou ik juist niet afwachten en er juist niet vanuit gaan dat Frontier dit goed aanpakt. Die games zijn grafisch allemaal erg mooi, maar qua management en simulatie best zwak en totaal niet diepgaand. Idem dito met Jurrassic World en Elite Dangerous heeft ook zijn tekortkomingen op bepaalde vlakken.

Ik vind het wel écht slecht dat de meest basis zaken van de Formule 1 (bandensimulatie) gewoon compleet kapot is, terwijl ze jaren aan ontwikkeling hebben gehad. Dat zegt ook wel wat over Frontier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:42

HaterFrame

Well... Poo came out!

Opzich vind ik het best een lekkere game.
Zit in het eerste seizoen met Alpine, alonso en piastri. Net race van miami voltooid na een fuck up van mij in Q1 met een opdrogende baan, 18 en 19e. De race zou het op ongv. 1/3 gaan regenen. Dus agressief met de mediums van start, precies op het juiste moment naar de regenbanden gegaan en 1e en 3e liggen. 12 ronden voor het eind een opdrogende baan, op het juiste moment weer terug geswitched naar softs en een 1 2tje :)

I am the great Cornholio!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Soccer98 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:37:
[...]

Kijkend naar Planet Zoo en Planet Coaster, zou ik juist niet afwachten en er juist niet vanuit gaan dat Frontier dit goed aanpakt. Die games zijn grafisch allemaal erg mooi, maar qua management en simulatie best zwak en totaal niet diepgaand. Idem dito met Jurrassic World en Elite Dangerous heeft ook zijn tekortkomingen op bepaalde vlakken.

Ik vind het wel écht slecht dat de meest basis zaken van de Formule 1 (bandensimulatie) gewoon compleet kapot is, terwijl ze jaren aan ontwikkeling hebben gehad. Dat zegt ook wel wat over Frontier.
Ik heb het ook niet over diepgaand. ik heb het over het fixen van bepaalde zaken, dat is wat anders dan diepgaande gameplay bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Het lukt me maar niet om de twee Williams auto’s van de 19e en 20e plek te krijgen en ik zit inmiddels in seizoen 3. Met alle faciliteiten op 4/5 en research van de nieuwe auto gestart zodra het kon.

Ik mis iets denk ik…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
On_E schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:30:
Het lukt me maar niet om de twee Williams auto’s van de 19e en 20e plek te krijgen en ik zit inmiddels in seizoen 3. Met alle faciliteiten op 4/5 en research van de nieuwe auto gestart zodra het kon.

Ik mis iets denk ik…
Hoe snel is de auto tov de rest van de grid op de verschillende punten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Waah schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 18:53:
[...]

Hoe snel is de auto tov de rest van de grid op de verschillende punten?
Versus de nr 18 auto van Aston Martin is de mijne maar op 2 punten beter.

Het vreemde is wel dat ik net zowaar mijn eerste GP win… :D Gasly kwalificeerde als 4e en werd dus 1e, in Barcelona. Wel met regen tussendoor trouwens.

Kloppen die rankings van de verschillende onderdelen wel vraag ik me nu af, misschien een weergave bug waardoor het alleen lijkt alsof mijn auto’s nog steeds onderaan bungelen?

[ Voor 4% gewijzigd door On_E op 02-09-2022 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ik ga wel lekker met Alpine moet ik zeggen.
Het enige waar ik een beetje huiverig voor ben is S2. Ben nu halverwege en heb aardig wat geresearched, ik neem aan dat dit ook meteen voor de wagen van volgend jaar is of alleen voor dit jaar? Ben namelijk heel heftig aan het investeren in het volgende seizoen.

Overigens een dikke pluim voor de ontwikkelaars, nooit verwacht dat een management game zo lekker te spelen zou zijn op de Xbox. Tot groot ongenoegen van mijn vrouw overigens :+

[ Voor 22% gewijzigd door HaterFrame op 04-09-2022 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boagriuz
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 16-04 11:44
Ik moet zeggen dat ik blij verrast bent met het spel. Met name de graphics vind ik top voor een management/simulatie game.

Inmiddels twee races achter de rug met McLaren. Erg leuk om zelf de optimale setting van de auto te vinden via de trainingen. En zowaar in race 2 10e geworden met Norris. De andere teams zijn gewoon een stuk sneller merk ik, dus dat wordt flink investeren in volgend seizoen.

Bel wel benieuwd of ik de Board tegemoet kan komen, want ze verwachten een 5e plaats maar met deze auto wordt dat nog spannend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Ik hou wel van een simulatie game, en ben deze dan ook gestart op de PS4.

Had een paar YouTube videos gezien, met Engels commentaar en kreeg toen ook een :| :N momentje toen het Nederlands commentaar begon.
Meteen op Mute gezet want dat is natuurlijk niet om aan te horen.

Voor de rest, heb pas 2 raceweekenden gespeeld en moet dan nog heel veel ontdekken en leren.
Ben als Williams gestart en beide races voor Aston Martin kunnen eindigen. :)
Maar, ik zie mij hier wel vele uurtjes insteken om Williams naar de top te brengen.

Erg leuke verrassing zo op de Playstation.
Maar, ook erg jammer dat een game zoals Football Manager wel op de Xbox komt, en niet op de Playstation...
I need more sims. :+

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 02:54
Pffff.... Ik ben met Aston Martin begonnen en het gaat pijnlijk moeizaam. Op een enkele uitschieter na veelal 17/18de plaats met quali. In de race kan ik vaak nog wel bijkomen tot 12 maar punten halen is tot nu toe 1x gelukt na 11 races.

Ik heb Seb er met pijn in mijn hart uitgebonjourd (Lance na de eerste race al natuurlijk :) ).
Ik heb van de 11 races zo vaak op puntenkoers gelegen waarna Seb een complete blackout kreeg en naast de baan stond.

Nu hebben we Gasly en Doohan en die Nederlander als 3de rijder (sorry, kan even niet op de naam komen).

Hopen dat we nu wat punten kunnen pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Met alpine in de 2e helft van het 2e seizoen. Gaat best lekker, maar merk nu wel nadat ik alle componenten een update heb gegeven vanaf het start van het seizoen ik nu wat wegzak. Komt omdat ik volledig inzet op research van volgend jaar. Uiteraard bijna alle faciliteiten naar 4 van 5 gebracht.

Net ook een bugje waarbij ik van piastri zn voorvleugel niet kon vervangen in de kwalificatie, dat was wel ruk in q1. Toch nog 5e gefinisht door goede strategie te kiezen en een safety car :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Het spel heeft een week geleden update 1.6 gekregen, waarbij o.a. de updates voor auto's een stuk minder sterk zijn gemaakt. Met name als je de focus hoog zet.
Veel spelers die al begonnen zijn, ervaren dus dat het ondertussen moeilijker is om de auto op niveau te krijgen.

Voor het vervangen van de voorvleugel moet er wel een reserve zijn (of je moet er één bouwen op de noodstand).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Playa del C. schreef op zondag 11 september 2022 @ 11:38:
Het spel heeft een week geleden update 1.6 gekregen, waarbij o.a. de updates voor auto's een stuk minder sterk zijn gemaakt. Met name als je de focus hoog zet.
Veel spelers die al begonnen zijn, ervaren dus dat het ondertussen moeilijker is om de auto op niveau te krijgen.

Voor het vervangen van de voorvleugel moet er wel een reserve zijn (of je moet er één bouwen op de noodstand).
Ja dat ervaar ik nu idd, desalniettemin prima te doen. Moet mn strategie er op aan passen, heb straks iig voor elk onderdeel de research voor volgend jaar gedaan en ligt nog op koers om mn doelen te halen. Misschien een ronde updates nog voor de huidige auto. De rest gaat weer naar research. Voor wat betreft die bug, ik had nog 2 vleugels op voorraad, daar zat t m niet in. Blijkt volgens reddit wel vaker voor te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Is het iemand al eens gelukt om sterker dan normaal uit de winter tests te komen?

Volgens mij is het nml. gewoon niet mogelijk.

Research voor het nieuwe seizoen heeft nul zin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 23:12

Tweakjur

Redacteur
Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:55:
Had een paar YouTube videos gezien, met Engels commentaar en kreeg toen ook een :| :N momentje toen het Nederlands commentaar begon.
Meteen op Mute gezet want dat is natuurlijk niet om aan te horen.
Op Steam kun je de taal aanpassen in de eigenschappen van de game (in Steam). Op PS4 dénk ik dat je de taal van het systeem dan moet aanpassen naar Engels. Ik haat games die die optie niet zelf gewoon in-game hebben. Maar goed, als je Crofty wil horen kan dat dus wel.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

Tweakjur schreef op woensdag 14 september 2022 @ 15:15:
[...]

Op Steam kun je de taal aanpassen in de eigenschappen van de game (in Steam). Op PS4 dénk ik dat je de taal van het systeem dan moet aanpassen naar Engels. Ik haat games die die optie niet zelf gewoon in-game hebben. Maar goed, als je Crofty wil horen kan dat dus wel.
Dat heb ik eventjes een seizoen geprobeerd, maar... uiteindelijk ook op mute gezet.

Het is leuk voor een paar races, maar het word zo eentonig op een gegeven moment.
Hopelijk brengen ze daar echt meer variatie in met 2023.

En, hopelijk ook wat moeilijkheid sliders en de mogelijkheid om een eigen team vanaf 0 op te bouwen.
De moeilijkheid omdat het echt veel te makkelijk is.
Seizoen 3 met Williams, alles gewonnen.
Seizoen 2 met Aston Martin, alles gewonnen.
Seizoen 1 met Mclaren, alles gewonnen.

Nu met Haas begonnen met een paar eigen regels.
- De 2 jongste en slechtst mogelijk coureurs aangenomen.
- Ik mag maar 1 vloer per seizoen ontwikkelen.
- Elke faciliteit word op dezelfde tempo ontwikkeld. (Dus, eerste alles naar 1, dan 2, dan 3.)
Dus, niet meteen designcenter en fabriek rushen.
Maakt het wel een beetje meer uitdagender.

En, een eigen team omdat het altijd leuk is om iets vanaf 0 op te bouwen.

Al met al, is het spel verre van perfect... maar wel goed voor een eerste editie in een reeks.
Hopelijk kunnen ze hier op voortborduren.

• Tweakjur
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-05 23:12

Tweakjur

Redacteur
Yeah, ik vind het ook te makkelijk. Echt juichen toen ik voor het eerst P2 pakte met Norris na ideale mazzel met een SC op Monaco... maar 3 races later reed ie ineens onbedreigd naar P1 in een normale race. Dat haalt het effect wel een beetje weg hahaha.

(was voorheen JJJur, nickchange 4-8-2014)

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-05 07:17
Ben pas net echt begonnen. Heb red bull gekozen. Wat ik heel bijzonder vind is dat ik nu 3 races heb gedaan en Max al 2 keer een grote fout heeft gemaakt waardoor hij steeds eindigt op plekje 7. Perez wint race naar race.

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:38
wjsiebes schreef op donderdag 15 september 2022 @ 14:41:
Ben pas net echt begonnen. Heb red bull gekozen. Wat ik heel bijzonder vind is dat ik nu 3 races heb gedaan en Max al 2 keer een grote fout heeft gemaakt waardoor hij steeds eindigt op plekje 7. Perez wint race naar race.
Als het in de loop van het seizoen omdraait is dat vrij realistisch met het huidige seizoen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anoniem: 338166 schreef op donderdag 15 september 2022 @ 12:41:
[...]

Dat heb ik eventjes een seizoen geprobeerd, maar... uiteindelijk ook op mute gezet.

Het is leuk voor een paar races, maar het word zo eentonig op een gegeven moment.
Hopelijk brengen ze daar echt meer variatie in met 2023.

En, hopelijk ook wat moeilijkheid sliders en de mogelijkheid om een eigen team vanaf 0 op te bouwen.
De moeilijkheid omdat het echt veel te makkelijk is.
Seizoen 3 met Williams, alles gewonnen.
Seizoen 2 met Aston Martin, alles gewonnen.
Seizoen 1 met Mclaren, alles gewonnen.

Nu met Haas begonnen met een paar eigen regels.
- De 2 jongste en slechtst mogelijk coureurs aangenomen.
- Ik mag maar 1 vloer per seizoen ontwikkelen.
- Elke faciliteit word op dezelfde tempo ontwikkeld. (Dus, eerste alles naar 1, dan 2, dan 3.)
Dus, niet meteen designcenter en fabriek rushen.
Maakt het wel een beetje meer uitdagender.

En, een eigen team omdat het altijd leuk is om iets vanaf 0 op te bouwen.

Al met al, is het spel verre van perfect... maar wel goed voor een eerste editie in een reeks.
Hopelijk kunnen ze hier op voortborduren.
Hoe dan? :D

Zelfs met McLaren heb ik na 3 seizoenen de slechtste auto op de grid. Of ik nou alles op research gooi vanaf Zandvoort of niet, dat maakt niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Laatst online: 02:54
On_E schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:23:
[...]

Zelfs met McLaren heb ik na 3 seizoenen de slechtste auto op de grid. Of ik nou alles op research gooi vanaf Zandvoort of niet, dat maakt niks uit.
Ik voel je. Ik zit in seizoen 3 met Aston Martin. Heb bergen geïnvesteerd, Gasly en Lewis als rijders maar ben gewoon nummer 6 met de slechtste auto op de grid. Moet ik wel bij zeggen dat ik de kwalificatie en vrije training stimuleer maar wel steeds na deze sessies kijk hoe ik de auto kan verbeteren.

Een keer een overwinning behaalt met Gasly door een crash van Max, Perez en Leclerc.

Maar ik vind het een leuke game maar progressie zie ik nog niet. Dat ligt ongetwijfeld bij mijzelf als ik jullie reactie allemaal lees.

Misschien toch maar terug naar Pro Cycling Manager en FM :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

On_E schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 08:23:
[...]

De eerste paar races heb je inderdaad geluk als je in de punten komt.
Maar, zodra je eerste upgrade binnenkomt word dit al een zekerheidje.

En, dan met elke upgrade daarna sla je een slag omhoog.
Na de zomerstop, stonden Ric en Nor vrijwel altijd op het podium, en tegen het einde was het vrijwel altijd een 1-2.

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is, de vloer upgraden.
En, dan bedoel ik... al je research punten en tijd op de vloer gooien. (en, dat elke nieuwe periode zodra beschikbaar.)
(In de tussentijd ook een paar andere dingen ge upgrade, maar zonder de research punten.)
Bij elke nieuwe vloer schiet je weer een aantal plekjes vooruit.

Ook nog een klein beetje strategie tijdens te races.
AI doet vrijwel altijd een 2 stopper, of gaat voor een 1 stopper en roken hun banden tegen het einde op.
Als het mogelijk is, altijd voor een 1 stopper gaan met Medium - Hard. En proberen deze zo lang mogelijk te rekken.

Mijn tactiek was altijd, zorgen dat ik in de DRS trein blijf, of binnen 10 seconden van de leider.
Of ik kan ze tegen het einde makkelijk inhalen met versere banden, of ze gaan pitten. :)

Ben nu met mijn 4de carrière bezig met Haas zoals eerder genoemd, en omdat ik de slechtste coureurs heb aangenomen, is het wel een stuk uitdagender.

5 races gehad, 3 Double DNF, en 2 keer achteraan de grid omdat mijn coureurs EN niet kunnen rijden EN hun banden oproken als een malle. :+
Deze word wel aardig uitdagend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• On_E

On_E

Housemusic

Anoniem: 338166 schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 11:29:
[...]

De eerste paar races heb je inderdaad geluk als je in de punten komt.
Maar, zodra je eerste upgrade binnenkomt word dit al een zekerheidje.

En, dan met elke upgrade daarna sla je een slag omhoog.
Na de zomerstop, stonden Ric en Nor vrijwel altijd op het podium, en tegen het einde was het vrijwel altijd een 1-2.

Het enige wat je daarvoor hoeft te doen is, de vloer upgraden.
En, dan bedoel ik... al je research punten en tijd op de vloer gooien. (en, dat elke nieuwe periode zodra beschikbaar.)
(In de tussentijd ook een paar andere dingen ge upgrade, maar zonder de research punten.)
Bij elke nieuwe vloer schiet je weer een aantal plekjes vooruit.

Ook nog een klein beetje strategie tijdens te races.
AI doet vrijwel altijd een 2 stopper, of gaat voor een 1 stopper en roken hun banden tegen het einde op.
Als het mogelijk is, altijd voor een 1 stopper gaan met Medium - Hard. En proberen deze zo lang mogelijk te rekken.

Mijn tactiek was altijd, zorgen dat ik in de DRS trein blijf, of binnen 10 seconden van de leider.
Of ik kan ze tegen het einde makkelijk inhalen met versere banden, of ze gaan pitten. :)

Ben nu met mijn 4de carrière bezig met Haas zoals eerder genoemd, en omdat ik de slechtste coureurs heb aangenomen, is het wel een stuk uitdagender.

5 races gehad, 3 Double DNF, en 2 keer achteraan de grid omdat mijn coureurs EN niet kunnen rijden EN hun banden oproken als een malle. :+
Deze word wel aardig uitdagend.
Alleen de vloer upgraden ja? :D
Ik heb tot nu toe steeds 3 onderdelen per ATR periode aangepakt, de CFD en Windtunnel uren door 3en gedeeld dus ook.

En dan na Zandvoort hetzelfde maar dan in Research voor het nieuwe seizoen, ook na Mexico zodat 5 of alle 6 onderdelen op zijn minst 1 keer ge-researched zijn.

En dan kwam je in het nieuwe seizoen, 18e en 19e auto van de grid. Zelfs Williams had in elk opzicht een betere auto.

Dus of dat door 3en delen steeds is niet de juiste manier, of er klopt geen ene klote van. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

On_E schreef op vrijdag 16 september 2022 @ 13:08:
[...]

Alleen de vloer upgraden ja? :D
Ik heb tot nu toe steeds 3 onderdelen per ATR periode aangepakt, de CFD en Windtunnel uren door 3en gedeeld dus ook.

En dan na Zandvoort hetzelfde maar dan in Research voor het nieuwe seizoen, ook na Mexico zodat 5 of alle 6 onderdelen op zijn minst 1 keer ge-researched zijn.

En dan kwam je in het nieuwe seizoen, 18e en 19e auto van de grid. Zelfs Williams had in elk opzicht een betere auto.

Dus of dat door 3en delen steeds is niet de juiste manier, of er klopt geen ene klote van. :+
Er klopt inderdaad niet zoveel van.
Wat niet zo gek is bij een eerste poging.

Je zou denken alles upgraden om zodoende je auto overal gelijkmatig beter te maken de beste route is.
Maar, nee.
Gewoon al je windtunnel uren en simulatie punten op de vloer gooien, dit bij elke nieuwe periode doen en je auto is top.
Rest van de engineers gewoon lekker op de vleugels zetten zonder enige uren/punten, voor de minieme bijdrage.

Voor een nieuwr seizoen moet je ook voor volgens jaar onderzoeken.
Maar, wederom. Vloer, vloer, vloer. :P

• R009
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-04 21:20
Anoniem: 338166 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 11:55:
Erg leuke verrassing zo op de Playstation.
Maar, ook erg jammer dat een game zoals Football Manager wel op de Xbox komt, en niet op de Playstation...
I need more sims. :+
Football Manager 2023 komt wel degelijk naar de PS5 - dit ff ter zijde -

R009 schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 17:25:
[...]

Football Manager 2023 komt wel degelijk naar de PS5 - dit ff ter zijde -
:D Ik lees het net. :o

Oh, dag leven...
Dat word een paar honderd uur FM spelen.

• On_E

On_E

Housemusic

De ‘alles op de vloer’ tactiek werkt top, afgetekend kampioen bij de coureurs en constructeurs.

Tijd voor andere games. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
On_E schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 22:44:
De ‘alles op de vloer’ tactiek werkt top, afgetekend kampioen bij de coureurs en constructeurs.

Tijd voor andere games. :)
De vloer is inderdaad overpowered. Had met moeite soms een puntje met de haas....

Nieuwe side pods, kleine verbetering maar niet veel. Suspension idem. Vloer was klaar met Barcelona..

2e en 4e. Vechtend voor p1 en p3 maar genaaid door achterliggera die je zo 3 seconden kunnen kosten.

Maar 1 upgrade die niet eens duur is, moet niet zo'n verschil maken. Zal een balancing issue zijn.... Maar is wel jammer.

Medium-hard was trouwens langzamer dan Soft-medium-soft. Dus het kan wel.

Als ze de balancing goed krijgen, en de economie is het echt wel een leuke game. Hopelijk komt er een difficulty setting zodat je zelf kan bepalen of je in 2 seizoenen, 5 seizoenen of 20 seizoenen kampioen kan worden. Een modifier voor geld en onderdelengroei moet toch mogelijk zijn.... :+ al zal dat wel voor 2023 gelden.

Blijf erbij: kwa gameplay mogen ze naar f1 22 kijken. In My Team heb je ook allerlei sliders voor hoe snel de CPU ontwikkeld en punten krijgt, hoe snel jij ze krijgt etc. Idem met inkomsten en kosten van parts.

• mr thee
  • Registratie: Januari 2020
  • Nu online
Het inhalen lijkt ook *vast te staan op bepaalde punten, en het bijna tot stilstand komen als iemand de pit uitkomt heeft ook al wat punten gekost.

• Playa del C.
  • Nu online
Je moet het spel ook niet zien als realistische simulatie met physics. Er is een bepaald percentage kans om succesvol in te halen, niet te spinnen, enz. De beelden tonen slechts het resultaat van alle variabelen. De uitkomst staat op een gegeven moment vast.

Niet dat het goed is uitgewerkt, want je kunt inderdaad door iemand uit de pits een paar seconden verliezen, wat uiteindelijk nergens op slaat en ook niks met kansen te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Hier inmiddels weer wat races met Williams verder sinds de vakantie.

Toevallig een update op de vloer gedaan voordat ik hier las dat dat kennelijk dé manier is. Moet zeggen dat deze ene update niet heel veel verschil lijkt te maken, behalve dat het gat met AM groter geworden lijkt te zijn.

In Barcelona met de 1 stop tactiek uiteindelijk 1 punt gepakt met Piastri. Was nog erg spannend want hij was in een flinke strijd verwikkeld met Zhou om P10. Alles op alles moeten zetten om die plek vast te houden de laatste ronden.
Er had wellicht meer in gezeten, echter zowel Piastri als Albon zochten de grindbak op tijdens de race dus dat heeft wat plaatsen gekost.
Gister Monaco gedaan en net zoals in het echt was er geen ruk aan dus die heb ik een beetje zitten doorspoelen.

Overigens goed om te weten dat alleen de vloer updaten snel resultaat geeft, dan doe ik dat niet :)
Volgende updates die eraan komen zijn de voor en achtervleugel. Verder lekker aan het investeren in faciliteiten en beide coureurs voor 4 jaar vastgelegd.
Als testcoureur inmiddels Pourchaire gecontracteerd. 18 jaar en een rating van 72. Ik zat in dubio om hem meteen in auto 2 neer te zetten maar had vlak daarvoor Albon een 4 jarig contract gegeven dus dat wordt een beetje duur :P
Dan maar lekker veel FP1 laten rijden en op termijn het stoeltje geven.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Swaxie
Update 1.8 komt vandaag uit
Update 1.8 for F1 Manager 2022 is now rolling out across PC, PlayStation, and Xbox, further improving game performance and addressing multiple topics raised by you, the community!

Thanks as always for your feedback on the game - please continue to use our Issue Tracker Tool for anything you'd like to report.

Gameplay

Adjusted tyre performance deltas, degradation rates, and performance during degradation for all compounds, across all weather types

​​​​​​​Updated behaviour of backmarkers and slower-moving cars, so they move aside more effectively when required

Further adjustments to car part development focus and attribute trade-offs to help balance player progress vs. other teams

Updated fuel delta display to improve readability and stability. Fuel delta is now measured in kilograms (KG) and is relative to the expected fuel load at the current point in the race

Improvements to car behaviour when racing side-by-side, reducing instances of unnecessary slowing and ‘concertina effect’

Improvements to AI strategic behaviour during wet weather conditions

Fixed an issue where the Safety Car would pull aside to let cars pass by if the race leader entered the pits

Fixed an issue where saving on a specific screen would cause all 20 cars to appear during Q2

Added super-wide monitor support, including fix for gameplay UI appearing in the centre of the display

Minor adjustments to starting car performance, starting Facility levels, and board performance expectations for a small number of teams to align with their real-world performance (will only take effect in new saves created after this update is installed)

General Stability

Fixed multiple crashes caused by various events, including invalid qualification grids and tyre types Fixed instance of hard-lock when changing stint compound type to a compound the player has run out of in Strategy View

Fixed multiple reported soft-locks and progress blockers in the tutorial sequence

Drivers & Staff

Multiple corrections made to staff information, including age and accompanying photos

​​​​​​​Fixed an issue where drivers would remain in a bookmarked slot after retiring

Achievements & Trophies

Fixes for multiple instances of Achievements/Trophies not triggering correctly, including ‘Constructors’ Champion’ and ‘First of Many’. Achievements/Trophies that players have earned, but not triggered, should unlock after the player finishes their next race, after installing Update 1.8

Cars

Fixed a small hole in the car model for several cars

Cinematics

Fixed an issue where tyres would sometimes appear duplicated in cutscenes

​​​​​​​Stopped instances of rain passing through the ceilings of pit buildings

Fixed a soft-lock when opening the Options menu during some cutscenes

Reduced instances of major garage reactions to minor race incidents, such as a car running wide

Circuits

Updated Miami International Autodrome track map in the 'Circuits' menu to add tags for corners 17,18, and 19

Facilities

Controller: Fixed bindings for right shoulder buttons not working in ‘Overview’ and ‘Usage’ tabs 

Pit Stops

Resolved an issue where unattached tyres would appear in pit lane

Fixed trackside camera focus for second car when ‘double stacking’ cars for pit stops

Steam

Added on-screen keyboard support for Steam Deck and Steam Big Picture Mode

Resolved issue causing the game to launch Steam VR when a VR headset is connected

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:00

Hoogie2004

Whohooooo

Swaxie schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:20:

[...]
Net pas begonnen, 1 race gedaan met McLaren, maar als ik deze patch notes zie, ziet dat er toch wel uit alsof ze veel doen met de kritieken dat dingen te makkelijk zijn.

Ik ga het nog ervaren, eerste weekend was lastig, met maar 1 auto punten gepakt.

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Swaxie schreef op maandag 26 september 2022 @ 12:20:

[...]
Cool. Ben vooral benieuwd naar de fix van de banden. Wellicht dat er nu meer met strategie gedaan kan worden dan de 1 stopper :)

En hopelijk dat gelapped worden niet meer een paar seconde vertraging oplevert omdat je coureur vrolijk vol in de ankers gaat 8)7

Edit: ik lees hier al de nodige positieve reacties op de banden: https://www.reddit.com/r/...ow_on_all_platforms_full/
Er zit zo te zien ook iemand van Frontier die vragen beantwoord.

[ Voor 22% gewijzigd door JEightyFive op 26-09-2022 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Dus auto's kunnen nog steeds niet unlappen? Blijft het spel slecht maken eigenlijk...
of is dat al gefixed in een update die ik gemissed heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Terranova schreef op maandag 26 september 2022 @ 14:39:
Dus auto's kunnen nog steeds niet unlappen? Blijft het spel slecht maken eigenlijk...
of is dat al gefixed in een update die ik gemissed heb?
Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Gewoon niet gelapped worden, heb je dat probleem ook niet haha....

Nee zonder gekheid.
las zojuist ergens een bericht dat op Canada, de Mediumband 0.3 langzamer is per lap en de Hards 0.7 per lap langzamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terranova
Swaxie schreef op maandag 26 september 2022 @ 15:35:
[...]

Dat weet ik eerlijk gezegd niet.
Gewoon niet gelapped worden, heb je dat probleem ook niet haha....
Best lastig in een Williams :+
Blijft zonde, want tactisch pitten kan gewoon niet. Kom je achter de leider te zitten na de pit, kom je niet meer terug bij een safety car ofzo. Zodra de safety car gaat zit je opeens op +1 ronde tov je concurrenten.
Zelfde als je op het juiste moment naar wets(of juist droog) gaat en je komt achter de leider te zitten die nog op de andere band zit, kom je er niet voorbij ook al ben je 10+ seconden sneller die ronde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Nieuwe carrière gestart na de patch, had even pauze genomen. Ben door het begin en FP1 heen nu. Moet zeggen dat alles tot nu toe goed lijkt. Banden/compounds hebben de juiste impact, updates zijn zwakker (duurt langer om te ontwikkelen en heeft minder effect), widescreen werkt goed en nog wat kleinere puntjes.

Helaas mis ik alleen nog een optie om een contract te plannen op een toekomstige datum, maar daar is mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb voor de update 1 race gedaan, en vandaag wat verder gespeeld. Vind het wel erg leuk, maar de facility upgrades lijken nog wel wat makkelijk...

De banden maken wel degelijk verschil, en geeft wat tactische opties. Moet wel zeggen dat ik vind dat er weinig auto's uitvallen, weet niet of dat voor de patch ook al zo was?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 26 september 2022 @ 23:47:
Heb voor de update 1 race gedaan, en vandaag wat verder gespeeld.
Het is het overwegen waard om opnieuw te beginnen. Er zijn ook aanpassingen gedaan aan coureurs en teams qua prestaties en die worden alleen meegenomen als je na de patch een nieuwe carrière begint. Het is aangepast op basis van de echte resultaten. Ook zijn updates aan de auto verder gebalanceerd, dus als je daar al iets van had lopen, dan is dat nog uit balans.
Vind het wel erg leuk, maar de facility upgrades lijken nog wel wat makkelijk...
Klopt, maar echt veel doet het ook niet. Het laat je team groeien. Je wilt op zich dat wat opbouwen in drie seizoenen en dat lijkt te kunnen. Het is geen uitdaging, meer een putje om je geld kwijt te kunnen. Het is wel erg afhankelijk van het team waar je mee start. Haas heeft bijna nog niks, dus dan ben je eerst blij om van 2 naar 3 scouts te gaan en om de +20% ervaringsbonussen langzaam op te stapelen.
De banden maken wel degelijk verschil, en geeft wat tactische opties.
Heb het ook getest en dat ziet er prima uit. Lijkt alsof ze echt te snel bezig zijn geweest bij release en nu een goed voorbeeld hadden met een fanmade patch die de getalletjes voor de banden naar realistische waardes zette.
In de eerste race, lijkt de rode band bijna een seconde sneller dan de gele. Na een 24 rondes is dat een 20 seconden en dus een optie voor bepaalde strategieën. Vooral als je onder safety car gaat pitten en ook voor twee stoppers. Ook een éénstopper is dan niet meer standaard wit-geel, want nu kan ook wit-rood.
Plus het voegt de dynamiek toe dat je bij de Q of zelfs FP probeert een rode set te sparen voor in de race, voor een tweestopper met o.a. twee nieuwe rode banden. Of een wilde actie met een gebruikte set rode uit de Q.
Moet wel zeggen dat ik vind dat er weinig auto's uitvallen, weet niet of dat voor de patch ook al zo was?
Dat kun je pas na meerdere races zeggen. Ik had er zes gedaan voor de patch en toen vond ik het aantal uitvallers lager dan in werkelijkheid, maar het wisselt. Er was een race met drie uitvallers, maar ook vier met geen enkele. Na de patch heb ik nog niet genoeg races gedaan. Volgens mij is er niks aan verandert door de patch. Vind het niet storend verder.

Enige wat nog gefixed zou moeten worden is de safetycar en het contractensysteem. Daar stoor ik mij nu niet aan, maar dat is nog wel slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaxie
Het schijnt overigens zo te zijn dat de AI op dit momenteel in Regenachtige omstandigheden nog wat moeite heeft met het maken van juiste beslissingen.
met meer dan 4mm water op de baan maken ze een pitstop voor wets, ook als er nog maar 2 rondes gereden moeten worden.
Gaat het dan weer onder de 4mm maken ze weer een pit voor inters, er schijnen dus al mensen te zijn die al 7 pitstops hebben gedaan hierdoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Swaxie schreef op dinsdag 27 september 2022 @ 10:38:
Het schijnt overigens zo te zijn dat de AI op dit momenteel in Regenachtige omstandigheden nog wat moeite heeft met het maken van juiste beslissingen.
met meer dan 4mm water op de baan maken ze een pitstop voor wets, ook als er nog maar 2 rondes gereden moeten worden.
Gaat het dan weer onder de 4mm maken ze weer een pit voor inters, er schijnen dus al mensen te zijn die al 7 pitstops hebben gedaan hierdoor.
Dat is twijfelachtig inderdaad. Maar aan de andere kant, als je op de verkeerde band rijdt, dan heb je in het echt ook serieus vrijwel geen controle meer over de auto. Maar met die 4 mm, dan zou je die twee rondjes op inters inderdaad nog wel blijven rijden. Kan ook zijn dat de weersvoorspelling voor de AI iets anders aangaf, bijvoorbeeld dat het zou regenen naar 8+ mm. Het is in het echt met flinke weersomslagen ook een totale chaos met vaak wel twee extra pitstops in de race. Tja, maar daar is inderdaad bij de AI altijd verbetering mogelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Dit lijkt me wel een beetje apart:
https://www.reddit.com/r/...during_rainy_races_would/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Vanavond de eerste race van een nieuw seizoen met Haas en patch 1.8 gedaan.

Het was het beste om voor een tweestopper te gaan met MSC op strat Geel-rood-rood en MAG op strat Rood-geel-geel(extra pace). MAG had Q3 bereikt en daardoor slechts één nieuwe rode band, maar nog wel twee nieuwe gele. Deze strstegieën waren voor 1.8 totaal niet nuttig. Dan was het altijd geel-wit.

In de race ging het tot de helft volgens plan. MAG lag op P6 (start met rood vanaf P10) en MSC lag op P14.
Beide Alfa Romeo's botsen elkaar eruit (2xDNF dus) met een safetycar. Ik ben het enige team wat gaat pitten. Dat was positief voor MAG, maar ik denk niet voor de auto's die rood-geel/wit-rood reden, zoals de AI massaal deed. Geen idee of de AI anders wel was gaan pitten met een strategiewijziging, maar goed.

MAG reed lange tijd op P1, nadat de rest 10 rondes na de SC ging pitten, met MSC zelfs even P2. Daarna op nieuwe rode banden kwam het veld met zo'n 2 seconden per rondje op mijn oude gele banden af. MAG reed perfect en had alles mee, die werd P4 (zonder Alfa's).
MSC spinde een keer en werd 17e van de 18. Latifi was laatste en die was door iedereen gelapt.

Moet zeggen dat alle systemen in het spel prima leken te werken. Alleen is de AI denk ik niet optimaal in afwijkende situaties. MAG met Haas op P4.. het kan, maar is wel bijzonder. Maar goed, hij had wel echt geluk met DRS treintjes volgen en de ideale SC-pitstop en geen enkele fout verder.
Het was vooral mooi om eindelijk met werkende banden te kunnen rijden. Duidelijke en realistische verschillen tussen iets gebruikte banden of een andere compound.

• JEightyFive
Gisteren Baku gereden met de 1.8 patch.

De banden lijken inderdaad beter te werken en er is nu zeker meer mogelijk met strategie.
Er is alleen 1 hele dikke maar waar ik tegenaan ben gelopen:
Omdat je jezelf niet kan unlappen ben ik in de situatie terecht gekomen dat Albon gelapped werd door Hamilton. Hamilton reed echter een 1 stop strategie op 50% harde band en Albon reed een 2 stop strategie met een verse medium band.
Doordat je niet kan unlappen wordt jouw lap time daardoor de lap time van de tragere pipo voor je. Albon wilde er namelijk wel langs maar dat kon niet. Gevolg: ik verloor 1 seconde per ronde op mensen achter mij die ook verse banden hadden.

Dat unlappen is iets wat wel echt gefixed moet worden want op deze manier maken je nieuwe banden geen zak uit als je vervolgens gebonden bent aan de prestatie van degene die je lapt |:(

Edit: Wat ook nog een goede grap is, is dat de engineer van Albon constant zei dat de volgende inhaalpoging wel zou lukken 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door JEightyFive op 29-09-2022 11:20 ]

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op donderdag 29 september 2022 @ 11:10:
Gisteren Baku gereden met de 1.8 patch.

De banden lijken inderdaad beter te werken en er is nu zeker meer mogelijk met strategie.
Er is alleen 1 hele dikke maar waar ik tegenaan ben gelopen:
Omdat je jezelf niet kan unlappen ben ik in de situatie terecht gekomen dat Albon gelapped werd door Hamilton. Hamilton reed echter een 1 stop strategie op 50% harde band en Albon reed een 2 stop strategie met een verse medium band.
Doordat je niet kan unlappen wordt jouw lap time daardoor de lap time van de tragere pipo voor je. Albon wilde er namelijk wel langs maar dat kon niet. Gevolg: ik verloor 1 seconde per ronde op mensen achter mij die ook verse banden hadden.

Dat unlappen is iets wat wel echt gefixed moet worden want op deze manier maken je nieuwe banden geen zak uit als je vervolgens gebonden bent aan de prestatie van degene die je lapt |:(

Edit: Wat ook nog een goede grap is, is dat de engineer van Albon constant zei dat de volgende inhaalpoging wel zou lukken 8)7
Dat is niet wat unlappen is. Als je een ronde achter iemand rijdt, dan zit je inderdaad klem. Als je in zou halen, dan kreeg je meteen een blauwe vlag, wat betekent dat je meteen de ander moest laten inhalen.
Het klopt verder niet helemaal dat iemand die gelapt is, zoals een williams, dan diegene de een rondje voor ligt zou kunnen bijhouden. Maar goed, je had een andere strategie, dus het kan inderdaad. Het spel doet echter niks verkeerd. Er zijn situaties waar je in het echt ook jezelf kan unlappen. Ik denk dat Albon het dus wel serieus probeerde?

Unlappen betekent dat je na de pickup van de safetycar op een bepaald moment alle auto's die een rondje achterlopen er even langd laat, waarna ze snel achteraan op hun eigen positie weer aansluiten. Die regel is er in het echt, maar die wordt niet toegepast. Je kan dan als nr 2 van de race, achter een williams zitten, waardoor de nr 1 bij 'SC Ending' lekker weg rijdt. Is niet heel erg op zich, maar is een gemist detail van de sport.

• stijn014
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-05 14:28
Vroeger (toen F1 nog een sport was) kon je jezelf wel degelijk unlappen. Irvine deed dat in zijn eerste GP in 1993 op Suzuka. Senna heeft hem daar nog een vuistslag voor gegeven in de pits nadien. Irvine vond dat Senna wat moest doorrijden nadat hij hem gedubbeld had.

• Masch
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 02-05 22:44
Ik kan me nog wel een unlap actie van Ocon op Verstappen herinneren die niet helemaal goed ging (in Brazilië volgens mij?). Het komt dus weleens vaker voor in het echt.

[ Voor 3% gewijzigd door Masch op 29-09-2022 17:06 ]

(\__/) Ik wist totaal niet wat hier neer te zetten....
(='.'=) Dus het werd....
("")("") Een konijn!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Playa del C. schreef op donderdag 29 september 2022 @ 16:08:
[...]
Er zijn situaties waar je in het echt ook jezelf kan unlappen. Ik denk dat Albon het dus wel serieus probeerde?
Hij probeerde het zeker serieus maar op het moment dat ie er voorbij kwam ging ie weer van zn gas af.
Misschien is het niet realistisch dat Albon sneller was dan Hamilton, maar gezien de banden had het gekund en je mag jezelf wel degelijk unlappen als je sneller bent (dit werd gister tijdens de race ook nog aangehaald door Olav Mol).

De race erna op Canada hier overigens niet tegenaan gelopen dus misschien is het een situatie die niet vaak voor komt. Ik hoop het in ieder geval want het was vrij vervelend om zo de laatste rondes van de race te rijden.
Ik vraag me ook af wat het spel zou doen als de mensen achter Albon hem achterhaald zouden hebben. Die zouden dan dus wel Albon voorbij gaan, maar Hamilton dus niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Gisteren was er een hotfix. Daarin is aangepakt hoe de AI met regen omgaat en dat benzine niet opraakt onder bepaalde omstandigheden.
Gisteren getest en in een regen race zag alles er zeer normaal en realistisch uit, ondanks schommelen rond 4 mm aan staand water. Benzine had ik nooit last van, maar nu dus ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik blijf toch ook hopen op een fix van de DRS. Oostenrijk en Frankrijk gehad en het is werkelijk de hele race haasje over spelen. Vooral Oostenrijk met de 3 DRS zones kort achter elkaar sloeg nergens meer op.

Ik begin een beetje spijt te krijgen van het 4 jarige contract wat ik aan Albon heb uitgedeeld. Piastri presteert met een rating van 75 (inmiddels 76) aanzienlijk beter dan Albon met een rating van 80. Groot verschil lijkt te zijn dat Piastri als eigenschap heeft agressief te rijden en Albon niet. Piastri duikt eerder in een gat terwijl Albon (tot mijn frustratie) zelfs met DRS regelmatig netjes achter een auto aansluit terwijl er wel degelijk ruimte ligt om een poging te wagen. Zelfs als ik de opdracht geef om te pushen blijft het vaak een beetje halfbakken. Bottas gevoel krijg ik ervan :P
Ook in de kwalificaties presteert Piastri vaak een stuk beter. Haalt soms Q2 waar Albon steevast in Q1 eruit ligt.
Pourchaire is mijn testcoureur. Erg jong en veel potentie (multiplier is hoger dan die van Piastri). Laat hem nu elke FP1 rijden voor ervaringspunten. Op termijn gaat Albon eruit. Nu nog te duur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 10:41:
Ik blijf toch ook hopen op een fix van de DRS. Oostenrijk en Frankrijk gehad en het is werkelijk de hele race haasje over spelen. Vooral Oostenrijk met de 3 DRS zones kort achter elkaar sloeg nergens meer op.
DRS lijkt mij eerlijk gezegd prima qua sterkte. Het is meer dat de vuile lucht weinig doet. Auto's rijden veel binnen 0,5 seconde can elkaar. Dat kan sinds 2022 beter, maar dat is in het echt denk ik iets minder goed.
Ik heb verder weinig haasje over of DRS treinen.

Het is vooral jammer dat het spel zo slecht was bij release. Had nog een maand testen en tweaken nodig. Die bijsmaak blijft.
Ben momenteel wel tevreden over het spel, ook al wordt het wat saai na een paar races. Leuk voor ernaast om soms even te doen.
Ik begin een beetje spijt te krijgen van het 4 jarige contract wat ik aan Albon heb uitgedeeld. Piastri presteert met een rating van 75 (inmiddels 76) aanzienlijk beter dan Albon met een rating van 80. Groot verschil lijkt te zijn dat Piastri als eigenschap heeft agressief te rijden en Albon niet. Piastri duikt eerder in een gat terwijl Albon (tot mijn frustratie) zelfs met DRS regelmatig netjes achter een auto aansluit terwijl er wel degelijk ruimte ligt om een poging te wagen. Zelfs als ik de opdracht geef om te pushen blijft het vaak een beetje halfbakken. Bottas gevoel krijg ik ervan :P
Ook in de kwalificaties presteert Piastri vaak een stuk beter. Haalt soms Q2 waar Albon steevast in Q1 eruit ligt.
Pourchaire is mijn testcoureur. Erg jong en veel potentie (multiplier is hoger dan die van Piastri). Laat hem nu elke FP1 rijden voor ervaringspunten. Op termijn gaat Albon eruit. Nu nog te duur.
Je kunt ook nog naar de losse stats kijken. Mogelijk is Piastri qua racepace beter qua stats, maar gemiddeld lager dan Albon. Vaak door een enkele hele lage stat.
Agressie helpt in de race, maar geeft ook risic op ongelukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Net op Imola met Haas P5 en P10. Spannende race tot het eind!

Vorige race in de regen ging een klein deel van het veld voor full wets, ik ook (Max ook). Dat was achteraf de mindere band, dus toen een vrij slecht resultaat. Weersvoorspelling zat er te ver naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Playa del C. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 11:25:
[...]

Ben momenteel wel tevreden over het spel, ook al wordt het wat saai na een paar races. Leuk voor ernaast om soms even te doen.
Het mist inderdaad wel wat diepgang. Momenteel ga ik van weekend naar weekend, waarbij je elke keer opnieuw de afstelling zoekt, de quali en race rijdt. In de tussentijd lopen er wat onderzoeken en/of bouw je wat maar verder voelt het allemaal wat leeg aan.
Dat mag in de volgende releases wel beter. Media optredens bijvoorbeeld, wat invloed heeft op de moraal van je coureurs/monteurs/overig personeel.
Coureurs die iets van je willen, andere teams die aan je coureurs trekken en zelf contacten onderhouden met andere coureurs, rivaliteiten, sponsoren zoeken en sponsorcontracten onderhandelen en zo zijn er vast nog een hoop zaken te bedenken.
Het stemmen op nieuwe regels is een leuk idee maar ook slecht geïmplementeerd. Teams kiezen soms iets wat tegen hun belang in gaat.

Na de afgelopen paar patches staat er al een betere game dan bij release maar er is zeker nog voldoende ruimte voor verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 13:25:
[...]

Het mist inderdaad wel wat diepgang. Momenteel ga ik van weekend naar weekend, waarbij je elke keer opnieuw de afstelling zoekt, de quali en race rijdt. In de tussentijd lopen er wat onderzoeken en/of bouw je wat maar verder voelt het allemaal wat leeg aan.
Dat mag in de volgende releases wel beter. Media optredens bijvoorbeeld, wat invloed heeft op de moraal van je coureurs/monteurs/overig personeel.
Coureurs die iets van je willen, andere teams die aan je coureurs trekken en zelf contacten onderhouden met andere coureurs, rivaliteiten, sponsoren zoeken en sponsorcontracten onderhandelen en zo zijn er vast nog een hoop zaken te bedenken.
Het stemmen op nieuwe regels is een leuk idee maar ook slecht geïmplementeerd. Teams kiezen soms iets wat tegen hun belang in gaat.

Na de afgelopen paar patches staat er al een betere game dan bij release maar er is zeker nog voldoende ruimte voor verbetering.
Precies dit ja. En dan nog 'eigen team' en wat meer diepgang over het geheel.

Over die nieuwe regels. Ik denk dat het niet duidelijk is vertaald ofzo? Er staat een overzicht met bijvoorbeeld: downforce langzame/normale/snelle bochten -10/20/30%. Daarbij staat dan dat dit over expertisepunten gaat. Moet ik het letterlijk zien als: alle auto's krijgen dat percentage minder downforce? Of ontwikkelen nieuwe onderdelen met x procent minder efficiëntie?
In het eerste geval, kies je het beste voor waar je eigen auto al niet goed in is, om daar bij alle auto's een % te minderen.
In het tweede geval, kies je het beste voor waar je auto al goed in is, omdat je daarna dat onderdeel moeilijker kan ontwikkelen.

Ik had alsnog 7 voor en 3 tegen, dus mijn stem maakte niet uit verder (zo lijkt het dan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swaxie
Playa del C. schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 14:37:
[...]

Precies dit ja. En dan nog 'eigen team' en wat meer diepgang over het geheel.

Over die nieuwe regels. Ik denk dat het niet duidelijk is vertaald ofzo? Er staat een overzicht met bijvoorbeeld: downforce langzame/normale/snelle bochten -10/20/30%. Daarbij staat dan dat dit over expertisepunten gaat. Moet ik het letterlijk zien als: alle auto's krijgen dat percentage minder downforce? Of ontwikkelen nieuwe onderdelen met x procent minder efficiëntie?
In het eerste geval, kies je het beste voor waar je eigen auto al niet goed in is, om daar bij alle auto's een % te minderen.
In het tweede geval, kies je het beste voor waar je auto al goed in is, omdat je daarna dat onderdeel moeilijker kan ontwikkelen.

Ik had alsnog 7 voor en 3 tegen, dus mijn stem maakte niet uit verder (zo lijkt het dan).
Als ik me niet vergis het eerste.
Je kan ook altijd even het advies lezen dat je gegeven wordt.

je krijgt een advies voor goede teams en een advies voor "slechte" teams.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JEightyFive
Inmiddels de zomerbreak geweest hier en ondanks dat ik alle onderdelen geüpgraded heb blijft het vooral een strijd achteraan met Aston Martin. Soms een positieve uitschieter maar dan hebben we het over P15. De P10 op Barcelona van Piastri blijft het hoogtepunt. Dit was echter nog wel voor de banden patch en met de standaard 1 stopper.
Nu België en er begint bijna een nieuwe periode met windtunnel tijd dus dan gaan we maar vast voorbereiden op het nieuwe seizoen. Het heeft toch geen nut om nog heel veel in het lopende seizoen te proberen.
Ben van 6 naar 10 engineers gegaan dus die mogen zich lekker buigen over de vloer, voor- en achtervleugel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Lol, nou dit is ook een goede grap. Seizoen 1 klaar, naar verwachting gepresteerd. 9e met Williams met 2 punten.
Had zo op het eind 12 miljoen op de rekening staan dus ik dacht nog even mooi de windtunnel te upgraden met het idee dat in het nieuwe seizoen wel weer geld gestort zou worden.
Gaan er eerst een hele zwik kosten vanaf waardoor ik het nieuwe jaar begon met 7 miljoen in het rood en de volledige eerste ATR periode aan mijn neus voorbij is gegaan en ook de 2e zal dat grotendeels gaan voordat ik eindelijk voldoende geld heb :') Lekker begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op dinsdag 25 oktober 2022 @ 08:06:
Lol, nou dit is ook een goede grap. Seizoen 1 klaar, naar verwachting gepresteerd. 9e met Williams met 2 punten.
Had zo op het eind 12 miljoen op de rekening staan dus ik dacht nog even mooi de windtunnel te upgraden met het idee dat in het nieuwe seizoen wel weer geld gestort zou worden.
Gaan er eerst een hele zwik kosten vanaf waardoor ik het nieuwe jaar begon met 7 miljoen in het rood en de volledige eerste ATR periode aan mijn neus voorbij is gegaan en ook de 2e zal dat grotendeels gaan voordat ik eindelijk voldoende geld heb :') Lekker begin.
Goede tip. Ik denk wel dat je dit op het einde van S1 zou kunnen zien in het financiële overzicht wat er aan zit te komen. Daar kijk je IN het seizoen weinig naar, want elke race en maand komt er een paar miljoen binnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PirE
  • Laatst online: 07-12-2023
2 geweldige maanden support van Frontier.
Thank you as always for your continued support and activity in the F1 Manager 2022 community! With the US GP now in the rear-view mirror, we wanted to let you know about upcoming plans for the game.

Our team are currently working on an update for F1 Manager 2022 that addresses more player-reported topics. This includes multiple visual updates to the car models for the official F1 teams. We’ve further differentiated their look by implementing some of the key characteristics of many teams’ 2022 designs, including car parts and liveries. Also, we’re making positive changes regarding fuel usage issues during Qualifying sessions, and amending instances of incorrect ‘Estimated Race Time’ calculations, amongst other optimisations.

This next update for F1 Manager 2022 will be the last significant update that addresses player-reported feedback, or suggested changes and additions. Any potential updates following this would be minor patches that do not noticeably affect gameplay. To ensure upcoming F1 Manager projects realise their potential and meet the expectations of both our team and our community, the development team’s focus must move fully onto projects beyond F1 Manager 2022, after this upcoming update.

Ever since we started to form the F1 Manager community, we’ve listened to and taken actions on your feedback and opinions whenever possible – and that will not be changing. Key reports and requests around F1 Manager 2022 from the community that are yet to be resolved will continue to be prioritised as we create future iterations in this franchise. With that mind, please keep sharing your thoughts in all the usual places, as we’ll be tracking them during development.

Myself and u/SteveFromFrontier will continue to be active across all our channels, after the final update and beyond, to answer questions, create content, and generally hang out with our players. We love seeing your stories, reading suggestions, and nerding out about F1 with you all, so that won’t be stopping.

We’ve said this many times before, but THANK YOU for continuing to be part of the F1 Manager community, and joining us on this journey from the very beginning. F1 Manager 2022 is just the start, and we can’t wait to share more with you in the future!
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18:35
een enorme zaad actie van hun kant. Niet normaal dit.

Komt hier geen nieuwe versie meer van hun, onbetrouwbare lui.

zie ook dit:
https://www.reddit.com/r/...anager/itzvp7b/?context=3

"I'll post what I've shared on Discord RE unlapping as we know this has been a big community-reported issue:

After discussing all the reports of some cars not unlapping under the Safety Car at length with our dev team, we can now confirm that this will not be addressed further in F1 Manager 2022.

After investigation, the team have established that changes to this area would require significant gameplay alterations that are just not within scope for this game.

However, as our team increase their focus towards future F1 Manager games, we have highlighted this as an important player-reported topic to address going forward."

2 maanden hebben ze wat dingen gedaan na een release vol fouten. Het zit nog vol met bugs en dingen die missen en ze trekken de stekker er al uit. Dit spel was 50€+...

[ Voor 8% gewijzigd door Odysseus87 op 28-10-2022 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
Ik heb er best lol aan beleefd maar er zitten echt serieuze pijnpunten in ja. Te zot en triest voor woorden dat na 2 maanden de support gewoon al stopt.
Dit is de eerste en enige versie die hier gekocht is, tenzij een toekomstige release het wellicht wel waard is maar dat wachten we maar gewoon af. Geen day 1 meer iig.
Zonde, de game heeft best veel potentie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
JEightyFive schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:23:
Ik heb er best lol aan beleefd maar er zitten echt serieuze pijnpunten in ja. Te zot en triest voor woorden dat na 2 maanden de support gewoon al stopt.
Dit is de eerste en enige versie die hier gekocht is, tenzij een toekomstige release het wellicht wel waard is maar dat wachten we maar gewoon af. Geen day 1 meer iig.
Zonde, de game heeft best veel potentie.
Zo is het precies. Aan de andere kant: ik merkte dat ik het spel wekenlang niet heb gespeeld na een dag 1 aankoop, gewoon omdat je wist dat er nog wekenlang allerlei patches kwamen, met ook behoorlijke wijzigingen qua balans.
Ik heb eigenlijk best veel spellen van Frontier gespeeld, Planet Coaster, Planet Zoo, Jurassic World Evolution. Allen blinken uit in dat ze zeer mooi beeld hebben, interessante opzet, maar qua gameplay best wel simpel of onrealistisch. Al moet ik zeggen dat Planet Coaster best goed is, alleen niet als management game. Echt een bouw-spel, met wel hele goede achtbanen. Planet Zoo heeft ook echt gameplay-problemen, maar is qua bouwen van een park echt uitgebreid. Niet complex, maar wel veel te doen. Maar ook daar veel vreemde keuzes, zoals dat dieren constant sterven en jongen krijgen, waardoor je 50% van de tijd bezig bent met de populatie te beheren. En JWE was leuk, maar qua gameplay en management erg simpel.

Rode lijn: deze uitgever heeft eigenlijk precies geleverd wat we konden verwachten. Mooie graphics, goed idee, weinig diepgang, veel patches en aanpassingen.

Vind het zelf heel bijzonder dat ze gegaan zijn voor het huidige auto-setup systeem. Ze hadden het moeten houden bij dat een baan een bepaalde setup nodig heeft, ook op basis van de kwaliteiten van de auto zelf. En door testresultaten kun je dan uitpuzzelen welke setup je wil: agressief of behouden, afweging tussen snelheid en crash-kans. Banden sparen of niet. Details afhankelijk van een rijdersvoorkeur. En dan echt rondetijden moeten analyseren, zelfs per deelsector. Het gaat dan wel erg ver, maar ik zou zeggen, probeer de realiteit in ieder geval te benaderen. Desnoods simuleer je de FP-sessies, maar geef je wel de statistieken, waarna je wat keuzes moet maken. Die weinig uitmaken, maar die een manager hoort te doen. Zoals: we hebben nu al drie keer een zware crash gehad, laat ik nu eens kiezen voor een iets langzamere maar stabielere setup-suggestie. Alles was beter geweest dan een totaal random minigame die elke keer exact hetzelfde is en waar een iets geoefende speler ook altijd >95% haalt.

Ik wacht nog even een laatste patch af, misschien doe ik een seizoen voor de lol, maar eerlijk gezegd vermaak ik mij momenteel meer met games als Rocket League en Mass Effect Legendary Edition en straks mogelijk iRacing (in een nieuwe VR-headset). In dat rijtje van toppers, is F1 Manager 2022 helaas een waardeloos spel -O- Volgende versie moet op alle punten diepgang hebben, anders kan de serie er mee stoppen. O.a. enige realistische en flexibele opzet van contracten, serieuze FP-sessies, correct werkende banden en DRS (ook al lijkt dat redelijk gefixt ondertussen), veel meer diepgang in de ontwikkeling van auto's (i.t.t. alle sliders naar rechts en gaan), eigen team, switchen van team, derde rijder met een toevoeging, meer opties voor sponsoring en marketing en media-optredens, enz. Oh ja, en normaal commentaar tijdens de race. Die Nederlandse VO was op zichzelf al genoeg reden om het spel met alt-F4 te sluiten. Beste man kan er niks aan doen, maar welke gek verzint het om dit resultaat te implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEightyFive
nieuws: Frontier Developments blijft F1 Manager 2022 toch ondersteunen

Lol, teveel backlash ontvangen zeker? Op Reddit was men niet mals in ieder geval.
Ik laat 'm voorlopig lekker links liggen en wacht geduldig af of het überhaupt nog iets wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

JEightyFive schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 14:46:
nieuws: Frontier Developments blijft F1 Manager 2022 toch ondersteunen

Lol, teveel backlash ontvangen zeker? Op Reddit was men niet mals in ieder geval.
Ik laat 'm voorlopig lekker links liggen en wacht geduldig af of het überhaupt nog iets wordt.
Als ze niets zouden doen hoeven ze nooit meer een vervolg uit te brengen. Die game zou zeker niet meer veel verkopen als de ondersteuning na 2 maanden eraf gaat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

I did it :)

Iedereen op een rondje met een extra stop. Ok, de regen hielp wel wat :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fP0kS7Eg1_-oDcPaxBYsmHfAV2A=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EqM6tLfQqmDSRNLLu3F1a7Yv.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JEightyFive
Aangezien ie nog geïnstalleerd staat op mijn PS5 en ik zag dat ie was geüpdatet heb ik eens gekeken in de patch notes.
Op zich lijkt het veelbelovend. o.a:
DRS minder krachtig, vuile lucht en slipstream aangepast, unlappen tijdens de race, unlappen tijdens SC en nog aardig wat andere issues.
https://www.f1manager.com/news/f1r-manager-2022-patch-notes

Ik kan het toch niet laten om het even te proberen met een nieuwe carrière bij Williams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mog
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

Mog

Moderator Spielerij

Don't worry, Kupo.

Ik zie dat de game nu in de aanbieding is voor €22 in de PlayStation Store. Draait ie inmiddels stabiel? Zijn de kinderziektes eruit?

Aan het spelen: Clair Obscur: Expedition 33

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Mog schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 07:12:
Ik zie dat de game nu in de aanbieding is voor €22 in de PlayStation Store. Draait ie inmiddels stabiel? Zijn de kinderziektes eruit?
Het was altijd wel al stabiel. Het spel heeft de nodige verbeteringen gekregen. Is leuk om er eens doorheen te spelen, verwachtingen laag houden. De onderliggende mechanics zijn niet indrukwekkend.
Speel voor dat geld persoonlijk liever C&C Remastered of Slay the Spire (om maar wat randoms te noemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woesaka
  • Laatst online: 24-04 10:56
Heren,

Is de game met alle patches nu aan te raden? Heb al even zitten inlezen en volgens mij is de problematiek rond unlappen opgelost.

Iemand wat feedback?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Nu online
Woesaka schreef op maandag 27 februari 2023 @ 20:45:
Heren,

Is de game met alle patches nu aan te raden? Heb al even zitten inlezen en volgens mij is de problematiek rond unlappen opgelost.

Iemand wat feedback?
Het is goed speelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreadramon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-05 21:48
Heb me er prima mee vermaakt en vermaak me er nog af en toe prima mee. Heb hem ook pas dit jaar gekocht, dus na de hele reeks patches.

Het is geen FM manager qua diepgang en zeker als je een aantal 'trucjes' doorhebt kun je best snel opstomen, maar als je verwachtingen goed zijn is het een leuk managementspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Nu online

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Topicstarter
Ik speel al jaren ( sinds 2010 ) de Formule 1 spellen en heb ook dit topic gemaakt, maar dit spel nog nooit gespeeld. Hoe is het spel?

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Pagina: 1 2 3 4 Laatste