JEightyFive schreef op maandag 31 oktober 2022 @ 08:23:
Ik heb er best lol aan beleefd maar er zitten echt serieuze pijnpunten in ja. Te zot en triest voor woorden dat na 2 maanden de support gewoon al stopt.
Dit is de eerste en enige versie die hier gekocht is, tenzij een toekomstige release het wellicht wel waard is maar dat wachten we maar gewoon af. Geen day 1 meer iig.
Zonde, de game heeft best veel potentie.
Zo is het precies. Aan de andere kant: ik merkte dat ik het spel wekenlang niet heb gespeeld na een dag 1 aankoop, gewoon omdat je wist dat er nog wekenlang allerlei patches kwamen, met ook behoorlijke wijzigingen qua balans.
Ik heb eigenlijk best veel spellen van Frontier gespeeld, Planet Coaster, Planet Zoo, Jurassic World Evolution. Allen blinken uit in dat ze zeer mooi beeld hebben, interessante opzet, maar qua gameplay best wel simpel of onrealistisch. Al moet ik zeggen dat Planet Coaster best goed is, alleen niet als management game. Echt een bouw-spel, met wel hele goede achtbanen. Planet Zoo heeft ook echt gameplay-problemen, maar is qua bouwen van een park echt uitgebreid. Niet complex, maar wel veel te doen. Maar ook daar veel vreemde keuzes, zoals dat dieren constant sterven en jongen krijgen, waardoor je 50% van de tijd bezig bent met de populatie te beheren. En JWE was leuk, maar qua gameplay en management erg simpel.
Rode lijn: deze uitgever heeft eigenlijk precies geleverd wat we konden verwachten. Mooie graphics, goed idee, weinig diepgang, veel patches en aanpassingen.
Vind het zelf heel bijzonder dat ze gegaan zijn voor het huidige auto-setup systeem. Ze hadden het moeten houden bij dat een baan een bepaalde setup nodig heeft, ook op basis van de kwaliteiten van de auto zelf. En door testresultaten kun je dan uitpuzzelen welke setup je wil: agressief of behouden, afweging tussen snelheid en crash-kans. Banden sparen of niet. Details afhankelijk van een rijdersvoorkeur. En dan echt rondetijden moeten analyseren, zelfs per deelsector. Het gaat dan wel erg ver, maar ik zou zeggen, probeer de realiteit in ieder geval te benaderen. Desnoods simuleer je de FP-sessies, maar geef je wel de statistieken, waarna je wat keuzes moet maken. Die weinig uitmaken, maar die een manager hoort te doen. Zoals: we hebben nu al drie keer een zware crash gehad, laat ik nu eens kiezen voor een iets langzamere maar stabielere setup-suggestie. Alles was beter geweest dan een totaal random minigame die elke keer exact hetzelfde is en waar een iets geoefende speler ook altijd >95% haalt.
Ik wacht nog even een laatste patch af, misschien doe ik een seizoen voor de lol, maar eerlijk gezegd vermaak ik mij momenteel meer met games als Rocket League en Mass Effect Legendary Edition en straks mogelijk iRacing (in een nieuwe VR-headset). In dat rijtje van toppers, is F1 Manager 2022 helaas een waardeloos spel

Volgende versie moet op alle punten diepgang hebben, anders kan de serie er mee stoppen. O.a. enige realistische en flexibele opzet van contracten, serieuze FP-sessies, correct werkende banden en DRS (ook al lijkt dat redelijk gefixt ondertussen), veel meer diepgang in de ontwikkeling van auto's (i.t.t. alle sliders naar rechts en gaan), eigen team, switchen van team, derde rijder met een toevoeging, meer opties voor sponsoring en marketing en media-optredens, enz. Oh ja, en normaal commentaar tijdens de race. Die Nederlandse VO was op zichzelf al genoeg reden om het spel met alt-F4 te sluiten. Beste man kan er niks aan doen, maar welke gek verzint het om dit resultaat te implementeren.